Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tesla tuntuu nostavan ihan kysynnän mukaan, jos uusi Higland menee kaupaksi ja tilausjono kasvaa, nousee hinnat varmasti. Mutta jos ei mene, ni ei välttämättä nouse yhtään. Tesla kasvattaa tuotantoaan niin lujaa, että ei heille riitä tasainen asiakasvirta, kokoajan pitäisi löytää kiihtyvään tahtiin uusia asiakkaita. Itse veikkaan että kun korot laskee, kysyntä ja hinnat nousee. Mutta millon korot laskee? Ei nyt varmaan ihan heti.
Jos tosiaan kate on hyvä näissä kuten sanotaan niin eikö tässä tosiaan olisi tuhannen taalan paikka polkea hintoja ihan tosissaan jotta saisi kilpailijat nurin? 35k€ Model Y LR ja vaikka 30 k€ Model 3 niin harva edes miettisi mitään muuta autoa kun Teslaa? Tosin ei varmaan mitenkään saisi tehtyä kaikkia tilattuja? Sitten kun kukaan muu ei enää autoja valmista niin voisi nostella hintoja.
 
Hyvä tietää. Ongelmana on vain jo olemassaoleva Model 3 LR 21. Siinä on korko 0,99%. Kelpaisikohan tuo käytettynä jollekin ilman että tulee valtavaa persenettoa, sopimus on siirrettävissä. Kahdelle autolle ei oikein ole käyttöä.
Voin harkita, voitko laittaa yksityisviesti?
 
Hyvä tietää. Ongelmana on vain jo olemassaoleva Model 3 LR 21. Siinä on korko 0,99%. Kelpaisikohan tuo käytettynä jollekin ilman että tulee valtavaa persenettoa, sopimus on siirrettävissä. Kahdelle autolle ei oikein ole käyttöä.

Itsellä uudelle menopelille on tarve vasta vuoden vaihteessa :(. Muutenhan toi 3 LR kiinnostaisi aika paljonkin varsinkin asiallisella rahoituksella.
 
Jos tosiaan kate on hyvä näissä kuten sanotaan niin eikö tässä tosiaan olisi tuhannen taalan paikka polkea hintoja ihan tosissaan jotta saisi kilpailijat nurin? 35k€ Model Y LR ja vaikka 30 k€ Model 3 niin harva edes miettisi mitään muuta autoa kun Teslaa? Tosin ei varmaan mitenkään saisi tehtyä kaikkia tilattuja? Sitten kun kukaan muu ei enää autoja valmista niin voisi nostella hintoja.
Q4 teslan kate automyynneissä oli 26%, mutta nyt joidenkin mallien hinnat on laskeneet jo 20% alkuvuoden aikana. Toki Tesla laskee kokoajan myös valmistuskustannuksia. Jännä nähdä minkä verran pelivaraa vielä on, Q1 tulosjulkistus kertoo varmaan jo jotain
 
1681460447539.png

Lisäksi ainakin Track mode löytyy. Mun mielestä tuossa on jo ihan hyvin vastinetta rahalle.

Tarkoittaako alennettu jousitus pienempää maavaraa?

Sitten mulle Y LR mieluummin, ettei ota pohjaan niin herkästi kiinni ja katsastusmies vinkuu.
 
Jep. Omaan makuun pelkästään jo teholisä olisi tuon lisähinnan arvoinen ja nuo kaikki muut iso plussa kaupanpäälle.
Taitaa vain Suomessa olla, että suurimman osan ajasta ei auto kykene tuohon parempaan tehoon eli tehohyöty LR:ään nähden jää pieneksi.
 
Tuosta Lappiin ajelusta tuli mieleen, että itse en ole käynyt siellä millään muulla, paitsi sähköautolla. Kuitenkin asustelen Tamperetta etelämmässä niin ihan aitoja Lapin reissuja.

Joten omalla kohdalla polttis ei ole kulkenut Lappiin, mutta nimenomaan sähköauto on. Hassu juttu että näin on päässyt käymään.

Minäkin ajanut kuluneena talvena kolme reissua Lappiin T3:lla. Pari kertaa joutuu käydä kusella matkalla niin lataus onnistuu samalla. Kaikilla kerroilla on pyyhkimetkin toimineet, vaikka täytyy myöntää että automaattiasennossa ne on hieman omituiset välillä. Kertaakaan en ole sinne polttomoottorilla mennyt joten en pysty vertaamaan. Tuonne Kainuuseen tuli polttisaikana ajeltua jonkin verran eikä sekään ilman paria kusitaukoa mennyt vaikka melkein puolet lyhyempi matka.

Mussa tai autossa on varmaan jotain vikaa kun ei ole ollut vielä mitään ongelmia Lapin reissuilla :)
 
Minäkin ajanut kuluneena talvena kolme reissua Lappiin T3:lla. Pari kertaa joutuu käydä kusella matkalla niin lataus onnistuu samalla. Kaikilla kerroilla on pyyhkimetkin toimineet, vaikka täytyy myöntää että automaattiasennossa ne on hieman omituiset välillä. Kertaakaan en ole sinne polttomoottorilla mennyt joten en pysty vertaamaan. Tuonne Kainuuseen tuli polttisaikana ajeltua jonkin verran eikä sekään ilman paria kusitaukoa mennyt vaikka melkein puolet lyhyempi matka.

Mussa tai autossa on varmaan jotain vikaa kun ei ole ollut vielä mitään ongelmia Lapin reissuilla :)

Mut ootko ajanu kusematta, vetäen hevoskärryjä, 6 lasta ja vaimo mukana? Häh? Nii'i!
 
Laittelin OBD-pulikan tuohon uuteen MY LR kiinni niin saa taas nörtteillä.
- akku nominal kapa ~78.5kWh
- bufferi jotain 3.5kWh
- max discharge poweri lyhyen pikalatauksen jälkeen 382kWh, suora konversio heppoihin antaisi 512, mutta mikähän lienee se aktuaalinen. Vois pitää käydä revittelemässä ja kattoa saisko scan my teslasta irti piikkitehoa :).
- akun lämpötilan seuranta aina kiinnostava, esmes nyt aamupäivällä kylmällä akulla (~2 C) tuo max discharge oli 272kWh esmes, ajossa akun lämpötila nousee sitten aika hitaasti.

Oli muuten aika tiukassa tuo keskikonsolin takaosan muovikansi irrottaa että pääsi käsiksi siihen liittimeen. Tarvisi sellasen sorkkaraudan mallisen työkalun jossa olisi se koukku päässä...
 
Peräkärrykäyttöhän se isoin ongelma on pitkällä matkalla jos jotain ongelmaa ajattelee. Sen verran rajusti tuntuu leikkaavan kantamaa, että tuolla voi olla jo oikeaa vaikutusta varsinkin talvella. Muutenhan sähkikset menevät siinä missä mikä tahansa muukin ajoneuvo jo nykyään.

Liittyen pitkän matkan kruisailuun Out of Spec review kanavalla YouTubessa tehnyt vasta muutaman noita 10% testiä, eli 10% varausta ja sitten ladataan autoa 15 minuuttia ja katsotaan kuinka pitkälle pääsee kun taas on 10% varausta jäljellä. MalliY ja Taycan vasta olleet testissä, mutta aika hurja ero tuossa kuinka paljon pidemmälle Porsche kulki. Hintaerokin on toki iso, ei sillä. Mielenkiinnolla odotan kolmosmallia, S ja X ja Huyndain eri malleja mihin järjestykseen asettuvat.
 
Minäkin ajanut kuluneena talvena kolme reissua Lappiin T3:lla. Pari kertaa joutuu käydä kusella matkalla niin lataus onnistuu samalla. Kaikilla kerroilla on pyyhkimetkin toimineet, vaikka täytyy myöntää että automaattiasennossa ne on hieman omituiset välillä. Kertaakaan en ole sinne polttomoottorilla mennyt joten en pysty vertaamaan. Tuonne Kainuuseen tuli polttisaikana ajeltua jonkin verran eikä sekään ilman paria kusitaukoa mennyt vaikka melkein puolet lyhyempi matka.

Mussa tai autossa on varmaan jotain vikaa kun ei ole ollut vielä mitään ongelmia Lapin reissuilla :)
Itse olen ajanut useamman kerran pitempiä päiväsiirtymiä, niin sanoisin, että 1000 km on yksin ajettuna omalla kohdallani sellainen järkevyyden rajoissa kulkeva maksimipäivämatka, siinäkin alkaa se vika 100km olla jo aikamoista kidutusta. Tommoseen matkaan menee reilusti yli 10h ajallisesti. Ei liene mikään ongelma sähköautolle siis, jos vaan nopeita latureita piisaa.

Taukojahan kannattaa pitää mielummin usein ja lyhyitä kuin harvoin ja pitkiä, mikä lienee ainoa sähköauton ongelma polttikseen verrattuna, eli ennemmin kandee pysähtyä 5min joka tunti kuin 30min joka kuudes tunti :) Mutta eipä tosiaan pitkät siirtymät taida olla se sähkisten todellinen ongelma, kun ranget ovat jo nykyisin niin pitkät ja pitkällä siirtymällä on "pakko" pitää ainakin yksi vähän pitempi ruokatauko.
 
Jos tosiaan kate on hyvä näissä kuten sanotaan niin eikö tässä tosiaan olisi tuhannen taalan paikka polkea hintoja ihan tosissaan jotta saisi kilpailijat nurin? 35k€ Model Y LR ja vaikka 30 k€ Model 3 niin harva edes miettisi mitään muuta autoa kun Teslaa? Tosin ei varmaan mitenkään saisi tehtyä kaikkia tilattuja? Sitten kun kukaan muu ei enää autoja valmista niin voisi nostella hintoja.

En tiedä oletko huomannut mutta ihmiset ympäri maailman eivät tähänkään mennessä ole aina ostaneet sitä ihan halvinta autoa tai oikeastaan ihan mitä hyvänsä tuotetta mitä kaupasta vaan saa?
Tuolla ajatusmaailmalla "premium" saksalaisetkin olisivat olleet konkurssissa jo vaikka kuinka kauan.

Applenkin olisi pitänyt mennä nurin jo aikoja sitten, koska kaupasta saa about samoilla spekseillä paljon halvemmalla puhelimen.

Osallehan hintojen lasku saattaa jopa lopauttaa jo olleen kiinnostuksen kun ei halua ajaa "halpiksella".
Tesla ehkä sellanen automaailman IKEA, ihan ok ja hinta on sopiva mutta silti on todella paljon jengiä jotka haluavat muutakin kuin sitä ikeaa vaikka maksaisikin enemmän.
 
Hyvä tietää. Ongelmana on vain jo olemassaoleva Model 3 LR 21. Siinä on korko 0,99%. Kelpaisikohan tuo käytettynä jollekin ilman että tulee valtavaa persenettoa, sopimus on siirrettävissä. Kahdelle autolle ei oikein ole käyttöä.

Miten tuollainen sopimus käytännössä siirtyy? Saako uusi omistaja tuon koron koko summalle vai sille osuudelle mitä on jäljellä?
 
Q4 teslan kate automyynneissä oli 26%, mutta nyt joidenkin mallien hinnat on laskeneet jo 20% alkuvuoden aikana. Toki Tesla laskee kokoajan myös valmistuskustannuksia. Jännä nähdä minkä verran pelivaraa vielä on, Q1 tulosjulkistus kertoo varmaan jo jotain
Katetta on vain arvailtu, mitään oikeaa tietoa ei ole.
 
Itse kans siirsin toimituksen q2. Nyt näkyy Berliinin Y LR apissa. Kiirettä auton ostoon ei ole. Varmaan tarjoavat lähiaikoina noutoa. Ei vaan tuo Tesla Vision oikein vakuuta mitä olen youtubessa katsellut videoita…en ole hyväksynyt USS poistoa.
 
No hiukkasen kiihdytin ja scan my teslan mukaan n. 295 kW on max battery power eli about 400 heppaa. Se että millä hyötysuhteella tuo sitten siirtyy renkaille on eri juttu, mutta ilmeisesti se jossain näkynyt 351hp semi-virallinen luku lienee aika hyvin kohillaan.
Akku oli 25.5 - 26.5 C ja 60% - 55% varaustaso.
Loggasin scan my teslalla vajaan 40km lenkin ajoa, pelkästään Perf-välilehden datat ja LibreOffice tukehtuu tuohon 30Mb csv filuun. Ja löysin kännystä vanhoja nauhotuksia viime syksyltä M3 LR ajoilta, pitää säilyttää jos keksii jotain vertailtavaa.
Accel boosti kiinnostaisi testata ihan lukujen vertailun vuoksi, mutta 1800 eur... siinä kyllä on kait 24h aikaa perua, mutta vähän turhaa säätämistä. Noh jos joskus on niin paljon oikeasti ylimääräistä rahnua että voi ostella tuollasia semi-turhia Tesla-DLC:tä niin sitten :).
 
Vakiovalitus kun noita kiihdytystestejä on tehty on ollut Teslan kohdalla että akkua on ollut liian vähän. En tiedä pitääkö tuo oikeasti paikkansa, mutta oletettavasti jos haluaa maksimitehoa mitata niin akku kannattaa ladata ihan täyteen.

Jotkut valmistajat myös ihan suoraan ilmoittavat millä akun varaustasolla maksimitehot saadaan irti (tai saadaan luvattu suorituskykylukema irti).
 
Vakiovalitus kun noita kiihdytystestejä on tehty on ollut Teslan kohdalla että akkua on ollut liian vähän. En tiedä pitääkö tuo oikeasti paikkansa, mutta oletettavasti jos haluaa maksimitehoa mitata niin akku kannattaa ladata ihan täyteen.

Jotkut valmistajat myös ihan suoraan ilmoittavat millä akun varaustasolla maksimitehot saadaan irti (tai saadaan luvattu suorituskykylukema irti).
Bjorn tekee näitä testejä ja kun ollaan siellä 50-100% välillä, enemmän 80-100% niin saa kivasti Teslasta irti, sen jälkeen alkaa tehot katoamaan.
 
Kuis, pito-ongelmiinko viittaat - vai eikö tesla anna tåysiä jerkkuja kylmällä akulla tms?
Facesta luin perffin omistajalta, että perffi melko turha LR:ään verrattuna, koska perffin tehot vaatii käytännössä täyden akun ja akun täytyy olla myös riittävän lämmin. Suomessa suurin osa vuodesta on siis liian kylmää akun kannalta, että se lähtiessä olisi tarpeeksi lämmin. Lisäksi arkikäytössä akkua ei kannata ladata täyteen. On siis melko harvinaista, että nuo molemmat ehdot täyttyy ja sitten se ero perffin ja LR:n välillä ei olekaan enää niin suuri.
 
Carwow model3 kiihdyttelyt sr+, LR ja Perf oli kans mielenkiintoiset + vuosi takaperin….kantsii katsoa.
 
Noita Bjornin kiihdyttelyvidoita olen muutamia katsonut, mutta täytyy sanoa että aika pintapuolisesti datoihin kiinnittänyt huomiota. Pitänee seurata tuota kun latailee seuraavan kerran kunnolla että onko eroa jos akku yli 80%. Discharge power raja oli nytkin jotain 360kW eli voisi olettaa ettei LR osalta olisi vaikutusta kun tehorajat tulee muuten vastaan, perffi sitten tosiaan vaatii paremmat olosuhteet.
Eipä tuolla nyt suurta merkitystä ole, aika harvoin tulee lämä tiskissä revitettyä joten vähemmälläkin pärjäisi. Silti se perffi jollain tasolla kiinnostelee vaikka LR on selkeästi kokonaisuutena omaan käyttöön parempi kokonaisuus :).
 
MY LR 1600km alla ja tuulilasiin kiveniskemä 400km kohdalla ja konepellistä muutamasta kohtaa lähtenyt maalit metallille asti. En oo ainakaan huomannut, että oli mitään peltiin ropissut. Mitäs tälle pitäisi tehdä? Lasin vakuutus kyllä on.
 

Liitteet

  • 2586CE04-C9C0-4565-AED6-179DA45EF8E2.jpeg
    2586CE04-C9C0-4565-AED6-179DA45EF8E2.jpeg
    108,1 KB · Luettu: 172
  • 45383097-A57B-40B0-B2D9-72142FE36D16.jpeg
    45383097-A57B-40B0-B2D9-72142FE36D16.jpeg
    69,8 KB · Luettu: 172
Käy korjauttamassa se kiveniskemä ennenkuin alkaa leviämään. Ei edes maksa mitään kun lasivakuutus.
 
MY LR 1600km alla ja tuulilasiin kiveniskemä 400km kohdalla ja konepellistä muutamasta kohtaa lähtenyt maalit metallille asti. En oo ainakaan huomannut, että oli mitään peltiin ropissut. Mitäs tälle pitäisi tehdä? Lasin vakuutus kyllä on.
Perus kulumaa.
 
Kiviä tuolla tulee ja nastoja nyt todella paljon.
Kyllä. Maali/pohjat vaan ovat autoissa erilaisia.
Teslan maali ei kestä kovin hyvin näitä nasta/kivi/pöly olosuhteita. Mutta oikeassa olet, kivet ja nastat lentää....
Edit. Vierestä seurannyt kaverin "kamppailua" model Y:n kanssa ja välillä ihan säälittää. Koko auto kalvoissa ja silti maali paskaa...
 
Kyllä. Maali/pohjat vaan ovat autoissa erilaisia.
Tesla ei vaan kestä kovin hyvin näitä nasta/kivi/pöly olosuhteita. Mutta oikeassa olet, kivet ja nastat lentää....
Nykyautoissa kaikki on tämmöistä pehmeää maalia.
 
Ei pidä paikkaansa.
Edit. Maalin paksuudesta/kovuudesta löytyy ihan mittattua faktaa, ei tarvitse yleistää että kaikkien autojen maali on pehmeää...
Kyllä se samanlaiseksi reikämaaliksi menee tuolla kun kilsoja tulee, oli autona mikä vaan.
 
Kyllä se samanlaiseksi reikämaaliksi menee tuolla kun kilsoja tulee, oli autona mikä vaan.

Ehkä näin. Ongelma on, että kyseinen maalipinta muutaman vuoden jälkeen vastaa Focuksen tai Yariksen kymmenen vuoden käyttökaarta. Toki Kalifornian ja Arizonan maalipintamurheet ovat erilaisia kuin peräpohjolassa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ainakin valkoisessa kolmosessa keula jopa yllättävän hyvässä kunnossa talven jälkeen kiveniskemien osalta. Ajan paljon motaria ja sanoisin, että paremmassa kunnossa on keula kuin edellisessä uutena ostetussa Audissa ekan talven jälkeen vastaavassa ajossa.
 
Ehkä näin. Ongelma on, että kyseinen maalipinta muutaman vuoden jälkeen vastaa Focuksen tai Yariksen kymmenen vuoden käyttökaarta. Toki Kalifornian ja Arizonan maalipintamurheet ovat erilaisia kuin peräpohjolassa.
Onhan se joo. Kyllä mulla oli entisen auton nokkapelti samanlaista reikäjuustoa vs Teslan siinä 2v sisällä. Värillisissä näkyy helposti nuo pisteet.
 
Onhan se joo. Kyllä mulla oli entisen auton nokkapelti samanlaista reikäjuustoa vs Teslan siinä 2v sisällä. Värillisissä näkyy helposti nuo pisteet.
2v sisään reikäjuustoa? Saako kysyä mikä merkki?
Onko vika kuskissa vai autossa?
 
Joskus käy huono tuuri. MY LR ja 2200km ajettu. Kivi lasiin ja halki. Nyt odotellaan että Autoklinikalle tulee uusi lasi ja vaihtoon. Lasivakuutus on hyvä. Onneksi keskellä ja alalaidassa, ei häiritse tässä odotellessa.
 
Itsellä on 31tkm ajettu Tesla ja konepellissä on tasan yks kiveniskeymä. Eli voidaanko nyt kans todeta että Teslat kestävät paremmin kuin keskivertoautot?

Tohon vaikuttaa niin moni asia, esimerkiksi: kuinka lähellä ajat muita, ajatko paljon ruuhkaisina aikoina, ajatko Sallassa vai Uusimaalla, ajatko paljon moottoriteillä vai taajamissa yms

Sellanen kysymys paremmin tietäville että mistä erottaa Uberturbinet ja sitten niiden kopiot?
 
Viimeksi muokattu:
2v sisään reikäjuustoa? Saako kysyä mikä merkki?
Onko vika kuskissa vai autossa?
Seat ja Mersu. Vuodessa tulee about 40tkm matkaa. Paljon motaria ja kaupunkia. Pääosin ajan aina ACC:lla ja kauimmaisella vaihtoehdolla.
Teslassa ihan samanlaista pilkkua tuo nokkapelti kuin muissakin ollut.
 
Vähän pohtinut volvon hybridejä viimeaikoina, mutta nyt viimeisimpien alennuksien jälkeen alkoi houkuttelemaan jopa Tesla(?). En olisi uskonut, että alkaisin kallistumaan Teslan puolelle tulevan auton hankinnassa, mutta mitkä olisivat heikkouksia Teslan heikkouksia esim. Volvon T8 (XC60, V90) verraten?
 
Itsellä on 31tkm ajettu Tesla ja konepellissä on tasan yks kiveniskeymä. Eli voidaanko nyt kans todeta että Teslat kestävät paremmin kuin keskivertoautot?

Tohon vaikuttaa niin moni asia, esimerkiksi: kuinka lähellä ajat muita, ajatko paljon ruuhkaisina aikoina, ajatko Sallassa vai Uusimaalla, ajatko paljon moottoriteillä vai taajamissa yms

Sellanen kysymys paremmin tietäville että mistä erottaa Uberturbinet ja sitten niiden kopiot?

En nyt haluaisi provosoida, mutta noilla kilometreillä tuo on pikemminkin raskauttava todiste toiseen suuntaan. Voihan olla, että tänne on etsiynyt merkittäväkin peesissä hiihtävien BMW 3-sarjalaisten klaani, mutta meidän muiden konepelti kyllä kestää ilman iskeymiä vuodesta ja osin jopa vuosikymmenestä toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt haluaisi provosoida, mutta noilla kilometreillä tuo on pikemminkin raskauttava todiste toiseen suuntaan. Voihan olla, että tänne on etsiynyt merkittäväkin peesissä hiihtävien BMW 3-sarjalaisten klaani, mutta meidän muiden konepelti kyllä kestää ilman iskeymiä vuodesta ja osin jopa vuosikymmenestä toiseen.
Vai että ilman kiveniskeymiä keulaan vuosikymmenestä toiseen? :rofl:

Ja ei, meidän kenekään muidenkaan minkäänmerkkiset autot ei kestä paitsi tietysti jos sillä ei aja ollenkaan.
 
Vai että ilman kiveniskeymiä keulaan vuosikymmenestä toiseen? :rofl:

Ja ei, meidän kenekään muidenkaan minkäänmerkkiset autot ei kestä paitsi tietysti jos sillä ei aja ollenkaan.
Hihittelyssä ja samanmerkkisten autojen taputtulessa ja niiden ihmettelyssä toki menee suurin aika, kuten arvailit. Se on toki uskovaisten seurapiireissä ihan ok. Kuusamon jatkuvista kivisuihkuista en tiedä mitään, kun maalipinta toimii Keha I- ja Keha III -ajelussa ilman tarvettaviin maalipinnan korjauksiin. Toki ajellut ihan riittämiin laskettelukeskuksiin, mutta kuten sanottua, en halua pilata alennuksista johtuvia pääsiäisbileitä.
 
Viimeksi muokattu:
Puhun tästä
 
Applenkin olisi pitänyt mennä nurin jo aikoja sitten, koska kaupasta saa about samoilla spekseillä paljon halvemmalla puhelimen.
Tavallaan asiaa koko viesti, mutta tähän lainattuun osaan on pakko sanoa, että niin applessa kuin teslassakin saat sillä rahalla vaan paljon paremman (lue: sujuvamman) kokemuksen käyttää sitä laitetta. Kun on välillä työpuhelimena joutunut käyttää muuta kuin applea, niin huomaa kuinka sujuvasti se apple sen homman hoitaa. Sama tilanne myös sähköautoissa. Kun on käynyt koeajamassa suurimman osan isoakkuisista markkinoilla olevista sähköautoista niin ei siellä ole yhtään autoa joka olisi edes lähellä Teslaa softassa.
 
Tavallaan asiaa koko viesti, mutta tähän lainattuun osaan on pakko sanoa, että niin applessa kuin teslassakin saat sillä rahalla vaan paljon paremman (lue: sujuvamman) kokemuksen käyttää sitä laitetta. Kun on välillä työpuhelimena joutunut käyttää muuta kuin applea, niin huomaa kuinka sujuvasti se apple sen homman hoitaa. Sama tilanne myös sähköautoissa. Kun on käynyt koeajamassa suurimman osan isoakkuisista markkinoilla olevista sähköautoista niin ei siellä ole yhtään autoa joka olisi edes lähellä Teslaa softassa.
Android Auto?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 992
Viestejä
4 498 165
Jäsenet
74 320
Uusin jäsen
Skivu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom