Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Camp-mode, ei kait tämä tosiaankin ole se mitä kuvittelen? Joku vitun tuuletus/lämmitys autossanukkujille?
 
Camp-mode, ei kait tämä tosiaankin ole se mitä kuvittelen? Joku vitun tuuletus/lämmitys autossanukkujille?
Miksi ei nukkuisi autossa? Kai se aina teltan voittaa kun on ilmastointi/lämmitys.

Jos minulla olisi tesla nukkuisin aina kesät siinä, sisällä on aivan liian kuuma kun ei ole ilmastointia.
 
Miksi ei nukkuisi autossa? Kai se aina teltan voittaa kun on ilmastointi/lämmitys.

Jos minulla olisi tesla nukkuisin aina kesät siinä, sisällä on aivan liian kuuma kun ei ole ilmastointia.

Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
 
Ei camp moden käyttäminen tarkoita, että siellä pitäisi nukkua. Monta kertaa reissussa tullut käytettyä camp modea tai dog modea, jos autoon jää eläin tai lapset ja itse on käymässä jossain muualla.
 
Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Rivian pääasiassa markkinoi omaa sähköistä maasturiansa camping/adventure kulmalla. Autoon saa integroidusta keittiöstä lähtien lisävarustetta.
 
Ei camp moden käyttäminen tarkoita, että siellä pitäisi nukkua. Monta kertaa reissussa tullut käytettyä camp modea tai dog modea, jos autoon jää eläin tai lapset ja itse on käymässä jossain muualla.
Eli onko tämä se kuuluisa taukotuuletus/-lämmitys mikä noissa peremmissa saksalaisissa on onllut jo ysäriltä lähtien napin nakana?
 
Tosin ne toimii vain noin varttin kunnes lohkosta on lämpö imetty eikä niistä helteillä mitään hyötyä ole verrattuna sähköauton ilmanvaihtoon, joka voi humista tuntikaupalla lämpöä talvella tai viileyttä kesähelteellä.
 
Muiden ratkaisut toimii päin helvettiä. Montako olet kokeillut? Mesen, Hyundain ja Stellantiksen oli ainakin luokattomia räpellyksiä.

Ainakin Pösössä saa laittamalla tiiliskiven penkille ja silloinkin vain määräajaksi. Kätevää myös jättää auto varastettavaksi ikkuna auki :tup:.

Carplayllä ja Android Autolla ei ohjata auton toimintoja. Muuten ihan hyvä.
Mese, Seat ja hyvin ovat toimineet.
CP ja AA eivät vielä ohjaa mutta tuki on tulossa.
Teslalla on potentiaalia mutta niin kauan kun TJ huitelee taivaissa voi tulla kiire. Nytkin tippuu päivityksiä mutta paljon bugeja ja perus asiat vielä ihan hukassa.
 
Tosin ne toimii vain noin varttin kunnes lohkosta on lämpö imetty eikä niistä helteillä mitään hyötyä ole verrattuna sähköauton ilmanvaihtoon, joka voi humista tuntikaupalla lämpöä talvella tai viileyttä kesähelteellä.
Paitsi ne, missä lämpöä tehdään tarvittaessa tauolla myös esim. eberspächerillä, mikä sitten puhkuu niin pitkään lämpöä lisää kunnes akku tai polttoaine loppuu.
 
Muiden ratkaisut toimii päin helvettiä. Montako olet kokeillut? Mesen, Hyundain ja Stellantiksen oli ainakin luokattomia räpellyksiä.

Audin voi lisätä tähän listaan. On omakohtaisia kokemuksia nyt useamman vuoden ajalta. Yhteys ei vaan toimi. Arvelin ensin, että johtuu siitä, kun vaimon etron on niitä ihan ensimmäisiä ja ehkä vain lastentauteja, mutta systeri osti vuosi sitten uuden vastaavan ja sanoi, että ei ole toiminut missään kohtaa hänelläkään eivätkä saa sitä myyjän avustuksella toimimaan. Näihin verrattuna Teslan ratkaisu on aivan ylivoimainen niin ominaisuuksiltaan kuin toimivuudeltaankin.
 
Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.
 
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.

Ja sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?
 
Ja sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussa

Itse en todennäköisesti autossa nukkuisi, mutta ymmärrän jos joku näin haluaa mielenkiinnosta tai ihan rahaakin säästääkseen tehdä. Ruokaa ja vessoja löytyy ravintoloista ja huoltoasemilta.

En tiedä keneltä se on pois, että autoon on rakennettu tuollainen kätevä ominaisuus. Ei sitä pakko ole käyttää, mutta joillekin se voi olla aivan loistava lisäominaisuus.
 
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussa

Itse en todennäköisesti autossa nukkuisi, mutta ymmärrän jos joku näin haluaa mielenkiinnosta tai ihan rahaakin säästääkseen tehdä. Ruokaa ja vessoja löytyy ravintoloista ja huoltoasemilta.

En tiedä keneltä se on pois, että autoon on rakennettu tuollainen kätevä ominaisuus. Ei sitä pakko ole käyttää, mutta joillekin se voi olla aivan loistava lisäominaisuus.

En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.

Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua autossa Lapissa talvella, ei nuo penkit nyt kovin mukavia nukkua ole muutenkaan.
 
En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.

Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua autossa Lapissa talvella, ei nuo penkit nyt kovin mukavia nukkua ole muutenkaan.
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.

Kusella voi käydä kuusenjuurella. Ja syöminen hoituu ravintolassa/ostaa jotain mukaan. Eihän tuo nyt ole muuta kun ilmastoinnilla/lämmityksellä varustettu helppo ja äärimmäisen hyvä teltta jota ei tarvitse pystyttää ja joka pysyy kuivana ja jossa voi halutessaan katsella vaikka netflixiä illalla.

Olen nukkunut paljon huonommissakin oloissa. Tuohan olisi ihan luksusta.

Mutta ymmärrän kyllä että monet ei halua retkeillä/nukkua teltassa ollenkaan, eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta minusta tuo olisi kivaa ja kun Teslan hommaan niin varmasti alan retkeilemään noin.

Ennen oli ihan perussettiä ajaa ladalla lappiin ja nukkua vuotavassa teltassa hyttysten syötävänä. Mutta nykyajan ihmiset nukkuu vain 5 tähden hotelleissa näköjään.
 
Viimeksi muokattu:
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.

Kusella voi käydä kuusenjuurella. Ja syöminen hoituu ravintolassa/ostaa jotain mukaan. Eihän tuo nyt ole muuta kun ilmastoinnilla/lämmityksellä varustettu helppo ja äärimmäisen hyvä teltta jota ei tarvitse pystyttää ja joka pysyy kuivana ja jossa voi halutessaan katsella vaikka netflixiä illalla.

Olen nukkunut paljon huonommissakin oloissa. Tuohan olisi ihan luksusta.

Mutta ymmärrän kyllä että monet ei halua retkeillä/nukkua teltassa ollenkaan, eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta minusta tuo olisi kivaa ja kun Teslan hommaan niin varmasti alan retkeilemään noin.

Ennen oli ihan perussettiä ajaa ladalla lappiin ja nukkua vuotavassa teltassa hyttysten syötävänä. Mutta nykyajan ihmiset nukkuu vain 5 tähden hotelleissa näköjään.

jep, toimii tosi kivasti puhallettava ilmapatja ja täyttö/tyhjennys sähköpumpulla kontin 12V pistokkeesta niin ei vie patja tilaakaan matkan aikana. Y:ä nukkunut muijan kanssa pari yötä, hyvät oli unet ja muutakin sängyllä tapahtuvaa toimintaa testattu onnistuneesti ;)
 
CmOBFT.gif
 
Tulipa mieleen Mankeli - Unelmista totta
Oikeinko tosissaan meinataan ostaa tesla että siihen päästään nukkumaan?

 
Aika paljon näkee polttomoottoriautoja tyhjäkäynnillä (talvella lämmittääkseen, kesällä viilentääkseen kabiinia) joten varmasti niihinkin olisi kuljettajilla toiveissa jonkinlainen "camp mode". Se nyt on mielestäni vähän lillukanvarsiin tarttumista että halutaan tahallaan ymmärtää tuo toiminto vain ja ainoastaan sanan varsinaisessa merkityksessä. No, niinhän se oli ensimmäisen kosketusnäytöllisen matkapuhelimenkin kanssa että "Eihän se tue edes leikkaa ja liimaa- ominaisuutta. Ja puheluitakin katkoo, pitää olla kaksi puhelinta, netin selaamiseen ja sitten Nokialainen soittamiseen! Sehän menee rikki kun sen pudottaa maahan! Yksi ainoa malli, ja kaikille sama?!?!? Eikä ole edes näppäimistöä!". Offtopic päättyy tähän.

Nykyiset Teslan omistajat, kysymys. Nyt kun valmistaja aikalailla pyytämättä ja yllättäen karsii ominaisuuksia ja tutkia ja valoja niistä milläänlailla mainitsematta, niin mikä olisi sellainen vuosimalli joka olisi kokonaisuuttta ajatellen järkevä valinta käytetyiltä markkinoilta? Sellainen siis jossa avustimet eivät luota pelkästään kameraan vaan pysäköinnissä saa vähän jeesiä tutkiltakin yms.
 
Täällähän on mielensäpahoittajia liikkeellä.
Myönnetään, olen nukkunut Teslassa camp modella pojan kanssa.
Erämaahan kalaisan kosken viereen, taimenet ja harjukset ylös ilta- ja aamu hämärässä, välissä muutama tunti unta sääskiltä suojassa miellyttävässä +20 lämmössä. Kenellekään ei käynyt huonosti vaikkei ollut höyhenpatjaa ja vesi-wc:tä. Kalat pysyi viileässä matkajääkaapissa johon Teslasta virta. 5/5 reissu, kustannukset xx€ :kahvi:
 
Tesla vois tehä tuollaisen Chevy caprice classic wagon kokoluokan farmarin. Ois kiva yöpyä reissussa ja sen kun vaan heittelis kamat takapaksiin pyörineen päivineen. Myis kuin häkä suomessa.
 
Nykyiset Teslan omistajat, kysymys. Nyt kun valmistaja aikalailla pyytämättä ja yllättäen karsii ominaisuuksia ja tutkia ja valoja niistä milläänlailla mainitsematta, niin mikä olisi sellainen vuosimalli joka olisi kokonaisuuttta ajatellen järkevä valinta käytetyiltä markkinoilta? Sellainen siis jossa avustimet eivät luota pelkästään kameraan vaan pysäköinnissä saa vähän jeesiä tutkiltakin yms.

22 olen ollut tyytyväinen: kokoonpanon laadussa ei huomauttamista, lämpöpumppu toimii, parkkitutkat on. Kävi ilmeisesti tuuri hankinta-ajankohdan suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Lieneekö vielä Suomeen tullut autoja joissa ei tutkia ole ollenkaan? Eri asia sitten että miten noitten käyttö lopetaan softassa, nythän autopilotti menee täysin kameroiden mukaan vaikka tutkat vielä autossa olisikin...
 
Lieneekö vielä Suomeen tullut autoja joissa ei tutkia ole ollenkaan? Eri asia sitten että miten noitten käyttö lopetaan softassa, nythän autopilotti menee täysin kameroiden mukaan vaikka tutkat vielä autossa olisikin...
Uusimmat ovat ilman tutkia. Softa tulee sitten joskus…
Tulevat poistamaan parkkitutkat käytöstä kunhan saavat softan toimimaan.
 
Aika paljon näkee polttomoottoriautoja tyhjäkäynnillä (talvella lämmittääkseen, kesällä viilentääkseen kabiinia) joten varmasti niihinkin olisi kuljettajilla toiveissa jonkinlainen "camp mode".

Ei kai siinä tarvitse erikseen mitään camp modea, sen kun vaan jättää koneen käyntiin ja nauttii lämmöstä.
 
Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
 
Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?

Tuntematta Teslan camp-modea, niin omassa sähköautossa jää ainakin valot yms. + muutama muu virtaa täysin turhaan kuluttava laite päälle. Luulisin, että camp-modessa on karsittu kaikki turha virrankulutus pois.
 
Mihin tämä väite perustuu? Teslan sivuilla ainaki luki, ettei näitä ole tarkoitus poistaa käytöstä.
Ei aluksi pitänyt myöskään Autopilotin tutka poistua miten kävikään?

Sivuilla lukee
Tällä hetkellä meillä ei ole suunnitelmissa poistaa nykyisten ajoneuvojen ultraääniantureita käytöstä.

Kunhan softa tulee toimivaksi kun edes saavat ensimmäisen version ulos niin poistavat vanhoistakin.
 
Missä luki, ettei Autopilotin tutka poistu käytöstä?
Heidän sivuilla.




Mainitaan vain uudet ja sen jälkeen myöhemmin ilmoitettiin että vanhatkin menee uuteen softaan. Ei Tesla tule pitämään monia eri softia hengissä. Kunhan saavat full stackin kasaan kaikki siirtyy siihen. Toki se vaatii myös EUssa viranomaisten hyväksynnän koska full stack on FSD Beta.
 
Viimeksi muokattu:
Camp mode hieno asia. Kai se on softaa niin ei ole keneltäkään varsinaisesti pois camp mode? Camp-ohjelmisto sellaista jonka tekeminen ei ole pois FSD:sta/autopilotista tms. Vaatii niin kovin erilaista osaamista/mielenkiintoa tehdä koneoppimista versus ui+olemassa olevien fiitsöreiden konfigurointi(camp mode, asioita päälle, pois, sopivat asetukset).

Ei camp moodi varmaan kaikille ole hyödyllinen, mutta mulle kelpais. Ajaa yöksi kalaan joenrannalle, monni/karppisyötit+hälyttimet pyyntiin. Autossa chillailee/nukuskelee. Kyllä kiitos. Levänneenä takas kotiin seuraavana päivänä.

Rivian on vienyt seikkailuhommat/leireilyn äärimmäisyyteen. Tavallaan olen pettynyt siihen, että CT meni mad max suuntaan, kun itsekkäästi olin toivonut rivianin tappajaa. Samoin vähän model y harmittaa, kun rivianin laatikko ja neliveto SUV olis käytännöllisempi kalastus/leireilyhommissa.

Rivianin lava-autossa kiinnostavana ominaisuutena extra kolo mikä menee auton läpi. Sinne saa heitettyä varmaan ok:sti kamaa tai vaikka ton rivianin tarjoaman keittiövarustelun leireilyä helpottamaan

IMG_2398.jpeg
 
Ei onnistu käytännössä. Automatiikka kytkee laitteet ml. ilmastoinnin ja lämmityksen pois päältä. Tuo Teslan camp-mode on yllättäen nimenomaan suunniteltu siten, että se toimii yöpymiskäytössä. Kona jopa ilmoittaa, että tyhjäkäynti voi tyhjentää auton (pikku)akun.

Miksi tyhjäkäynti tyhjentäisi pikkuakun, ei kai sähköautoissa tyhjäkäynti akkua kuluta ajamista enempää? Mitä tuosta on ilmoitettu?

”Yöpymiskäyttöä” varten Konassa on convenience mode. Sitä TB:kin käytti Konassa yöpyessään.
 
Tuo Teslan Camp ja Dog-mode ovat oikeasti hyviä ominaisuuksia ja niitä harvoja mistä plussat Teslalle ja noiden ominaisuuksien pitäisi olla kaikissa sähköautoissa peruskauraa koska miksi ei, sehän on vain pätkä koodia.

Omassa hybridissä olen monta kertaa jättänyt auton "käyntiin" ja koirat sisään ovet lukossa kun mennyt kahville, kuselle tms reissun aikana ja tuollaisella +30c heltellä noin 20-30min menee ilmastointi päällä +20c ennen kuin bensakone hörähtää käyntiin ladatakseen taas akkua.
 
Olen omistanut Konan ja sattumalta tiedän auton toiminnasta jotain. Kun auto on tyhjäkäynnillä se ilmoittaa tovin kuluttua, että akku voi tyhjentyä jos auto on pidempiä aikoja tässä tilassa. Yllättäen kaikki 12V laitteet kuluttaa virtaa 12V akusta ja jostain syystä Hyundain logiikka lataa sitä akkua pääsääntöisesti silloin kun autoa ei käytetä. Useilla käyttäjillä on ollut ongelmia tuon akun tyhjentymisen tai vikaantumisen kanssa. Voidaan puhua tyyppiviasta.

Standby-tilassa käy juuri tuo mitä mainitset. Teslan kohdalla on taidettu tajuta, ettei standbylle ole sähköautoissa tarvetta. Muut tulevat perässä.

Ajomoodissa (drive) sähköauton 12V akku lataantuu, oli auto tien päällä tai parkissa.

Tarkoitat varmaan Utility Modea. Oletettavasti tuossa tilassa 12V akkua ladataan jatkuvasti.

Olet oikeassa, ajatuspieru minulta.
 
Teslalla kutsutaan yli 300000 autoa huoltoon takavalojen takia.

En tiedä kuinka paljon Tesloja on ajossa, mutta tuo 3,7 miljoonaa takaisin kutsuttua autoa vuonna 2022 jenkeissä kuulostaa aika suurelta määrältä. En sitten tiedä onko näihin kiinnitetty vain enemmän huomiota viime -aikoina, vai ovatko nuo lisääntyneet merkittävästi. Voi olla tietty, että tuossa tarkoitetaan yleisesti autojen määrää jokaista vikaa kohden eli oikeasti kappalemääränä ei tarkoita noin montaa autoa (kun ruvetaan vikoja niputtamaan ja jos niitä on monia/auto).
 
Teslalla kutsutaan yli 300000 autoa huoltoon takavalojen takia.
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.

Melkein kaikki Teslaan liittyvät julkisuudessa olevat "takaisinkutsut" ovat softapäivityksiä, joiden eteen asiakkaiden ei tarvi tehdä mitään. Tulevat normaaleiden softapäivitysten mukana.
 
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.

Melkein kaikki Teslaan liittyvät julkisuudessa olevat "takaisinkutsut" ovat softapäivityksiä, joiden eteen asiakkaiden ei tarvi tehdä mitään. Tulevat normaaleiden softapäivitysten mukana.

Juu softa ja firmwarevikaa noi suurimmalta osalta ovat. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono, että niitä on noin paljon. Tietty hyvä että korjataan nopeasti mutta huono, että menevät rikki vähän väliä. Varsinaisia fyysisiä vikoja on kait ollut lähinnä noi turvatyynyongelmat ja turvavyön huonot kiinnitykset (jotain 100000 yhteensä) ja muut ovat olleet softavikoja, jotka ovat rikkoneet jotain (esim. valoissa, ohjauksessa tai ikkunoiden moottoreissa).
 
En tiedä kuinka paljon Tesloja on ajossa, mutta tuo 3,7 miljoonaa takaisin kutsuttua autoa vuonna 2022 jenkeissä kuulostaa aika suurelta määrältä. En sitten tiedä onko näihin kiinnitetty vain enemmän huomiota viime -aikoina, vai ovatko nuo lisääntyneet merkittävästi. Voi olla tietty, että tuossa tarkoitetaan yleisesti autojen määrää jokaista vikaa kohden eli oikeasti kappalemääränä ei tarkoita noin montaa autoa (kun ruvetaan vikoja niputtamaan ja jos niitä on monia/auto).
Jenkeissä (ja varmaan muuallakin) on pakko tehdä virallinen "takaisinkutsu" tietyistä ongelmista, vaikka oikeasti mitään ei takaisin kutsutakkaan ja homma korjautuu normaalilla ohjelmistopäivityksellä. OIisi kiinnostavaa nähdä jos on jotain tilastoa että miten tuokin 3.7m jakautuu oikeisiin pajalla käyneisiin takaisinkutsuihin ja vain softapäivityksiin, kyllähän niillä niitä "oikeita" on myös toki ollut.
 
Tesla on mielestäni saanut ihan liikaa palstatilaa omien laatuongelmiensa kanssa lähinnä huonon jälkimarkkinoinnin ja toistaiseksi kelvottoman huolto-organisaationsa takia.

No ei se nyt ihan liikaa sitä palstatilaa ole saanut ottaen huomioon pelkät maalipinnan surkeudet joita et muista uusista autoista löydä.
 
Aika vahva väite sillä Skoda esimerkiksi kärsi vielä 2012 aika merkittävistä haasteita maalauksen laadun kanssa ja tuon ikäisissä on lähes kaikissa Octavioissa maalin hilseilyä ja irtoamista varsinkin ovissa

Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.

Ja tosiaan muut valmistajat hoitavat nämä asiat takuun puitteissa toisin kuin Tesla.
 
Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.

Ja tosiaan muut valmistajat hoitavat nämä asiat takuun puitteissa toisin kuin Tesla.
Octavia 2012 maali lähtee Tällainen tuli vastaan kun googleen olin kirjoittmassa hakusanaa ”skoda maaliviat”, tarjosi kuitenkin jo ”maali” sanan kohdalla muotoa ”skoda octavia maalipinta”.

Menee hieman offtopicin puolelle mutta itseäni laittaa hymyilyttämään nämä tilanteet jossa keskustelun toisen osapuolen sanomisia epäillään välittömästi. Jos ollaan siis erimielisiä asiasta. Kerron anekdootin oman kotikaupunkini valtuuston keskustelusta;

Eräs valtuutettu kovin sanoin moitti kaupungin tapaa säästää energiaa laskemalla paikallisen uimahallin veden lämpötilaa altaassa jossa järjestetään vauvauintia. Oli kovin näreissään kun itse tietysti kävi tässä vauvauintiryhmässä. No, hänelle pormestarin toimesta vastattiin ettei kyseisen uimahallin altaan lämpötiloja ole säädetty. Vastaus tähän? ”Jaa, no kai se täytyy sitten ottaa seuraavalla kerralla OMA lämpömittari mukaan ja katsoa että onko todella näin.”

Ehkä siinä Skodankin maalipinnassa on jotain joskus ollut…? Mene ja tiedä.

edit. typo
 
Ymmärrän. Olihan siellä joku toinenkin joka valitteli samaa asiaa. Kuin sitten myös sellaisia jotka totesivat että lähteähän se maali kun kivet ropisee. Tulkitsen samanlaiseksi "fanboyismiksi" jollaista teslan omistavat henkilöt saavat osakseen kun suhtautuvat irtoavaan maaliin tyypillisenä kulumisena kivien ropistessa helmoihin.

Googlen hakua kun tonki pidemmälle nousi tällainen keskustelu skodasta esille. Siinä oli sitten jo essonbaarilausuntoa neljältä tutulta ja erinäisiltä korikorjaajilta.
 
Mainitaan vain uudet ja sen jälkeen myöhemmin ilmoitettiin että vanhatkin menee uuteen softaan. Ei Tesla tule pitämään monia eri softia hengissä. Kunhan saavat full stackin kasaan kaikki siirtyy siihen. Toki se vaatii myös EUssa viranomaisten hyväksynnän koska full stack on FSD Beta.

Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.
 
Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.
EU on hyvin tarkka näissä eli voivat korvata tuon NoA kyllä tuolla uudella stackilla. Muuta eivät.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 537
Viestejä
4 510 749
Jäsenet
74 416
Uusin jäsen
yeeyeeyee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom