- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 1 871
Camp mode
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi ei nukkuisi autossa? Kai se aina teltan voittaa kun on ilmastointi/lämmitys.Camp-mode, ei kait tämä tosiaankin ole se mitä kuvittelen? Joku vitun tuuletus/lämmitys autossanukkujille?
Miksi ei nukkuisi autossa? Kai se aina teltan voittaa kun on ilmastointi/lämmitys.
Jos minulla olisi tesla nukkuisin aina kesät siinä, sisällä on aivan liian kuuma kun ei ole ilmastointia.
Rivian pääasiassa markkinoi omaa sähköistä maasturiansa camping/adventure kulmalla. Autoon saa integroidusta keittiöstä lähtien lisävarustetta.Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Eli onko tämä se kuuluisa taukotuuletus/-lämmitys mikä noissa peremmissa saksalaisissa on onllut jo ysäriltä lähtien napin nakana?Ei camp moden käyttäminen tarkoita, että siellä pitäisi nukkua. Monta kertaa reissussa tullut käytettyä camp modea tai dog modea, jos autoon jää eläin tai lapset ja itse on käymässä jossain muualla.
Mese, Seat ja hyvin ovat toimineet.Muiden ratkaisut toimii päin helvettiä. Montako olet kokeillut? Mesen, Hyundain ja Stellantiksen oli ainakin luokattomia räpellyksiä.
Ainakin Pösössä saa laittamalla tiiliskiven penkille ja silloinkin vain määräajaksi. Kätevää myös jättää auto varastettavaksi ikkuna auki .
Carplayllä ja Android Autolla ei ohjata auton toimintoja. Muuten ihan hyvä.
Paitsi ne, missä lämpöä tehdään tarvittaessa tauolla myös esim. eberspächerillä, mikä sitten puhkuu niin pitkään lämpöä lisää kunnes akku tai polttoaine loppuu.Tosin ne toimii vain noin varttin kunnes lohkosta on lämpö imetty eikä niistä helteillä mitään hyötyä ole verrattuna sähköauton ilmanvaihtoon, joka voi humista tuntikaupalla lämpöä talvella tai viileyttä kesähelteellä.
Muiden ratkaisut toimii päin helvettiä. Montako olet kokeillut? Mesen, Hyundain ja Stellantiksen oli ainakin luokattomia räpellyksiä.
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussaJa sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussa
Itse en todennäköisesti autossa nukkuisi, mutta ymmärrän jos joku näin haluaa mielenkiinnosta tai ihan rahaakin säästääkseen tehdä. Ruokaa ja vessoja löytyy ravintoloista ja huoltoasemilta.
En tiedä keneltä se on pois, että autoon on rakennettu tuollainen kätevä ominaisuus. Ei sitä pakko ole käyttää, mutta joillekin se voi olla aivan loistava lisäominaisuus.
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.
Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua autossa Lapissa talvella, ei nuo penkit nyt kovin mukavia nukkua ole muutenkaan.
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.
Kusella voi käydä kuusenjuurella. Ja syöminen hoituu ravintolassa/ostaa jotain mukaan. Eihän tuo nyt ole muuta kun ilmastoinnilla/lämmityksellä varustettu helppo ja äärimmäisen hyvä teltta jota ei tarvitse pystyttää ja joka pysyy kuivana ja jossa voi halutessaan katsella vaikka netflixiä illalla.
Olen nukkunut paljon huonommissakin oloissa. Tuohan olisi ihan luksusta.
Mutta ymmärrän kyllä että monet ei halua retkeillä/nukkua teltassa ollenkaan, eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta minusta tuo olisi kivaa ja kun Teslan hommaan niin varmasti alan retkeilemään noin.
Ennen oli ihan perussettiä ajaa ladalla lappiin ja nukkua vuotavassa teltassa hyttysten syötävänä. Mutta nykyajan ihmiset nukkuu vain 5 tähden hotelleissa näköjään.
Tulipa mieleen Mankeli - Unelmista totta
Oikeinko tosissaan meinataan ostaa tesla että siihen päästään nukkumaan?
Nykyiset Teslan omistajat, kysymys. Nyt kun valmistaja aikalailla pyytämättä ja yllättäen karsii ominaisuuksia ja tutkia ja valoja niistä milläänlailla mainitsematta, niin mikä olisi sellainen vuosimalli joka olisi kokonaisuuttta ajatellen järkevä valinta käytetyiltä markkinoilta? Sellainen siis jossa avustimet eivät luota pelkästään kameraan vaan pysäköinnissä saa vähän jeesiä tutkiltakin yms.
Uusimmat ovat ilman tutkia. Softa tulee sitten joskus…Lieneekö vielä Suomeen tullut autoja joissa ei tutkia ole ollenkaan? Eri asia sitten että miten noitten käyttö lopetaan softassa, nythän autopilotti menee täysin kameroiden mukaan vaikka tutkat vielä autossa olisikin...
Aika paljon näkee polttomoottoriautoja tyhjäkäynnillä (talvella lämmittääkseen, kesällä viilentääkseen kabiinia) joten varmasti niihinkin olisi kuljettajilla toiveissa jonkinlainen "camp mode".
Onnistuu. Osassa helpommin ja osassa ei.Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
Laki kieltää yli 2min tyhjäkäynnin. -15 asteen ylittävässä pakkasessa 4min.Ei kai siinä tarvitse erikseen mitään camp modea, sen kun vaan jättää koneen käyntiin ja nauttii lämmöstä.
Ei aluksi pitänyt myöskään Autopilotin tutka poistua miten kävikään?Mihin tämä väite perustuu? Teslan sivuilla ainaki luki, ettei näitä ole tarkoitus poistaa käytöstä.
Tällä hetkellä meillä ei ole suunnitelmissa poistaa nykyisten ajoneuvojen ultraääniantureita käytöstä.
Heidän sivuilla.Missä luki, ettei Autopilotin tutka poistu käytöstä?
Ei onnistu käytännössä. Automatiikka kytkee laitteet ml. ilmastoinnin ja lämmityksen pois päältä. Tuo Teslan camp-mode on yllättäen nimenomaan suunniteltu siten, että se toimii yöpymiskäytössä. Kona jopa ilmoittaa, että tyhjäkäynti voi tyhjentää auton (pikku)akun.
Olen omistanut Konan ja sattumalta tiedän auton toiminnasta jotain. Kun auto on tyhjäkäynnillä se ilmoittaa tovin kuluttua, että akku voi tyhjentyä jos auto on pidempiä aikoja tässä tilassa. Yllättäen kaikki 12V laitteet kuluttaa virtaa 12V akusta ja jostain syystä Hyundain logiikka lataa sitä akkua pääsääntöisesti silloin kun autoa ei käytetä. Useilla käyttäjillä on ollut ongelmia tuon akun tyhjentymisen tai vikaantumisen kanssa. Voidaan puhua tyyppiviasta.
Tarkoitat varmaan Utility Modea. Oletettavasti tuossa tilassa 12V akkua ladataan jatkuvasti.
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.Teslalla kutsutaan yli 300000 autoa huoltoon takavalojen takia.
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.
Melkein kaikki Teslaan liittyvät julkisuudessa olevat "takaisinkutsut" ovat softapäivityksiä, joiden eteen asiakkaiden ei tarvi tehdä mitään. Tulevat normaaleiden softapäivitysten mukana.
Jenkeissä (ja varmaan muuallakin) on pakko tehdä virallinen "takaisinkutsu" tietyistä ongelmista, vaikka oikeasti mitään ei takaisin kutsutakkaan ja homma korjautuu normaalilla ohjelmistopäivityksellä. OIisi kiinnostavaa nähdä jos on jotain tilastoa että miten tuokin 3.7m jakautuu oikeisiin pajalla käyneisiin takaisinkutsuihin ja vain softapäivityksiin, kyllähän niillä niitä "oikeita" on myös toki ollut.En tiedä kuinka paljon Tesloja on ajossa, mutta tuo 3,7 miljoonaa takaisin kutsuttua autoa vuonna 2022 jenkeissä kuulostaa aika suurelta määrältä. En sitten tiedä onko näihin kiinnitetty vain enemmän huomiota viime -aikoina, vai ovatko nuo lisääntyneet merkittävästi. Voi olla tietty, että tuossa tarkoitetaan yleisesti autojen määrää jokaista vikaa kohden eli oikeasti kappalemääränä ei tarkoita noin montaa autoa (kun ruvetaan vikoja niputtamaan ja jos niitä on monia/auto).
Tesla on mielestäni saanut ihan liikaa palstatilaa omien laatuongelmiensa kanssa lähinnä huonon jälkimarkkinoinnin ja toistaiseksi kelvottoman huolto-organisaationsa takia.
Aika vahva väite sillä Skoda esimerkiksi kärsi vielä 2012 aika merkittävistä haasteita maalauksen laadun kanssa ja tuon ikäisissä on lähes kaikissa Octavioissa maalin hilseilyä ja irtoamista varsinkin ovissa
Octavia 2012 maali lähtee Tällainen tuli vastaan kun googleen olin kirjoittmassa hakusanaa ”skoda maaliviat”, tarjosi kuitenkin jo ”maali” sanan kohdalla muotoa ”skoda octavia maalipinta”.Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.
Ja tosiaan muut valmistajat hoitavat nämä asiat takuun puitteissa toisin kuin Tesla.
Octavia 2012 maali lähtee Tällainen tuli vastaan kun googleen olin kirjoittmassa hakusanaa ”skoda maaliviat”, tarjosi kuitenkin jo ”maali” sanan kohdalla muotoa ”skoda octavia maalipinta”.
Mainitaan vain uudet ja sen jälkeen myöhemmin ilmoitettiin että vanhatkin menee uuteen softaan. Ei Tesla tule pitämään monia eri softia hengissä. Kunhan saavat full stackin kasaan kaikki siirtyy siihen. Toki se vaatii myös EUssa viranomaisten hyväksynnän koska full stack on FSD Beta.
EU on hyvin tarkka näissä eli voivat korvata tuon NoA kyllä tuolla uudella stackilla. Muuta eivät.Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.