Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Hammer Schultz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 451
Googlauksen perusteella pitäisi olla useampi, josta saa työkalut tms virtaa? Vai tarkoitatko jotain koko talon sähköistävää ulostuloa?
Alunperin ei ollut mutta kun sähkö F150 julkaistiin niin Musk taisi jotain lupailla että CT:nkiin tulee. Voi olla että muistan väärin.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
4 462
Ei näytä tesla olevan yksin CT:n hinnankorotuksen kanssa. Ford nostaa f150 lightningin hintaa ilman, että autoa on muutettu mitenkään. Se inflaatio,... Rivianhan myös nosti hintoja aikaisemmin

Pro old price: $39,974; new price: $46,974
XLT old price: $52,974; new price: $59,474
Ford is citing “significant material cost increases and other factors” as the primary reason for raising the price. Indeed, the F-150 Lightning is only the latest electric vehicle to see its price go up as a result of supply chain constraints, inflation, and greater demand for batteries and other components.

Teslalle vaikeaa kun jonot on pitkät. Joutuvat miettimään missä inflaatio on vuoden päässä niissä tapauksissa missä asiakkaalle luvataan joku konkreettinen hinta.
 
Viimeksi muokattu:

Hammer Schultz

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 451
Ei näytä tesla olevan yksin CT:n hinnankorotuksen kanssa. Ford nostaa f150 lightningin hintaa ilman, että autoa on muutettu mitenkään. Se inflaatio,... Rivianhan myös nosti hintoja aikaisemmin
Sillä erotuksella että Ford on toimittanut alkuperäisellä hinnalla, Teslan hinnoilla ei ollut koskaan mitään toivoa.

Kaikki ymmärtää inflaation vaikutukset mutta ihan turha spinnata tätä "mutku Fordikin" -whataboutismilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 714
Tuossa on toki aika iso ero siinä, että F150 julkaistiin ja toimitukset alkoi lyhyellä aikaerolla. Cybertruckilla tuo aikaväli on useampi vuosi. Sinänsä typerä tuo Teslan tapa julkistaa tuotteet vuosia ennen toimitusta.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
4 462
Tuossa on toki aika iso ero siinä, että F150 julkaistiin ja toimitukset alkoi lyhyellä aikaerolla. Cybertruckilla tuo aikaväli on useampi vuosi. Sinänsä typerä tuo Teslan tapa julkistaa tuotteet vuosia ennen toimitusta.
Aikaiset julkaisut on teslan tapa mainostaa "ilmaiseksi" ts. pysyä lööpeissä. Samalla saa mitattua kiinnostusta tuotetta kohtaan ja mietittyä mihin resurssit satsataan. Teslahan ei perinteisiä mainoksia osta.

CT:n hinnanoston ymmärtää, koska tuote muuttuu matkanvarrella. Ford:in hinnanmuutos wanhalle muuttumattomalle tuotteelle kertoo inflaatiosta ja jotain ehkä keinotekoisen alhaiseksi valitusta msrp-hinnasta? Ehkä ford myi muutaman auton tappiolla, että sai imagosyistä alle 40k$ msrp:n joka nyt sitten heitettiin kuikkaan?

Ehkä tässä kohtaa kaikki tietävät, että tesla tekee mitä tekee eikä kannata luottaa muuhun kuin siihen mitä tulee tehtaalta ulos. Teslan autobisnes muistuttaa paljon agile softabisnestä siinä missä perinteiset autovalmistajat ovat byrokraattisen hitaita waterfall säätäjiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
445
Aikaiset julkaisut on teslan tapa mainostaa "ilmaiseksi" ts. pysyä lööpeissä. Samalla saa mitattua kiinnostusta tuotetta kohtaan ja mietittyä mihin resurssit satsataan. Teslahan ei perinteisiä mainoksia osta.
Kai se on tuokin tapa saada tuollanen toiminta positiiviseksi. Aika moni muu kutsuu tuota Vaporwareksi ja se ei ole yleensä hyvä juttu. Toivottavasti toiset ei ota mallia tuosta toiminnasta vaan ostavat niitä perinteisiä mainoksia.

CT:n hinnanoston ymmärtää, koska tuote muuttuu matkanvarrella. Ford:in hinnanmuutos wanhalle muuttumattomalle tuotteelle kertoo inflaatiosta ja jotain ehkä keinotekoisen alhaiseksi valitusta msrp-hinnasta? Ehkä ford myi muutaman auton tappiolla, että sai imagosyistä alle 40k$ msrp:n joka nyt sitten heitettiin kuikkaan?
CT on täyttä vaporwarea kuten on Tesla Semi ja Tesla Roadster. Et voi verrata niitä mitenkään Fordin tuotteeseen joka on jo ulkona. Fordilla on ongelmia toimittaa jo tilattuja F150 autoja niin on ihan selvää, että uusien tilausten hintaa nostetaan. Siten saadaan tuotanto ja kysyntä tasapainoon. Tuon auton suunnittelu on aloitettu vuosia sitten ja tässä on tapahtunut vähän yhtä ja toista viime vuosina.

Ehkä tässä kohtaa kaikki tietävät, että tesla tekee mitä tekee eikä kannata luottaa muuhun kuin siihen mitä tulee tehtaalta ulos. Teslan autobisnes muistuttaa paljon agile softabisnestä siinä missä perinteiset autovalmistajat ovat byrokraattisen hitaita waterfall säätäjiä.
Kyllä ja siihen on syynsä. Takaisinkutsut ja virheet maksaa paljon. Jos niitä ei tee kuten Tesla ja kaikki on "with in spec", niin tuo voi toimia. Toyota juuri joutu tekemään takaisinkutsun niiden sähköautosta renkaan kiinnitykseen liittyen. Ne tarjoaa auton ostaneille laina-auton, polttoaineet siihen jne. siihen asti kun tietävät mitä tekevät. Tesla tuskin olisi tarjonnut yhtään mitään muuta, kun lämmintä kättä ja jaksamisia.

Sitten kun autot on vähän vanhempia esim. 2018 vuoden Model 3 10v ikäisenä. Niin tulee olemaan mukavaa varmaan hakea varaosia, kun on kehitetty "agilella" tuotetta joka yleensä on käytössä +10v.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
4 462
Kai se on tuokin tapa saada tuollanen toiminta positiiviseksi. Aika moni muu kutsuu tuota Vaporwareksi ja se ei ole yleensä hyvä juttu. Toivottavasti toiset ei ota mallia tuosta toiminnasta vaan ostavat niitä perinteisiä mainoksia.


CT on täyttä vaporwarea kuten on Tesla Semi ja Tesla Roadster. Et voi verrata niitä mitenkään Fordin tuotteeseen joka on jo ulkona. Fordilla on ongelmia toimittaa jo tilattuja F150 autoja niin on ihan selvää, että uusien tilausten hintaa nostetaan. Siten saadaan tuotanto ja kysyntä tasapainoon. Tuon auton suunnittelu on aloitettu vuosia sitten ja tässä on tapahtunut vähän yhtä ja toista viime vuosina.


Kyllä ja siihen on syynsä. Takaisinkutsut ja virheet maksaa paljon. Jos niitä ei tee kuten Tesla ja kaikki on "with in spec", niin tuo voi toimia. Toyota juuri joutu tekemään takaisinkutsun niiden sähköautosta renkaan kiinnitykseen liittyen. Ne tarjoaa auton ostaneille laina-auton, polttoaineet siihen jne. siihen asti kun tietävät mitä tekevät. Tesla tuskin olisi tarjonnut yhtään mitään muuta, kun lämmintä kättä ja jaksamisia.

Sitten kun autot on vähän vanhempia esim. 2018 vuoden Model 3 10v ikäisenä. Niin tulee olemaan mukavaa varmaan hakea varaosia, kun on kehitetty "agilella" tuotetta joka yleensä on käytössä +10v.
Mun kommentti oli ihan vain hinnannostokontekstissa. Tuohon laatuun sun muuhun en osaa kommentoida kuin, että kuulostaa kovasti nokian puheilta kun iphone tuli myyntiin. Aika näyttää miten käy, mä en osaa tai pysty ennustamaan.

CT muuttunee todellisuudeksi 2023, ainakin tehtaille on alettu asentamaan laitteistoa massavalmistusta varten. Teslalla ei ollut kiire ton kanssa, kun tehtaat kävi jo 20201:en ja 2022:en täydellä kapasiteetilla. Jos tehtailta tulis nyt ulos CT:ta niin se olisi pois jonkun muun automallin valmistusmääristä. Voitto optimoituu lykkäämällä CT 2023 vuodelle.

edit. Joissain lähteissä on väitetty perinteisten autovalmistajien kuten toyotan tekevän isot voitot varaosilla. Ehkä, jos teslat alkavat hajoilemaan niin tesla pääsee osingoille varaosabisneksestä? Jossain vaiheessahan väitettiin ettei tesla voi menestyä automarkkinoilla, kun ei ole varaosabisnestä olemassa, jolla rahoitettaisiin uusien mallien kehittämistä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
555
edit. Joissain lähteissä on väitetty perinteisten autovalmistajien kuten toyotan tekevän isot voitot varaosilla.
En tiedä katteista, mutta kun katsoo huoltokuittia (Prius), niin itketti, ei sis. asennustyön osuutta:
Akku: 137€
Takajouset (2): 228€
Sumuvalot (2): 273,60€
Rekisterivalon polttimo: 1,71€ (vaihtotyö 33,60€ :D)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 821
Kyllä ne osat Model 3:n maksaa. Uus etuvalot 1k.
Nyt Elon postannut Twitteriin että Semi ulos vuoden loppuun mennessä ja ens vuonna CT.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
26
Sinänsä Ford on jo heinäkuussa 2019 mehustellut täyssähkö-F150llä YouTubessa. Toimitukset alkoivat huhtikuussa 2022. Löytyy myös tammikuusta 2019 toimitusjohtaja Farley kertomassa uudesta F150 EVsta. Eli miltei kolme vuotta prototyypistä valmistukseen.

Cybertruckin proto näytille marraskuusta 2019, nykytiedolla valmistus 2023 puolivälin jälkeen. Tietty maalitolpat koko ajan siirtyneet, mutta tällä hetkellä nyt vaikuttaisi että protosta valmistukseen ~3,5 vuotta. Hiukan myös eri tavalla haastava valmistaa taitellen ruostumattomasta teräksestä, kuin pistää vanhaan muottiin sähkökalut sisään.

Fordin hinnannousu sopii kyllä ajankohdan puolesta hyvin tuohon juuri läpimenneeseen 7500$ tax rebate:iin. Eiköhän Teslakin kohta USAssa nosta hintojaan tuo huomioiden.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
4 462
Sinänsä Ford on jo heinäkuussa 2019 mehustellut täyssähkö-F150llä YouTubessa. Toimitukset alkoivat huhtikuussa 2022. Löytyy myös tammikuusta 2019 toimitusjohtaja Farley kertomassa uudesta F150 EVsta. Eli miltei kolme vuotta prototyypistä valmistukseen.

Cybertruckin proto näytille marraskuusta 2019, nykytiedolla valmistus 2023 puolivälin jälkeen. Tietty maalitolpat koko ajan siirtyneet, mutta tällä hetkellä nyt vaikuttaisi että protosta valmistukseen ~3,5 vuotta. Hiukan myös eri tavalla haastava valmistaa taitellen ruostumattomasta teräksestä, kuin pistää vanhaan muottiin sähkökalut sisään.

Fordin hinnannousu sopii kyllä ajankohdan puolesta hyvin tuohon juuri läpimenneeseen 7500$ tax rebate:iin. Eiköhän Teslakin kohta USAssa nosta hintojaan tuo huomioiden.
Ford:ia on ehkä jossain määrin auttanut se, että sähköinen f150 on niin hyvässä kuin pahassa f150. Tesla lähti ihan uusille teille missä CT on aikalailla ainakin ulkoisesti, rungon materiaalin ja ehkä myös sensoreiden ja FSD:n osalta uusi värkki.

Uskon, että tesla laski 1+1=2 ja CT viivästyi koska komponenttipula. Toinen puoli se, että helpompi ajaa giga texas ja berlin ylös ensin ja sen jälkeen vasta uusia autoja tuotantoon. Varmaan noissa uusissa tehtaissa, valetuissa rungossa, structural batteryssa ja 4680 kennoissa tekemistä ennen kuin soppaan lisätään CT. Bonus tuosta lykkäyksestä, että voivat käyttää enemmän aikaa suunnitteluun ja se näkyy muutoksina alkuperäiseen visioon.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
26
Uskon, että tesla laski 1+1=2 ja CT viivästyi koska komponenttipula. Toinen puoli se, että helpompi ajaa giga texas ja berlin ylös ensin ja sen jälkeen vasta uusia autoja tuotantoon. Varmaan noissa uusissa tehtaissa, valetuissa rungossa, structural batteryssa ja 4680 kennoissa tekemistä ennen kuin soppaan lisätään CT. Bonus tuosta lykkäyksestä, että voivat käyttää enemmän aikaa suunnitteluun ja se näkyy muutoksina alkuperäiseen visioon.
Varmaan juurikin näin. Fiksuinta saada tuupattua Y ja 3ta tehtaista mahdollisimman paljon ulos, kun hinnannostoista huolimatta kaikki menee. Varmaan pelkästään noilla kahdella mallilla Tesla saisi sen 50% kasvatettua toimituksiaan vuosi vuodelta vielä pari vuotta ongelmitta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 821
Berliiniin on toimitettu uusia BYDin Blade akkuja LFPna. Kohta taitaa alkaa SR mallin Y tulemaan ulos linjastolta. 4680 ei ole kuulunut mitään. Taitaa jäädä vielä USA only autoksi kunnes saavat ajettua tuotannon ylös. Semi kun myös käyttää 4680.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
517
Olikos noissa Model S:sissä jotain kombinaatiota mitä kannatti välttää ? Jotain juttua P85 vermeiden akkuvioista olisi ollut mutta kuinka yleisiä nuo nyt sitten ovat ?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 922
Olikos noissa Model S:sissä jotain kombinaatiota mitä kannatti välttää ? Jotain juttua P85 vermeiden akkuvioista olisi ollut mutta kuinka yleisiä nuo nyt sitten ovat ?
Takuun ulkopuoliset 85 akkuiset on vähän riski jos ei ole tuohta lompakossa.
Viimeisin hinta akulle on 13 tuhatta vaihdettuna jos ei takuuseen mene.

Etenkin alkupään eli 2013-2014 vuosien akut on sisältäny enempi maanantai kappaleita kuin loppua kohti eli 2014 puolivälin jälkeen tehdyt.

A ja B akustot eli alkupään ovat vikoneet.

Vaikea sanoa määriä.

Oma ex 85D oli E revision akulla niin ei ollu ongelmia vielä 295 tuhannen kohdilla. Ja on pelannut hyvin myös auton uudella omistajalla, nyt yli 300 tuhatta jo menossa.


Moottoreita (tai no niiden laakereita) on mennyt myös takapotkuissa kohtuu paljon juuri noista 2013-2014 autoista.

Jos ostat 85 akkuisen , osta sellainen missä moottori ja akkutakuuta on vielä .
90 akut parempi kyl jos kynnet yltää, lataa nopeampaa ja ei ole susia.
 
  • Tykkää
Reactions: jsa
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
555
Berliiniin on toimitettu uusia BYDin Blade akkuja LFPna. Kohta taitaa alkaa SR mallin Y tulemaan ulos linjastolta. 4680 ei ole kuulunut mitään. Taitaa jäädä vielä USA only autoksi kunnes saavat ajettua tuotannon ylös. Semi kun myös käyttää 4680.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 821
Mitä haet takaa? Tuota 440km WLTP?
Tesla ei voi ottaa isompia akkuja koska se tappaisi niillä oman myyntinsä, että 4680 kun kilpailija saa tehtyä parempia akkuja.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
555
Mitä haet takaa? Tuota 440km WLTP?
Tesla ei voi ottaa isompia akkuja koska se tappaisi niillä oman myyntinsä, että 4680 kun kilpailija saa tehtyä parempia akkuja.
En minä varsinaisesti hae takaa mitään, satuin vaan hetkeä aiemmin spottaamaan aiheeseen liittyvän uutisen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 294
En minä varsinaisesti hae takaa mitään, satuin vaan hetkeä aiemmin spottaamaan aiheeseen liittyvän uutisen.
Keskusteleminen pelkilla linkeilla aiheuttaa toisissa helposti epavarmuuden tunnetta ja siksi on aina hyva kirjoittaa pienet saatesanat linkin viereen.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
202
Kyllä ne osat Model 3:n maksaa. Uus etuvalot 1k.
Nyt Elon postannut Twitteriin että Semi ulos vuoden loppuun mennessä ja ens vuonna CT.
Noihin Elonin juttuihin twitterissä kannattaa suhtautua kuin mainoksiin. Johan se on valehdellut melkein joka asiasta siellä jo yli viisi vuotta.
 
Liittynyt
04.06.2022
Viestejä
3
Mielenkiintoisesti heittelee M3 luvattu toimitusaika. Tuli tilattua SR alkukeväästä kun vielä sai alle tuon 50k hankintatukirajan. Silloin toimitusajaksi luvattiin muistaakseni helmi-maalis. Siitä useampaan otteeseen tuo toimitusaika kuitenkin lyheni ja näytti pitkän aikaa jo tämän vuoden marraskuun lopulta tammikuun alkuun. Nyt jokunen hetki sitten olikin tullut muutos ja arvio ensi vuoden huhti-kesä. Tuossa ehti jo vähän asennoitumaan, että auton saisi talvella, niin hieman ikävä viivästys. Toki tuntui maailmantilanteen takia vähän erikoiselta, että tuo arvio ylipäätään aikaistui. Eipähän tarvi sitten vielä talvirenkaita ihmetellä ensi talveksi, niitä kun ei voinut valita suoraan mukaan, että pysyy hinta alle hankintatuen rajan. Mitä kautta olette hankkineet talvirenkaat+vanteet? Hankintatukihakemus tuli laitettua ja siihen arvio tämän vuoden lopulle. Mitenhän sen käy jos auto saapuisikin vasta ensi kesänä?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
13
Mielenkiintoisesti heittelee M3 luvattu toimitusaika. Tuli tilattua SR alkukeväästä kun vielä sai alle tuon 50k hankintatukirajan. Silloin toimitusajaksi luvattiin muistaakseni helmi-maalis. Siitä useampaan otteeseen tuo toimitusaika kuitenkin lyheni ja näytti pitkän aikaa jo tämän vuoden marraskuun lopulta tammikuun alkuun. Nyt jokunen hetki sitten olikin tullut muutos ja arvio ensi vuoden huhti-kesä. Tuossa ehti jo vähän asennoitumaan, että auton saisi talvella, niin hieman ikävä viivästys. Toki tuntui maailmantilanteen takia vähän erikoiselta, että tuo arvio ylipäätään aikaistui. Eipähän tarvi sitten vielä talvirenkaita ihmetellä ensi talveksi, niitä kun ei voinut valita suoraan mukaan, että pysyy hinta alle hankintatuen rajan. Mitä kautta olette hankkineet talvirenkaat+vanteet? Hankintatukihakemus tuli laitettua ja siihen arvio tämän vuoden lopulle. Mitenhän sen käy jos auto saapuisikin vasta ensi kesänä?
Itsellä samma tilanne, etta tuli keväällä tillattua SR+ ja pitkään arvioitiin toimitusta vuoden lopulle, mutta nyt hyppäsi arvio huhti-kesäkuuhun. Ymmärtääkseni talvirenkaita ei lasketa tuohon 50k rajaan, joten itse tilasin ne suoraan teslalta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
189
Itse tilasin heti tammikuun alussa täysin hinnat alkaen Model 3, takaveto, valkoinen ulkoa ja musta sisustus. Koko kevään ja aina toukokuun loppuun asti luki tesla tilillä arvioitu toimitus toukokuu. Sen jälkeen hyppäs arvioitu toimitus: marraskuu 14 - joulukuu 29. En ihan täysin käsitä miksi toimitus hyppäs Q4:lle eikä Q3:lle shanghain koronasulun takia. On kyllä viimenen kiinassa valmistettu auto kun on niin epävarmaa heidän politiikka.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 821
Itse tilasin heti tammikuun alussa täysin hinnat alkaen Model 3, takaveto, valkoinen ulkoa ja musta sisustus. Koko kevään ja aina toukokuun loppuun asti luki tesla tilillä arvioitu toimitus toukokuu. Sen jälkeen hyppäs arvioitu toimitus: marraskuu 14 - joulukuu 29. En ihan täysin käsitä miksi toimitus hyppäs Q4:lle eikä Q3:lle shanghain koronasulun takia. On kyllä viimenen kiinassa valmistettu auto kun on niin epävarmaa heidän politiikka.
Ovat myös siirtäneet Model 3 resursseja Model Ylle.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
34
Erikoinen vaihtelu teillä nuissa toimitusajoissa! Voisiko olla että jotenkin siirtävät nuo halvemmalla hinnalla tilatut jonon perälle?

Oma musta, valkoisella sisuksella, muuten karvalakki SR+ Model 3 tilattu 5.7. Ja toimitus oli tilatessa joulu-helmikuu, jossain vaiheessa jopa marras-joulu. Nyt viimeiset pari-kolme viikkoa ollut 25.12.-8.2.

Tuskin pelkästään värin ja sisustuksen vaihtelu niin paljoa vaikuttaa näihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16
Oma marraskuun 2021 lopussa tilattu valkoinen karvalakki M3 RWD piti kans tulla toukokuussa arvioiden mukaan ja sen jälkeen arviot on heitellyt Q3/Q4 välillä.

Heinäkuun lopussa löyty VIN numero lähdekoodeista ja sen jälleen ollu useampi arvio ensin elokuun alusta alkaen ja tällä hetkellä arviona on 1-15.9.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
609
Sinänsä Ford on jo heinäkuussa 2019 mehustellut täyssähkö-F150llä YouTubessa. Toimitukset alkoivat huhtikuussa 2022. Löytyy myös tammikuusta 2019 toimitusjohtaja Farley kertomassa uudesta F150 EVsta. Eli miltei kolme vuotta prototyypistä valmistukseen.

Cybertruckin proto näytille marraskuusta 2019, nykytiedolla valmistus 2023 puolivälin jälkeen. Tietty maalitolpat koko ajan siirtyneet, mutta tällä hetkellä nyt vaikuttaisi että protosta valmistukseen ~3,5 vuotta. Hiukan myös eri tavalla haastava valmistaa taitellen ruostumattomasta teräksestä, kuin pistää vanhaan muottiin sähkökalut sisään.
Ford on tammikuussa 2019 ilmoittanut tekevänsä jossain vaiheessa täyssähköisen pickupin, testaillut tekniikka olemassaolevan F-150 päällä heinäkuussa 2019.
F-150 Lightning on julkaistu toukokuussa 2021 ja tuotanto alkoi huhtikuussa 2022.

Myski julkaisi CT:n marraskuussa 2019, lupasi sen tuotannon alkavan 2021 lopulla, mutta se saattaa tuurilla tulla 2023 aikana. CT oli jo 2019 julkaisussa liikkuvana näytillä, eli tuote on "ollut valmiina", eikä vain julkaistuna ideana.

Näemmä maalitolpat vähän siirtyilevät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 212
Yhdestä käsin tehdystä konseptiautosta on aika pitkä matka siihen, että on tehtaassa tuotantolinja puskemassa massatuotantomallia ulos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
998
Yhdestä käsin tehdystä konseptiautosta on aika pitkä matka siihen, että on tehtaassa tuotantolinja puskemassa massatuotantomallia ulos.
Jep, mutta jos tuotantoon siirtämistä ei ollut vielä ennen julkaisua riittävästi ajateltu, huolimatta luvatusta aikataulusta (ja tilausvarausten avaamisesta), niin se kertoo kieltämättä firman asenteesta...

Tiedä häntä minkälainen auto sieltä tulee ulos... muistuttaako luvattua ja mitä ominaisuuksia siinä on tai ei ole.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 821
Jos olisin tiennyt tämän niin olisin kyllä ottanut sitten jonkun muun värisenä vaikka että ois saanu auton 6-9kk aikasemmin.
Nojaa. Ei ne suoraan kyllä niitä siirrä. Kysyntä vaan on kova. Pakkaa sekottaa vielä se että materiaalien hinta noussut.

Teslallahan on USAssa menossa jotkut säästöt kun ei saa enää uberia tai loaneria huollon ajaksi ja uusista tipautettu hopeinen rekkarikilpi pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
527
Jep, mutta jos tuotantoon siirtämistä ei ollut vielä ennen julkaisua riittävästi ajateltu, huolimatta luvatusta aikataulusta (ja tilausvarausten avaamisesta), niin se kertoo kieltämättä firman asenteesta...

Tiedä häntä minkälainen auto sieltä tulee ulos... muistuttaako luvattua ja mitä ominaisuuksia siinä on tai ei ole.
2019 varmasti oli tiedossa covid pandemia sekä komponenttipula... nämähän ei ole lieventäviä asianhaaroja? Jos piirejä ei riittänyt edes olemassa olevien mallien tuotantoon niin vielä olisi pitänyt puskea uutta mallia? Eiköhän firma kuin firma yritä maksimoida voittonsa / tuotantonsa ja tässä ympäristössä CT:n puskeminen eteenpäin on varmasti ollut oikea ratkaisu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 922
2019 varmasti oli tiedossa covid pandemia sekä komponenttipula... nämähän ei ole lieventäviä asianhaaroja? Jos piirejä ei riittänyt edes olemassa olevien mallien tuotantoon niin vielä olisi pitänyt puskea uutta mallia? Eiköhän firma kuin firma yritä maksimoida voittonsa / tuotantonsa ja tässä ympäristössä CT:n puskeminen eteenpäin on varmasti ollut oikea ratkaisu.
Ei ku se on paha Tesla, mihinkää ei voi olla normaali syytä vaan pakko se on olla ilkeyttä tai osaamattomuutta tai huumehissa tehty tms.. öhötystä riittää ja silti tessu myy kaiken mitä valmiiksi saa. Köyhien kateus on joskus foorumeilla melkoista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
609
Yhdestä käsin tehdystä konseptiautosta on aika pitkä matka siihen, että on tehtaassa tuotantolinja puskemassa massatuotantomallia ulos.
Konseptiauto on normaalisti jotakin ihan muuta kuin tuotantomalli. Nimikin jos viittaa siihen, esitellään konseptia. CT:tä ei esitelty konseptina, vaan uutena automallina.
Tässä esimerkki konseptista:

Ei ku se on paha Tesla, mihinkää ei voi olla normaali syytä vaan pakko se on olla ilkeyttä tai osaamattomuutta tai huumehissa tehty tms.. öhötystä riittää ja silti tessu myy kaiken mitä valmiiksi saa. Köyhien kateus on joskus foorumeilla melkoista.
Jos nyt verrataan vaikka tuon Lightningin 11 kuukauden kestoon julkaisusta valmistukseen vs CT:n noin neljää vuotta, niin siitä covidistahan on selvästi kyse. Persaukiset vaan huutelee ja heittelee pöpöjä Muskin päälle.

On tietty fiksua ottaa faneiltaan korotonta lainaa, ei siinä mitään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
880
Jos olisin tiennyt tämän niin olisin kyllä ottanut sitten jonkun muun värisenä vaikka että ois saanu auton 6-9kk aikasemmin.
Tuskin värillä on väliä mutta performance tullee nopeammin kun sr+. Plaidinkin saisi paljon nopeammin kuin karvalakki model S:n.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
189
Tuskin värillä on väliä mutta performance tullee nopeammin kun sr+. Plaidinkin saisi paljon nopeammin kuin karvalakki model S:n.
Värillä on väliä. Käyt vaikka itse toteamassa teslan sivuilta. Itse asiassa aivan sama minkä lisävarusteen otat niin toimitusaika lyhenee. Tesla selvästi priorisoi tilauksia. Täysin karvalakki Model 3 RWD on priorisoinnissa häntäpäässä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 821
Värillä on väliä. Käyt vaikka itse toteamassa teslan sivuilta. Itse asiassa aivan sama minkä lisävarusteen otat niin toimitusaika lyhenee. Tesla selvästi priorisoi tilauksia. Täysin karvalakki Model 3 RWD on priorisoinnissa häntäpäässä.
Jos nyt katsoo niin otti sitten normi vanteet tai 19” niin rwd ja lr on tammi-maaliskuu 2023. Vain Performancessa saa nopeammin kun se ei ole niin haluttu.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
189
Jos nyt katsoo niin otti sitten normi vanteet tai 19” niin rwd ja lr on tammi-maaliskuu 2023. Vain Performancessa saa nopeammin kun se ei ole niin haluttu.
Esim nyt: täysin karvalakki hinnat alkaen model 3 rwd huhti-kesäkuu 2023. Vaihdat värin siniseks pomppaa tammi-maaliskuulle.
 

Mariini

Team Android
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 970
Tuskin ainakaan lyhyellä (1-2v) kun sähköautojen kysyntä/tarjonta on isosti poissa tasapainosta.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
82
Tuskin ainakaan lyhyellä (1-2v) kun sähköautojen kysyntä/tarjonta on isosti poissa tasapainosta.
Oma veikkaus olisi, että tapahtuu kyllä teslan osalta nopeammin; nettiautossa kuitenkin yli 400 model 3:sta myynnissä, joka on näin uudelle mallille todella paljon suhteessa uusien myyntimäärään.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
508
Autofirmat tuo niitä saksasta jatkuvalla syötöllä ja myy muutaman tonnin voitolla. Siksi niitä tuodaan niin suuria määriä kun on "varma nakki" saada myytyä
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
82
Autofirmat tuo niitä saksasta jatkuvalla syötöllä ja myy muutaman tonnin voitolla. Siksi niitä tuodaan niin suuria määriä kun on "varma nakki" saada myytyä
"Varma nakki" jäänee nähtäväksi; model 3:ia myyty suomessa vain ~2800 ja käytettynä myynnissä olevien määrä on kuitenkin kasvanut merkittävästi nopeammin kuin muilla samanikäisillä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
189
"Varma nakki" jäänee nähtäväksi; model 3:ia myyty suomessa vain ~2800 ja käytettynä myynnissä olevien määrä on kuitenkin kasvanut merkittävästi nopeammin kuin muilla samanikäisillä.
Eikai niitä uusia myydä kun ei niitä saada tänne. Ja en itse periaatesyistä maksa käytetystä autosta uuden hintaa tai jopa enemmän.

T. Tammikuusta lähtien tilauksessa model 3.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
179 444
Viestejä
3 303 032
Jäsenet
59 312
Uusin jäsen
Roution kupari

Hinta.fi

Ylös Bottom