- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 900
Ei siinä kauaa mennyt kun tuli uutinen, että huijaako Tesla testeissä.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voisinko esittää vienon toiveen linkata siihen varsinaiseen uutiseen, eikä johonkin reddittiin, josta saa ensitöikseen tökkiä popupit kiinni nähdäkseen sivun sisällön, ja jossa ei ole mitään muuta sisältöä kuin linkki itse asiaan.Ei siinä kauaa mennyt kun tuli uutinen, että huijaako Tesla testeissä.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Miten tuo siis toimisi, testeissä kamerat tunnistaa ihmisen mitä normaalisti ei? Vaiko normaalisti ei aina jarruttaisi vaikka tunnistaa ihmisen, haamujarrutusten välttämiseksi?Ei siinä kauaa mennyt kun tuli uutinen, että huijaako Tesla testeissä.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Jos yksityis liisarilla meinasit niin ei mitään järkeä. Uudenkin Teslan arvon alenema on niin pieni, että liisari tulee paljon kalliimmaksi kuin ostaa omaksi. Lisäksi ei tarvitse olla naimisissa auton kanssa montaa vuotta, jos haluaakin vaihtaa aiemmin.Y-Tesla kiinnostaisi liisarina, mistä tiedän saanko hyvän diilin vai tulenko kusetetuksi? Autoilu on toki aina kallista..
Jos yksityis liisarilla meinasit niin ei mitään järkeä. Uudenkin Teslan arvon alenema on niin pieni, että liisari tulee paljon kalliimmaksi kuin ostaa omaksi. Lisäksi ei tarvitse olla naimisissa auton kanssa montaa vuotta, jos haluaakin vaihtaa aiemmin.
Vaikka näin. Twiikkaavat etänä softaa jotta se tunnistaa kohteen aikaisemmin ja jarruttaa ajoissa.Miten tuo siis toimisi, testeissä kamerat tunnistaa ihmisen mitä normaalisti ei? Vaiko normaalisti ei aina jarruttaisi vaikka tunnistaa ihmisen, haamujarrutusten välttämiseksi?
Vaikka näin. Twiikkaavat etänä softaa jotta se tunnistaa kohteen aikaisemmin ja jarruttaa ajoissa.
Vaikka siksi, että normaalissa käytössä se aiheuttaisi haamuja. Normaalisti vaikka 60% ja yli on ihminen ja kun testin aikana ollaankin 30% ja yli ihminen. Samalla kun pärjää testeissä niin annetaan boostia Teslan idealle että kamerat riittää vaikka näin ei olisikaan.Juuh mutta mikä motivaatio tuollaiselle toiminnalle on? Jos kerta kameroilla ja softalla on mahdollista kohteet tunnistaa ja ajoissa jarruttaa, ni miksi tekniikka ei olisi aina päällä?
Automaattipyyhkijät ja valot yhtä kuraa. Nyt Vision myötä pyyhkijät pakotetaan aina autolle kun käyttää APta. Valot sentään saa manuaalisesti päälle ja pois.Joko joku muu sähköauto alkaa olla yhtä tilava sekä jokseenkin samanlainen range, kuin Model Y ? EQS varmaan, mutta hiukka kallis.
Model Y oli ihan ok ajaa, ja sen takia koska tilaa oli paljon, se saa myös jotain anteeksi. Poikkeuksellisen heikko automaattisen pyyhkimisen tunnistin siinä kyllä oli, liekkö ovat korjanneet nykyään.
Jos ei nyt vuoden, kenties kolmen päästä muuta ilmesty, niin kai se on Model Y sit tilattava parin vuoden päästä.. SIkäli mikäli, kun rahoitusehdot pysyy tuollaisena kohtuullisena. Ei minusta ainakaan ID.4 ja Ioniq 5, taikka Enyaq tuntuneet niin isoilta, kuin Tesla tiloiltaan.. Skoda nyt toki oli ihan ok, mutta muut pieniä.
En tiedä onko tilanne muuttunut, mutta kannattaa varmistaa, että tekeekö tuolla tilalla mitään, jos autoon ei voi kuitenkaan mitään laittaa kun kantavuus tulee vastaan.Joko joku muu sähköauto alkaa olla yhtä tilava sekä jokseenkin samanlainen range, kuin Model Y ? EQS varmaan, mutta hiukka kallis.
Model Y oli ihan ok ajaa, ja sen takia koska tilaa oli paljon, se saa myös jotain anteeksi.
Tuo nousi jo 590kg.En tiedä onko tilanne muuttunut, mutta kannattaa varmistaa, että tekeekö tuolla tilalla mitään, jos autoon ei voi kuitenkaan mitään laittaa kun kantavuus tulee vastaan.
Tesla Model Y, pikkujätti koeajolla
Odotettu ja himoittu Teslan uutuus Model Y oli ajossa muutaman päivän. Tesla paranee vanhetessaan: kokemus auttaa autonvalmistajaakin.eautoilija.com
"Yksi mutta tässä tulee kuitenkin vastaan: vaikka tilaa on, on kantavuus vain 315 kg. Kuljettajan paino (75 kg) lasketaan auton omamassaan, joten tuo 315 kg pitää kattaa muut matkustajat, eläimet ja tavarat. Siihen 315 kg on aika niukka varsinkin, kun tila antaa periksi pakata isonkin kuorman."
Eli Euro NCAP tarvii uuden testin haamuja vastaan, kaksikaistainen tie jossa rekka ajaa vastaan keskiviivaa nuollen mutta kuitenkin juuri ja juuri omalla puolellaanVaikka siksi, että normaalissa käytössä se aiheuttaisi haamuja. Normaalisti vaikka 60% ja yli on ihminen ja kun testin aikana ollaankin 30% ja yli ihminen. Samalla kun pärjää testeissä niin annetaan boostia Teslan idealle että kamerat riittää vaikka näin ei olisikaan.
Tiedä näitä. Softakusetus ei ole uutta.
EuroNcap testaa auton turvallisuutta ja ADASsin toimintaa. Mutta ei testaa normaalia esim. AP toimintaa siellä täällä.Eli Euro NCAP tarvii uuden testin haamuja vastaan, kaksikaistainen tie jossa rekka ajaa vastaan keskiviivaa nuollen mutta kuitenkin juuri ja juuri omalla puolellaan
Haamujarrutukset liittyy turvallisuuteen ettei takanatuleva tule perään.EuroNcap testaa auton turvallisuutta ja ADASsin toimintaa. Mutta ei testaa normaalia esim. AP toimintaa siellä täällä.
Tesla has scored a partial win in the ongoing Autopilot investigation by Germany’s Federal Motor Transport Authority (KBA), which has been ongoing since the start of the year. As per a spokesperson from the KBA, tests carried out on Tesla’s vehicles have revealed that a number of “weaknesses” that were uncovered months ago had already been addressed by the EV maker through its software updates.
However, this does not mean to say that Tesla Autopilot is now off the hook. As per a KBA spokesperson, tests on Tesla vehicles as part of market surveillance still found “abnormalities” on the company’s driver-assist systems
Kyllä mutta kun tuollaista ei Euroncap testaa vain sen että auto on turvallinen ja eikä aja päälle.Haamujarrutukset liittyy turvallisuuteen ettei takanatuleva tule perään.
Suomessa vastaavaelin on Traficom. Viime talven lämmitysongelmat, että pyyhkijät ja muut eivät heidän mielestään vaadi toimenpiteitä. Seuraavat kyllä autovalmistajien takaisinkutsuja. Eli eivät Suomessa vain jaksa tutkia asioita ellei valmistaja ilmoita heille.Suomi on liian pieni, että voisi teslaa johonkin pakottaa. Lieköhän kanada olis se valtio, joka voisi laittaa teslalle painetta talviasioista, hirvistä yms. ?
Jos puhutaan perus leasing sopimuksen pituisesta ajasta niin tuskin muutamaan vuoteen tulee huomattavaa arvon romahdusta tapahtumaan. Vaikka tästä hintakuplasta päästettäisiin ilmat nyt pois ja palattaisiin vuoden takaiseen hintatasoon/käytettyjen arvoon, on leasing silti reilusti kalliimpi kuin Teslan omaksi ostaminen. Tuohon tasoon kuitenkaan tuskin tullaan palaamaan Saksan muuttuneen/muuttuvan tukipolitiikan vuoksi. Se määrää aika pitkälti meidänkin käytettyjen hintatason/arvonaleneman.Tähän pieni muistutus että menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta. Jossain kohtaa sähkisten kohdallankin tuotantokäyrät saavuttavat kysynnän ja siinä vaiheessa alkaa normaali hintaeroosio.
Jos puhutaan perus leasing sopimuksen pituisesta ajasta niin tuskin muutamaan vuoteen tulee huomattavaa arvon romahdusta tapahtumaan. Vaikka tästä hintakuplasta päästettäisiin ilmat nyt pois ja palattaisiin vuoden takaiseen hintatasoon/käytettyjen arvoon, on leasing silti reilusti kalliimpi kuin Teslan omaksi ostaminen. Tuohon tasoon kuitenkaan tuskin tullaan palaamaan Saksan muuttuneen/muuttuvan tukipolitiikan vuoksi. Se määrää aika pitkälti meidänkin käytettyjen hintatason/arvonaleneman.
Taisit vain naksauttaa päälle täysin itsenäisen ajon esikatselun, joka löytyy Autopilot-valikon alta. Se ei vaikuta auton käyttäytymiseen millään tavalla.Miten tuo Autopilot Beta toimii?
Itsellä on ihan perus Autopilot M3ssa ja tänään laitoin tuon Betan vaihtoehdon päälle auton valikosta. Seuraavalla käynnistyksellä oli joku hyväksyntä ilmoitus ruudulla ja nyt autossa on tod. näk kaistallapitoavustin. Harmaa ratti, joka muuttuu siniseksi. Ainoa maksullinen lisäpalvelu, mikä minulla on aktivoituna on Premium Connectivity. Eikös tuon Betan pitänyt olla vain tarjolla lisämaksullisille AP-versioille?
Perustason autopilot ei ole Beta. Autopilot and Full Self-Driving CapabilityAutopilot on vakio varuste kaikissa nykyään. Beta nimikkeellä toki. Sisältää tuon kaistallapidon. Varoitus on sitä varten että se on Beta eikä valmis tuote ja olet vastuussa jos kolaroi jne.
Eikö autosteerissä lue beta?Taisit vain naksauttaa päälle täysin itsenäisen ajon esikatselun, joka löytyy Autopilot-valikon alta. Se ei vaikuta auton käyttäytymiseen millään tavalla.
Perustason autopilot ei ole Beta. Autopilot and Full Self-Driving Capability
Eikö autosteerissä lue beta?
Suomessa vastaavaelin on Traficom. Viime talven lämmitysongelmat, että pyyhkijät ja muut eivät heidän mielestään vaadi toimenpiteitä. Seuraavat kyllä autovalmistajien takaisinkutsuja. Eli eivät Suomessa vain jaksa tutkia asioita ellei valmistaja ilmoita heille.
Eikö muka Traficom hyväksy Suomessa autot?Ainoastaan tyyppihyväksynnän myöntänyt viranomainen voi puuttua tälläisiin asioihin. Suomen tyyppihyväksyntäviranomainen (Traficom) ei voi puuttua toisessa valtiossa tyyppihyväksytyn ajoneuvon varusteisiin tai vikoihin. (Poislukien piensarjana tehdyt ajoneuvot)
Eikös tyyppihyväksyntä ole EU:n laajuinen, jos saat myydä yhdessä maassa, saat kaikissa. Tähän perustuu tietääkseni se US kaluston suoratuonti nykyään, koska EU/US ovat sopineet pykäliä keskenään.
Ainakin Saksassa on se joku oma mikä pitää hommat hallussa. TUV? Mutta muilla ei ole kait sitten vastaavaa.Traficomilla ei taida olla kummoista virkaa tuossa prosessissa jos ajoneuvo on jo hyväksytty yksittäisessä EU-maassa. Tuskailtiinhan meillä niiden palamattomien takavalojenkin kanssa ja todettiin, ettei mahda mitään.
Model3 menestyi myös hirvitestissä erinomaisesti vaikka alustaa ja ajettavuutta on kuorossa pidetty täytenä paskana
Ekat Yt tuli Suomeen Kiinasta ja omaavat LG 75kwh akun. Käytettävissä 72kwh.Kumpi mahtaisi pitää paremmin hintansa eli Model 3 Performance vai Model Y LR? Kummatkin ovat saman ikäisiä, eli alkuvuonna käyttöön otettuja ja vähän ajettuja tuontiautoja, mutta kolmonen olisi hinnaltaan lähes 10 ke edullisempi. Uutena kolmos-perffi on kuitenkin hivenen kalliimpi.
Ajettavuudeltaan kolmonen on mielestäni parempi ja näyttävämpi, mutta Y-mallissa olisi koukku ja suurempi tavaratila ja takaluukku. Ymmärtääkseni molemmissa on 82 kWh:n akku, Ryzen ja tuplalasit ainakin edessä. Sisustusmateriaaleissa ei ole eroja.
Munron 4680 sylinterin avauksen jälkeen näyttää siltä, että Teslan lupaamista asioista ei yksikään toteutunut.
4680 on kuten muutkin akut, vain koko on erilainen.
Tutka tulossa myös takaisin HW4 myötä.
Mahdollista että on kaksi eri FSDta tämän jälkeen. Vision ja ”premium” eli Vision voi jäädä L3 kun radarin kanssa voidaan mennä L4-5 tasolle. Huhuttu myös uusia kameroitakin sivuille.
Ei kannata ja se että päivittävätkö raudan HW3n FSD ostajille niin sekin on mysteeri.Aika jännä että disabloivat vanhoista tutkia pois jos tuovat kuitenkin takaisin. Ja tuo kahden softan päällekkäinen kehitys eri raudoille kyllä varmaan vaan lisää ongelmia, mut minkäs teet. Ei varmaan HW3 autoihin kannata FSD nyt hankkia, eiköhän se HW4 ensivuonna tai sitä seuraavana tule.
Täällä 7.5k, jenkeissä maksaa jo 15k Veikkaan ettei tesla halua edes että kovin moni tuota ostaa, ei he muuten nostaisi hintoja noin aggressiivisesti vaikka myyntimäärät on valmiiksi pieniä. Sitten jos ne saa sen joskus toimimaan ni sitä on mukava myydä, beta-testailijoita nyt ei tarvita kun pieni määrä.Tuo FSD on ollut jo vuosikausien kallis kusetus ja siltikin siihen ollaan valmiita laittamaan rahaa; "No se kallistuu heti kun se julkaistaan."
Mitä se nykyisellään maksaa, oliko 7,5k? Kuinka monta vuotta ja eri tekniikoita on menny ja ihmiset maksaa jälkeen kerran uudestaan kun auton tilaavat...
Mitä Jenkeissä sillä tekee? Beta tuote johon ehkä saat pääsyn jos antavat. Maksat 15k ja toivot betaa. Tuohon hintaan pitäisi saada edes valmistuote.Jenkeissähän tuolla FSD sentään tekee jotain. Täällä Euroopassa pelkkä kallis lelu. Veikkaan, että pyrkivät tekemään siitä kuukausimaksullisen tuotteen heti kun on sillä tasolla, että kehtaa sitä sellaisena myydä ilman beta viittauksia.
Eikö muka Traficom hyväksy Suomessa autot?
Ainakin Saksassa on se joku oma mikä pitää hommat hallussa. TUV? Mutta muilla ei ole kait sitten vastaavaa.
Onhan se kehittyneempi keskeneräinen mutta silti L2 tason softa ja kallis silti. Eikä se FSD osto takaa että saisit tuon Betan edes.Mitä noita käyttäjien videoita olen katsonut niin onhan tuo huomattavasti maturempi tuote verrattuna meillä saatavilla oleviin ominaisuuksiin.
Joku taho kai ne hyväksyy? Vai salliiko USA/EU vaan tuoda auton?Eikä Saksassa tai missään muussakaan EU-jäsenvaltiossa tarvitse hyväksyttää ajoneuvoa erikseen, jos kyseessä on sarjatuotettu EU-tyyppihyväksynnän saanut ajoneuvo. Piensarjat ja yksittäiset ajoneuvot ovat poikkeuksia tähän, joiden osalta päätäntävalta on paikallisella tyyppihyväksyntäviranomaisella.