Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos tuosta jää kiinni niin puhutaan varmasti molemmin puolin rapakkoa isoista summista rahaa, tyyliin #dieselgate. :hmm:
 
Y-Tesla kiinnostaisi liisarina, mistä tiedän saanko hyvän diilin vai tulenko kusetetuksi? Autoilu on toki aina kallista.. :D
Jos yksityis liisarilla meinasit niin ei mitään järkeä. Uudenkin Teslan arvon alenema on niin pieni, että liisari tulee paljon kalliimmaksi kuin ostaa omaksi. Lisäksi ei tarvitse olla naimisissa auton kanssa montaa vuotta, jos haluaakin vaihtaa aiemmin.
 
Jos yksityis liisarilla meinasit niin ei mitään järkeä. Uudenkin Teslan arvon alenema on niin pieni, että liisari tulee paljon kalliimmaksi kuin ostaa omaksi. Lisäksi ei tarvitse olla naimisissa auton kanssa montaa vuotta, jos haluaakin vaihtaa aiemmin.

Tähän pieni muistutus että menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta. Jossain kohtaa sähkisten kohdallankin tuotantokäyrät saavuttavat kysynnän ja siinä vaiheessa alkaa normaali hintaeroosio.
 
Miten tuo siis toimisi, testeissä kamerat tunnistaa ihmisen mitä normaalisti ei? Vaiko normaalisti ei aina jarruttaisi vaikka tunnistaa ihmisen, haamujarrutusten välttämiseksi?
Vaikka näin. Twiikkaavat etänä softaa jotta se tunnistaa kohteen aikaisemmin ja jarruttaa ajoissa.

Pelkkää spekulointia mutta enemmänkin kysymys on miksi autojen softassa on ANCAP korvamerkitty ja mitä se tarkoittaa. Kun siellä on jo muutkin korvamerkitty kuten EuroNCAP mistä tuli parhaat pisteet ikinä.

Enemmän täällä käyty asiaa läpi.
 
Vaikka näin. Twiikkaavat etänä softaa jotta se tunnistaa kohteen aikaisemmin ja jarruttaa ajoissa.

Juuh mutta mikä motivaatio tuollaiselle toiminnalle on? Jos kerta kameroilla ja softalla on mahdollista kohteet tunnistaa ja ajoissa jarruttaa, ni miksi tekniikka ei olisi aina päällä?
 
En ihan just tälläistä tarkottanut sillä, että turhaa meidän miettiä testausta ja tuloksia kun ei riitä eväät testaamaan, mutta noilla laitoksilla keskenään riittää lihakset etsiä se vilunki noista systeemeistä jos sitä on ja lopputulos ei ole välttämättä kaunista katsottavaa; niin narahti testikoodauksesta moni moottorivalmistajakin, kuten Nokian talvirenkaissaan niin jää aikanaan Teslakin kiinni jos vilunkia on testikalustoon tehneet.
 
Juuh mutta mikä motivaatio tuollaiselle toiminnalle on? Jos kerta kameroilla ja softalla on mahdollista kohteet tunnistaa ja ajoissa jarruttaa, ni miksi tekniikka ei olisi aina päällä?
Vaikka siksi, että normaalissa käytössä se aiheuttaisi haamuja. Normaalisti vaikka 60% ja yli on ihminen ja kun testin aikana ollaankin 30% ja yli ihminen. Samalla kun pärjää testeissä niin annetaan boostia Teslan idealle että kamerat riittää vaikka näin ei olisikaan.

Tiedä näitä. Softakusetus ei ole uutta.
 
TM:n kritiikkiä turvalaitteista on kyllä vähän huonoa lähteä siirtämään syrjään NCAPin varjolla, kun se kritiikki oli vähän kaikenlaisesta mitä tuossa testissä ei varsinaisesti testata - huomiot/tulokset eivät oikein edes liity toisiinsa. Mutumuistelulla TM:n kritiikki oli luokkaa vaarallinen ja epälooginen käytös liukkaissa talviolosuhteissa sekä ajoittainen vaarallinen sekoilu esim. entisillä tietyömerkinnöillä ja vastaavilla. Muistaakseni NCAPin mukaan ottamia osia ei kritisoitu. Kaikkineen vähän nollapostailua kritisoida TM:n kommentteja ja hailaitata NCAPia, kun ei edes kerrota mikä siinä näkemyksessä TM:ssä on pielessä ja miksi NCAP todistaa sen vääräksi. Oman kokemuksen perusteella esim. nuo vanhat tietyömerkinnät ovat niitä todella isoja haasteita kaikille muillekkin autoille ja talvella painavalla autolla on yleensä jossain määrin haastavaa ajella.

Sinänsä on kyllä positiivista NCAPissa on taas määritelty uusia tavoitteita muillekkin merkeille. Näin suomalaisena kuitenkin hirvitestit, talvi ja jäätestit ovat kuitenkin erittäin mielenkiintoisia ja niistä ikävä kyllä ei taida olla osaamista maailmalla kovinkaan paljon, ja esim. TM on kuitenkin edes kohtuullisen järkevästi standardoinut omat järjestelynsä.
 
Joko joku muu sähköauto alkaa olla yhtä tilava sekä jokseenkin samanlainen range, kuin Model Y ? EQS varmaan, mutta hiukka kallis.
Model Y oli ihan ok ajaa, ja sen takia koska tilaa oli paljon, se saa myös jotain anteeksi. Poikkeuksellisen heikko automaattisen pyyhkimisen tunnistin siinä kyllä oli, liekkö ovat korjanneet nykyään.
Jos ei nyt vuoden, kenties kolmen päästä muuta ilmesty, niin kai se on Model Y sit tilattava parin vuoden päästä.. SIkäli mikäli, kun rahoitusehdot pysyy tuollaisena kohtuullisena. Ei minusta ainakaan ID.4 ja Ioniq 5, taikka Enyaq tuntuneet niin isoilta, kuin Tesla tiloiltaan.. Skoda nyt toki oli ihan ok, mutta muut pieniä.
 
Tuo oli mennyt multa itseltäni ohi, mielenkiintoinen aihe, täytyykin käydä kirjastossa jos näkis nuo lehdet.

 
Joko joku muu sähköauto alkaa olla yhtä tilava sekä jokseenkin samanlainen range, kuin Model Y ? EQS varmaan, mutta hiukka kallis.
Model Y oli ihan ok ajaa, ja sen takia koska tilaa oli paljon, se saa myös jotain anteeksi. Poikkeuksellisen heikko automaattisen pyyhkimisen tunnistin siinä kyllä oli, liekkö ovat korjanneet nykyään.
Jos ei nyt vuoden, kenties kolmen päästä muuta ilmesty, niin kai se on Model Y sit tilattava parin vuoden päästä.. SIkäli mikäli, kun rahoitusehdot pysyy tuollaisena kohtuullisena. Ei minusta ainakaan ID.4 ja Ioniq 5, taikka Enyaq tuntuneet niin isoilta, kuin Tesla tiloiltaan.. Skoda nyt toki oli ihan ok, mutta muut pieniä.
Automaattipyyhkijät ja valot yhtä kuraa. Nyt Vision myötä pyyhkijät pakotetaan aina autolle kun käyttää APta. Valot sentään saa manuaalisesti päälle ja pois.

Nyt taas pimentyessä tuo valoautomatiikka alkaa nyppimään. Saisi edes tunnistaa valotolpat ja estää pitkien valojen käytön taajamassa.
 
Joko joku muu sähköauto alkaa olla yhtä tilava sekä jokseenkin samanlainen range, kuin Model Y ? EQS varmaan, mutta hiukka kallis.
Model Y oli ihan ok ajaa, ja sen takia koska tilaa oli paljon, se saa myös jotain anteeksi.
En tiedä onko tilanne muuttunut, mutta kannattaa varmistaa, että tekeekö tuolla tilalla mitään, jos autoon ei voi kuitenkaan mitään laittaa kun kantavuus tulee vastaan.


"Yksi mutta tässä tulee kuitenkin vastaan: vaikka tilaa on, on kantavuus vain 315 kg. Kuljettajan paino (75 kg) lasketaan auton omamassaan, joten tuo 315 kg pitää kattaa muut matkustajat, eläimet ja tavarat. Siihen 315 kg on aika niukka varsinkin, kun tila antaa periksi pakata isonkin kuorman."
 
En tiedä onko tilanne muuttunut, mutta kannattaa varmistaa, että tekeekö tuolla tilalla mitään, jos autoon ei voi kuitenkaan mitään laittaa kun kantavuus tulee vastaan.


"Yksi mutta tässä tulee kuitenkin vastaan: vaikka tilaa on, on kantavuus vain 315 kg. Kuljettajan paino (75 kg) lasketaan auton omamassaan, joten tuo 315 kg pitää kattaa muut matkustajat, eläimet ja tavarat. Siihen 315 kg on aika niukka varsinkin, kun tila antaa periksi pakata isonkin kuorman."
Tuo nousi jo 590kg.
 
Vaikka siksi, että normaalissa käytössä se aiheuttaisi haamuja. Normaalisti vaikka 60% ja yli on ihminen ja kun testin aikana ollaankin 30% ja yli ihminen. Samalla kun pärjää testeissä niin annetaan boostia Teslan idealle että kamerat riittää vaikka näin ei olisikaan.

Tiedä näitä. Softakusetus ei ole uutta.
Eli Euro NCAP tarvii uuden testin haamuja vastaan, kaksikaistainen tie jossa rekka ajaa vastaan keskiviivaa nuollen mutta kuitenkin juuri ja juuri omalla puolellaan:think:
 
Eli Euro NCAP tarvii uuden testin haamuja vastaan, kaksikaistainen tie jossa rekka ajaa vastaan keskiviivaa nuollen mutta kuitenkin juuri ja juuri omalla puolellaan:think:
EuroNcap testaa auton turvallisuutta ja ADASsin toimintaa. Mutta ei testaa normaalia esim. AP toimintaa siellä täällä.
 
Saksalaisten säätö tuottanee ainakin jotain konkreettista tulosta siihen mitä teslan on Pakko korjata autopilotista. Osa vioista on korjattu, osa korjaamatta, seuraamme tilannetta jännitystilassa?

Tesla has scored a partial win in the ongoing Autopilot investigation by Germany’s Federal Motor Transport Authority (KBA), which has been ongoing since the start of the year. As per a spokesperson from the KBA, tests carried out on Tesla’s vehicles have revealed that a number of “weaknesses” that were uncovered months ago had already been addressed by the EV maker through its software updates.

Vielä on työtä teslalla jäljellä
However, this does not mean to say that Tesla Autopilot is now off the hook. As per a KBA spokesperson, tests on Tesla vehicles as part of market surveillance still found “abnormalities” on the company’s driver-assist systems


Suomi on liian pieni, että voisi teslaa johonkin pakottaa. Lieköhän kanada olis se valtio, joka voisi laittaa teslalle painetta talviasioista, hirvistä yms. ?
 
Haamujarrutukset liittyy turvallisuuteen ettei takanatuleva tule perään.
Kyllä mutta kun tuollaista ei Euroncap testaa vain sen että auto on turvallinen ja eikä aja päälle.
Valmistajat tietävät etukäteen mitä testataan jne. Oliko nyt edellinen paketti tehty 2020 ja nyt ilmeisesti jotain muuttuu 2023.

Eivät vain tiedä mitkä autot sinne menee koskaa ne ostetaan pääosin anonyymina.

Poislukien USA missä autovalmistaja toimittaa tehtaalta testiautot.
Suomi on liian pieni, että voisi teslaa johonkin pakottaa. Lieköhän kanada olis se valtio, joka voisi laittaa teslalle painetta talviasioista, hirvistä yms. ?
Suomessa vastaavaelin on Traficom. Viime talven lämmitysongelmat, että pyyhkijät ja muut eivät heidän mielestään vaadi toimenpiteitä. Seuraavat kyllä autovalmistajien takaisinkutsuja. Eli eivät Suomessa vain jaksa tutkia asioita ellei valmistaja ilmoita heille.
 
Tähän pieni muistutus että menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta. Jossain kohtaa sähkisten kohdallankin tuotantokäyrät saavuttavat kysynnän ja siinä vaiheessa alkaa normaali hintaeroosio.
Jos puhutaan perus leasing sopimuksen pituisesta ajasta niin tuskin muutamaan vuoteen tulee huomattavaa arvon romahdusta tapahtumaan. Vaikka tästä hintakuplasta päästettäisiin ilmat nyt pois ja palattaisiin vuoden takaiseen hintatasoon/käytettyjen arvoon, on leasing silti reilusti kalliimpi kuin Teslan omaksi ostaminen. Tuohon tasoon kuitenkaan tuskin tullaan palaamaan Saksan muuttuneen/muuttuvan tukipolitiikan vuoksi. Se määrää aika pitkälti meidänkin käytettyjen hintatason/arvonaleneman.
 
Jos puhutaan perus leasing sopimuksen pituisesta ajasta niin tuskin muutamaan vuoteen tulee huomattavaa arvon romahdusta tapahtumaan. Vaikka tästä hintakuplasta päästettäisiin ilmat nyt pois ja palattaisiin vuoden takaiseen hintatasoon/käytettyjen arvoon, on leasing silti reilusti kalliimpi kuin Teslan omaksi ostaminen. Tuohon tasoon kuitenkaan tuskin tullaan palaamaan Saksan muuttuneen/muuttuvan tukipolitiikan vuoksi. Se määrää aika pitkälti meidänkin käytettyjen hintatason/arvonaleneman.

Joo tähän liisaus asiaan en sinänsä ottanut kantaa, leasingin etu on muualla kuin pienemmissä kustannuksisa noin yleisesti.
 
Miten tuo Autopilot Beta toimii?

Itsellä on ihan perus Autopilot M3ssa ja tänään laitoin tuon Betan vaihtoehdon päälle auton valikosta. Seuraavalla käynnistyksellä oli joku hyväksyntä ilmoitus ruudulla ja nyt autossa on tod. näk kaistallapitoavustin. Harmaa ratti, joka muuttuu siniseksi. Ainoa maksullinen lisäpalvelu, mikä minulla on aktivoituna on Premium Connectivity. Eikös tuon Betan pitänyt olla vain tarjolla lisämaksullisille AP-versioille?
 
Viimeksi muokattu:
Autopilot on vakio varuste kaikissa nykyään. Beta nimikkeellä toki. Sisältää tuon kaistallapidon. Varoitus on sitä varten että se on Beta eikä valmis tuote ja olet vastuussa jos kolaroi jne.
 
Miten tuo Autopilot Beta toimii?

Itsellä on ihan perus Autopilot M3ssa ja tänään laitoin tuon Betan vaihtoehdon päälle auton valikosta. Seuraavalla käynnistyksellä oli joku hyväksyntä ilmoitus ruudulla ja nyt autossa on tod. näk kaistallapitoavustin. Harmaa ratti, joka muuttuu siniseksi. Ainoa maksullinen lisäpalvelu, mikä minulla on aktivoituna on Premium Connectivity. Eikös tuon Betan pitänyt olla vain tarjolla lisämaksullisille AP-versioille?
Taisit vain naksauttaa päälle täysin itsenäisen ajon esikatselun, joka löytyy Autopilot-valikon alta. Se ei vaikuta auton käyttäytymiseen millään tavalla.

Autopilot on vakio varuste kaikissa nykyään. Beta nimikkeellä toki. Sisältää tuon kaistallapidon. Varoitus on sitä varten että se on Beta eikä valmis tuote ja olet vastuussa jos kolaroi jne.
Perustason autopilot ei ole Beta. Autopilot and Full Self-Driving Capability
 
Suomessa vastaavaelin on Traficom. Viime talven lämmitysongelmat, että pyyhkijät ja muut eivät heidän mielestään vaadi toimenpiteitä. Seuraavat kyllä autovalmistajien takaisinkutsuja. Eli eivät Suomessa vain jaksa tutkia asioita ellei valmistaja ilmoita heille.

Ainoastaan tyyppihyväksynnän myöntänyt viranomainen voi puuttua tälläisiin asioihin. Suomen tyyppihyväksyntäviranomainen (Traficom) ei voi puuttua toisessa valtiossa tyyppihyväksytyn ajoneuvon varusteisiin tai vikoihin. (Poislukien piensarjana tehdyt ajoneuvot)
 
Tessu on hoitanu nuo väistötestit kaikki kirkkaasti, esim C40 veti aika vaatimattomasti ollakseen EV.


:cigarbeye:





Äksä on tankki ja vanhempi reilusti, mutta... :whistling:
 
Ainoastaan tyyppihyväksynnän myöntänyt viranomainen voi puuttua tälläisiin asioihin. Suomen tyyppihyväksyntäviranomainen (Traficom) ei voi puuttua toisessa valtiossa tyyppihyväksytyn ajoneuvon varusteisiin tai vikoihin. (Poislukien piensarjana tehdyt ajoneuvot)
Eikö muka Traficom hyväksy Suomessa autot?
 
Eikös tyyppihyväksyntä ole EU:n laajuinen, jos saat myydä yhdessä maassa, saat kaikissa. Tähän perustuu tietääkseni se US kaluston suoratuonti nykyään, koska EU/US ovat sopineet pykäliä keskenään.
 
Eikös tyyppihyväksyntä ole EU:n laajuinen, jos saat myydä yhdessä maassa, saat kaikissa. Tähän perustuu tietääkseni se US kaluston suoratuonti nykyään, koska EU/US ovat sopineet pykäliä keskenään.
Traficomilla ei taida olla kummoista virkaa tuossa prosessissa jos ajoneuvo on jo hyväksytty yksittäisessä EU-maassa. Tuskailtiinhan meillä niiden palamattomien takavalojenkin kanssa ja todettiin, ettei mahda mitään.
Ainakin Saksassa on se joku oma mikä pitää hommat hallussa. TUV? Mutta muilla ei ole kait sitten vastaavaa.
 
Saksa on sen verran iso markkina, että siellä kai ne testit & hyväksynnät suurilta osin tehdään kun jotain halutaan myydä EU:ssa ja niillä on kokemus tehdä nuo esim uuden valmistajan osalta. Suomeen taas ei tuolta idästä juuri mitään ole tulossa, Norja on ulkopuolinen kokeilumarkkina.
 
Josta kukaan ei vielä tiedä miksi ja mitä tekee, jos tekee. :hmm:
 
Ainakin viranomainen alkanut selvittämään tätä eli jotain tapahtuu. Onhan tuo silti outoa laittaa ”tagi” softaan.
 
Kumpi mahtaisi pitää paremmin hintansa eli Model 3 Performance vai Model Y LR? Kummatkin ovat saman ikäisiä, eli alkuvuonna käyttöön otettuja ja vähän ajettuja tuontiautoja, mutta kolmonen olisi hinnaltaan lähes 10 ke edullisempi. Uutena kolmos-perffi on kuitenkin hivenen kalliimpi.

Ajettavuudeltaan kolmonen on mielestäni parempi ja näyttävämpi, mutta Y-mallissa olisi koukku ja suurempi tavaratila ja takaluukku. Ymmärtääkseni molemmissa on 82 kWh:n akku, Ryzen ja tuplalasit ainakin edessä. Sisustusmateriaaleissa ei ole eroja.
 
Kumpi mahtaisi pitää paremmin hintansa eli Model 3 Performance vai Model Y LR? Kummatkin ovat saman ikäisiä, eli alkuvuonna käyttöön otettuja ja vähän ajettuja tuontiautoja, mutta kolmonen olisi hinnaltaan lähes 10 ke edullisempi. Uutena kolmos-perffi on kuitenkin hivenen kalliimpi.

Ajettavuudeltaan kolmonen on mielestäni parempi ja näyttävämpi, mutta Y-mallissa olisi koukku ja suurempi tavaratila ja takaluukku. Ymmärtääkseni molemmissa on 82 kWh:n akku, Ryzen ja tuplalasit ainakin edessä. Sisustusmateriaaleissa ei ole eroja.
Ekat Yt tuli Suomeen Kiinasta ja omaavat LG 75kwh akun. Käytettävissä 72kwh.

Riippuen missä 3 tehty on siinä Pana tai LG isompi akku.

Valitse se mikä vastaa omaa käyttöä. Koukkua harvemmin tarvitsee mutta on siitäkin hyötyä.
 
Munron 4680 sylinterin avauksen jälkeen näyttää siltä, että Teslan lupaamista asioista ei yksikään toteutunut.
4680 on kuten muutkin akut, vain koko on erilainen.




Tutka tulossa myös takaisin HW4 myötä.
Mahdollista että on kaksi eri FSDta tämän jälkeen. Vision ja ”premium” eli Vision voi jäädä L3 kun radarin kanssa voidaan mennä L4-5 tasolle. Huhuttu myös uusia kameroitakin sivuille.

 
Viimeksi muokattu:
Munron 4680 sylinterin avauksen jälkeen näyttää siltä, että Teslan lupaamista asioista ei yksikään toteutunut.
4680 on kuten muutkin akut, vain koko on erilainen.



Tutka tulossa myös takaisin HW4 myötä.
Mahdollista että on kaksi eri FSDta tämän jälkeen. Vision ja ”premium” eli Vision voi jäädä L3 kun radarin kanssa voidaan mennä L4-5 tasolle. Huhuttu myös uusia kameroitakin sivuille.



Aika jännä että disabloivat vanhoista tutkia pois jos tuovat kuitenkin takaisin. Ja tuo kahden softan päällekkäinen kehitys eri raudoille kyllä varmaan vaan lisää ongelmia, mut minkäs teet. Ei varmaan HW3 autoihin kannata FSD nyt hankkia, eiköhän se HW4 ensivuonna tai sitä seuraavana tule.
 
Tuo FSD on ollut jo vuosikausien kallis kusetus ja siltikin siihen ollaan valmiita laittamaan rahaa; "No se kallistuu heti kun se julkaistaan." :bored:

Mitä se nykyisellään maksaa, oliko 7,5k? Kuinka monta vuotta ja eri tekniikoita on menny ja ihmiset maksaa jälkeen kerran uudestaan kun auton tilaavat... :dead:
 
Aika jännä että disabloivat vanhoista tutkia pois jos tuovat kuitenkin takaisin. Ja tuo kahden softan päällekkäinen kehitys eri raudoille kyllä varmaan vaan lisää ongelmia, mut minkäs teet. Ei varmaan HW3 autoihin kannata FSD nyt hankkia, eiköhän se HW4 ensivuonna tai sitä seuraavana tule.
Ei kannata ja se että päivittävätkö raudan HW3n FSD ostajille niin sekin on mysteeri.

Tutka on HD tutka josta Elon maininnut että kiva juttu jos saataisiin.
 
En kyllä FSD:stä maksaisi mitään. Jos se toimiikin joskus 10v päästä niin nykyiset autot on jo paalattuna ennen sitä ja ne jotka eivät ole eivät sisällä riittävästi kameroita/tutkia jne että tuo voisi toimia. Aikamoinen tyhmiltä rahat pois kusetus.
 
Tuo FSD on ollut jo vuosikausien kallis kusetus ja siltikin siihen ollaan valmiita laittamaan rahaa; "No se kallistuu heti kun se julkaistaan." :bored:

Mitä se nykyisellään maksaa, oliko 7,5k? Kuinka monta vuotta ja eri tekniikoita on menny ja ihmiset maksaa jälkeen kerran uudestaan kun auton tilaavat... :dead:
Täällä 7.5k, jenkeissä maksaa jo 15k :D Veikkaan ettei tesla halua edes että kovin moni tuota ostaa, ei he muuten nostaisi hintoja noin aggressiivisesti vaikka myyntimäärät on valmiiksi pieniä. Sitten jos ne saa sen joskus toimimaan ni sitä on mukava myydä, beta-testailijoita nyt ei tarvita kun pieni määrä.

edit: liite, hyvin huomaa miten jokaisella hinnannousulla tuota ostetaan yhä vähemmän. Veikkaan että nyt taas syyskuussa nousseen hinnan myötä ollaan jo todella pienissä lukemissa
 

Liitteet

  • 9457EA99-D5FA-4696-9F8D-53CE2BC1BACF.png
    9457EA99-D5FA-4696-9F8D-53CE2BC1BACF.png
    199,1 KB · Luettu: 85
Jenkeissähän tuolla FSD sentään tekee jotain. Täällä Euroopassa pelkkä kallis lelu. Veikkaan, että pyrkivät tekemään siitä kuukausimaksullisen tuotteen heti kun on sillä tasolla, että kehtaa sitä sellaisena myydä ilman beta viittauksia.
Mitä Jenkeissä sillä tekee? Beta tuote johon ehkä saat pääsyn jos antavat. Maksat 15k ja toivot betaa. Tuohon hintaan pitäisi saada edes valmistuote.
 
Eikö muka Traficom hyväksy Suomessa autot?

Ei.

Ainakin Saksassa on se joku oma mikä pitää hommat hallussa. TUV? Mutta muilla ei ole kait sitten vastaavaa.

Eikä Saksassa tai missään muussakaan EU-jäsenvaltiossa tarvitse hyväksyttää ajoneuvoa erikseen, jos kyseessä on sarjatuotettu EU-tyyppihyväksynnän saanut ajoneuvo. Piensarjat ja yksittäiset ajoneuvot ovat poikkeuksia tähän, joiden osalta päätäntävalta on paikallisella tyyppihyväksyntäviranomaisella.
 
Mitä noita käyttäjien videoita olen katsonut niin onhan tuo huomattavasti maturempi tuote verrattuna meillä saatavilla oleviin ominaisuuksiin.
Onhan se kehittyneempi keskeneräinen mutta silti L2 tason softa ja kallis silti. Eikä se FSD osto takaa että saisit tuon Betan edes.
 
Eikä Saksassa tai missään muussakaan EU-jäsenvaltiossa tarvitse hyväksyttää ajoneuvoa erikseen, jos kyseessä on sarjatuotettu EU-tyyppihyväksynnän saanut ajoneuvo. Piensarjat ja yksittäiset ajoneuvot ovat poikkeuksia tähän, joiden osalta päätäntävalta on paikallisella tyyppihyväksyntäviranomaisella.
Joku taho kai ne hyväksyy? Vai salliiko USA/EU vaan tuoda auton?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 608
Viestejä
4 512 633
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom