- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 745
2021 Model 3 and differences from 2020
No mention of heated steering wheel and heat pump in the official specs/ feature list though. I so wish that both of them are really happening.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Norjan ollessa ei-EU maa niin siihen läsähtää ALV päälle.Taitaa tämänkin tuotteen kohdalla toimia ns. vanha, eli se 6kk ja 6tkm. En tiedä.
Pätee kunhan ei Norjasta tuo.Taitaa tämänkin tuotteen kohdalla toimia ns. vanha, eli se 6kk ja 6tkm. En tiedä.
Tässä vielä Model 3 kaikki uudistukset:
Toisaalta mm. Teslabjorn puhui yhdessä videossaan ettei ilppi autossa käytännössä näy sen käytössä eli suurta ja ihmeellistä hyötyä sillä ei saavuteta pohjoisissa oloissakaan. Mitään suuria energiatehokkuushyötyjä kuski ilmeisesti tule saamaan vaan ollaan siellä luokassa, ettei käytännön range ei muutu näkyvästi.Ilppi on melkeinpä sähköautossa yhtä tärkeä ominaisuus kuin nestejäähdytetty akku. (yleistys)
Lämmitys on suurimpia kulutuksia ja kun pysytään alle -20° lämpötiloissa niin muistelen Teslankin arvioineen noin +10% säästöstä virran kulutuksessa, kolmosessakin huomaa vertailuissa sen pumputtomuuden vaikutuksen hyvin selkeästi.
"Kehitys kehittyy," which is nice.
Eikös ILP ole puuttunut kaikista Tesloista?Eli auttaa suurinta osaa maailman autoilijoista. Ja tuskin se ILP sen huonompi on kuin normi talon seinässä, sinne pariinkymmeneen ne kuitenkin kirnuaa aina enemmän hyötysuhdetta kuin suora sähkövastus ja sehän tässä onkin pääasia.
Lämpöä tulee kummallakin, mutta pumpulla "enemmän vähemmällä." Jostain syystä ne pumput kuitenkin on kaikilla muillakin, isoissa Tesloissahan ne on ollu (aina?) mutta budjettimallista jätettiin pois aikoinaan.
Milläs tähän tulokseen pääsit? Otit Kiinan hinnoista prosentuaalisen hinnanlaskun ja sovelsit sitä suoraan Teslan sivuilta löytyvään Suomi-hintaan 48 690e? Koska siihen hintaanhan M3a ei tälläkään hetkellä saa, vaan käteishinta on 50 560e44816,32€ voisi olla uusi kiina model 3 karvalakki hinta Suomessa tämän jutun perusteella: Chinese Tesla Model 3 With LFP Batteries Is Now Heading to European Customers
Ja range 440km.
Oliko niin että nuo catl akut oli niitä joiden pitäisi kestää miljoona kilometriä?
Kaikkissa tesloissa on ILP joka osaa lämmittää ulkoilmaa ja jäähdyttää akkua ja auton sisäilmaa...Eikös ILP ole puuttunut kaikista Tesloista?
Juuri noin suoritin kun en paremmastakaan tavasta tiedä kääntää tuota hinnantiputusta Suomeksi. Jos siis sama hinnoittelulogiikka säilyy tässä tapauksessa.Milläs tähän tulokseen pääsit? Otit Kiinan hinnoista prosentuaalisen hinnanlaskun ja sovelsit sitä suoraan Teslan sivuilta löytyvään Suomi-hintaan 48 690e? Koska siihen hintaanhan M3a ei tälläkään hetkellä saa, vaan käteishinta on 50 560e
Kyllä sen perusmallin tälläkin hetkellä saa tuen piiriin, Tesla on kikkaillut niin että tuo käteishinta sisältää 600e käsittelykuluja, jolloin auto on alle 50keur. Trafin tilastoissa vajaa 200 tuettua m3:aEikö vaikutus ole isompi kun käteishinta tippuu alle 50k:n ja hankintatuki naksahtaa käyttöön?
Y oli ensimmäinen johon se tuli. Sitten nyt tiedossa 3:n. S ja X odottaa koska tulee.Kaikkissa tesloissa on ILP joka osaa lämmittää ulkoilmaa ja jäähdyttää akkua ja auton sisäilmaa...
Ymmärsin että se on tämä 4260 akku mikä tulee nyt Y:n Berliinin tehtaalla. Tämä catl on halvempi ja ilmeisesti kestää enemmän kylmää.44816,32€ voisi olla uusi kiina model 3 karvalakki hinta Suomessa tämän jutun perusteella: Chinese Tesla Model 3 With LFP Batteries Is Now Heading to European Customers
Ja range 440km.
Oliko niin että nuo catl akut oli niitä joiden pitäisi kestää miljoona kilometriä?
Ei ole nykyisissä.Kaikkissa tesloissa on ILP joka osaa lämmittää ulkoilmaa ja jäähdyttää akkua ja auton sisäilmaa...
Luepa tarkemmin mitä siinä @zepi n viestissä lukeeEi ole nykyisissä.
Kabiini lämpiää S mallissa 6kw sähkölämppärillä.
Luepa tarkemmin mitä siinä @zepi n viestissä lukee![]()
Mutta mitään ILP pumppua ei teslassa ole missään kohtaa autoa fyysisesti.Luepa tarkemmin mitä siinä @zepi n viestissä lukee
Mutta joo, eikös sähkiksissä tuon kaksitoimisen lämpöpumpun suurin etu ole, että saadaan akun hukkalämpöä käytettyä sisätilojen lämmitykseen. Tosin tästäkin lienee hyötyä lähinnä 0-15 asteen keleillä - pakkasilla akusta ei kai pahemmin hukkalämpöä irtoa.
No onhan se ilmastointilaitekin ilmalämpöpumppu.Mutta mitään ILP pumppua ei teslassa ole missään kohtaa autoa fyysisesti. Sanamuodoista välittämättä. Mitään ILPPIÄ ei ole. ei akkua tai muutakaan varten.
Jos oikein haluat viisastella, niin Teslassa on IVLP, eli väliaineena toimii vesi, eikä energiaa siirretä primääripiirissä kylmäaineella.No onhan se ilmastointilaitekin ilmalämpöpumppu.
Mutta ei tästä nyt enempää kun kyseessä oli vain sarkastinen, ehkä hieman näsäviisas, heitto.
48.5k näyttää uuden sr+ hinta tulevan toimituskuluineen/toimistomaksuineen kun tulossa näkyy olevan sininen sr+ alle 50k44816,32€ voisi olla uusi kiina model 3 karvalakki hinta Suomessa tämän jutun perusteella: Chinese Tesla Model 3 With LFP Batteries Is Now Heading to European Customers
Ja range 440km.
Oliko niin että nuo catl akut oli niitä joiden pitäisi kestää miljoona kilometriä?
Ilmeisesti niin pullollaan videoita, että oli liian vaikea saada edes yhtä mahtumaan viestiin?FSD beta on aika makee. Netissä videoita , ekat beta version testiin saaneet ehtineet jo kuvata :O
Ilmeisesti niin pullollaan videoita, että oli liian vaikea saada edes yhtä mahtumaan viestiin?
Jep hyvä esimerkki miksi ei moneen vuoteen ole tulossa fsd kun nykyiset raudat piti jo olla riittävät, mutta uutta parempaa pukkaa...Uutta tutkaa tulossa myös. Kiinnostaisi tietää mitä vielä tarvitaan että tesla pääsisi vaikka omalle mökille, kapeaa hiekkatietä jossa vastaantulijoiden kanssa tarvitsee ajaa renkaat melkein ojassa. Tai kai se saattaisi nytkin jo osata, ei vaan kukaan ole vielä testannut
![]()
Tesla is adding a new '4D' radar with twice the range for self-driving
We’ve learned that Tesla is looking to add a new “4D” radar with twice the range of its current radar...electrek.co
Vähän niinkuin autojakaan ei pystynyt ajamaan ollenkaan ennenkuin tehtiin ensimmäinen auto jossa oli yli 500hv? Ymmärrän pointtisi mutta perustelu menee kyllä aika metsäänJep hyvä esimerkki miksi ei moneen vuoteen ole tulossa fsd kun nykyiset raudat piti jo olla riittävät, mutta uutta parempaa pukkaa...
Vähän niinkuin aloittaisi mallisarjan 50hv autolla ja nyt julkaistaan 500hv, mutta huippunopeus edelleen 40km/hVähän niinkuin autojakaan ei pystynyt ajamaan ollenkaan ennenkuin tehtiin ensimmäinen auto jossa oli yli 500hv? Ymmärrän pointtisi mutta perustelu menee kyllä aika metsään![]()
Vähän niinkuin autojakaan ei pystynyt ajamaan ollenkaan ennenkuin tehtiin ensimmäinen auto jossa oli yli 500hv? Ymmärrän pointtisi mutta perustelu menee kyllä aika metsään![]()
Itse lähtisin ajatuksesta että jo aika huonolaatuinenkin yksittäinen kamera kuskin pään kohdalla riittäisi ihmiselle auton etäohjaukseen. Teslassa noita parempilaatuisia on joka suuntaan. En keksi mikä tekee tässä yhtälössä raudasta sen seinän etenemiselle, kun softapuoli on se joka näitä tulkitsee ja varmaan pystyy jatkossa tulkitsemaan vielä paremmin vaikka kamerat muuttuisi huonommiksi. Mutta kai noita nyt parannetaan niinkuin asioita yleensä, tai muuten ajettaisiin kaikki vielä t-fordilla.Jos tässä joku menee metsään, niin kyllä se on sinun vertailusi. Tason 4 autonomia ei vaan onnistu millä tahansa raudalla. Joko se on täysin kykenevä itsenäiseen ajoon, tai se ei ole. Ja nyt Teslalta puskee jo 4. generaation rautaa koska ne 3 ekaa ei riittänyt, eikä vieläkään ole mitään taetta siitä, että edes tuo 4. sukupolvi riittää.
Turha jankata tämän enempää jos ymmärrys tekoälystä ja kuvantunnistuksesta on tuota tasoa.En keksi mikä tekee tässä yhtälössä raudasta sen seinän etenemiselle, kun softapuoli on se joka näitä tulkitsee ja varmaan pystyy jatkossa tulkitsemaan vielä paremmin vaikka kamerat muuttuisi huonommiksi. Mutta kai noita nyt parannetaan niinkuin asioita yleensä, tai muuten ajettaisiin kaikki vielä t-fordilla.
muoks: hetken aikaa kun mennään eteenpäin niin joku DLSS algoritmi taikoo esiin niiden kameroiden kuvasta kaikki merkittävät yksityiskohdat skaalaamalla resoluutiota ylös ja neuroverkko päättelee ihmisten ilmeistä mitä muut kuskit ajattelee.
En itse tunnista missään kohtaa mitään teknistä ylitsepääsemätöntä estettä sille että ihmiskuskeja ei kohta enää tarvita mihinkään.
Ajelee keskellä tietä, vetelee mutkat suoraksi ja käännökset leveiksi, ajelehtii pyöräkaistoille, parkkipaikalla käännös meinasi olla mahdoton, kiemurtelee kummallisesti sulkualueen yli toiselle kaistalle risteyksessä, ajaa risteyksen läpi suoraan samalla vilkuttaen vasemmalle risteyksen jälkeen tulevaa kaistanvaihtoa varten...Onhan tuolla aika huikeita juttuja. Hieno saavutus kyllä.