Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Just näin. Ihmisten olis parempi keskittyä enempi positiivisiin asioihin. Toki huomioida myös negatiiviset asiat, mutta ei tarttua ja ruokkia niitä aivan turhaan. Tässä maailmassa on niin paljon negatiivista ilmapiiriä joka leviää ja ruokkii lisää negatiivisuutta. Väitän että monella on siellä syvällä pääkopassa paljon pahaa oloa joka osittain johtuu tälläsestä negatiivisten asioiden lietsomisesta. Negatiiviset uutiset myy enemmän kuin positiiviset, joten niitä tuotetaan aina kun mahdollista. Voisin luetella tässä monta muutakin asiaa liittyen negatiivisuuteen ja ihmisten asennoitumiseen. Mutta ehkä väärä paikka.
 
Tesla Y Long Range RWD. Tässä varmaan kiinnostavin tuote mitä lähiaikoina on tulossa, jos ennusmerkit pitää yhtään paikkaansa.

Ennustelijoita tuntuu tosiaan olevan youtube pullollaan, ettei osaa arvailla kuinka lähelle totuutta pääsevät. Mutta tuo Model Y RWD, samaan hintaan kuin nykyinen Model 3 SR ja uusilla akuilla olisi aika kova yhdistelmä. Toivottavasti ei tarvitse odottaa yli vuotta.
 
Tesla Y Long Range RWD. Tässä varmaan kiinnostavin tuote mitä lähiaikoina on tulossa, jos ennusmerkit pitää yhtään paikkaansa.

Ennustelijoita tuntuu tosiaan olevan youtube pullollaan, ettei osaa arvailla kuinka lähelle totuutta pääsevät. Mutta tuo Model Y RWD, samaan hintaan kuin nykyinen Model 3 SR ja uusilla akuilla olisi aika kova yhdistelmä. Toivottavasti ei tarvitse odottaa yli vuotta.

Kannattaa ottaa huomioon myös että Teslan sivuilla oleva toimintasäde(WLTP-arvio) on vain EPA-arvo 316mi * 1.6 . Model 3 LRAWD EPA 322mi ja WLTP 560km, eli Model Y LRAWD WLTP tulee olemaan n. 550km ottamatta huomioon tulevaa painonkevennystä ja 2170 akkujen energialisäystä.
 
Tesla Y Long Range RWD. Tässä varmaan kiinnostavin tuote mitä lähiaikoina on tulossa, jos ennusmerkit pitää yhtään paikkaansa.

Ennustelijoita tuntuu tosiaan olevan youtube pullollaan, ettei osaa arvailla kuinka lähelle totuutta pääsevät. Mutta tuo Model Y RWD, samaan hintaan kuin nykyinen Model 3 SR ja uusilla akuilla olisi aika kova yhdistelmä. Toivottavasti ei tarvitse odottaa yli vuotta.
Olisihan se aika hyvä hinta, mutta realiteettien mukaan y rwd hinta suomessa 60k€ ja tuskin tulee heti ekana myyntiin kun rahat pois neliveto versioilla...Tietysti voi alkaa spekuloimaan hinnan tarkastuksista eli nuo nelivedot tulee tippumaan ens kesänä 55k€ paikkeille.
 
Model Y:n hintatasoa on minusta vähän hankala ennustaa tarkasti, koska Saksaan perustettava tehdas voi olla tehokkaampi kuin jenkkitehtaat, mikä saattaisi helpottaa Teslan eurooppahinnoittelua.

Ylipäätään Teslan valmistuskapasiteetti kasvaa Saksan tehtaan valmistuttua reippaasti + tarve myydä se tuotanto Euroopassa kasvaa +kilpailijoilla alkaa olla käyttökelpoisia sähkiksiä tarjolle (Enyaq, ID4, etron etc.), niin ihan loputtomasti ei Teslakaan voi "kansanmalli" Y:llä rahastaa.
 
Model Y:n hintatasoa on minusta vähän hankala ennustaa tarkasti, koska Saksaan perustettava tehdas voi olla tehokkaampi kuin jenkkitehtaat, mikä saattaisi helpottaa Teslan eurooppahinnoittelua.

Ylipäätään Teslan valmistuskapasiteetti kasvaa Saksan tehtaan valmistuttua reippaasti + tarve myydä se tuotanto Euroopassa kasvaa +kilpailijoilla alkaa olla käyttökelpoisia sähkiksiä tarjolle (Enyaq, ID4, etron etc.), niin ihan loputtomasti ei Teslakaan voi "kansanmalli" Y:llä rahastaa.
Eikö tuossa jää lisäks 10% tuontitulli pois?
 
Jää pois mutta kannattaako tiputtaa hintaa jos voittoa saa enemmän? Aika näyttää mutta toistaiseksi kaikki menee nykyisillä hinnoilla mitä tulee ulos.
 
Jää pois mutta kannattaako tiputtaa hintaa jos voittoa saa enemmän? Aika näyttää mutta toistaiseksi kaikki menee nykyisillä hinnoilla mitä tulee ulos.
Ainakin Tesla tuntuu laskevan hintaa, jos löysää löytyy. Siinä mielessä mahdollisesti tiputtaa kyllä hintaa, mutta en usko toki että suoraan lähtisi 10% pois.
 
Ainakin Tesla tuntuu laskevan hintaa, jos löysää löytyy. Siinä mielessä mahdollisesti tiputtaa kyllä hintaa, mutta en usko toki että suoraan lähtisi 10% pois.
Onhan se 60k autosta 6k pois mutta ehkä puolet tuosta tiputtavat.
 
Kysyntä ja tarjontahan sen lopulta määrää minkä verran tuosta tuontitullista siirtyy Teslalle profittia tai hinnanpudotusta. Mutta jokatapauksessa Euroopan tehtaan myötä Teslalla on pelimerkkejä pudottaa euro Y:n hintaa heti tuon verran jos ja kun kilpailu kovenee. Tuohon sitten päälle mahdolliset kustannussäästöt kehittyneemmistä tuotantomenetelmistä ja pienemmistä logistiikkakustannuksista.
 
No ei näillä perinnevalmistajillakaan kaikki mene aina putkeen. Maalivikaa löytyy ja vettäkin tulee sateella sisälle. Huollossa puolet vuodesta ja kaikki vain nostelee käsiä pystyyn ku ei osata korjata.



Edit. Osa kaksi (vuoto korjattu pelkääjän puolelta, nyt vuotaa molemmat puolet :D) lisäksi muitakin häiriöitä.

 
Viimeksi muokattu:

Uudesta Model Y:stä tippu katto ajaessa.
slIs6ri.jpeg

 
Bjorn mm sanoi, että mitä tulee voimalinjaa, latausnopeuteen ja taloudellisuuteen, niin M3 on Polestariin verrattuna täysin eri sarjassa.

Kehui Polestaria myös, että on mukava ja kiva auto.

 
Kokonaan erilaisen keskikonsolin? Kiiltävästä tulee matta = kokonaan erilainen!? :facepalm:
Tuolla taisi lukea et luukun mekanismi vaihtui flipperistä liukuvaan. Noh, eihän se nyt kokonaan muutu, mutta aika oleellinen korjaus aiempaan purkkaviritykseen.
 
Tuolla taisi lukea et luukun mekanismi vaihtui flipperistä liukuvaan. Noh, eihän se nyt kokonaan muutu, mutta aika oleellinen korjaus aiempaan purkkaviritykseen.
Niin eli kiiltävä teippi vaihtuu matta teippiin, koko teslahan on purkkaviritys...
 
Lisäksi himmentyvät peilit tulleet takaisin.

Uusi refresh sisältää jo aika paljon uutta. Ilp, octovalve, uusi keskikonsoli ja mustat chromit sivuille.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi tubettaja tämä Tesla raj huhuilee, että tulisi myös tumma sisustus mutta vielä ei ole kuvia näkynyt näistä.
 

"Over engineering for the sake of over engineering."

Just samaa ihmettelen. Mikä ihmeen pakko Teslalla on tehdä tiettyjä asioita mahdollisimman monimutkaisesti kun yksinkertaisia varmasti toimivia, vakiintuneita ratkaisuja on olemassa.
 
Itse tykkään kovasti noista Teslan ovista ja kahvoista, eikä mitään vikaa ole ollut. Jenkkihölmöillä joku vika selkeästi tai rikkoneet oven tarkoituksella videota varten. Menee tietenkin takuuseen. Paha sanoa kun ei tiedä faktoja mikä tuossa taustalla.
 
Jenkkihölmöillä joku vika selkeästi tai rikkoneet oven tarkoituksella videota varten.

Eikö se nyt aika selvästi sanota videossakin että on vika kun puhutaan viasta? Itse en ymmärrä miten joku voi puolustaa tilannetta ettei takaovesta pääse ulos. Varmasti kiva tulla auttamaan kun voi vaan katsoa jonkun palavan (toivottavasti ei esim. lapsen) siellä takapenkillä, koska jonkun mielestä tällainen ovisuunnittelu oli nätimpi.

Kaikkea ei tarvitse keksiä uudestaan vain uudelleen keksimisen takia. Yleensä lopputulos (kuten tässäkin tapauksessa) on huonompi kuin alkuperäinen. Innolla odottelen samanlaista kotioveen, "ai sähkökatko sekoitti lukon - no et sitten pääse kotiin".
 
Todellakin asioita tarvitsee keksiä uudestaan ja hyvä niin. Edelleen se ovi menee kyllä takuuseen. Varmaankin todella harvinainen vika joka on tullut varmasti luovutuksen jälkeen. Ihan ku bemareita ja mersuja ei koskaan huollettaisi?

Model S hinta muuten aleni 69420$ :)
 
Paitsi, että videolla mainitaan, että ovi ei ole kunnolla linjassa muuhun koriin nähden, joten jos vika on korin mitoissa...
Mut hei, lentäähän varmaankin Bemareistakin kattoja uutena irti. "Normipäivä" siis. :whistling:
 
"Over engineering for the sake of over engineering."

Just samaa ihmettelen. Mikä ihmeen pakko Teslalla on tehdä tiettyjä asioita mahdollisimman monimutkaisesti...

Niin mitä olikaan sanomassa?



"Monimutkainen?"
 
Todellakin asioita tarvitsee keksiä uudestaan ja hyvä niin. Edelleen se ovi menee kyllä takuuseen. Varmaankin todella harvinainen vika joka on tullut varmasti luovutuksen jälkeen. Ihan ku bemareita ja mersuja ei koskaan huollettaisi?

Model S hinta muuten aleni 69420$ :)
Ovea oli jo korjattu useaan kertaan .. joten takuu ei ainakaan toistaiseksi ole paljoa lohduttanut.

Aika monesti hyvää ja toimivaa parannetaan, välillä tehdään kokonaan uusiksi, aina se uudistus ei kyllä mene ihan nappiin.
 
Uusi refresh sisältää jo aika paljon uutta. Ilp, octovalve, uusi keskikonsoli ja mustat chromit sivuille.

Nyt päivitetty Teslan sivuille. Uudet aero- ja sport vanteet, sähkötoiminen tavaratila. Toimintasäde SR+ 409 -> 430km, LR 560 -> 580km, P 567km. Model X suomisivuja ei vielä päivitetty, mutta jenkkisivuilla 351 -> 371mi. Model 3 SR+ saa odottaa helmikuulle asti :x3:.
 
Jaa en kyllä ollut aiemmin edes hoksannut, että Norjassa Teslan saa melkein taskurahoilla:


VersioSuomiNorja
SR+48.690 €36.313 € (399.900 NOK)
LR59.990 €40.941 € ( 449.900 NOK)
P65.590 €65.590 € (499.900 NOK)

Käytin XE.com valuuttamuunninta. Aika ylläri ,että sähkökamppeet menevät kaupaksi.
 
Jaa en kyllä ollut aiemmin edes hoksannut, että Norjassa Teslan saa melkein taskurahoilla:


VersioSuomiNorja
SR+48.690 €36.313 € (399.900 NOK)
LR59.990 €40.941 € ( 449.900 NOK)
P65.590 €65.590 € (499.900 NOK)

Käytin XE.com valuuttamuunninta. Aika ylläri ,että sähkökamppeet menevät kaupaksi.
Tuohon päälle vielä helpotukset veroissa, vakuutuksissa. Ja ainakin joskus oli kaupunkien keskustassa ilmaiset pysäköinnin sähköautolla tms.

Näin joskus muutama vuosi sitten videon missä äijä näytti laskelmat, niin oisko 3v käytöllä tullu tesla halvemmaksi siellä, kuin Ford Fiesta joka oli silloin halvimpia siellä myynnissä olleita autoja.
 
Jaa en kyllä ollut aiemmin edes hoksannut, että Norjassa Teslan saa melkein taskurahoilla:


VersioSuomiNorja
SR+48.690 €36.313 € (399.900 NOK)
LR59.990 €40.941 € ( 449.900 NOK)
P65.590 €65.590 € (499.900 NOK)

Käytin XE.com valuuttamuunninta. Aika ylläri ,että sähkökamppeet menevät kaupaksi.
Eikö tuollainen kannata hakea Norjasta ja tuoda Suomeen vai onko tuo jotenkin estetty?
 
Sulla on ensinnäkin luulo, että muualle myydään helvetisti halvemmalla kuin tänne.
- Ei myydä. Jos jätetään eri valtioiden edut pois.

Ja kun niitä etujen alaisia autoja et tänne saa, se on lakiteitse tukittu. Ja kun puhut uudesta, se myös verotetaan kuin uusi auto tänne tuotuna, eikä käytettynä.

Ei, ei ole olemassa mitään maagista konstia, jolla saat m3 kymppitonneja halvemmalla tänne 0km matkamittarissa saati painumalla Teslan webbisivulle ja maksamalla sen mitä se maksaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 415
Viestejä
4 507 039
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom