Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tesla ct ei tosiaan tule tänne, eli jotain muuta autoa täytyisi katsella. Olihan ct "ennakkovarauksessa", mutta taitaa olla kooltaan liian iso auto.
 
Eiköhän se avolava jossain vaiheessa tule. Tällä hetkellä on tieto vain, ettei siinä samassa muodossa ole tulossa kuin mikä Jenkeille esiteltiin.
 
:eek:

Multa mennyt täysin ohi ettei tule eurooppaan. Heti alussa toki oli jo sitä jorinaa, että ei ole turvallinen jalankulkijoille eikä mene läpi. Mutta jos täällä on muitakin jenkki pickuppeja niin miksei tuota. Miten jonkun F150 keula pelastaa jalankulkijoita sen enempää...

No elämä on. Säästyy taas lisää rahaa kun ei tartte tollastakaan miettiä :/. Ihmettelinkin yksi päivä kun ei teslan suomi sivujen etusivulla ollut enää ct:tä vaan sinne piti googlen kautta mennä. No kait siellä on vielä pohdinnat auki pienemmästä ct:stä kun eivät ole varausrahoja lähteneet palauttamaan.
 
:eek:

Multa mennyt täysin ohi ettei tule eurooppaan. Heti alussa toki oli jo sitä jorinaa, että ei ole turvallinen jalankulkijoille eikä mene läpi. Mutta jos täällä on muitakin jenkki pickuppeja niin miksei tuota. Miten jonkun F150 keula pelastaa jalankulkijoita sen enempää...

No elämä on. Säästyy taas lisää rahaa kun ei tartte tollastakaan miettiä :/. Ihmettelinkin yksi päivä kun ei teslan suomi sivujen etusivulla ollut enää ct:tä vaan sinne piti googlen kautta mennä. No kait siellä on vielä pohdinnat auki pienemmästä ct:stä kun eivät ole varausrahoja lähteneet palauttamaan.
Ei ne palauta rahoja. Joku CT tulee ehkä Eurooppaan mutta ei se sama CT kuin USA.
 
Ei ne palauta rahoja. Joku CT tulee ehkä Eurooppaan mutta ei se sama CT kuin USA.

Miten niin ei palauta? Tilaus sivulla "Täysi hyvitys on mahdollinen", sama lukee ennakkotilaussopimuksessa.

Ja elmo, CT sivulle pääsee yläkulman valikosta ei tarvi googlella mennä.
 
Eikö nuo teslan omistajat seuraa yhtään uutisia, miten autopilotit on törttöillyt ja aiheuttanut kolareita :nb:
Vai avustettua itsemurhaako yrittivät?

Kanadassa syyte erikoisesta Tesla-kaahauksesta – auto painoi eteenpäin 150 km/h, kuskin epäillään nukkuneen vaakatasossa

No jenkit ja kaikki sillä suunnalla on idiootteja, vaikka manuskaa myöten autossa sanotaan että vastuu on kuljettajalla ja ajoa pitää seurata niin ei... luonto korjaa tollot
 
Tesla Battery Day päivän julkistukset:


Mielenkiintoisia kehityssuunnitelmia Teslalla akkuteknologian kehittämiseen. Vähemmän kobolttia, parempi energiatiheys ja skaalautuvuus tuotannossa. Tavoitteena pudottaa yhteensä 56% $/kWh akun hinnasta. Melko kovia tavoitteita.
1600815568067.png


Jossain vaiheessa oli puhetta suurista valuosista ja todellakin ne on suuria. Auton rungon takaosa yhdestä alumiinivalusta ja akusto saadaan integroitua siihen rungon osaksi.
1600815305983.png

1600815622956.png


Auto malleista mainittiin että muutaman vuoden sisällä 25k$ sähköauto markkinoille ja Model S Plaid on heti tilattavissa. Plaidin specsit 0-60MPH alle 2s, huippunopeus yli 320km/h, varttimaili alle 9 sekunnin ja yli 1100 hevosvoimaa. Ja kaupanpäälle yli 800 km range.:oops:
1600815736833.png
 
Tesla Battery Day päivän julkistukset:


Mielenkiintoisia kehityssuunnitelmia Teslalla akkuteknologian kehittämiseen. Vähemmän kobolttia, parempi energiatiheys ja skaalautuvuus tuotannossa. Tavoitteena pudottaa yhteensä 56% $/kWh akun hinnasta. Melko kovia tavoitteita.
1600815568067.png


Jossain vaiheessa oli puhetta suurista valuosista ja todellakin ne on suuria. Auton rungon takaosa yhdestä alumiinivalusta ja akusto saadaan integroitua siihen rungon osaksi.
1600815305983.png

1600815622956.png


Auto malleista mainittiin että muutaman vuoden sisällä 25k$ sähköauto markkinoille ja Model S Plaid on heti tilattavissa. Plaidin specsit 0-60MPH alle 2s, huippunopeus yli 320km/h, varttimaili alle 9 sekunnin ja yli 1100 hevosvoimaa. Ja kaupanpäälle yli 800 km range.:oops:
1600815736833.png

Tuli katsottua ja laskettanee jytkyksi. Parannuksia monella osa-alueella ja monet jo yksittäisinä aika kovia parannuksia. Yhteenlaskettuna sitten ihan jäätävää.
 
Mites noi korin sovitukset ja maalaus, koska ne alkaisivat olla normaalien nykyautojen tasolla kaikissa tuotantolinjastolta tulevissa yksilöissä?
 
Mietityttää noin isojen kokonaisuuksien teko, suht pieni peräkolari niin työkustannus kohoaa äkkiä tasolle; lunastukseen. Näkyy myös vakuutusmaksuissa viiveellä. :hmm:
 
Mietityttää noin isojen kokonaisuuksien teko, suht pieni peräkolari niin työkustannus kohoaa äkkiä tasolle; lunastukseen. Näkyy myös vakuutusmaksuissa viiveellä. :hmm:
Eikö tämä käsitelty jo aiemmin?
Miten se muuttaa mitään? Nykyisinkin jos voidaan oikaista, niin oikaistaan, muuten menee lunastukseen.
 
En toki ole kolarikorjauksen ammattilainen, mutta; valetut osat... Oikominen...
 
Eli muiden vakuutusmaksut kasvaa kun yleensä peräänajajan vakuutuksesta menee korjauskulut. Vai kasvaako niiden maksut joilla ei ole avustimia esim hätäjarrutusta?
 
Tuli katsottua ja laskettanee jytkyksi. Parannuksia monella osa-alueella ja monet jo yksittäisinä aika kovia parannuksia. Yhteenlaskettuna sitten ihan jäätävää.
Olet mielipiteinesi vähemmistössä. Muskin epämääräiset lupaukset eivät vakuuttaneet markkinoita, yhtiön arvosta suli 50 miljardia taalaa.
 
Olet mielipiteinesi vähemmistössä. Muskin epämääräiset lupaukset eivät vakuuttaneet markkinoita, yhtiön arvosta suli 50 miljardia taalaa.
Taidan olla. Mutta luulisin että vaikka ensimmäiseksi sähköautoksi ostankin muuta merkkiä, niin tuollainen 25000 tesla tulee olemaan ostoslistalla myöhemmin.
 
Olet mielipiteinesi vähemmistössä. Muskin epämääräiset lupaukset eivät vakuuttaneet markkinoita, yhtiön arvosta suli 50 miljardia taalaa.
Jep. Sieltä olisi pitänyt tulla jotain oikeasti isoa, kuten energiatiheydeltään kaksinkertainen ja hinnaltaan puolet halvempi akku tms.

Noihin $25k autoihinkaan ei kukaan enää usko ennen kuin näkee. Muskin track-record näistä "lupauksista" on jo niin huono.
 
Odotukset oli tasoa auto, jolla voi lentää maasta kuuhun ilman latausta aurinkovoimalla. Plaid oli jo itsessään jytky. $25k dollarin auto tuskin kiinnostaa sijoittajia ja onhan se $30k dollarin auto nähty miten kävi.

Sijoittajien reaktio taisi olla enemmän siihen minkälaisia investointeja uudet akut vaativat. Odotustaso oli että kaikki on valmista ja tuotanto käy kuumana. Todellisuudessa rahaa pitäisi pumpata enemmän kuin koskaan, että niihin 2030 suunnitelmiin päästään.
 
Tuo model S plaid on kyl seuraavaksi teslaksi aika nam. Rangen puolesta menis tosin raven LR model s jo mukavana pätsinä tän 85D jälkeen.
 
Vähän herää jo kysymys, että miksi tavallisessa autossa pitäisi olla yli 1000 hevosvoimaa tehoa. Itse ainakin kaipaisin ihan jotain muuta kehitystä, kuten laadunparantamista ja sisätilojen kehittämistä.
 
Vähän herää jo kysymys, että miksi tavallisessa autossa pitäisi olla yli 1000 hevosvoimaa tehoa. Itse ainakin kaipaisin ihan jotain muuta kehitystä, kuten laadunparantamista ja sisätilojen kehittämistä.

Teho ny tulee kylkiäisenä sähköautos, ei sitä pakko ole rajoita. Ei kukaan pakota ajaa niin kovaa. Kelaa mun nykyinenkin käsittämättömän nopeasti vauhtia mut ei se silti estä ajamasta nätisti :)
 
Taidan olla. Mutta luulisin että vaikka ensimmäiseksi sähköautoksi ostankin muuta merkkiä, niin tuollainen 25000 tesla tulee olemaan ostoslistalla myöhemmin.
Mielestäni Musk lupaili tätä $25.000 sähkistä jo pari vuotta sitten. Sinällään nyt varmaan vähän enemmän ruutia taas lupausten taustalla, mutta en nyt hirveästi pidättelisi hengitystä odotellessa. Mutta mielestäni tällainen $25.000 ratkaisu on paaaaaljon mielenkiintoisempi, kuin joku Model S Plaid. Jotenkin oikeassa elämässä ei kiinnosta kyllä pätkääkään vaikka autossa oli se tuhat kaakkia ja kiihtyvyys <2 s, kun sinne Lidliin ei pääse käytännössä yhtään nopeammin ostamaan maitorahkaa kuitenkaan :p Ja se lain sallima maantienopeus tulee jokatapauksessa verrattain ripeästi vastaan jo muutenkin.

Joo tiedän: vanhuus.

Mutta mutta, kyllähän Teslan ympärillä on omaa väreilyä ja mystiikkaa vrt. perinteiset autovalmistajat ja sinänsä ihan mielenkiinnolla tulee seurattua mitä sieltä lupaillaan/viestitään.
 
Viimeksi muokattu:
Musk on lupaillu vähän kaiken laistan:

Miltä Gigafactoryn pitäisi näyttää 2020.

Fremont kuulemma valmistaa 500k kpl autoja 2018 ja 1M kpl 2020!

Tesla’s Elon Musk Says Autonomous Driving Not All That Hard to Achieve
I view it as a solved problem. We know exactly what to do and we will be there in a few years - Elon Musk 2015

“What people should absolutely have zero concern about, and I mean 0, is that Tesla will achieve a 10,000 unit production week by the end of next year. […] I think people should really not have any concerns that we won’t reach that outcome from a production rate.”
Ei ole vieläkään tullu 10k viikossa pihalle Model 3:sta Fremontista.

Näitä on vaikka kuinka paljon, että ottaisin isolla kuutiolla suolaa kaiken mitä Tesla ja Elon Musk sanoo.
 
Plainin 800km+ saavutetaan jos ajot suht normaalia nopeutta. 120km/h sulattaa tuosta nopeasti puolet.
 
Olet mielipiteinesi vähemmistössä. Muskin epämääräiset lupaukset eivät vakuuttaneet markkinoita, yhtiön arvosta suli 50 miljardia taalaa.
No olipas melkonen klikkiotsikko. Kurssi on sahaillu paljon isompiakin prosentteja viime aikoina. Kunnon lammaslauman ohjaamista tää nykymassamedia, tosin ollu jo pitkään.
 
Tän firman maalaamo tulee Teslan Berliinin tehtaalle: Homepage - Geico Taikisha
Jaahas, vai että Fiatin osaamisella laitetaan Teslojen ongelmat kuntoon, no taitaa ne paremmin osata maalata jos sinisiä Ducatoja ei lasketa.
Saapasmaan projektityylin kun tietää, niin ensimmäiset vuosi-pari on senpäivänen säätö ja viritys ennenkun ne linjat suunnilleen toimii...
 
Jaahas, vai että Fiatin osaamisella laitetaan Teslojen ongelmat kuntoon, no taitaa ne paremmin osata maalata jos sinisiä Ducatoja ei lasketa.
Saapasmaan projektityylin kun tietää, niin ensimmäiset vuosi-pari on senpäivänen säätö ja viritys ennenkun ne linjat suunnilleen toimii...
Tuo firma on ymmärtääkseni italialais japanilainen, kun geico ja taikisha yhdistyivät. Japanilaiset kyllä laadun päälle ymmärtävät.
 
Saapasmaan projektityylin kun tietää, niin ensimmäiset vuosi-pari on senpäivänen säätö ja viritys ennenkun ne linjat suunnilleen toimii...

:lol: No voi harmi kun ne Teslan uudet mega casting koneetkin on italialaisten tekemiä. Ei taida niistäkään tulla mitään.
 
Jep. Sieltä olisi pitänyt tulla jotain oikeasti isoa, kuten energiatiheydeltään kaksinkertainen ja hinnaltaan puolet halvempi akku tms.

Noihin $25k autoihinkaan ei kukaan enää usko ennen kuin näkee. Muskin track-record näistä "lupauksista" on jo niin huono.
Sinänsä ihan jännä, että Tesla myy tällä hetkellä 54kWh akulla varustettua autoa hintaan 50560e, eli 936e/kWh. Keväällä Volkswagen myy tiloiltaan vastaavan kokoista 82kWh akulla varustettua autoa hintaan 41700e, eli 508e/kWh. Eli jo keväällä Volkwagen myy kokonaista autoa 46% halvemmalla per kWh kuin Tesla. Eli Volkkari on jo siellä, missä Teslan pitäisi olla muutaman vuoden päästä.
 
Sinänsä ihan jännä, että Tesla myy tällä hetkellä 54kWh akulla varustettua autoa hintaan 50560e, eli 936e/kWh. Keväällä Volkswagen myy tiloiltaan vastaavan kokoista 82kWh akulla varustettua autoa hintaan 41700e, eli 508e/kWh. Eli jo keväällä Volkwagen myy kokonaista autoa 46% halvemmalla per kWh kuin Tesla. Eli Volkkari on jo siellä, missä Teslan pitäisi olla muutaman vuoden päästä.
Tätä potentiaalista akun hintaetua voi kuluttajan kannalta hieman varjostaa se tosiasia, että VW saa 50 % isommasta akusta irti vain n. 90 km lisää toimintamatkaa.

Ja tietysti se itse 41700 euron autokin voi olla vähän erilainen kokemus.
 
Siellähän luvattiin, että parissa vuodessa on tarjolla 56% halvemmat akut.
"ja energiatiheydeltään kaksinkertainen"?

Kuten edellisissä viesteissä lukee, niin muut tuo näitä "halvempia akkuja" jo ensi vuonna tehtailta ulos. Tesla pysyy tuolla lupauksella juuri ja juuri muiden perässä.
 
Tätä potentiaalista akun hintaetua voi kuluttajan kannalta hieman varjostaa se tosiasia, että VW saa 50 % isommasta akusta irti vain n. 90 km lisää toimintamatkaa.
Ei Teslat mitään ihmelaitteita ole toimintamatkan suhteen. Teslabjornin testien perusteella Model S Raven vastaa kulutukseltaan Taycania (VAG tuote) ja ID.3 kuluttaa vain lievästi enemmän kun Model 3 ja sekin johtunee vain ID.3:n hatchback-muodon heikommasta ilmanvastuksesta. Tekniikka itsessään on todennäköisesti ihan yhtä energiatehokasta VAG-konsernilla ja Teslalla ainakin Björnin testien perusteella (kun puhutaan puhtaalta pöydältä sähköautoiksi suunnitelluista autoista).

Pienet kulutuserot tulee lähinnä autojen erilaisista muotoiluista. Laatikkomaisemmat autot kuluttavat hieman enemmän, mutta vastaavasti tarjoavat paremmat tilat.

Ja tietysti se itse 41700 euron autokin voi olla vähän erilainen kokemus.
ID.3 on erinomainen auto ajaa, hiljainen, tilava ja kohtuullisen hintainen. En näe, että kokemus olisi jotenkin erityisen huono. Itse olen kyllä Model 3:sta ajanut ja en pitänyt ajokokemusta mitenkään erityisenä. Huonompi ajaa ja meluisampi kuin oma uutena selvästi Model 3:sta edullisempi VAG-konsernin polttomoottorituote.
 
Ei ainakaan viimeisimmän testin mukaan ero id3 ja M3 välillä oli vain 1kw. Se ei juurikaan ole paljoa. Hyvin VW saanut alustansa toimimaan ja miksei vielä paranna jos ota mahdollistaa optimointeja.
 
Musk on lupaillu vähän kaiken laistan:

Miltä Gigafactoryn pitäisi näyttää 2020.

Niin, valitettavasti Panasonic jarrutti vuosikausia lisäinvestointien kanssa ja laajentaa tehdasta vasta nyt. Luvassa 14. tuotantolinja ja vanhat 13 uudistetaan. Luvassa 10% lisää tuotantokapasiteettia ja +5-10% energiatiheyttä per akkusolu.

Fremont kuulemma valmistaa 500k kpl autoja 2018 ja 1M kpl 2020!


Ei ole vieläkään tullu 10k viikossa pihalle Model 3:sta Fremontista.

Well, I think it is actually feasible, maybe not advisable, but feasible to do it with just Fremont and the Gigafactory. We actually believe that Fremont and the Gigafactory could scale to a million vehicles. Whether that’s actually wise is a separate question…

Tulivat onneksi järkiinsä ja rakentavat lisäkapasiteetin muualle.

Näitä on vaikka kuinka paljon, että ottaisin isolla kuutiolla suolaa kaiken mitä Tesla ja Elon Musk sanoo.

Niin, Model Y:n piti tulla markkinoilla Elonin puheiden mukaan aikaisintaan vasta pari kuukautta sitten. Vähän kyllä ihmetyttää että miksi meidän pitäisi uskoa muitakaan autonvalmistajia(vaikka unohdettaisiin Dieselgate)?

Mihin jäi tämä 2012 Audi E-tron?


Tai Volkkarin 20 eri sähköautomallia tälle vuodelle?


Missä $100,000 Porsche Taycan?

 
Tai Volkkarin 20 eri sähköautomallia tälle vuodelle?


Riippuu varmaan vähän laskentatavasta. Itse artikkeli oli Forbesille tyypillisesti hieman harhaanjohtavan oloinen, enkä jaksanut tehdä taustatyötä, joten en osaa sanoa mitä haettiin.

Joka tapauksessa äkkiseltään aika lähellä 20 ollaan, jos 20 mallin takana on perinteinen mallijaottelu, missä sähköautoissa mm. eri kokoiset akut ( + muut muutokset ) ovat eri malleja. Useinhan nuo muut muutokset ovat varsin merkittäviä, kuten eri akkukokojen välillä erilaiset kuormaustilat tai esim. jopa takapenkit.

Äkkiä laskettuna markkinoilta saa heti:
2 - 4 Audia
3 - 6 VW:tä
1 Seat
1 Skoda

Jos pelkkä auton kauppasopimuksen allekirjoitus riittää, päästäneen reilusti yli 20. Varmaan noin 25 malliin? Ihan perinteisessäkin autokaupassa autot kuitenkin myydään muutaman kuukauden toimitusajalla, ja tuotteet rullaa ulos linjalta jo myytyinä. Varausten teko onkin sitten asia erikseen.

Sanoisin itse siis, että VW puhui totta tuossa lupauksessaan.

Mielestäni Elonin huuhaalupailuja ei voi mitenkään verrata oikein mihinkään, sillä eritoten huikeimpien lupausten pettämisessä mies on kyllä aivan omassa luokassaan. Luultavasti tosin taustalla on vain brändin nosto ihmisten huulille ja sitä kautta rahoituksen hakeminen. Jos tätä onnistuu tekemään tarpeeksi kauan, eiköhän Tesla jää vakiintuneeksi peluriksi markkinoille myös jatkossa.
 

The CEO promised that Volkswagen would concentrate on sustainability “more than ever before” and that would include the company’s products, strategy and management. He will present the new Strategy 2025 for the Group this summer. Among other things, the company’s brands will introduce about 20 additional models with electrical or plug-in hybrid drive trains by 2020, announced the CEO.
 

The CEO promised that Volkswagen would concentrate on sustainability “more than ever before” and that would include the company’s products, strategy and management. He will present the new Strategy 2025 for the Group this summer. Among other things, the company’s brands will introduce about 20 additional models with electrical or plug-in hybrid drive trains by 2020, announced the CEO.

Zukunftspakt: VW-Management kündigt hartes Fitnessprogramm an

Tuossa sanotaan että nimenomaan VW-merkkisiä sähköautoja 20 eri mallia. Tuohon tosin lasketaan myös hybridit.
 
Mun mielestä ihmiset keskittyy aivan liikaa siihen mitä luvataan eikä siihen mitä on saavutettu. Ihan perus psykologiaa. Jos lupauksista jäädään vajaaks hyvällä tuloksella se on jotenkin huonompi asia kuin saavutetaan lupaukset huonommalla tuloksella. Mulle on ihan sama mitä kukakin CEO lupaa ja maalailee, tulos ratkaisee. Oli se lupaus tuloksen alle tai päälle, ihan sama.
 
Mun mielestä ihmiset keskittyy aivan liikaa siihen mitä luvataan eikä siihen mitä on saavutettu. Ihan perus psykologiaa. Jos lupauksista jäädään vajaaks hyvällä tuloksella se on jotenkin huonompi asia kuin saavutetaan lupaukset huonommalla tuloksella. Mulle on ihan sama mitä kukakin CEO lupaa ja maalailee, tulos ratkaisee. Oli se lupaus tuloksen alle tai päälle, ihan sama.

Näinhän se on, Muskin tapauksessa keskitytään liikaa 'lupauksiin' mitkä eivät ole vielä toteutuneet unohtaen ne mitkä ovat. Otetaan esimerkiksi tää hupisivusto Elon Musk Today . Osa noista on toteutunut osittain tai kokonaan.

Residential Solar Roof Tiles
[Link]
  • 1,429 days since Elon Musk said solar tile installations would start in summer of 2017. (10/28/2016)

Toteutui, tosin vajaa kolme vuotta myöhässä. :lol:


Solar Powered Superchargers
[Link]
  • 1,205 days since Elon Musk said all Superchargers were being converted to solar.

Alkuperäinen twiitti sanoi 'almost all', näitä löytyy jo muutama.


10,000 Teslas a Week
[Link]
  • 1,151 days since Elon Musk promised producton of 10,000 units a week by the end of 2018. (8/2/2017)

Viivästyi vain puolellatoista vuodella. :)

Voice controlled Teslas
[Link]
  • 986 days since Elon Musk promised most operations in a Tesla would soon be controlled via voice command. (1/14/2018)

'Soon' tarkoitti tässä tapauksessa noin 1 vuotta. :thumbsup:


Pickup Truck Sports Car
[Link]
  • 1,045 days since Elon Musk said Tesla would sell a pickup truck. (11/16/2017)
"It'll be a better truck than an equivalent F-150 and a better sports car than a standard 911."

Prototyyppi ainakin lunasti nämä lupaukset.


Tesla Profits
[Link]
  • 605 days since Elon Musk said Tesla would likely be cash flow positive in all quarters going forward. (1/30/2019)

Musk oli puoli vuotta etuajassa, ollut voitollinen nyt neljä quartaalia putkeen.


500,000 Teslas a Year
[Link]

  • 531 days since Elon Musk said Tesla would produce 500,000 vehicles in a year, then reiterated that guidance. (4/14/2019)

Toteutuu hyvin todennäköisesti tänä vuonna koronasta huolimatta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 089
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom