Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ööö, miksi autossa pitää olla starlink yhteys?

Siksikö että se on muskin juttu?
Suomessa niin hyvä mobiiliverkko ettei ehkä tarvikkaan. Monessa isommassa maassa missä paljon syrjäseutua, vuoria/kukkuloita niin nopeahko mobiilinetti ei kata 99% alueesta. Toki jos ei koskaan mene katvealueelle niin miksipä starlinkkiä tarvisi. Harvinaisempi keissi ja ei tämäkään oikein euroopassa päde niin roaming, satelliittiverkko on luonnostaan globaali.

Teslan kontekstissa starlink fiksu kun ei tarvi maksaa muskin imperiumin ulkopuoliselle operaattorille netistä. Helpottanee myös kun ei tarvi viritellä maakohtaisia sopimuksia operaattoreiden kanssa, yksinkertaisempaa teslan kannalta. Ehkä tuossa olisi myös mahdollisuus musk:lla kytkykauppoihin, starlink puhelimeen ja kotinetiksi bundlena jos on jo tesla. SpaceX:han haaveilee satelliitti 5g:sta, ostivat jo siihen liittyen kaistaa. Vielä tarvivat puhelimiin tukea(tekevät työtä rautavalmistajien kanssa) ja uudet isommat satelliitit(tarvivat starshipin näiden kiertoradalle saattamiseen). ETA 5g:lla vähintään 2v. Jos olen oikein käsittänyt spacex ei tule yrittämään starlinkkiä tiheään asutuille alueille vaan se on enempi syrjäseutujen, katvealueiden, metsästäjien, leireilijöiden yms. juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Lol, miksi sä tuot fanipoikaa täysin turhaan tähän keskusteluun jatkuvasti? Enhän minä edes puhunut suoraan nappivilkuista pelkästään vaan yleisesti asiasta x, joka on toteutettu kyseenalaisella tavalla. Kuten jo kirjoitin, se että toteutukseen tottuu ei tee siitä (automaattisesti) hyvää. Mutta kuten täsmensit, et selkeästi ollut tarkoittanut ekaa viestiäsi yleiselle tasolle yleistettäväksi.

Rattinapeista on ihan turha lähteä enää keskustelemaan, koska niistä on väännetty niin monta sivua ketjuun. Nyt kun Tesla toi vilkkuviiksen takaisin, luulisi sen viimeistään "kertovan" tarpeeksi oliko napit onnistunut veto.

Tuon ihan vaan siksi, kun se tuntuu esiintyvän ketjussa eri muodoissa. Voidaan joulun kunniaksi tehdä periaatepäätös, että jätetään tämänlainen keskenkasvuinen nimittely pois, kun ilmeisesti kuitenkin aikamiehien kesken on tarkoitus keskustella autoista. Ekassa postauksessani nappivilkuista "varttiboomerismi ja read-only aivot" ei muuten viittaa siihen, että jos nappitoteutuksesta ei pidä, seuraa siitä se että on idiootti (kuten vastauksessasi tulkitsit). Vaan enemmänkin itseironisesti siihen, että vanha koira voi halutessaan myös oppia uusia temppuja. Huomaathan, että en ole muuten millään tavoin sanonut, että napit olisi viikseä parempi toteutus, vaan että niilläkin vilkkujen operointi on aivan toimiva konsepti. Mutta tästä ei sen enempää, hyvää joulua.
 
Kysytäänpä nyt kun alkaa olla tällaisia v**tumaisia keliä missä vuoroin sataa vettä ja vuoroin 10 pakkasta että onkohan noissa Tesla Model 3:n (2025) ovissa, ikkunoissa, latausluukussa ja takakontissa millaiset suojamekanismit jäätymisen varalla, uskaltaako niitä yrittää aukoa jos ovat jäässä vai onko riski hajottaa jotain? Ikkunoita näyttää ainakin laskevan hieman jolloin ei pitäisi sen hajota vaikka kahvan vetäminen ei laskisi sitä yhtään? Entä kontti tai latausluukku, kannattaako edes yrittää avata jos autossa jäätä vai huomaako mekanismi että nyt on jäässä ja ei ala sen enempää väkisin runnomaan jos ei heti aukea?
 
Tapahtuipa Sunnuntaina. (M3 LR 2020vm, 63tkm)

Aamulla autolle mennessä, näytöllä oranssi ilmoitus, että lataus rajoitettu 50%. Auto väitti, että voi silti normisti ajella. Akkua 74%. Service modessa näkyi BMS_a079, BMS_a064, BMS_a066.
Ajelin Sunnuntaina 54% asti ja tein illalla huoltopyynnön.
Ma iltapäivästä soittivat, että etänä katsoivat tilanteen ja akku menee vaihtoon, ei kustannuksia. Laina auto odottaa sitten Ti aamuna klo:08:00 huollon pihassa.
Kävin vielä treeneissä sekä asioilla ja kotia tullessa akkua 31%. Ei ladannut enää kotilaturilla...
Aamulla ajoin sitten huollon pihalle, akkua 24% jäljellä. Laina autoksi pari vuotta vanha Y.
ETA korjaukselle 30.12. Eli nyt ajellaan sitten loppuvuosi model Y:llä. No tuleepa siitäkin sit kokemusta...

Nyt saatiin tämä saaga päätökseen.
Akku saatiin vaihdettua pari vko suunniteltua aiemmin.
Vaihdetussa akussa näyttää olevan ~40-50km enemmän rangea täytenä. Ihan ok siis. Vaihtoivat myös jonkun 5 way valven ilmaiseksi ja penkit oli näemmä puhdistettu samalla. Teslan huollolle täydet pinnat.

Vanhasta laina Y:stä jäin lähinnä kaipaamaan sähköluukkua ja "helpompaa" konttia, auton kyytiin astuttiin, autosta näki paremmin liikenteen ja valot oli hivenen paremmat. Kaikki muu oli samaa tai jopa huonompaa. Automaatti pyyhkimet ja ap vakkari samaa paskaa. Alusta oli kovempi, sekä rämisi ja nitisi sisältä, liekkö sitten renkaista johtui.

Vanhaa Y:tä en edes harkitse, uuden mallinen Y kyllä kelpaa sitten parin vuoden kuluttua kun vaihto alkaa olla ajankohtainen.
 
Kysytäänpä nyt kun alkaa olla tällaisia v**tumaisia keliä missä vuoroin sataa vettä ja vuoroin 10 pakkasta että onkohan noissa Tesla Model 3:n (2025) ovissa, ikkunoissa, latausluukussa ja takakontissa millaiset suojamekanismit jäätymisen varalla, uskaltaako niitä yrittää aukoa jos ovat jäässä vai onko riski hajottaa jotain? Ikkunoita näyttää ainakin laskevan hieman jolloin ei pitäisi sen hajota vaikka kahvan vetäminen ei laskisi sitä yhtään? Entä kontti tai latausluukku, kannattaako edes yrittää avata jos autossa jäätä vai huomaako mekanismi että nyt on jäässä ja ei ala sen enempää väkisin runnomaan jos ei heti aukea?
Yrittää avata ja ei aukea jos on jäässä. Jos aukeaa ei ole jäässä.
Joskus voi jäädä vähän puolitiehen, että on auki vaikka onkin jäässä, jolloin tästä näkyy ruudulla herja.
 
Hohhoijaa, latausluukun magneetti näköjään tippunut hankeen johonkin. Magneetteja ei tietenkään saa mistään ostettua erikseen.

Tilasin alilta uuden luukun kympillä, saa nähdä jos lähtisi toimimaan.
 
Joku spotannut austinista teslan testiauton ilman kuskia. Melko isosti uskaltaisin lyödä vetoa asiasta tietämättä, että joku etänä kuitenkin seuraa mitä auto tekee vaikka auton sisällä ei ole ihmistä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/herbertong/status/2000253782249411038?s=61
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas viime viikon loppupuolella haettua uusi "vanha karvalakki" malli Teslalta (tilasin marraskuun alussa, toimitusaika oli aikalailla tasan 5 viikkoa), eli ei tuota uutta standard versiota vaan se "vanha" halvin malli. Ei nyt voi sanoa että positiivisesti olisi yllättynyt, kun tuijotellut youtuben täydeltä erinäisiä videoita ja koeajot ajettu, mutta erittäin positiiviset kokemukset näin vklp ajaneena! Tuntuu lämpeävän erittäin nopeasti kun tuolta sovelluksesta laittaa ilmastoinnin päälle, kitkoilla ainakin hiljainen ajaa, ripeästi ja tosi sulavasti liikkuu, vilkut viiksestä (ei ois haitannu napit, mutta helpompi näin), tykkään tähän mennessä!

Asetuksia tuntuu olevan vinot pinot, ainoa mitä ehkä sieltä olisin kaivannut olisi ollut tuo tupla klikkaus autopilot ja yksi klikkaus adap. vakkariin joka oli koeajo mallissa, mutta se on sellasta sitten. Noin 90% kaupunki ajoa itsellä anyway, vaikea nähdä että ongelmaksi muodostuu.

Pari kysymystä olisi kuitenkin esittää:

Saako noita "parkkitutkia" päälle jostain manuaalisesti? Tallissa välillä vähän ahdasta ja haluaisin että ne menisivät päälle aikaisemmin kun tällä hetkellä, niin saako ne manuaalisesti? Tottumis kysymys sinällään tässä vaiheessa, kun vähän jännittää vielä missä se keula jne meneekään :D

Onko kuramattoja suositella näihin highland malleihin? Mallia mahdollisimman edulliset mieluusti. Ei tullut tilausvaiheessa edes mieleen että olisi tietty kumimatot ollu ihan jees näille keleille....
 
Tulipas viime viikon loppupuolella haettua uusi "vanha karvalakki" malli Teslalta (tilasin marraskuun alussa, toimitusaika oli aikalailla tasan 5 viikkoa), eli ei tuota uutta standard versiota vaan se "vanha" halvin malli. Ei nyt voi sanoa että positiivisesti olisi yllättynyt, kun tuijotellut youtuben täydeltä erinäisiä videoita ja koeajot ajettu, mutta erittäin positiiviset kokemukset näin vklp ajaneena! Tuntuu lämpeävän erittäin nopeasti kun tuolta sovelluksesta laittaa ilmastoinnin päälle, kitkoilla ainakin hiljainen ajaa, ripeästi ja tosi sulavasti liikkuu, vilkut viiksestä (ei ois haitannu napit, mutta helpompi näin), tykkään tähän mennessä!

Asetuksia tuntuu olevan vinot pinot, ainoa mitä ehkä sieltä olisin kaivannut olisi ollut tuo tupla klikkaus autopilot ja yksi klikkaus adap. vakkariin joka oli koeajo mallissa, mutta se on sellasta sitten. Noin 90% kaupunki ajoa itsellä anyway, vaikea nähdä että ongelmaksi muodostuu.

Pari kysymystä olisi kuitenkin esittää:

Saako noita "parkkitutkia" päälle jostain manuaalisesti? Tallissa välillä vähän ahdasta ja haluaisin että ne menisivät päälle aikaisemmin kun tällä hetkellä, niin saako ne manuaalisesti? Tottumis kysymys sinällään tässä vaiheessa, kun vähän jännittää vielä missä se keula jne meneekään :D

Onko kuramattoja suositella näihin highland malleihin? Mallia mahdollisimman edulliset mieluusti. Ei tullut tilausvaiheessa edes mieleen että olisi tietty kumimatot ollu ihan jees näille keleille....
Parkkitutkiahan tuossa ei ole, kameroilla koko tunnistus, mutta ratin oikealla puolella on se "pallo" eli kameroiden pikanäppäin ja ruudusta alas vetämällä sitten saa etukameran kuvan esille, jos tarvitsee.

Matot itse hommasin täältä, toimitus puolasta 2020-2025 Car Floor Mats for Tesla Model 3 Y Car Four Seasons Waterproof Non-slip Floor Mat NEW TPE Special Car Accessories - AliExpress 34
Olikohan joku singles day tuolloin menossa, niin alekoodilla koko täysi setti oli noin 80€ luokkaa.

Ja tuo koeajoauton vakkari/autopilot taisi olla mahdollista, koska siinä oli FSD? Eli jos ei pulita tuota 7500€, niin joutuu tyytymään valitsemaan ennen ajoa mitä käyttää.
 
Ja tuo koeajoauton vakkari/autopilot taisi olla mahdollista, koska siinä oli FSD? Eli jos ei pulita tuota 7500€, niin joutuu tyytymään valitsemaan ennen ajoa mitä käyttää.
Jos kyse kolmosesta, niin ainakin itsellä koeajoauto oli vielä 2025 mallia eli rattinappivilkuilla. Nyt sitten 2026 päivityksen myötä poistunut tuo valinta. En usko että sillä on tekemistä FSD:n kanssa.
 
Vuosi ja 40 tkm tullut kurvailtu model 3 sr vm-24. Kyyti on maistunut eikä suuria valittamisen aiheita ole. Muutamia oikeita vikaantumisia on tuolla matkalla ollut:

1. Tämän vuoden alussa oli poissa ajosta kuukauden odottaessa uutta osaa, kun joku piiri kärähti ja kamerat meni pimeäksi. Huollon valmistumista odotellessa sain ajella Loaner Y:llä, jonka sain välittömästi alle.

2. Tässä syksyllä lakkasi latausluukku aukeamasta hipaisemalla sekä avautui jatkuvasti itsestään. Latausluukussa joku osa ottanut kosteutta ja rangeri kävi viikon kuluessa yhteydenotostani hoitamassa luukun kuntoon.

3. Heti latausluukun korjauksen jälkeen frunkin salvan anturi vikaantui. Ilmoitti frunkin olevan auki vaikka se oli oikeasti kiinni. Ensimmäinen ajamisen estävä vika. Huoltopyynnössä ensimmäinen huoltoaika kuukauden päähän. Rangeri kuitenkin kävi pihassa vaihtamassa uuden salvan samana päivänä. Auto poissa ajosta päivän.

Loput tyypilliset harmitukset kuten kahvojen jäätyminen, pyyhkimien toiminta, kaljun käristyminen helteillä ja autopilotin haasteet lasken sitten ominaisuuksiksi. Sen verran olen ehtinyt eri autoja omistamaan, että aina niissä jotain harmituksia on ollut. Kokonaisuus ratkaisee.

Tuo Teslan rangeri ja huollon toiminnan helppous on kyllä semmoinen palvelu, joka todennäköisesti seuraavan auton hankinnassa kallistaa kupin Teslan suuntaan. Ehkä minusta on tullut tässä vuoden aikana Tesla fanboy
 
Ööö, miksi autossa pitää olla starlink yhteys?

Siksikö että se on muskin juttu?

Kahdennettu yhteys mahdolistaa tarjota palveluita laajemmin, monipuolisemmin, varmemmin, mailman laajuisemmin. huoltovarmuutta.

Varmaan myös sen takia että Teslan ei tarvitse maksaa paikallisille operaattoreille mobiiliyhteyksistä.
Tai optimointi mahdollisuuksia, palvelun tason varmistamiseksi tarvii maanpäällistä, ja voi se olla myös kilpailukykyistä, mutta jos molemmat käytössä niin voi optimoida käyttöä ja sopimuksia.

Starlinkin kannalta tuossa voisi nähä myös jotain nettipalvelun markkinointia, jos auto toimii yhdyskäytävänä. Mailmalla ne verkot ei ola samaa tasoa kuin meillä totuttu, ja kohtuu hinnalla meilläkin voisi löytyä käyttäjiä.

Elonin tapauksessa voi olla yhtiö ryppään sisäistä "optimointiakin".
 
Vuosi ja 40 tkm tullut kurvailtu model 3 sr vm-24. Kyyti on maistunut eikä suuria valittamisen aiheita ole. Muutamia oikeita vikaantumisia on tuolla matkalla ollut:

1. Tämän vuoden alussa oli poissa ajosta kuukauden odottaessa uutta osaa, kun joku piiri kärähti ja kamerat meni pimeäksi. Huollon valmistumista odotellessa sain ajella Loaner Y:llä, jonka sain välittömästi alle.

2. Tässä syksyllä lakkasi latausluukku aukeamasta hipaisemalla sekä avautui jatkuvasti itsestään. Latausluukussa joku osa ottanut kosteutta ja rangeri kävi viikon kuluessa yhteydenotostani hoitamassa luukun kuntoon.

3. Heti latausluukun korjauksen jälkeen frunkin salvan anturi vikaantui. Ilmoitti frunkin olevan auki vaikka se oli oikeasti kiinni. Ensimmäinen ajamisen estävä vika. Huoltopyynnössä ensimmäinen huoltoaika kuukauden päähän. Rangeri kuitenkin kävi pihassa vaihtamassa uuden salvan samana päivänä. Auto poissa ajosta päivän.

Loput tyypilliset harmitukset kuten kahvojen jäätyminen, pyyhkimien toiminta, kaljun käristyminen helteillä ja autopilotin haasteet lasken sitten ominaisuuksiksi. Sen verran olen ehtinyt eri autoja omistamaan, että aina niissä jotain harmituksia on ollut. Kokonaisuus ratkaisee.

Tuo Teslan rangeri ja huollon toiminnan helppous on kyllä semmoinen palvelu, joka todennäköisesti seuraavan auton hankinnassa kallistaa kupin Teslan suuntaan. Ehkä minusta on tullut tässä vuoden aikana Tesla fanboy
On kyllä jännä että näitä uusien / uudehkojen autojen ongelmalistoja lukiessa joku edes harkitsee merkkiin koskemista…

Mutta tämä on kyllä yleisesti markkinointikursseilla opetettu asia: usein tärkeintä ei ole virheettömyys, vaan se että virheet korjataan tavalla josta asiakkaalle tulee hyvä mieli.
 
On kyllä jännä että näitä uusien / uudehkojen autojen ongelmalistoja lukiessa joku edes harkitsee merkkiin koskemista…

Mutta tämä on kyllä yleisesti markkinointikursseilla opetettu asia: usein tärkeintä ei ole virheettömyys, vaan se että virheet korjataan tavalla josta asiakkaalle tulee hyvä mieli.
Teslan viat tai huollot ei paina ehkä yhtä paljon kuin muilla merkeillä. Teslalta saa Teslan vaihtolaitteeksi, johon suoraa hyppää sinun oma profiili kaikkine asetuksineen kuten omassa autossa, joten arki jatkuu ihan samalla tavalla kuin aiemmin. Huollossa ei tartte myöskään käydä jonottamassa viedessä tai lähtiessä. Toki auto voi olla hieman erilainen kuin oma, mutta päätoiminnallisuudet on samat. Kaverin tappiin varusteltu i4 on ollut pajalla muutamia kertoja pitkän aikaa, ja on joutunut ajamaan ne ajat jollain paljon halvemmalla bensakopilla. Ihan eri kokemus siis tulee, jos huollon takia pitää odottaa.
 
No ihan samalla tavalla Kialla kuuluu automaattisesti sijaisauto niin haluttaessa jos käy huolloissa. Ikävä kyllä 100000km ja neljä vuotta eikä ole tullut kertaakaan tarvetta. Navigoinnin ääniohjaus on ainoa joka on hajonnut tuona aikana ja vaihtoivat soittimen takuuseen huolto-ohjelmassa olevassa huollossa.

Mutta ehdottomasti tuo ranger on hyvä palvelu, mutta noita vikalistoja kun lukee niin se on ihan tarpeesta syntynyt. Osa ongelmaa voi tietty tulla siitä, että huoltopaikat ovat niin harvassa ettei sellaiseen ole mahdollista välttämättä edes viedä.
 
Teslan viat tai huollot ei paina ehkä yhtä paljon kuin muilla merkeillä. Teslalta saa Teslan vaihtolaitteeksi, johon suoraa hyppää sinun oma profiili kaikkine asetuksineen kuten omassa autossa, joten arki jatkuu ihan samalla tavalla kuin aiemmin. Huollossa ei tartte myöskään käydä jonottamassa viedessä tai lähtiessä. Toki auto voi olla hieman erilainen kuin oma, mutta päätoiminnallisuudet on samat. Kaverin tappiin varusteltu i4 on ollut pajalla muutamia kertoja pitkän aikaa, ja on joutunut ajamaan ne ajat jollain paljon halvemmalla bensakopilla. Ihan eri kokemus siis tulee, jos huollon takia pitää odottaa.
Riippuu huollosta mitä tehdään. Loanerin saa jos tietyt ehdot täyttyvät. Muuten istutaan juomassa kapselikahvia.
 
Itsellä Tesla oli neljäs liisari ja ainoa tähän mennessä johon tullut vikaa (pumppu rikki). Ei noihin uusiin autoihin normaalisti oikein tule vikoja ensimmäisten vuosien aikana ellei jotain tyyppivikaa ole. Tietty renkaita on puhjennut muissakin, mutta rengashuollon/paikkauksen tilaaminen Teslalla sekin oli dekadia hankalampaa kuin Skodalla tai Mersulla.
 
Itsellä Tesla oli neljäs liisari ja ainoa tähän mennessä johon tullut vikaa (pumppu rikki). Ei noihin uusiin autoihin normaalisti oikein tule vikoja ensimmäisten vuosien aikana ellei jotain tyyppivikaa ole. Tietty renkaita on puhjennut muissakin, mutta rengashuollon/paikkauksen tilaaminen Teslalla sekin oli dekadia hankalampaa kuin Skodalla tai Mersulla.
Teslallahan on juuri ainakin appiin tullut erillinen pyydä tiepalvelua valikko. Onkohan toimivampi?
Screenshot_20251217_192858_Tesla.jpgScreenshot_20251217_192905_Tesla.jpg
 
On kyllä jännä että näitä uusien / uudehkojen autojen ongelmalistoja lukiessa joku edes harkitsee merkkiin koskemista…

Mutta tämä on kyllä yleisesti markkinointikursseilla opetettu asia: usein tärkeintä ei ole virheettömyys, vaan se että virheet korjataan tavalla josta asiakkaalle tulee hyvä mieli.
Näiden uudehkojen Teslojen viat ovat aivan pikku nippeli hommia verrattuna esim. Kia, BMW, Porsche, VW jne. Ilppikin korjataan nykyään päivässä, joka nyt on isoin mitä näistä menee.

Muita merkkiryhmiä seuranneena mietin harva se päivä, että miten helvetissä kukaan uskaltaa ostaa Suomessa mitään muuta sähköautoa kuin Teslan, kun kuukausia ajon estäviä vikoja vain ropisee autoihin.

Itsekin ajaisin mielummin välillä jollakin muulla merkillä 5 vuoden jälkeen, mutta puolen vuoden kovan kartoituksen ja koeajojen jälkeen totesin, että muilla merkeillä on luotettavuus ja toiminnallisuus niin surkeaa Teslaan verrattuna, että oli pakko ostaa taas uusi Tesla, vaikka en olisi oikeastaan halunnut.

Lisäksi muilla merkeillä on niin typeriä, suoraan sanottuna suunnittelu mokia autoissa, ettei jaksa ymmärtää mitä on mietitty suunnitellessa vai onko mietitty mitään. Tämän vuoksi autot hajoilee ja käytettävyys on ihan kuraa. Toki Teslassakin on edelleen onneton sadetunnistin ja vakkari jarruttelee turhaan, mutta nekin ovat pientä muiden merkkien älyttömyyksiin verrattuna.
 
Muita merkkiryhmiä seuranneena mietin harva se päivä, että miten helvetissä kukaan uskaltaa ostaa Suomessa mitään muuta sähköautoa kuin Teslan, kun kuukausia ajon estäviä vikoja vain ropisee autoihin.

Ettei nyt vaan olisi kyseessä ns. vahvistusharha? Aktiivisesti sähköautoilua seuraavana en ole samaa tulkintaa ole tehnyt, ehkä pikemminkin päinvastoin.
 
Kokeile itse, niin tiedät miksi niitä muitakin autoja myydään. Ei tarvitse enään ihmetellä ja miettiä. Saatat yllättyä.
 
Vieläkö Teslan laina-autoissa on se et jos otat vastaan niin joudut viemään sen takaisin marmorille samalla kun haet omasi? Korpeis tommonen jos ei ole omalla kylällä Teslan huoltoa.
 
On kyllä jännä että näitä uusien / uudehkojen autojen ongelmalistoja lukiessa joku edes harkitsee merkkiin koskemista…

Mutta tämä on kyllä yleisesti markkinointikursseilla opetettu asia: usein tärkeintä ei ole virheettömyys, vaan se että virheet korjataan tavalla josta asiakkaalle tulee hyvä mieli.
Tuo oli vielä aika kevyttä kauraa esimerkiksi oman 165 tkm rullatun Ioniq 5:n vikalistan rinnalla. Enää puuttuisi sen kuuluisan ICCUn räjähtäminen, niin olisi koko sarja kasassa :cool: nimimerkillä edelleen pähkäilen seuraavaksi autoksi Model Y:tä yhtenä vaihtoehtona.
 
Vieläkö Teslan laina-autoissa on se et jos otat vastaan niin joudut viemään sen takaisin marmorille samalla kun haet omasi? Korpeis tommonen jos ei ole omalla kylällä Teslan huoltoa.
Ainakin tällä videolla esiteltiin melko tuore kokemus, jossa kaikki hoitui puhelimella ja ei ollut tarvetta asioida tiskillä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/U3FmBoMwX30
 
Tuo oli vielä aika kevyttä kauraa esimerkiksi oman 165 tkm rullatun Ioniq 5:n vikalistan rinnalla. Enää puuttuisi sen kuuluisan ICCUn räjähtäminen, niin olisi koko sarja kasassa :cool: nimimerkillä edelleen pähkäilen seuraavaksi autoksi Model Y:tä yhtenä vaihtoehtona.
Jep! Itsellä kans Ioniq 5:ssä 2 kertaa jo vaihdettu ICCU, Takaa vetonivel ja muita pienempää fixauksia 140tkm aikana. Kerran saivat Bluelink apin niin sekaisin et piti marmorilta varata aika että sai taas esilämmitylset yms toimimaan... Nyt -19 model 3 ollu 15tkm ajossa ja tyytyväinen kyl ollut, vaik aika leluhan tää laadun tunteeltaan on Ioniqiin verrattuna
 
Ettei nyt vaan olisi kyseessä ns. vahvistusharha? Aktiivisesti sähköautoilua seuraavana en ole samaa tulkintaa ole tehnyt, ehkä pikemminkin päinvastoin.
No ei kyllä. Esim. Kia ja Porsche ryhmissä jaksaa harva se päivä ihmetyttää autojen määrä, jotka eivät suostu enää liikkumaan. BMW on päässyt isoimmista vioista ja lienee näistä edellä mainituista varma toimisin. Monella merkillä, kuten Polestar 4, saadaan hyvä ja kiinnostava auto pilattua bugisella softalla. Onneksi tuli ensimmäisten revikoiden ja koeajon jälkeen peruttua oma tilaus, koska ei ollut kovin vakuuttavaa, ettei vakkari suostunut toimimaan ollenkaan ja osaa ajo asetuksista ei saanut muutettua, koska softa jumittaa. Ja bugii edelleen ihan huolella, vaikka on päivityksiä on tullut ties miten monta.

Teslasta ja Elonista voi olla montaa mieltä, mutta useamman vuoden ja auton kokemuksella täytyy todeta, että pienistä puutteistaan huolimatta se on äärimmäisen toimintavarma ja huoleton auto kaikissa olosuhteissa. Sitä näin vanhemmalla iällä osaa jo arvostaa, kun ei ole aikaa uusille "harrastuksille".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 406
Viestejä
5 045 478
Jäsenet
80 885
Uusin jäsen
Meikäministeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom