Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos se toimisi syrjäseuduilla paremmin kuin 5G?Ööö, miksi autossa pitää olla starlink yhteys?
Siksikö että se on muskin juttu?
Suomessa niin hyvä mobiiliverkko ettei ehkä tarvikkaan. Monessa isommassa maassa missä paljon syrjäseutua, vuoria/kukkuloita niin nopeahko mobiilinetti ei kata 99% alueesta. Toki jos ei koskaan mene katvealueelle niin miksipä starlinkkiä tarvisi. Harvinaisempi keissi ja ei tämäkään oikein euroopassa päde niin roaming, satelliittiverkko on luonnostaan globaali.Ööö, miksi autossa pitää olla starlink yhteys?
Siksikö että se on muskin juttu?
Lol, miksi sä tuot fanipoikaa täysin turhaan tähän keskusteluun jatkuvasti? Enhän minä edes puhunut suoraan nappivilkuista pelkästään vaan yleisesti asiasta x, joka on toteutettu kyseenalaisella tavalla. Kuten jo kirjoitin, se että toteutukseen tottuu ei tee siitä (automaattisesti) hyvää. Mutta kuten täsmensit, et selkeästi ollut tarkoittanut ekaa viestiäsi yleiselle tasolle yleistettäväksi.
Rattinapeista on ihan turha lähteä enää keskustelemaan, koska niistä on väännetty niin monta sivua ketjuun. Nyt kun Tesla toi vilkkuviiksen takaisin, luulisi sen viimeistään "kertovan" tarpeeksi oliko napit onnistunut veto.
Varmaan myös sen takia että Teslan ei tarvitse maksaa paikallisille operaattoreille mobiiliyhteyksistä.Ööö, miksi autossa pitää olla starlink yhteys?
Siksikö että se on muskin juttu?
Tapahtuipa Sunnuntaina. (M3 LR 2020vm, 63tkm)
Aamulla autolle mennessä, näytöllä oranssi ilmoitus, että lataus rajoitettu 50%. Auto väitti, että voi silti normisti ajella. Akkua 74%. Service modessa näkyi BMS_a079, BMS_a064, BMS_a066.
Ajelin Sunnuntaina 54% asti ja tein illalla huoltopyynnön.
Ma iltapäivästä soittivat, että etänä katsoivat tilanteen ja akku menee vaihtoon, ei kustannuksia. Laina auto odottaa sitten Ti aamuna klo:08:00 huollon pihassa.
Kävin vielä treeneissä sekä asioilla ja kotia tullessa akkua 31%. Ei ladannut enää kotilaturilla...
Aamulla ajoin sitten huollon pihalle, akkua 24% jäljellä. Laina autoksi pari vuotta vanha Y.
ETA korjaukselle 30.12. Eli nyt ajellaan sitten loppuvuosi model Y:llä. No tuleepa siitäkin sit kokemusta...
Yrittää avata ja ei aukea jos on jäässä. Jos aukeaa ei ole jäässä.Kysytäänpä nyt kun alkaa olla tällaisia v**tumaisia keliä missä vuoroin sataa vettä ja vuoroin 10 pakkasta että onkohan noissa Tesla Model 3:n (2025) ovissa, ikkunoissa, latausluukussa ja takakontissa millaiset suojamekanismit jäätymisen varalla, uskaltaako niitä yrittää aukoa jos ovat jäässä vai onko riski hajottaa jotain? Ikkunoita näyttää ainakin laskevan hieman jolloin ei pitäisi sen hajota vaikka kahvan vetäminen ei laskisi sitä yhtään? Entä kontti tai latausluukku, kannattaako edes yrittää avata jos autossa jäätä vai huomaako mekanismi että nyt on jäässä ja ei ala sen enempää väkisin runnomaan jos ei heti aukea?
Parkkitutkiahan tuossa ei ole, kameroilla koko tunnistus, mutta ratin oikealla puolella on se "pallo" eli kameroiden pikanäppäin ja ruudusta alas vetämällä sitten saa etukameran kuvan esille, jos tarvitsee.Tulipas viime viikon loppupuolella haettua uusi "vanha karvalakki" malli Teslalta (tilasin marraskuun alussa, toimitusaika oli aikalailla tasan 5 viikkoa), eli ei tuota uutta standard versiota vaan se "vanha" halvin malli. Ei nyt voi sanoa että positiivisesti olisi yllättynyt, kun tuijotellut youtuben täydeltä erinäisiä videoita ja koeajot ajettu, mutta erittäin positiiviset kokemukset näin vklp ajaneena! Tuntuu lämpeävän erittäin nopeasti kun tuolta sovelluksesta laittaa ilmastoinnin päälle, kitkoilla ainakin hiljainen ajaa, ripeästi ja tosi sulavasti liikkuu, vilkut viiksestä (ei ois haitannu napit, mutta helpompi näin), tykkään tähän mennessä!
Asetuksia tuntuu olevan vinot pinot, ainoa mitä ehkä sieltä olisin kaivannut olisi ollut tuo tupla klikkaus autopilot ja yksi klikkaus adap. vakkariin joka oli koeajo mallissa, mutta se on sellasta sitten. Noin 90% kaupunki ajoa itsellä anyway, vaikea nähdä että ongelmaksi muodostuu.
Pari kysymystä olisi kuitenkin esittää:
Saako noita "parkkitutkia" päälle jostain manuaalisesti? Tallissa välillä vähän ahdasta ja haluaisin että ne menisivät päälle aikaisemmin kun tällä hetkellä, niin saako ne manuaalisesti? Tottumis kysymys sinällään tässä vaiheessa, kun vähän jännittää vielä missä se keula jne meneekään
Onko kuramattoja suositella näihin highland malleihin? Mallia mahdollisimman edulliset mieluusti. Ei tullut tilausvaiheessa edes mieleen että olisi tietty kumimatot ollu ihan jees näille keleille....
Jos kyse kolmosesta, niin ainakin itsellä koeajoauto oli vielä 2025 mallia eli rattinappivilkuilla. Nyt sitten 2026 päivityksen myötä poistunut tuo valinta. En usko että sillä on tekemistä FSD:n kanssa.Ja tuo koeajoauton vakkari/autopilot taisi olla mahdollista, koska siinä oli FSD? Eli jos ei pulita tuota 7500€, niin joutuu tyytymään valitsemaan ennen ajoa mitä käyttää.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.