Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kuinkas paljon lompakko kevenee m3p vakuutuksista maksimibonareilla? :lol: Selkeästi hyvin perehdytty asiaan ennen kärryn tilaamista. :x3: Googlen tekoäly heittää 1200€/v hinta-arvioksi.
 
Oli aika isoja eroja kun laskeskelin, kaikilla muilla turvilla paitsi sijaisauto n. 900-1600€ perusmalliinkin. If oli itsellä edullisin ja Pohjola kallein. Jos olisi ns ensiauto ilman bonuksia niin olisi kyllä aika mukavat vakuutusmaksut :beye:
 
Eikös tuohon silikonisprayta suositella laittamaan sen kahvan takana jousen yläpäässä olevan nipukan kohdalle? Sama tavara toiminee myös ovien tiivisteisiin.

Vai olikohan ihan WD40:stä kun suositeltiin. Itse pruuttailin vastaavaa, kun kahvat jäivät töröttämään oven avauksen jälkeen.

Uudempaan mustaan kahvaan tosiaan myös tullut ominaisuus, että voi painaa toisesta päästä joka auttaa jään rikkomisessa.
 
Tännekin tulossa uusi Model 3 kuun lopussa pk-seudulle.

Vakuutuksista tosiaan (ilman sijaisautoa ja 60% liikennevakuutus-bonuksilla) tuli tarjouksena täyskaskoon ja liikennevakuutukseen yht:

IF: ~1350 euroa (ei keskittämistä)
OP: ~2500 euroa (keskitetyillä vakuutuksilla, omistaja-asiakas ja asuntolainakin löytyy)

Lähitapiola ja Fennia totesivat ykskantaan ettei edes kannata kysyä ellei keskitä muita vakuutuksia, eivät pysty kilpailemaan. OP haaskasi sen sijaan aikaa.

Näillä tiedoilla itselle fiilis, että Suomessa on aikalailla vain IF vaihtoehto ainakin uusille asiakkaille. Melkoista.
 
Lähitapiolassa on hyvää että lasivakuutus kattaa kaikki lasit.. t: nimim. tuulilasin ja katon vaihdattanut.
 
Liekö If:llä joku diili Teslan kanssa, Teslan myyjä kyseli että haluanko että If:ltä ovat minuun yhteydessä vakuutuksista. Ennen tätä olin toki jo katsonut että sieltä on edullisin hinta. If:n myyjä totesi myös että OP ei halua Tesloja vakuuttaa ollenkaan, ja niinhän tuosta hinnastakin voisi kyllä päätellä... mikä lie syynä.
 
Liekö If:llä joku diili Teslan kanssa, Teslan myyjä kyseli että haluanko että If:ltä ovat minuun yhteydessä vakuutuksista. Ennen tätä olin toki jo katsonut että sieltä on edullisin hinta. If:n myyjä totesi myös että OP ei halua Tesloja vakuuttaa ollenkaan, ja niinhän tuosta hinnastakin voisi kyllä päätellä... mikä lie syynä.
Voi ollakin jokin diili. IF:hän toimii pohjoismaissa, mm. Norjassa. On enempi volyymiä ja siten dataa.
 
Näillä tiedoilla itselle fiilis, että Suomessa on aikalailla vain IF vaihtoehto ainakin uusille asiakkaille. Melkoista.
POPilta saa myös ihan kelpo hinnan, varsinkin jos uskaltaa hinata omavastuuta ylöspäin. Mutta IF taitaa olla pakettina paras.

OP ja LähiTapiola edes turha kysellä, hintaa tulee +500€ noihin ja kaupanpäälle saa vielä puhelinsoittoja 24/7 vakuutusmyyjiltä.

Pitänee tsiigailla josko tulis jotain kelpo pläk fraidei diilejä.
 
POP 2000e omavastuulla oikein kilpailukykyinen. Popilla sekin hyvä että lasivakuutuksessa omavastuu 150e jos käyttää heidän kumppania.
 
Älkää ottako POP vakuutusta jos teillä on Tesla. POP edellyttää että auto korjataan InCarilla, jolla on pahoja vaikeuksia saada Teslalta osia.

Mulla oli Model S yli 6kk InCarilla pikku pusun takia odottelemassa osia ja osien osia ja oikeita osien osien osia. Myönsivät epävirallisesti tiskillä että InCarilla on niin pieni luottoraja Teslan suunnalta, että saavat osia tipoittain. Lisäksi eivät osanneet koodata uusia parkkisensoreita paikalleen (vaati vain software redeploymentin service modessa). Ja tuon 6kk aikana olivat antaneet akun huveta niin että heti sen jälkeen oli 12V akku valmis, sekä mystisesti oli jälkiasenteinen DSP-vahvistin hajonnut, mihin eivät ottaneet mitään kantaa edes reklamoituna. Asiakaspalvelu oli myös p***aa ja yhteydenottoihin ei vastattu.

Eli älkää ottako POP vakuutusta Teslaan, koska InCar.
 
Tännekin tulossa uusi Model 3 kuun lopussa pk-seudulle.

Vakuutuksista tosiaan (ilman sijaisautoa ja 60% liikennevakuutus-bonuksilla) tuli tarjouksena täyskaskoon ja liikennevakuutukseen yht:

IF: ~1350 euroa (ei keskittämistä)
OP: ~2500 euroa (keskitetyillä vakuutuksilla, omistaja-asiakas ja asuntolainakin löytyy)

Lähitapiola ja Fennia totesivat ykskantaan ettei edes kannata kysyä ellei keskitä muita vakuutuksia, eivät pysty kilpailemaan. OP haaskasi sen sijaan aikaa.

Näillä tiedoilla itselle fiilis, että Suomessa on aikalailla vain IF vaihtoehto ainakin uusille asiakkaille. Melkoista.
Teslat on tosiaan IF:ssä siedettävän hintaisia. Ei ehkä suuremmin väliä mikä Tesla kyseessä?

Etelä-Pohjanmaa ja täydet 80% bonukset. Ei ole ainakaan hinta yhtään noussut viime tarkastuksen jälkeen. 871€/v. Auto Model S 90D 8/2016.


Moottoripyörissä yleensä IF ja OP on ne, josta kannattaa ensimmäisenä katsoa hinnat. Eli halvimmat.
 
Älkää ottako POP vakuutusta jos teillä on Tesla. POP edellyttää että auto korjataan InCarilla, jolla on pahoja vaikeuksia saada Teslalta osia.

Mulla oli Model S yli 6kk InCarilla pikku pusun takia odottelemassa osia ja osien osia ja oikeita osien osien osia. Myönsivät epävirallisesti tiskillä että InCarilla on niin pieni luottoraja Teslan suunnalta, että saavat osia tipoittain. Lisäksi eivät osanneet koodata uusia parkkisensoreita paikalleen (vaati vain software redeploymentin service modessa). Ja tuon 6kk aikana olivat antaneet akun huveta niin että heti sen jälkeen oli 12V akku valmis, sekä mystisesti oli jälkiasenteinen DSP-vahvistin hajonnut, mihin eivät ottaneet mitään kantaa edes reklamoituna. Asiakaspalvelu oli myös p***aa ja yhteydenottoihin ei vastattu.

Eli älkää ottako POP vakuutusta Teslaan, koska InCar.
Melkein voisi sanoa, että ihan merkistä riippumatta InCarin käyttöä vaativa vakuutusyhtiö on no-go....
 
Melkein voisi sanoa, että ihan merkistä riippumatta InCarin käyttöä vaativa vakuutusyhtiö on no-go....
Itellä tuli kanssa semmonen suoritus ensimmäisellä yrityksellä. Reklamaatio, SVT tarkastaja ja tuttu automaalari paikalle niin alko homma toimimaan. Ei vakuutuskeissi vaan myyjäliikkeen maalauksia. Muistakaa kunnon reklamointi!
 
Model S:n kumitiivisteet oli uutena täysin virheettömät mutta alkoivat vaatia hoitoainetta koko ajan kun laitoin tuota Würthin silikonitonta.

Tilasin Nextzett Gummi pflegeä Saksasta ja sillä kumit pysyi useammankin pesun välin kerrallaan pehmeinä. Varmasti on muitakin vastaavia tuotteita.
 
Tapahtuipa Sunnuntaina. (M3 LR 2020vm, 63tkm)

Aamulla autolle mennessä, näytöllä oranssi ilmoitus, että lataus rajoitettu 50%. Auto väitti, että voi silti normisti ajella. Akkua 74%. Service modessa näkyi BMS_a079, BMS_a064, BMS_a066.
Ajelin Sunnuntaina 54% asti ja tein illalla huoltopyynnön.
Ma iltapäivästä soittivat, että etänä katsoivat tilanteen ja akku menee vaihtoon, ei kustannuksia. Laina auto odottaa sitten Ti aamuna klo:08:00 huollon pihassa.
Kävin vielä treeneissä sekä asioilla ja kotia tullessa akkua 31%. Ei ladannut enää kotilaturilla...
Aamulla sitten huollon ajoin pihalle, akkua 24% jäljellä. Laina autoksi pari vuotta vanha Y.
ETA korjaukselle 30.12. Eli nyt ajellaan sitten loppuvuosi model Y:llä. No tuleepa siitäkin sit kokemusta...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 377
Viestejä
5 001 024
Jäsenet
80 274
Uusin jäsen
rkiviniemi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom