Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No perskele, tässä just parikolme rattibuuttia tein ja avasin iotechin odotellessa palkkeja. Luulin jo että modeemiko meni.Menikö muilla data poikki nyt 14.00 jälkeen maanantai 22.10?
Okei, no se selittää sitte tilanteen.Tässä vuoden-puolenvuoden sisään alkanut noita alkupään made in usa kolmosten panasonicceja paukkumaan.
Muuten kuinka vahvasti Tesla yhtiönä on tuossa kerhotoiminnassa mukana.Tesla Club Finland on näissä ollut aina järjestäjänä.
Hyvin on kyllä pikkuakku kestäny sulla, ku rapia 9 vuottaModel S 90D fl 8/2016. Tänään tuli ilmoitus, että pikkuakku on "kulunut loppuun".
![]()
Löytyyköhän mistään kaupasta riittävän laadukasta tai sopivaa akkua, joka myös toimisi tuossa?
Vai onko Teslan akku ainut toimiva malli? Vielä en ole mitään hintojakaan ehtinyt katsomaan. Vaihtohan olisi ilmeisesti hyvin helppo, jos vaan jostain löytyy sopiva pikkuakku vanhan tilalle.
Saattaa tosiaan olla vielä alkuperäinen akku. Toki sen voi sitten vielä tarkistaa, jos siinä jotain lukee. Tuontiauto mutta en muista milloin on tuotu Suomeen.Hyvin on kyllä pikkuakku kestäny sulla, ku rapia 9 vuotta
Varmaan alkuperäinen Teslan varmin. Itellä ei tarkempaa tietoa/suosituksia.
Ei yhtään.Muuten kuinka vahvasti Tesla yhtiönä on tuossa kerhotoiminnassa mukana.
Kyllä ne jonkin verran taitaa sponsoroida, kun ovat usein paikalla jollain miehityksellä esim. (jää)ratapäivillä. Ei ehkä musiikkitapahtumissa kuitenkaan.Ei yhtään.
Model 3 saa pikkupäivityksen lokakuussa: vilkkuviiksen, etupuskurikameran, brake-by-wiren ja pinnoitetun lasikaton:
Linkki: https://x.com/TeslaNewswire/status/1969986909276438540
Jep. Sieltä sai valittua rangerin heti suoraan.Teslan oma ja rangeri vaihtamaan tikettiin.
Paikalle pääsee ilmaiseksi ja tuomaan esittelyautot.Kyllä ne jonkin verran taitaa sponsoroida, kun ovat usein paikalla jollain miehityksellä esim. (jää)ratapäivillä. Ei ehkä musiikkitapahtumissa kuitenkaan.
Mikä siinä akussa on niin erikoista ettei sitä meinaa löytyä tarvikkeena? Pystytkö ottamaan kuvat vanhasta ja uudesta kun se vaihdetaan?Jep. Sieltä sai valittua rangerin heti suoraan.
303€ maksaa uusi akku ja vaihto pihassa. On vaivaton ja toimii varmasti.
Katsoin että 94€ olisi saanut Varta A15 (pikkunavoilla) akun ja + ja - holkit. En tiedä sitten pitääkö jotain muutakin tehdä, kuin vaihtaa akku?
Eli Tesla maksaa tapahtumien kulut ?Paikalle pääsee ilmaiseksi
ja tuomaan esittelyautot.
Ei vaan että kyllähän sinne pääsee ilmaiseksi. Toki Clubi voi jotain periä osallistujilta.Eli Tesla maksaa tapahtumien kulut ?
Tai siis kerho järjestää tapahtumien joiden kulut maksaa Tesla.
![]()
Jokohan nyt perus autopilotti korvautuisi uudella, FSD koodiin perustuvalla autopilotilla?
Linkki: https://x.com/TeslaCamDash/status/1970483826490060864?t=g58QuHYtELezjVpuFTsrZQ&s=19
Koko ja napojen ”kätisyys”.Mikä siinä akussa on niin erikoista ettei sitä meinaa löytyä tarvikkeena? Pystytkö ottamaan kuvat vanhasta ja uudesta kun se vaihdetaan?
Hyvä sinänsä että auto ilmoitti vaihdon tarpeesta eikä vain simahtanut varoittamatta.
Osittain summissa tilasin eilen tuon 85€ akun ja siihen + ja - jotkut palikat, että pikkunavat saa isoiksi navoiksi.Mikä siinä akussa on niin erikoista ettei sitä meinaa löytyä tarvikkeena? Pystytkö ottamaan kuvat vanhasta ja uudesta kun se vaihdetaan?
Hyvä sinänsä että auto ilmoitti vaihdon tarpeesta eikä vain simahtanut varoittamatta.
Tuo on n. 5cm liian korkea ja navat on väärin päin. Tuskin sopii paikoilleen, ei ainakaan alkuperäisellä kiinnikkeellä mene. Johdot voi saada paikoilleen, jos akun laittaa väärin päin (eli navat etupuolelle) mutta todennäkösesti osuu kabiinin ilmanottokanaviin.Osittain summissa tilasin eilen tuon 85€ akun ja siihen + ja - jotkut palikat, että pikkunavat saa isoiksi navoiksi.
En siis ihan 100% varma ole, että tuo on sopiva ja pitääkö autolle jotain ilmoittaa tai tehdä, kun akku vaihtuu.
Teslan akunvaihto olisi ollut noin 305€ (josta pieni osa työtä). Eli saa nähdä kuinka mun räpeltäminen sitten onnistuuJa pitää tutkia tuo vanha akku, kun otan sen pois.
JepTuo on n. 5cm liian korkea ja navat on väärin päin. Tuskin sopii paikoilleen, ei ainakaan alkuperäisellä kiinnikkeellä mene. Johdot voi saada paikoilleen, jos akun laittaa väärin päin (eli navat etupuolelle) mutta todennäkösesti osuu kabiinin ilmanottokanaviin.
Lisäksi tuo on käynnistysakku, eikä ole AGM - tuo on tehty antamaan kovaa hetkittäistä virtaa, mitä ei tarvita Teslassa mihinkään, mutta tuo puolestaan ei kestä syväpurkausta (pidempiaikaista käyttöä ilman latausta).
Kapasiteetiltaan tuo on 33% isompi kuin Hankookin 30Ah, joten auton energianhallinnalla ei ole kovinkaan tarkkaa käsitystä siitä, missä varaustilassa akku oikeasti on. Toki ehkä parempi noinpäin, että akku on "liian iso" eikä auto sitä tiedä, niin ei pitäisi laskea tyhjenemäänkään niin paljoa.
Jos saat sen paikoilleen (ja muut rojut vielä ympärille), niin eiköhän tuo toimi, aikansa. En odottaisi kovinkaan pitkää käyttöikää.
Model 3 ja Model Y tyyppivikana on takapään puslat, jotka ei kestä normaalia ajoa. Jos oikein "hissuttelee" niin ne ehkä kestää tuon 4 vuotta hyvänä, mutta ei välttämättä.2020 tesloissa hylkäysprosentti oli 14-49% mallista riippuen (2020 tesla kolmosia katsastettiin 1724 ja niistä tosiaan melkein puolet hylkyyn) , ja esim volkkarin ID 3 samalta vuodelta noin neljä prosenttiä hylkäyksiä.
Aika mielenkiintoinen tilasto kun olen muuten käsittänyt että ihan siedettävästi ovat toimineet?
Tuota Dynaccia myydään joo Teslaan. Kai sekin toimii. Suomen Akuilta 205€.JepKiitos tiedoista! Eli akun mitat on pahasti väärät ja sitten tosiaan navatkin on väärinpäin.
Onko linkkiä tuohon oikeanlaiseen akkuun? Vai myykö pelkästään Tesla niitä?
Tuossa ilmeisesti olisi oikeanlainen akku.
235€
![]()
Tesla Model S Dynac AUX-U1 12V 30Ah AGM - Akku-Ania
Sähköauto Tesla Model S:ssään Dynac U1 AGM käynnistysakku 12V. Kapasiteetti (Ah) 30, Akuttaako? Akku-Ania auttaa!akkuania.fi
Se että niistä menee nuo tietyt puslat muutaman vuoden välein, niin ei nyt ole oikeasti mikään kovinkaan paha rasti. Mikä hyvänsä volkkari, niin olisi vaihdettu 4v iässä jo monella tonnilla kaikenlaista random osaa mitkä ei normaalisti kuuluisi hajota ikinäModel 3 ja Model Y tyyppivikana on takapään puslat, jotka ei kestä normaalia ajoa. Jos oikein "hissuttelee" niin ne ehkä kestää tuon 4 vuotta hyvänä, mutta ei välttämättä.
Itse katsastin 3,9v iässä 79000km ajettuna ja sanoin katsurille että yritä löytää väljää niin saadaan takuuseen. Läpi olisi mennyt muuten. Voi olla siis pieneltä osin tarkoituksenhakuisuuttakin noissa prosenteissa
Ehkä se huolestuttava asia tässä on se huoltokäyntien puute. Teslat kolistelee menemään kunnes vasta katsastus stoppaa.Se että niistä menee nuo tietyt puslat muutaman vuoden välein, niin ei nyt ole oikeasti mikään kovinkaan paha rasti. Mikä hyvänsä volkkari, niin olisi vaihdettu 4v iässä jo monella tonnilla kaikenlaista random osaa mitkä ei normaalisti kuuluisi hajota ikinä
Hauska muistella myös 20v takaa, kun W211 Mersut olivat "uusia". Takuunalaisiin autoihin vaihdettiin joka huollossa kasa tukivarsia ja palloniveliä, merkkiliikkeeseen tuli joka aamu lavallinen tai pari noita alustan osia![]()
Eikös se 3-4 vuotta ole juuri se yleisin aika vaihtaa auto uuteen ja jättää viat seuraavalle?Model 3 ja Model Y tyyppivikana on takapään puslat, jotka ei kestä normaalia ajoa. Jos oikein "hissuttelee" niin ne ehkä kestää tuon 4 vuotta hyvänä, mutta ei välttämättä.
No en tiedä kuuluisiko lämmityslaitteenkaan hajota "ikinä" mutta niin vaan teslaporukka ostelee niitä kotiin varastoon, kun se kuitenkin aivan varmasti hajoaa.Se että niistä menee nuo tietyt puslat muutaman vuoden välein, niin ei nyt ole oikeasti mikään kovinkaan paha rasti. Mikä hyvänsä volkkari, niin olisi vaihdettu 4v iässä jo monella tonnilla kaikenlaista random osaa mitkä ei normaalisti kuuluisi hajota ikinä
Hauska muistella myös 20v takaa, kun W211 Mersut olivat "uusia". Takuunalaisiin autoihin vaihdettiin joka huollossa kasa tukivarsia ja palloniveliä, merkkiliikkeeseen tuli joka aamu lavallinen tai pari noita alustan osia![]()
Totta, taitaa olla. Se seuraava auton omistaja sitten korjauttaa Teslan piikkiin ne ensimmäiset viat, kun takuu on 4 vuotta tai 80tkm.Eikös se 3-4 vuotta ole juuri se yleisin aika vaihtaa auto uuteen ja jättää viat seuraavalle?
Kelpaiskohan sinne akuksi esim tällainen.JepKiitos tiedoista! Eli akun mitat on pahasti väärät ja sitten tosiaan navatkin on väärinpäin.
Onko linkkiä tuohon oikeanlaiseen akkuun? Vai myykö pelkästään Tesla niitä?
Tuossa ilmeisesti olisi oikeanlainen akku.
235€
![]()
Tesla Model S Dynac AUX-U1 12V 30Ah AGM - Akku-Ania
Sähköauto Tesla Model S:ssään Dynac U1 AGM käynnistysakku 12V. Kapasiteetti (Ah) 30, Akuttaako? Akku-Ania auttaa!akkuania.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.