- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 22 771
Nyky autoissa on paljon turvatekijöitä jotka yliajaa kuljettajan.Ei kai autopilotit tai muutkaan ajoavustimet saa kuskin ohjausta yliajaa? Tuohan se vaarallista olisi, jos ajoavustimet ottaisivat auton hallinnan vaikka kuski käyttäisi polkimia tai rattia. Eli siis autopilotti tuossa ollut päällä, mutta kuski painanut poljinta jolloin autopilotti ei tätä yliaja.
Tesla kohdistaa vastineensa ja huomion tuohon kuljettaja ajoi, se ihan ymmärettävää. Ratkaisu huomioi sen ja sen takia Tesla sai alennusta. Eli ilmeisesti siis kaasun painamisesta ei kiistaa, vaan siitä markkinoininsta, lupauksista ja siitä miten Automaatti ohjauksen toimi tuossa tilanteessa.
Jutussa ei kerrottu miten tilanteet teknisesti pitäisi estää, ja tai mitä markkinoida. Onko se että jos automaatti ohjaus päällä, niin kuljettaja voisi jarruttaa, ohjata, mutta ei lisätä vauhti, ei ohittaa pakollinen pysähtymerkkiä pysähtymättä jne.
Miten automaatti ohjaus kytketään pois, painamalla kaasua, hmm.... ei ehkä kungas idea.
Se meni ohi että oliko auto varoittanut Stop merkistä, vai oliko mennyt sillä kaasupolkimen painamisella tilaan ihan passiiviseksi.
Markkinointi, tainnut sekin vaikuttaa päätökseen, mitä myyt, mitä saatu.