Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Aika huonosti löytyy noista 90:sistä dataa netistä, ilmeisesti nuo ainakin alkujaan optimoitu V1 supereille joista ei tainnut yli 135kW irrota. Kyllähän tuolla nyt ajelee, varsinkin jos hinkuttaa aina laturille 5% soc:lla ja lähtee 60%:ssa tjsp.

Ja onhan tuo jo vanha auto, joten ei se aikalaisiaan perässä ole, läski E-tron lataa nopeammin / flätillä käyrällä, mutta myös kuluttaa massiivisesti.
Näissähän ei siis edes ole CCS:ssää itse autossa vaan Type2 liittimen kautta se originaali SC, joten mahtaakohan tuokin rajoittaa latausnopeutta, mutta 135kW on tosiaan maksimi mitä auto edes ottaa vastaan.
 
Näissähän ei siis edes ole CCS:ssää itse autossa vaan Type2 liittimen kautta se originaali SC, joten mahtaakohan tuokin rajoittaa latausnopeutta, mutta 135kW on tosiaan maksimi mitä auto edes ottaa vastaan.
Eikö noihin saa ccs-retrofittiä? Jos puheet 90D:n voimalinjan luotettavuudesta ja akkufiksien toimivuudesta ovat totta, niin tuo voisi hyvinkin kestää alustan osien ja renkaiden vaihdoilla pitkälle yli 500tkm.

Toki nuo normaalit ilmastoinnit ja sisutukset hajoilee, mutta ykköstonnien rempat nyt ovat hyväksyttäviä jos auto kestää niillä 20v ja ajo on halpaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö noihin saa ccs-retrofittiä? Jos puheet 90D:n voimalinjan luotettavuudesta ja akkufiksien toimivuudesta ovat totta, niin tuo voisi hyvinkin kestää alustan osien ja renkaiden vaihdoilla pitkälle yli 500tkm.

Toki nuo normaalit ilmastoinnit ja sisutukset hajoilee, mutta ykköstonnien rempat nyt ovat hyväksyttäviä jos auto kestää niillä 20v ja ajo on halpaa.
Saa toki, mutta retrofitti on joku lisäpalikka latausjärjestelmään varmaan todentamista varten ja irrallinen adapteri mikä menee CCS pään ja Type2:sen väliin, eli auton pää ei muutu mihinkään eikä kyllä tuota edes saisi vaihdettua, ei riitä tila luukun alla täydelle CCS:lle.
 
Näissähän ei siis edes ole CCS:ssää itse autossa vaan Type2 liittimen kautta se originaali SC, joten mahtaakohan tuokin rajoittaa latausnopeutta, mutta 135kW on tosiaan maksimi mitä auto edes ottaa vastaan.
Hyvä huomio, 135kW on luultavasti tosiaan se ihan maksimi.

Screenshot_2025-06-15-17-04-08-89_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Eikö noihin saa ccs-retrofittiä? Jos puheet 90D:n voimalinjan luotettavuudesta ja akkufiksien toimivuudesta ovat totta, niin tuo voisi hyvinkin kestää alustan osien ja renkaiden vaihdoilla pitkälle yli 500tkm.

Toki nuo normaalit ilmastoinnit ja sisutukset hajoilee, mutta ykköstonnien rempat nyt ovat hyväksyttäviä jos auto kestää niillä 20v ja ajo on halpaa.
Voimalinja on hyvä, koska pieni takamoottori, jossa ei ole jäähdytysnesteellä jäähdytystä.

Tällä ajettu 237tkm ja akun kunto Tessie sovelluksen mukaan 87%. Jos pääsee vaikka 300tkm ajot, niin kohtalaisen hyvä jo :) 500tkm olisi kyllä tosi kova, mutta varmasti jo hyvin kulunut akku. Toki vanhalla akullakin on luultavasti joku arvo ja purkuautoista löytyy myös akku tilalle. Tai sitten vanhan akun remontti/kunnostus.

Tuossa autossa tosiaan ilmastoinnin kompressori meni rikki (103tkm ajettu purkukormpura 180€ posteineen). Ilmastoinnin uudelleentäyttö 130€. Myös auton sisäinen laturi on hajonnut ja vaihdettu 2024 (vähän yli 8 vuotta kesti). Mutta tuo siis edellisen omistajan Teslalla(?) vaihdattama.

Joulukuussa hinta oli 23k€ (8/2016 facelift). Nyt toki on halvempia, mutta ei kovin montaa 90D:tä ole. Pienempi 75D, niin noita kyllä löytyy nyt aika paljonkin jo myynnistä. Ilmeisesti siis 75 ja 75D on tuota 90D:tä hieman uudempia.

Muistaakseni siis 75D ja 100D akut tuli samaan aikaan myyntiin.
 
Hyvä huomio, 135kW on luultavasti tosiaan se ihan maksimi.

Screenshot_2025-06-15-17-04-08-89_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg


Voimalinja on hyvä, koska pieni takamoottori, jossa ei ole jäähdytysnesteellä jäähdytystä.

Tällä ajettu 237tkm ja akun kunto Tessie sovelluksen mukaan 87%. Jos pääsee vaikka 300tkm ajot, niin kohtalaisen hyvä jo :) 500tkm olisi kyllä tosi kova, mutta varmasti jo hyvin kulunut akku. Toki vanhalla akullakin on luultavasti joku arvo ja purkuautoista löytyy myös akku tilalle. Tai sitten vanhan akun remontti/kunnostus.

Tuossa autossa tosiaan ilmastoinnin kompressori meni rikki (103tkm ajettu purkukormpura 180€ posteineen). Ilmastoinnin uudelleentäyttö 130€. Myös auton sisäinen laturi on hajonnut ja vaihdettu 2024 (vähän yli 8 vuotta kesti). Mutta tuo siis edellisen omistajan Teslalla(?) vaihdattama.

Joulukuussa hinta oli 23k€ (8/2016 facelift). Nyt toki on halvempia, mutta ei kovin montaa 90D:tä ole. Pienempi 75D, niin noita kyllä löytyy nyt aika paljonkin jo myynnistä. Ilmeisesti siis 75 ja 75D on tuota 90D:tä hieman uudempia.

Muistaakseni siis 75D ja 100D akut tuli samaan aikaan myyntiin.
Kyllä näköjään akut kestää varsin erinomaisesti, että ihan turhaan jengi ressaa. Monissa uutena vastaavan hintaisissa polttiksissa alkaisi olemaan yhtälailla jo akkupaketin arvoista kone/vaihteistoremppaa tiedossa noilla kilsoilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 945
Viestejä
4 819 648
Jäsenet
77 990
Uusin jäsen
Jarkuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom