Hyvä huomio, 135kW on luultavasti tosiaan se ihan maksimi.
All details and specs of the Tesla Model S 90D (2016-2017). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.
ev-database.org
Voimalinja on hyvä, koska pieni takamoottori, jossa ei ole jäähdytysnesteellä jäähdytystä.
Tällä ajettu 237tkm ja akun kunto Tessie sovelluksen mukaan 87%. Jos pääsee vaikka 300tkm ajot, niin kohtalaisen hyvä jo

500tkm olisi kyllä tosi kova, mutta varmasti jo hyvin kulunut akku. Toki vanhalla akullakin on luultavasti joku arvo ja purkuautoista löytyy myös akku tilalle. Tai sitten vanhan akun remontti/kunnostus.
Tuossa autossa tosiaan ilmastoinnin kompressori meni rikki (103tkm ajettu purkukormpura 180€ posteineen). Ilmastoinnin uudelleentäyttö 130€. Myös auton sisäinen laturi on hajonnut ja vaihdettu 2024 (vähän yli 8 vuotta kesti). Mutta tuo siis edellisen omistajan Teslalla(?) vaihdattama.
Joulukuussa hinta oli 23k€ (8/2016 facelift). Nyt toki on halvempia, mutta ei kovin montaa 90D:tä ole. Pienempi 75D, niin noita kyllä löytyy nyt aika paljonkin jo myynnistä. Ilmeisesti siis 75 ja 75D on tuota 90D:tä hieman uudempia.
Muistaakseni siis 75D ja 100D akut tuli samaan aikaan myyntiin.