OhoMikä se vika siis on?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
OhoMikä se vika siis on?
Ranger tosiaan olisi erittäin näppärä juttu. Se ei ihan heti tullut mieleen.Tiketti sitte sisään jos ei kylmää tule.Sieltä voi tulla rangerikin jos jotain pientä vaan on. Varmuudeksi voi ihan kirjoittaa siihen viankuvauksen loppuun toiveena ranger.
Jep. Rangeri on varmaan jossain naapurissa. Model 3 autoon ranger vaihtoikin etu ajovalot. Mutta en nähnyt koko miestä, kun se oli sen verran nopea operaatioNo Kokkola on siellä suunnalla lähempänä, mut Seinäjoella on rangerilla varikko.![]()
Tuo täyttöhuolto vähän venähti mulla, eli ilmastointi ei toiminut ennen täyttöäkään. Siitä huollosta on kyllä lappu jossain. Mutta asentajan mukaan vaan 100g sinne meni. R1234yf on oikea kylmäaine ilmeisesti kaikkiin Tesloihin.Jos sulla oli just täyttö, niin vähän saattais haiskahtaa mokaan siellä. Meidän vanhassa romussa ilmeni vuoto, kun oli täyttöventtiilin hatusta tiiviste 404. Ilmeisesti painoi venttiiliin aavistuksen ilman tiivistettä, että pääsi vuotamaan.
Teslaltakin saa nyt ostettua yksityisleasingilla 499e/kk Model 3 ja 729e/kk Model Y, (36kk/30000km). Ei taida ihan mätsätä noi leasing hinnat perusmallien hintaeroon ...
Facen puolella ainakin yksi epäilee, että kompressori on rikki.
Joku diagnoosi arvio tuli sovellukseen.Tiketti sitte sisään jos ei kylmää tule.Sieltä voi tulla rangerikin jos jotain pientä vaan on. Varmuudeksi voi ihan kirjoittaa siihen viankuvauksen loppuun toiveena ranger.
Eikö tuo vikakoodi viittaa etupuskurin läppään vasemmalla puolella, active aero myös? Siellä jäähdytys kennot. Niissä voi olla roskaakin välissä että jumissa, käsin voi kokeilla auttaa kun yrittää avata latauksessa. Tai sitten moottori siitä hajonnutFacen puolella ainakin yksi epäilee, että kompressori on rikki.
Omat lisäveikkaukset voisi olla, että kompressorin akseli poikki? Tai sitten joku oikein paha tukos jossain ja ei siksi toimi ilmastointi ollenkaan? En vaan osaa sanoa, että onko tukos edes mahdollista missään ilmastoinnissa?
Edit:
Huoltoonhan tuo täytyy ajella tai sitten yrittää saada Ranger. Mutta mielenkiinnosta jo se, että mikä siinä voisi olla.
Laitoin sinne myös tiedot eilen, eli mitä nyt itse olen havainnut.Facebookissa on se Tesla ongelmat ja ratkaisu ryhmä. Voisi saada enemmän tietoa.
Kiitos vinkistä! Eilen ne vilkaisin myös. Läpät on hieman joustavat, mutta roskaa siellä ei näkynyt.Eikö tuo vikakoodi viittaa etupuskurin läppään vasemmalla puolella, active aero myös? Siellä jäähdytys kennot. Niissä voi olla roskaakin välissä että jumissa, käsin voi kokeilla auttaa kun yrittää avata latauksessa. Tai sitten moottori siitä hajonnut
![]()
Laitoin tänne Tesla ketjuun. Model S 2016 fl ja kompura pyörii, mutta kylmää ei tule. Eli ilmastointi rikki.Kannattaa varmasti aloittaa tällä: Model S Service Manual | Tesla
Vaatii tosin Toolbox 3, mutta luulisi sen löytyvän jo useammalta korjaamolta.
Akkuautolta vastailtiinkin jo nopeasti sähköpostiin näin illasta jopaJa toolbox lisenssi kuukaudeksi taisi olla 300$. Vaatii kyllä vissiin jonkun kaapelin silti, mutta ei mitään niin hintavaa monen tonnin purkkia mitä esim. saksalaisiin joutuu ostamaan
Tehokas ja painava auto.Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Teslalta vakuuttavaa suorittamista katsastustilastoissa, ylivoimainen voittaja hylkäysten määrässä selvin luvuin. Edes >200tkm rullatut pakettiauto-mersut ei päässeet lähellekään samoja lukemia.
Jutun taulukossa on esitetty 2020 vuosimallin autot, mutta olisi mielenkiintoista tietää että kuinka moneen noista on vaihdettu nuo takapään osat takuuseen ja onko se auttanut mitään vai onko tuo katsastus monelle noista ensimmäinen kerta kun koko ongelmaa huomataan.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Teslalta vakuuttavaa suorittamista katsastustilastoissa, ylivoimainen voittaja hylkäysten määrässä selvin luvuin. Edes >200tkm rullatut pakettiauto-mersut ei päässeet lähellekään samoja lukemia.
Jutun taulukossa on esitetty 2020 vuosimallin autot, mutta olisi mielenkiintoista tietää että kuinka moneen noista on vaihdettu nuo takapään osat takuuseen ja onko se auttanut mitään vai onko tuo katsastus monelle noista ensimmäinen kerta kun koko ongelmaa huomataan.
Kyllähän tuo suunnitteluvirheeltä tuoksahtaaTekniikan Maailman ensisilmäys Traficomin julkaisemiin vuoden 2024 katsastustilastoihin paljastaa karun faktan. Tesla Model 3:n hylkäysprosentti ensikatsastuksessa oli ennätyksellisen korkea 49,2. Teslan hylkäysprosentti on omilla kymmenluvuillaan.
Peräpitäjistä seuraavat olivat Mercedes-Benz Sprinter (hylkäysprosentti 27,0) ja Vito (hylkäysprosentti 21,6). Molempien korkeaa hylkäysprosenttia selittää osaltaan ajokilometrit, joista suurin osa lienee kertynyt taksikäytössä. Tesla Model 3:n keskimääräisen ajokilometrit ensikatsastuksessa olivat 85 000. Vuonna 2024 kävivät ensikatsastuksessaan vuonna 2020 yksityiskäyttöön rekisteröidyt autot.
Vuosimallin 2020 Tesla Model 3:n yleisin hylkäyssyy on taka-akseliston viat. Tekniikan Maailman juttu Teslan pusla pilasi sähköautojen katsastusmaineen kertoi jo vuosi sitten Teslojen olka-akselin puslavioista, jotka johtivat hylkäykseen katsastuksessa.
Vuosimallin 2021 kolmonen ei saanut leimaa vähemmän yllättävän syyn takia:
Takuuseen menee korjaus - mitä kaikkea Tesla tuolle tekee? Loaneria eivät ainakaan myöntäneet, niin tuskin kovin pitkäkestoisesta rempasta on kyse..
Jos nyt hoitaisivat kuntoon siten, ettei tarvitse enää oman omistajuuden aikana korjauttaa![]()
Vaihtaa olka-akselit kokonaan ja suuntaus.
Tuo väljistyvä osa on pallonivel, eli ei siihen vaihdeta mitään polyuretaaniosia tilalle. Joku oli FB:ssa leikannut tuollaisen halki ja sieltä löytyy nailonista tms. muovista tehty insertti pallonivelen metallisten ulko- ja sisäkoolin välistä. Varmasti tuo insertti on se joka kuluu, eli teräs-teräs pallonivel kestäisi paremmin. Itse truuttasin vuosi sitten omiini runsaasti rasvaa sisälle, toivottavasti ennaltaehkäissen kulumista.Eikö näihin olis jo jotain pur tarvikeosis mikä nuo ongelmat korjaisi?
Se että ei ole pakollisia helvetin kalliita huolto-ohjelmia joita pitää takuun säilymiseksi orjallisesti noudattaa, on vain hyvä asia. On itseasiassa yksi Teslan parhaita ominaisuuksia.Kyllä ne kolisee, mutta eihän tätä kyseistä merkkiä tarvitse huoltaa kuhan vaihtaa jarrunesteet 4v välein niin sillä mennään. Kyllähän tuo alusta erottui edukseen koeajoilla vähääkään enemmän ajetuissa malleissa.
Kysyitkö Teslalta, että miten nää kesti vaan 20tkm?Se että ei ole pakollisia helvetin kalliita huolto-ohjelmia joita pitää takuun säilymiseksi orjallisesti noudattaa, on vain hyvä asia. On itseasiassa yksi Teslan parhaita ominaisuuksia.
Loppu onkin sitten omistajasta kiinni että miten haluaa tuon asian hyödyntää. Voihan tuolla toki ajaa sen 4 vuotta tekemättä mitään mutta etujarrut jumittaa 99% varmuudella tuossa ajassa jos ei niitä tappeja ole kertaakaan naputellut irti ja herkistellyt.
Kyllähän puslien kolinan huomasi siinä vaiheessa kun etupää narisi ja kolisi ja tehtiin Teslalla viimeinen takuunaikainen voitelu 80tkm kohdalla jossa vaihdettiin mm. uudet olka-akselit puslineen taakse. MUTTA, 20tkm myöhemmin kun tuli hylky noista puslista niin ei kyllä kuulunut mitään, niinkuin @Mariini tuossa mainitsikin. Omaani väännettiin kyllä epärehellisin keinoin kahden katsurin voimin, en ole moista innokkuutta ja asiaan paneutumista eläessäni nähnyt aiemmin.
Se että ei ole pakollisia helvetin kalliita huolto-ohjelmia joita pitää takuun säilymiseksi orjallisesti noudattaa, on vain hyvä asia. On itseasiassa yksi Teslan parhaita ominaisuuksia.
Loppu onkin sitten omistajasta kiinni että miten haluaa tuon asian hyödyntää. Voihan tuolla toki ajaa sen 4 vuotta tekemättä mitään mutta etujarrut jumittaa 99% varmuudella tuossa ajassa jos ei niitä tappeja ole kertaakaan naputellut irti ja herkistellyt.
Kyllähän puslien kolinan huomasi siinä vaiheessa kun etupää narisi ja kolisi ja tehtiin Teslalla viimeinen takuunaikainen voitelu 80tkm kohdalla jossa vaihdettiin mm. uudet olka-akselit puslineen taakse. MUTTA, 20tkm myöhemmin kun tuli hylky noista puslista niin ei kyllä kuulunut mitään, niinkuin @Mariini tuossa mainitsikin. Omaani väännettiin kyllä epärehellisin keinoin kahden katsurin voimin, en ole moista innokkuutta ja asiaan paneutumista eläessäni nähnyt aiemmin.
mainitsikin. Omaani väännettiin kyllä epärehellisin keinoin kahden katsurin voimin, en ole moista innokkuutta ja asiaan paneutumista eläessäni nähnyt aiemmin.
Ei se auto paljoa paina. Perffi on alle 2000kg eli kevyt auto. Tehoja on mutta ei pitäisi perusajossa mennä ellei aina ole talla lattiassa.Nuo kolmosen puslat, nimenomaan ylempi p.tukivarsi ulompi pusla ja alapuolella vastaava, on kyllä mielestäni pykälää liian pienikokoiset, ihan alkaen sr+ mallista kun miettii auton painoa, tehoa ja vääntöä.
Onko performancessa samanlaiset kikkareet? Viimeiset teslan takuuseen vaihtamat kestivät 20tkm ja pomppasi katsastuksessa kumpikin puoli, ylempi poikittaistukari, ulompi pusla.
No, teslaklubin sivuilla oli hyvä ohje miten nimenomaan nuo useimmiten hajoavat voi vaihtaa kierretankoprässillä ilman että tarvii mitään ylimääräistä purkaa. Mutta että 20tkm...
Se että ei ole pakollisia helvetin kalliita huolto-ohjelmia joita pitää takuun säilymiseksi orjallisesti noudattaa, on vain hyvä asia. On itseasiassa yksi Teslan parhaita ominaisuuksia.
Loppu onkin sitten omistajasta kiinni että miten haluaa tuon asian hyödyntää. Voihan tuolla toki ajaa sen 4 vuotta tekemättä mitään mutta etujarrut jumittaa 99% varmuudella tuossa ajassa jos ei niitä tappeja ole kertaakaan naputellut irti ja herkistellyt.
Nähtävästi Teslassakin olisi aika todella hyvä homma että olisi se huoltoväli missä vähän tsekattaisiin auton kuntoa, ettei 50% autoista pomppaisi ekalla leimalla, mikä nyt on aivan naurettavan huono suoritus. Muistan kun joskus 2018 naureskiltiin miten huono auto dacia sandero on kun ekalla leimalla melkeen 20% hylättiin mutta se kuitattiin vaan sillä että onhan se halpa niin asioista on tietysti tingitty.En ole kokenut kauhean kalliiksi tai vaivalloiseksi kahden vuoden kiinteän huoltovälin ilman km-rajaa vs. jännittely mitä palikkaa on happanemassa. Samalla kuitenkin ihan ok vaihtaa raitisilmansuodatin ja olikohan kulu huikeat 270e marmorilla eli reilu kympin kuussa (tai omilla ajoilla satku huoltoon per 35tkm).
Myös tuntuisi aika riskiltä ostaa käytettynä miten vain ylläpidetty biili kun jokainen juuri voi tehdä mitä tykkää. Aivan varmasti käyttäisin huollossa esim satkun välein, kun kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta.
Nyt tuolla mebbiläisellä on takana 140tkm ja jarruja ikinä herkistelty tms ja kerran koiranluut menneet takuuseen ja juuri kerran huollettu.
Nähtävästi Teslassakin olisi aika todella hyvä homma että olisi se huoltoväli missä vähän tsekattaisiin auton kuntoa, ettei 50% autoista pomppaisi ekalla leimalla, mikä nyt on aivan naurettavan huono suoritus. Muistan kun joskus 2018 naureskiltiin miten huono auto dacia sandero on kun ekalla leimalla melkeen 20% hylättiin mutta se kuitattiin vaan sillä että onhan se halpa niin asioista on tietysti tingitty.
Nähtävästi Teslassakin olisi aika todella hyvä homma että olisi se huoltoväli missä vähän tsekattaisiin auton kuntoa, ettei 50% autoista pomppaisi ekalla leimalla, mikä nyt on aivan naurettavan huono suoritus. Muistan kun joskus 2018 naureskiltiin miten huono auto dacia sandero on kun ekalla leimalla melkeen 20% hylättiin mutta se kuitattiin vaan sillä että onhan se halpa niin asioista on tietysti tingitty.
Minkä merkin korjaamolla tuntihinta on 200e+?No toisaalta tietäen merkkikorjaamon veloituksen, niin itse korjauttaisin mieluummin jossain osaavalla pajalla parin kympin helan vaihdon kuin sen sijaan maksaa koko olka-akselin vaihdosta + työt, mikä voikin olla äkkiä reilusti yli tonnin keikka merkkikorjaamojen 200e + tuntihinnalla.
Mutta totta on, että tämä ei poista sitä kauheaa nöyryytyksen ja häpeän tunnetta, kun auto pomppaa katsastuksesta /s
Miten tuo näkyisi ainoastaan kotipihassa?Jos Android niin kaikki virransäästöt pois.
200€ tuntihinta kyllä melkoinen, jos pitää paikkansa?Voikin olla äkkiä reilusti yli tonnin keikka merkkikorjaamojen 200e + tuntihinnalla.
Mutta totta on, että tämä ei poista sitä kauheaa nöyryytyksen ja häpeän tunnetta, kun auto pomppaa katsastuksesta /s
Minkä merkin korjaamolla tuntihinta on 200e+?
Teslalla on 160e alv0. 25.5% alvin kanssa 200.80e/h.Minkä merkin korjaamolla tuntihinta on 200e+?
Voisitko referoida edes pääpointit?Tekniikan Maailma kehui Juniperia (pahoittelut maksumuurista): Tekniikan Maailma
Kehutaan alustaa, voimalinjaa ja vilkkuviikseä. Kritisoidaan penkkejä.Voisitko referoida edes pääpointit?
Kehutaan alustaa, voimalinjaa ja vilkkuviikseä. Kritisoidaan penkkejä.
Ensi kuussa saat auton toimitettuna suoraan kotiin.
Ei varmaan austinissa mahdottomuus kun giga berliinissäkin ajelee tehdasalueella itsekseen y mallit ruutuihin. Toki en odota 100% onnistumista Amerikan toimituksissa kelillä kuin kelillä, mutta jostainhan se on aloitettava jos joskus meinaa oikean fsd asiakkaalle toimittaa.