Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Hiljaista. Vanha saksalainen taloudellisen menestyksen ja vanhan rahan symboli vaihtunut Teslaan.
Eiköhän ne mersut tehdä pääasiassa tilausta vastaan juuri sellaisena kuin asiakas on ruksinut ne tehtäväksi. Vaikea niitä on tilata etukäteen pihalle makaamaan. Teslan toimintamalli on hieman toinen.
 
Nyt näitä kanteita hoitanut juristi kertoi Facebookissa, että kanteet onkin soviteltu. Varsin harmillista, että kuluttajan täytyy turvautua lakiapuun ja että tästä asiasta ei vieläkään saatu oikeuden ratkaisua.

Teslan tapa toimia, kaikki sovitaan oikeuden ulkopuolella ja tiukoilla NDA:lla (joskin en tiedä miten Suomessa tämä toimii, kuinka sitovia nämä ovat) juuri sen takia ettei tule ennakkopäätöksiä mihin muut voivat jatkossa vedota.

Vaatii yhden rohkean joka kulkee tien loppuun asti eikä suostu mihinkään salassapitoon.
 
Viimeksi muokattu:
Muskille ehkäpä?



Huoh. Kuulostaa aika työläältä. Taidan ruksailla kkv:lle jonkun valituksen vaikka en tiedä kuuluisiko edes. Ehkä nopeuttaa vs. alkaa teslaa pommittamaan sähköpostilla.

Ja homma meni maaliin. Jonkun yhteydenotto lomakkeen kautta pistin ensin ja sieltä tuli vastaus, että väärä, ota yhteyttä myyntiin. Sitten soittopyyntö myynnin puolelle ja nopeasti tuli takaisin soitto ja reilu viikko pitäisi mennä. Puhelu oli ihan jees vaikka olisi ihan mukava, että ne sivutkin toimisi niinkuin pitäisi (kerran siellä on erikseen valittavissa varauksen peruutus ja kysytään tilinumerot sun muut) tai edes sitten ilmottaisi suoraan, että ottakaa yhteyttä myyntiin.
 
Teslan tapa toimia, kaikki sovitaan oikeuden ulkopuolella ja tiukoilla NDA:lla (joskin en tiedä miten Suomessa tämä toimii, kuinka sitovia nämä ovat) juuri sen takia ettei tule ennakkopäätöksiä mihin muut voivat jatkossa vedota.

Vaatii yhden rohkean joka kulkee tien loppuun asti eikä suostu mihinkään salassapitoon.
Mielenkiintoista olisi joskus tietää kuinka paljon sille "Tesla-Jonille" maksettiin että lopetti siitä maaliongelmasta valittamisen.
 
Vuosimallin 2021 kolmonen ei saanut leimaa vähemmän yllättävän syyn takia:

Hylätty: Akselistot, pyörät ja jousitus, Taka-akselisto, (5.3) Taka-akselin tuennan laakerointi,
Välyksellinen, Takana vas. ja oik., Ylempi ja ulompi.

Takuuseen menee korjaus - mitä kaikkea Tesla tuolle tekee? Loaneria eivät ainakaan myöntäneet, niin tuskin kovin pitkäkestoisesta rempasta on kyse..

Jos nyt hoitaisivat kuntoon siten, ettei tarvitse enää oman omistajuuden aikana korjauttaa :hammer:
 
Muuttuikohan jotain tässä uudessa 14.6 softassa autopilotin kanssa vai enkö vain ole ennen jotenkin tätä huomannut tms? Mutta nyt voi ajaa koskematta rattiin vaikka kuinka pitkiä matkoja. Tänään tuli ajeltua autopilotilla reilu 300km ilman rattiin koskemista ja ihan muutama valitus että käännä rattia tms. Eli riittää kunhan kädet pitää esim polvien päällä näkyvillä riittävän lähellä rattia.

Ainakin joskus aiemmin piti oikeasti jonkinlaista vääntöä laittaa rattiin tai tuli nopeasti valitusta.
 
Muuttuikohan jotain tässä uudessa 14.6 softassa autopilotin kanssa vai enkö vain ole ennen jotenkin tätä huomannut tms? Mutta nyt voi ajaa koskematta rattiin vaikka kuinka pitkiä matkoja. Tänään tuli ajeltua autopilotilla reilu 300km ilman rattiin koskemista ja ihan muutama valitus että käännä rattia tms. Eli riittää kunhan kädet pitää esim polvien päällä näkyvillä riittävän lähellä rattia.

Ainakin joskus aiemmin piti oikeasti jonkinlaista vääntöä laittaa rattiin tai tuli nopeasti valitusta.
Huomasin saman. Vaikka vähemmän kilsoja, ajoin 6km motaria ilman hipasuakaan.
 
Onko muilla toiminut se taannoin tullut fiksi että yhdistää hotspotiin automaattisesti? Itse joudun edelleen avaamaan sen yhteys-valikon jotta näin tapahtuu. Eli yksi klikkaus vähemmän kuin ennen, jolloin joutui vielä kyseisestä valikosta laittamaan wifin päälle.
 
Onko muilla toiminut se taannoin tullut fiksi että yhdistää hotspotiin automaattisesti? Itse joudun edelleen avaamaan sen yhteys-valikon jotta näin tapahtuu. Eli yksi klikkaus vähemmän kuin ennen, jolloin joutui vielä kyseisestä valikosta laittamaan wifin päälle.

Olen huomannut että nyt se yhdistää paremmin mutta en ole vielä tajunnut sen logiikkaa yhdistämisen suhteen. Täytyy jossain vaiheessa selvittää paremmin miten se oikein toimii.
 
Muuttuikohan jotain tässä uudessa 14.6 softassa autopilotin kanssa vai enkö vain ole ennen jotenkin tätä huomannut tms? Mutta nyt voi ajaa koskematta rattiin vaikka kuinka pitkiä matkoja. Tänään tuli ajeltua autopilotilla reilu 300km ilman rattiin koskemista ja ihan muutama valitus että käännä rattia tms. Eli riittää kunhan kädet pitää esim polvien päällä näkyvillä riittävän lähellä rattia.

Ainakin joskus aiemmin piti oikeasti jonkinlaista vääntöä laittaa rattiin tai tuli nopeasti valitusta.
Uudehko kolmonen/Y? Niissä kai ohjaamokamera näkee sen verran alas asti, että voi valvoa käsiä ja olisiko sitten nyt aktivoitunut tuo ominaisuus jo täällä että valvonta voidaan sopivissa olosuhteissa hoitaa kameralla ratin momentin sijaan.

Vanhoissa HW3 autoissa kamera ei kai nää noin alas, joten mielenkiintoista nähdä muuttuuko omassa 2020 yhtään mikään.
 
Onko muilla toiminut se taannoin tullut fiksi että yhdistää hotspotiin automaattisesti? Itse joudun edelleen avaamaan sen yhteys-valikon jotta näin tapahtuu. Eli yksi klikkaus vähemmän kuin ennen, jolloin joutui vielä kyseisestä valikosta laittamaan wifin päälle.
Kun auto on yön yli unessa ja aamulla lähtee, niin pitää avata Wi-Fi jotta yhdistää. Muuten ei yhdistä vaikka antaisi olla kuinka pitkään vain.

Mutta kun taas käyt jossain ja auto pysyy hereillä niin sitten yhdistää hyvin.

Uusimman FSD Supervised 13.2.8 osalta kiertää video jossa auto ilmeisesti luulee tolpan varjoa kaistaviivaksi ja ohjaa suoraan puuhun.



Kuski selvisi hengissä.
 
Kun auto on yön yli unessa ja aamulla lähtee, niin pitää avata Wi-Fi jotta yhdistää. Muuten ei yhdistä vaikka antaisi olla kuinka pitkään vain.

Mutta kun taas käyt jossain ja auto pysyy hereillä niin sitten yhdistää hyvin.

Uusimman FSD Supervised 13.2.8 osalta kiertää video jossa auto ilmeisesti luulee tolpan varjoa kaistaviivaksi ja ohjaa suoraan puuhun.



Kuski selvisi hengissä.

Tuskina se tuota tolpan varjoa kaistaviivaksi luulee, kun lähtee kääntymään auto reilusti ennen tuota. Tuosta videosta nyt ei tiedä miksi tuo auto on puussa ja onko AP ollut edes päällä?
 
Nyt on varmasti videoita paljon "uusimmasta" fsd:stä jolla ajetaan ojaan. Seuraavan kuukauden aikana. Varmasti on uusin! Videolla lukee niin.
 
Tuskina se tuota tolpan varjoa kaistaviivaksi luulee, kun lähtee kääntymään auto reilusti ennen tuota. Tuosta videosta nyt ei tiedä miksi tuo auto on puussa ja onko AP ollut edes päällä?
Aivan unohdin. Pitää olla oma sisäkamera kuvaamassa, että uskotaan FSDn olleen päällä.
Tässä alkuperäinen keskustelu Reddit - The heart of the internet

Sieltä myös 2 kuukautta sitten videota missä Tubettajan FSD luuli tien paikkausjälkiä joksikin muuksi ja ajoi ”kännissä”.

 
Viimeksi muokattu:
Kun auto on yön yli unessa ja aamulla lähtee, niin pitää avata Wi-Fi jotta yhdistää. Muuten ei yhdistä vaikka antaisi olla kuinka pitkään vain.

Mutta kun taas käyt jossain ja auto pysyy hereillä niin sitten yhdistää hyvin.
Ok, se voi juu olla niin että lyhyen pysähdyksen jälkeen toimii itsellänikin. Lähinnä kyseistä ominaisuutta tarvitsisin yön ja työpäivän jälkeen. No ehkä joku softapäivitys tämän korjaa.
 
Uudehko kolmonen/Y? Niissä kai ohjaamokamera näkee sen verran alas asti, että voi valvoa käsiä ja olisiko sitten nyt aktivoitunut tuo ominaisuus jo täällä että valvonta voidaan sopivissa olosuhteissa hoitaa kameralla ratin momentin sijaan.

Vanhoissa HW3 autoissa kamera ei kai nää noin alas, joten mielenkiintoista nähdä muuttuuko omassa 2020 yhtään mikään.
-23 MYLR eli HW3 auto. Kameralla sekvästi tarkkaillaan käden sijaintia kun testailin tänään lisää. Mutta varsin mukava uudistus kyllä, ettei tarvitse enää koskea rattiin tai pitää kättä ratilla ollenkaan.
 
-23 MYLR eli HW3 auto. Kameralla sekvästi tarkkaillaan käden sijaintia kun testailin tänään lisää. Mutta varsin mukava uudistus kyllä, ettei tarvitse enää koskea rattiin tai pitää kättä ratilla ollenkaan.
No jopas! Ehkä sitten uskaltaa pistää pienen toivon kipinän siitä, että tulisi omaankin tuo. Olisi huikea parannus.
 
Mikä ihmeen ongelma on lepuutella käsiä sillä ratilla ? Eikös se ole ihan leppoisa asento kädet jotenkin ratilla ? Hätätilanteessa tuollainen kädet munilla ajoasento lisää vaan turhaan vasteaikaa.
 
Mikä ihmeen ongelma on lepuutella käsiä sillä ratilla ? Eikös se ole ihan leppoisa asento kädet jotenkin ratilla ? Hätätilanteessa tuollainen kädet munilla ajoasento lisää vaan turhaan vasteaikaa.
Ongelma on että sitä rattia pitää olla kokoajan vähän tökkimässä. Lepuuttelu ei riitä.
 
Hyvä uudistushan tuo on jos kerran ennen rattia on pitänyt ärsyttävästi nykiä. Vaikka sitten pitäisi niitä käsiä normaalisti ratilla.

Toki softaratkaisuissa tuntuu olevan eroja toimivuudessa, mutta olettaisin että eiköhän se siitä ratilta ne kädet ihan riittävän hyvin näe.
 
Ongelma on että sitä rattia pitää olla kokoajan vähän tökkimässä. Lepuuttelu ei riitä.
Jos pitää yhtä kättä sopivasti alakulmassa, niin eipä sitä mitenkään tökkiä tarvitse.
@Vepasto kysymykseen omalta osaltani vastaten, ei ole ongelmaa mutta silti valitsisin mieluiten kädet irti silloin kun kyse on tutusta suorahkosta tiestä hyvissä keliolosuhteissa. Tällainen on esim. oma työmatkani, joka on lähinnä suoraa moottoritietä.
 
Mikä ihmeen ongelma on lepuutella käsiä sillä ratilla ? Eikös se ole ihan leppoisa asento kädet jotenkin ratilla ? Hätätilanteessa tuollainen kädet munilla ajoasento lisää vaan turhaan vasteaikaa.
No ei siinä nyt mitään valtavaa ongelmaa olekaan, mutta parempi kun on vaihtoehtoja. Saahan sitä pitää kädet ratilla edelleenkin, mutta ei tarvitse vääntää yhtään.
 
Model S refreshia pukkaa ja etukameralla.

Näyttäisi, että suuria muutoksia ei tule kuin etu- ja takapää uusiksi. Katsotaan tuleeko uutta akkua vaiko vieläkö mennään iänikuisella 18650 paketilla.
 
Aivan unohdin. Pitää olla oma sisäkamera kuvaamassa, että uskotaan FSDn olleen päällä.
Tässä alkuperäinen keskustelu Reddit - The heart of the internet

Sieltä myös 2 kuukautta sitten videota missä Tubettajan FSD luuli tien paikkausjälkiä joksikin muuksi ja ajoi ”kännissä”.



No kyllähän se sisältä kuvattuna varmistaisi FSD:n olleen päällä. Isoin ihmetys tuossa videossa on se, että se varjo on todella kaukana, jos sitä kaista viivaksi luulee. Ja näitä varjoja tuossa videolla oli myös useita ennen tuota. Toinen juttu on, että ei tuo näyttäisi hidastavan tai korjaus liikettä tekevän lainkaan eli onko kuski nukkumassa vai missä? Jos kuski unessa, niin näyttäisi enemmän siltä, että käsi painaa rattia liikaa jolloin FSD menee pois päältä ja käsi kääntää ratin sivuun.

Ja nämä kommentit liittyen ainoastaan tuohon tänne linkitettyyn videoon. Ei muihin mahdollisiin mitä redditistä saattaa löytyä.
 
No kyllähän se sisältä kuvattuna varmistaisi FSD:n olleen päällä. Isoin ihmetys tuossa videossa on se, että se varjo on todella kaukana, jos sitä kaista viivaksi luulee. Ja näitä varjoja tuossa videolla oli myös useita ennen tuota. Toinen juttu on, että ei tuo näyttäisi hidastavan tai korjaus liikettä tekevän lainkaan eli onko kuski nukkumassa vai missä? Jos kuski unessa, niin näyttäisi enemmän siltä, että käsi painaa rattia liikaa jolloin FSD menee pois päältä ja käsi kääntää ratin sivuun.

Ja nämä kommentit liittyen ainoastaan tuohon tänne linkitettyyn videoon. Ei muihin mahdollisiin mitä redditistä saattaa löytyä.
Videolla moni asia saattaa näyttää sellaiselta mihin voisi reakoida mutta todellisessa tilanteessa asia on aivan eri. Kun katsoo omiakin videoita niin selkeästi näkyy että auto tulee sivusta mutta itse ajotilanteessa tilanne onkin eri.

Tuossa ylempänä on linkki missä kuski kertoo tilanteesta jne.

Missä vaiheessa voidaan siis uskoa FSDn olleen päällä vai ei? Useassa epäonnistuneessa tilanteessa tätä vaaditaan mutta Teslan dashcam ei kerro sen olleen päällä ja kuskin pitäisi kuvata videota autossa missä näkyy toiminnallisuuden olevan päällä.

Sitten taas kun FSD pelastaa ja ohittaa jne. niin tätä ei vaadita vaan uskotaan että se oli päällä. Tai vaikka ei ollutkaan päällä ja kuski tekee korjauksen, niin silti FSD pelastaa.

Missä siis menee raja? Teslanhan ei varmaan olisi iso kynnys lisätä jokin logo heidän videoihin mistä ulkopuolinen näkee oliko tekniikka päällä vai ei. Mutta onko sitten vaarana että epäonnistumisia onkin liikaa kun aikaisemmin on sanottu FSDn ja APn olevan parempi kuin ihmiskuski.
 
Teslan myynti Euroopassa on puolittunut verrattuna vuoden takaiseen. BYD:ejä myydään Euroopassa enemmän kuin Tesloja.
Jahas taas näitä yhden kuukauden uutisia. Muista tulla linkkaamaan sitten toukokuunkin uutinen, jos sellaisia silloin tehdään. Pelkästään jo nyt on muutaman verrokkimaan perusteella tuplamyynti euroopassa huhtikuuhun verrattuna. Nämä kuukausiheittelyt liittyy toimitusketjuun, mutta vähän hitaammille ne ovat suuria uutisia.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas taas näitä yhden kuukauden uutisia. Muista tulla linkkaamaan sitten toukokuunkin uutinen, jos sellaisia silloin tehdään. Pelkästään jo nyt on muutaman verrokkimaan perusteella tuplamyynti euroopassa huhtikuuhun verrattuna. Nämä kuukausiheittelyt liittyy toimitusketjuun, mutta vähän hitaammille ne ovat suuria uutisia.
Laita nuo verrokkimaat. Avaatko tuon kuukausiheittelyn ja toimistusketjun yhteneväisyysen?
 
Eikös se olisi vain hyvä jos teslan toimitusmäärät ovat tippuneet ? Kilpailun koventuessa ja markkinaosuuksien laskiessa hinnat ylensä tippuvat ja tämä on kuluttajan etu. Eikö ?
Saadaan sama tavaraa edullisemmin ja nopeammin. Ja kenties pistää myös Teslan pääkonttorissa miettimään, että mikä meni pieleen. Kenties sitä uutta mallia olisi pukatava ulos vähän useammin, eikä tyydyttäis vain ikuisesti viilaamaan nykyisiä paremmaksi.
 
Eikös se olisi vain hyvä jos teslan toimitusmäärät ovat tippuneet ? Kilpailun koventuessa ja markkinaosuuksien laskiessa hinnat ylensä tippuvat ja tämä on kuluttajan etu. Eikö ?
Saadaan sama tavaraa edullisemmin ja nopeammin. Ja kenties pistää myös Teslan pääkonttorissa miettimään, että mikä meni pieleen. Kenties sitä uutta mallia olisi pukatava ulos vähän useammin, eikä tyydyttäis vain ikuisesti viilaamaan nykyisiä paremmaksi.
+ eikä poisteta viiksiä yms halpuutuksen takia.
 
Markkinaosuuden ovat kyllä tuplanneet koko Teslanakin.
Milläs logiikalla ja aikavälillä näin on käynyt ja millä maantieteellisellä alueella?

Edit: jaa ok, huhtikuun 4.9% -> toukokuu 11.2% Jep, tilanne pelastettu ja Tesla palaa markkinajohtajaksi alta aikayksikön. Tämä siis koski Espanjaa, Hollantia, Tanskaa, Norjaa ja Ruotsia.

 
Eli ongelma on nyt että kaikki odottaa punaista väriä mitä ei saa heti?
Vituttaa varmaan olla joku myyntipäällikkö tms Teslalla, kun ensin kaikki odottaa uutta mallia, sitten halvempaa versiota uudesta mallista, sitten sitä yhtä tiettyä väriä, seuraavaksi varmaan korkotarjousta ja lopuksi vaikka ilmaisia karvanoppia. :whistling:

Mutta ihan varmasti kohta myynti vetää, kunhan toukokuun luvut vaan tulee julki!
 
Eli ongelma on nyt että kaikki odottaa punaista väriä mitä ei saa heti?
Nyt palasit tuijottamaan toukokuun x päivän yhtä väriä Suomessa, kun puhuttiin euroopasta? Tällä hetkellä esim. Suomessa ei saa yhtäkään väriä Model Y:tä tilaamalla toukokuulle, vaan kaikissa nelivedoissakin on toimitusaika kesäkuulle tai heinäkuulle. Valkoisella sisustalla kaikki heinäkuulle. Onko nyt tarpeeksi värejä tärkeään päiväkohtaiseen analyysiin?
Milläs logiikalla ja aikavälillä näin on käynyt ja millä maantieteellisellä alueella?

Edit: jaa ok, huhtikuun 4.9% -> toukokuu 11.2% Jep, tilanne pelastettu ja Tesla palaa markkinajohtajaksi alta aikayksikön. Tämä siis koski Espanjaa, Hollantia, Tanskaa, Norjaa ja Ruotsia.

Onhan tuo parempi numero nyt toukokuulle, ja oletettavasti takavetojen toimitusten alkaminen kesäkuussa auttaa tilannetta. Parempaa otantaa ei nyt saa, kun kaikista ei saa päiväkohtaista. Saksan luvut voi huonontaa tuota euroopan kokonaistilannetta, jos ei siellä ala vetämään. Norjassa tuntuu vetävän ihan kunnolla.
 

BYD ohitti Teslan Euroopassa – ”Seuraukset ovat valtavat”, sanoo analyytikko​


”Vaikka kahden automerkin kuukausittaiset myyntiluvut eroavat vain vähän, seuraukset ovat valtavat”, kommentoi analyytikko Felipe Munoz talousmedia Bloombergille.

1747987595596.png
 
Nyt palasit tuijottamaan toukokuun x päivän yhtä väriä Suomessa, kun puhuttiin euroopasta? Tällä hetkellä esim. Suomessa ei saa yhtäkään väriä Model Y:tä tilaamalla toukokuulle, vaan kaikissa nelivedoissakin on toimitusaika kesäkuulle tai heinäkuulle. Valkoisella sisustalla kaikki heinäkuulle. Onko nyt tarpeeksi värejä tärkeään päiväkohtaiseen analyysiin?
Valmiiksi määritellyistä löytyy uutta ja vanhaa Model Yta heti tarjolle. Ja muutamia esittelyajoneuvoja myös jos haluaa halvemmalla.

Kyllä siis autoja on heti tarjolla mutta ei kaikilla väreillä.
 
Tämä ketju on kyllä erikoista seurattavaa neutraaleilla laseilla. Ei oikein saa käsitystä kokonaiskuvasta. Voisiko Teslojen myyntimääristä todeta seuraavalla tavalla?

Vuoden takaiseen nähden myynti on ja on ollut selkeästi heikompaa. Syynä kilpailun lisääntyminen, Musk, maailmantilanne jne. Kiinalaiset painaa ohi, muidenkin sähköautot ovat kehittyneet ja Tesla on joissain asioissa jäänyt jälkeenkin. Alkuvuoteen nähden myynti on parantunut, ainakin joissain maissa. Vuoden takaisiin lukuihin on kuitenkin pitkä matka.

Vai menikö mulla jotain väärin? Mistä täällä kiistellään?

Tege tuossa aiemmin laittoi Model S faceliftin olleen kuvattuna. Tässä pari uutta kuvaa, MX päivitystä sekä oletettavasti MY Performance malli.




Ässä kyllä kaipaisi isompia päivityksiä.
 
Tämä ketju on kyllä erikoista seurattavaa neutraaleilla laseilla. Ei oikein saa käsitystä kokonaiskuvasta. Voisiko Teslojen myyntimääristä todeta seuraavalla tavalla?
Ihmettelen tätä kiihkoa joko siihen että Teslaa myydään paljon tai siihen että myydään vähän. Onko se jotenkin nykyisen omistajan etu että merkkiä myydään paljon? Vai jonkilainen voittajan vankkurit ilmiö.

Minkään muun merkin omistajissa ei ole vastaavaa nähtävissä, paitsi joku Ferrarin asiakas saattaa arvostaa sitä että malli on harvinainen (=hinnat nousee).

PS. Musk tainnut saada lääkityksen kuntoon kun on ollut niin hiljaa :)
 
Tämä ketju on kyllä erikoista seurattavaa neutraaleilla laseilla. Ei oikein saa käsitystä kokonaiskuvasta. Voisiko Teslojen myyntimääristä todeta seuraavalla tavalla?

Vuoden takaiseen nähden myynti on ja on ollut selkeästi heikompaa. Syynä kilpailun lisääntyminen, Musk, maailmantilanne jne. Kiinalaiset painaa ohi, muidenkin sähköautot ovat kehittyneet ja Tesla on joissain asioissa jäänyt jälkeenkin. Alkuvuoteen nähden myynti on parantunut, ainakin joissain maissa. Vuoden takaisiin lukuihin on kuitenkin pitkä matka.

Vai menikö mulla jotain väärin? Mistä täällä kiistellään?
Alkuvuodesta päivittyi Teslan myydyin malli Model Y. Tehtaatkin oli muutamia viikkoja kiinni. Koko vuonna ei ole vielä saanut kukaan toimitusta suosituimman mallin takavetoversiosta ja erikoisvärit ja valkoisen sisustan mallit on olleet myös toimituksessa pääosin vasta kesälle. Tänä vuonna on myyty siis alle puolta tuon suosituimman mallin kombinaatioista ja maaliskuusta lähtien. Eli suosituinta mallia ei ole myyty täydellä häkällä. Tästä ihmiset ovat tulleet heittelemään tänne yhden kuukauden doomsday-uutisia jo tammikuusta lähtien, kun uusinta mallia alettiin toimittamaan maaliskuussa osittain, mutta selittävät syyksi kiinnostuksen puutteen, ilman mainintaa siitä, että ihmiset eivät ole voineet edes ostaa näitä autoja. Tietenkin politiikka ym. voi vaikuttaa, mutta uskon sen olevan aika pientä.

Tämä on oma näkemykseni tästä. Minusta kannattaa odottaa ihan rauhassa sinne vuoden loppuun ja katsoa sitten kuukausia, joissa on myyty sitä mallia kokonaisuudessaan. Nyt voidaan katsoa vain tilastoja, missä myydään kalleinta nelivetomallia rajoitetulla väri/varustepaletilla maaliskuun lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen tätä kiihkoa joko siihen että Teslaa myydään paljon tai siihen että myydään vähän. Onko se jotenkin nykyisen omistajan etu että merkkiä myydään paljon? Vai jonkilainen voittajan vankkurit ilmiö.

Kyllä se on toisinpäin, eli Tesla-ongelmaisten (TDS) toimesta manataan ja toivotaan jatkuvalla syötöllä vuodesta toiseen mahdollisimman pieniä myyntilukuja, sekä koko firman konkurssia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 423
Viestejä
4 790 610
Jäsenet
77 742
Uusin jäsen
bowser

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom