Oma vaatimuslista 60k€ budjettiin oli oikeastaan matalan kulutuksen ja rangen lisäksi neliveto, oikea OPD, järkevät tilat (krhm Polestar 2 keskikonsoli) ja kohtuullinen softa (tai langaton AA), niin tällä jo putosi kyydistä kaikki paitsi Model Y ja faceliftattu EV6. Myönnettäköön että osa ei vaan napannut ulkoa kuten Ioniq 5. Kian hintoja kyselin vastikään, niin onnettoman katvealueen takia tarvittavat kamerat kuskinäytössä nosti hinnan 61k€ ennen talvirenkaita ja vetokoukkua. Teslassa sitten halvemman hinnan päälle muita kivoja juttuja kuten käyttökelpoinen etukontti, softa ja superchargerit, puhelinäppi, kattoikkuna, yksittäin kaatuva keskipenkki jne. Merkki ja mainehaitta tässä oli pitkä miinus, mutta ei hintaeron arvoinen.
Meni sivuraiteelle alkuperäisestä kysymyksestä, joka oli että onko nuo myynnin sakkaamisen perusteella odotettavissa olevat alet luokkaa kymppitonni pois lähtöhinnasta, vai 0,99% korko, vuoden ilmainen supercharging ja Tesla-lippis? Ei näitä tietenkään voi kuin spekuloida, mutta jotenkin luulisi että ennemmin siellä laitetaan vaikka Elmo lätkimään ja korjataan mainehaitta, kuin taas romahdutetaan hinnat.