Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Vertaus osittain ontuu; Mitäpä sanoisit kaikille niille PSA bensamoottorin ostajille tai Fordin märkähihnakoneita harkitseville?

Lämpöpumppu rikkuu edelleenkin vain osalta, mutta miksi se rikkuu ja niiltä joille tulee lyhyt tikku arvonnassa se tuntuu tulevan sen auton kanssa koko puntti kerralla.

Uskoivaisia on monia, itse en ole omistanut yhtään autoa missä saa laittaa tyyppivikoihin monta tonnia vuodessa, oli merkki tai malli mikä tahansa.
 
Ei kannata sitten ainakaan premiumia ikinä ostaa. Veholla menee se 2k kun avaat oven ja sanot päivää :cool:

Tänä päivänä alkaa kyllä merkit olla vähissä, mitä edes harkitsen.

Tesla oli uutuuden viehättävä, mutta laatu ja Musk on kyllä varmistanut, että Teslaa ei meille tule. Onneksi muut valmistajat alkaa päästä jyvälle sähköautoissa, niin parin vuoden kuluttua on paljon hyviä vaihtoehtoja.
 
Ei se anturi estäisi sitä vikaa, kertoisi vain valon syttymisellä, että NYT tarvii irroittaa moottori autosta ja vaihtaa se onneton tiiviste.
Ei se stefan vaihto oli tonnin vika vaan laakerien ja ohjauskortin paskoontuminen siitä että ajetaan mehut roottorissa. Se euron anturi estäisi sen.
 
Vastaavana anekdoottina osui kuukausi tai kaksi sitten Nettiautossa silmään io-techin videoilla esiintynyt Sampsan Model Y, joka vanheni liikkeen sivulla kaksi päivää ennenkuin lätkähti Myyty-leima

Juhan Y onkin sitten lojunut jo sen yli kuukauden myynnissä.
 
Onkos näissäkin vikana se että jäähdytysneste päätyy moottorin sisään? E-tronissahan on joku keräilykuppi, mikä pitää tyhjentää määräaikaishuollossa. Ehkä sen täyttymisestä voi päätellä onko stefat menossa paskaksi.

Jep - sama ongelma kuin Teslan LDU:ssa ja osittain sama rakenne. Kokkola teki joitain kuukausia sitten tuosta hyvän videon. Itse en pelkäisi sen enempää kuin ILP-juttujakaan kunhan pitää huolen, että auton historia yms on ok kun sentään GW löytyy.
 
Onkos näissäkin vikana se että jäähdytysneste päätyy moottorin sisään? E-tronissahan on joku keräilykuppi, mikä pitää tyhjentää määräaikaishuollossa. Ehkä sen täyttymisestä voi päätellä onko stefat menossa paskaksi.
Juu samaa vikaa on. Tuolla toisessa ketjussa jo vastasinkin, että ET Autotech tekee myös laakerointia ja nestekierron tulppausta. Hinnat laskerointi + tulppaus 3200€, pelkkä tulppaus 1200€. Itsellä --15 S 85 ja siinä tuo vika tuli noin 250tkm kohdalla. Yhtenä oireena oli se, että kesken ajon tiputti vapaalle.
 
5000e/vuosi :rofl:
Oma auto nyt 4v vanha ja 150tkm ajettu mutta alkuperäinen pumppu käy ja kukkuu. Toki olisihan se kiva jos olisi 20ke nyt varattuna pumppuremppaa varten.
4500 paikkeilla taitaa olla nyt hinta ja nopeasti noussut, eiköhän sen jo inflaatio nosta 5k pintaan ensi talveksi :D.

Olen ajanut teslalla 5v ja likemmäs 200Mm ja nyt joutuu tyytymään vanhoihin kun pumpulliseen ei tee mieli koskea
 
Tämä on aika hurjaa, jos pitää paikkaansa.


"Teslaa vastaan on nostettu Kaliforniassa oikeusjuttu, jonka mukaan autonvalmistaja manipuloi matkamittareiden näyttämää mailimäärää.
Kanteen mukaan matkamittarit näyttävät enemmän mitä autoilla on ajettu, jotta takuu päättyisi todellista aiemmin ja Tesla välttyisi maksamasta mahdollisia korjauskuluja."
 
Teslan Ison-Britannian ja Saksan myynneistä muuten lukuja täällä. Verrattuna vuoden takaiseen, huhtikuussa UK -62% ja Saksassa -45,9%.

Ihan pienenä välikevennyksenä viimeiset puolisen vuotta:

11-12/24 "jengi odottaa Juniperia"
01/25 "Juniper tuli ja sitä ei vielä saa, kukaan osta vanhoja"
02/25 "Tuotanto ei vielä kunnolla käynnissä"
03/25 "Launch Series niin kallis, että nyt kun tulisi muut mallit mitä ostaa"
04/25 "Väärä kuukausi, kun Q alku"
05/24 "Odotetaan parempia värejä ja takavetomalleja"

Olisikohan se nyt ainakin tuleva kesäkuu kun myynti alkaa taas vetämään, kun oikein keksi mistä voisi seuraavaksi homma kiikastaa.
 
Myynti kun on sakannut alkuvuoden, niin loppuvuodesta tulee jättimäisisiä tarjouksia jotta saadaan vuoden tavoitteet kiinni. Joten ei kannata nyt ostaa, vaan vasta loppuvuodesta.
 
"Teslaa vastaan on nostettu Kaliforniassa oikeusjuttu, jonka mukaan autonvalmistaja manipuloi matkamittareiden näyttämää mailimäärää.
Kanteen mukaan matkamittarit näyttävät enemmän mitä autoilla on ajettu, jotta takuu päättyisi todellista aiemmin ja Tesla välttyisi maksamasta mahdollisia korjauskuluja."
Klikkiotsikko. Tämä on ihan business as usual jenkeissä ei ole mitenkään Tesla-spesifinen juttu. Kadun varret täynnä mainoksia joissa on lakimiesten kuvia puhelinnumeroilla ja tietoja mitä ryhmäkanteita ajetaan, osallistu arvontaan.

Ja tuskin on minkään auton matkamittari absoluuttisen tarkka.
 
Klikkiotsikko. Tämä on ihan business as usual jenkeissä ei ole mitenkään Tesla-spesifinen juttu. Kadun varret täynnä mainoksia joissa on lakimiesten kuvia puhelinnumeroilla ja tietoja mitä ryhmäkanteita ajetaan, osallistu arvontaan.

Ja tuskin on minkään auton matkamittari absoluuttisen tarkka.
Ei varmaan ole olemassa absoluuttisen tarkkaa mittaria. Autonvalmistajan kannalta sillä vaan voi olla iso säästö jos mittari näyttää kaikissa autoissa prosentin tai kaksi enemmän kuin todellisuus. Takuu loppuu nopeammin.
 
Ei varmaan ole olemassa absoluuttisen tarkkaa mittaria. Autonvalmistajan kannalta sillä vaan voi olla iso säästö jos mittari näyttää kaikissa autoissa prosentin tai kaksi enemmän kuin todellisuus. Takuu loppuu nopeammin.

Jos tuon jutun olisi lukenut, niin olisit huomannut, että tuo ei nyt paikkaansa pidä. Tällaisen olisi varmaan aika moni huomannut, jos matkamittariin kertyy 360% todellisestä ajomäärästä. Pieni heitto varmasti löytyy kaikista autoista.

Jonkin aikaa sitten mittari näytti yhden päivän ajoksi 72 mailia, kun todellinen ajomäärä oli korkeintaan 20.
 
Onkos näissäkin vikana se että jäähdytysneste päätyy moottorin sisään? E-tronissahan on joku keräilykuppi, mikä pitää tyhjentää määräaikaishuollossa. Ehkä sen täyttymisestä voi päätellä onko stefat menossa paskaksi.

Ei kai takuuajan jälkeen merkkihuoltoa käytetä, vaihdetaan raittari itse. Siinä vaiheessa ei kukaan enää tarkistakaan paljonko nesteitä on vuotanut.

Kuvien perusteella tuon tarkistus/kuivaus ei ole maailman hankalin temppu jos auton saa ylös.
 
4500 paikkeilla taitaa olla nyt hinta ja nopeasti noussut, eiköhän sen jo inflaatio nosta 5k pintaan ensi talveksi :D.

Olen ajanut teslalla 5v ja likemmäs 200Mm ja nyt joutuu tyytymään vanhoihin kun pumpulliseen ei tee mieli koskea
Meinaatko että olisit joutunut vuosittain pulittamaan tuon 4500 pumpullisessa autossa?
 
Täällä hiukan enemmän tietoa tuosta Teslan matkamittarista.
Mainitaan myös Teslan patentti miten teknillinen toteutus matkamittariin on tehty.

Edit. Näyttäisi, että CyberTruck ei saa laisinkaan Autosteeriä ja nyt tarjotaan vuodeksi FSD:n kokeilua.
Ei taida ihan tämä AP/FSD softana skaalautua vaikka on samat laitteistot eri autoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
276 631
Viestejä
4 761 923
Jäsenet
77 511
Uusin jäsen
kaupanteko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom