Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tulipa tuo uusi Y koeajettua, ja mennyt kyllä askeleen päin joka suunnassa eteenpäin (ja taaksepäin, kun "vaihde"vipu on poistunut). Suurin ärsytys eli jousitusmukavuus ja melu, on nyt varsin hyvällä mallilla kun vertaa -21 Model 3.

Olikohan tuossa kääntöympyrä pienempi kuin vanhassa Y:ssä, vai oliko vaan hitaamman ohjausvälityksen luomaa harhaa..

1.9% korkotarjoustakin mainostivat.

Oho, oliko tuo korkotarjous ihan myyjän suusta? Mulle vastikään sanoivat ettei ole pitkään aikaan tulossa uudesta Y:stä tarjouksia kun kyselin.

Meinasin asentaa OBD-portin M3:sen keskikonsolin alle. Sain konsolin suojakannen irti, jätin kuskin ikkunan auki ja samoin takaoven. Sentryn sammutin ensimmäiseksi. Sammutin virrat näytöstä ja odotellut releen naksahtamista... ei kuulu naksu.

Tesla appi herjas, että takaovi auki, joten kuso vissiin kulkee vielä. Menin sisälle ja nyt kaikki ovet kiinni & otin uusiksi sammuttaen virrat sisältä.

Semmonen vaimea humina kuuluu ajon jälkeen auton keulasta.

Kauankohan tuota naksua pitää ootella? Kuuluuko se selvästi sisälle?

Meinasin asentaa OBD-portin M3:sen keskikonsolin alle. Sain konsolin suojakannen irti, jätin kuskin ikkunan auki ja samoin takaoven. Sentryn sammutin ensimmäiseksi. Sammutin virrat näytöstä ja odotellut releen naksahtamista... ei kuulu naksu.

Tesla appi herjas, että takaovi auki, joten kuso vissiin kulkee vielä. Menin sisälle ja nyt kaikki ovet kiinni & otin uusiksi sammuttaen virrat sisältä.

Semmonen vaimea humina kuuluu ajon jälkeen auton keulasta.

Kauankohan tuota naksua pitää ootella? Kuuluuko se selvästi sisälle?
Ihan selkeä "pamahdus" kuuluu.
Yksi tapa on istua takapenkillä ja pitää ovet kiinni, sitten sammuttaa takapenkiltä. Pitäisi noin 4-5 min sisään siitä kuulua tämä "pamahdus".
Virallisella videolla ei ainakaan enää mainita mitään sammutuksia.

Ihan selkeä "pamahdus" kuuluu.
Yksi tapa on istua takapenkillä ja pitää ovet kiinni, sitten sammuttaa takapenkiltä. Pitäisi noin 4-5 min sisään siitä kuulua tämä "pamahdus".
Virallisella videolla ei ainakaan enää mainita mitään sammutuksia.

Ei mulla kuulunu, vaikka odotin 20 min 😬 Vaimea humina vaan kuulu etuosasta. Kännykkäappi ilmoitti, että ovet eivät ole lukossa, vaikka mulla oli bluetoothkin pois. Laitoin lukkoon, niin meni hetken päästä hälyt päälle 😆

Luin ulkomaiselta foorumilta, niin pitäisi onnistua avaamalla kaikki 4 ovea ja ikkunaa, disabloida mobiilikäyttö, sekä sentry ja sammuttaa näytöstä. 2 min odottelun jälkeen pitäisi kuulua "klonk".

Pitää kokeilla huomenna uusiksi.

Ei mulla kuulunu, vaikka odotin 20 min 😬 Vaimea humina vaan kuulu etuosasta. Kännykkäappi ilmoitti, että ovet eivät ole lukossa, vaikka mulla oli bluetoothkin pois. Laitoin lukkoon, niin meni hetken päästä hälyt päälle 😆

Luin ulkomaiselta foorumilta, niin pitäisi onnistua avaamalla kaikki 4 ovea ja ikkunaa, disabloida mobiilikäyttö, sekä sentry ja sammuttaa näytöstä. 2 min odottelun jälkeen pitäisi kuulua "klonk".

Pitää kokeilla huomenna uusiksi.

Laitoin itse tuon commanderin kiinni ilman mitään naksahduksia enkä huomannut mitään ongelmaa. Hyvin on pelittänyt nyt pari viikkoa. Kyseessä M3 2020 eli taka-asennus.

Vai ovat käytetyt Teslat nyt kuumaa kamaa ja etsivät hintaansa markkinoilla. Sopivasti samalla kun autoliike ilmoitti vaihtoautoni arvon tippuneen 3 tonnia "kun Teslat menevät nyt niin huonosti kaupaksi ja se näkyy hinnoissa". No ehkä minä nyt sitten odottelen kuukauden ja hinta taas on noussut ja löytänyt paikkansa.

Kyllä vaikka tästä autosta oon hankkiutumassa eroon, niin sanon näistä ässistäkin saatavan ihan helvetisti autoa hinnalleensa. Ei oo mitään järkeä miten alas arvot ovat valuneet. Tuossa kun kävin koeajamassa Range Roveria, Porschea ja Bemaria ja aiempi auto oli XC90 korkeimmalla varustelulla, niin ei ole oikein yksikään erottunut toisestaan laadullisesti mitenkään suuresti. Oon suorastaan yrittänyt ruokkia autokuumetta, mutta tulikin melkein vastakkainen reaktio. Olin valmistautunut tulevani haukkumaan tänne ässän kun oli taas oikeita autoja alla, mutta toisin kävi. Ok... On muutamia yksityiskohtia toki näissä sisustoissa, mutta näin yleislaatuvaikutelmaltaan.

Tässä tuo teknologia, autopilot, käyttis ja kaikki tuo niin nykyaikaisemman fiiliksen. Sitten kun alla on vielä 600 hevosvoimaa ja alhaiset käyttökulut. Toki esimerkiksi Porschen ja Rangen ilmajousitukset olivat eri ääripäitä hakevia (mukavuus vs. sporttisuus), mutta ei tälläkään ässällä ajaessa tarvitse kyllä valittaa.

No, silti oon vaihtamassa kun maasturin tarvitsen ja haluan, mutta perkele eipä tämä Tesla nyt niin paska ollutkaan. Lisäksi oli sijaisautona tällä viikolla Skoda Enyaq ämpärimuovi yksityiskohdilla, surkeilla penkeillä ja mankalla niin alkoi sen jälkeen arvostamaan taas täysin eri lailla omaa ja koeajamiani autoja. Oli varmaan joku alhaisin varustetaso, vaikka olikin isompi akkuinen nelivetomalli. Muuten ei voisi olla tommonen. Ei edes adaptiivista vakkaria, niin olipahan hirveä ajella kehillä.

Ei sillä etteikö muista sähköautoista löytyisi myös laadukkaita ja nykyaikaiselta tuntuvia asioita. Onhan siellä moni myös Teslaan edellä monessakin asiassa. Kirjoitin toiseen threadiin koeistumastani Xpeng G9:stä, niin sehän oli aivan eri planeetalta luksuksineen.

Tuossa uutisessa puhutaan tarjousmääristä, ei se välttämättä kerro että hinnat olisivat nousussa. Ehkä kun määrä on suurempi, niin hinnat laskee.

Niin, siinä puhutaan kysynnän reilusti nousseen ja Teslojen hintojen etsivän paikkaansa. Eli aika näyttää, mutta ei ole ainakaan tilanne, että ne menisivät huonosti kaupaksi. Vaan toisinpäin.

Niin, siinä puhutaan kysynnän reilusti nousseen ja Teslojen hintojen etsivän paikkaansa. Eli aika näyttää, mutta ei ole ainakaan tilanne, että ne menisivät huonosti kaupaksi. Vaan toisinpäin.
Mietis nyt hetki kuka tässä on ostaja ja kuka myyjä. Ihan vinkkinä, että Baanassa myyjä on Teslasta eroon haluava yksityishenkilö. Eli kuulostaa enemmänkin siltä, että Baanan ja Autovexin haistapaska-tasoa olevat tarjoukset uppoavat kiihtyvällä tahdilla Teslan omistajiin, jotka etsivät pelastuslauttaa uppoavasta laivasta.

Maaliskuun lopussa Teslat menivät myös lähes kolme kertaa todennäköisemmin kaupaksi kuin alkuvuonna.

– Baanaan tulee Tesloja myyntiin ennätysmäärin ja ne menevät paremmin kaupaksi kuin koskaan aiemmin, Vähämaa sanoo.

– Teslojen ympärillä on ollut alkuvuonna paljon kohua, joka on vaikuttanut autojen arvoon. Tuntuu, että tällä hetkellä automarkkina etsii oikeaa hintapistettä Tesloille.

Mä oon vähän ollu huomaavani muuta. Autoliike on pian myynyt omaa vaihdossa mennyttäni pari kk ja tiputtanut hintaakin 1100€. Hinta ihan linjassa muiden vastaavien kanssa, mutta tarjontaa on ihan järjettömästi. Eli varmaan niitä määrällisesti myydään paljon, mutta yksittäisen myyntiaika voi olla todella pitkä.

Toinen huomio liittyy tuontiautoihin. Olen seuraillut varsinkin Kiesin tarjoamaa ja siinä missä siellä oli lähes yksinomaan Teslaa jokuset ajat sitten, niin nyt selkeä ykkönen näyttäisi olevan Polestar ja muutenkin valikoima leveämmällä. Kertonee sekä siitä, että 3:sta ja Y:tä on vaikeampi myydä kuin aiemmin ja siitä, että ainakin kiinnostus sen Polestarin ostamiseen on lisääntynyt lähiaikoina käytettyjen ostajille potenssiin 100.

S nyt on tietenkin ihan eri auto kun nuo edellämainitut ja ostajakunta + kilpailijatkin ovat eri.

Laitoin itse tuon commanderin kiinni ilman mitään naksahduksia enkä huomannut mitään ongelmaa. Hyvin on pelittänyt nyt pari viikkoa. Kyseessä M3 2020 eli taka-asennus.
Ok. Voihan se onnistuakin ilman, mutta meinasin ottaa varman päälle.

Onko sulla muuten siinä 2020 M3:ssa ratinlämmitintä? Mulla samainen auto ja siinä ei ollu, eikä ollu johtojakaan, että olis päässy pelkällä moduulin vaihdolla. Tuli tilattua EVOffer:lta moduuli + jenkeistä käytetty ratti 😬Sais ens talvena ratin hohkamaan 🔥 Tottunu jo siihen edellisissä autoissa, niin vaikia olla ilman 😆

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 794
Jäsenet
77 389
Uusin jäsen
sakke1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom