Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Pitääpäs katsoa tuo. Saisi muutkin valmistajat ottaa vähän mallia Teslasta, että korjattavuus olisi yhtä helppoa.

En tuosta oikein löytänyt mitään kirjoitettua juttua, vilasin Atoy sivun, ei mitään ajankohtaista aiheesta, "Akkuautolle vaihdossa " en edes löytänyt
Akkuauto (haalari logo), siellä markkinointii akku korjausta ja lopussa
Joissain tapauksissa akku voi olla niin pahasti vaurioitunut, että se kannattaa vaihtaa toiseen. Jos akkuun joutuu esimerkiksi vaihtamaan useita moduuleita tai itse akun kuoressa on mekaanisia vaurioita, kannattaa hankkia toinen käytetty akku ja myydä vanhasta akusta ehjät moduulit muuhun käyttöön. Kysy meiltä hyvitystarjous! Auton vanha akku ei siis ole arvoton, vaikka se rikki olisikin!

Ns. kolmannen osapuolen akkukorjaus tarkoittaa myös sitä, että kyseinen akku ei enää kelpaa auton valmistajalle vaihto-osana.

Edit siellä S ja X malleihin vaihtoakku

Model S/X​

Nopeiten auto kuntoon parhaalla takuulla

Pronssi: alk. 8990 EUR (takuu 1v/30 000km)

Hopea: alk. 10990 EUR (takuu 2v/60 000km)

  • Sis. tarkastushuolto n. 1v / 30 000km kohdalla
Kulta: alk. 12950 EUR (takuu 3v/90 000km)

  • Sis. tarkastushuolto n. 1,5v / 45 000km kohdalla
  • Paras toimintamatka – vähiten kuluneet kennot

Vaihtoakku sisältää:​

  • Auto kuntoon jopa samana päivänä
  • Autosi viallinen akku vaihdetaan toiseen, Akkuauton kunnostamaan käytettyyn akkuun
  • Täydellinen, koko akun kattava takuu (akkukorjauksen takuu kattaa korjatun vian ja vaihdetut osat ja työn, mutta ei kaikkia akkukennoja)
  • Kattava raportti
  • Alkuperäinen akku jää vaihdossa Akkuautolle

Eli ilmaisesti vaihtoakut käytettyjä

Toimipisteet Tampereella ja Kankäänpään suunalla


Edit meni ohi, oliko Y ja 3 tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, että kun puhutaan korjattavuudesta niin en ole kyllä koskaan kuullut että Tesla olisi siinä erityisen hyvä (ko. videossakin lanseeratut "tarvikeakut" ovat S ja X malleihin). Eivät siis valettuja hartsiakkuja lukuunottamatta erityisen huonojakaan toki.

Samalla lailla siellä on erikokoisia moduuleita ja varsinkin kolmosessa, joten niitä ei voi päittään vaihtaa ja vaihtelevat vieläpä saman automallin sisälläkin riippuen versiosta.

Sitä olen kyllä ihmetellyt että miksi luullaan että Tesloja ei voi korjata.

epc.tesla.com löytyy käytännössä jokainen osa, service.tesla.com löytyy korjausohjeet referenssiaikoineen, johtokaaviot yms. Sähköiset työkalut saa vuokrattua jos pitää syvempiä softa-asetuksia muuttaa. Esim. jos tekee DIY retrofitin matriisiumpioihin.

Kyllä DIY henkisen on helppo näitä ruuvata.

En halua edes laskea paljonko aikaa mulla on mennyt johonkin 2003 Volvo V70 tietyn piirikaavion etsimiseen. Harvalla valmistajalla on osalistat, korjausohjeet ja kaaviot noin helposti tyrkyllä. Yleensä ne löytyy jostain foorumilta enemmän tai vähemmän epämääräisten linkkien takaa. Jos löytyy ylipäätään.
 
Sitä olen kyllä ihmetellyt että miksi luullaan että Tesloja ei voi korjata.

epc.tesla.com löytyy käytännössä jokainen osa, service.tesla.com löytyy korjausohjeet referenssiaikoineen, johtokaaviot yms. Sähköiset työkalut saa vuokrattua jos pitää syvempiä softa-asetuksia muuttaa. Esim. jos tekee DIY retrofitin matriisiumpioihin.

Kyllä DIY henkisen on helppo näitä ruuvata.

En halua edes laskea paljonko aikaa mulla on mennyt johonkin 2003 Volvo V70 tietyn piirikaavion etsimiseen. Harvalla valmistajalla on osalistat, korjausohjeet ja kaaviot noin helposti tyrkyllä. Yleensä ne löytyy jostain foorumilta enemmän tai vähemmän epämääräisten linkkien takaa. Jos löytyy ylipäätään.

Jos nyt oikein ymmärsin niin taisi olla akun sisäisestä korjauksesta kyse. Johonkin vehkeisiin (meb?) voi vaihtaa moduuleita, teslalla on yhtä könttiä. Toki kyseessä voi ihan valmistajan kokemus aiheesta, sillä voi olla että yhden moduulin uusiminen saa lopulta akun helposti epäbalanssiin.
 
Jos nyt oikein ymmärsin niin taisi olla akun sisäisestä korjauksesta kyse. Johonkin vehkeisiin (meb?) voi vaihtaa moduuleita, teslalla on yhtä könttiä. Toki kyseessä voi ihan valmistajan kokemus aiheesta, sillä voi olla että yhden moduulin uusiminen saa lopulta akun helposti epäbalanssiin.
Ei Teslan akku ole yhtä könttiä, vaan pääasiallisesti 3 ja Y akussa on neljä moduulia
 
Ei tuo akkujen korjaus mitenkään Teslan ominaisuus, MEBeissaäkin on ihan yhtä hyvä ellei parempi korjattavuus.
Teslan suunta on kokojan tehdä iso möykky mitä ei voi korjata laisinkaan.

Edit.
Videon akut saataville nyt S:lle ja X:lle. X:n akkuja ei varastossa. 3 ja Y tulossa myöhemmin.

Hinnat/takuu
Pronssi 9k, 30 000km/1v
Hopea 11k, 60 000km/2v
Kulta 13k, 90 000km/3v

Vanha akku hyvityksenä.

Suosittelevat, että korjatullekin akulle tehdään kuntotarkistus puolessa välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Cybertruckissa näköjään aika isoja ongelmia moottoreiden kanssa. Videossa tuli esille myös itselle uutena tietona, että Cybertruckin Beast versio on ensisijaisesti etuvetoinen. Mielenkiintoinen ratkaisu ja ilmeisesti aiheuttaa ikävää ongelmaa töyssyjen kanssa (kohdasta 26:25 eteenpäin)

 
Eikös tuo selviä kun tukee GDPR tietopyynnön?
Noita lähetettyjä videoita ei saa GDPR pyynnössä koska niitä ei ole Teslan mukaan sidottu tiettyyn Tesla tiliin.

1741457343791.png
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Noita lähetettyjä videoita ei saa GDPR pyynnössä koska niitä ei ole Teslan mukaan sidottu tiettyyn Tesla tiliin.

1741457343791.png
Ei ole väliä linkitetäänkö se tiliin vai ei. Jos tallennetaan henkilötietoja (vaikkapa kuva, ääni, ip, sijainti), ne ovat aina tietosuojan piirissä.
Mutta jos tiedot anonymisoidaan, tämä muuttaa tilanteen. Ne pitää siis muuttaa kokonaisuutena sellaiseen muotoon, ettei mitenkään voida päätellä kuka on kyseessä. Tämä toki tarkoittaa esimerkiksi sijantidatan poistamista kodin ja työpaikan lähistöltä, vaan miten se tehdään jos "tietoja ei ole linkitetty tiliin"?
 
Iltalehti tarttunut Teslan lämpöpumppuongelmiin ja tehnyt uutisen.
Tarkennuksena, että lämpöpumppua ei mainita?

"Se oli kuitenkin ihmeellistä, että Tesla-riidoissa toistui aluksi usein sama aihe: maalipinta.
– Niissähän oli sellainen maalivika, että maali kuoriutui pois, ex-puheenjohtaja muistaa elävästi."

Ilmeisesti Suomessa ei ole oikein mitään Teslan johtoa, vaan ohjaavat Ruotsiin?

"On kuitenkin tärkeä huomata, että kuluttajariitalautakunta tekee ainoastaan suosituksia. Tässä tapauksessa jo mainittujen seikkojen pohjalta Tesla on päättänyt ettei tässä tapauksessa seuraa kyseistä suositusta."

Tuo siis koskee kaikkia laukunnan päätöksiä, jotka koskee Teslaa.

Tesla siis ohjaa menemään oikeuteen? Kuten esim Norjassa:

"Nähtäväksi jää, johtaako Norjan tapaus siihen, että myös muissa maissa nähdään vastaavia oikeudenkäyntejä."
 
Mitenkäs se yksi maalikeissi menikään kun tapaus hävisi kuin tuhka tuuleen? Ilmeisesti asianajajan kanssa soviteltu ja nimi alle paperiin sekä somehiljaisuus asiasta?
 
Mitenkäs se yksi maalikeissi menikään kun tapaus hävisi kuin tuhka tuuleen? Ilmeisesti asianajajan kanssa soviteltu ja nimi alle paperiin sekä somehiljaisuus asiasta?
Voi olla. Tuohan vietiin kumminkin aika pitkälle ja siitä alkoi jo tulla mainehaittaa Teslalle.

 
Niin tai oli ite tuhonnut maalipinnan jollaki kiillokeaineilla ja nyt nolottaa. Who knows.

Heh, jos olisit yhtään seurannut tuota casea niin tietäisit paremmin. Mutta aina pitää rynnätä paikalle puolustamaan Teslaa vai mitä?

Kyseinen tyyppi oli siis hommannut asiantuntijalausunnot maalipinnan paksuudesta ja oli mittauttanut useamman eri Teslan maalipinnan paksuudet ja lopputulema oli teknisesti täysin selvä.

Mutta sitten yhtäkkiä lopetti asian viemisen eteenpäin, sanoi jotain ettei voi enään asiasta puhua ja taisi tuhota some-tilitkin (en ole ihan varma tästä). Muistaakseni aika moni oli snadisti vihainen tästä koska olivat samassa tilanteessa ja olettivat että saisivat omatkin autot fiksattua tämän casen myötä.
 
Mutta sitten yhtäkkiä lopetti asian viemisen eteenpäin, sanoi jotain ettei voi enään asiasta puhua ja taisi tuhota some-tilitkin (en ole ihan varma tästä). Muistaakseni aika moni oli snadisti vihainen tästä koska olivat samassa tilanteessa ja olettivat että saisivat omatkin autot fiksattua tämän casen myötä.
Eiköhän tuo "pieru saharaan" tyyppinen katoaminen tule tapahtumaan sen lämpöpumppukeissinkin kanssa, jota juristin kanssa viedään eteenpäin. Teslalle fiksumpaa maksaa muutama asiakas hiljaiseksi kuin hävitä oikeudessa ja päästää tieto häviöstä julkiseksi.
 
Ainahan noissa sovinnoissa on diili se, että auton omistaja laittaa suun suppuun ja saa todennäköisesti vähän paremman korvauksen mitä saisi verrattuna siihen, että pitää keissistä meteliä.

Mitään sometilien poistoa nyt tuskin voidaan vaatia koska se olisi todennäköisesti kohtuuton sopimusehto, mutta ehkä omistajalle helpompaa ettei tule vahingossa hövelinä lipsautettua mitään minkä on sopinut olevan salassapidettävää.
 
Myöhemmin kyllä Tesla noita helpoja maalaili jonkun ihmeen takia eli kyllä ne näitä korjaili.
Mutta tuossa Jonin tapauksessa todennäköisesti maksettiin hiljaiseksi, olihan näitä muitakin tapauksia netissä ollut missä kerrottiin, että NDA + rahat saivat. Kyllähän Joni senkin jälkeen oli somessa jne. mutta teki tätä long covid juttua. Sekin vähän taisi kuivaa kasaan koska siitä ei sittemmin kaiketi tullut mitään.

FSD:n osalta ei saatu asioita läpi, jotenka tämä venyy vielä eikä Muskin toimesta luvattu Q1 ainakaan pitä paikkaansa tänä vuonna.
Tällä hetkellä kaikki avoinena ja asiaa ei käsitellä ainakaan kesällä sen enempää.
 
Tuskin on EU:ssa tällä hetkellä hirveetä hinkua saada läpi Teslalle sopivia muutoksia itseajavien autojen sääntelyihin.
 
Tuskin on EU:ssa tällä hetkellä hirveetä hinkua saada läpi Teslalle sopivia muutoksia itseajavien autojen sääntelyihin.
Auttaisi se muitakin tuomaan tänne omiaan. Kiinalaiset ovat kyllä aika ovella mutta varmaan tekisi hyvää saksalaisillekin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 644
Viestejä
4 683 623
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom