Jos tuo olisi ainoa syy, kaikki teslat hajoaisivat 100% varmuudella aina kun lämpötila on riittävän kylmä.
Tarvitaan lisäksi joku toinen tekijä joka selittää sen, että miksi vain osa pakkaselle altistetuista autoista hajoaa.
Se toinen tekijä voi olla joku ihan materiaalitekninen ongelma.
Ja tietenkään kaikki Teslat ei hajoaisi kylmällä vain ainoastaan ne joilla ajetaan silloin ja se jo itsessään tekee siitä harvinaista sitllä -29C lämpötiloja on todella harvoin ja niissäkin maissa joissa niitä esiintyy (Esim. juurikin suomi) on kyseessä niin harvinainen lämplötila, että jo polttomoottorien aikaan ihmiset on autoilleet vain äärimmäisen tarpeen tai pako vaatiessa. Kun lämpötila laskee jo alle -25 niin huomaa kuinka vähän autoja on liikenteessä.
Eli se olisi kiva tietää, että monessako Teslassa on pumppu hajonnut kun:
a) Tesla on ollut liikenteessä -29C asteessa.
b) Autoa on säilytetty pihalla eli on lähtenyt kylmästä, jolloin pumpulla on oikeasti lämmitettävä sekä auto, että akku siitä -29C lämpötilasta.
Jo nuo ehdot laskee huomattavasti potentiaalisten autojen määrää, joten voisi olla vaikka 90% eikä me tiedettäisi.