Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Potkaisuluukun hyviä puolia: kontin voi avata kanssamatkustaja jolla ei ole avaimia autoon.

Jos haet teinin lätkäharkoista, hän voi potkia kontin auki itse. Jos lähdet kaverin kanssa liikkeelle -> tämä saa itse kontin auki ilman sinun apuasi.

Potkaisumalli menee myös kiinni samalla tavalla ilman nappuloita (ainakin omassa hybridissä), näppärä esim isompaa tavaraa kontista ottaessa niin ei tarvitse käsiä irroittaa. Eikä potkaisu tosiaan ole potkaisu vaan kunhan käyttää jalkaa sopivasti puskurin alla, oikean tavan oppii kyllä nopeasti.

Aika kova paradoksi - mielipide kun ei todellakaan ole objektiivisesti yhtään mitään muuta kuin mielipide.

On aivan normaalia että eri ihmisillä on eri tarpeita ja eri mielipiteitä ja kummatkin ovat aivan yhtä oikeassa.
Kaikki asiat, jotka sanotaan olevan objektiivisesti tietyllä tavalla, ovat joko 1. empiirisiä havaintoja (subjekti havainnut), jotka ovat kokemuksellisia + liittyy jokin sääntö/laajan joukon hyväksyntä/hyväksytty lähde tai 2. loogisen sääntöjärjestelmän sisällä tapahtuvia abstakteja asioita: kuten 1+1 = 2.

Toki voit kiistää väitteeni: että minun mielestäni havainto maailmasta on sellainen, että ihmiset jakavat laajasti ajatuksen automaattiperäkontista olevan parempi kuin fyysistä liikettä avatessa vaativan. Tällöin minun mielipiteestä: hyvä/huono syntyy yleistetty objektiivinen mielipide, että toden totta, se on yleisesti ihmisten mielestä parempi. Mielipide on subjektin yksin omaava. Voidaan toki myös riidellä mikä on objektiivisuuden määritelmä; wikipedia: Objektiivisuus tarkoittaa asenteesta riippumatonta, puolueetonta, tasapuolista, yleispätevää näkemystä

Rautalangasta voidaan sanoa, että objektiivisesti arvioiden ihmiset tykkäävät sisäilman lämpötilasta +21c. Tämähän perustuu havaintoihin ihmisten kokemuksista yhdistettynä myös toki myös muuhun tietoon terveysvaikutuksista. Tämä on eriasia kuin, että minä sanon tykkäävän itse +24c sisälämpötilasta ja sanon, että ihmiset objektiivisesti tykkäävät +24c.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 811
Jäsenet
76 112
Uusin jäsen
oakens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom