Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Minulla on Teslan kuitti jossa tehty tuo työ ja sen lisäksi renkaiden irrotus ja takaisin laitto. 234€ sis alv.
On tämä ihme puulaaki. Tuosta veloitetaan erikseen, ja sitten rangeri kurvailee pitkin maakuntaa tekemässä pikkuhuoltoja omistajien kotona ilmaiseksi.

Olen vaan tottunut siihen että jos kiinteä hinta jonkin huoltamiseksi on kerrottu, niin se on sitä. Erikseen on sitten ns. määrittelemättämät huoltotyöt jossa on erikseen osat/tarvikkeet ja sitten työveloitus tuntiperusteisesti.
 
Jarruhuollossa ei lähtökohtaisesti irroiteta renkaita. Siinä tarkistetaan levyt, palat ja nesteet, sekä yleisvaikutelma. Ei juuri muuta.
Onkohan tämä taas sitä tekijöihin peseytynyt samaa laiskuutta kun jos jarrunesteiden vaihto tarkoittaa vain säiliön nesteiden vaihtoa. Itse olettaisin ainakin 200€ saavani sen että joka satulasta kengät pois, männät ulos, tarkistaa ettei männissä ole ruoste pisteitä, sumautus öljyä mäntiin, Männät sisään, ilmaus nippa auki ja polkimen verran nestettä ulos satulasta.
 
Ehkä tarkistuksessa. Nyt kyse tästä huollosta.
Saa olla aika taikuri jos tekee tuon voitelun ja säätämisen ilman irroitusta.

Mitä säädettävää teslan jarruissa on? Jarrupalojen/levyjen vaihto, jarrunesteen vaihto, jarrujen herkistely on erikseen yleensä huolto-ohjelmissa. Jarruhuollossa (nimenä) tehdään vain tarkistus.
 
Onhan nuo hinnat jokatapauksessa aika koomiset. Suuntauksen tarkastus 181€ eikä sisällä kun tarkastuksen. Muualla normaali hinta suuntaukselle on 100€. (Tai ainakin viime kesänä teetin suuntauksen hintaan 99€)

Mutta oma veikkaukseni on, että Tesla ei näitä todellakaan halua oikeasti tehdä näitä huoltoja vaan nämä nyt vaan pakosta tarjotaan. Huoltopaikkoja vain muutama ja varmasti kädet täynnä takuu töitäkin ja bisnes lienee myydä uusia autoja eikä tehdä huoltoja.
 
Mitä säädettävää teslan jarruissa on? Jarrupalojen/levyjen vaihto, jarrunesteen vaihto, jarrujen herkistely on erikseen yleensä huolto-ohjelmissa. Jarruhuollossa (nimenä) tehdään vain tarkistus.
Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä
Tästä se lähti. Vilkaise tuota kuvaa niin tarkastus kaikkineen 120€ ja sitten on erikseen tuo huolto jossa tehdään nämä voitelua ja muut. Hinta tälle 181€. Itselläni kuitti jossa tuo huolto + renkaiden irrotus/takaisin laitto 234€.
 
Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä
Tästä se lähti. Vilkaise tuota kuvaa niin tarkastus kaikkineen 120€ ja sitten on erikseen tuo huolto jossa tehdään nämä voitelua ja muut. Hinta tälle 181€. Itselläni kuitti jossa tuo huolto + renkaiden irrotus/takaisin laitto 234€.
Onkohan tuo mahdollisesti se, että renkaan on vaihdettu edestä taakse, mitä Tesla käskee tekemään aika-ajoin? Mutta siitä olen samaa mieltä että tuossa on tuplalaskutus tapahtunut, koska renkaat on joka tapauksessa pakko irroittaa jarruhuollossa. Reklamoitko silloin tuota asiaa?

Toki luulen että jos viet auton jarruhuoltoon mihin tahansa korjaamoon, ja pyydät samalla vaihtamaan kesärenkaat alle, niin heiltä tulee sama veloitus renkaiden vaihdosta vaikka renkaat on jo joutunut irroittamaan jokatapauksessa. Sitten ei tule jos laskuttavat tuntiperusteisesti.
 
Minulla on Teslan kuitti jossa tehty tuo työ ja sen lisäksi renkaiden irrotus ja takaisin laitto. 234€ sis alv.
Käytit auton tuossa Teslan Kuntotarkastuksessa ja otit siihen tuon jarrusatuloiden puhdistuksen ja voitelun? Vai olet joskus käyttänyt ja silloin hinta on ollut eri kuin nyt?
 
Onkohan tuo mahdollisesti se, että renkaan on vaihdettu edestä taakse, mitä Tesla käskee tekemään aika-ajoin? Mutta siitä olen samaa mieltä että tuossa on tuplalaskutus tapahtunut, koska renkaat on joka tapauksessa pakko irroittaa jarruhuollossa. Reklamoitko silloin tuota asiaa?

Toki luulen että jos viet auton jarruhuoltoon mihin tahansa korjaamoon, ja pyydät samalla vaihtamaan kesärenkaat alle, niin heiltä tulee sama veloitus renkaiden vaihdosta vaikka renkaat on jo joutunut irroittamaan jokatapauksessa. Sitten ei tule jos laskuttavat tuntiperusteisesti.
Vain tämä jarruhuolto eli voitelu ja herkistely. En reklamoinut koska sain etukäteen sen työlistan mitä tekevät. Nyt kyseessä on se että ovatko muuttaneet prosessia vai tuleeko näitä yllätyskuluja. Pyysin nyt tarjouksen mitä maksaa tarkastus ja huolto tälle samalle asialle. Sittenhän sen näkee tuleeko renkaiden osalta extraa.

Renkaat olen itse kierrättänyt sen mukaan miten pinta on.
Käytit auton tuossa Teslan Kuntotarkastuksessa ja otit siihen tuon jarrusatuloiden puhdistuksen ja voitelun? Vai olet joskus käyttänyt ja silloin hinta on ollut eri kuin nyt?
Tehty ennen tätä mainostettua kuntotarkastusta. Uskoisin että prosessi on silti sama. Nyt tehdään vikalista 120€ ja sen jälkeen uudet työt.
 
Ihan hieno tuo uusi Y, ostaisin jos ei jo olisi Y:tä. Mutta ei nyt mitään niin mullistavaa että haluaisin vaihtaa tuohon. Petikossa nähtävillä siis nyt. Samalla tuli katseltua S ja 3 malleja ja ihan hieno tuo S, mutta aika alhaalla istutaan niin käytännössä Y huomattavan paljon mukavampi käyttää kun pääsee sisään ja ulos paljon helpommin.
 
Savukiehkuroita havaittu porauslautalla, Euroopan myynnit -50% tammikuussa. Facelift ja mitä näitä syitä nyt olikaan.

Tesla (TSLA) sales are dropping like a rock in Europe, but it's not just because of Elon Musk
Aika normi juttu joka vuosi näitä clickbaiteja. Ehkä lokakuussa huolestuisin jos myynti teslalla alta miljoonan ettei autot mene kaupaksi. Tulee niitä huonoja kuukausia pitkin vuotta milloin tulee taas uutisankkoja kun myynti sakkaa vaikka kyseessä yleensä on ettei Kiinasta tule uutta batchia 3/y. Toinen seikka sitten kun jengi inisee pitkin vuotta on että kylläpäs tesloja menee kun ne polkee hintoja ja korkokampanjaa pukkaa kokoajan ja referralia.
 
Savukiehkuroita havaittu porauslautalla, Euroopan myynnit -50% tammikuussa. Facelift ja mitä näitä syitä nyt olikaan.

Tesla (TSLA) sales are dropping like a rock in Europe, but it's not just because of Elon Musk

Niinno, kyllähän tuon nyt varsin todennäköisesti juurikin sillä faceliftillä selittyy. Sen vääjämättömästä tulemisesta on tiedetty jo pitkään, mutta aiemmin konkreettinen aikataulu oli vielä täysin auki. Nyt tiedetään tarkalleen koska uusi malli on tulossa, joten onko tuo nyt kovinkaaan ihmeellinen asia, että kokonaismyynti sakkaa, kun Teslan suosituimman auton väistyvän mallin myynti sakkaa?

Toki varmasti Muskin sekoilullakin on oma osansa, mutta veikkaan että se näyttelee loppuviimein aika pientä roolia. Teslan tärkein markkina-alue on Kiina ja siellä tuskin ollaan hirveän kiinnostuneita jenkkien sisäpolitiikasta tai siihen liittyvästä moraaliposeerauksesta. Toki erityisesti sillä markkinalla kilpailu myös kovenee koko ajan, joten voihan tässä tosiaan olla aineksia isompaankin luisuun myynneissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, täytyy siis poistaa valot tiketiltä. Ei uskalla ottaa riskiä 160€+alv turhasta maksusta.

Vähän riskillä mennään tuossa ulkokaiuttimessakin kun se plussa keleillä toimii niin siitäkin helposti tulee maksettavaa itselle ja sitten seuraavaksi päiväksi on luvattu pakkasta jolloin se ei sitten enää toimi, mutta sitten ei voi enää takuuna tikettiä tehdä uudestaan koska takuu on ohi.

No täytyy katsoa jos siellä on joku paikalla ja näistä keskustella ja vaikka koittaa siirtää aikaa sellaiseen hetkeen kun on pakkasta. Tosin säätiedostusta kun katsoo niin kunnolla pakkasta saattaa olla vasta ensi talvena, sinne asti tuskin saa siirrettyä?
Huolto tehty ja ulkokaiutin(töötti) sekä etu umpiot vaihdettu takuuseen. Umpioissa siis oli vettä sisällä, ei nyt mitään akvaarioita olleet ja kuivuivat sinänsä kyllä jos oli pitkään lämpimässä, mutta sisäpuoli lasista täynnä pisaroiden valumajälkiä ja kostealla ilmalla oli paljon pisaroita näkyvissä ja pakkasella jäässä sisäpuolelta. MY LR 23 siis kyseessä ja nyt sitten toivottavasti ei tule enää muita ongelmia koska takuu on kilometrien osalta taputeltu.

Takuuseen meni vajaassa 2 vuodessa:
-Lokasuojan kamera, vettä sisällä ja hajosi
-Latausportti, oli ilmoitusta, että ei välttämättä aukea painettaessa vaikka aukesikin
-Etu umpiot, vettä sisällä
-Töötin kaiutin, varmaan vettä sielläkin kun toimi plussakeleillä mutta ei pakkasella.

Muuta vikaa ei ole ollut.

Edit: eli jos saisivat parannettua noiden asioiden vedenpitävyyttä niin ei olisi ollut mitään ongelmaa. Tai no latausportti ongelma, mutta saattoihan sekin johtua vedestä.
 
Viimeksi muokattu:
Niinno, kyllähän tuon nyt varsin todennäköisesti juurikin sillä faceliftillä selittyy. Sen vääjämättömästä tulemisesta on tiedetty jo pitkään, mutta aiemmin konkreettinen aikataulu oli vielä täysin auki. Nyt tiedetään tarkalleen koska uusi malli on tulossa, joten onko tuo nyt kovinkaaan ihmeellinen asia, että kokonaismyynti sakkaa, kun Teslan suosituimman auton väistyvän mallin myynti sakkaa?

Toki varmasti Muskin sekoilullakin on oma osansa, mutta veikkaan että se näyttelee loppuviimein aika pientä roolia. Teslan tärkein markkina-alue on Kiina ja siellä tuskin ollaan hirveän kiinnostuneita jenkkien sisäpolitiikasta tai siihen liittyvästä moraaliposeerauksesta. Toki erityisesti sillä markkinalla kilpailu myös kovenee koko ajan, joten voihan tässä tosiaan olla aineksia isompaankin luisuun myynneissä.
Olisi kyllä ollut melkoinen ihme jos oikeasti joku olisi tammikuussa ostanut Model y:tä kun kerran juuri tulee uusi malli. Varsinkin kun ei nyt mitään erityisiä alennuksiakaan olisi saanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 008
Viestejä
4 617 416
Jäsenet
75 970
Uusin jäsen
.45 Colt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom