Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Musk on kyllä omilla edesottamuksillaan aiheuttanut sen, että tämä keskustelu todellakin liittyy ihan suoraan Teslaan. Teslan ostaja on suora rahoituskanava Muskin toiminnalle. Auton hankinta ei ole vain teknologisia yksityiskohtia, vaan myös iso rahansiirto.

Harmi Teslan ja siitä tykkäävien kannalta että toimari on tuollainen hahmo, mutta ei näitä tosiasioita voi paeta vaikka kuinka haluaisi.
Sen osalta mitä Elon puhuu Teslasta. Loput Elon-jutut voi käydä laittamassa sinne politiikan Elon-lankaan.
 
Scenikki ois varmaan hyvä vaihtoehto, mutta millainen lie mobiiliäppi [saako esim. sohvalta lähetettyä osoitteen auton naviin valmiiksi? tai jaettua puhelinavaimen viestillä?] ja onko puhelinavainta? Lisäksi aika laiska tuollaisella 200 hv teholla, mutta pärjää sillä normaaliliikenteessä, sähköautossa se juttu minulle on kuitenkin halpa teho. Siinä pitää myös ottaa kallein varustelutaso, jotta saa sähköisen kuskin penkin, liekkö ratti siltikään sähköinen? Kun tottuu siihen, että kaikki lähtien mitä kuuntelit viimeksi spotifyssä soi autoon mennessä ja on valmiina, niin ei jaksaisi 50k€ autossa enää säädellä ohjainpylväitä saati parittaa jotain apple carplaytä - mut ehkä sekin jo toimii ketterästi.
Et ole tainnut käydä ajamassa, jos tuota haukut laiskaksi. Kalleinkin varustelutaso on halvempi kuin halvin Y samalla rangella. Ja perusjärjestelmä toimii.
 
Scenikki ois varmaan hyvä vaihtoehto, mutta millainen lie mobiiliäppi [saako esim. sohvalta lähetettyä osoitteen auton naviin valmiiksi? tai jaettua puhelinavaimen viestillä?] ja onko puhelinavainta? Lisäksi aika laiska tuollaisella 200 hv teholla, mutta pärjää sillä normaaliliikenteessä, sähköautossa se juttu minulle on kuitenkin halpa teho. Siinä pitää myös ottaa kallein varustelutaso, jotta saa sähköisen kuskin penkin, liekkö ratti siltikään sähköinen? Kun tottuu siihen, että kaikki lähtien mitä kuuntelit viimeksi spotifyssä soi autoon mennessä ja on valmiina, niin ei jaksaisi 50k€ autossa enää säädellä ohjainpylväitä saati parittaa jotain apple carplaytä - mut ehkä sekin jo toimii ketterästi.

Itse en Y:stä juuri tykkää, mutta kolmonen on tyylikäs. Harmikseen mitään kivaa kilpakumppania Teslalle ei oikein ole, kun otetaan vertailuun mukaan teho. Ehkäpä BMW:n neue klasse, mutta veikkaan sen olevan +10-15k€ kalliimpi karvalakkina, ehkäpä sellaisen premiumin sitten maksaa. Rivian R2 tai Lucidin Air olisi mielekkäitä nähdä täälläkin, mutta ei. Surkea on tilanne, jos haluaisi mahdollisimman modernia tekniikkaa softallisesti, tehoa ja ulkonäön. BMW:n i-tuotoksissa ärsyttää, että ne infoteimentit ei päivity auton vanhetessa ja ne on tehty pääosin fossiiliauton pohjalle - toki näkeekö sitä kuin painossa ja ahtaissa sisätiloissa, no ei varmaan.
Äppi on ihan ok, saa lämmityksen ja osoitteet naviin, sekä valoja vilkuteltua ja tööttiä painettua jos joku jostain syystä haluaa. Puhelinavain on tuettuna, mutta ei Suomessa.

Tehot on taas henkilökohtainen mieltymys, hyvin pärjää 130hv Meganellakin, vaikka alkuun epäilin mopoautoksi. Yleensä laitan vaan vakkarin päälle ja annan auton ajaa. Ratti ei ole sähköinen, penkin saa kai ruksittua kulimalleihinkin. En kyllä kaipaa noita kumpaakaan, koska ajan autoani 99,99% ajasta itse. Musiikki lähtee päälle automaattisesti, spotifyn saa ladattua auton omaan androidiin.
Minusta nyt kannattaisi pitää pää kylmänä ja tukea vain länsimaalaista taloutta. Tuki Kiinalle on tuki Venäjälle.
Samaa mieltä. Kiinan Model 3:t kannattaa jättää ostamatta :kahvi:
 
Et ole tainnut käydä ajamassa, jos tuota haukut laiskaksi. Kalleinkin varustelutaso on halvempi kuin halvin Y samalla rangella. Ja perusjärjestelmä toimii.
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.

Onko over-air päivityksiä vai pitääkö raahata merkkiliikkeeseen aina?
 
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.
Tämäkin reilu 7s sataseen on vähän eri kuin sen automaattilaatikollisen bensaturbon sama lukema.. itsellä ainakaan ei tule ikävä sitä pitkää lagia joka noissa polttiksissa on vaikka 0-100 väli menikin vanhalla autolla varmaan puoli sekuntia nopeammin.

Kivempi ahtaa johonkin väleihin kolmion takaa kun tietää että auto liikkuu heti eikä puolen sekunnin viiveellä.
 
Tuo teholukema tai 0-100 aika ei kaikilla sähkiksillä kerro kyllä täyttä totuutta. Monessa nimittäin 0-100 aika on suht rivakka, vaikka tuo 7s, mutta sitten kun mennään motarilla niin menohalut ovatkin paljon miedompia. Kun olin työsuhdeautoa vaihtamassa, esim kaikissa ajamissani vag-konsernin vehkeissä oli sama vaiva. MYLR on taas ihan toista luokkaa vielä tuossa vauhdissa, vaikka tässäkin taitaa olla parhaat tehot käytettävissä n 60kmh vauhdissa, mutta paukkuja on turvallisiin ohituksiin myös motarinopeuksilla.

Tätä ei yleensä mainosteta syyksi miksi nämä vatkaimet myyvät, mutta kyllä minä uskallan tunnustaa että oli isossa osassa auton valinnassa. Oli toki muitakin.

Toki sitä voi jeesustella että missä saa ajaa noin kovaa!!! Menkää jonnekkin pääkaupunkiseudun poistumisteille iltapäivisin katsomaan...
 
Tuo teholukema tai 0-100 aika ei kaikilla sähkiksillä kerro kyllä täyttä totuutta. Monessa nimittäin 0-100 aika on suht rivakka, vaikka tuo 7s, mutta sitten kun mennään motarilla niin menohalut ovatkin paljon miedompia. Kun olin työsuhdeautoa vaihtamassa, esim kaikissa ajamissani vag-konsernin vehkeissä oli sama vaiva. MYLR on taas ihan toista luokkaa vielä tuossa vauhdissa, vaikka tässäkin taitaa olla parhaat tehot käytettävissä n 60kmh vauhdissa, mutta paukkuja on turvallisiin ohituksiin myös motarinopeuksilla.

Tätä ei yleensä mainosteta syyksi miksi nämä vatkaimet myyvät, mutta kyllä minä uskallan tunnustaa että oli isossa osassa auton valinnassa. Oli toki muitakin.

Toki sitä voi jeesustella että missä saa ajaa noin kovaa!!! Menkää jonnekkin pääkaupunkiseudun poistumisteille iltapäivisin katsomaan...
Itse olin tyytyväinen Peugeot e-2008 tehoihin, 136hv. Mutta halusin samalla nelivedon ja isomman akun. Model s 90d fl on kai 420hv, niin onhan se mukavampi. Jos ei kaipaa "yhtään" tehoja, niin saisi valittua chill moden.

Samoin model y lr awd pitäisi olla ihan kiva. Toivottavasti uudessa sellaisessa on myös ajettavuuteen panostettu ja onhan se 5mm matalampikin.

Voihan sitä ajoharjoittelua treenata vaikka moottoriradalla halutessaan. Toki siihen riittää vaikka ne pienemmätkin tehot, mutta hieman enemmän vauhtia saisi ripeämmällä.
 
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.

Onko over-air päivityksiä vai pitääkö raahata merkkiliikkeeseen aina?
Tuo vetely on selvä miinus etuvetoisissa, muuten ehkä rauhallisempi talvikelissä kuin takaveto.

OTA:t on, mutta tuntuu olevan vähän arpapeliä kenelle niitä tarjotaan ja milloin. Ei mitään volkkarisekoilua sentään kuitenkaan.
 
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.

Onko over-air päivityksiä vai pitääkö raahata merkkiliikkeeseen aina?
Ei sun neljän sekunnin tms kiima tuosta laiskaa tee. Ei siinä yhtään enempää kannata olla etuvetoiseksi. Ilmeisesti et osannut vaihtaa ajomoodia korealaisesta? Sport on välitön reagointi.

e: Mut eiköhän se tässä ketjussa jo tarpeeksi käsitelty, teslan suhde muihin tuli jo sen verran käsitellyksi.
 
Melko halpa tarkastus autoon. Ainoastaan tuo pyöränsuuntien tarkastus on niin kallis, että sen kyllä kannattaa jättää väliin. Teettää säädön jossain muualla. Tiedot löytyi Facebookista.

Kuvasta näkyy vähän epäselvästi. Sovellus -> Huolto -> Pyydä huoltoa -> Muu -> Muu...

Eli jos 4v/80tkm takuu on vielä voimassa, niin varmaan korjaavat viatkin. Toki varmaan vaatii sitten enemmän aikaa tai uuden käynnin.

FB_IMG_1738693185875~2.jpg


Tuonkin ehkä kannattaa teettää?


Olen ymmärtänyt että jos akun (mahdollinen) kolhu huomataan vasta katsastuksessa, niin vakuutusyhtiö ei korvaa? Myöhäistä enää siinä vaiheessa.
 
Korvaa jos teet vahinkoilmoituksen ja pystyt nimeämään missä, koska ja miten kävi.
 
Kauan meni, että Tesla alkaa tekemään kuntotarkastuksia omiin autoihin. Outoa kyllä vaikka ei huolto-ohjelmaa ole, niin silti valmistaja haluaa tehdä kuntotarkistusta.
Tätä menoa varmaan tulee vuosittaiset tai 2v välein olevat tarkastukset vielä.
 
Korvaa jos teet vahinkoilmoituksen ja pystyt nimeämään missä, koska ja miten kävi.

Siis korvaako vakuutusyhtiö todella uuden akun, jos siihen tulee klommo jonka johdosta se ei mene leimasta läpi? Toki täyskasko pitää varmaan olla, mutta mitkä vakuutusyhtiöt tätä tekee?

Autokauppias pari kuukautta sitten sanoi, ettei mikään yhtiö uutta akkua korvaa. En ole tosin ennenkään luottanut yhdenkään autokauppiaan puheisiin A:yhtään B:mistään mutta käy kyllä omaankin järkeen, tavallaan, ettei sitä kukaan korvaa jos itse akun kolhii. Tämä on itseasiassa itselleni se eniten ahdistusta aiheuttaa tekijä sähköautoissa joten mielelläni kuulisin lisää, eli onko joku joskus saanut tälläisessä tilanteessa akun menemään vakuutusyhtiön piikkiin?
 
Viimeksi muokattu:
Siis korvaako vakuutusyhtiö todella uuden akun, jos siihen tulee klommo jonka johdosta se ei mene leimasta läpi? Toki täsykasko pitää varmaan olla, mutta mitkä vakuutusyhtiöt tätä tekee?

Autokauppias pari kuukautta sitten sanoi, ettei mikään yhtiö uutta akkua korvaa. En ole tosin ennenkään luottanut yhdenkään autokauppiaan puheisiin A:yhtään B:mistään mutta käy kyllä omaankin järkeen, tavallaan, ettei sitä kukaan korvaa jos itse akun kolhii. Tämä on itseasiassa itselleni se eniten ahdistusta aiheuttaa tekijä sähköautoissa joten mielelläni kuulisin lisää, eli onko joku joskus saanut tälläisessä tilanteessa akun menemään vakuutusyhtiön piikkiin?
Miksei korvaisi? Ei taida yhdessäkään yhtiössä olla rajattu pois sitä vakuutusehdoissa. Uutta akkua ei välttämättä tule, mutta omaa vastaava. Kuten Mariini vihjaisi, tässä menee varmaan sekaisin se, että tapahtuma täytyy olla tiedossa, jotta korvataan. Peruutat kantoon ja teet ilmoituksen, korvataan. Vs. huollossa löytyy jälki ja ei mitään hajua mistä tuli. Ei korvata, koska vahinkotapahtuma ei ole selvillä. Ihan sama juttu tuo on kaiken vakuutetun tavaran osalta. Jos raapaiset sähköauton pohjan johonkin ja et ehdi huoltoon tarkastuttamaan, niin kannattaa päivä ja paikka kirjata ylös, niin ei tarvitse alkaa arvailemaan sitten jos vahinko paljastuu.
 
Kauan meni, että Tesla alkaa tekemään kuntotarkastuksia omiin autoihin. Outoa kyllä vaikka ei huolto-ohjelmaa ole, niin silti valmistaja haluaa tehdä kuntotarkistusta.
Tätä menoa varmaan tulee vuosittaiset tai 2v välein olevat tarkastukset vielä.
Eipä mikään ole tähän päivään asti estänyt Tesloja huoltamasta vaikka 2v välein...
 
ettei sitä kukaan korvaa jos itse akun kolhii. Tämä on itseasiassa itselleni se eniten ahdistusta aiheuttaa tekijä sähköautoissa joten mielelläni kuulisin lisää, eli onko joku joskus saanut tälläisessä tilanteessa akun menemään vakuutusyhtiön piikkiin?

Tässä tapauksessa kannattaa valita auton valmistaja niin, että sillä suuret sallitut toleranssit akun painaumiin. Mersullahan ei saanut olla mitään, joku toinen T:llä alkava salli vissiin sentin painauman tms..
 
Miksei korvaisi? Ei taida yhdessäkään yhtiössä olla rajattu pois sitä vakuutusehdoissa. Uutta akkua ei välttämättä tule, mutta omaa vastaava. Kuten Mariini vihjaisi, tässä menee varmaan sekaisin se, että tapahtuma täytyy olla tiedossa, jotta korvataan. Peruutat kantoon ja teet ilmoituksen, korvataan. Vs. huollossa löytyy jälki ja ei mitään hajua mistä tuli. Ei korvata, koska vahinkotapahtuma ei ole selvillä. Ihan sama juttu tuo on kaiken vakuutetun tavaran osalta. Jos raapaiset sähköauton pohjan johonkin ja et ehdi huoltoon tarkastuttamaan, niin kannattaa päivä ja paikka kirjata ylös, niin ei tarvitse alkaa arvailemaan sitten jos vahinko paljastuu.


Niin totta, ehkä pitäisi itsekin lukea vähän tarkemmin ne vakuutuksen ehdot. Onko hajua menisikö tuo sitten kolarista vai miten? Lähinnä mietin jos normaaliautolla ajat vaikka motarilla kivikovaan jääkökkäreeseen, öljypohja repeää ja tiputtaa öljyt pihalle jonka seurauksena kone entinen. Tämä siis pahin skenaario mikä nyt itsellä tuli mieleen, mutta siinä tapauksessa sen vahingon näkisi heti. Itsellä juuri eilen yöllä viimeksi otti pohjasta joku osa kiinni, kun poistuin parkkikselta. Ajoin varovasti, mutta en kulmassa vaan suoraan yli. Tuntuisi hölmöltä viedä se nyt nosturille tarkastukseen, mutta varmaan varuilta kannattaa ottaa päivämäärä ja kellonaika sekä osoite ylös? Mitäpä jos klommo huomataan vaikka 8kk pääatä, voinko vielä nojata tuohon tapahtumaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tässä tapauksessa kannattaa valita auton valmistaja niin, että sillä suuret sallitut toleranssit akun painaumiin. Mersullahan ei saanut olla mitään, joku toinen T:llä alkava salli vissiin sentin painauman tms..

Onko tuo sentti sitten paljon vai vähän sähkärivalmistajien keskuudessa? Omani käytin nosturilla heti oston jälkeen eikä klommoja näkynyt.
 
Model Y on 32 senttiä pidempi, 12 senttiä leveämpi ja 5 senttiä korkeampi.
Totta, Scenic tipahtaa pikkuautoluokkaan: C-segmentti vr Y-segmentti. En ois uskonut et noin pieni. Peråkontti 300 L tai noin 30% pienenpi. 10cm akselivälissä on paljon.

Mitat,Renault Scénic E-Tech Electric,Tesla Model Y
Pituus,4 470 mm,4 751 mm
Leveys,1 864 mm,1 921 mm
Korkeus,1 571 mm,1 624 mm
Akseliväli,2 785 mm,2 890 mm
Tavaratila,545 l (+30 l etutavaratila),854 l (+117 l etutavaratila)
 
Eipä mikään ole tähän päivään asti estänyt Tesloja huoltamasta vaikka 2v välein...
Ei tietenkään estä mutta, se että valmistaja alkaa nyt tarjoamaan tarkastuspalvelu on outoa vai näkevätkö, että nyt tehdään massia vioilla? Toki takuun ollessa voimassa oletus on, että ilmainen korjaus poislukien kuluvat osat.
 
Outoa kyllä vaikka ei huolto-ohjelmaa ole, niin silti valmistaja haluaa tehdä kuntotarkistusta.
Tätä menoa varmaan tulee vuosittaiset tai 2v välein olevat tarkastukset vielä.
Voi olla sekin, että kun porukkaa käy tekemässä tarkastuksen teslalla, niin katsastustilastot hieman paranee. Ei tule niin paljon katsastuksessa hylättyjä autoja?

En usko että mitään takuun kannalta pakollisia tarkastuksia tulee. On niin vähän noita virallisia korjaamojakin, eli pitkä ajomatka sinne osalla.
 
Model Y on 32 senttiä pidempi, 12 senttiä leveämpi ja 5 senttiä korkeampi.
Kommenttini koski ev3 väitettä.

e: Mihin helvettiin y hukkaa leveyden, Scenic on sisältä leveämpi.
Totta, Scenic tipahtaa pikkuautoluokkaan: C-segmentti vr Y-segmentti. En ois uskonut et noin pieni. Peråkontti 300 L tai noin 30% pienenpi. 10cm akselivälissä on paljon.

Mitat,Renault Scénic E-Tech Electric,Tesla Model Y
Pituus,4 470 mm,4 751 mm
Leveys,1 864 mm,1 921 mm
Korkeus,1 571 mm,1 624 mm
Akseliväli,2 785 mm,2 890 mm
Tavaratila,545 l (+30 l etutavaratila),854 l (+117 l etutavaratila)
Y on suorastaan surkea tiloiltaan, jos vertaa Sceniciin. Noin paljon pidempi ja Björnkin sai vain yhden säälittävänbanaanilaatikon tungettua enemmän y:hyn. Tesla taisi ilmoittaa luvut koko korkeudella ja muut hattuhyllyyn saakka?
 
Viimeksi muokattu:
se että valmistaja alkaa nyt tarjoamaan tarkastuspalvelu on outoa vai näkevätkö, että nyt tehdään massia vioilla? Toki takuun ollessa voimassa oletus on, että ilmainen korjaus poislukien kuluvat osat.
Minusta parannettu palveluvalikoimaa.

Jos takuu on loppu, niin toki siinä saa sitten lisämyyntiä. Toki tesla huolto on niin kallis, että ne viat kannattaa silloin korjauttaa jossain muualla kumminkin.
 
Ei tietenkään estä mutta, se että valmistaja alkaa nyt tarjoamaan tarkastuspalvelu on outoa vai näkevätkö, että nyt tehdään massia vioilla? Toki takuun ollessa voimassa oletus on, että ilmainen korjaus poislukien kuluvat osat.


Mielestäni lähinnä hölmöä, ettei näin ole tehty aikaisemmin. Ennen se 100-150e meni katsastusaseman/muun pajan kassaan kun porukka kävi tarkastuttamassa autonsa ja isoin lasku tuli itse valmistajalle varaosien muodossa. Nyt taas on mahdollista ottaa edes se 120e omaan kassaan tarkastusmaksun muodossa. Vielä kun saavat hiottua tarkastukseen käytettävän ajan kohdilleen, niin siinä tuskin kauaa menee asentajalla aikaa per auto kun tiedossa on tasan ne kohdat mitkä pitää katsoa ja kaikki tarkastettavat autot on pääsääntöisesti samoja/lähellä toisiaan rakenteellisesti.
Tämä siis silloin kun auto on vielä perustakuun alainen.
 
Voi olla sekin, että kun porukkaa käy tekemässä tarkastuksen teslalla, niin katsastustilastot hieman paranee. Ei tule niin paljon katsastuksessa hylättyjä autoja?

En usko että mitään takuun kannalta pakollisia tarkastuksia tulee. On niin vähän noita virallisia korjaamojakin, eli pitkä ajomatka sinne osalla.
Minusta parannettu palveluvalikoimaa.

Jos takuu on loppu, niin toki siinä saa sitten lisämyyntiä. Toki tesla huolto on niin kallis, että ne viat kannattaa silloin korjauttaa jossain muualla kumminkin.
Katsastus on halvempi kuin tämä heidän tarjoama, jos esim. haluaa sen alustanviat tarkistuttaa. Toki tämä pienentää tilastoja jos tehdään etukäteen mutta yleensä katsastuksesta on haettu se vikalista ja sen mukaan sitten korjataan.
Mielestäni lähinnä hölmöä, ettei näin ole tehty aikaisemmin. Ennen se 100-150e meni katsastusaseman/muun pajan kassaan kun porukka kävi tarkastuttamassa autonsa ja isoin lasku tuli itse valmistajalle varaosien muodossa. Nyt taas on mahdollista ottaa edes se 120e omaan kassaan tarkastusmaksun muodossa. Vielä kun saavat hiottua tarkastukseen käytettävän ajan kohdilleen, niin siinä tuskin kauaa menee asentajalla aikaa per auto kun tiedossa on tasan ne kohdat mitkä pitää katsoa ja kaikki tarkastettavat autot on pääsääntöisesti samoja/lähellä toisiaan rakenteellisesti.
Tämä siis silloin kun auto on vielä perustakuun alainen.
Ehkä ei ole todettu tarpeelliseksi kun ei ole huolto-ohjelmaakaan kuin parit asiat mitä omistaja voi itsekin tehdä ja muuten vain ajella. Ehkä alkavat taipumaan siihen, että autoja pitäisi myös huoltaakin tietyn väliajoin. Tuntuu, että Teslalla on huomattu perinteisten valmistajien tuotteet/palvelut ja ovat tuomassa näitä itsellekin.

Autoissahan ei liene kovin suuri kate, niin lisäpalveluilla saa sitten otettua pientä extraa.
 
Katsastus on halvempi kuin tämä heidän tarjoama, jos esim. haluaa sen alustanviat tarkistuttaa. Toki tämä pienentää tilastoja jos tehdään etukäteen mutta yleensä katsastuksesta on haettu se vikalista ja sen mukaan sitten korjataan.
En itsekään vie teslalle tarkastukseen jo pelkästään etäisyyden takia. 30€ olisi täällä halvin katsastus, niin ottaahan tesla siinä ihan kivasti enemmän katetta työlle.

Edit:
Silti ihan ok hinta tuo 120€ myös minusta.
 
Ei tietenkään estä mutta, se että valmistaja alkaa nyt tarjoamaan tarkastuspalvelu on outoa vai näkevätkö, että nyt tehdään massia vioilla? Toki takuun ollessa voimassa oletus on, että ilmainen korjaus poislukien kuluvat osat.
Tarkoitatko että Tesla ei saisi suorittaa muita kuin takuukorjauksia? Teslahan on suorittanut veloituksetta alustatarkastuksia takuuaikana jos sieltä on löytynyt väljää tai muuta vikaa.
Tuo uusi 120e tarkastushuolto on hyvä esim jos on uittanut jonkun 19vuotisen model 3 saksasta ja haluaa tarkastuttaa sen sitten Suomessa mitä tuli ostettua.
 
Siis korvaako vakuutusyhtiö todella uuden akun, jos siihen tulee klommo jonka johdosta se ei mene leimasta läpi? Toki täsykasko pitää varmaan olla, mutta mitkä vakuutusyhtiöt tätä tekee?

Autokauppias pari kuukautta sitten sanoi, ettei mikään yhtiö uutta akkua korvaa. En ole tosin ennenkään luottanut yhdenkään autokauppiaan puheisiin A:yhtään B:mistään mutta käy kyllä omaankin järkeen, tavallaan, ettei sitä kukaan korvaa jos itse akun kolhii. Tämä on itseasiassa itselleni se eniten ahdistusta aiheuttaa tekijä sähköautoissa joten mielelläni kuulisin lisää, eli onko joku joskus saanut tälläisessä tilanteessa akun menemään vakuutusyhtiön piikkiin?

Juuh samaa hämmästelen. Riippuu oletettavasti hitosti siitä miten osaa esittää asian ja erityisesti miten osaa kohdistaa sen tiettyyn tapahtumaan tai muuten on normaaliin kulumiseen rinnastettava asia (vaikka ei olisikaan loogista kun ajattelee miten se lommo syntyisi itsestään). Voisin kuvitella, että yleissääntönä täällä esitetty "pitää huomata ennen katsastusta" on ihan validi, vaikka mikään vakuutussopimuksessa ei siihen suoraan viittaisikaan - muuten menee uskottavuus vahinkoilmoitukseen.
 
Voisin kuvitella, että yleissääntönä täällä esitetty "pitää huomata ennen katsastusta" on ihan validi, vaikka mikään vakuutussopimuksessa ei siihen suoraan viittaisikaan.
Kuulostaisi aika erikoiselta. Ei kai ne voi olettaa että jokainen kuski on autotekniikan ammattilainen?
 
Tarkoitatko että Tesla ei saisi suorittaa muita kuin takuukorjauksia? Teslahan on suorittanut veloituksetta alustatarkastuksia takuuaikana jos sieltä on löytynyt väljää tai muuta vikaa.
Tuo uusi 120e tarkastushuolto on hyvä esim jos on uittanut jonkun 19vuotisen model 3 saksasta ja haluaa tarkastuttaa sen sitten Suomessa mitä tuli ostettua.
Miten se tarkastus voi olla ”veloitukseton”, jos sen edellytyksenä on, että joku on jo huomannut alustassa olevan vikaa? Ts. takuukeissi. Hyvä se tietysti on, jos Tesla katsoo takuutapauksen yhteydessä muutkin kuin hajonneen osan (kuten kuuluu), mutta hassua puhua näistä lisätarkastuksista jotenkin erillisenä tapahtumana. Nauraisin päin näköä, jos liike lähtisi vaatimaan lisähintaa siitä, että varmistavat ettei auton muut hajonnutta vastaavat osat ole myös rikki.

Laskuhan siitä tulee, jos ehjän auton menee tarkastuttamaan väittämällä jossain olevan vikaa. Eikö näin?
 
Miten se tarkastus voi olla ”veloitukseton”, jos sen edellytyksenä on, että joku on jo huomannut alustassa olevan vikaa? Ts. takuukeissi. Hyvä se tietysti on, jos Tesla katsoo takuutapauksen yhteydessä muutkin kuin hajonneen osan (kuten kuuluu), mutta hassua puhua näistä lisätarkastuksista jotenkin erillisenä tapahtumana. Nauraisin päin näköä, jos liike lähtisi vaatimaan lisähintaa siitä, että varmistavat ettei auton muut hajonnutta vastaavat osat ole myös rikki.

Laskuhan siitä tulee, jos ehjän auton menee tarkastuttamaan väittämällä jossain olevan vikaa. Eikö näin?
Ei ole pakko käyttää ensiksi leimamiehellä tarkastettavana. Tesla tekee alustatarkastuksen myös mutta toki siinä on Teslalla oma lehmä ojassa joten moni käyttää leimamiehellä jotta sieltä saa jo dokumentin että väljää on. Mutta se Teslan tekemä tarkastus maksaa 200e jos sieltä ei löydykkään mitään. Leimamiehen tarkastus muutaman kympin.
 
Tarkoitatko että Tesla ei saisi suorittaa muita kuin takuukorjauksia? Teslahan on suorittanut veloituksetta alustatarkastuksia takuuaikana jos sieltä on löytynyt väljää tai muuta vikaa.
Tuo uusi 120e tarkastushuolto on hyvä esim jos on uittanut jonkun 19vuotisen model 3 saksasta ja haluaa tarkastuttaa sen sitten Suomessa mitä tuli ostettua.
Saahan ne suorittaa ja nyt tekevätkin koska siitä saa rahaa.

Tietenkin se on takuuaikana veloitukseton. Se vasta olisikin outoa jos ei olisi. Toki nykyään lätkästään se 160€/h joka veloitetaan jos ei havaita ongelmaa/vikaa oli takuu tai ei.
 
Melko halpa tarkastus autoon. Ainoastaan tuo pyöränsuuntien tarkastus on niin kallis, että sen kyllä kannattaa jättää väliin. Teettää säädön jossain muualla. Tiedot löytyi Facebookista.

Kuvasta näkyy vähän epäselvästi. Sovellus -> Huolto -> Pyydä huoltoa -> Muu -> Muu...

Eli jos 4v/80tkm takuu on vielä voimassa, niin varmaan korjaavat viatkin. Toki varmaan vaatii sitten enemmän aikaa tai uuden käynnin.

FB_IMG_1738693185875~2.jpg


Tuonkin ehkä kannattaa teettää?


Olen ymmärtänyt että jos akun (mahdollinen) kolhu huomataan vasta katsastuksessa, niin vakuutusyhtiö ei korvaa? Myöhäistä enää siinä vaiheessa.
Tuolla hintaa saa katsastuksen ja vuosihuollon. Tuntuu aika rahastukselta kun omat sähköauton huollot olleet satkun molemmin puolin ja tuossa kostuu lähinnä jonkun energiankulutus tulosteen aikaväliltä vuosi? Alkaa olemaan muutenkin aika marmorilisät mm. sulkien vaihto 75€ ja pyöränsuuntauksien tarkastukset 181€ 🤣. No jokainen saa valita huolto paikkansa.
 
Tietenkin se on takuuaikana veloitukseton. Se vasta olisikin outoa jos ei olisi. Toki nykyään lätkästään se 160€/h joka veloitetaan jos ei havaita ongelmaa/vikaa oli takuu tai ei.
AD-korjaamokin lätkäisi mulle 250€ laskun vianetsinnästä kun eemelin ilmastointi oli rikki. Eivät löytäneet muutaman tunnin puuhastelun aikana sitä vikaa ja totesivat, että rikki on, mutta eivät tiedä mitä pitäisi korjata. Veho löysi kyllä ja sinne meni sitten nelinumeroinen summa, mutta ainakin auto tuli kuntoon.

Ei kukaan niitä maksutta tutki.
 
Olikos täällä kukaan saanut 3D-tulostettua takakameralle sade suojaa? Tarkempana mallina model 3 highland.

Oon koittanut googlettaa asiaa, mutta highland malliin en oo löytänyt 3D-tulostimella tulostettavaa mallia.
 
Olikos täällä kukaan saanut 3D-tulostettua takakameralle sade suojaa? Tarkempana mallina model 3 highland.

Oon koittanut googlettaa asiaa, mutta highland malliin en oo löytänyt 3D-tulostimella tulostettavaa mallia.
Itseäni kiinnostaa myös tämä, mutta legacy mallin model 3:lle. Moni ainakin faceryhmissä kehuu että tuolla tötteröllä/lipalla on hyötyä sadekelillä.
 
Tuolla hintaa saa katsastuksen ja vuosihuollon. Tuntuu aika rahastukselta kun omat sähköauton huollot olleet satkun molemmin puolin ja tuossa kostuu lähinnä jonkun energiankulutus tulosteen aikaväliltä vuosi? Alkaa olemaan muutenkin aika marmorilisät mm. sulkien vaihto 75€ ja pyöränsuuntauksien tarkastukset 181€ 🤣. No jokainen saa valita huolto paikkansa.
Tuossa hinnastossa hinnat ovat alkaen.
Sulista veloitetaan aina pitkälle.

Ainut halpa tuossa on raitisilmasuodattimien vaihto.
Tuo suuntaus töineen lienee päälle 300 vähintään. Tuo jarrujen huolto ei sisällä renkaiden poistoa jne. Joten siihenkin tulee vähän päälle. En tiedä mitä muut ottaisivat.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 058
Viestejä
4 622 952
Jäsenet
75 963
Uusin jäsen
fire_95

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom