Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikalailla +-0.Nousiko hinnat kuinka paljon nyt sitten vrt. vanha malli?
Puhuin kameroista yleensä , ja tarkoitin ns "puskurikameraa".Etukamerahan on ylhäällä taustapeilin yhteydessä ja tuulilasin pyyhkimet hoitaa näkyvyyden.
Rattinappi halvempi, viiksi pidetty mahdollisimman yksinkertaisena/halpuutettuna? Ei kai tuolla niin väliä ole, pääasia että on vilkkuviiksi. Rattinappi toimii varmasti pyyhkijöille ihan hyvin.Mikähän on ollut syynä että kun tuli vilkkuviiksi niin siihen olisi saanut pyyhkijät helposti/pesuneste. Mutta jätetty pois.
Voi valmistaa samaa rattia hiluineen kuin kolmoseen.Rattinappi halvempi, viiksi pidetty mahdollisimman yksinkertaisena/halpuutettuna? Ei kai tuolla niin väliä ole, pääasia että on vilkkuviiksi. Rattinappi toimii varmasti pyyhkijöille ihan hyvin.
Jos tuo osa missä ratti/viiksi on kiinni on sama kolmosessa ja yyssä niin luulisi, että kolmoseen tulee myös viiksi koska lienee halvempaa valmistaa vain yhdenlaista osaa vaikka siinä onkin tuo viiksi enemmän? Viiksen hinta varmaan jokusen euron, mutta erilaisen osan valmistamisen hinta varmaan paljon kovempi?Saas nähdä tuleeko Kolmoseenkin tämän myötä vilkkuviiksi takaisin. Pitäisin aika todennäköisenä, koska olisi vähän hassua jos model Y olisi Teslan malliston ainoa viiksekäs auto.
Oma veikkaus, että kolmoseen palaa viiksi, jolloin molemmissa rahvaanmalleissa on se, kun taas kalliimmat X, S ja CT jatkavat viiksettömällä linjallaan.
Aikalailla +-0.
Vertaatko nyt nykyisen Perffin hintaan vai edellisen Y:n johonkin vanhaan hintaan?
Tällä hetkellä LR AWD Y on 6500€ halvempi kuin uusi, jos ei huomioida noita boosteja yms.
Niin, nythän on vain joku launch malli myynnissä jossa tulee väkisin maksullinen väri ja jotain muuta. Mutta kohta kun kaikki mallit ovat saatavilla niin hinta lienee ~sama kuin vanhalla mallilla. Nuo samat hommat jos lisäisi tähän vanhaan malliin niin hinta olisi aika lähelle sama.Eikö fiksumpaa ole verrata kuitenkin vanhan hintaa samoilla "varusteilla" kuin uusi? Tällöin hinta on aika lähellä samaa.
Tunnin mittainen esittely / läpikäynti uudesta Model Y:stä:
Olin jo miettimässä tuota virhevastuu juttua.Toimisiko tässä tapauksessa autolikkeen osalta virhevastuu? On käytetyissäkin vaikka nyt sinulla kilsoja onkin jo alla.
Kauppasopimuksessa luki pelkästään se, että 8 vuoden akkutakuu on jo loppunut.Jep, ehdottomasti reklamaatiota myyjän suuntaan. Virhevastuu on pakottavaa lainsäädäntöä eikä siltä voi välttyä vetoamalla takuuehtoihin tai auton ikään/kilometreihin.
Menemättä enempää offtopicciin niin myöskään mikään yleismallinen "myydään korjattavaksi" klasuuli kauppakirjassa ei päde jos auton hinta ei vastaa sitä.
Jep, omassa '22 3:ssa on jo ainakin kerran vaihdettu pyytämättä muun huollon yhteydessä, ja nyt ollut jo pitkään rikki taas. Vähäpätöinen asia, kun käytän luukkua oven kahvasta tai sovelluksesta muutenkin, niin ei tuosta jaksa edes valittaa. Siinä kohtaa sitten kun takuu menossa umpeen.Tuo latausluukku on vähän tyyppivika. Joko sinne menee vettä ja jäätyy. Tai se joku tahi irtoaa tai pintaan tulee jäätä tai ei sitäkään vaan jotain kondensoituu sisälle niin luukku ei aukea uudemmissa kosketuksesta.
Näitä vaihdetaan aika usein 3/Y malleissa ainakin ja useasti per sama autokin.
Tuossa alhaalla on toinen, ilmeisesti kuljettajalle pysäköintitouhuja varten. Linkki aikaleimaan 01:30:Etukamerahan on ylhäällä taustapeilin yhteydessä ja tuulilasin pyyhkimet hoitaa näkyvyyden.
Vinkkinä, että Model X esittelyautoja saa aika usein (tälläkin hetkellä) alle 90k, mikä on sen kokoiseksi autoksi hyvinkin hinnoiteltu jos vertaa esim. Polestar 3, EX90 tai EV9. Meille MY jäi pieneksi ja nuo kaksi ensimmäistä ovat laatuvaikutelmaltaan samaa tasoa kuin 20-40k kalliimmat EQE/EQS SUV: t jne. Suosittelen tutustumaan muihinkin vaihtoehtoihin.Joko ne globaalisti julkaisi ja rupes myymään?
Ihan mielenkiintoinen, katsoin pari kolme videota.
Jostain syystä pakko taas päästä koeajamaan kokeilemaan tiloja. Videoilla näyttää "isoslta", mutta silloin kun itse siihen telakat ja lastenistuimet laittoi, niin tuntui että ei ajamaan mahdu. On se päästävä kokeilemaan taas tuota, ei auta.
Pieneksi silti luulen ja model X taas kallis.
Uudempaa akkua olisin kyllä odottanut, vai minä vuonna tähän on akku julkaistu? Ilmalämpöpumpusta oliko mitään mainintaa missään, että onko mikään muuttunut, osaako joku spekseistä kattoa?
Onkohan ratin "stichaukset"/tikkaukset nyt paremmassa kohtaa, kuin Model 3 oli ainakin alkuunsa?
Ei ainakaan Suomessa saa edes tilattua nyt kuin mustana ja hopeana...Muotoilu näyttää samalta kuin nykyisessä Y ssä. Ylöspäin kapeneva ilmapallo. Eli ruma on. Toivottavasti ominaisuuksia ja alustaa parannettu niin ei taas jää viimeiseksi autotesteissä.
Edit. Varsinkin kun santanderin valkoinen taas perus väriksi. Niitä riittää jo nykyään tuolla Prisman parkkipaikalla.
Voiskohan tarkoittaa, että mihin tahansa kohdeosoitteeseen voisi ruksittaa päälle jonkun "lämmitä kohteeseen" -tyyppisen ruksin. Olisi kyllä kaivattu ominaisuus.Ei ihan aukea itelle mitä tuo tarkoittaa.
Eikös vuodesta 2023 suurin osa MY: stä ole tullut Berliinistä? Laatu ei siellä ole kyllä ollut yhtään sen parempaa, mitä kiinassa.Jos mustana niin oletettavasti ei tehdä autoa ainakaan Kiinassa kun siellä sitä ei saa ko. värillä (toki tämä aika oletettavaa oli että Berliinissä EU autot varmaan tehdään).
Eikös vuodesta 2023 suurin osa MY: stä ole tullut Berliinistä? Laatu ei siellä ole kyllä ollut yhtään sen parempaa, mitä kiinassa.
Valmistaja sen laadun päättää eikä se tehdas.Eikös vuodesta 2023 suurin osa MY: stä ole tullut Berliinistä? Laatu ei siellä ole kyllä ollut yhtään sen parempaa, mitä kiinassa.
Tiedän. Tietoinen valinta jättää laatu paremmaksi S/X malleille.Valmistaja sen laadun päättää eikä se tehdas.
Oletko käynyt Teslan showroomissa tutustumassa uusimpaan X: n? Kyllä siinä alkaa laatu olemaan kohdillaan verrattuna aikaisempien vuosien malleihin.Ne lokinsiivet nyt eivät ole laatua nähneetkään. Sn uusinkin on aika kyseenalaista onko se muka parempi kuin vaikka uusin Y sisustaltaan. Väittäisin että on heikompi
Uuttuus ässää olen käynyt katsomassa ja epäilys myös, että uusin Y olisi ihan samaa tasoa tai jopa parempi.Ne lokinsiivet nyt eivät ole laatua nähneetkään. Sn uusinkin on aika kyseenalaista onko se muka parempi kuin vaikka uusin Y sisustaltaan. Väittäisin että on heikompi
Vaihdeviiksi ei ole niin suurimenetys, koska aina ennen ajoon lähtöä on kuitenkin käytävä täppäämässä ylinopeuspiipitin (ISA) kiinni näytöltä. Samalla ranneliikkeellä swaippaa vaihteen pesään tai antaa tekoälyn hoitaa menosuunnan valinta.Uuttuus ässää olen käynyt katsomassa ja epäilys myös, että uusin Y olisi ihan samaa tasoa tai jopa parempi.
Laaduksi lukisin senkin, että edes se vilkkuviiksi löytyy usimmasta yystä.
Ne takapenkit myös nousee takaisin pystyyn sähköisesti. Istuinkulmaa voi myös säätää. Nämä näkyy esim. tuossa Autogefühlin videossa loppupuolella.Mutta tosiaan pettymys tuo ettei oikeastaan sähköisesti mikään muuttunut. Sähköisesti kaatuvat takapenkit on kyllä turhin ominaisuus varsinkin kun olisivat manuaalisesti nopeammat. Sitten jos niitä voi edes-taakse säätää (kuten Ionic5:saa) niin sitten niistä on jotain oikeaa hyötyä (en nähnyt onko noin vai kippaavatko vain).
Ne takapenkit myös nousee takaisin pystyyn sähköisesti. Istuinkulmaa voi myös säätää. Nämä näkyy esim. tuossa Autogefühlin videossa loppupuolella.
Luulisi että EU:ssa tehdään niin ei tule tulleja maksettavaksi? Tietysti jos ei kapasiteetti riitä niin sitten ei riitä, mutta varmaan pyrkimys tehdä kaikki EU:ssa myytävät EU:ssa?Jos mustana niin oletettavasti ei tehdä autoa ainakaan Kiinassa kun siellä sitä ei saa ko. värillä (toki tämä aika oletettavaa oli että Berliinissä EU autot varmaan tehdään).
Selvästi makuasia, omaan käyttöön kyllä kelpaisi hyvin tuollaiset.Nousee nousee, mutta täysin turha ominaisuus. Nehän siirtävät etupenkkejäkin tarvittaessa (ja kallistavat niitä eteenpäin), edelleen turhaa kikkailua. Istuinkulman säätö on jopa hivenen hyödyllinen, mutta aika perus ominaisuus nykymalleissa.
Markkinamiesten nopeimmat sähköiset takapenkit ovat sitten jo sitä itseään (kun manuaalisesti olisit jo perillä).
En muista nähneeni tai kuulleeni ennen Teslaa että muissa olisi sähköistä penkkiä. Varmaan on jossakin.Selvästi makuasia, omaan käyttöön kyllä kelpaisi hyvin tuollaiset.
Pakko kyllä kysyä kahta asiaa, kun en itse ole kartalla:
Missä autossa on nopeimmat sähköiset takapenkit?
Missä autoissa on käsikäyttö kontin puolelta?
Aika tyhjä postaus, jossain autoissa on jotain. Kysyin Weetabixilta.En muista nähneeni tai kuulleeni ennen Teslaa että muissa olisi sähköistä penkkiä. Varmaan on jossakin.
Aika monessa autossa on manuaalinen avaus takana. Esim. VW autot jne. Mersussa ja BMW ainakin. Eli sinällään se ei ole uutta. Yssakin taitaa olla myös manuaaliset.
Oli ennen sähköautoja manuaaliset kaadot.