- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 066
Soitan puhelimen BTn yli.Jos teillä ei ole tota maksettavaa connectionia, laitatteko aina manuaalisesti vaan wifin päälle esim Spotifyta varten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Soitan puhelimen BTn yli.Jos teillä ei ole tota maksettavaa connectionia, laitatteko aina manuaalisesti vaan wifin päälle esim Spotifyta varten?
Laitoin puhelimen pistämään hotspotin päälle aina, kun bluetooth yhdistää autoon. Samsungilla onnistui ihan natiivisti tällainen rutiini, muilla merkeillä joko natiivisti tai sitten varmaan joku IFTTT.Jos teillä ei ole tota maksettavaa connectionia, laitatteko aina manuaalisesti vaan wifin päälle esim Spotifyta varten?
Juu iphonessa ei taida tällaista mahdollisuutta olla vaan pitää manuaalisesti aina laittaa…Laitoin puhelimen pistämään hotspotin päälle aina, kun bluetooth yhdistää autoon. Samsungilla onnistui ihan natiivisti tällainen rutiini, muilla merkeillä joko natiivisti tai sitten varmaan joku IFTTT.
Toimii aika hyvin, tosin pieni viive on että auto yhdistää hotspottiin ja jos siinä ehtisi lähteä liikkeelle, niin taitaa joutua auton Wifi-valikosta valitsemaan puhelimen hotspotin. Muutoin yhdistää automaattisesti ja pysyy päällä ajaessakin.
En näy syytä miksei onnistuisi iPhonessa automaatiolla.Juu iphonessa ei taida tällaista mahdollisuutta olla vaan pitää manuaalisesti aina laittaa…
Koska ei ole sellaista. Ja vaikka sen hotspotin jättäisi niin että on aina päällä, niin ei se sitä yhteyttä oikeasti jaa ennen kun täppää pois päältä ja takaisin päälleEn näy syytä miksei onnistuisi iPhonessa automaatiolla.
Shortcuts sovelluksella voi kyllä tehdä automaation, joka laittaa hotspotin päälle, kun auto yhdistää bluetoothilla Teslaan.Koska ei ole sellaista. Ja vaikka sen hotspotin jättäisi niin että on aina päällä, niin ei se sitä yhteyttä oikeasti jaa ennen kun täppää pois päältä ja takaisin päälle
Tätä kanssa ihmettelen. Miksei voinut vaan lisätä 300km valintaa ja jättää muut ennalleen? No ei tuo nyt sinänsä mihinkään niin vaikuta, mutta oli nyt tavallaan ihan mielenkiintoista tietoa nuo tarkemmat lyhyen ajan lukemat.Mikähän idea oli joulupäivityksessä poistaa kulutusgraafista 10km, 25km ja 50km kulutukset ja korvata ne pelkällä 300km kulutuksella. Nyt ei näe lyhytaikaista keskikulutusta enää mistään.
Eikös se piirrä sitä viivaa sitten niin katsot vaan että paljoko on ollu se jatkuva kulutus hetki sitten ja arvioi siitä, eikai se motarilla iha kauheasti vaihtele jos pitkää matkaa ajelee.Onhan se 300km aika huono, jos haluaa jostain syystä tietää vaikka lämpimän auton kulutuksen motarilla. Ei kai tuolla tiedolla yleensä hirveästi tee ja harvoin noita tulee katsottua, vaan pitkälti navin arvion perusteella mennään kun pitkää matkaa tekee. Mutta silti omituista alkaa poistamaan tai huonontamaan ominaisuuksia.
Toivoisin kyllä sellaista softapäivitystä joka mahdollistaisi sen että auton Wifi jää päälle myös kun lähtee ajamaan. Itse ainakin lähden useimmiten niin nopeesti liikkeelle että sen pitää käydä manuaalisesti laittamassa päälle heti kun on vaihde kytketty. Kotoa lähdettäessä auto ehtii tosin yleensä kytkeytymään kotiverkkoon ennen kuin lähtee liikkeelle jolloin se myös osaa "lennosta" kytkeytyä hotspotiin.Laitoin puhelimen pistämään hotspotin päälle aina, kun bluetooth yhdistää autoon. Samsungilla onnistui ihan natiivisti tällainen rutiini, muilla merkeillä joko natiivisti tai sitten varmaan joku IFTTT.
Toimii aika hyvin, tosin pieni viive on että auto yhdistää hotspottiin ja jos siinä ehtisi lähteä liikkeelle, niin taitaa joutua auton Wifi-valikosta valitsemaan puhelimen hotspotin. Muutoin yhdistää automaattisesti ja pysyy päällä ajaessakin.
Ai se muuttui tällä tavalla. Just joulupäivitys latautumassa ja oletin 300 km tulevan edellisten rinnalle. No, eipä tuota koko näkymää ole juuri enää tullut käytettyä, vaan trippi on toiminut kulutusmittarina, tai sitten ne muut kulutusnäkymän välilehdet (riippuen mitä haetaan).Mikähän idea oli joulupäivityksessä poistaa kulutusgraafista 10km, 25km ja 50km kulutukset ja korvata ne pelkällä 300km kulutuksella. Nyt ei näe lyhytaikaista keskikulutusta enää mistään.
Huhmareet vyöryy. Juniper muutettu opaaliksi ja tammikuussa uunista ulos sekä mahdollisesti suurempana 7 paikkaisena?
Joo, tämä oli kyllä hölmö muutos. Luulin ennakkoon, että tuovat lisänä tuon pidemmän matkan, mutta päättivät sitten samalla poistaa nuo lyhyemmät kokonaanMikähän idea oli joulupäivityksessä poistaa kulutusgraafista 10km, 25km ja 50km kulutukset ja korvata ne pelkällä 300km kulutuksella. Nyt ei näe lyhytaikaista keskikulutusta enää mistään.
Aijai, kävispä tuuri ja tulis jotain mitä ei ole huhuttu, esim. virran ulosottoa tai jotain positiivista muutakin.. akkukokoa tai halvempaa hintaa .. tai lämpöpumpusta luotettavampi?Juu, noi on niitä huhuja mitä on liikkunut. Samoin huhuja on 95 kWh akkupaketista…
Mulla tämä ei toiminut n. viikko sitten, ennen Holiday Updaten tuloa. Päivittelin Commanderin tai kävin autossa niin lähti taas jossain välissä toimimaan Saattoi siis olla Commanderin omaakin sekoilua.Holiday Update näyttäisi ainakin itsellä rikkoneen jotain Enhance Commanderin toimintoja, joka ei nyt sinällään yllätä. Ainakaan latauspistokkeen lukitus ei aamulla auennut takakahvaa pitämällä.
On mahdollista, tosin viikonloppuna vielä toimi, eikä välissä ole Commanderiin tehty päivityksiä.Mulla tämä ei toiminut n. viikko sitten, ennen Holiday Updaten tuloa. Päivittelin Commanderin tai kävin autossa niin lähti taas jossain välissä toimimaan Saattoi siis olla Commanderin omaakin sekoilua.
Holiday-update oli itselleni aika turha. Lyhyiden kulutusnäkymien poisto tai jonkin pelin sekä valoshown lisäys ei hetkauta sitten pätkääkään.Jahas, 2024.44.25.2 tuli sitten tarjolle.
Edullisimman teslan huhutut speksit:
30% kevyempi... Mihin verrattuna?Mä olen melkoisen varma, että pörssiyhtiöllä ei ole pienintäkään mahdollisuutta kertoa tuollaisia tietoja jossain random-tapaamisessa ilman saman tiedon jakamista esim. lehtistötiedotteella. Ts. täyttä paskaa koko "uutinen".
Miksi ei ole? Kyllähän pörssiyhtiöt tuon tuosta kertovat sijoittajille ja yhteistyökumppaneille mitä on tulossa ilman että siitä tehdään mitään isoa numeroa. Sijoittajatapaamisessa tai jossain ryyppäjäisissä alan tapahtumassa suljettujen ovien takana.Mä olen melkoisen varma, että pörssiyhtiöllä ei ole pienintäkään mahdollisuutta kertoa tuollaisia tietoja jossain random-tapaamisessa ilman saman tiedon jakamista esim. lehtistötiedotteella. Ts. täyttä paskaa koko "uutinen".
Miksi ei ole? Kyllähän pörssiyhtiöt tuon tuosta kertovat sijoittajille ja yhteistyökumppaneille mitä on tulossa ilman että siitä tehdään mitään isoa numeroa. Sijoittajatapaamisessa tai jossain ryyppäjäisissä alan tapahtumassa suljettujen ovien takana.
Onnistuu kyllä iPhonella. Shortcutsilla saa tehtyä päälle ja pois.
8min kohdasta eteenpäin.
Eiköhän jenkkilästä löydy meitä vastaavat pykälät, että yksittäistä omistajatahoa ei saa suosia muiden osakkeenomistajien kustannuksella. Tuon juorun tasoa olevat "tiedot" kuuluisivat varmasti sellaiseen kategoriaan, jota ei voi kertoa vain osalle. Mallin julkaisullahan olisi todennäköisesti hyvin välitön vaikutus kurssiin. Kyllä ne ovat ihan eri foorumit kuin sijoittajatapaamiset ja alan tapahtumat, jossa tieto liikkuu jos liikkuu. Governance kun on noissa järjestetyissä jutuissa aina mukana, niin 101% varmuudella kaikki tieto on lukuisaan kertaan selattu läpi mahdollisen ei-julkisen tiedon julkaisun välttämiseksi.Miksi ei ole? Kyllähän pörssiyhtiöt tuon tuosta kertovat sijoittajille ja yhteistyökumppaneille mitä on tulossa ilman että siitä tehdään mitään isoa numeroa. Sijoittajatapaamisessa tai jossain ryyppäjäisissä alan tapahtumassa suljettujen ovien takana.
Teslan Q2 ja Q3 kvartaaliraporteissa kerrottu sijoittajille, että halvempi malli edistyy aikataulussa. Tuotannossa h1 2025. En jaksa linkata lähteitä yhä uudestaan ja uudestaan. Lähteet on jo ketjuun linkattu useamman kerran.Eiköhän jenkkilästä löydy meitä vastaavat pykälät, että yksittäistä omistajatahoa ei saa suosia muiden osakkeenomistajien kustannuksella. Tuon juorun tasoa olevat "tiedot" kuuluisivat varmasti sellaiseen kategoriaan, jota ei voi kertoa vain osalle. Mallin julkaisullahan olisi todennäköisesti hyvin välitön vaikutus kurssiin. Kyllä ne ovat ihan eri foorumit kuin sijoittajatapaamiset ja alan tapahtumat, jossa tieto liikkuu jos liikkuu. Governance kun on noissa järjestetyissä jutuissa aina mukana, niin 101% varmuudella kaikki tieto on lukuisaan kertaan selattu läpi mahdollisen ei-julkisen tiedon julkaisun välttämiseksi.
Teslan Q2 ja Q3 kvartaaliraporteissa kerrottu sijoittajille, että halvempi malli edistyy aikataulussa. Tuotannossa h1 2025. En jaksa linkata lähteitä yhä uudestaan ja uudestaan. Lähteet on jo ketjuun linkattu useamman kerran.
eiköhän tuosta tule oikeusjuttu jos jotain on tehty väärin. Epäilen että tässä ollaan huutelemassa sutta ilman parempaa tietoa ja mitään ei ole tehty väärin.. tietoahan voidaan antaa esim. Nda:n alla tavalla joka estää tiedon vääränlaisen käyttämisen. Vastuu jää sitten tiedon vastaanottajalle noudattaako nda:ta.Irrelevanttia tämän asian kannalta, tämä yo. tieto olisi pitänyt julkaista kaikille samanaikaisesti Teslan toimesta koska se on selvästi tarkempaa tietoa kuin mitä Tesla on kertonut tähän asti.
Jos tuollainen tarkka tieto on tullut julki väärää reittiä, niin ymmärtääkseni (jenkkien säännöstöä pilkun tarkasti tuntematta) yrityksen on myös julkaistava sama tieto. Eipä ole näkynyt.eiköhän tuosta tule oikeusjuttu jos jotain on tehty väärin. Epäilen että tässä ollaan huutelemassa sutta ilman parempaa tieto ja mitään ei ole tehty väärin.. tietoahan voidaan antaa esim. Nda:n alla tavalla joka estää tiedon vääränlaisen käyttämisen. Vastuu jää sitten tiedon vastaanottajalle noudattaako nda:ta.
eiköhän tuosta tule oikeusjuttu jos jotain on tehty väärin. Epäilen että tässä ollaan huutelemassa sutta ilman parempaa tietoa ja mitään ei ole tehty väärin.. tietoahan voidaan antaa esim. Nda:n alla tavalla joka estää tiedon vääränlaisen käyttämisen. Vastuu jää sitten tiedon vastaanottajalle noudattaako nda:ta.
Ei se noin mene, ei voi antaa tietoa ulkopuolelle vaikka olisi NDA päällä koska ko. taho voisi itse hyödyntää tätä tietoa osakemarkkinoilla. Tästä ollaan todella tarkkoja firmojen osalta.
Siksi en usko että ko. tietoa on jaettu ulkopuolisille eikä siten mitään oikeusjuttuakaan tietysti tule.
Ei mene näin, tuo ei riitä.Sisäpiiritiedon jakaminen on määritetty markkinoiden väärinkäyttöasetuksessa ja lain mukaan tieto on julkistettava jos se luovutettaisiin toiselle osapuolelle ilman että vastaanottajaa koskee salassapitovelvollisuus.
A.ka keksittiin tää juttu tai joku muu keksi ja me uutisoidaan ja saatiin paljon klikkejä.rumored
Reportedly
Eli lyhyesti, en usko tähän huhuun, pidän sitä ns. tornarina.
Mutta salassapitosopimus/NDA on nimenomaan se dokumentti joka määrittää salassapidettävän informaation ja rikkomisesta aiheutuvat sopimukselliset sanktiot. Se voi olla tietysti osana jotakin muuta sopimusta. Näiden lisäksi voi tulla tietysti lain puitteissa muitakin sanktioita.
Mielestäni tuollainen pikkuauto pelkistetyllä tyylillä a'la Tesla voisi olla kovakin juttu. Jotenkin pikkuautoissa on yleisesti totuttu tuollaiseen halpuutukseen enemmän ja näinollen se on myös laajemmin hyväksyttävämpää ja ymmärrettävämpää.
Jos tuosta "vuodosta" nyt jotain on totta niin siinähän sanottiin että auto olisi 30k hintainen "post-incentives". Eli jenkkien sähköautoetu + bensasäästöt == "vähä niinku ostasit 30k auton". Varmaan kotosuomessa lähtöhinta 40k ja nelivedolla enemmä.Samaa mieltä, jos tollanen "Polo" -luokan auto tulisi ja sen saisi Euroopassakin alle 30ke uutena niin se olisi todella kova veto ja varmaan myisi sikana.
Aika paha tuosta on enemmän pyytää kuin Model 3:sta, joka täällä on 39900e.Varmaan kotosuomessa lähtöhinta 40k ja nelivedolla enemmä.
Eikös noita pikkusia halpis vehkeitä ole jo, esim sähkösitruuna e-c3 ja dacia spring? Mitähän nuo myy?Samaa mieltä, jos tollanen "Polo" -luokan auto tulisi ja sen saisi Euroopassakin alle 30ke uutena niin se olisi todella kova veto ja varmaan myisi sikana.
Tuossa pikkuautoluokassa nelivedot harvinaisia ja näinollen kysyntä heikkoa. Joten tuskin lienee järkevää sellaista tehdä. Mutta Teslan tuntien pitää tehdä joku malli jossa kovat lukemat paperilla kiihtyvyydessä.Varmaan kotosuomessa lähtöhinta 40k ja nelivedolla enemmä.
Eikös noita pikkusia halpis vehkeitä ole jo, esim sähkösitruuna e-c3 ja dacia spring? Mitähän nuo myy?
Jos tuosta "vuodosta" nyt jotain on totta niin siinähän sanottiin että auto olisi 30k hintainen "post-incentives". Eli jenkkien sähköautoetu + bensasäästöt == "vähä niinku ostasit 30k auton". Varmaan kotosuomessa lähtöhinta 40k ja nelivedolla enemmä.
Jenkit ei ole pikkuauto kansaa. Lähinnä euroopan hömpötyksiä nuo pikkukinnerit.Eikö se muski nyt aika selkeästi sanonut joku 6kk sitten että Tesla ei noihin pikkuatoihin lähde koska siellä ei ole businestä. Kiina tulee omistamaan tuon pikku kinneri luokan. Vaikka Muski nyt yleensä lupailee liikoja niin tuskin se nyt tuohon suuntaan alkaa heittelmään. Paitsi jos Musk uskoo että Trump antaa Teslalla suojan Kiinalaisilta Usassa.