- Liittynyt
- 05.01.2021
- Viestejä
- 5 664
TÄH ? WTF ?Ootteko Teslakuskit käyttänyt tessua harjallisessa konepesussa? Tesla kieltää harjallisen pesun takuun raukeamisen uhalla, miksiköhän?
Ei noin voi vaatia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TÄH ? WTF ?Ootteko Teslakuskit käyttänyt tessua harjallisessa konepesussa? Tesla kieltää harjallisen pesun takuun raukeamisen uhalla, miksiköhän?
Ootteko Teslakuskit käyttänyt tessua harjallisessa konepesussa? Tesla kieltää harjallisen pesun takuun raukeamisen uhalla, miksiköhän?
Pelkästään sellaisessa ja monta kertaa viikossa.
Eikä ole kielletty.
Kun viet Model 3 -auton autopesuun, autopesutila sulkee kaikki ikkunat ja lukitsee latausportin sekä poistaa tuulilasinpyyhkijät, Sentry Moden, ovien lukituksen poistuttaessa ja pysäköintianturin äänimerkit käytöstä. Ota tila käyttöön valitsemalla Hallintalaitteet > Huolto > Autopesutila. Ajoneuvon on oltava pysähdyksissä, eikä se saa olla latauksessa.
Jos viet auton automaattiseen autopesulaan, Ota rullaus käyttöön pitää auton vapaalla vaihteella, ottaa rullauksen käyttöön autopesun ajaksi ja estää Model 3 -autoa kytkemästä pysäköintijarrua, jos nouset kuljettajan istuimelta. Ota toiminto käyttöön painamalla jarrupoljinta ja valitsemalla Ota rullaus käyttöön tai siirtämällä vapaalle vaihteelle.
Autopesutila poistuu käytöstä, jos ajoneuvon nopeus on yli 15 km/h tai jos kosketusnäytöstä valitaan Poistu.
Varoitus
Jos Car Wash Mode -tilaa ei käytetä, pesu saattaa vaurioittaa Model 3 -autoa (esimerkiksi latausportti tai tuulilasinpyyhkimet saattavat rikkoutua). Autopesulan aiheuttamat vahingot eivät kuulu takuun piiriin.
Jos manuaalia lukee pidemmälle on harjallinen pesu huomiokolmiokohdassa kielletty takuun laukeamisen uhalla:
"Varoitus
Jos peset auton autopesulan pesuautomaatissa, käytä ainoastaan harjatonta pesua. Tällaisissa pesulinjastoissa ei ole Model 3 -auton pintaan koskevia osia, kuten harjoja. Joissakin kosketuksettomissa autopesuloissa käytetään emäksisiä liuoksia, jotka saattavat ajan mittaan värjätä auton ulkoverhoilua. Vältä auton altistumista saippuoille ja kemikaaleille, joiden pH-arvo on yli 13. Jos olet epävarma, tarkista tuote-etiketti tai pyydä apua autopesulan henkilöstöltä. Vääränlaisen pesutavan aiheuttamat vahingot eivät kuulu takuun piiriin".
Eikös tuollaisissa keisseissä käännytä sen pesufirman lompakolle. Ainakin itse sain korvauksen aikoinaan kun pesukone repi takalasinaarmuttajan varsineen autosta."Pesutavan aiheuttamat vahingot eivät kuulu takuun piiriin". Eli jos pesukone on kiskaissut peilin tai latausportin irti, niin artisti maksaa (kuten kaikilla merkeillä).
Nastat pakko olla kun muuhun suomeen verrattuna keli sohoaa koko talvikauden läpi ympäri nollaa ja meri lähellä. Tämä tuskin liittyy Teslaan mitenkään mutta mustalla jäällä tai vastaavalla mennään kitkoilla mihin suuntaan autoa huvittaa, ja kokemusta on laina-autolla tästä pahankerran lumipenkasta vs. oman auton nastat. Ongelmattomat kevyet alamäet nastoilla suunnasta riippumatta. Dual motor siis.Ja näin renkaista puheenollen, millaisella rengastuksella porukka ajelee Dual Motor-Tesloillaan pk-seudulla? Itsellä ollut aika sekalaisesti kitkaa ja nastaa, mutta vähän pohdiskelen että mitä tämän uuden alle nyt sitten laittaisin. Eli mielipiteitä kuunnellaan mielellään.
Ja näin renkaista puheenollen, millaisella rengastuksella porukka ajelee Dual Motor-Tesloillaan pk-seudulla? Itsellä ollut aika sekalaisesti kitkaa ja nastaa, mutta vähän pohdiskelen että mitä tämän uuden alle nyt sitten laittaisin. Eli mielipiteitä kuunnellaan mielellään.
Toinen kysymys, onko tosiaan niin että Teslassa tuo istumakorkeus vaan on normaalia korkeampi? Penkki liikkuu hienosti joka suuntaan, mutta tuntuu että jää alimmassa asennossaankin liian ylös, ja mielestäni vänkärin penkki menee kyllä alemmas. Onko kyseessä vika vai ominaisuus? Tuntuu hölmöltä ettei muka saisi penkkiä alemmas, sillä ite olen ihan keksimittainen mutta jää silti liian ylös
Tämä itseänikin kiinnostaa. Olin jo tilaamassa knobia kunnes tajusin, että tuon commanderin asennus vaatii auton kevyttä purkamista toisen etuoven vierestä. Nuo sen tuomat toiminnallisuudet olisivat kyllä tervetulleet.Oliko noilla sexy buttonseilla vaikutusta takuuseen? Muistelisin että joskus tällaisesta oli puhetta?
Tismalleen sama kokemus itselläni kolmesta talvesta ja samasta autosta: painava auto ja neliveto teki tosi vakaan tuntuista ajamisesta ja missään vaiheessa ei ollut nastoja ikävä, kaupungissa eikä maantiellä.Tesla Model 3 (dual motor) alla ja kolmatta talvea ajellaan kitkoilla pääkaupunkiseudulla. Merkki taitaa olla Nokia jos en väärin muista. Ei ole ollut mitään ongelmaa ja korvatkin kiittää kun ei ole sitä nastojen ropinaa. Talviajoa tulee jotakuinkin 8-12 tuhatta per talvi josta kolme-neljä kertaa tulee posotettua lappiin. Seuraavaankin autoon tulee ehdottomasti kitkat.
Huomasithan painaa korkeudensäätönapista edestä ja takaa nappia? Itselle ainakin sai tarpeeksi alas, 181cm pituutta.
Jarmon EV kanava tutustuu tuohon 7-paikkaiseen Y-malliin Suomessa. Kiinnostava optio kaiken kaikkiaan.
44.3.1 versio juuri asentui ja ainakin näin lyhyellä kokemuksella korjaantui se rengaspaine anturi hälytys. Huomenna joku 600km ajoa niin näkee sitten varmasti korjaantuiko vai ei.
Nopeampi valittuna. Ehkä tyhmää, mutta olen tällainen nörtti ja haluan kaikki softapäivitykset autoon/puhelimeen/kelloon jne. heti.Onko sulla se päivitystahti valittu normaaliksi vai siihen toiseen jolla tulee nopeammin päivitykset? Itsellä herjaa kanssa, mutta toisaalta yksi rengas väittää saaneensa painetietoa viimeksi muistaakseni huhtikuussa, eli voi olla ihan rikkikin se antura.
Jarmon EV kanava tutustuu tuohon 7-paikkaiseen Y-malliin Suomessa. Kiinnostava optio kaiken kaikkiaan.
Ehkä vähän enemmän kuin hiukan..Autoliike lupasi varsin avokätisesti maksaa aika ison osan renkaista, joten ajattelin laittaa suoraan ne Hakkapeliitta EV nastat, ne ilmeisesti on suht hiljaiset. Toki kitkoilla saisi ehkä vielä hiukan nipistettyä rengasäänistä
Itsellä on noi Hakkapeliitta nastat ja vähän inhottavan kuuloiset oli tuossa kun ei ollut lunta. Nyt kun on lunta maassa niin on mukava ajella.Kokeiltu on, mutta niin alhaalla se on ku menee. Noh ehkä enemmänkin käyttäjävirhe, ei tuosta näyttänyt juuri vikinää netistä löytyvän. Oon sinua pari cm lyhyempi, mutta ajan suht edessä, joten polvi meinaa ottaa näyttöön kiinni vähän liian helposti.
Kiitoksia porukalle näkemyksistä talvirenkaiden suhteen. Tällä hetkellä autossa on suht huonot, mutta lailliset Saksan kitkat ja jopa niillä auto pysyy kohtalaisen hyvin tiessä.
Autoliike lupasi varsin avokätisesti maksaa aika ison osan renkaista, joten ajattelin laittaa suoraan ne Hakkapeliitta EV nastat, ne ilmeisesti on suht hiljaiset. Toki kitkoilla saisi ehkä vielä hiukan nipistettyä rengasäänistä
Itse juurikin nyt kiinnostuin Y mallista kun 7 paikkainen tuli tarjolle. Ainoat vaihtoehdot on Mercedes EQB tai Kia EV9. Mercedeksessä onneton tavaratila ja EV9 hinta karkaa liian ylös.Katsoin videon ja aika ahdashan tuo on, mutta toisaalta onko minkälainen tarjonta noin muuten 7 paikkaisissa sähköautoissa n. 50k€ hintaluokassa? Jos olisi perus MYLR malliin liikaa lapsia niin menisi varmasti ainakin harkintaan, mutta onneksi oma jälikasvu sopii ihan perus Y:hyn.
Eikö sähköinen 5008 kelpaa? Tavaratilakin taitaa olla Y:tä isompi.Itse juurikin nyt kiinnostuin Y mallista kun 7 paikkainen tuli tarjolle. Ainoat vaihtoehdot on Mercedes EQB tai Kia EV9. Mercedeksessä onneton tavaratila ja EV9 hinta karkaa liian ylös.
Kolmen lapsen kanssa normaalissa arkikäytössä riittää 5 paikkaa mutta viikoittain on jomman kumman kaveri kyydissä nykyisessä Peugeot 5008 autossa.
Pikkuisen tuossa mietityttää tuo ahtaus. Eipä meillä kyllä nuo 7 hlö siirtymät ole kuin maks 30min matkoja olleet. Isoin lapsi nyt noin 150cm pitkä eli pitäis vielä pari vuotta tuonne takapenkillekin mahtua.