Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

toki, mutta tuosta se ei lähde käsittääkseni irti kuten yleismalleista.
on mahdollista, että olen ihan kuutamolla näistä nykysulista, mutta viimeisin 10v vuotta näiden lerppusulkien kanssa ollut noita sovittimia aina, ja ne ovat aivan kauheita. 102 sopi suoraan, varmaan jokin muukin käy.
nojoo, pakko vääntää. Siis se auton metallitanko tulee tuohon suoraan, ei ole mitään sovitinta välissä. niks-naks. "Bosch Aerotwin tuulilasinpyyhkijät ovat varustettu esikootulla, mallikohtaisella alkuperäiskiinnikkeellä, jonka ansiosta sulkien asennus käy helposti ja nopeasti."

sulka.png
Joo just tuo palikka, tuosta kuvastakin näkee, että se lähtee irti. Tuo rinkula missä se on, niin se on viistetty yläkulmasta, että siihen voi painaa toisen.
Tuota kun vähän levittää tuosta alhaalta ja nostaa, niin lähtee irti.

Tuo vastaava adapteri on Boschin muissa sulissa numeroituna 4. Siinä on sivulla pari klipsia mutta kun toisen ottaa pois/tai molemmat, en muista, niin tulee ihan identtinen adapteri.
Edit. Täällä näkyy tuo toinen kuva missä on adapteri 4.
79da0644fda1e8a465797d623b1e8bc3536c5ec8574678eed82c49176594cf3f.jpg


Edit. Leikkauskohta.
Screenshot 2024-11-25 213836.png
 
Joo just tuo palikka, tuosta kuvastakin näkee, että se lähtee irti. Tuo rinkula missä se on, niin se on viistetty yläkulmasta, että siihen voi painaa toisen.
Tuota kun vähän levittää tuosta alhaalta ja nostaa, niin lähtee irti.

Tuo vastaava adapteri on Boschin muissa sulissa numeroituna 4. Siinä on sivulla pari klipsia mutta kun toisen ottaa pois/tai molemmat, en muista, niin tulee ihan identtinen adapteri.
Edit. Täällä näkyy tuo toinen kuva missä on adapteri 4.
varmasti näin, toivon vaan kovasti että tuo tehtaan hitsaama "adapteri" pysyy kiinni toisin kuin nuo irtopalat. (yleismallit on ihan erilaisia, en jaksa siitä alkaa vääntää)
102s ihan ok 3/y teslaan (y:ssä oikea tuuman lyhyt). Helppo asentaa, todnäk halvempi (~29e) kuin yleis-setti saatika sitten sulat irrallaan. Ei saa vaan oikein mistään kaupasta hyllystä.
 
Viimeksi muokattu:
varmasti näin, toivon vaan kovasti että tuo tehtaan hitsaama "adapteri" pysyy kiinni toisin kuin nuo irtopalat.
Eihän noissa Boscheissa ole oikeasti eroa muuta kuin tuleeko mukana vain 1 esiasennettu vai 4 adapteripalaa :confused: Joillain merkeillä se adapterirakenne on vähän tökerömpi (korkeamp), mutta ei kyllä ikinä yksikään ole irti lähtenyt. Pikemminkin päinvastoin sitä ongelmaa on piisannut.
 
Eihän noissa Boscheissa ole oikeasti eroa muuta kuin tuleeko mukana vain 1 esiasennettu vai 4 adapteripalaa :confused: Joillain merkeillä se adapterirakenne on vähän tökerömpi (korkeamp), mutta ei kyllä ikinä yksikään ole irti lähtenyt. Pikemminkin päinvastoin sitä ongelmaa on piisannut.
Joo, ne korkeat eivät ole kovin tyylikkäitä- siksikin "oem" yritin. Vähän haastan henkisesti tuota että olisi sama setti vs. että vaan eskim* tehtaalla nipannut adapterin kiinni tarvikesulkaan. ja hinta halvempi. Mutta kuten sanoin, tilatkaa ne teslalta, niin ei mene montaa tuntia hukkaan tähän ihmettelyyn.
 
Ehkä se ongelma tässä on, että olet kuvitellut ostaneesi jotain muuta kuin tarvikesulat?

e: Esim. tässä kolmoselle sarja + erilliset vaihtoehdot (joissa adapterit mukana):

e2: APX 20 on just 500 mm pitkä, jos kaipasi sitä tuumaa lisää toiseen.
 
Ei minulla muuta tavoitetta ole ollut kuin kertoa sinulle, että ostamalla APX 26 ja APX 20 sulat paketissa olevien 26/19 sijaan, niin saat siihen sen pidemmän sulan ja omien kokemusten mukaan ulkoasukaan ei ole yhtään sen hullumpi kuin valmispaketissa.

e: Joku syy siihen kyllä on miksi pakettiin on otettu vähän lyhyempi :think:
 
Ehkä se ongelma tässä on, että olet kuvitellut ostaneesi jotain muuta kuin tarvikesulat?
Yritän tähän vastata oikein. Ei, kun nimenomaan ne 102s käy ihan ok 3 sekä Y. Y:ssä pitäisi vaan olla tuuman pidempi oikea sulka.
Ja siellä ihan 1. viestissä yritin sanoa, että tähän jankkaamiseen menee niin paljon aikaa, että ne sulat Teslalta olisi jo maksettu (erotus)
 
e: Joku syy siihen kyllä on miksi pakettiin on otettu vähän lyhyempi :think:
se kun käy moneen audiin mm. Ei kannata tehdä Y:lle omaa(?)
Käyn ostamassa tuon 20 -sulan, niin voi tehdä vertailun :=].. öh, en käy, sitä ei saa mistään. Tuo paketti 102S oli toimitettuna 29e. Pelkkä tuo vasen sulka irrallaan on 20 e motonet. Vai saako tuota oikeaa sulkaa jostain Suomesta irrallaan?
edit:
@Kvarkki APX on geneerinen sulka, eli irtosovitteella.. Y:lle oikea setti on A 621 S .. varmaan siis sama sulka ja lopputulos, mutta ehkä paremmin kiinni. Tuotakaan 621 ei taida saada mistään täältä kotimaasta.
eh, noh, jos joku joskus etsii palstalta oikeaa koodia model y tuulilasinpyyhkijä niin A 621 S ja A 102 S toimii myös. Valeoista en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Jokunen sivu taakseppäin kyselin neuvoa Teslan Model 3:sen ensiostajana, että mihin tulisi kiinnittää huomiota käytettyä autoa katsottaessa/ostaessa. Kävin viikko taakseppäin renkaita potkimassa ja useamman Model 3:sen näin samassa liikkeessä, huomiota tosiaan herätti ruosteet tai alkavat ruosteet pyöräkoteloissa. Esim. Auto 1 ja Auto 2 molemmilla oli ajettu saman verran n. 70 tkm. Toisessa oli alkavaa ruostetta, kun taas toisessa ei helmoissa/pyörän kaarissa nopealla vilkaisulla mitään näkynyt. Samat kuraläpät molemmissa oli.

Alkaa kyllä näyttää siltä että mielummin laittaa parisen tonnia lisää auton budjettiin ja etsii mahdollisimman vähän ajetun hyvän yksilön. Pääseekö noista kaarien/helmojen ruosteongelmista lopullisesti jos laittaa kunnon kuraläpät ja PFF-kalvon?

Joku toki voikin sanoa että jos on tuollaiset pelot Teslaa kohtaan, niin kannattaa ehkä katsoa jotain muuta automerkkiä. Mutta tilanne onkin se että tuolla budjetilla mitä on käytössä, niin saa toki ihan muitakin sähköautoja, mutta esim. Audeissa ranget tippuu karkeasti ~100 km alemmas.
 
Käyn ostamassa tuon 20 -sulan, niin voi tehdä vertailun :=].. öh, en käy, sitä ei saa mistään. Tuo paketti 102S oli toimitettuna 29e. Pelkkä tuo vasen sulka irrallaan on 20 e motonet. Vai saako tuota oikeaa sulkaa jostain Suomesta irrallaan?
edit:
@Kvarkki APX on geneerinen sulka, eli irtosovitteella.. Y:lle oikea setti on A 621 S .. varmaan siis sama sulka ja lopputulos, mutta ehkä paremmin kiinni. Tuotakaan 621 ei taida saada mistään täältä kotimaasta.
eh, noh, jos joku joskus etsii palstalta oikeaa koodia model y tuulilasinpyyhkijä niin A 621 S ja A 102 S toimii myös. Valeoista en tiedä.

e: Ja edelleen se irtosovite ei ole sen kummempi kuin nämä missä se tietty sovite on jo valmiiksi pistetty. Ymmärrän kyllä hyvin, että jossain malleissa ne irtosovitteet tekevät siitä ison, mutta nämä eivät ole minusta niitä.
 
eh, ei taida google tykätä kärkkäisestä. Mutta sieltähän joo kaikille Y-kuskeille tod hyvät sulat. =8]. Täällä tämä tieto nyt sitten on, prkl kun meni tosiaan se 4h ihmetellessä ja väärät tuli silti (102 s).
Y:n sulat siis A621S suorasovitteella.
 
Viimeksi muokattu:
Jokunen sivu taakseppäin kyselin neuvoa Teslan Model 3:sen ensiostajana, että mihin tulisi kiinnittää huomiota käytettyä autoa katsottaessa/ostaessa. Kävin viikko taakseppäin renkaita potkimassa ja useamman Model 3:sen näin samassa liikkeessä, huomiota tosiaan herätti ruosteet tai alkavat ruosteet pyöräkoteloissa. Esim. Auto 1 ja Auto 2 molemmilla oli ajettu saman verran n. 70 tkm. Toisessa oli alkavaa ruostetta, kun taas toisessa ei helmoissa/pyörän kaarissa nopealla vilkaisulla mitään näkynyt. Samat kuraläpät molemmissa oli.

Alkaa kyllä näyttää siltä että mielummin laittaa parisen tonnia lisää auton budjettiin ja etsii mahdollisimman vähän ajetun hyvän yksilön. Pääseekö noista kaarien/helmojen ruosteongelmista lopullisesti jos laittaa kunnon kuraläpät ja PFF-kalvon?

Joku toki voikin sanoa että jos on tuollaiset pelot Teslaa kohtaan, niin kannattaa ehkä katsoa jotain muuta automerkkiä. Mutta tilanne onkin se että tuolla budjetilla mitä on käytössä, niin saa toki ihan muitakin sähköautoja, mutta esim. Audeissa ranget tippuu karkeasti ~100 km alemmas.

Ruosteasioihin en osaa sanoa, mutta itsellä oli myös Tesla hakusessa ja neljän vai viiden yksilön ihmettelyn jälkeen löytyi tämä oma, haussa oli -22 vuoden auto ja mielummin loppupäästä jos mahdollista. Kilsat oli autojen välillä 35-50tkm.

Sain huomata että aika huonolla pidolla oli ainakin nuo ollut mitä itse katsoin. Oli esim kanttarihottumaa jokaisen yksilön vanteissa, joissain jo muoveja saatu hajalle jne. Eli itselle kosmeettiset haitat oli isoin asia hinnan lisäksi, jos ei koeajolla mitään ihmeellistä muuta vikaa löytynyt, naarmut ja muut kun ei ymmärrettävästi takuuseen mene. Hauskasti varmaan huonoiten pidetty oli kaikista vähiten ajettu, 35tkm.

Tuntui myös olevan ostajan markkinat, parhaillaan sain yhdellä keskustelulla 9% koron tiputettua 4% tasolle ja hinnasta sen 2,5ke pois, toki oli se korko nyt lähtöjäänkin ihan älytön varsinkin näin vuoden loppupuolella, kun lähes joka liike tuuttaa 2-3% korkoprosentteja. Kannattaa kyllä ihan suoraan soittaa liikkeeseen jos joku hyvän oloinen yksilö löytyy, tuntui jokaisella liikkeellä olevan painetta saada auto myytyä ja sen kyllä huomasi tarjouksista. Ainakin oman parin viikon nettiauton seurannan perusteella ei nuo omat kriteerit täyttäneen hintaluokan autot oikeen tahdo liikkua tällä hetkellä.

Omaksi mielenrauhaksi vaadin myös akun tarkistuksen testerillä ja ihan silmin katsomalla kolmannen osapuolen tekemänä. Noh eipä sieltä mitään ihmeellistä löytynyt, mutta turvallisempi mieli ostoksesta jäi itselle.
 
Mitä kaikkea pitäisi tehdä ja ottaa huomioon ennenkuin takuu loppuu? Minulla siis MYLR -23 ja 80tkm tulee tammikuussa täyteen. Katsastusasemalle ajattelin viedä alustatarkastukseen ainakin ja siitä sitten takuu korjaukseen jos jotain ilmenee.

Servicemodesta olen koittanut kyttäillä hälytyksiä ja siellä ainakin compressorinhibited hvac_a160 hälyä josta tein jo tiketin.

Onko lisäksi esim jotain tiettyjä kohtia/asioita mitä kannattaa erikseen tarkastaa? Kaikki kyllä toimii, mutta onko jotain tiettyä osaa tai asiaa joka voisi olla rikki jota ei näe tai huomaa jne?

Pitää kuitenkin kaikki pienimmätkin viat ilmoittaa ennenkuin 80tkm on täynnä kun sitten sen jälkeen on turha enää mitään vaatia takuuseen.

Miten menee jos on ajoissa ilmoittanut jotain jonka Tesla sanoo olevan kunnossa, muttei sitten olekaan ja hajoaa takuun jälkeen? Mitetin lähinnä näitä lämpöpumppu juttuja, jos tesla nyt vaan kuittaa että ei ongelmaa kun lämpöä kerran tulee, mutta sitten tuo leviää heti 80tkm jälkeen niin mitäs sitten? Olen kuitenkin ilmoittanut hälytyksistä ennen takuun loppumista, vaikka vielä ei mitään käytännön ongelmaa siis olekaan, pelkkää hälytystä.
 
Tuntuu oudolta että auto jossa ei ole huolto-ohjelmaa tai muutenkin pitäisi olla viimeisen päälle kestävä niin vaatii kauhean työn että saa pidettyä kunnossa takuuaikana.

Sinne vaan hakemaan leimaa ja jos alusta brakaa niin Tesla sen sitten korjaa ja saa taas ennen seuraavaa 80tkm korjauttaa.

Jos Teslan huolto sanoo, että vikakoodit normaaleja jne. niin se on siinä.

Se mitä ei takuuaikana hajoa niin sitten ei hajoa. Kun takuu loppuu ja kuten on monesti lehdistä luettu Teslaa ei virhevastuut tai muut kiinnosta. Kaikki on sen jälkeen omasta pussista. Siinä voi sitten rauhassa punnita että kannattaako pitää vai vaihtoon/kiertoon.
 
Ehkä pitäisi katsoa vertailukohtaa niistä osavaltioista joissa ei ole katsastusta, ajetaan vaan. :whistling:

Mutta alusta on alimitoitettu, samaa vaivaa kuin Renulla. Renu tosin halvempi pajattaa tukivarsistaan.
 
Mitä kaikkea pitäisi tehdä ja ottaa huomioon ennenkuin takuu loppuu? Minulla siis MYLR -23 ja 80tkm tulee tammikuussa täyteen. Katsastusasemalle ajattelin viedä alustatarkastukseen ainakin ja siitä sitten takuu korjaukseen jos jotain ilmenee.

Servicemodesta olen koittanut kyttäillä hälytyksiä ja siellä ainakin compressorinhibited hvac_a160 hälyä josta tein jo tiketin.

Onko lisäksi esim jotain tiettyjä kohtia/asioita mitä kannattaa erikseen tarkastaa? Kaikki kyllä toimii, mutta onko jotain tiettyä osaa tai asiaa joka voisi olla rikki jota ei näe tai huomaa jne?

Pitää kuitenkin kaikki pienimmätkin viat ilmoittaa ennenkuin 80tkm on täynnä kun sitten sen jälkeen on turha enää mitään vaatia takuuseen.

Miten menee jos on ajoissa ilmoittanut jotain jonka Tesla sanoo olevan kunnossa, muttei sitten olekaan ja hajoaa takuun jälkeen? Mitetin lähinnä näitä lämpöpumppu juttuja, jos tesla nyt vaan kuittaa että ei ongelmaa kun lämpöä kerran tulee, mutta sitten tuo leviää heti 80tkm jälkeen niin mitäs sitten? Olen kuitenkin ilmoittanut hälytyksistä ennen takuun loppumista, vaikka vielä ei mitään käytännön ongelmaa siis olekaan, pelkkää hälytystä.
Omat mutut vaikuttas siltä että keulan alasäleikkö ja kenno olisi hyvä pitää sulana. Jotenkin tuolla keulan tukkoon jäätymisellä on vaikutusta pumpun kestoon myös.
 
Näytti Amerikoissa noussee referal koodin hyvitys 1000$ summaan. Onko nuo yleensä tulleet myös Suomeen? Nyt 500e.
 
Sehän oli tonni tovi sitten, sitten laski. Se elää tilanteiden mukaan.
 
Mitä kaikkea pitäisi tehdä ja ottaa huomioon ennenkuin takuu loppuu? Minulla siis MYLR -23 ja 80tkm tulee tammikuussa täyteen. Katsastusasemalle ajattelin viedä alustatarkastukseen ainakin ja siitä sitten takuu korjaukseen jos jotain ilmenee.

Servicemodesta olen koittanut kyttäillä hälytyksiä ja siellä ainakin compressorinhibited hvac_a160 hälyä josta tein jo tiketin.

Onko lisäksi esim jotain tiettyjä kohtia/asioita mitä kannattaa erikseen tarkastaa? Kaikki kyllä toimii, mutta onko jotain tiettyä osaa tai asiaa joka voisi olla rikki jota ei näe tai huomaa jne?

Pitää kuitenkin kaikki pienimmätkin viat ilmoittaa ennenkuin 80tkm on täynnä kun sitten sen jälkeen on turha enää mitään vaatia takuuseen.

Miten menee jos on ajoissa ilmoittanut jotain jonka Tesla sanoo olevan kunnossa, muttei sitten olekaan ja hajoaa takuun jälkeen? Mitetin lähinnä näitä lämpöpumppu juttuja, jos tesla nyt vaan kuittaa että ei ongelmaa kun lämpöä kerran tulee, mutta sitten tuo leviää heti 80tkm jälkeen niin mitäs sitten? Olen kuitenkin ilmoittanut hälytyksistä ennen takuun loppumista, vaikka vielä ei mitään käytännön ongelmaa siis olekaan, pelkkää hälytystä.

Teslaltahan voi ostaa jatkotakuun, ei mitään halpaa lystiä tosin ja äkkiä tulee halvemmaksi maksaa itse korjaukset jos kilsoja tulee paljon.

 
Teslaltahan voi ostaa jatkotakuun, ei mitään halpaa lystiä tosin ja äkkiä tulee halvemmaksi maksaa itse korjaukset jos kilsoja tulee paljon.

3774 € näyttäisi olevan 4v/80 000 km lisätakuu. Omalla kohdallani alle 2 vuotta olisi tuo kuitenkin. Täytyypä pohtia. Toistaiseksi ei juurikaan ongelmia ole ollut, 1 kamera otti vettä sisäänsä ja tosiaan a160 hälyä tuolla service modessa. Alustan osat vaihdan takuun jälkeen itse ja lämpöpumpun saanee halvemmalla jossain muualla laitettua kun Teslalla? Paljonkohan pumpun vaihto jossain Heslalla tms. on?
 
Pohdin tuota, mutta seuraavana päivänä kun taas havahduin ajatukseen niin oli 30km yli jo. :smoke:
 
3774 € näyttäisi olevan 4v/80 000 km lisätakuu. Omalla kohdallani alle 2 vuotta olisi tuo kuitenkin. Täytyypä pohtia. Toistaiseksi ei juurikaan ongelmia ole ollut, 1 kamera otti vettä sisäänsä ja tosiaan a160 hälyä tuolla service modessa. Alustan osat vaihdan takuun jälkeen itse ja lämpöpumpun saanee halvemmalla jossain muualla laitettua kun Teslalla? Paljonkohan pumpun vaihto jossain Heslalla tms. on?
Facessa sähköautojen takuu ja lisäturvat ryhmästä poimittua:

Fragus GoSafe Complete BLACK WEEK -hinnat
ovat seuraavat:
1v 899e (norm. 999e)
2v 1599e (norm. 1699e)
3v 2199e (norm. 2299e)
 
Model Y LR 2023. Lähdin hetki sitten ajamaan, ja huomasin että kuskin puolen lokasuoja Kamera ei näytä mitään. Pelkkää mustaa. Rattibootit tehty. Onkohan tuolla toivoa ruveta toimimaan itsestään, vai kannattaakohan tuosta tehdä tiketti samantien? Ja onkohan tuo sellainen vika minkä Rangeri voi käydä pihassa tekemässä?
 
Model Y LR 2023. Lähdin hetki sitten ajamaan, ja huomasin että kuskin puolen lokasuoja Kamera ei näytä mitään. Pelkkää mustaa. Rattibootit tehty. Onkohan tuolla toivoa ruveta toimimaan itsestään, vai kannattaakohan tuosta tehdä tiketti samantien? Ja onkohan tuo sellainen vika minkä Rangeri voi käydä pihassa tekemässä?
Luultavasti rangeri vaihtaa uuden kameran. Vettä jos menee kameraan, niin pimenevät.
 
Luultavasti rangeri vaihtaa uuden kameran. Vettä jos menee kameraan, niin pimenevät.
Vähän hämmentävä tuo apissa tehtävä varaus. Laskutustiedot pitää laittaa ja valita huoltopiste parinsadan kilsan päästä. Missään en nähnyt takuuhuoltotäppää, saatikka mainintaa rangerista. Tuleeko nuo vaihtoehdot sitten myöhemmin valittavaksi, vai enkö vain ymmärrä jotain?
 
Vähän hämmentävä tuo apissa tehtävä varaus. Laskutustiedot pitää laittaa ja valita huoltopiste parinsadan kilsan päästä. Missään en nähnyt takuuhuoltotäppää, saatikka mainintaa rangerista. Tuleeko nuo vaihtoehdot sitten myöhemmin valittavaksi, vai enkö vain ymmärrä jotain?
Teit ihan oikein.
Oman osoitteen/sijainnin perusteella se antaa vaihtoehdot huollolle. Joskus siellä voi lukea tämä rangerikin.

Takuuhuoltoa ei ole valittavissa vaan määritellään huollon kohde.

Kun huolto tehty automatiikka tsekkaa läpi tai ihminen. Sen mukaan sitten voi vielä muuttua tuo miten huolletaan. Lisäksi ennen huoltoa saat vahvistettavaksi huollon missä pitäisi olla 0€. Joskus on kyllä ihan oikea hinta mutta olen itse vaatinut/kertonut että autossa takuu jolloin korjanneet 0€. Muuten annat heille vapaat kädet veloittaa.
 
Onko kukaan koittanut tällaista kameran suojaa:

Onko mitään hyötyä likaantumisen estämisessä?

Itselläni ei ole 3D tulostinta enkä ole ehtinyt käydä kirjastossa tulostelemassa. Tarkoitus kyllä mennä kunhan tulee aikaa. Laittelen sitten kokemuksia kunhan ehdin tuon tekemään ja testaamaan.
Teslahan on tuollaisen mutta pienemmän lipareen lisännyt takakameraan. Voihan tuo enimmät liat blokata. Takakameran pesuri olisi kyllä erittäin tervetullut lisä, varsinkin nyt kun parkkitutkia ei enää ole. Tulisipa Teslalta retrofitti kitti takakameran pesurille, niin kuin tuli ekoille kolmosille sähköinen kontti.

 
@Kvarkki APX on geneerinen sulka, eli irtosovitteella.. Y:lle oikea setti on A 621 S .. varmaan siis sama sulka ja lopputulos, mutta ehkä paremmin kiinni. Tuotakaan 621 ei taida saada mistään täältä kotimaasta.
eh, noh, jos joku joskus etsii palstalta oikeaa koodia model y tuulilasinpyyhkijä niin A 621 S ja A 102 S toimii myös. Valeoista en tiedä.

Valeo VF818 suoraan sopiva, ei sovitteiden kanssa räpläämistä. 22.62e aeromotorsilla ja paketointi huomaamattomasti 1,5m x 25cm x 25cm laatikossa kotiovelle toimitettuna :-)

IMG_3774.jpeg
 
Valeo VF818 suoraan sopiva, ei sovitteiden kanssa räpläämistä. 22.62e aeromotorsilla ja paketointi huomaamattomasti 1,5m x 25cm x 25cm laatikossa kotiovelle toimitettuna :-)
Tuossa on sama homma, että Y:ssä pitäisi oikean puolen sulan olla 500mm. Mutta toimii toki tuo 475:kin.
 
Ikävästi lähteny ratin päällinen kuoriutumaan, tuola on ilmaa välissä. Alle 3v vanha auto, mutta kilsoilla oon ajanu takuun pois

IMG_1672.jpeg
 
^ Josta tulikin mieleen, että eikö HIghland omistajia ärsytä ne ratin "stichaukset" vai mitä lie tikkauksia on? Koeajolla olivat todella ärsyttävät paljaalle käsin - vai joko ne korjasi tuon tikkauksen?
 
Huomautus - jätä flamettaminen pois ja keskity rakentavaan keskusteluun
On kyllä ollut mielenkiintoista settiä Tesla ryhmissä. Muutama tuhat kilsaa ja takamoottorit porsii, tietokoneita mennyt rikki melkein heti kun ajettu kaupasta ulos jne.

Toki myös muutamia lämpöpumppuja mennyt.

Missä näitä oikein kootaan ilman laadunvalvontaa?
 
En löytänyt tätä Teslan katsastusuutista vielä täältä:


Taitaa olla hylkäysprosentti samaa tasoa kuin amerikkalaiset autot ennen vanhaan joten sinänsä ei mitään uutta. Merkki kyllä kiinnostaa edelleen mutta tällaiset pistävät vähän miettimään kannattaako pitää takuuajan jälkeen. Mistään kalliista osista ei kuitenkaan taida olla kysymys kun jotain puslia ym.

Ehkä FL on parempi.
 
Kuten sanoin, sama homma kuin Renuissa. Alusta alimitoitettu, suhteellisen helppo ja edullinen korjata, mutta ärsyttävä.

Onneks näiden laitteiden lukumäärä pakottaa osavalmistuksen reagoimaan sekä ketjukorjaamot, ettei ainoa paikka ole Ebenpuutiskille vienti.
 
Kuten sanoin, sama homma kuin Renuissa. Alusta alimitoitettu, suhteellisen helppo ja edullinen korjata, mutta ärsyttävä.

Onneks näiden laitteiden lukumäärä pakottaa osavalmistuksen reagoimaan sekä ketjukorjaamot, ettei ainoa paikka ole Ebenpuutiskille vienti.
Tuohan on vain bisnes missä raha menee väärään suuntaan. Lisäksi luotu keinotekoinen lisämarkkina kun auto ei kestä sen normaalia ajamista.
 
Ainakin uusi highland tuntuu vanhaa paremmalta alustaltaan. Toivotaan, että siellä myös palikoiden kestävyyskin parantunut.
 
Laittelen raporttia kun huolto tehty. Samaan laitoin myös maininnan ui_a089_radiosoftreseterror hälytyksestä jota myös näyttää aina välillä tulevan. Voihan toki olla että kummallakaan ei ole mitään oikeaa merkitystä, mutta pakko viedä huoltoon kun Tesla ei varsinaisesti ole kuuluisa siitä että tulisivat vastaan yhtään heti kun autolla on ajettu yli 80tkm ja omalla tuurillani muuten leviää ilmastointi ja radio heti kun mittarissa on 80 001 km.
Nyt on vcfront_a160_compressorinhibited hälytyksen takia huolto tehty. Mitään varsinaista ongelmaa siis ei ollut, mutta auto tuollaista hälyä näytti service modessa.

Syynä hälytykselle oli että n. 60g puuttui kylmäainetta. Mitään vuotoja eivät kuitenkaan onnistuneet löytämään, joten onko sitten jo alunperin ollut vajaa tms.

Täytyy asiaa seurailla tässä nyt ja viedä takaisin jos vielä hälytystä tulee koska silloin sitten varmaan oikeasti joku vuoto jossain on.

Radioon liittyvä hälytys kuulemma softavika.

Noin muuten Vantaan uudelle huoltopaikalle 10/10, hienosti hoitui huolto ajallaan, oikein ystävällistä palvelua ja kohtuu hyvät tilat tehdä etätöitä. Ja suklaata sekä kahvia oli tarjolla.
 
On kyllä ollut mielenkiintoista settiä Tesla ryhmissä. Muutama tuhat kilsaa ja takamoottorit porsii, tietokoneita mennyt rikki melkein heti kun ajettu kaupasta ulos jne.
Jaa, ainuttakaan tällaista ei ole osunut omiin silmiin vaikka ainakin FB ryhmiä tulee lueskeltua kohtuu säännölliseesti.
 
Näyttää huomenna päättyvät Tesla Model Y:n korkotarjous. Tässä on kyllä melkoinen sisäinen paininta painanko liipasinta.
 
Kyllä niitä tarjouksia Juniperiinkin tulee, maailma on kuitenkin kuralla eikä kauppa vedä ääriään myöden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 812
Viestejä
4 566 560
Jäsenet
75 025
Uusin jäsen
seponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom