Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

En ole lukenut uutista, mutta ihmetyttää ettei etumatkustajat saaneet oviaan auki; aina pitää olla kieltämässä Telsaa tuntematonta asiakasta ettei menis aukaiseen hätäaukaisusta vaan "ei siitä, paina tuosta napista." Olivatko tiedottomia vai...
Aluperäisessä uutisessa oli kuva autosta. Vauhtia on ollut varmasti aika reilusti ottaen huomioon miten muodoton auto oli niin veikkaisin että etumatkustajat on ollut hengettömänä jo betonipilariin iskeytyessä. Takapenkillä kolme matkustajaa eiköhän nuo ole vähintäänkin olleet taju kankaalla. En ainakaan usko että akkupalo auton runkoa nuin muodottomaksi vetää pelkästään.

1731923447613.png
 
Keulan hinaussilmukan luukun takana on kaksi johdinta, joille virtaa antamalla saa matalajännitepuolen aktivoitua.

9V paristo tais (kuulemma) riittää. :hmm:
 
Aluperäisessä uutisessa oli kuva autosta. Vauhtia on ollut varmasti aika reilusti ottaen huomioon miten muodoton auto oli niin veikkaisin että etumatkustajat on ollut hengettömänä jo betonipilariin iskeytyessä. Takapenkillä kolme matkustajaa eiköhän nuo ole vähintäänkin olleet taju kankaalla. En ainakaan usko että akkupalo auton runkoa nuin muodottomaksi vetää pelkästään.

1731923447613.png
No tuossa ei auta kyllä mikään ovenkahva enää. Ovi ei aukea ilman palokunnan hydraulileikkureita.
 
Tämä oli myös mielenkiintoinen kohta manuaalista:
You can open a rear door manually (if equipped) in the unlikely situation in which Model Y has no power:
Note
Not all Model Y vehicles are equipped with a manual release for the rear doors.

Eli ilmeisesti tuota ei välttämättä edes ole. EU-alueella varmaankin on. Mutta ei siitä iloa kyllä ole hätätapauksessa vaikka olisikin.
 
Keulan hinaussilmukan luukun takana on kaksi johdinta, joille virtaa antamalla saa matalajännitepuolen aktivoitua.

9V paristo tais (kuulemma) riittää. :hmm:
No ei sitä LV-puolta mistään hyppyjohdoista aktivoida. Sieltä hinaussilmukan luukun takaa löytyvistä johdoista saa avattua etukontin (jonka lukitus on sähköinen), jotta pienjänniteakkuun on ylipäätään mahdollista päästä käsiksi. Kyllä se sitten vaatii hieman enemmän jännitettä ja virtaa kuin mitä 9 V paristosta lähtee, jotta loppujärjestelmä herää akun ollessa kaput.


Lähde:
 
Osaako joku sanoa, että miksi noissa -22vm LR kolmosissa on kahta koodia moottorille? Katsellut jonninverran noita eri Vin-koodeja ja osassa on B ja osassa K

B = Dual motor - standard (usually M3)

K = Dual motor, hairpin winding

Yhdessä 6.2022 käyttöön otetussa Ranskan tuontiautossa on tuo B, samoin kun toisessa 6.2022 käyttöön otetussa Saksan tuonnissa. Kun taas esim kahdessa muussa Saksasta tuodussa on K ja ne on käyttöönoettu 3.2022 ja 12.2022.

Onko tuolla oikeasti mitään väliä, että kumpi moottori siellä on, vai kannattaako pyrkiä ostamaan tuollainen K-koodilla oleva?

Edit: Tuli vielä mieleen tuo panel cap takaluukun vasemmassa ylänurkassa jossa takaluukun avaava jousi sijaitsee, meneekö sen säätö takuuseen vai joutuuko maksamaan, onko kellään kokemusta? Yhdessä yksilössä jota vakavasti harkitsen, irvistää tuo kulma aika pahasti muihin vertaamiini kolmosiin vaikka kyseisessä yksilössä muuten on paneelit ihan kohdallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom