Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

En ole lukenut uutista, mutta ihmetyttää ettei etumatkustajat saaneet oviaan auki; aina pitää olla kieltämässä Telsaa tuntematonta asiakasta ettei menis aukaiseen hätäaukaisusta vaan "ei siitä, paina tuosta napista." Olivatko tiedottomia vai...
Aluperäisessä uutisessa oli kuva autosta. Vauhtia on ollut varmasti aika reilusti ottaen huomioon miten muodoton auto oli niin veikkaisin että etumatkustajat on ollut hengettömänä jo betonipilariin iskeytyessä. Takapenkillä kolme matkustajaa eiköhän nuo ole vähintäänkin olleet taju kankaalla. En ainakaan usko että akkupalo auton runkoa nuin muodottomaksi vetää pelkästään.

1731923447613.png
 
Keulan hinaussilmukan luukun takana on kaksi johdinta, joille virtaa antamalla saa matalajännitepuolen aktivoitua.

9V paristo tais (kuulemma) riittää. :hmm:
 
Aluperäisessä uutisessa oli kuva autosta. Vauhtia on ollut varmasti aika reilusti ottaen huomioon miten muodoton auto oli niin veikkaisin että etumatkustajat on ollut hengettömänä jo betonipilariin iskeytyessä. Takapenkillä kolme matkustajaa eiköhän nuo ole vähintäänkin olleet taju kankaalla. En ainakaan usko että akkupalo auton runkoa nuin muodottomaksi vetää pelkästään.

1731923447613.png
No tuossa ei auta kyllä mikään ovenkahva enää. Ovi ei aukea ilman palokunnan hydraulileikkureita.
 
Tämä oli myös mielenkiintoinen kohta manuaalista:
You can open a rear door manually (if equipped) in the unlikely situation in which Model Y has no power:
Note
Not all Model Y vehicles are equipped with a manual release for the rear doors.

Eli ilmeisesti tuota ei välttämättä edes ole. EU-alueella varmaankin on. Mutta ei siitä iloa kyllä ole hätätapauksessa vaikka olisikin.
 
Keulan hinaussilmukan luukun takana on kaksi johdinta, joille virtaa antamalla saa matalajännitepuolen aktivoitua.

9V paristo tais (kuulemma) riittää. :hmm:
No ei sitä LV-puolta mistään hyppyjohdoista aktivoida. Sieltä hinaussilmukan luukun takaa löytyvistä johdoista saa avattua etukontin (jonka lukitus on sähköinen), jotta pienjänniteakkuun on ylipäätään mahdollista päästä käsiksi. Kyllä se sitten vaatii hieman enemmän jännitettä ja virtaa kuin mitä 9 V paristosta lähtee, jotta loppujärjestelmä herää akun ollessa kaput.


Lähde:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 504
Viestejä
4 490 504
Jäsenet
74 249
Uusin jäsen
Lassi80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom