Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huomioon näissä kannattaa ottaa myös oman talouden rahavirta. Väittäisin, että aika monelle on hyvinkin merkittävää meneekö autoiluun 898€/kk vai 538€/kk oli sitten "lopputulema" mitä tahansa.
Toinen huomio vielä, esim. itsekin voisin hyvin hommata käytettynä auton, mutta koska en halua sitoa 30-40k€ käteistä autoon vaan otan rahoituksella niin käytännössä noissa käytetyissä olevat surkeat rahoitusehdot tuovat ne kokonaishinnaltaan hyvin lähelle uutta vastaavaa tai jopa yli.. Näitä taitaa ostaa pääasiassa vaihtarin vaihdossa luovuttavat.
Itse näillä näkymin päädyn kolmoseen, mutta arvon vielä kulimallin ja uuden LR:n väliltä. Auton tarve ei niin akuutti niin ei ole hoppu. Tiedä vaikka tuurilla tulisi vielä joku superkamppis kaikkien 2 viikon aikajanalla tulleiden etuisuuksien lisäksi![]()
Voihan tuo olla, että q4 lopussa tulee hyvät kampanjat kun tesla halunnee maksimoida 2024 vuoden aikana myytyjen autojen määrän.
Kyllä ainakin itellä tuli viellä reilu kuukausi sitten Y:n mukana?
Tesla on tainnut kuitenkin tehdä enemmän autoja kuin myydä. Jos tesla haluaa kaunistella 2024 myyntiluvut niin varastossa olisi kärryjä mitä voisi myydä agressiivisemmin. Toinen motivaattori varastojen tyhjentämiseen voi olla keväällä julkaistava halvempi automalli. Osa ostajista voi alkaa pohtimaan halvemman ja kolmosen väliltä ja hetken ajaksi kolmosen myynti jää kyntämään. Ennen vuodenloppualea tesla halunnee nähdä lähteekö laskevat korkotasot orgaanisesti parantamaan automyyntiä vai tarvitaanko insentiivejä teslan taholta.Katselin just, että Jenkeissä Q3:lla Teslalla oli hallussaan kolme kärkisijaa, sekä Model Y ja 3 myivät molemmat itsekseen enemmän kuin listan ei-Teslat yhteensä ja jopa "flopannut" CyberTruck myi enemmän kuin yksikään muiden merkkien yksittäinen automalli. Toisaalta tuota kun katsoo niin model Y myi melkein 50% paremmin kuin model 3, minkä seurauksena saattavat haluta buustata kolmosen myyntejä jollain tavalla vielä lisää.
Lisäsin tuonne yhden sanan.Ennen vuodenloppualea tesla halunnee nähdä lähteekö laskevat korkotasot orgaanisesti parantamaan automyyntiä vai tarvitaanko lisää insentiivejä teslan taholta
Ainakin omien kokemuksien perusteella pahin ostokrapula tulee jos ostaa sen mikä järkevämpi kuin se minkä haluaisi ostaa.Tosin jos kolmoseen tulisi myös nollakorko, niin lähtisi kyllä heti sellainen alle, vaikka Y periaattessa olisikin vähän parempi "perheauto".
Näkyyhän noissa ruostetta olevan jo parivuotiaissakin. Melkein veisin suojaukseen, jos meinaa pidempään pitää.Kysymys; onko MiC autojen osalta ollut mitään ruoste-ongelmia eli mikä lienee kiinan Tessujen ruostesuojauksen taso? Alumiiniahan on paljon käytetty mutta kyllähän sieltä auton alta terästäkin löytyy, onko esim. 2019 malleissa kukaan saanut vielä ruoste-ongelmia näkymään?
Katselin just, että Jenkeissä Q3:lla Teslalla oli hallussaan kolme kärkisijaa, sekä Model Y ja 3 myivät molemmat itsekseen enemmän kuin listan ei-Teslat yhteensä ja jopa "flopannut" CyberTruck myi enemmän kuin yksikään muiden merkkien yksittäinen automalli. Toisaalta tuota kun katsoo niin model Y myi melkein 50% paremmin kuin model 3, minkä seurauksena saattavat haluta buustata kolmosen myyntejä jollain tavalla vielä lisää.
Niin ilmaiseksi, vai olitko kliksutellut sen tuolta listalta?
![]()
Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?Tesla on tainnut kuitenkin tehdä enemmän autoja kuin myydä. Jos tesla haluaa kaunistella 2024 myyntiluvut niin varastossa olisi kärryjä mitä voisi myydä agressiivisemmin. Toinen motivaattori varastojen tyhjentämiseen voi olla keväällä julkaistava halvempi automalli. Osa ostajista voi alkaa pohtimaan halvemman ja kolmosen väliltä ja hetken ajaksi kolmosen myynti jää kyntämään. Ennen vuodenloppualea tesla halunnee nähdä lähteekö laskevat korkotasot orgaanisesti parantamaan automyyntiä vai tarvitaanko insentiivejä teslan taholta.
Huhut kertovat että ”Model 2” pohjautuu nykyiseen alustaan eikö next geniin. Mikä tarkoittaa juuri 3/Y.Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?
Ainakin omien kokemuksien perusteella pahin ostokrapula tulee jos ostaa sen mikä järkevämpi kuin se minkä haluaisi ostaa.
Siinä sitten ajellaan sillä järkevällä ja joka kerta kun vastaan tulee se minkä olisi oikeasti halunnut niin ottaa päähän.
Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?
Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?
Eikös tätä ole Meksikossa alettu Meksikossa testailemaan sen riisuttun kolmosen kanssa?
Nyt on taas suosittelukoodit tuleet Teslalle. Koodilinkin kautta tilaavat saavat 1000€ alennuksen Teslasta ja suosittelija 500€ crediittejä.
Eli nyt kun korkokin 0% ja paljon tilaajia liikkeellä niin kannattaa ehdottomasti napata vielä 1000€ lisäalennus. Tähän ei koodia varmaan saa laittaa, mutta minulta saa yv:llä koodin.
Ja vielä lisäkysymyksenä että onko kokemusta miten paljon suksiboksi vaikuttaa Teslan sähkön kulutukseen? Kun alkaa noita suksia olemaan ja kolme+ kertaa tulee vedettyä vuodessa Lappiin niin olisi mukavampi kun sukset ei olisi sisällä autossa.
Harvoin ruoste pintapelleissä vaivaa, ongelma on siellä muovien alla.Eikait noissa ole eroa valmistusmaan välillä. Itellä 2019 kolmonen johon laitettu läpät ja helmappf 12t km jälkeen eikä ruostetta ole missään. 85k nyt ajettu.
Elokuussa auton ostin ja siinä mukana ostin myös sen hidaslaturin, eka laturi tuli hollannista kuriirin kyytis ja autoa noutaessa oli toinen samanlainen hidaslaturi frunkis. Kai se on ihan kuun asennosta kiinni että onko sitä laturia kaupanpäällisenä vai ei.Olikohan heinäkuussa tai sen jälkeen tilatuista autoissa, että tuota hidaslaturia ei enää tule mukana. Sain kinuttua omaan Highlandiin kun kerroin tilanneeni jo kesäkuussa. Mutta ei siis ollut kontissa ja myyjä sanoi, että ei enää tule mukana.
Ja vielä lisäkysymyksenä että onko kokemusta miten paljon suksiboksi vaikuttaa Teslan sähkön kulutukseen? Kun alkaa noita suksia olemaan ja kolme+ kertaa tulee vedettyä vuodessa Lappiin niin olisi mukavampi kun sukset ei olisi sisällä autossa.
Tämä, vaikka kyllä se kukka sieltä läpi puskee lopulta.Harvoin ruoste pintapelleissä vaivaa, ongelma on siellä muovien alla.
Tämä, vaikka kyllä se kukka sieltä läpi puskee lopulta.
Vähän kyllä silleen hassu tilanne, että Tesla-ostohousut on aika vahvasti jalassa, mutta Tesla on tällä jatkuvalla diilin parantamisella on luonut kannustimen sille, että kannattaisi jäädä odottelemaan josko tuosta Y:stä nyt saisi vielä paremman diilin kun lähestytään vuoden loppua...
Toki korko ei enää voi enää alemmaksi mennä ja suosittelusta tuskin enempää saa alea, mutta varastoaleja tai vaikka juuri noita latauskilsoja saattaa tulla vielä pataa makeuttamaan. Ilmeisesti aiemmin suorat hinnanalennukset on sisällytetty jos hinta laskee tilauksen ja toimituksen välissä, mutta noista muista ei sitten oikein tiedä.
Aika hurjalta näyttää. Tuohon päälle vielä suomen suolat.Kuten videostakin näkee, niin tähän talouteen ei Teslaa tule ihan tuostakaan syystä.
Ei ne suomen suolat kanadan suolaa haitallisempaa ole. Suomessahan suolataan varsin maltillisesti verrattuna moniin talvimaihin.Aika hurjalta näyttää. Tuohon päälle vielä suomen suolat.
Japanilaisten pohjia 3 v. jälkeen katsoneena ei tuo nyt vielä kauhea katastrofi ollut. Toki menee siinä vaiheessa visuaalisesti ikäväksi, kun lähtee kurkkaamaan muovien alta. Hitsaamalla korjaaminen voi olla mielenkiintoinen operaatio sähköauton kanssa, ihan näin mitään ymmärtämättömänä en lähtisi kovin lähelle akkua kuumuutta viemään.Aika hurjalta näyttää. Tuohon päälle vielä suomen suolat.
Juu, kyllä se voi välillä seilata useiden eri seikkojen vaikutuksesta eikä tuollaisista muutaman prosentin heitoista kannata paljoa murehtia. Yleiset syyt oikeasti tapahtuvalle turhalle kulutukselle voi olla esim. 3 osapuolen sovellukset (jotka herättelevät autoa) tai sitten joku bitti poikittain mikä korjautuu käynnistämällä auton järjestelmät uusiksi (yleinen kikka on vaihtaa vannekokoa).Onkohan miten normaalia, että akusta yksinkertaisesti häviää prosentteja?
1. Auto laturissa 65% rajalla, joka valmistuu 1.30 yöllä (ulkolämpötila +8'C). Kello 12.30 avaan takakontin ja auto käykin lepotilassa herättyään lataamaan. Varaus näytti 60% ja ulkolämpötila +12'C.
2. Auto parkissa sentry päällä 1.5h, jonka aikana sentry kulutti 6.5%! Tämä nimenomaan kirjattu sentryn kulutukseksi.
3. Monina päivinä työpaikan parkissa "auton valmiustila" vie 2-4% virtaa 8h aikana.
Mainittakoon vielä, että auto 2020 LR. Aiempi takaveto LFP:lla ei kuluttanut kertaakaan akkua kummemmin parkissa. Kylmällä lumihiutaleen kera oli taas aivan eri juttu.
Autolle.comista porukka saanut ihan asiallisia tarjouksia.Pitääpä huvikseen laittaa Teslalle suoraan tradein-kysely, vaikka ne kuulemma aika huonoja onkin olleet. Ei se kuitenkaan oikein huonompikaan voi olla kuin tarjoukset mitä AutoVexistä sain.![]()
Jep. Kanadassa ei ole sellaista talvirengaskulttuuria kuin Suomessa, joten siellä suolaa lutrataan ihan eri malliin kuin täällä. Suomessa käytetään n. 100 000 tonnia vuodessa, kun taas Kanadassa n. 5 000 000 tonnia. Kanada on toki isompi maa, mutta asutus on keskittynyt niille lämpimille alueille, joilla pääasiassa suolataan.Ei ne suomen suolat kanadan suolaa haitallisempaa ole. Suomessahan suolataan varsin maltillisesti verrattuna moniin talvimaihin.
Tyänantajan kautta saatu liisari loppuu maaliskuussa ja seuraavaksi pitää ostaa oma auto kun ei enää liisareita työnantaja sponssaa. Tesla Model 3 on nyt kaksi ja puoli vuotta ollut alla ja noin 50k km:ää tullut posotettua. Tuo Model Y ja nollakorko hieman houkuttaa, ja vielä kun 2.5kEUR saisi 7 paikkaisena (kun niitä paikkoja toisinaan tarvitsisi).
Teslan terveiset perseestä on näköjään tärkeä asia heille.Tesla julkaisi uuden app version missä saa Control Centeriin suoraan napit. Siellä ei ole takaluukulle toimintoja mutta pierulle on.
Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.Paljonkohan menee hukkaan...![]()