Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

kolariauto on aina kolariauto
Mitä sitten? Ei kolarihistorialla ole yhtään mitään merkitystä vaihtoarvoon, eikä ne liikkeeseen vaihdossa viedessä koskaan edes kysy onko mällätty. Jos on lunariin asti mennyt niin asia on eri mutta se on vakuutusyhtiön ongelma se. Liikenteessä olevista autoista joku varmaan 50% tai yli on enemmän tai vähemmän kolhittuja tai kolaroituja.
 
Ei liikkeet katso kuin sen että onko ollut pois rekisteristä miten, jos ollut pidempään poissa niin sitten alkaa kysymykset mutta jos koko ajan rekisterissä niin ei siinä mitkään kolarikorjaukset kiinnosta ellei ole jotain "tein itse ja säästin" touhua joka näkyy heti.
 
Eikä pidä, ei nuo hinnat elä enää niin paljon mitä koronan ympärillä elivät.


Tesla on laskenut huomattavasti enemmän verrattuna muihin. Heille on tärkeää saada myyntiä ja se pienikin kate kunhan myyntimäärät saa vaan nousemaan.
 
Tesla on laskenut huomattavasti enemmän verrattuna muihin. Heille on tärkeää saada myyntiä ja se pienikin kate kunhan myyntimäärät saa vaan nousemaan.

Ööh noissa sun uutisissa oli maks 10ke tiputus Teslalla kuten Toyotalla ja Volkkarilla oli noissa mun uutisissa. Ja turhaa linkkailet tommosia maksumuuriuutisia.

Kaikki täällä tietää että Tesla on rykiny hintoja alas kunnolla ja muut on nilkuttanu perässä minkä pystyy. Mitä yrität todistaa, kun ei oikein nyt nämä sinun omat linkitkään tue sanomiasi. Jäikö linkit taas lukematta?
 
Ööh noissa sun uutisissa oli maks 10ke tiputus Teslalla kuten Toyotalla ja Volkkarilla oli noissa mun uutisissa. Ja turhaa linkkailet tommosia maksumuuriuutisia.

Kaikki täällä tietää että Tesla on rykiny hintoja alas kunnolla ja muut on nilkuttanu perässä minkä pystyy. Mitä yrität todistaa?
Sanoit, että Teslan arvonalenema on normaalia mutta kun se ei ole kun valmistaja laskee myös hintojaan. Ei jatkuvalla syötöllä mutta aina kun voivat.
 
Sanoit, että Teslan arvonalenema on normaalia mutta kun se ei ole kun valmistaja laskee myös hintojaan. Ei jatkuvalla syötöllä mutta aina kun voivat.
Niin ja sitten pyysit linkkejä että mikä muu valmistaja on muka laskenut. Sait niitä. Kaikki pelissä mukana olevat sähköautonvalmistajat ovat laskeneet hintojaan radikaalisti. Siten arvonalenema on normaalia kilpailijoihin verrattuna. Toki kilpailijat eivät ihan yhtä hyviin hintoihin pääse, koska eivät osaa.
 
Tesla on myös välillä nostellut hintoja. Halvin model 3 on nyt n 10k halvempi kuin 2020
On toki mutta laskut ovat olleet suurempia. Esim. vuoden 2023 alussa tultiin Y:n osalta isolti alas.
Niin ja sitten pyysit linkkejä että mikä muu valmistaja on muka laskenut. Sait niitä. Kaikki pelissä mukana olevat sähköautonvalmistajat ovat laskeneet hintojaan radikaalisti. Siten arvonalenema on normaalia kilpailijoihin verrattuna. Toki kilpailijat eivät ihan yhtä hyviin hintoihin pääse, koska eivät osaa.
Tesla on laskenut useampana vuonna hintoja mikä vaikuttaa myös arvonalenemaan koska ei voida tietää miten hinta elää valmistajan puolelta. Muut ovat näyttävästi tehneet vain kerran nyt isomman kun taas Tesla on laskenut useamman kuukauden välein hintojaan pieniä ja suuria summia.

Tähän nähden Teslan arvo voi laskea huomattavasti enemmän kuin normaalisti voisi kuvitella.
 
Tähän nähden Teslan arvo voi laskea huomattavasti enemmän kuin normaalisti voisi kuvitella.
Ei ole huomattavasti enemmän.

Tuossa uutisessasi Model Y perusversio tippui 10ke 1/2023. Sen jälkeen tässä kahden vuoden aikana tuo hinta on tippunut uskomattomat 3ke. Nuo aiemmat esimerkkini Toyotalta ja Volkkarilta olivat 10ke.

Toyotan ja Volkkarin jälleenmyyjillä auton hinta elää tuon 3ke jo pelkästään asiakkaan kenkien värin perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Itse arvioisin myös että 25-30 ke voisi olla hyvityshinta 4 vuotta ja 80 tuhatta ajetusta nelivedosta riippuen tietysti mihin vaihdetaan. Itse olen ajatellut, että 5000 euroa vuodessa voisi olla sellainen arvonalenema mikä ei tuntuisi ollenkaan ikävältä.
Suurinpiirtein tälläisellä arvioon itsekkin päädyin kun pohdin 4-5vuoden päästä auton vaihtohintaa. Toki nämä on myöskin vain arvioita.
 
Ei ole huomattavasti enemmän.

Tuossa uutisessasi Model Y perusversio tippui 10ke 1/2023. Sen jälkeen tässä kahden vuoden aikana tuo hinta on tippunut uskomattomat 3ke. Nuo aiemmat esimerkkini Toyotalta ja Volkkarilta olivat 10ke.

Toyotan ja Volkkarin jälleenmyyjillä auton hinta elää tuon 3ke jo pelkästään asiakkaan kenkien värin perusteella.
Jos nyt ostat auton 40 000, kuvitellaan että siitä tippuu ulos ajaessa se 3000 pois. Sitten valmistaja päättää yöllä tiputtaa hintaa 3000. Niin onko se normaalia arvonalenemaa?
 
Voi jeesus kun odotan sitä päivää kun Tesla & Arvonalenema & Hinnanpudotukset ovat muisto vain. Harvasepäivä tämä sama vääntö. Eikös se ole selvää jo että ei Teslalla ole kauheesti ns. löysiä hinnoissa, vai vieläkö voivat tiputtaa kymppitonnin kolmosen hinnasta veke? Teslan hinnanalennukset, saksan avokätiset sähköautotuet sekä yleinen kysynnän lasku sai hinnat kyykkäämään joka harmittaa vain niitä jotka osti koronan aikana tai hiukan sen jälkeen Teslan. Seuraava poru varmaan alkaa siittä kun tuleva halpis Tesla, Model 2 saa taas ihmeitä aikaan käytettyjen kolmosten hintoihin..
 
Jos voivat parantaa tuotantotekniikkaa niin laskevat hintoja tai halvempaa akkua. Niin kyllä sen tekevät. Heille tärkeintä on kasvattaa myyntiä tavalla tai toisella.
 
Toivottavasti laskevat Model S:nkin hintaa. Toisivat esim takapotkun siitä. Myisi varmaan hyvin 60-70ke hinnalla.
 
Paljon mielenkiintoisempi aihe giga Berliinin luvat laajentaa miljoonaan autoon.

Ei kai tuo SER jäte mitään ihmeellistä ole että arvo tippuu? Nyt latausnopeudet 250kw ja kiinalaiset puskee 600kw niin tuskin ketään kiinnostaa 2030 ostella näitä romuja kun latausnopeudet pyörii 1mw ja ranget 1k wltp. Teslan ideologia muutenkin tehdä massalle halvalla.
 
Jos nyt ostat auton 40 000, kuvitellaan että siitä tippuu ulos ajaessa se 3000 pois. Sitten valmistaja päättää yöllä tiputtaa hintaa 3000. Niin onko se normaalia arvonalenemaa?
Onhan se. 3ke on ihan perinteinen kamppis jossa saa vaikka talvirenkaat tai nelivedon kaupan päälle.
 
tuossa nyt oman auton tilaussopimus 2021 lopussa ja uuden hinta nyt; hinta on siis tippunut 9.910€ vajaassa kolmessa vuodessa ( ja lisäksi koukku kuuluu nykyään hintaan ). Onko pudotus paljon vai vähän niin sitä voi toki itse kukin arvioida.

Itse maksoin 10t käsirahaa eli se on sulanut. Aika näyttää saako autosta 22t kahden ja puolen vuoden päästä kun rahoitus päättyy, kilsoja silloin nykyvauhdilla n. 90t



1729052945554.png
 
Nyt on taas suosittelukoodit tuleet Teslalle. Koodilinkin kautta tilaavat saavat 1000€ alennuksen Teslasta ja suosittelija 500€ crediittejä.

Eli nyt kun korkokin 0% ja paljon tilaajia liikkeellä niin kannattaa ehdottomasti napata vielä 1000€ lisäalennus. Tähän ei koodia varmaan saa laittaa, mutta minulta saa yv:llä koodin.
 
Onhan se. 3ke on ihan perinteinen kamppis jossa saa vaikka talvirenkaat tai nelivedon kaupan päälle.
Koska muka Tesla on tarjonnut talvirenkaita päälle? Jos kerran näet että valmistajan aiheuttamat hinnan muutokset eivät aiheuta muutoksia arvonalenemaa vaan se on tasainen silti niin asia kunnossa.
 
Miksi cabia tehtäisiin EU:ssa ? Eikös se ole puhtaasti ameriikan juttuja vielä HYVIN pitkän aikaa ? M2:sta varten tarvitaan varmasti uusia tuotantolinjoja.
 
Nyt on taas suosittelukoodit tuleet Teslalle. Koodilinkin kautta tilaavat saavat 1000€ alennuksen Teslasta ja suosittelija 500€ crediittejä.

Eli nyt kun korkokin 0% ja paljon tilaajia liikkeellä niin kannattaa ehdottomasti napata vielä 1000€ lisäalennus. Tähän ei koodia varmaan saa laittaa, mutta minulta saa yv:llä koodin.

Kun ei ollut vielä tarpeeksi syitä vetäistä ostohousuja jalkaan. :D

Vielä pitäisi vaan tosiaan päättää, että onko se nyt kolmonen vai Y ja vielä kriittisemmin: mikä väri. Nyt noiden refulinkkien ansiostahan sen värin saa periaatteessa "ilmaiseksi" niin voi hommata muunakin kuin santanderinvalkoisena.

Tosin pitää ehkä vielä vaimon kanssa neuvotella myös, kun olin mennyt jossain vaiheessa sanomaan hänelle että valinta voisi olla tuo kolmonen kun se on pienempi ja taloudellisempi. Nyt sitten kun sanoinkin, että ehkä sittenkin Y koska alepäivät, niin vaimo heitti, että "sä vaan haluat isomman auton ja yrität keksiä sille perusteluja!". 🙃
 
Kannattaa ottaa sitten se sampsan kokemus huomioon, että esim. tummassa värissä (sininen) sitä ovenkahvaa ei näe pimeässä (y:ssä ainakaan kun ei mitään kahvavaloa ole).
 
Valkoisia on niin pirun paljon että suosittelen kyllö jotain muuta.

Vähän samaa mietin. Sininen on lempivärini ja sanoisin, että ehkä harvinaisin noista halpisväreistä mitä Tesloja nyt tien päällä näkee. Toisaalta valkoinen olisi helppohoitoisin eikä näy skraidut sun muut ja muutenkin vähän ehkä turha miettiä sitä, miten uniikilta yksi yleisimmistä tien päällä näkyvistä uusista autoista on. :D

Mietin kyllä sitäkin pervoa vaihtoehtoa, että ottaisikin santanderinvalkoisena, mutta valkoiset sisuskalut, ihan vaan ettei tulisi tuota kuvottavaa puupaneelia sisälle. Toisaalta lapsiperheessä valkoinen sisusta voi olla kyllä enemmän uhka kuin mahdollisuus...
 
Kun ei ollut vielä tarpeeksi syitä vetäistä ostohousuja jalkaan. :D

Vielä pitäisi vaan tosiaan päättää, että onko se nyt kolmonen vai Y ja vielä kriittisemmin: mikä väri. Nyt noiden refulinkkien ansiostahan sen värin saa periaatteessa "ilmaiseksi" niin voi hommata muunakin kuin santanderinvalkoisena.

Tosin pitää ehkä vielä vaimon kanssa neuvotella myös, kun olin mennyt jossain vaiheessa sanomaan hänelle että valinta voisi olla tuo kolmonen kun se on pienempi ja taloudellisempi. Nyt sitten kun sanoinkin, että ehkä sittenkin Y koska alepäivät, niin vaimo heitti, että "sä vaan haluat isomman auton ja yrität keksiä sille perusteluja!". 🙃
Ota mustana. Ja multa suosittelu linkki :]
 
Törmäsin videoon tuosta 7-paikan mallista. Tuommoinen pikku tyttö mahtui tuonne taakse mutta keskimmäiselle jakkaralle ei sitten enää aikuinen kun kuskina oli 180cm mies. Keskipenkki siirtyi taakse mutta veikkaan että tuolla takapenkeillä ei mahdu enää sitten olemaan kuin konttaus ikäinen poikittain selällään.

Kuvittelisin että aika kapea use-case tuolla 7-seater Y pirssillä. Jos olisi tuommosia hentoja 10v - 12v tyttöjä kyyditettävänä niin sitten olisi toimiva. Muuten en kyllä keksi mitään käyttöä tuolle.

Ehkä tuon version nimi voisi olla namusetä-Y.

 
Vähän samaa mietin. Sininen on lempivärini ja sanoisin, että ehkä harvinaisin noista halpisväreistä mitä Tesloja nyt tien päällä näkee. Toisaalta valkoinen olisi helppohoitoisin eikä näy skraidut sun muut ja muutenkin vähän ehkä turha miettiä sitä, miten uniikilta yksi yleisimmistä tien päällä näkyvistä uusista autoista on. :D

Mietin kyllä sitäkin pervoa vaihtoehtoa, että ottaisikin santanderinvalkoisena, mutta valkoiset sisuskalut, ihan vaan ettei tulisi tuota kuvottavaa puupaneelia sisälle. Toisaalta lapsiperheessä valkoinen sisusta voi olla kyllä enemmän uhka kuin mahdollisuus...

Tämä on tätä samaa jahkaamista itselläni. Sitten kun vielä sekoittaa pakkaa ja miettii, että saa ehkä 2-3kk päästä parhaimmillaan Juniperin hiljaisempana, laadukkaammilla sisätiloilla, ehkä paremmalla alustalla, ehkä sporttisemmalla lookilla jne jne samaan rahaan kuin nyt ottaisi aika ikivanhan automallin. Ja sitten tosiaan tajuaa, että edellinen lause on pelkkää spekulaaatiota :D En tarvitse Y:n tiloja kun lapset sen verran isoja, mutta kolmosen osalta harmittaa mataluus. Olisi kiva vaan istahtaa korkeammalle.
 
Jos voivat parantaa tuotantotekniikkaa niin laskevat hintoja tai halvempaa akkua. Niin kyllä sen tekevät. Heille tärkeintä on kasvattaa myyntiä tavalla tai toisella.
Harvemmin kyllä kuulee kenenkään vinkuvan hinnanalennuksista (ellei nyt sitten ole ostanut autoaan kuukausi ennen sen tapahtumista tms.). Ja yhtälailla ne on tosiaan sittemmin tässä tippuneet muillakin, kiitos varmaan osittain Teslan, joka pelkästään hyvä asia kuluttajien kannalta + tietenkin vihreän siirtymän kannalta, joskaan niitä ihan halpoja sähkäreitä ole vieläkään liiemmin tarjolla.
Mä en nyt omalta kantiltani näe tuossa kauheasti ongelmaa. Oman auton vahtoarvo on suhteessa ihan sama vastaavaan uuteen kun se olisi jos mitään hinnanlaskuja ei olisi ikinä tullut.. Tai itseasiassa se ero negatiiviseen suuntaan olisi absoluuttisesti euroilla mitattuna todennäköisesti suurempi, koska mitä kalliimpi auto, sen enemmän niitä prosentteja on tupannut ekoina vuosina lähtemään (vrt. Taycan/Model S vs ID/Model 3 jne.)
Tietenkin jos on puhtaasti rahalla myymässä, eikä ajatusta ostaa uutta autoa tilalle, niin varmaan vituttaa, mutta sellaista se näiden autojen kanssa on.
 
Teslassa kyllä aina joutuu odottamaan jos vaan odottaa jotain :) hinnanlasku, uudet ominaisuudet, koron muutos ym. Tilaukseen vaan! Rahaa se vaan on :D
Tämä, itse meinasin 2023 keväällä jäädä odottelemaan ties mitä, mutta nyt jo ~70tkm takana Y:llä ja varmaan menee lähemmäs 100 000 km rikki ennenkuin Juniperia oikeasti saa edes, joten aika pitkä aika olisi ollut odottaa ja Dieseliä palanut niin paljon ettei mitään järkeä.

Todella tyytyväinen olen ollut kyllä ja edelleen aina oikein odottaa että pääsee Teslalla ajamaan. Täytyy aika ihmeitä tapahtua ettei seuraavakin auto olisi Tesla. Mutta siihen menee ehkä vielä varmaan sellainen 330 000 km. Saa nähdä mitä malleja tulee ja miten nykyiset kehittyy, mutta seuraava varmaan S sitten.
 
Tämä on tätä samaa jahkaamista itselläni. Sitten kun vielä sekoittaa pakkaa ja miettii, että saa ehkä 2-3kk päästä parhaimmillaan Juniperin hiljaisempana, laadukkaammilla sisätiloilla, ehkä paremmalla alustalla, ehkä sporttisemmalla lookilla jne jne samaan rahaan kuin nyt ottaisi aika ikivanhan automallin. Ja sitten tosiaan tajuaa, että edellinen lause on pelkkää spekulaaatiota :D En tarvitse Y:n tiloja kun lapset sen verran isoja, mutta kolmosen osalta harmittaa mataluus. Olisi kiva vaan istahtaa korkeammalle.

Kannattaa käydä koeajamassa molemmat. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, niin on siinä Highlandissa parannettu monia juttuja, murtta toisaalta koen kyllä myös että journot ja youtuuberit hehkuttaa sitä hiljaisuutta, uutta alustaa sun muuta vähän liikaakin. Ei se ero nyt *niin* iso ole, paitsi ehkä jos vertaa ihan alkupään 3/Y:hyn. Lisäksi tuo vilkku- ja vaihdeviiksen poisto, joka aika varmasti tulee Juniperiinkin, on oikeasti aika iso miinus. Vaihteen lähmintä kosketusnäytöltä ei n-pisteen käännöksissä ole vaan yhtään niin näppärää kuin nopeasti napauttaa viiksestä vaihde ja tuo vilkkunappi on yksinkertaisen paska, vaikka siihen varmasti kyllä tottuu. Toisaalta tottuu sitä varmaan persesyöpäänkin jollakin tasolla, mutta ei se silti tarkoita että se olisi hieno juttu ja mieluiten sitä varmaan kaikki olisi ilman persesyöpää. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on tätä samaa jahkaamista itselläni. Sitten kun vielä sekoittaa pakkaa ja miettii, että saa ehkä 2-3kk päästä parhaimmillaan Juniperin hiljaisempana, laadukkaammilla sisätiloilla, ehkä paremmalla alustalla, ehkä sporttisemmalla lookilla jne jne samaan rahaan kuin nyt ottaisi aika ikivanhan automallin. Ja sitten tosiaan tajuaa, että edellinen lause on pelkkää spekulaaatiota :D En tarvitse Y:n tiloja kun lapset sen verran isoja, mutta kolmosen osalta harmittaa mataluus. Olisi kiva vaan istahtaa korkeammalle.
Tuskinpa tulee samaan hintaan olemaan, etenkään korkotarjouksia ei uudessa heti varmastikaan ole. Model 3 Highlandissa on 1.99% korko ja sen perffissä (joka on tuoreempi) 4.07%. Tuo alhainen korko on keino saada varastoja tyhjennettyä ei niin hyvin myyvistä "vanhoista" autoista.
 
Saa nähä miten käy :

Alankomaista on vapautumassa lyhyessä ajassa myyntiin jopa yli 30 000 käytettyä Tesla Model 3 -sähköautoa, mikä uhkaa alentaa käytettyjen Teslojen sekä mahdollisesti myös kolmosen eri kilpailijamallien hintaa koko Euroopassa, kertoo autoalaan erikoistunut analyysitoimisto Indicta.

 
tuossa nyt oman auton tilaussopimus 2021 lopussa ja uuden hinta nyt; hinta on siis tippunut 9.910€ vajaassa kolmessa vuodessa ( ja lisäksi koukku kuuluu nykyään hintaan ). Onko pudotus paljon vai vähän niin sitä voi toki itse kukin arvioida.

Itse maksoin 10t käsirahaa eli se on sulanut. Aika näyttää saako autosta 22t kahden ja puolen vuoden päästä kun rahoitus päättyy, kilsoja silloin nykyvauhdilla n. 90t



1729052945554.png

Kun nykyistä olin tilaamassa, Y oli juuri listahinnalla tuo 67k ja sitten toiset kaksi tarjousta sain käsiini näillä luvuilla:
  • 23.6.2021 / VW ID.4 GTX dual AWD (metalliväri, comfort+, sport-paketti): 55245,00EUR ja listahinta autolle oli tuolloin 54300,00EUR
  • 24.6.2021 / Audi Q4 50 quattro (metalliväri): 61620,00EUR ja listahinta autolle oli 60720,00EUR
Jos katson nykypäivän hinnat GTX ja Q4:n 45/55 quattron väliltä jollain keskiarvolla, käytännössä hintalappu todella lähellä sama kuin 28kk sitten. Ja onko tuo 12k Yyn hinnan sulamisesta iso vs. nämä pari muuta arkistolöytyä, mielestäni on aika raju. Mutta en usko, että tuollaisiin tiputuksiin on enää varaa vaikkakin kovasti odottelen mitä Juniperin kanssa käy ja lähtisikö nykyinen Y vielä viimemetreillä hyvällä listahinnalla seuraavan talven aikana.
 
Saa nähä miten käy :




Jaa-a. Kuinkahan haluttuja nuo ihan alkupään kolmoset sitten oikeasti mahtaa olla? Eipä siinä, kyllähän tuo varmasti hintoja laskee, mutta enemmän uskoisin, että lähinnä tuo lihottaa jobbareiden taseita.
 
En tiedä mitä haet takaa. Minä puhuin arvonalenemasta mihin myös valmistajan hinnanmuutokset vaikuttavat. Mutta Teslan kohdalla ei. Koska vaikka valmistaja laskisi hintoja, niin silti nämä eivät vaikuta lineaariseen arvonalenemaan.

Jaa-a, vähän olen täällä muutamien ihmisten tekstejä tulkinnut niin, että tämä uusien autojen hintojen vaikutus käytettyjen arvonalenemaan on vain ja ainoastaan Teslan ongelma, koska ainoastaan Tesla tuon tuostakin romahduttelee hintojaan Muskin kokkelinhuuruisten päähänpistojen seurauksena.
 
Jaa-a, vähän olen täällä muutamien ihmisten tekstejä tulkinnut niin, että tämä uusien autojen hintojen vaikutus käytettyjen arvonalenemaan on vain ja ainoastaan Teslan ongelma, koska ainoastaan Tesla tuon tuostakin romahduttelee hintojaan Muskin kokkelinhuuruisten päähänpistojen seurauksena.
Tesla ketjussa yleensä puhutaan Teslasta.
Sen takia kun ostaa auton ja laskevat uuden hintaa niin näen ainakin itse sen vaikuttavan jälleenmyyntiarvoon/hyvitykseen. Sen takia on vaikea arvioida mikä on esim. 3v päästä hinta autolle tai 4v päästä koska siihen vaikuttaa mahdolliset yllättävät alennukset

Sen takia tulee suhteuttaa se viimeinen erä siten, että sen voi maksaa jos auton arvo onkin alempi.
 
Hyvä homma että hinnat tippuu niin sähköautot yleistyy. Toki harmittaisi jos olisi juuri ostanut paljon kalliimmalla, mutta esim. itse ostin Y:n juuri sen 2023 alun suuren tiputuksen jälkeen niin nykyinen hinta on näköjään n. 1000 € alempi kuin silloin. Tosin n. 70tkm jo mittarissa ja muutamien vuosien sisällä niin paljon, että arvo on kuitenkin lähes 0 € niin ei juuri jälleenmyyntiarvolla ole merkitystä. Mutta sillä tietysti on, että seuraavan Teslan saa sitten taas mahdollisesti paljon halvemmalla jos hinnat vielä paljon tippuu.
 
On muuten aika reippaasti Kolmosia varastoautoina tällä hetkellä. Liekö sitten porukka tilaillut niitä kun hinnat laski, mutta sitten perunut ja vaihtanut Y:hyn kun tuli myös tuo uusi nollokorkotarjous? Y:tä on AWD LR:ää tasan neljä kappaletta varastossa, Kolmosen LR AWD:tä kymmeniä, muita versioita vielä reilusti enemmän.

Saa nähdä alkaako kohta ropisemaan varastoaleja noihin.
 
On muuten aika reippaasti Kolmosia varastoautoina tällä hetkellä. Liekö sitten porukka tilaillut niitä kun hinnat laski, mutta sitten perunut ja vaihtanut Y:hyn kun tuli myös tuo uusi nollokorkotarjous? Y:tä on AWD LR:ää tasan neljä kappaletta varastossa, Kolmosen LR AWD:tä kymmeniä, muita versioita vielä reilusti enemmän.

Saa nähdä alkaako kohta ropisemaan varastoaleja noihin.
Ehkä Tesla tuuttasi laivat täynnä autoja Eurooppaan täyttääkseen varastot ennen tullien voimaantuloa ja nyt niitä on sitten ripoteltu pitkin Euroopan maita miten järkeväksi on nähty? Noin minä ainakin olisin tehnyt jos olisin optimoimassa Teslalla Euroopan myyntejä.
 
On muuten aika reippaasti Kolmosia varastoautoina tällä hetkellä. Liekö sitten porukka tilaillut niitä kun hinnat laski, mutta sitten perunut ja vaihtanut Y:hyn kun tuli myös tuo uusi nollokorkotarjous? Y:tä on AWD LR:ää tasan neljä kappaletta varastossa, Kolmosen LR AWD:tä kymmeniä, muita versioita vielä reilusti enemmän.

Saa nähdä alkaako kohta ropisemaan varastoaleja noihin.

Somen mukaan EU:ssa notkuu varastossa ~3k kpl M3 ja vajaa 4k kpl MY. Kaippa ne noita veivaa sinne missä kauppa käy.
 
Kapasitiivisen ratin puute on korjaantunut päivityksillä ja nyt taidan alkaa ajaa perustason autopilotilla enemmän kuin vakkarilla, koska ei tarvita enää "vääntöotetta" vaan vasemman käden kevyt kolmen sormen lepo-otekin klo 19 riittää.

#kiitos
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 092
Viestejä
4 531 623
Jäsenet
74 740
Uusin jäsen
EcceR86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom