Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jenkkilän puolella Cybertruckin Foundation-versioiden kysyntä hiipui ja Foundation-versioiden tekeminen lopetettu. Nyt on alkanut 20000 dollaria halvempien mallien toimitukset, hinta nyt alkaen $79990, aiemmin Foundation versiot oli alkaen $99990. Hinnat alkaen hinta nyt sama kuin Model X:llä.

 
Onkos täällä porukka tulossa ensi lauantaina tuonne Teslan valoshow tapahtumaan tesloillaan?
Kuulemma muutamaa autoa vaille maailmanennätyksestä. Nyt Stadin Tesla kuskit mars Vermolle. Vielä ehtii.

IMG_0086.jpeg
 
Onko tapahtumaan live striimiä? Aika vähän löytyi googlella tapahtumasta.
Ohi on ja ikävä kyllä ei tullut uutta maailmanennätystä. 902 Teslaa ja 1001 olisi pitänyt olla uuteen ennätykseen. Alkuperäinen tavoite oli jopa 2500 teslaa. Oli kyllä mukavat kinkerit! Snuuzun patja tuntu kyllä hyvältä 🤩

Edit. Noin 300 ilmottautunutta jäi tulematta. :(
 
Viimeksi muokattu:
Vähän alkanut kutkuttamaan tollanen M3 hankinta. Uutena vai käytettynä? Tollanen 2023 maksaisi suurinpiirtein 33 k e mikä olisi 10 k uutta halvempi. Toki Tesla tarjoaa paljon parempaa rahoitusta. Harmillisesti 1,99 % Teslalla kun Y:ssä 0,99%. Toki sitten olisi uusi malli mutta en tiedä onko ehdoton.
 
@Mariini

Juuri näin. Olen tässä nyt kohtuullisen lähiaikoina käynyt koeajamassa uuden M3 ja "vanhan" mY. Suurin osa kolmosen päivityksistä liikkuu välillä minimaalinen-yhdentekevä. Alusta oli hieman parannettu, tiemelu samaa luokkaa, voimalinjassa ym. ei ole tapahtunut mitään, takanäyttö on turha ja itse ainakin pärjään ilman penkkien viilennystäkin. Absoluuttisen huonompaa taas on vilkku- ja vaihdeviiksien poisto.

Jos nyt ehkä Teslan lähiaikoina ostan, niin oma valinta olisi "vanha" Y. Mutta kaikki toki painottaa itse tärkeäksi kokemiaan asioita.


(oletuksena, että viimeisimmät vanhat Kolmoset oli samanlaisia kuin nykyinen Y ja toisaalta että Y:n facelift noudattaa suunnilleen samaa kaavaa kuin kolmosen)
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa varmaan 2023 aikana ei tullut mitään merkittävää muutosta eli jos ostaa 2023 auton niin pitäisi olla noi uudemmat suorittimet ym?
2022 vuotiset parhaita koska Ryzen ja USS. Mutta toki sillä Tesla Visionillakin pärjää. Itse ottaisin niin uuden ja vähän ajetun kun saat budjetillasi, yleistakuu kun on 4v/80tkm.
 
@Mariini

Juuri näin. Olen tässä nyt kohtuullisen lähiaikoina käynyt koeajamassa uuden M3 ja "vanhan" mY. Suurin osa kolmosen päivityksistä liikkuu välillä minimaalinen-yhdentekevä. Alusta oli hieman parannettu, tiemelu samaa luokkaa, voimalinjassa ym. ei ole tapahtunut mitään, takanäyttö on turha ja itse ainakin pärjään ilman penkkien viilennystäkin. Absoluuttisen huonompaa taas on vilkku- ja vaihdeviiksien poisto.

Jos nyt ehkä Teslan lähiaikoina ostan, niin oma valinta olisi "vanha" Y. Mutta kaikki toki painottaa itse tärkeäksi kokemiaan asioita.


(oletuksena, että viimeisimmät vanhat Kolmoset oli samanlaisia kuin nykyinen Y ja toisaalta että Y:n facelift noudattaa suunnilleen samaa kaavaa kuin kolmosen)
Highlandin UWB tekniikalla toimiva kontin avaus sekä viilennetyt penkit on kyllä jonkunlainen plussa.
 
Highlandin UWB tekniikalla toimiva kontin avaus sekä viilennetyt penkit on kyllä jonkunlainen plussa.

Kuten sanottua; mikä kullekin on tärkeää. Nykyisessä autossa on viilennetyt penkit ja tuota Teslan UWB:ta vastaavalla tavalla toimiva handsfree kontti. Olisinkohan ehkä kahdesti testimielessä pitänyt penkkien viilennystä päällä ja tuo automaattikontti lähinnä vituttaa, kun se rupeaa piipittelemään joka kerta kun auton takaa kulkee ohi ja toisaalta silloin kun sitä ehkä haluaisikin käytttää, avautumisessa kestää sen verran pitkään, että avaimet olisi ehtinyt kaivamaan taskusta jo viidesti. Potkaisukontti olisi jees, tuo taas on aika turha.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 010
Viestejä
4 438 571
Jäsenet
73 441
Uusin jäsen
nappo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom