- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 453
Ok, entäs löytyykö LFP akullisia ilman octovalve/lämpöpumppua?
Joskus taisinkin kysyä jo tätä mutta en nopeasti löytänyt vastausta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, entäs löytyykö LFP akullisia ilman octovalve/lämpöpumppua?
Taitaa joku erä 2020 vuotisia karvalakki takatuuppareita olla LFP&PTC.Ok, entäs löytyykö LFP akullisia ilman octovalve/lämpöpumppua?
Joskus taisinkin kysyä jo tätä mutta en nopeasti löytänyt vastausta.
Taitaa joku erä 2020 vuotisia karvalakki takatuuppareita olla LFP&PTC.
Kun itse pohdin keväällä rwd ja awd:n välillä niin silloin jostain videoista ja artikkeleista luin että tuo 39k saisi olla vaikka aina latauksessa.Nyt viisaita sanoja: painanko liipaisinta Tesla 39k karvalakki vai 44k longrange takatuuppari? Kumpi akkuteknologia parempi jos roikottaa kokoajan pistokkeen päässä latauksessa ns. hitaassa latatauksessa (Suko).
Ajot on 99 % kaupunkirälläystä 50-70 km päivässä 4-10 km stinttejä kerrallaan. Mahdollisuus hitaaseen kotilataukseen on.
Arvonalenema näissä pelottaa, mutta voiko tuon 39k arvo nyt "romahtaa" parissa vuodessa - tuskin ja toivotaan ettei.
Kumpaan päädyit?Kun itse pohdin keväällä rwd ja awd:n välillä niin silloin jostain videoista ja artikkeleista luin että tuo 39k saisi olla vaikka aina latauksessa.
Kun itse pohdin keväällä rwd ja awd:n välillä niin silloin jostain videoista ja artikkeleista luin että tuo 39k saisi olla vaikka aina latauksessa.
Kaikki Teslat voi halutessaan pitää aina roikan päässä, itseasiassa niin Tesla suositteleekin tehdä.Kun itse pohdin keväällä rwd ja awd:n välillä niin silloin jostain videoista ja artikkeleista luin että tuo 39k saisi olla vaikka aina latauksessa.
Päivänselvä valinta. LR. 5k:lla saat aika paljon isomman akun ja tulet kiittelemään valintaasi niillä harvoilla pitkillä ajoilla + talvipakkasilla.Nyt viisaita sanoja: painanko liipaisinta Tesla 39k karvalakki vai 44k longrange takatuuppari? Kumpi akkuteknologia parempi jos roikottaa kokoajan pistokkeen päässä latauksessa ns. hitaassa latatauksessa (Suko).
Ajot on 99 % kaupunkirälläystä 50-70 km päivässä 4-10 km stinttejä kerrallaan. Mahdollisuus hitaaseen kotilataukseen on.
Arvonalenema näissä pelottaa, mutta voiko tuon 39k arvo nyt "romahtaa" parissa vuodessa - tuskin ja toivotaan ettei.
Itse ottaisin edelleen uusista malleista tuon pikkuakkuisen LFP-takavedon. En näillä omilla 40tkm vuosiajoilla ole keksinyt mitään todellista tarvetta isommalle akulle tai nelivedolle.
Oletko käynyt livenä tsekkaamassa? Itse ainakin suorastaan hämmästyin sitä tilan määrää ja vaikka toki isompiakin autoja löytyy, niin esim. kontissa on oikeasti enemmän tilaa kuin isossa osassa "SUV" sähkäreitä(varsinkin ala- ja keulakontti laskettuna). Toki tuo takaluukun muoto rajoittaa vähän lastaamista ja suksiluukun puute on huono juttu jos tarvitsee jotain pitkää tavaraa ihmisiä kyydissä roudata. Toisaalta itse olen käyttänyt kohta neljännesvuosisadan mittaisen autoilu-uran aikana suksiluukkua ehkä kahdesti, joten henkilökohtaisesti pärjään mainiosti kyllä ilmankin. Meillä on nelihenkinen perhe, jossa on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, enkä epäile yhtään etteikö tilan puolesta mahduttaisi ihan heittämällä kolmoseen.
Tässä kun on tosiaan käynyt renkaita potkimassa, niin ei voi kyllä kuin ihmetellä mihin käytännössä kaikki muut valmistajat sitä tilaa oikein hukkaa, kun se alakontti (jos sitä edes on) on täysin onneton ja konepellin alla on hirveät määrät jotain rojua, mutta ei yhtään säilytystilaa.
Tuosta uudesta RWD LR:stä en tiedä, mutta akkukemia on SR:ssä eri (LFP, eli hitaampi lataamaan ja vähän huonompi kylmässä, mutta pitäisi kestää lataussyklejä 10x määrä noiden isoakkuista NMC-kemiaan verrattuna) ja popit on marginaalisesti huonommat, mutta muuta eroa ei ole. Itsekin tässä nyt taas aloin tuota kolmosta tuskailemaan, vaikka vähän olin jo päättänyt sen skipata. Hinta on vaan pirun houkutteleva suhteessa siihen mitä kaikkea sillä saa. Eniten arveluttaa lähinnä nuo (edelleen vitun typerät) nappivilkut ja maavara, mutta toisaalta nykyisessä autossa on (ainakin virallisesti) sentin matalampi maavara ja silläkin on pärjätty...
Sertifioitu wltp tosiaan 18" nakeilla 702 wltp ja 19" nakeilla 640 wltp. Varmaankin nuo huuhaana pidetty longrange awd 678 range 18" nakeilla aika oikea sitten kun 19" nakeille sertifioitu wltp on 629 wltp.Model 3 Long Range RWD tullut myyntiin, 702km WLTP, 5,2sek 0-100. 44 900e suomi hinta.
Suunnittele Model 3 | Tesla
Suunnittele ja tilaa Tesla Model 3 – tulevaisuuden auto. Lue lisätietoja leasingistä, laina- ja käteismaksuvaihtoehdoista, takuista, sähköauton tuista ja insentiiveistä, bensiinisäästöistä ja paljon muusta.www.tesla.com
edit. Kappas, karvalakki takatuuppari nyt alle 40k€.
Olen ajanut Model 3:sta suunnilleen neljästi, myös Highlandia. Ja myös Higlandiin sovitellut lastenistuimia, mitä on nykyisessä E-segmentin farmarissa. "Ei mahdu" tai ajoasennosta joutuu tinkimään. Toki "voisihan sitä pakottaa itsensä sopimaan", mutta ei viitsi ostaa autoa joka jo valmiiksi ärsyttää. Teslan kontti on kyllä kivan pitkä, se on iha hyvä minustakin kolmosessa. Mut vastaavasti jos hiihtosuksia, jääkiekkomaillaa tai jotain, niin ei vaan enää tässä tilanteessa kuljetella kuten aikoinaan sedanilla auton sivussa - nyt ne on saatava keskelle.
Mut onhan toi Karvalakki Model 3 kova kyllä, joskin koukku 1450e lisää...
Joskus 8v päästä sit Model 3 Hihglandeja käytettynä vaikka kuinka ja halvalla ;D