- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 536
Kolmanneksi paras "Q" ikinä. Paras Q3.Kolmanneksi paras, linkkaamasi uutisen mukaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kolmanneksi paras "Q" ikinä. Paras Q3.Kolmanneksi paras, linkkaamasi uutisen mukaan?
Joo. Tää on normaalia amerikkalaisissa yrityksissä. Jos hakee uutta duunia samalla kun on vielä vanhassa töissä niin yleensä uusi työnantaja jollain tavalla kompensoi menetetyt osakepalkkiot kun harva muuten lähtee fimaa vaihtamaan(allekirjoituspalkkio, osakkeita uuteen yritykseen tms). Osakekannustinloukku on aika akuutti firmoissa missä kannustimet menneet niin kattoon ettei uusi työnantaja mitenkään voi kompensoida. Esimerkki tästä nvidia. Vaikea vaihtaa duunia jos menettää ison osan superarvoon menneistä osakkeista. Tosin ei ehkä kannata itkeä jos on osakekannustinloukussa kun sehän tarkoittaa että rahaa tulee,...Tuohan on normaalia, että vestaantumattomat osakepalkitsemiset (RSUt tai optiot) menettää irtisanoutumisen/-sanomisen yhteydessä. Jo saadut osakkeet tietysti säilyvät työntekijällä.
Kai se Y nyt myy koska halpa ja melkein nollakorolla.Pakko sanoa että olen aika yllättynyt tuosta Q3 tuloksesta kun tosiaan paras ikinä q3 ja kolmanneksi paras osavuosi ikinä. Model Y käy edelleen kaupaksi ja ei ihme, se on edelleen paras auto luokassaan. Ajattelin, että ehkä myynti hiipuisi ennen faceliftiä ja kun kaikkialla rummutetaan, että sähköautojen myynti on ongelmissa. Ei näköjään Teslalla. Model Y kelpaa nykymallinakin yli muiden huonompien vaihtoehtojen ja on naapurimaassammekin parhaiten myyvä sähköauto.
EVs At 65.0% Share In Sweden — Tesla Model Y Outperforms - CleanTechnica
September’s auto sales saw plugin EVs at 65.0% share in Sweden, modestly up YoY from 63.4%. BEV share was almost flat, but volumes were down.cleantechnica.com
En ole kuullut tämmöistä kuin bydin kohdalta.Vieläkö Tesla merkkaa toimitetuksi autot mitkä siirretään tehtaalta ”myymälään?
Odotin kesällä Berliinin laajentamista, mutta ilmoittivat ensi vuodelle siirtämistä, mutta hyvä tulos. Ehkä toivoa 1.9 miljoonaan autoon vielä tänä vuonna, mutta viime vuoden ennätys paukkuu rikki ja byd jää nuolemaan näppejään.Pakko sanoa että olen aika yllättynyt tuosta Q3 tuloksesta kun tosiaan paras ikinä q3 ja kolmanneksi paras osavuosi ikinä. Model Y käy edelleen kaupaksi ja ei ihme, se on edelleen paras auto luokassaan. Ajattelin, että ehkä myynti hiipuisi ennen faceliftiä ja kun kaikkialla rummutetaan, että sähköautojen myynti on ongelmissa. Ei näköjään Teslalla. Model Y kelpaa nykymallinakin yli muiden huonompien vaihtoehtojen ja on naapurimaassammekin parhaiten myyvä sähköauto.
EVs At 65.0% Share In Sweden — Tesla Model Y Outperforms - CleanTechnica
September’s auto sales saw plugin EVs at 65.0% share in Sweden, modestly up YoY from 63.4%. BEV share was almost flat, but volumes were down.cleantechnica.com
Tais käydä niin, että "huonot ajat" johti siihen ettei nykyisten mallien tuotantoa tarvi lisätä. Tuliskohan tehtaiden laajennukset siinä kohtaa kriittiseksi kun aletaan halvempaa autoa valmistamaan isommissa määrin? Berliinissähän kyllä laajennus käynnissä, mutta hidasta on kun on ituhipit kahleissa työmäällä ja jotain pommejakin kaiveltiin pois maastosta. Taitaa meksikon tehdaskin olla aikalailla jäissä.Odotin kesällä Berliinin laajentamista, mutta ilmoittivat ensi vuodelle siirtämistä, mutta hyvä tulos. Ehkä toivoa 1.9 miljoonaan autoon vielä tänä vuonna, mutta viime vuoden ennätys paukkuu rikki ja byd jää nuolemaan näppejään.
Kai se Y nyt myy koska halpa ja melkein nollakorolla.
Edit. FSD Supervisedin ajoa CT:lla missä uusimmat stackit.
- Oli ajamassa kartioiden yli
- Ajoi liikenneympyrässä väärään suuntaan
- Ajoi väärää kaistaa kun piti mennä vasemmalle
Eipä montaa päivää ole Robotaxi showin.
Videon mukaan noin 50 mailia ja 49min.Hyvä tuote myy. Montako tuntia piti ajaa jotta tuli nuo kohdat joissa piti kuskin ohjata?
Ei kovin hyvä peruste lisätä huonosti/arvaamattomasti ajavien määrää teillä…Olis hauska joskus noihin fsd pätkiin ottaa tavismummo ajamaan samat reitit ja verrata miten ei formulakuski joita kuitenkin on liikenteessä vertautuu automatiikkaan. Läheskään kaikki ihmiset ei aja täydellisesti.
Laitat sanoja mun suuhun. En väittänyt mitään tuon suuntaista. Olisi vain kiva verrata niitä ei niin hyviä ihmiskuskeja automatiikkaan. Lopputulema voi olla sekin, että ajolupaa pois herkemmin niin ihmisiltä kuin automatiikalta.Ei kovin hyvä peruste lisätä huonosti/arvaamattomasti ajavien määrää teillä…
Ilmeisesti seuraavassa softapäivityksessä tulee mahdollisuus kuitenkin käyttää ilmaista Spotify-tiliä autossa. Eli rajoitettua / mainosversiota Spotifystä voi jatkossa käyttää musiikin toistoon eikä ole pakko olla maksullista streaming-palvelua.
Eikö kertomasi käyttötapaus hoidu sillä, että peilit kääntyy, kun ovet menee lukkoon? Toki se ei ole sijaintiperusteista, eli peilit on sitten aina parkissa käännettyinä, ei ainoastaan työpaikan pihassa (mikä on mielestäni vain positiivinen asia).Peileistä tuli mieleen, että olen pitkään toivonut paikkaan sidotun automaattisen käännön olevan säädettävissä niin, että se tekisi käännön vasta auton P:lle laiton yhteydessä. Jos nyt laittaa käännön tapahtumaan sijainnissa x, niin se tapahtuu aina kun saavuttaa kyseisen sijainnin. Ihan turha ominaisuus jos haluaisin esim. työpaikalla peruuttaa ruutuun ja vain siellä saada peilit kääntymään heti kun auto on pysäköity. Peilit käännettynä peruuttelu ei ole oikein mielekästä.
Nyt tuo ominaisuus toimii oikeastaan vain jos on esimerkiksi kapea autotalli, johon pitää ajaa peilit käännettynä.
Laitat sanoja mun suuhun. En väittänyt mitään tuon suuntaista. Olisi vain kiva verrata niitä ei niin hyviä ihmiskuskeja automatiikkaan. Lopputulema voi olla sekin, että ajolupaa pois herkemmin niin ihmisiltä kuin automatiikalta.
Jälkimmäinen, eli olis kiva olla peilit käännettynä jo kun poistuu autojen välistä. Ei ne ruudut normaalia ahtaampia ole, mutta on se mukavampi jos peilit on käännettynä kun sieltä välistä pujahtaa pois. Siksi olisi hyvä, jos sijaintiperustaiselle käännölle voisi valita "käännä kun saavutaan sijaintiin" tai "käännä kun ollaan sijainnissa ja asetetaan P". Avaus voisi sitten toimia päinvastoin, eli "avaa kuin lähdetään sijainnista" tai "avaa kun ollaan sijainnissa ja valitaan D/R").Eikö kertomasi käyttötapaus hoidu sillä, että peilit kääntyy, kun ovet menee lukkoon? Toki se ei ole sijaintiperusteista, eli peilit on sitten aina parkissa käännettyinä, ei ainoastaan työpaikan pihassa (mikä on mielestäni vain positiivinen asia).
Vai onko työpaikan parkkis niin ahdas, että autosta pois noustessa pitää jo olla peilit käännettynä?
Ei muut merkit taida kiinnostaa samalla tavalla tekkiläisiä. Eihän samanlaista topickiakaan taida olla muista merkeistä täällä? Ja varmaan myös sen takia kun täällä on jo uumoiltu että Teslan myynti hiipuu koska vanha mallisto, ei 25ke halpis teslaa? Myös taidettu spekuloida jo Teslan konkurssilla koska hinnan alennukset, nollakorko tarjoukset, liian suuret tehtaat jne.Miksi olette niin kovin kiinnostuneita vuodesta toiseen kvartaalien myyntimääristä. En ole minkään muun merkin kohdalla koskaan kohdannut samaa.
No mikä muukaan tarkoitus tuolla vertailulla sitten olisi? Kantava ajatus automaation käyttöönotossahan on juuri se, että parantaa turvallisuutta ajamalla paremmin kuin ihminen. Kysymys lienee siis vain siitä, mikä on se taso joka automaatiolle kelpaa. Muskille jos antaa tilaisuuden osoittaa, että kuuro-sokea mummo ajaa paskemmin, niin sehän julkistaa heti nyky-FSD:n valmiiksi tuotteeksi. Todellisuudessa on kuitenkin selvää, että sekä FSD että tietty otanta kortillisista mummoista/papoista/muista urpoista ei kuulu mitenkään liikenteeseen (ainakaan valvomatta).Laitat sanoja mun suuhun. En väittänyt mitään tuon suuntaista. Olisi vain kiva verrata niitä ei niin hyviä ihmiskuskeja automatiikkaan. Lopputulema voi olla sekin, että ajolupaa pois herkemmin niin ihmisiltä kuin automatiikalta.
Mistäs vedit tuon että kova ylituotanto ja myynnillisesti huono myyntineljännes? Tarkoitat varmaan Cybertrukkia kun muuten kokonaisuudessa oli kolmanneksi paras vuosineljännes. Linkissä ei ainakaan puhuta sellaisesta.Tesla Cybertruck recall: Warning issued over 27,000 faulty vehicles
Elon Musk's company has issued a rear-view image delay warning and recalled tens of thousands of faulty vehicles.www.newsweek.com
Aikaisempi takaisinkutsu koski vajaata 12 000 autoa ja nyt 27 000 autoa. Myynnillisesti aika huonoksi jäi tämä neljännes. Kova ylituotanto ainakin tällä hetkellä CT osalta.
Eikös tuo 27k ole määrällisesti suurin piirtein kaikki CT:t? Jonkun uutisen aiemmasta takaisinkutsusta näin, jossa huhtikuuhun mennessä oli toimitettu 4 k kappaletta ja Q3 numerot muille malleille oli 22k eli Q2+Q3 ei voi olla paljoa 23k enempää ellei S ja X myynti ole pysähtynyt täysin seinään.Tesla Cybertruck recall: Warning issued over 27,000 faulty vehicles
Elon Musk's company has issued a rear-view image delay warning and recalled tens of thousands of faulty vehicles.www.newsweek.com
Aikaisempi takaisinkutsu koski vajaata 12 000 autoa ja nyt 27 000 autoa. Myynnillisesti aika huonoksi jäi tämä neljännes. Kova ylituotanto ainakin tällä hetkellä CT osalta.
Sama softa kaikissa niin ei yllätys jos recall koskea kaikkia? Tosin toihan menee OTA-päivityksellä ilman pajalla käymistä niin ei iso vaiva korjata. Yllättävän iso määrä CT:ta saatu maailmalle jos oikeasti tehty jo 27k. Voipi 2025 korkkaantua 100k uutta CT:ta vuodessa ulos tällä tahdilla.Eikös tuo 27k ole määrällisesti suurin piirtein kaikki CT:t? Jonkun uutisen aiemmasta takaisinkutsusta näin, jossa huhtikuuhun mennessä oli toimitettu 4 k kappaletta ja Q3 numerot muille malleille oli 22k eli Q2+Q3 ei voi olla paljoa 23k enempää ellei S ja X myynti ole pysähtynyt täysin seinään.
CTta kyllä. Aikaisempi takaisinkutsu koski 12000 ja nyt 27000.Mistäs vedit tuon että kova ylituotanto ja myynnillisesti huono myyntineljännes? Tarkoitat varmaan Cybertrukkia kun muuten kokonaisuudessa oli kolmanneksi paras vuosineljännes. Linkissä ei ainakaan puhuta sellaisesta.
2nd phase laajenee metsätalkoilla ja pommien kaivuilla, mutta tarkoitin tuota 500k capacityn ekaa puolikasta tehtaasta kun "piti" olla 8k per week jo viime vuoden lopulla ja ei näytä toteutuvan kuin ensi vuonna ja siltikin vajaa tuotanto kun siihen pääsevät.Tais käydä niin, että "huonot ajat" johti siihen ettei nykyisten mallien tuotantoa tarvi lisätä. Tuliskohan tehtaiden laajennukset siinä kohtaa kriittiseksi kun aletaan halvempaa autoa valmistamaan isommissa määrin? Berliinissähän kyllä laajennus käynnissä, mutta hidasta on kun on ituhipit kahleissa työmäällä ja jotain pommejakin kaiveltiin pois maastosta. Taitaa meksikon tehdaskin olla aikalailla jäissä.
CTta kyllä. Aikaisempi takaisinkutsu koski 12000 ja nyt 27000.
Teslan omassa lukee että tuotettu others autoja 26000. Joista ainakin lienee 2000-3000 autoa S/X.
Jolloin CTlle jää 12000 valmistettua autoa.
Tesla Investor Relations
AUSTIN, Texas, October 2, 2024 – In the third quarter, we produced approximately 470,000 vehicles, delivered approximately 463,000 vehicles and deployed 6.9 GWh of energy storage products.ir.tesla.com
Tesla kertonut alkuvuonna että 1300 autoa viikossa.
Cybertruck Crushing It! Tesla Hits Production Milestone, Aims Even Higher
Tesla celebrated its success with the Cybertruck’s production ramp during the 2024 Annual Stockholder Meeting.www.teslarati.com
Tämä tekee arviolta 15600 autoa. Netissä on ollut kuvia kun satoja autoja on pelloilla.
Vajaassa vuodessa.Tuon mukaan kuukaudessa 27k CT tehty, joihin takaisinkutsu OTAna kun liian rivakkaan kuskin noustessa ja pakki silmään voip näyttö pimentyä pariksi sekunniksi.Tesla addresses Cybertruck rearview camera “recall” with software update
Tesla has initiated a recall for the Cybetruck over a potential delay in the vehicle's rearview camera system.www.teslarati.com
Noitahan stockpiletty kun menevät Meksikoon.
As per a Safety Recall Report from the National Highway Traffic Safety Adminstration (NHTSA), a total of 27,185 Cybertrucks that were produced between November 13, 223 and September 14, 2024 are affected by the recall.
Varmasti kiinnostaa mutta eivät vain vaivaudu keskustelemaan samasa mittakaavassa. Veikkaan että täälläkin on tojo kuskeja enemmistöEi muut merkit taida kiinnostaa samalla tavalla tekkiläisiä.
Eivät kerro ennenkuin on varmaa ja asiat toteutuvat oikeasti. Teslalla vähän toisenlainen tapa, asiat voivat toteutua tai sitten eivät. Tiedä siitä sitten kumpi parempi tapa,Moni muu automerkki ei anna mitään tietoa ulos kesken prosessin ja ei ole oikein keskusteltavaa. Esimerkkinä kovasti kiinnostaisi mitä ford broncon midlife refresh pitää sisällään mutta ford ei edes vihjaile tuosta päivityksestä mikä on kuitenkin kai tulossa 2025h1:lla.
Myös käsittämätön kiinnostus automalliin jota euroopassa edes myydä, on toinen ihmettelyn aihe. Miksi jonkun CT:n recall kiinnostaa täällä ? Miksi ?Aikaisempi takaisinkutsu koski vajaata 12 000 autoa ja nyt 27 000 autoa. Myynnillisesti aika huonoksi jäi tämä neljännes. Kova ylituotanto ainakin tällä hetkellä CT osalta.
Tuskin täällä kovinkaan moni on osakkeenomistaja.Varmaankin osakkeenomistajia voi kiinnostaa myykö uusi auto vai ei.
Ihan ihka oikeasti.Ihan oikeastiko täytyy tekniikkafoorumilla ihmetellä miksi tällä hetkellä johtavan valmistajan myyntiluvut ja uusin malli kiinnostaa vaikka sitä ei myydä Suomessa?
Kyllä se Teslan myyntidata tuntuu kiinnostavan myös niitä ketkä ei Teslaa omistakkaan.Ei sillä ettei kysinen tieto kiinnostaisi, mutta ihmettelen vain miksi se on niin kiinnostavaa Teslan omistajien kesken.
Ilmeisesti seuraavassa softapäivityksessä tulee mahdollisuus kuitenkin käyttää ilmaista Spotify-tiliä autossa. Eli rajoitettua / mainosversiota Spotifystä voi jatkossa käyttää musiikin toistoon eikä ole pakko olla maksullista streaming-palvelua.
Eiköhän nyt edelleen voi käyttää omia tunnuksia, eikä ole pakko käyttää auton tunnusta.Liittyen nyt tähän spotifyuudistukseen. Jos autolla on kaksi vakikuskia, joila on omat spotifytunnuksensa. Leipoutuuko tuo oma spotifytili tesla tiliin, että se kirjautuu eri tunnuksilla eri kuskin ollessa, vai joutuuko siinä jumppaamaan niin maan perkeleesti, että siihen saa omat tunnukset joka ajoon?
En tiedä Spotifystä, mutta ainakin Apple Music kirjautuminen on sidottu kuskin profiiliin. Luulisi samoin toimivan Spotifyn kanssa.Lähinnä siis, että jos on 2 käyttäjää ja molemmilla omat Spotifytilit, niin kirjautuuko se kuskista riippuen eri spotifyyn autoon astuessa? Vai onko siellä oletuksena edellisenä kirjautunut ja se pitää itse vaihtaa joka kerta?
Riippuu (kuulemma) turvaistuimista.Oliko täällä 3 turvaistuimen käyttäjää Tesla Y:n kanssa? Saattanut kysyä aiemminkin, mutta onko toivoakaan.
Spotify-tili on kuskikohtainen, eli kirjautuu automaattisesti oikeaanLähinnä siis, että jos on 2 käyttäjää ja molemmilla omat Spotifytilit, niin kirjautuuko se kuskista riippuen eri spotifyyn autoon astuessa? Vai onko siellä oletuksena edellisenä kirjautunut ja se pitää itse vaihtaa joka kerta?
Be safe stretch apukuskin takana meillä. Samanlainen ei mahtuisi sen eteen. Jos kaksi tuollaista olisi takapenkeillä, ei niiden keskelle kovin paljoa luurankoa isompaa oliota saisi mahdutettua.Oliko täällä 3 turvaistuimen käyttäjää Tesla Y:n kanssa? Saattanut kysyä aiemminkin, mutta onko toivoakaan.
Oliko täällä 3 turvaistuimen käyttäjää Tesla Y:n kanssa? Saattanut kysyä aiemminkin, mutta onko toivoakaan.