Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?
Akun jäähtyminen? Kurkkaa vielä service menu:sta onko jotain vikakoodia tarjolla.
 
M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?

Itse varmaan kokeilisin rattiboottia, jos joku systeemi ei mene sleeppiin kuten pitää (tosin appi taitaa tätä nykyä ihan fiksusti ilmoittaa että auto ollut lepotilassa nn tuntia, vaikka sovelluksen avaakin).
 
Akun jäähtyminen? Kurkkaa vielä service menu:sta onko jotain vikakoodia tarjolla.
Ulkolämpötila aamulla +12 ja töistä lähtiessä +18, joten tuskin. Ei vikakoodeja.
Itse varmaan kokeilisin rattiboottia, jos joku systeemi ei mene sleeppiin kuten pitää (tosin appi taitaa tätä nykyä ihan fiksusti ilmoittaa että auto ollut lepotilassa nn tuntia, vaikka sovelluksen avaakin).
Täytyypä kokeilla.
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
Ongelma tällaisissa testeissä ja sertifikaateissa on softapäivitykset. Sitten pitäisi aina suorittaa kalliit testit uudelleen. Tämä siis yleisellä tasolla.
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
Eikö tuo ASS toimi jenkeissäkin niin että se auton haltija itse kännykkäsovelluksesta koko ajan painaa nappia pohjassa jossa lukee "come to me". Jos vaaratilanne tulee niin siitä napista pitää päästää irti. Jos tulee kolari niin se on sen napin painajan vastuulla koska ihminen itse käskytti auton ajamaan vaikka kolari oli tiedossa.

Ottaen huomioon miten EU näitä asioita käsittelee niin veikkaisin tuon tulevan EU kamaralla mahdolliseksi samalla tyylillä että sitä nappia pitää painaa kännykästä mutta lisäksi sen napin painajan pitää istua autossa kuskin paikalla ja pitää ratista kiinni ja hallinnoida itse polkimia.
 
Kyllähän autoja saa jo nykyään Euroopassa kävelyttää (esim. Korealaisia parkkipaikasta pois ja takaisin) jos sitä haluaa tehdä. Kritiikkiä EUn lainsäädäntöä kohtaan voi toki tehdä kunhan Tesla hakee lupaa omalle tekniikalleen täällä.
 
Eikö tuo ASS toimi jenkeissäkin niin että se auton haltija itse kännykkäsovelluksesta koko ajan painaa nappia pohjassa jossa lukee "come to me". Jos vaaratilanne tulee niin siitä napista pitää päästää irti. Jos tulee kolari niin se on sen napin painajan vastuulla koska ihminen itse käskytti auton ajamaan vaikka kolari oli tiedossa.

Ottaen huomioon miten EU näitä asioita käsittelee niin veikkaisin tuon tulevan EU kamaralla mahdolliseksi samalla tyylillä että sitä nappia pitää painaa kännykästä mutta lisäksi sen napin painajan pitää istua autossa kuskin paikalla ja pitää ratista kiinni ja hallinnoida itse polkimia.
Tuleeko auton olla kokoajan näköetäisyydellä että toimii vai mistä napin painaja tietää mahdollisesta tulevasta kolarista?
 
Ei tuo ole uutta mutta hyvä, että Tesla alkaa ottamaan perinnevalmistajia kiinni ominaisuuksissa.
Muutama video redditissä näkynyt kuinka tuokin vetänyt toisen auton kylkeen ja tolppaan. Että ei ihan täydellinen ole.
 
Tulispa Teslaan tai mihin vaan autoon joku "tekoälyopastustus", että voisi opettaa ns. "oman perusreittinsä" sille. Tuo olisi ihan hyödyllinen, kun voisi vaikka matkat työpaikalle ja/tai harrastuksiin opettaa "manuualisesti" tekoälyn tukemana.
 
Tulispa Teslaan tai mihin vaan autoon joku "tekoälyopastustus", että voisi opettaa ns. "oman perusreittinsä" sille. Tuo olisi ihan hyödyllinen, kun voisi vaikka matkat työpaikalle ja/tai harrastuksiin opettaa "manuualisesti" tekoälyn tukemana.
Eikö vain olisi parempi mennä suoraan siihen L5:n? Koska tilanteet muuttuu ja reitit muuttuu.
 
Ei tuo ole uutta mutta hyvä, että Tesla alkaa ottamaan perinnevalmistajia kiinni ominaisuuksissa.
Muutama video redditissä näkynyt kuinka tuokin vetänyt toisen auton kylkeen ja tolppaan. Että ei ihan täydellinen ole.
Mikä muu valmistaja tarjoaa parkkipaikan läpi ajoa liikenteen seassa?
 
Mikä muu valmistaja tarjoaa parkkipaikan läpi ajoa liikenteen seassa?
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.

Kannattaa muistaa että Summon ei ole uusi juttu Teslallakaan. Se oli heillä jo vuosia sitten mutta nyt julkaistiin ”uutena” ominaisuutena kun saatiin toimimaan ilman tutkia.

Muillahan on olemassa myös vastaavat toiminnot ja jopa automaattinen parkkeerauskin.
 
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.

Kannattaa muistaa että Summon ei ole uusi juttu Teslallakaan. Se oli heillä jo vuosia sitten mutta nyt julkaistiin ”uutena” ominaisuutena kun saatiin toimimaan ilman tutkia.

Muillahan on olemassa myös vastaavat toiminnot ja jopa automaattinen parkkeerauskin.
Jätitkö tarkoituksella mainitsematta että ne Teslan edelliset parkkitutkiin perustuvat summonit ja autoparkit oli aika kuppasia vrt. nämä uudet kamera pohjaiset?
 
Se vanhan model S:n automaattiparkkeeraushan toimi suhteellisen hyvin. Ei saksalaisten kilpailijoiden tasoa ihan (yksittäisissä testeissä), mutta oikein toimiva ja käyttökelpoinen. Sen jälkeenhän se meni ihan kauheaksi kuraksi eikä sitä voinut suositella kenellekään (auto ei päässyt paikkaan kuin sopivissa olosuhteissa ja siinäkin hyvin epäluotettavasti).

Tämä nykyinen taas toimii käsittääkseni ihan ok vaikka ei tuolle alkuperäiselle S:lle vielä pärjääkään. Etäisyyksien ilmoittaminen on myös jo kohtuullisen luotettavaa kunhan jättää marginaalia eikä laske matalia esineitä uhaksi. Pääsääntöisesti toimii hyvin.

Summonin aiemmasta toimivuudesta en osaa kuran tasosta sanoa (sitä ei niissä aiemmissa S:ssä vielä ollut).
 
Jätitkö tarkoituksella mainitsematta että ne Teslan edelliset parkkitutkiin perustuvat summonit ja autoparkit oli aika kuppasia vrt. nämä uudet kamera pohjaiset?
En. Koska ominaisuutena nämä eivät ole uusia vaan Tesla koittaa nousta omasta kuopastaan ja tarjota ominaisuudet mitkä heillä oli jo vuosia sitten ”uutena”.

Kuten myös nämä UI muutokset. Eka se paskomaan ja sen jälkeen tarjotaan muutokset ”uusina” kun aikaisemmin ne oli jo.
 
En. Koska ominaisuutena nämä eivät ole uusia vaan Tesla koittaa nousta omasta kuopastaan ja tarjota ominaisuudet mitkä heillä oli jo vuosia sitten ”uutena”.

Kuten myös nämä UI muutokset. Eka se paskomaan ja sen jälkeen tarjotaan muutokset ”uusina” kun aikaisemmin ne oli jo.
Tosta UI:sta jaksetaan kohkata. Mä oon yhden käyttöön ekalla kerralla kahden sekunnin pituisen viiveen tuoneen muutoksen huomannut, kun Camp- ja dogmodet olivat siirtyneet ruudun oikeasta laidasta ylös keskelle. Mitään muuta - ainakaan sellaista jota olisi tarvetta käyttää ajon aikana - en ole huomannut. Nopeuden fontti yms. taisivat muuttua malliksi seniori samassa päivityksessä, mutta noita en laske muutoksiksi.
 
Tosta UI:sta jaksetaan kohkata. Mä oon yhden käyttöön ekalla kerralla kahden sekunnin pituisen viiveen tuoneen muutoksen huomannut, kun Camp- ja dogmodet olivat siirtyneet ruudun oikeasta laidasta ylös keskelle. Mitään muuta - ainakaan sellaista jota olisi tarvetta käyttää ajon aikana - en ole huomannut. Nopeuden fontti yms. taisivat muuttua malliksi seniori samassa päivityksessä, mutta noita en laske muutoksiksi.
Tarkoitan muutosta edellisestä versiosta uuteen.
 
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.
Millä nimellä kyseinen ominaisuus löytyy tai onko siitä videoita? Löydän vain Active Parking Assist / Parktronic, joka osaa taskuparkkeerata tai pysäköidä muuten lähellä olevan ruutuun kuskin istuessa ratissa

On melkoisen eri asia ja todella paljon vaikeampaa, että auto itse ajaa parkkipaikalla hakemaan sinut haluamastasi paikasta.
 
Eli jostain joka tapahtunut joskus +2v sitten jolloin kaikki oli paremmin? Vähän kun se vanha ERP, josta tulee helvetin hyvä heti kun otetaan käyttöön uusi ERP?
Se UI mitä nyt käytät sisältää todella paljon v10 UIsta tuotuja asioita esim. välilehdet mitä voit vaihtaa auton alla.

Puhun pelkästään UIsta ja sen tuomista muutoksista.

@Torz Intelligent Parking System.



Toimii molempiin suuntiin.

Kyllä näitä löytyy muiltakin. Teslan kohdalla tuo ei ole uusi juttu kuin sen osalta, että saivat sen vasta nyt toimimaan taas.

Edit. Huhuja että FSD Supervised tulee olemaan todella rajoittunut Euroopassa.
 
Viimeksi muokattu:
Se UI mitä nyt käytät sisältää todella paljon v10 UIsta tuotuja asioita esim. välilehdet mitä voit vaihtaa auton alla.

Puhun pelkästään UIsta ja sen tuomista muutoksista.

@Torz Intelligent Parking System.



Toimii molempiin suuntiin.

Kyllä näitä löytyy muiltakin. Teslan kohdalla tuo ei ole uusi juttu kuin sen osalta, että saivat sen vasta nyt toimimaan taas.

Edit. Huhuja että FSD Supervised tulee olemaan todella rajoittunut Euroopassa.

Okei, kiitos linkeistä. Vaikuttaa hyvin rajoiteltulta, yksi erityinen parkkitalo jossain Stuttgartin lentokentällä joka tuota tukee, ja siellä jätetään auto Mersun omalle automaattiselle Valet-alueelle.

Ehkä tuo on tuosta laajentunut, tai sitten ei. Tuollaisenaan mielestäni hyvin pitkälti pelkkää markkinointia, eikä oikeasti merkityksellinen ominaisuus. Tesla maan päällä ihmisten seassa millä tahansa parkkipaikalla ei ole oikein millään lailla verrattavissa tuohon.
 
Teslan Self driving höpinät mantereen reunalta toiselle vuosia sitten nyt ainakin ovat olleet markkinointia jos mitä.
 
Se UI mitä nyt käytät sisältää todella paljon v10 UIsta tuotuja asioita esim. välilehdet mitä voit vaihtaa auton alla.

Puhun pelkästään UIsta ja sen tuomista muutoksista.
Nyt en ymmärrä yhtään mistä puhutaan. Mitkä ihmeen välilehdet ja muutokset? En ole noteerannut ensimmäistäkään välilehteä tuossa auton ui:ssa.
 
Nyt en ymmärrä yhtään mistä puhutaan. Mitkä ihmeen välilehdet ja muutokset? En ole noteerannut ensimmäistäkään välilehteä tuossa auton ui:ssa.
Siinä vasemmassa alanurkassa se laatikko mitä voit swaippailla. En muista miksi sitä tarkalleen kutsutaan.

V10 oli tuo, V11 siinä oli staattisena kulutus mutta myöhemmin tuli muut. V11 heikensi todella paljon käyttöä verrattuna V10:n. Paranee mutta ei ole vielä samalla tasolla nykyinen.
 
Siinä vasemmassa alanurkassa se laatikko mitä voit swaippailla. En muista miksi sitä tarkalleen kutsutaan.

V10 oli tuo, V11 siinä oli staattisena kulutus mutta myöhemmin tuli muut. V11 heikensi todella paljon käyttöä verrattuna V10:n. Paranee mutta ei ole vielä samalla tasolla nykyinen.
Siis se auton kuva, jota painamalla saa valikkomenut esiin? Ei kai tossa ui:ssa swaippaamalla tule kun lämppärin säädöt esille. Tai jos tulee, niin enpä ole ainakaan itse ollut moisesta tietoinen.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 994
Viestejä
4 415 687
Jäsenet
73 280
Uusin jäsen
viio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom