Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?
Akun jäähtyminen? Kurkkaa vielä service menu:sta onko jotain vikakoodia tarjolla.
 
M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?

Itse varmaan kokeilisin rattiboottia, jos joku systeemi ei mene sleeppiin kuten pitää (tosin appi taitaa tätä nykyä ihan fiksusti ilmoittaa että auto ollut lepotilassa nn tuntia, vaikka sovelluksen avaakin).
 
Akun jäähtyminen? Kurkkaa vielä service menu:sta onko jotain vikakoodia tarjolla.
Ulkolämpötila aamulla +12 ja töistä lähtiessä +18, joten tuskin. Ei vikakoodeja.
Itse varmaan kokeilisin rattiboottia, jos joku systeemi ei mene sleeppiin kuten pitää (tosin appi taitaa tätä nykyä ihan fiksusti ilmoittaa että auto ollut lepotilassa nn tuntia, vaikka sovelluksen avaakin).
Täytyypä kokeilla.
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
Ongelma tällaisissa testeissä ja sertifikaateissa on softapäivitykset. Sitten pitäisi aina suorittaa kalliit testit uudelleen. Tämä siis yleisellä tasolla.
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
Eikö tuo ASS toimi jenkeissäkin niin että se auton haltija itse kännykkäsovelluksesta koko ajan painaa nappia pohjassa jossa lukee "come to me". Jos vaaratilanne tulee niin siitä napista pitää päästää irti. Jos tulee kolari niin se on sen napin painajan vastuulla koska ihminen itse käskytti auton ajamaan vaikka kolari oli tiedossa.

Ottaen huomioon miten EU näitä asioita käsittelee niin veikkaisin tuon tulevan EU kamaralla mahdolliseksi samalla tyylillä että sitä nappia pitää painaa kännykästä mutta lisäksi sen napin painajan pitää istua autossa kuskin paikalla ja pitää ratista kiinni ja hallinnoida itse polkimia.
 
Kyllähän autoja saa jo nykyään Euroopassa kävelyttää (esim. Korealaisia parkkipaikasta pois ja takaisin) jos sitä haluaa tehdä. Kritiikkiä EUn lainsäädäntöä kohtaan voi toki tehdä kunhan Tesla hakee lupaa omalle tekniikalleen täällä.
 
Eikö tuo ASS toimi jenkeissäkin niin että se auton haltija itse kännykkäsovelluksesta koko ajan painaa nappia pohjassa jossa lukee "come to me". Jos vaaratilanne tulee niin siitä napista pitää päästää irti. Jos tulee kolari niin se on sen napin painajan vastuulla koska ihminen itse käskytti auton ajamaan vaikka kolari oli tiedossa.

Ottaen huomioon miten EU näitä asioita käsittelee niin veikkaisin tuon tulevan EU kamaralla mahdolliseksi samalla tyylillä että sitä nappia pitää painaa kännykästä mutta lisäksi sen napin painajan pitää istua autossa kuskin paikalla ja pitää ratista kiinni ja hallinnoida itse polkimia.
Tuleeko auton olla kokoajan näköetäisyydellä että toimii vai mistä napin painaja tietää mahdollisesta tulevasta kolarista?
 
Ei tuo ole uutta mutta hyvä, että Tesla alkaa ottamaan perinnevalmistajia kiinni ominaisuuksissa.
Muutama video redditissä näkynyt kuinka tuokin vetänyt toisen auton kylkeen ja tolppaan. Että ei ihan täydellinen ole.
 
Tulispa Teslaan tai mihin vaan autoon joku "tekoälyopastustus", että voisi opettaa ns. "oman perusreittinsä" sille. Tuo olisi ihan hyödyllinen, kun voisi vaikka matkat työpaikalle ja/tai harrastuksiin opettaa "manuualisesti" tekoälyn tukemana.
 
Tulispa Teslaan tai mihin vaan autoon joku "tekoälyopastustus", että voisi opettaa ns. "oman perusreittinsä" sille. Tuo olisi ihan hyödyllinen, kun voisi vaikka matkat työpaikalle ja/tai harrastuksiin opettaa "manuualisesti" tekoälyn tukemana.
Eikö vain olisi parempi mennä suoraan siihen L5:n? Koska tilanteet muuttuu ja reitit muuttuu.
 
Ei tuo ole uutta mutta hyvä, että Tesla alkaa ottamaan perinnevalmistajia kiinni ominaisuuksissa.
Muutama video redditissä näkynyt kuinka tuokin vetänyt toisen auton kylkeen ja tolppaan. Että ei ihan täydellinen ole.
Mikä muu valmistaja tarjoaa parkkipaikan läpi ajoa liikenteen seassa?
 
Mikä muu valmistaja tarjoaa parkkipaikan läpi ajoa liikenteen seassa?
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.

Kannattaa muistaa että Summon ei ole uusi juttu Teslallakaan. Se oli heillä jo vuosia sitten mutta nyt julkaistiin ”uutena” ominaisuutena kun saatiin toimimaan ilman tutkia.

Muillahan on olemassa myös vastaavat toiminnot ja jopa automaattinen parkkeerauskin.
 
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.

Kannattaa muistaa että Summon ei ole uusi juttu Teslallakaan. Se oli heillä jo vuosia sitten mutta nyt julkaistiin ”uutena” ominaisuutena kun saatiin toimimaan ilman tutkia.

Muillahan on olemassa myös vastaavat toiminnot ja jopa automaattinen parkkeerauskin.
Jätitkö tarkoituksella mainitsematta että ne Teslan edelliset parkkitutkiin perustuvat summonit ja autoparkit oli aika kuppasia vrt. nämä uudet kamera pohjaiset?
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 826
Viestejä
4 411 053
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom