Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Nappaa seuraavan kerran samasta reissusta Teslan näytöltä kuva, siitähän voi laskea keskinopeuden.
Siitä matkanäytöltä mä sen katoin. Ja ei ollu tosiaan kyse mistään urheilusuorituksesta, mutta sunnuntai-iltana lähtö ja lähes olematon liikenne. Yleensä tulee nopeammin kotiinpäin tuo väli kun motari osuu iltaan, mutta nyt osu jo lähtöön ilta.
 
Siitä matkanäytöltä mä sen katoin. Ja ei ollu tosiaan kyse mistään urheilusuorituksesta, mutta sunnuntai-iltana lähtö ja lähes olematon liikenne. Yleensä tulee nopeammin kotiinpäin tuo väli kun motari osuu iltaan, mutta nyt osu jo lähtöön ilta.
Eikö teslassa näe jälkikäteen apista dataa matkasta? Volkkarin ja hynyn appeista ainakin näkee suoraan mikä keskinopeus on.

Ei mulla ole kuin kehä 2 ja 3 km 40 km/h aluetta haittana 170 km matkalla (suurin osa 120 km/h), mutta vaikka ajaa +20 km/h nopeuteen kaikkialla (pl. 40 km/h), niin keskinopeus jää alle 120 km/h. Rikos kun lienee jo vanhentunut, niin kerran jouduin ajelemaan motarin 160 km/h, kun oli lapsen haku unohtunut. Se on ainoa kerta, kun sain yli 120 km/h keskinopeudeksi.

e: 1-2 liikennevaloa tuhoaa keskinopeuden myös täysin, jos sattuu osumaan.
 
Viimeksi muokattu:
No tommosia hintoja ovat tuolla fabossa korjauksista pulitelleet. Oon mäkin nähny videon jossa joku Erkin paja kertoo korjaavansa reilulla viidellä tonnilla, mutta monta autoa se Erkki ehtii vuodessa korjata.
Niin, tuon se maksaa uutena se akku teslalta.
Pakottaako joku laittamaan siihe 200k ajettuun upouuden vai kelpaisiko käytetty tai korjattu sillä n. 5k hinnalla.

Hakisitko itse 200k ajettuun polttisautoon moottorin mennessä rikki merkkiliikkeestä pakasta vedetyn moottorin vai korjaisitko sen? Tai laittaisit käytetyn mutta ehjän moottorin tilalle?
 
Eikö teslassa näe jälkikäteen apista dataa matkasta? Volkkarin ja hynyn appeista ainakin näkee suoraan mikä keskinopeus on.

Ei mulla ole kuin kehä 2 ja 3 km 40 km/h aluetta haittana 170 km matkalla (suurin osa 120 km/h), mutta vaikka ajaa +20 km/h nopeuteen kaikkialla (pl. 40 km/h), niin keskinopeus jää alle 120 km/h. Rikos kun lienee jo vanhentunut, niin kerran jouduin ajelemaan motarin 160 km/h, kun oli lapsen haku unohtunut. Se on ainoa kerta, kun sain yli 120 km/h keskinopeudeksi.
Näkee, mutta pitää ostaa Tessie tms. softa, joka pitää matka, lataus yms. datan tallessa. Pidin sitä alkuun muutaman kuukauden kunnes totesin ettei ole itselleni edes sen vitosen tms. väärti kuukaudessa kun en laske kulutuksia enkä mitään muutakaan. Viimeisimmän ajon tiedot näkyy autossa. Muistaakseen myös tiedot viimeisimmästä latauksesta. Noihan sit tietty katoaa molemmat kun pysähtyy lataamaan.

Mulle ei tossa mökkireissulla osu kuin yksi pari taajamaa - Siilinjärvi ja Kuhmo -, jossa joutuu väkisin hidastamaan. Alussa parit kilsat kehää, joka saattaa tietty kellonajasta riippuen näkyä paljonkin jos jää valoihin tai ruuhkiin Itiksessä. Joskus nuorempana ajoin kerran tuon koko 600km 5,5h kesäyönä, joka nyt 20v myöhemmin jo alkaa tuntumaan urheilusuoritukselta. Ei siinäkään isoja ylinopeuksia tarvitse ajaa, mutta Teslan reisituella on pakko pitää vähintään se 5-10min breikki muutaman tunnin välein kun vasen jalka alkaa huutamaan leipää. Tai sit oon vaan vanha.
 
Niin, tuon se maksaa uutena se akku teslalta.
Pakottaako joku laittamaan siihe 200k ajettuun upouuden vai kelpaisiko käytetty tai korjattu sillä n. 5k hinnalla.

Hakisitko itse 200k ajettuun polttisautoon moottorin mennessä rikki merkkiliikkeestä pakasta vedetyn moottorin vai korjaisitko sen? Tai laittaisit käytetyn mutta ehjän moottorin tilalle?
Onko olemassa käytettyjen akkujen jälkimarkkinaa Tesloille. Ei oo tullu vastaan. Eikä tosiaan taida niitä pajojakaan olla montaa, jotka näitä vaihtelee. Vähimmällä vitutuksella pääsee kun asennoituu jo ostovaiheessa siihen, että kertakäyttöroskaa nämä on ja akun sanoessa kaput auto on paalikamaa.

En rinnastaisi akkua moottoriin kun jälkimmäiseen voi uusia vaikka jokaisen yksittäisen mutterin. Ensimmäisen hajotessa auto on suoraan verkon paino.
 
Onko olemassa käytettyjen akkujen jälkimarkkinaa Tesloille. Ei oo tullu vastaan. Eikä tosiaan taida niitä pajojakaan olla montaa, jotka näitä vaihtelee. Vähimmällä vitutuksella pääsee kun asennoituu jo ostovaiheessa siihen, että kertakäyttöroskaa nämä on ja akun sanoessa kaput auto on paalikamaa.
On jälkimarkkinaa ja pajojakin jotka niitä vaihtelee. Tosin toistaiseksi vielä aika vähän kun melkeen kaikki on vielä takuunalaisia.

Varsin omituinen ajatusmaailma että sähköautoille ei niiden yleistyessä kehittyisi bisnes niiden korjaamiseksi vaan suoraan paaliin.
Eihän kertakäyttö iphonekaan ole akun hajotessa ser jätettä vaan siellä on fonumit sun muut haistaneet markkinan ja korjaa sen halvemmalla ku apple.

Tosin tässä ei mitään uutta. Niin pitkään ku muistan ni aina on puhuttu että sen ajan ”nykyautoille” ei kukaan muu ku merkkiliike voi tehdä mitään ja edes öljyjä ei ole 90-luvullakaan voinut enää vaihtaa itse.
 
Siitä matkanäytöltä mä sen katoin. Ja ei ollu tosiaan kyse mistään urheilusuorituksesta, mutta sunnuntai-iltana lähtö ja lähes olematon liikenne. Yleensä tulee nopeammin kotiinpäin tuo väli kun motari osuu iltaan, mutta nyt osu jo lähtöön ilta.

Tulee ajettua erittäin paljon samaa väliä ja 3h Matkukselle on kyllä aika urheilusuoritus millä vain kulkuneuvolla. illasta mikä vaan päivä ottaa pk-seudulta Mikkeliin jos todella hyvin menee minimissään pari tuntia. Mikkelin kohdallakin ns motarilla 80-rajoitus niin sellainen +30..+40kmh rajoituksiin nähden saa olla yli. Bonuksena kameratolppaa niin joutuu sykkimään edestakas. 3,5h suorituskin siinä ja siinä.

Eli ensi kerralla kuvamateriaalia kehiin.
 
Mihin teillä on kiire kun pitää ajaa ylinopeutta?
Parempi vaan ajaa sitä mitä merkki sanoo, niin ei tule paha mieli tai käy pahasti.
Aika huimia ylinopeuksia tosiaan, jos poliisi sattuu samaan aikaan paikalle?

80 alueella ajelen 95, mutta kameran kohdalla vain 85 (oikea nopeus 83). Eli 100 rahoituksella sama 115-120 korkeintaan voisi ajaa. Matalemmissa nopeuksissa sitten 10 yli, esim 50 alueella 60. Tänne vaan on laitettu myös 30 rajoitus, niin siinä "kostoksi" on tullut ajettua 45.
 
Bonuksena kameratolppaa niin joutuu sykkimään edestakas.
Ei taida olla vitostien tolpat enää toiminnassa ja ainakaan siinä Mikkelin motarilla ei ole yhtään missä olisi kamera asennettuna. Paljon tulee väliä ajettua ja ennen tuolla näkyi iltaisin discovaloja siellä täällä ja Leppävirralla olen osunut sellaiseen itsekin kohdassa jossa ennen risteystä rajoitus 100->80, mutta ei pitkiin aikoihin mitään havaintoja. Ylinopeutta ajavia takseja pitäisin kohtuullisen varmana merkkinä siitä, että mykkänä ovat. Liekö sama juttu kun Kehä 1, jossa nuo ovat olleet pitkään pimeänä tekniikan vanhettua ja odottelevat uusimista.
 
Aika kovia on ylinopeudet kyllä. Nuitako käytetään perusteena miten huonoja sähköautot on pitkällä matkalla? Itse en edes omalla bensa-autolla tykkää ajella 120 alueella paljoa yli tikkarin. Alkaa tulemaan oma "kipuraja" vastaan kun trippi näyttää yli 7 litran kulutusta sataselle.
 
Aika huimia ylinopeuksia tosiaan, jos poliisi sattuu samaan aikaan paikalle?
170€ tulee maantienopeuksissa 120->140, 100->120, 80-> 100. Mittarivirhettä taidetaan huomioida vielä jollain + 3:lla, eli vähän toleranssia on.. Ja korostan nyt, että normaalisti ajan muun liikenteen vauhtia ja vakkari säädetty nopeusrajoitus +10% ja tyydyn ruuhkissa kohtalooni, mutta jos ei mitään liikennettä eikä arvolastia kyydissä, niin fiilispohjalta..
 
Niin, tuon se maksaa uutena se akku teslalta.
Pakottaako joku laittamaan siihe 200k ajettuun upouuden vai kelpaisiko käytetty tai korjattu sillä n. 5k hinnalla.

Hakisitko itse 200k ajettuun polttisautoon moottorin mennessä rikki merkkiliikkeestä pakasta vedetyn moottorin vai korjaisitko sen? Tai laittaisit käytetyn mutta ehjän moottorin tilalle?
Linkkiä 5ke teslan akkuun?
 
Linkkiä 5ke teslan akkuun?
Tämä.. Kauhean helppoa tuntuu olevan nettipuheissa, mutta sitten kun katsoo kommentteja niiltä, joilla paska osunut tuulettimeen, niin Nissan Leafia lukuunottamatta on aika hiljaista niiden vaihtoakkujen kanssa. Ja tiedän kyllä, että esim. Model S:ään niitä tehdään, mutta jonot taitavat noille parille nyrkkipajalle olla luokkaa vuosi. Ole sen aikaa siinä ilman autoa sitten odottelemassa halpaa korjausta.
 
Jos keskinopeus tuolla pätkällä on about 125 km/h, niin itse olisin visusti hiljaa tuosta suorituksesta. Lähinnä hävettäisi. Voin vain kuvitella millaisia ohitusnopeuksia tuolla reissulla on ollut ja useasti. Ensi kerralla sitten hieman rauhallisemmin, jooko ? Kaikille turvallisempaa, myös itsellesi.
 
Ja ei tässä nyt tarvitse mitään superkaahailuja suorittaa, jotta pystyy aika hyvin sanomaan mikä on kulutus missäkin nopeudessa. Ottaa vaikka 50km siivun haluttua vauhtia niin on riittävän tarkkaa dataa siitä paljonko "tankillisella pääsee". Itsellä on yleensä vakkarissa kymppi päälle maantie (100-alue) ja motarinopeuksissa(120-alue), ja kesällä maantietä LR Model Y:llä (19" renkaat) pääsee 430km (+- 20km) ja motaria 340km (+- 20km). Vaihteluväli riippuen sitten säästä.

Se on sitten ihan pöhköä sanoa, että on joku keskinopeus näin ja noin pitkällä matkalla, koska tosiaan pienikin 80km/h tai 60km/h tietyömaa laskee nopeutta niin rajusti
 
Viimeksi muokattu:
Linkkiä 5ke teslan akkuun?

Tuo oli ensimmäinen hakutulos. Muutama satanen enemmän niin löytyy euroopastakin
 
Ei taida olla vitostien tolpat enää toiminnassa ja ainakaan siinä Mikkelin motarilla ei ole yhtään missä olisi kamera asennettuna. Paljon tulee väliä ajettua ja ennen tuolla näkyi iltaisin discovaloja siellä täällä ja Leppävirralla olen osunut sellaiseen itsekin kohdassa jossa ennen risteystä rajoitus 100->80, mutta ei pitkiin aikoihin mitään havaintoja. Ylinopeutta ajavia takseja pitäisin kohtuullisen varmana merkkinä siitä, että mykkänä ovat. Liekö sama juttu kun Kehä 1, jossa nuo ovat olleet pitkään pimeänä tekniikan vanhettua ja odottelevat uusimista.
Kehä 1:n kamerat ovat nykyään jo käytössä. Itseasiassa huvitti hieman, että kun lehdissä mainostettiin noiden olleen poissa käytöstä jo vuoden verran, niin ei mennyt kuin viikko ja olivat taas käytössä. Onnistuivat tekemaan varsin näppärän ansan.
 
Ja ei tässä nyt tarvitse mitään superkaahailuja suorittaa, jotta pystyy aika hyvin sanomaan mikä on kulutus missäkin nopeudessa. Ottaa vaikka 50km siivun haluttua vauhtia niin on riittävän tarkkaa dataa siitä paljonko "tankillisella pääsee". Itsellä on yleensä vakkarissa kymppi päälle maantie (100-alue) ja motarinopeuksissa(120-alue), ja kesällä maantietä LR Model Y:llä pääsee 430km (+- 20km) ja motaria 340km (+- 20km). Vaihteluväli riippuen sitten säästä.

Se on sitten ihan pöhköä sanoa, että on joku keskinopeus näin ja noin pitkällä matkalla, koska tosiaan pienikin 80km/h tai 60km/h tietyömaa laskee nopeutta niin rajusti
Sähkärillä ainakin mutulla vaikuttaa olosuhteet aika radikaalistikin kulutukseen. Ajatko toisen auton perässä vai yksin, mikä keli etc. Viime viikonloppuna olin ajamassa Rukalta mökille. En jaksanut seistä siellä Prisman superilla kun juuri ja juuri sen aikaa, että oletin pääseväni helposti 275km päähän mökille, jossa sitten kunnon lataus. Noh. Puolen tunnin vesikuuro väliin, range suli käsiin, eikä sen vuoksi toivoakaan että olisin päässyt lataamatta perille. Löysin sitten itseni Suomussalmelta ensin jonottelemassa paikkakunnan ainoalle ABC-asemalle ja huomaamaan letkun päähän päästessäni, että sieltä saadaan n. 50kW/töpselissä oleva auto. Muutaman minuutin ajansäästöstä Superilla tuli vesikuuron vuoksi yli puolen tunnin turha, ja ennen kaikkea turhauttava, pysähdys sinne kaupan pihaan.
 
Sähkärillä ainakin mutulla vaikuttaa olosuhteet aika radikaalistikin kulutukseen. Ajatko toisen auton perässä vai yksin, mikä keli etc. Viime viikonloppuna olin ajamassa Rukalta mökille. En jaksanut seistä siellä Prisman superilla kun juuri ja juuri sen aikaa, että oletin pääseväni helposti 275km päähän mökille, jossa sitten kunnon lataus. Noh. Puolen tunnin vesikuuro väliin, range suli käsiin, eikä sen vuoksi toivoakaan että olisin päässyt lataamatta perille. Löysin sitten itseni Suomussalmelta ensin jonottelemassa paikkakunnan ainoalle ABC-asemalle ja huomaamaan letkun päähän päästessäni, että sieltä saadaan n. 50kW/töpselissä oleva auto. Muutaman minuutin ajansäästöstä Superilla tuli vesikuuron vuoksi yli puolen tunnin turha, ja ennen kaikkea turhauttava, pysähdys sinne kaupan pihaan.
Siksi tulee ajeltua navilla noita pidempiä matkoja, vaikka reitti olisikin tuttu. Se kun osaa ottaa sään huomioon, ja lisäksi huomioi vielä ruuhkatkin. Ruuhkat siis alentavat kulutusta, koska nopeus laskee ja toisaalta sade ja tuuli nostaa kulutusta. Eihän sekään pomminvarma systeemi tietysti ole.
 
Siksi tulee ajeltua navilla noita pidempiä matkoja, vaikka reitti olisikin tuttu. Se kun osaa ottaa sään huomioon, ja lisäksi huomioi vielä ruuhkatkin. Ruuhkat siis alentavat kulutusta, koska nopeus laskee ja toisaalta sade ja tuuli nostaa kulutusta. Eihän sekään pomminvarma systeemi tietysti ole.
Jep. Mä olin ajanut ton muutamaa päivää aiemmin toiseen suuntaan jolloin akusta meni 51% ja laskin tolle kelille about 5-10% lisämarginaalin kun olisi pitänyt laskea selvästi enemmän. Tosin laturilla ollessa ei vielä satanut, niin en sitten tiedä oisko navikaan auttanut. Lisäksi mulla on ollut tapana nykyään ignoorata sen arviot kun on pari kertaa ehdotellut liian isoja marginaaleja. Aina ei kannattaisi..
 
Y:ssä tuo vetokuokun suojamuovi on :poop:. Oon varma että muovikynnet napsuu poikki ekalla kerralla kun talvella sitä yrittää pakkaskelillä irrottaa. Muutenkin irtirepiminen on vaivalloista, eikä irroitustyökaluja edes tullut mukana. Ootteko löytäneet mitään parempaa suojamuovia/ratkaisua tuohon.
 
Sähkärillä ainakin mutulla vaikuttaa olosuhteet aika radikaalistikin kulutukseen. Ajatko toisen auton perässä vai yksin, mikä keli etc. Viime viikonloppuna olin ajamassa Rukalta mökille. En jaksanut seistä siellä Prisman superilla kun juuri ja juuri sen aikaa, että oletin pääseväni helposti 275km päähän mökille, jossa sitten kunnon lataus. Noh. Puolen tunnin vesikuuro väliin, range suli käsiin, eikä sen vuoksi toivoakaan että olisin päässyt lataamatta perille. Löysin sitten itseni Suomussalmelta ensin jonottelemassa paikkakunnan ainoalle ABC-asemalle ja huomaamaan letkun päähän päästessäni, että sieltä saadaan n. 50kW/töpselissä oleva auto. Muutaman minuutin ajansäästöstä Superilla tuli vesikuuron vuoksi yli puolen tunnin turha, ja ennen kaikkea turhauttava, pysähdys sinne kaupan pihaan.
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Itteänsä voi syyttää jos ostaa liian matalan rangen sähkärin. Itsellä lähtökohtaisesti y malli riittämätön ellei minimissään 650 wltp niin pääsee kelillä kuin kelillä omiin tarpeisiin ilman välilatauksia. Kyllä jengi alkaa etsimään tuolla rangella seuraavaksi autokseen olevaa sähkäriä kun tuntuu sen olevan se sweet pot. Toivottavasti lyövät sen 95kwh palikan juniperiin niin loppuu ininä.
 
Y:ssä tuo vetokuokun suojamuovi on :poop:. Oon varma että muovikynnet napsuu poikki ekalla kerralla kun talvella sitä yrittää pakkaskelillä irrottaa. Muutenkin irtirepiminen on vaivalloista, eikä irroitustyökaluja edes tullut mukana. Ootteko löytäneet mitään parempaa suojamuovia/ratkaisua tuohon.
Tuollasen magneeteilla toimivan rakentelin ittelle Tesla Model Y tow hitch cover (magnets or screws) by Spegelius | Download free STL model | Printables.com. Muutaman kk ollut käytössä ja toiminut hyvin.
 
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Itteänsä voi syyttää jos ostaa liian matalan rangen sähkärin. Itsellä lähtökohtaisesti y malli riittämätön ellei minimissään 650 wltp niin pääsee kelillä kuin kelillä omiin tarpeisiin ilman välilatauksia. Kyllä jengi alkaa etsimään tuolla rangella seuraavaksi autokseen olevaa sähkäriä kun tuntuu sen olevan se sweet pot. Toivottavasti lyövät sen 95kwh palikan juniperiin niin loppuu ininä.
No tässä ei ollut rangesta kysymys, vaan siitä etten jaksanut ladata lähtiessä riittävästi. Tyhjä akku on tyhjä akku, vaikka olisi isokin. Siitä samaa mieltä, että nykyranget liian pieniä ja 650km reaalilukemat kelillä kun kelillä pitäisi saada stadardiksi. Omalla autollani pärjäilee kesällä, mutta ei sillä talvella viitsi kovin pitkälle lähteä.
 
En kyllä ala mitään 3d ruutattua sinne laittaan, näyttää epäsiistiltä :dead: Koukun reikä on sitä paitsi pyöreä eikä neliö. Tuo on johonki jenkkimalliin

Mä porasin suojamuoviin reiän ja vedän irti kuusiokoloavaimella tai pölykapselin irrottimella.

Quick and dirty mutta ei parin millin reikä reikä näy.
 
Nappaa seuraavan kerran samasta reissusta Teslan näytöltä kuva, siitähän voi laskea keskinopeuden. Tuon motaripätkän 140kmh/140km jälkeen pitää ajaa yli 115 km/h 230 km, jotta saa koko matkan keskinopeudeksi 125. Ei paljon tosiaan nostella ja koko kolme tuntia paahdetaan reilusti sakkorajan yli.
Ja matka oli aloitettua kotoa eli jos koti ei ole käytännössä motarin rampissa kiinni niin ne ekat kilsat taajamassa tiputtaa keskinopeutta aivan järkyttävästi ja lopun matkasta pitää ajella sitäkin enemmän yli sallitun nopeuden.
 
En tiedä mistä akkuautojen kanssa on tullut sellainen käsitys että takuun loputtua on pakko laittaa sikahintainen tehdasuusi akku jos leviää, eikä vaihto-osaa tai korjattua? Ei kai kukaan laita kymmenvuotiaaseen passattiinkaan tehdasmoottoria hintaan 10-20k?

Siinä missä Passattiin löytyy vaihtomoottori parilla tonnilla ja parhaassa tapauksessa joku kuititon korjaaja asentaa sen koneen satasilla, niin käytetyt Teslan akkupaketit näyttää liikkuvan Ebayssä kymppitonnin hintaluokassa (kapasiteetista, iästä, kilometreistä jne. riippuen) eikä niitä taida ihan joka korjaamo vaihtaa. Käytetyille osille ei muutenkaan saa kummoisia takuita ja jäljellä oleva elinkaari on aina epävarma. Jos pistää joka tapauksessa viisinumeroisen summan akunvaihtoon, niin vegaaninahkatiskin tarjous voi hyvin olla kokonaisuutena paras ja järkevin, vaikka se ei olisikaan halvin...
 
Siinä missä Passattiin löytyy vaihtomoottori parilla tonnilla ja parhaassa tapauksessa joku kuititon korjaaja asentaa sen koneen satasilla, niin käytetyt Teslan akkupaketit näyttää liikkuvan Ebayssä kymppitonnin hintaluokassa (kapasiteetista, iästä, kilometreistä jne. riippuen) eikä niitä taida ihan joka korjaamo vaihtaa. Käytetyille osille ei muutenkaan saa kummoisia takuita ja jäljellä oleva elinkaari on aina epävarma. Jos pistää joka tapauksessa viisinumeroisen summan akunvaihtoon, niin vegaaninahkatiskin tarjous voi hyvin olla kokonaisuutena paras ja järkevin, vaikka se ei olisikaan halvin...
Ebaysta 10k. Siihen rahdit, asennukset ja sellaiset puolen vuoden ventat päälle (jossain suomen ainoan akkupajan pihassa, jossa painaa 5-kaveria duunia), niin ollaan varmaan tilanteessa jossa edelleen menee lähelle se 15k ja sen lisäksi on tullut ostettua jo uusi auto kun liikkumaankin pitäisi päästä. Ei näihin ole nykyisellään kun huonoja vaihtoehtoja. Muutenhan sähkäreissä on oikeastaan ihan yksi lysti mitä hajoaa kun tonnilla tai parilla selviää, mutta takuuttoman auton akku on imo yhtä kuin eutanasia.
 
Ei kai nuo akut enää ihan mahdottomia maksa. Redditissä joku postasi Y LR:n osalta kustannukseksi n. 12,8 tuhatta taalaa sisältäen ilmeisesti myös asennuksen. Erään youtube-videon kommenttiosiossa hinnaksi mainittiin vastaavasti 15 tonnia ja pienemmän lfp-akun osalta 9000.
 
Kustannusten ottaminen jenkkihinnoilla jenkeissä niin saa lisätä sen Alvin, valuuttamuunnoksen ja vielä lisäkulut päälle. Noin muuten mahtaako Suomessa olla yhtään pajaa joka vaihtaisi koko akun. Käytännössä kaikki taitavat vaihtaa modulin tai pari, korjata bms tai såhkövian ja siinäpä se. Ongelma tietty on, että "uusi" moduuli pitäisi olla saman verran kulunut kuin ne jäljellä olevat, joten mitään uutta moduulia siihen ei käytännössä edes voi vaihtaa.
 
Ei kai nuo akut enää ihan mahdottomia maksa. Redditissä joku postasi Y LR:n osalta kustannukseksi n. 12,8 tuhatta taalaa sisältäen ilmeisesti myös asennuksen. Erään youtube-videon kommenttiosiossa hinnaksi mainittiin vastaavasti 15 tonnia ja pienemmän lfp-akun osalta 9000.
Oliko nämä Teslan vaihtamisen vaiko pajakorjauksia?
 
Ei kai nuo akut enää ihan mahdottomia maksa. Redditissä joku postasi Y LR:n osalta kustannukseksi n. 12,8 tuhatta taalaa sisältäen ilmeisesti myös asennuksen. Erään youtube-videon kommenttiosiossa hinnaksi mainittiin vastaavasti 15 tonnia ja pienemmän lfp-akun osalta 9000.
Jos oletettaisiin, että olisi samanhintaista täällä, niin ei tuo mahdotonta olisikaan, jos olet maksanut autosta < 5000€ tai vaihdat akun uutena ostamaasi autoon, jolla olet tyytyväisenä ajellut sen + 160000km ja tuon jälkeen ajelet lisää. Mutta ostaako akkutakuun lopussa tai sen ulkopuolella oleva + 4v auto 20-30k hintaan? En todellakaan ostaisi.
 
Oliko nämä Teslan vaihtamisen vaiko pajakorjauksia?

Ymmärtääkseni tämä korjaus tehtiin Teslalla, mutta viestistä ei käynyt ilmi, oliko kyseessä kunnostettu vai aivan uusi akku. Viestissä mainittiin, että akku kustansi 10 750 $ ja työ 1161 $. Tämän päälle veroja 970,19 $ eli yhteensä 12 881,19 $. Työn kesto 5,4 h.
 
Ymmärtääkseni tämä korjaus tehtiin Teslalla, mutta viestistä ei käynyt ilmi, oliko kyseessä kunnostettu vai aivan uusi akku. Viestissä mainittiin, että akku kustansi 10 750 $ ja työ 1161 $. Tämän päälle veroja 970,19 $ eli yhteensä 12 881,19 $. Työn kesto 5,4 h.
Tesla tarjoaa vain korjattua. Näissäkin Tesla hyvittää jotain kun saa pitää vanhan. Ainoastaan uuden LFP akun on saanut vanhempiin SR autoihin.
 
Kustannusten ottaminen jenkkihinnoilla jenkeissä niin saa lisätä sen Alvin, valuuttamuunnoksen ja vielä lisäkulut päälle. Noin muuten mahtaako Suomessa olla yhtään pajaa joka vaihtaisi koko akun. Käytännössä kaikki taitavat vaihtaa modulin tai pari, korjata bms tai såhkövian ja siinäpä se. Ongelma tietty on, että "uusi" moduuli pitäisi olla saman verran kulunut kuin ne jäljellä olevat, joten mitään uutta moduulia siihen ei käytännössä edes voi vaihtaa.

Eikö joissakin autoissa koko akku ole yhtä möhkälettä, just Teslalla? Valavat kennot muoviin tai jotakin, halvempi tuottaa näin eikä amatöörit vaihtele yksittäisiä kennoja.
 
Eikö joissakin autoissa koko akku ole yhtä möhkälettä, just Teslalla? Valavat kennot muoviin tai jotakin, halvempi tuottaa näin eikä amatöörit vaihtele yksittäisiä kennoja.
S/X 18650 ja 3/Y 2170 akut voi korjata. 4680 on valettu täysin ja korjaaminen mahdotonta. Tätä ei ole vielä juurikaan kuin muutamissa Y malleissa USA:ssa ja CT:ssa. Toki jos saavat asian kuntoon, niin tulee korvaamaan kaikki tällä.
Kustannukset alas.
 
Koska Tesla ei jaa kolmannelle osapuolelle dataa, niin yksityinen taho on testannut FSDta.
Kuskin on joutunut puuttumaan testilenkillä FSDn toimintaa joka 13 mailin välein.


 
Ihmettelin että onko sulla tuo koukku alkuperäinen vai joku tarvike jälkiasennus? Tai se jossain vanhemmissa malleissa ollut tuollainen, koska ainakaan se ei nykyään ole.
Ok no oma auto on ihan Teslalta -23 keväällä ostettu ja koukku kuului pakettiin. Kiinan tuotantoa. Mitä nähnyt netissä muita niin samanlainen about neliskulmainen mötikkä minusta ollut aina, mutta tietenkin hankala sanoa onko kaikki samanlaisia. Mutta Tesla käsittääkseni ostaa koukut muualta niin lieneekö sitten päivittynyt malli uudemmissa tai eri tehtaalla valmistetuissa...
 
Ok no oma auto on ihan Teslalta -23 keväällä ostettu ja koukku kuului pakettiin. Kiinan tuotantoa. Mitä nähnyt netissä muita niin samanlainen about neliskulmainen mötikkä minusta ollut aina, mutta tietenkin hankala sanoa onko kaikki samanlaisia. Mutta Tesla käsittääkseni ostaa koukut muualta niin lieneekö sitten päivittynyt malli uudemmissa tai eri tehtaalla valmistetuissa...
Piti ihan käydä katsomassa. Mulla Saksan tehtaan tuotos vm -23 keväältä ja siinä on ihan samanlainen koukku kanssa.
 
Koska Tesla ei jaa kolmannelle osapuolelle dataa, niin yksityinen taho on testannut FSDta.
Kuskin on joutunut puuttumaan testilenkillä FSDn toimintaa joka 13 mailin välein.



Katsoin tuon ekan videon joutessani ja ihmetytti tuo red lights at night joka oli FAILED. Jos omalle kohdalle olisi sattunut tuommoinen vatipää joka pysähtyy keskelle risteystä niin olisin itsekkin ajanut punasia päin ja kiilannut agressiivisesti tuon autoilijan eteen ja tehnyt brake checkin. xD

Eli human like behaviour.
 
Katsoin tuon ekan videon joutessani ja ihmetytti tuo red lights at night joka oli FAILED. Jos omalle kohdalle olisi sattunut tuommoinen vatipää joka pysähtyy keskelle risteystä niin olisin itsekkin ajanut punasia päin ja kiilannut agressiivisesti tuon autoilijan eteen ja tehnyt brake checkin. xD

Eli human like behaviour.
Kuten videosta näkyy ja vasemmassa reunassa että auto ei ole risteyksessä vaan ns. valoissa jotka ovat punaiset. Auto päättää silti ajaa siitä läpi.
 
M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 991
Viestejä
4 417 985
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom