Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Siis kuka testannut? Tämä päivitys julkaistiin eilen illalla suomen aikaa ja tänään ollut ainakin suomessa ihan plussakelit

No lähinnä kun rautaongelmia on vaikea korjata softalla. Vaikka sinne kuinka laittaisi "heat = true", niin ei se auta jos lämpöpumppu on täynnä nestettä (=> kompura hajottaa itsensä). Ja jos sen laittaa "heat = false" ettei kompura räjäytä itseään, niin sitten voi olla vähän kylmä. Toki voi olla että Tesla tyytyy siihen ettei auto vaan lämpene suuremmalla teholla kuin mitä akuston hukkalämpönä saadaan irti ja hyväksyttävä korjaus on että autossa on kylmä. Siinä tapauksessa softan voi toki laskea korjanneen ongelman.
 
Pitääkö näissä kertoa autolle, että akku vaihdettu niinkuin nykypolttiksissa käynnistysakun kanssa? Nopeasti kyllä meni akku ottaen huomioon, että se on jatkuvasti latauksessa (=lyijyakulle hyvä) eikä siitä oteta isoja virtoja.
Ei ilmeisesti sen kummemmin. vikakoodit näkyy historiassa muttei aktiivisena. Tuo Laturin resetoiminen kuulemma suositeltavaa ja se tulee samalla kun irrottaa takapenkin alta sen hv klipsin.

No lähinnä kun rautaongelmia on vaikea korjata softalla. Vaikka sinne kuinka laittaisi "heat = true", niin ei se auta jos lämpöpumppu on täynnä nestettä (=> kompura hajottaa itsensä). Ja jos sen laittaa "heat = false" ettei kompura räjäytä itseään, niin sitten voi olla vähän kylmä. Toki voi olla että Tesla tyytyy siihen ettei auto vaan lämpene suuremmalla teholla kuin mitä akuston hukkalämpönä saadaan irti ja hyväksyttävä korjaus on että autossa on kylmä. Siinä tapauksessa softan voi toki laskea korjanneen ongelman.
Suomennan siis että ne tai ainakin osa jotka kerkesi hajota eivät välttämättä hyödy tästä mitään koska rauta on särkynyt. Softa ehkäisee muita yllättävältä kabiinin kylmenemiseltä.
 
Suomennan siis että ne tai ainakin osa jotka kerkesi hajota eivät välttämättä hyödy tästä mitään koska rauta on särkynyt. Softa ehkäisee uusia hajoamisia.

Softa voi ehkäistä uusia hajoamisia sillä että järjestelmä sammuttaa itsensä, kyllä. Sitä en tiedä saako se suljettua sen etuläpän yhtään sen aikaisemmin turvatakseen edes jotain lämpöä. Ilman kompuran toimintaa tuo järjestelmä ei kuitenkaan lämmitä yhtään sisätiloja, joten pulassa oltaisiin silti.

Tähän nyt viittaisi sekä sen edessä olevan läpän tukkeutuminen lumesta / jäästä (sitä ei softamuutos voi estää, joten joutuu sammuttamaan lämmityksen) ja toisaalta jos siellä on se eräs putki liian kylmänä -> taas lämmitys pois päältä. Toki tuo jälkimmäinen saattaa korjata vain toiminta-aluetta esim. -15C -> -20C, jolloin lopputulos on edelleen lämmitys pois päältä.

Mutta kaikki ongelmat joissa kompura joudutaan sammuttamaan ettei se hajoa tarkoittaa ILP-mallissa ettei lämmitystä ole ollenkaan. Mun mielestä se ei siis varsinaisesti ole korjaus itse ongelmaan vielä.
 
Softa voi ehkäistä uusia hajoamisia sillä että järjestelmä sammuttaa itsensä, kyllä. Sitä en tiedä saako se suljettua sen etuläpän yhtään sen aikaisemmin turvatakseen edes jotain lämpöä. Ilman kompuran toimintaa tuo järjestelmä ei kuitenkaan lämmitä yhtään sisätiloja, joten pulassa oltaisiin silti.

Tähän nyt viittaisi sekä sen edessä olevan läpän tukkeutuminen lumesta / jäästä (sitä ei softamuutos voi estää, joten joutuu sammuttamaan lämmityksen) ja toisaalta jos siellä on se eräs putki liian kylmänä -> taas lämmitys pois päältä. Toki tuo jälkimmäinen saattaa korjata vain toiminta-aluetta esim. -15C -> -20C, jolloin lopputulos on edelleen lämmitys pois päältä.

Mutta kaikki ongelmat joissa kompura joudutaan sammuttamaan ettei se hajoa tarkoittaa ILP-mallissa ettei lämmitystä ole ollenkaan. Mun mielestä se ei siis varsinaisesti ole korjaus itse ongelmaan vielä.

Ei tietysti tiedetä mitä siellä on koodattu, mutta jossain oli mutuilua että läpän asennosta huolimatta pidettäisiin kompuraa päällä että edes mahdollisimman pitkään pysyisi lämmöt. Varmaan se putkien lisäeristäminen liittyy sitten tähän samaan että vaikka luukku ammollaan tulis kylmää niin silloin ei olisi vaaraa liiasta kylmästä kompuran putkille. Nyt tiettävästi ainakin osalta on kadonnut lämmöt kun sensorit on sanonut että nyt on läppä auki ja sisään tulee liian kylmää -> kompura seis.
 
Eikö muka saa suoraan napata akkukenkiä irti ja uusi tilalle? Takuuseen kyllä saat uuden akun jos vielä takuu voimassa.
Ihan perusautoissakin tarvii nykyään koodata akunvaihto kun lataus säätyy akun kunnon mukaan. Auto ei ymmärrä akun olevan uusi ja lataa sitä vanhan akun arvoilla jos ei ole autolle kerrottu että akku on vaihdettu.
 
Ihan perusautoissakin tarvii nykyään koodata akunvaihto kun lataus säätyy akun kunnon mukaan. Auto ei ymmärrä akun olevan uusi ja lataa sitä vanhan akun arvoilla jos ei ole autolle kerrottu että akku on vaihdettu.
Ja miten tämä liittyi siihen, ettei voi kenkiä ottaa irti heti, vaan pitää loitsuja tehdä ennen sitä?
Polttiksissa(ainakin mitä ite joutunut akkuja vaihtamaan), ne loitsut tehdään vasta akun vaihdon jälkeen.
 
12v akuista ja Teslasta puheenollen niin onkos Tesloissa paikkaa mihin asentaa esim. Ctek latauspistoke (ilman että tarvii mitään nalleja yms. repiä autosta irti ja niin että vaikka tuosta latausliittimetstä autoa lataisi niin sen elektroniikka ei tuosta sekoaisi) koska Teslathan on siitä tyhmiä autoja tai ainaskin olleet että jos autoa säilöö pitkään auton ollessa silti latauksessa (Type 2 kautta) niin jos auto siirtyy "syvään uneen" niin auto ei enää älyä ylläpitoladata 12V akkua samalla. Tavalliseen autoon nyt riittää vaikka 5A Polar ylläpitämään latausta (Webastolliset asia erikseen) mutta paljonkohan Teslan tietokoneet yms. elektroniikka vie sähköä 12v akulta lepotilassa kerta Tesla ylläpitää 12v akun latausta vain tiettyyn aikaan asti kunnes lopettaa sen ja lopulta auto tyhjentää 12v akun tyhjäksi. Jos joskus johonkin Teslaan esim. talvisäilöntää varten tarviis asentaa ylläpitolaturi niin tietäis vaan et minkä kokoisen laturin amppeereiltaan tarviis olla. Itsellä pihtivirtamittari kyllä löytyy mutta ei autoa mistä testata virrankulutusta.

 
Ja miten tämä liittyi siihen, ettei voi kenkiä ottaa irti heti, vaan pitää loitsuja tehdä ennen sitä?
Polttiksissa(ainakin mitä ite joutunut akkuja vaihtamaan), ne loitsut tehdään vasta akun vaihdon jälkeen.
On polttiksissakin autoja mitkä oikeasti tykkää kyttyrää jos autoa ei testerillä sammuta ennen akun vaihtoa. Onneksi monessa riittää kun odottaa vaan että väylät yms. sammuu mutta on silti poikkeuksia esim Bemareissa joissa oikeasti akun irroitus suoriltaan voi sotkea järjestelmiä.
 
Nämä sekoilut 12v akkujen koodailujen kanssa ovat saksalaisten autojen yksinoikeus. Muissa tuommoinen kulutustavara lyijyakku vaihdetaan arvonsa mukaisesti tarvittaessa uuteen ilman seremonioita. Aivan turhaa joku latauksen muokkaaminen akun iän mukaankin.
 
Nämä sekoilut 12v akkujen koodailujen kanssa ovat saksalaisten autojen yksinoikeus. Muissa tuommoinen kulutustavara lyijyakku vaihdetaan arvonsa mukaisesti tarvittaessa uuteen ilman seremonioita. Aivan turhaa joku latauksen muokkaaminen akun iän mukaankin.

Taitaa olla uudempien kirous, ainakaan 2014 C-sarjalaisessa ei ollut mitään kikkailuja.
 
Taitaa olla uudempien kirous, ainakaan 2014 C-sarjalaisessa ei ollut mitään kikkailuja.
Mulla ollut 2000-luvun alun/puolivälin Audeja, niin näissä syttyi mittaristo kuin joulukuusi jos irrotti akun kengät ja kaikkien avaimien koodaukset katosi. Kiva avata ovea parkkipaikalla kun varashälytin alkaa soimaan. Noi nyt on helppo kun nollaa ne sadat vikakoodit ja koodaa avaimet itse uusiksi jos on vagineeseen sopiva lukija, mutta jos ei niin kallis käynti marmorilla kun velottaivat avaimien koodauksesta tähtitieteellisiä summia työn helppouteen nähden.
 
Käynti marmorilla lienee ollutkin motivaatio tuollaisten paskasysteemien kehittämiseen. Lopetetaanko offtopic tähän :)
 
Nyt on päivitetty Teslan konfiguraattorissa Tesla y awd 19" kiekoilla rangeksi 565 ja perffissä 514.
Uusimpien tornihuhujen mukaan nuo olis vielä vanhalla 2170 akulla kenties se kuuluisa structural battery kuitenkin ja one piece casting edessä, jotka hivuttavat ylöspäin rangea.
 
Uusimpien tornihuhujen mukaan nuo olis vielä vanhalla 2170 akulla kenties se kuuluisa structural battery kuitenkin ja one piece casting edessä, jotka hivuttavat ylöspäin rangea.

Eiköhän tuo ole vain Shanghaissa laitettu 82kWh akku niihin, kuten Model 3:ssa. 2170 se on joka tapauksessa, ei se BYDin LFP:täkään ole.
 
Eiköhän tuo ole vain Shanghaissa laitettu 82kWh akku niihin, kuten Model 3:ssa. 2170 se on joka tapauksessa, ei se BYDin LFP:täkään ole.
Jep. Oli tuo awd 3 muuttunut wltp 626km 18" kiekoilla.
Ei näy uutta 4680 akkua Saksasta ennen ku viereen pölähtää tehdas pystyyn, liekö toukokuussa?
 
Jep. Oli tuo awd 3 muuttunut wltp 626km 18" kiekoilla.
Ei näy uutta 4680 akkua Saksasta ennen ku viereen pölähtää tehdas pystyyn, liekö toukokuussa?
Eikös se ollut ajatuksena että starttaavat 4680:llä jotka tuodaan pilottilaitokselta jenkeistä?
Varmaa tietoa suuntaan tai toiseen ei taida olla...
 
Ei näy uutta 4680 akkua Saksasta ennen ku viereen pölähtää tehdas pystyyn, liekö toukokuussa?

Taitaa vaatia myös että Tesla kykenee ensin tekemään prosessin jossa niitä voi järkevästi valmistaa.

Eikös se ollut ajatuksena että starttaavat 4680:llä jotka tuodaan pilottilaitokselta jenkeistä?

Ajatuksena oli monta asiaa toki, mutta 4680 tuotanto olikin hieman vaikeampaa. Eikös ne jossain vaiheessa pitänyt varata Semi Truckillekin, mutta ilmeisesti ei riitä edes niihin. Uusimmat uutiset 4680:sta on Teslalta kesältä, joten tuskin mitään aivan valtavaa harppausta on tullut (Muskihan vaahtoaisi Twitterissä muuten).
 
Eikös se ollut ajatuksena että starttaavat 4680:llä jotka tuodaan pilottilaitokselta jenkeistä?
Varmaa tietoa suuntaan tai toiseen ei taida olla...
Kyllä. Olihan tuo suunnitelmissa varmaa tietoa ei taida olla kuin teslalla itsellään. Satuin yks päivä vaa lukemaan jonkin sisäpiiri huhmareen, että eivät kuulemma roudaa akkuja Saksaan rapakon takaa nii se pois sulkisi aloituksen uusilla akuilla. Ja ilmiselvästi ei Berliinin oma akkutehdas ole pystyssä kuin huhtikuussa jos silloinkaan + luvat miten lue pitkään kestää kun näyttää että koko tehdaskaan vielä tuota mitään helmikuussa...
 
Nyt on päivitetty Teslan konfiguraattorissa Tesla y awd 19" kiekoilla rangeksi 565 ja perffissä 514.
Uusimpien tornihuhujen mukaan nuo olis vielä vanhalla 2170 akulla kenties se kuuluisa structural battery kuitenkin ja one piece casting edessä, jotka hivuttavat ylöspäin rangea.
Saksassa ja USAssa on laitteet. Ei Kiinassa tuohon one pieceen.
Eli isompi akku vain.
 
Tuo voi toteutua, saas nähdä
Tuolla Twitter ketjussa oli maininta, että uusi akku ei sisällä enää erillisiä moduuleita, vaan kennot on suoraan asennettu runkoon. Mitäs sitten tapahtuu, kun yksi kenno hajoaa? Koko paketti vaihtoon, mikä ei sekään ole yhtä helppoa kuin ennen, jos akku kerran on osa auton runkoa? Tämä ei siis ole trollausta, vaan oikeasti mietittyttää korjattavuus, jos akkuun tulee kennovikaa. Varsinkin jos takuu sattuu olemaan loppu.
 
Tuolla Twitter ketjussa oli maininta, että uusi akku ei sisällä enää erillisiä moduuleita, vaan kennot on suoraan asennettu runkoon. Mitäs sitten tapahtuu, kun yksi kenno hajoaa? Koko paketti vaihtoon, mikä ei sekään ole yhtä helppoa kuin ennen, jos akku kerran on osa auton runkoa? Tämä ei siis ole trollausta, vaan oikeasti mietittyttää korjattavuus, jos akkuun tulee kennovikaa. Varsinkin jos takuu sattuu olemaan loppu.
Jep voi olla 8v takuun jälkeen asiakkaalla murheita, vaikka pitäs olla pitempi kestoisempi akku ja kennoja entistä vähemmän nykyiseen verrattuna. Onhan se aika iso työ jos penkitkin on niin sanotusti pohjalevyssä kiinni mikä osa auton runkoa. Eiköhän tuo selviä ennen takuun umpeuduttua, tuskin nuo kaikki 100% toimii yli 8v. Pikku peräänajot ja kylkikolarit ei noilla turvapalkeilla aiheuta akun vaihtoa vaan palkit vaihdetaan. Huomaa tuossa esittely demossakin että sivuilla enemmän tilaa kuin nykyisessä akussa. Tietysti aika moni vaihtaa autoja takuun loppumista ennen kun on pelko perseessä että joku asia tulee maksettavaksi.
 
Tuolla Twitter ketjussa oli maininta, että uusi akku ei sisällä enää erillisiä moduuleita, vaan kennot on suoraan asennettu runkoon. Mitäs sitten tapahtuu, kun yksi kenno hajoaa? Koko paketti vaihtoon, mikä ei sekään ole yhtä helppoa kuin ennen, jos akku kerran on osa auton runkoa? Tämä ei siis ole trollausta, vaan oikeasti mietittyttää korjattavuus, jos akkuun tulee kennovikaa. Varsinkin jos takuu sattuu olemaan loppu.
Ainakin ne pohjat puuttuivat autoista eli Tesla varmaan korjaa siten että kaikki irti ja koko pohja vaihtoon.

Ei näitä korjattavaksi ole suunniteltu vaan Teslan laskee näillä valmistuskustannuksia.

Takuun jälkeen voi paalata.
 
Onko tietoa, että onko 4680 tulossa lfp:nä vai nmc:nä? Varmaan jälkimmäisenä?
 
Eli tuota tuota... Alkuun pohjaan 2170 structural battery ja sitten kun kyllästyy siihen niin penkit irti, patteri irti ja 4680 structural battery tilalle?

Siis jos tuo pohja on tosiaan käytännössä se akku ja siinä voi olla eri pattereita.
 
Eli tuota tuota... Alkuun pohjaan 2170 structural battery ja sitten kun kyllästyy siihen niin penkit irti, patteri irti ja 4680 structural battery tilalle?

Siis jos tuo pohja on tosiaan käytännössä se akku ja siinä voi olla eri pattereita.
2170 ei tule tuota uutta structural settiä. Liian erilainen koko.
 
Eikö volkkari rupea myös käyttämään jonkinasteisia unified cell akkuja. Luulisi helpottavan akkujen korjauksia ja vaihtoja jatkossa.
 
Noniin kaks softapäivitystä lyhyellä aikavälillä, mutta onko mikään muttunut. Ei ainakaan näillä keleillä huomaa eroa, vaatisi kunnon pakkasen muutamaksi päiväksi jotta voisi lämmityksen toimintaa seurata. No auto kyllä toimii nyt hyvin ei valittamista. Kävin ex tempore 160km lenkin ajamassa (testasin samalla ABC latauksen) ja auto toimi kyllä hyvin, kulutuskin oli kiva 157Wh/km. Pääosin oli kyllä 80km/h rajotuksilla niin kaiketi ihan odotettavissa että noihin lukemiin menee, eka talvi mulla Teslalla (ja sähköautolla) niin ei oikein ole vertailuarvoa...

Sellasen huomasin että selaimessa youtube vie NL sivustolle. Facessa joskus bongasin juttua simmikortin vaihdosta ja laitoinkin siihen huoltotikettiin päivityksenä tuon, josko ne sen vaihtaa... samalla huomasin että tiketissä on kaksi activity-kohtaa:
- Inspect Trunk Power Strut for Presense of O-ring
- Model 3/Y Heat Pump PT Sensor Replacement (P2)

Eka taitaa liittyä siihen takakontin ongelmaan mitä oli kait aika laajasti?

OBD adapterikaapeli ja OBDLink LX saapui tänään, mutta en taida viittiä asentaa ennen huoltoa, tuo kannattanee olla irti ettei tuu sanomista :).

Niin joo ja Teslan myyntitykki soitteli kesken ajelun, kävin siis syksyllä Model Y koeajolla johon palasi josko vielä kiinnostaisi. No Model 3 on jo niin en just nyt tarvi, mutta kysäsin tuosta lämmitysgatesta ja oli kovasti sitä mieltä että kyllä se softapäivityksellä korjautuu. Jep tämä selvä :)
 
Eikö sen 4680:a akuton pitäisi olla se "miljoonan mailin akusto"? Teslan suunnitelma varmaan, että se akusto kestää koko auton iän. Ne autot missä ei kestä niin vaikea on korjata,... Kuluneet akut kai on kai tarkoitus korjata/kierrättää niihin teslan virtaa akkuihin säilöön projekteihin.

 
En mistään mitään tiedä, mutta onko joku ihan oikeasti noihin pumppuhommiin perehtynyt veijari mittaillut paineita jossain kohtaa? Noi LP-paineet käyttäytyy kuitenkin ihan taulukonmukaisesti riippumatta kylmäaineesta.
 
Eikö sen 4680:a akuton pitäisi olla se "miljoonan mailin akusto"? Teslan suunnitelma varmaan, että se akusto kestää koko auton iän. Ne autot missä ei kestä niin vaikea on korjata,... Kuluneet akut kai on kai tarkoitus korjata/kierrättää niihin teslan virtaa akkuihin säilöön projekteihin.

Jep. On tuo wanha 18650 akkukin alku ajoista kehittynyt yli puolen miljoonan kestäväksi. Se aika taitaa olla se isoin ongelma akuissa eikä kilsat. Saa nähdä miten nuo Ässän akut kypsyy 10v jälkeen puhumattakaan 2170 3/y mallin akuista. Luulisin että tuo 4680 kestää pisimpään aikaa kun ei vaadi niin hyvää lämmönhallinta järjestelmää.
 
Kyllähän nuo akut voivat hyvinkin sen auton eliniän usein kestää (toki rangen vähenemisellä), mutta kaikki ei tule kestämään. Vittumainen paikka heille jotka saavat auton jossa akku menee. Jos tilanne joskus menee siihen, että akut hajoavat vain tietyssä (pienessä?) osassa autoja, mutta korjaus on älyttömän kallista, niin jonkun kannattaisi myydä jotain vakuutustyyppistä pidennettyä akkutakuuta. Kuluttajat varmasti ostaisivat mielenrauhan takia.
 
Kyllähän nuo akut voivat hyvinkin sen auton eliniän usein kestää (toki rangen vähenemisellä), mutta kaikki ei tule kestämään. Vittumainen paikka heille jotka saavat auton jossa akku menee. Jos tilanne joskus menee siihen, että akut hajoavat vain tietyssä (pienessä?) osassa autoja, mutta korjaus on älyttömän kallista, niin jonkun kannattaisi myydä jotain vakuutustyyppistä pidennettyä akkutakuuta. Kuluttajat varmasti ostaisivat mielenrauhan takia.
Samahan se on polttomoottoreilla ja automaattilootilla jne. Suurin osa kestää auton eliniän, mutta osa ei kestä.

Sen jälkeen sitten jengi kaivelee lunariautoista käytettyjä moottoreita vaihdokeiksi jne.
 
Ensimmäinen auto missä ILP on nyt korjattu Suomessa FB ryhmän mukaan.
Vika on softassa ja tulevat softapäivitykset parantavat asiaa. Ei tehty mitään hw korjauksia tai muutakaan.
 
Sitten vaan mielenkiinnolla odottamaan hiihtolomia, että hajoaako samat autot uudelleen...
 

P-Amerikassa on tehty ihan fyysisiäkin korjauksia. Taitaa olla aika random sekoilua korjaamolla.
 
Varmaan vaan haluavat pihasta nopeasti pois sellaiset autot, missä ei ole selkeästi osia hajonnut. Pelaavat sillä lisäaikaa korjauksille, eikä tarvi kaikkia autoja pihassa seisottaa.
 
Niin, toivovat ettei tänä talvena enää tule kylmiä kelejä. Ensi vuonna ensimmäiset ILPilliset ovatkin näppärästi sitten kaksi vuotta vanhoja..
 
Viimasuoja vaan sinne keulalle ensi syyskuussa blokkaamaan pakkaset ja lumet, niin toimii sitten paremmin ensi talvena.
 
Niin, toivovat ettei tänä talvena enää tule kylmiä kelejä. Ensi vuonna ensimmäiset ILPilliset ovatkin näppärästi sitten kaksi vuotta vanhoja..
Teslalla 4v takuu jopa 12v akulle eli ilp menee takuuseen ensi talvenakin. Mcu ja kosketus näyttö vain pari vuotta
 
Tuo jatkuva auton herättely ja appilla esilämmitykset yms syö ton 12v lyijyakun helpolla ennen aikojaan kuoliaaksi, joten osa saanut takuuseen jopa kolmannen lyijyakun kun elinkaari ollut alta 2 vuotta. Siitä oon päätellyt että halvempi ratkaisu teslalle on ollut siirtyä tuohon pitkäikäisempään 15.5v litium akkuun, jolloin ilmaiset low voltage akkujen vaihdot jää historiaan.
 
Teslalla 4v takuu jopa 12v akulle eli ilp menee takuuseen ensi talvenakin. Mcu ja kosketus näyttö vain pari vuotta
Huomioi 80tkm myös. Tuo yli kun menee 4 vuodessa, niin jäljelle jää akkutakuu.
Tuo jatkuva auton herättely ja appilla esilämmitykset yms syö ton 12v lyijyakun helpolla ennen aikojaan kuoliaaksi, joten osa saanut takuuseen jopa kolmannen lyijyakun kun elinkaari ollut alta 2 vuotta. Siitä oon päätellyt että halvempi ratkaisu teslalle on ollut siirtyä tuohon pitkäikäisempään 15.5v litium akkuun, jolloin ilmaiset low voltage akkujen vaihdot jää historiaan.
Litium akku on huonompi tänne pohjolaan.
 
Huomioi 80tkm myös. Tuo yli kun menee 4 vuodessa, niin jäljelle jää akkutakuu.

Litium akku on huonompi tänne pohjolaan.
Jep. Saa nähdä isoilla pakkasilla tosiaan miten tuo litium akku pärjää ja voi olla että sekin kuoleutuu alle 10v.
 
Ensimmäinen auto missä ILP on nyt korjattu Suomessa FB ryhmän mukaan.
Vika on softassa ja tulevat softapäivitykset parantavat asiaa. Ei tehty mitään hw korjauksia tai muutakaan.
Mitä ne sille autolle siis teki? Päivitti uusimman julkisen softan sisään ja sano että nyt toimii?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 759
Viestejä
4 495 203
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom