- Liittynyt
- 19.01.2020
- Viestejä
- 975
Kohtuu heikkoa arvostelua ajettavuus-osioon. Mistä eivät toimittajat tykänneet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kohtuu heikkoa arvostelua ajettavuus-osioon. Mistä eivät toimittajat tykänneet?
En tiedä mitä ovat siihen laskeneet mukaan, kolmosen kova ja pompottava alusta ei kyllä ole ainakaan tyydyttävää parempi.Kohtuu heikkoa arvostelua ajettavuus-osioon. Mistä eivät toimittajat tykänneet?
Eipä tuostakaan iloa ole jos matkalla pitää ladata kun silloin sitä akkua ei oikein passaa jäähdyttää vain päinvastoin lämmittää. Oikein toimiva systeemi lyhyillä matkoilla pakkasilla jos on aina roikan nokassa, tai pitkilläkin matkoilla nollan tuntumassa (+/- 10C) kun selkeästi ohjaamoa tarvitsee lämmittää ja ilmassa on vielä hyödynnettävää lämpöenergiaa. Mutta tyhjästä on paha nyhjästä ja kovilla pakkasilla tuo systeemi kyllä tarvis ehottomasti vastukset rinnalle turvaamaan lämmitys, nopeuttamaan esilämmitystä jne. Ja takavetomalleihin myös lisäämään lämpötehoa, ei tuo 3,5kW millään riitä kylmissä olosuhteissa mukavaan matkantekoon.
Mutta kuten varakreivi sanoi, niin toimintamatkakriittisissä tapauksissa usein hyödytön systeemi ja vikaherkkyyden takia vähintään ärsyttävä jos ei jopa vaarallinen.
Jahans kaippa sieltä on sitten jotain ultimaattista softapäivitystä tulossa:
Eli ongelma tai ainakin yksi osa sitä olisi tuo etusäleikön tukkiutuminen, jolloin joku sisäänoton läppä ei pääse sulkeutumaan (tai se läppä on jäässä) -> kompura off. Mutta mutta, miten tuo nyt sitten softalla korjataan? Vikatilassa ilmotus käyttäjälle että putsaappa se etugrilli? Vai koitetaanko väkisin pyörittää lämpöpumppua vaikka ei ole toiminnan kannalta optimaalista? Oisko että ne eristykset tarvitaan vielä lisäksi tähän yhtälöön...
BTW, tuota läppää varmaan oma auto koittanut säätää kun talven aikana pariin otteeseen ilmastoinnin pöhinä on puuttunut ja edesta kuulunut säännöllisin väliajoin kolinaa. Sitten kun auto on sulanut tarpeeksi niin läppä toimii -> ilmastointi hörähtänyt käyntiin. Viimeksi sen huomasi kun idlailin parkissa ~10 min ja yhtäkkiä auto tärisee kun tuo käynnistyy. Jännä kyllä että noissa tilanteissa vanhemmilla softilla lämmintä riitti...
Havaintoja:Kohtuu heikkoa arvostelua ajettavuus-osioon. Mistä eivät toimittajat tykänneet?
Jep mullakin on nyt ~kk aikaa huoltoon, tuskin ehtii softan lisäksi muuta tulla. Vaikuttas että mitään ei sinänsä ole rikki (pl. suunnittelu ) eli antureiden yms vaihdolle ei ole tarvetta, eristykset sitten vielä kysymysmerkki... No eiköhän ne ole yhteydessä kun huollon aika lähenee, nyt tuossa tiketissä ei ole vielä mitään tietoja. Varmaan etqnä kattovat mitä pystyvät ensiksi...Tuo vian paikallistuminen kyllä ainakin korreloi oikein ihmisten valitusten kanssa, eli nimenomaan motarilla kaikista pahimmat ongelmat. Katotaan miten korjaavat, mutta hyvä että tutkivat ja yrittävät. Tuo oma tapaukseni missä lämmitys kerran hajosi tapahtui kanssa motarilla, ja korjautui kun auto oli hetken parkissa lämpenemässä pikalaturissa. En tiedä onko helmikuun alun huoltoaikani turha, kerkeävätkö vielä oikeita ratkaisuja tuomaan, vähän tuntuisi ettei pelkällä softapäivityksellä joku läpän jäätyminen korjaannu.
Tämä eristys ei välttämättä liity millään tapaan tähän ongelmaan vaan se on joku muu korjaus. Näitä tehtiin kun se ILP piti kovaa ääntä ja värisytti koko autoa.Luin. En väitä että joutuu jokaisen auton korjaamaan mitä liikkeellä ilpillä. Mutta sievoinen summa näyttää olevan ylipäätään tuo ilpin rikkoutuminen vähän niin kuin nykyautoissa ilmastointi korjaukset pahimmillaan tonneja. Tuossa tosiaan just on case vaihdelleet osia ja pois sulkeneet ongelman ydintä. Se että tuo viimasuoja edessä kusee jäätyessään ja softa ei ilmoita poistamaan jäätä ritilästä taitaa aiheuttaa suurimman ongelman plus asentavat eristystä ilpin putkiin lienee poistaa ongelman.
Mitä sanoivat jarruista?Juu ei ollut pelkkiä ruusuja TM Testi. Jarruja ei oltu tehtaalla jaksettu asentaa kunnolla. Pakkasella loppui lämpö. Autopilot jarruttelee siltojen alla vaarallisesti ja vetelee kaistalta toiselle talvella. Kaikkea pientä. Plussaa hienosta voimalinjasta ja hyvästä softasta. Auto oli kestänyt hyvin sisältä ja ulkoa 60000 km.
Ei ne Kiinassakaan sen parempia ole.Fremontin kokoonpanossa omat ongelmansa edelleen ilmeisesti.. Nuo autopilotin ominaisuudet on enemmän tai vähemmän kaikissa nykyautoissa joissa on kyseisiä avustimia. Se että auto on kestänyt hyvin 60000km on positiivinen uutinen yleisen laadun kannalta.
Hieno homma että systeemi toimii -30 pakkasessa ja ylikin. Huono juttu että pitää laittaa etusäleikköön talveksi vanha kunnon viimasuoja. No jospa tuo keulan säleikkö upgradetaan ensi talveksi lämmitetyillä visiireillä tai muu mekanismi.
-Huono lasinpesujärjestelmä (suuttimet jäätyvät, kurakelissä taas pesimien suuntaus on huono, ja kuljettajan näkökenttään jää ikävä lika-alue, joka ei puhdistu, vaikka kuinka yrittää pestä)
Jos osaavat koodata moottoreiden afterburnerit lämmittämään tarpeeksi kovalla teholla sitä akun kiertoa, niin ainakin LR:llä ja Perf-mallilla luulisi 7kW tehon riittävän vähintään kohtuullisesti.No -30C:ssä se ei pysty ulkoilmasta ottamaan lämpöä mitenkään (kylmäaine ei pysty höyrystymään), mutta kyllähän se akusta silloinkin kykenee. Miten tuo sitten riittää lämmitykseen on toinen tarina, luultavasti ei riitä.
Noista jo monet korjattu esim tupla lasit edestä ja takaa uupuu Q3 2020 valmistetusta M3 sekä ilppi tuli vasta lokakuun lopulla 2020 valmistettuihin autoihin, että kyllä TM omiaan höpöttää jos lämpöpumppua väittää. Ja noista poistuu uusissa autoissa tuo pissapojan ruiskutus erilainen nykyään sekä tuleva alalasin lämmitysjärjestelmä ettei pyyhkijät jäädy. Ja varmasti on ollut enemmän ja vähemmän latausluukun jäätymistä -20 vuoden talvella kuin nykyään lämpöä luukkuun tulee tosin jäätyy siinä missä bensaauton luukutkin. Tuo takakontin tiivistekin uusittu nii ei enää kuse konttiin. Oikeastaan nyky kolmoseen tuosta uskon tuon jousitusjäykkyyden pompotuksen häiritsevänHavaintoja:
-Takana jarruputki roikkui irti, ei oltu tehtaalla jaksettu laittaa kiinnikkeeseen
-Jäätymisongelmia koettiin esimerkiksi pyyhkimissä, takaluukussa ja latausluukussa
-Lämmityslaitteen teho kovalla pakkasella on riittämätön (testiautossa oli lämpöpumppu) josta seuraa autossa jäätyminen ja lasien huurtuminen
-Liian matala maavara
-Haamujarrutukset
-Huono lasinpesujärjestelmä (suuttimet jäätyvät, kurakelissä taas pesimien suuntaus on huono, ja kuljettajan näkökenttään jää ikävä lika-alue, joka ei puhdistu, vaikka kuinka yrittää pestä)
-Huono pyyhinautomatiikka
-Kaukovaloautomatiikka vaihtaa liian hitaasti takaisin pitkille
-Latausportin jumiuitumiset
-Avainkortin käyttö hankalaa (Kerran kuljettaja soitti pääkäyttäjälle ja totesi: ”Auto on nyt lukossa ja kortti tuolla keskikonsolissa”)
-Model 3 pyrkii seurailemaan maalattuja ajoratamerkintöjä ja joskus myös muita niiden tapaisia viivoja. Auto saattoi äkkiä pyrkiä pois suunnasta niin, että vastaan sai panna ihan tosissaan.
-Ovien lukitus ei toiminut (ongelma kävi ilmi ajoon lähtiessä, kun keskinäyttö ilmoitti oikean etuoven olevan yhä auki, vaikka se ei ollut)
-Outo haju ohjaamossa (palasi otsonoinnin jälkeenkin)
-Jousitus liian kova (mikä ärsyttää ihan kaikilla teillä nyökkimällä ja pompottamalla)
-Ohjaus jakaa mielipiteitä: osa pitää tunnottomasta mutta nopeavälitteisenä urheilullisen tuntuisesta ohjauksesta, osa ei
-Todella korkea melutaso
-Takalasilta valuu sekä vettä että lunta sisään tavaratilaan
-(Epätasainen) maalipinta kesti käyttötestin ajan, ei ruostetta havaittavissa
-Auton sisätiloissa ei kulumaa (muovipenkit kestävät kulutusta?)
-Halvat käyttökulut
-Toimiva älypuhelinsovellus
Ei kai tuossa ollut lämpöpumppua kun oli käyttöönotettu 29.6.2020.Havaintoja:
-Lämmityslaitteen teho kovalla pakkasella on riittämätön (testiautossa oli lämpöpumppu) josta seuraa autossa jäätyminen ja lasien huurtuminen
Ei TM minusta edes väittänyt missään ettö tuossa autossa olisi ollut lämpöpumppu, tekstissä vain mainittiin että nykyisissä autoissa moinen löytyy.Noista jo monet korjattu esim tupla lasit edestä ja takaa uupuu Q3 2020 valmistetusta M3 sekä ilppi tuli vasta lokakuun lopulla 2020 valmistettuihin autoihin, että kyllä TM omiaan höpöttää jos lämpöpumppua väittää. Ja noista poistuu uusissa autoissa tuo pissapojan ruiskutus erilainen nykyään sekä tuleva alalasin lämmitysjärjestelmä ettei pyyhkijät jäädy. Ja varmasti on ollut enemmän ja vähemmän latausluukun jäätymistä -20 vuoden talvella kuin nykyään lämpöä luukkuun tulee tosin jäätyy siinä missä bensaauton luukutkin. Tuo takakontin tiivistekin uusittu nii ei enää kuse konttiin. Oikeastaan nyky kolmoseen tuosta uskon tuon jousitusjäykkyyden pompotuksen häiritsevän
Ok. Juu joka tapauksessa kyseessä born in The USA kolmonen, jota ei voi kovin verrata MIC versioon. No suoraan sanottuna sontaa nuo kolmosen laadut alkuvuosilta verrattuna edes 2021 ja nykyään jo paljon puutoksia päivitetty ja korjattuEi kai tuossa ollut lämpöpumppua kun oli käyttöönotettu 29.6.2020.
Ei TM minusta edes väittänyt missään ettö tuossa autossa olisi ollut lämpöpumppu, tekstissä vain mainittiin että nykyisissä autoissa moinen löytyy.
Ongelmista unohtui mainita että lisäksi B-pilarin verhous irtosi jarrutettaessaNoista jo monet korjattu esim tupla lasit edestä ja takaa uupuu Q3 2020 valmistetusta M3 sekä ilppi tuli vasta lokakuun lopulla 2020 valmistettuihin autoihin, että kyllä TM omiaan höpöttää jos lämpöpumppua väittää. Ja noista poistuu uusissa autoissa tuo pissapojan ruiskutus erilainen nykyään sekä tuleva alalasin lämmitysjärjestelmä ettei pyyhkijät jäädy. Ja varmasti on ollut enemmän ja vähemmän latausluukun jäätymistä -20 vuoden talvella kuin nykyään lämpöä luukkuun tulee tosin jäätyy siinä missä bensaauton luukutkin. Tuo takakontin tiivistekin uusittu nii ei enää kuse konttiin. Oikeastaan nyky kolmoseen tuosta uskon tuon jousitusjäykkyyden pompotuksen häiritsevän
Juu hyviä ominaisuuksia . Yhtenä ominaisuutena alkupään kolmosissa oli myös etupenkin pulttien irtoilut. No sattuuhan näitä, onneksi vähenemässä määrässä uusissa autoissa. Mutta itse kiertäisin kaukaa kaikki kromilistoilla olevat kolmoset kärjistettynä.
Jaa. Ymmärsin sitten väärin tai luin huolimattomasti. Opettelehan silti käyttäytymään.Paskapuhetta, jos kyseessä on tuo kuvassa oleva auto.
katso liitettä 769250
11 Location of Manufacture F = Fremont, CA, USA
Results 5YJ3E7EA8LF727904
Position Description Value 1-3 Manufacturer 5YJ = Tesla, Inc. 4 Make 3 = Model 3 5 Body Type E = Sedan 4 Door (Model 3, Left-Hand Drive) 6 Restraint System 7 = Type 2 manual seatbelts (Front, Rear*3) with Front Airbags, Side Inflatable Restraints & Active Hood 7 Battery Type E = Electric 8 Motor/Drive Unit A = Single Motor - Standard Model 3 9 Check Character 8 10 Model Year L = 2020 11 Location of Manufacture F = Fremont, CA, USA 12 Serial #, 100,000s digit 7 13-17 Serial Number Digits 27904
Noista jo monet korjattu esim tupla lasit edestä ja takaa uupuu Q3 2020 valmistetusta M3 sekä ilppi tuli vasta lokakuun lopulla 2020 valmistettuihin autoihin, että kyllä TM omiaan höpöttää jos lämpöpumppua väittää. Ja noista poistuu uusissa autoissa tuo pissapojan ruiskutus erilainen nykyään sekä tuleva alalasin lämmitysjärjestelmä ettei pyyhkijät jäädy. Ja varmasti on ollut enemmän ja vähemmän latausluukun jäätymistä -20 vuoden talvella kuin nykyään lämpöä luukkuun tulee tosin jäätyy siinä missä bensaauton luukutkin. Tuo takakontin tiivistekin uusittu nii ei enää kuse konttiin. Oikeastaan nyky kolmoseen tuosta uskon tuon jousitusjäykkyyden pompotuksen häiritsevän
2021 Tesla Model Y Gets New Windshield Wipers [VIDEO] - TeslaNorth.comKyllä uusikin tiiviste kaataa tavaratilaan kaikki jäät/lumet kun avaa jäisen luukun, siihen se ei auta. Minkä ongelman noista tuplalasit muka korjasivat? Tai mikä muutos lasinpesunesteen suihkuttamisessa on tullut (Google ei löytänyt) ? Ei latausluukunkaan lämmityksessä mitään eroa ole ollut, sehän tulee takatavaratilasta vuotaen, mutta sitähän se on tehnyt myös TM:n autossa yhtälailla (tässäkään ei pitäisi olla -21 / -20 muutosta).
Kyllä nuo kaikki ongelmat taitavat olla edelleen ihan oikeita.
Tuplalasit auttaa melussa ja lämmössä, vaikkei mitenkään isosti on silti parannus. Tuskin nuo huvikseen on tullut kun on id4 ja jopa eqs lisävarusteena? Ja takakontin tiivisteen muoto kiinamalleissa muuttu hieman muotoaan ja reikä tuli, ei tietysti lunta ja jäätä auta mutta sadevesi ei enää konttiin tipu.
Katsoitko jotenkin väärin. Eroa on 26km ja iso osa siitä johtuu EV6:n hieman isommasta akusta. Kulutuskin kyllä yleisesti ottaen on EV6:ssa hieman parempi pienemmän ilmanvastuksen ansiosta.EV6 ja Ioniq5 rangessa lähes 100km ero ja autot tekniikaltaan käytännössä identtisiä?
Eikö nuo tuplalasit auta enemmänkin ikkunan huurtumiseen?
26km erohan tuossa on. EV6 on 77kWh akku ja Ioniq5 72kWh (Euroopassa). EV on myös pikkaisen virtaviivaisemman oloinen.EV6 ja Ioniq5 rangessa lähes 100km ero ja autot tekniikaltaan käytännössä identtisiä?
Tesla has new glass technology for noise reduction, temperature control, and moreEiköhän ne meteliä varten ole laitettu, ainakin mainosmielessä näin hölöttävät. Nehän on Californian ilmastoon suunniteltu, tuskin siellä hirveästi huurtuu?
Teslalla on Rangerit, jotka tulevat kotiin tai työpaikalle missä päin tahansa hoitamaan suht isojakin huoltotarpeita.
Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on Teslan omistamisesta Helsingin tai Tampereen ulkopuolella. Autohan ei virallisesti tarvi huoltoa, mutta aina sitä jotain tulee. Ajaako porukka satojen kilometrien päähän huoltoon?
Kyllä uusikin tiiviste kaataa tavaratilaan kaikki jäät/lumet kun avaa jäisen luukun, siihen se ei auta. Minkä ongelman noista tuplalasit muka korjasivat? Tai mikä muutos lasinpesunesteen suihkuttamisessa on tullut (Google ei löytänyt) ? Ei latausluukunkaan lämmityksessä mitään eroa ole ollut, sehän tulee takatavaratilasta vuotaen, mutta sitähän se on tehnyt myös TM:n autossa yhtälailla (tässäkään ei pitäisi olla -21 / -20 muutosta).
Kyllä nuo kaikki ongelmat taitavat olla edelleen ihan oikeita.
Tuo alalasin lämmitysjärjestelmä on täysi huhu. Sitä ei ole ollut missään papereissa tai muutos tiedoissa mainittuna.Noista jo monet korjattu esim tupla lasit edestä ja takaa uupuu Q3 2020 valmistetusta M3 sekä ilppi tuli vasta lokakuun lopulla 2020 valmistettuihin autoihin, että kyllä TM omiaan höpöttää jos lämpöpumppua väittää. Ja noista poistuu uusissa autoissa tuo pissapojan ruiskutus erilainen nykyään sekä tuleva alalasin lämmitysjärjestelmä ettei pyyhkijät jäädy. Ja varmasti on ollut enemmän ja vähemmän latausluukun jäätymistä -20 vuoden talvella kuin nykyään lämpöä luukkuun tulee tosin jäätyy siinä missä bensaauton luukutkin. Tuo takakontin tiivistekin uusittu nii ei enää kuse konttiin. Oikeastaan nyky kolmoseen tuosta uskon tuon jousitusjäykkyyden pompotuksen häiritsevän
Tuplalasit auttaa rengasmeluun.
Ne auttaa ulkoiseen mutta ei sisäiseen paljoakaan.Miten? Eihän ne edes ole renkaiden melun edessä.
Pitää antaa kyl pisteet teslan insinööreille, erittäin helppo homma latailla tai vaihtaa. Näytöltä shut down, takapenkin alta yksi klipsu pois että korkeajännite saadaan pois ja dc-dc kylmäksi. Sit vaan frunkista kate pois helposti repäsemällä ja akunkengät 10mm avaimella. (muista jättää ovet auki/ikkuna auki sillä ne ei taida muuten avautua ilman sähköä).
Tämä on jo testattu useamman toimesta ja ei auta. Varmaan olis pikkuhiljaa syytä vähä kaikkien lopettaa haaveilu, että tämä softapäivityksillä korjattaisiin. Tai ainakaan hengitystä ei kannata ruveta pidättelemään.Tänne tuli tuo lämpöpumppuongelmat "korjaava" 2021.44.30.6 päivitys tänään. Tulis nyt vaan kylmä takaisin niin voisi testata.
En tiedä millaisia autoja sinulla on ollut mutta nopeammin tässä akulle pääsi kuin vaikka 1.9tdi seatissa. Takapenkki nousee yhdellä sormella työnnettävällä klipsulla (kuten takapenkit kaatuvat) ja hv akku irtoaa yhdellä vivulla. Tehty sekunneissa. Kate frunkista irtoaa nostamalla, ei tarvitse edes repiä.Onko tää oikeasti vielä hankalampaa jossain muussa autossa? (Nopeasti muuten kuoli 12V akku, ei kai se nyt noin nopeasti pitäisi antautua).
Eikö muka saa suoraan napata akkukenkiä irti ja uusi tilalle? Takuuseen kyllä saat uuden akun jos vielä takuu voimassa.Näköjään oman kolmosen 12v lyijyakku vetelee viimeisiään (auto 6/2019). Kovien pakkasten aikaan antautui ja auto sammutti "not essentials" pois ja käytti normaaleihin toimintoihin DC-DC muuntajaa eli ajoakkua. Pystyy ajamaan normaalisti ja lämmitys pelaa penkinlämmittimiä lukuunottamatta. Tuossa just laitoin 12v akun laturiin (mitattuna 12.4v lepojännite nollakelissä) jos sillä sit vielä jonku aikaa ajelis . Pitää antaa kyl pisteet teslan insinööreille, erittäin helppo homma latailla tai vaihtaa. Näytöltä shut down, takapenkin alta yksi klipsu pois että korkeajännite saadaan pois ja dc-dc kylmäksi. Sit vaan frunkista kate pois helposti repäsemällä ja akunkengät 10mm avaimella. (muista jättää ovet auki/ikkuna auki sillä ne ei taida muuten avautua ilman sähköä).
Eikö muka saa suoraan napata akkukenkiä irti ja uusi tilalle? Takuuseen kyllä saat uuden akun jos vielä takuu voimassa.
Pitääkö näissä kertoa autolle, että akku vaihdettu niinkuin nykypolttiksissa käynnistysakun kanssa? Nopeasti kyllä meni akku ottaen huomioon, että se on jatkuvasti latauksessa (=lyijyakulle hyvä) eikä siitä oteta isoja virtoja.Joo takuuseen saan, aika on 24.1. Haluan vaan ajaa sinne asti normaalisti. Varmaan ne voi suoraanki repiä mutta sit muistettava et dc-dc pitää niissä jännitteen. E1: niin ja jos ottaa sen ajoakun kaapelin irti takapenkin alta niin resetoi silloin laturin joka edesauttaa vikailmoitusten häviämistä.
E2. 1,5h virtaa ja akku täys. Piuhat kiinni ja kaikki toimii sekä herjat hävinnyt. ✌
Siis kuka testannut? Tämä päivitys julkaistiin eilen illalla suomen aikaa ja tänään ollut ainakin suomessa ihan plussakelitTämä on jo testattu useamman toimesta ja ei auta. Varmaan olis pikkuhiljaa syytä vähä kaikkien lopettaa haaveilu, että tämä softapäivityksillä korjattaisiin. Tai ainakaan hengitystä ei kannata ruveta pidättelemään.