Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Minua edelleen mietityttää tuo 12V li-ion akku ja nämä pakkaset. Miten sitä muka ladataan talvella ilman kompleksista bms/lämmityskyhäelmää? Tyypillinen auton laturihan vain raiskaa akkuun 14.4V kyselemättä ja lyijyakut tämän kestävätkin, tykkäävät jopa pakkasella korkeammista jännitteistä. Ei olisi nyt sitten 1. kertaa kun Kalifornian pojilta unohtuisi miettiä toimintaa täällä Jumalan selän takana.
Tesla's New 12V Li-Ion Auxiliary Battery Has CATL Cells Inside
Oli tuossa oma bms joka tarvittaessa purkaa akkua lämmittäen sitä mutta tolle 12 vai sanoisinko 16 voltin akulle omaa lämmitintä ei näytä olevan. Saa nähdä jaksaako itse itseään lämmittää purkautumalla enää -40 asteessa. Kerran Lapissa kuitenkin nitkuttelin lyijyakkua -41 käyntiin.
 
Jää sitten nähtäväksi kuinka paljon se jäinen mötikkä lämpenee kun ei siitä taida kylmänä paljon virtaakaan irrota..
 
Tuossa on max discharge -20C ja charge -10C. Talvella jatkuvastiko sitä puretaan ja täytetään? Koska muutenhan siinä on oltava lämmitys ettei tipu noin alas.
Nuo on ymmärtääkseni lukuja joilla valmistaja takaa speksien purkuvirrat ja latauksenvastaanotto toteutuvat. Kylmemmissä saa kyllä virtaa ulos, muttei luvattu 50C välttämättä toteudu. Luvatuilla spekseillä tuosta voi ottaa 5kw ulos ja eiköhän tuo lämpene vielä esim kilowatin teholla eli 1/5 osalla luvatusta peak arvosta. Näin ollen ei tarvitsisi pitää aina lämpimänä vaan liikkeelle lähtiessä lämmittelee tai sit kun varaus on laskenut esim puoleen et tarvii latausta. Auton käyttämien purkuvirtojen takia tuota tuskin tarvitsee lämmittää, kuorma on luultavasti muutaman sadan watin luokkaa.

Eiköhän Teslan insinöörit ole tämän miettinyt ja tietävät paremmin kuin me laudan essonbaarilaiset. :lol:
 
Nyt oli face ryhmässä huolto viesteistä kuva. Eli tulee eristykset jollekkin putkille, kylmä aine kompuroissa väärä. Ei pysty tietyissä oloissa tuota painetta -> kompura off jottei rikkoudu. Akusto lämpee mut koppi ei.
Ei ole se jenkin DIY projekti?


Eikös noissa R1234yf:ää ole? Tosin luulisin että se rikkoisi kompuran jos ei höyrysty, sellaisen vaihdosta en ole vielä kuullut. Mutta tässä sivussa tuli huomattua että ID3 näköjään käyttää CO2:sta, mikä onkin jännä ratkaisu.
Mitä on CO2? Joku uudempi kuin 1234?
 
Eiköhän Teslan insinöörit ole tämän miettinyt ja tietävät paremmin kuin me laudan essonbaarilaiset.

Ehdottomasti, aivan kuten miettivät että kylmässä lämmitys toimii. Teslan insinööreille talvi on kuitenkin täysin tuntematon käsite, kuten Model 3:sta hyvin huomaa.
 
Ehdottomasti, aivan kuten miettivät että kylmässä lämmitys toimii. Teslan insinööreille talvi on kuitenkin täysin tuntematon käsite, kuten Model 3:sta hyvin huomaa.

Kyllä sen ihan laajemmin huomaa, että pohjolan asukit eivät vain ole se ykkösdemografia, mille sähköautojen ratkaisut on plänätty. Sen näkee hyvin esim. pikalatausta varten tehtävästä akunlämmityksestä, joka osalta merkeistä puuttuu tyystin ja Teslallakin on sidottu pääasiassa SC-verkostoon. Tämä on iso asia mikä vaikuttaa käyttäjäkokemukseen, ja siihen on tehtävä sellainen ratkaisu, missä akkuun saadaan joka skenaariossa lämpöä tarpeen mukaan. Tämmöistä se early adopterin elämä välillä on, mutta silti pois en vaihtaisi. Ja tämä siis ei ole puolustuspuhe ILP-ongelmien puolesta, joka on aika kehnoa suunnittelua.
 
Kyllä sen ihan laajemmin huomaa, että pohjolan asukit eivät vain ole se ykkösdemografia, mille sähköautojen ratkaisut on plänätty.

Jotenkin veikkaisin että Kanada on ainakin Teslan ja muiden USA:n valmistajien strategiassa ihan tärkeänä mukana
 
osalla toimii edelleen ihan ongelmitta
Vuorokauden sisään on taas hajonnut useampikin tapaus, joissa aiemmin on omistaja ilmoitellut että hyvin on toiminut koko talven. Taitaa olla aikalailla niin, että kaikilla hajoaa, osalla vaan ei ihan vielä ole hajonnut.
 
Vuorokauden sisään on taas hajonnut useampikin tapaus, joissa aiemmin on omistaja ilmoitellut että hyvin on toiminut koko talven. Taitaa olla aikalailla niin, että kaikilla hajoaa, osalla vaan ei ihan vielä ole hajonnut.

On, mut toisaalta se on näyttänyt tuolla Facebook sivustolla noiden ihanien fanien reaktiot. Ovat ylpeitä että Model 3 on maailman paras auto, koska sisällä on ollut lämmintä. En nyt ihan lähihistoriasta muista muiden merkkien fanien kehuneen autoa, jos siinä on lämmityslaite joskus toiminut. Saabistit tulee mieleen joskus vuosikymmeniä sitten.
 
Käypä lukemassa sieltä, näin vaan valitettavasti on. Melkein kaikki viestithän siellä on "lämmitys ei toimi" tällä hetkellä ja lopuissa joku ihastelee että lämmitys toimii.

Seuraan jatkuvasti enkä ole kenenkään nähnyt kehuvan autoa maailman parhaaksi sen vuoksi että siellä on ollut lämmintä. Sun kannattais ehkä vähän miettiä argumenttejasi.
 
Käypä lukemassa sieltä, näin vaan valitettavasti on. Melkein kaikki viestithän siellä on "lämmitys ei toimi" tällä hetkellä ja lopuissa joku ihastelee että lämmitys toimii.
Ja koputtaa puuta. Eräälläkin toimi ja tänään sanoi poks.
 
Joo tuntuu taas olevan uusia keissejä, vähän epäilen että osasyy olisi tuo uusin softapäivitys mikä sotkee pakkaa... mulla aikaisemmin ei siis ole noita ohjaamon ilmastoinnin huolto-virheilmoja näkynyt ja auto lämminnyt nopsaan. Uusimmalla nyt siis lämmitys hitaampi ja alkanut tulla virheilmoa ja kerran tosiaan kieltäytynyt kokonaan lämmittästä, kunnes tokeni ja nyt tuntuu taas toimivan.
Mielenkiintoista nähdä tarviiko tuota kuskata Lempäälään enskuussa...
 
Mielenkiintoista nähdä tarviiko tuota kuskata Lempäälään enskuussa...

Kannattaa joka tapauksessa (vaikka talven jälkeen kun ruuhkat toivottavasti pienemmät, jos tuurilla tästä talvesta selviät). Olettaen ettei tuohon tule sitten takaisinkutsua jossain vaiheessa, riippunee miten Traficom kiinnostuu.
 
En mä kyllä tällä hetkellä käyttäisi Teslaa huollossa, koska on selvää, etteivät ne siellä sitä korjattua saa.

Parempi vaan odotella kunnes syy ja korjaus löytyy.

Teslaan tyytymättömien kannattaa myydä auto. Tietty jos on ottanut 4v liisarin, niin se on kyllä vähän paska tilanne.
 
Kannattaa joka tapauksessa (vaikka talven jälkeen kun ruuhkat toivottavasti pienemmät, jos tuurilla tästä talvesta selviät). Olettaen ettei tuohon tule sitten takaisinkutsua jossain vaiheessa, riippunee miten Traficom kiinnostuu.
Jep en usko että tuohon softalla niin mahtavaa fixiä saadaan aikaiseksi että vois jatkossa luottaa. Aikaisemmin ketjussa mainittu putkien eristys kiinnostaa myös että millä kriteereillä ne sitä tekee vai onko se jotain mikä olisi tulossa kaikkiin oireileviin (jos/kun auto käy huollossa)...
 
No nyt oma SR+ 09/2021 alkoi reistailla. Tähän saakka toiminut pääasiassa virheettömästi, mutta muutaman kerran ilmastointi puhaltanut hetkellisesti kylmää ajon aikana. Olin tästä ongelmasta aikonut valittaa myöhemmin keväällä kun pahemmat ongelmatapaukset ovat korjattu ja ruuhka helpottanut.

Tänään oli tarkoitus ajaa töihin ja laittaa auto siellä lataukseen, kun kotona ei virallista latausmahdollisuutta ole. Se oli virhe, ajaessa lataus laski eilisestä 28 pinnasta 13:sta. Tökkäsin auto piuhan päähän ja odottelin että lataus alkaa, mutta tesla logo paloi vain punaisella. Autossa näkyi pari vikakoodia (BMS_a063 Unable to Charge ja CP_a009 Unable to charge - Charge port component not detected). Tässä vaiheessa ajattelin että parempi ajaa kotiin kuin jäädä ilman autoa työmaalla. Ajoin siis kotiin ja soitin samalla Teslan roadside assistanceen. Sieltä katsottiin vikakoodit ja käskettiin tehdä soft reset ja hard reset. Tein ne kotipihassa, mutta niistä ei ollut apua ja en saanut ladattua autoa sukosta. Akkua oli siinä vaiheessa jäljellä 5 pinnaa, joten uusi soitto Teslalle. Tämän jälkeen sain hinurin ja sijaisauton parissa tunnissa. Kärry on nyt Lempäälässä akku tyhjänä odottamassa korjausta. Saas nähdä milloin tulee valmista.

Samalla näyttävät tekevän ”korjausta” lämmityksen suhteen vaikka en siitä mitään maininnut. Epäilen että toi on kyllä pelkää tekohengitystä ja juurisyyt ovat muualla kuin putkien eristeissä…
72DFFA5E-C9DD-41A1-A5FF-4726009E0872.png
 
Kiuasmalli onneksi lämpeää :kahvi:. Taisi tänään olla talven kylmin aamustartti täällä etelässä eli -18 C. Voimia ilpoilijoille.
 
Kiuasmalli onneksi lämpeää :kahvi:. Taisi tänään olla talven kylmin aamustartti täällä etelässä eli -18 C. Voimia ilpoilijoille.
Vaikken Teslaa omista niin mielenkiinnolla seurannut keskustelua näistä. Liekkö luopuvat ilpistä jossain kohtaa lämmitysmuotona että käyttävät sitä vain jäähdytykseen ja lämmitykselle vastukset takas. Ei tässä oikein muuta keksi. Oma veikkaus on että noihin on mitoitettu Suomen pakkasille lämmitystä käytettäessä höyrystinpuoli liian pieneksi niin ei riitä kennossa pinta lämmön talteenottoon niin että kylmäaine höyrystyis tarpeeksi jotta sillä voisi tuottaa lämpöä. R1234a kiehumispiste on -29 niin aletaan olee kovemmilla pakkasilla aika heikoilla että sais mitään lämpöä tuolla tuotettua jos kennon koko on pieni.
 
Jos olen oikein ymmärtänyt, ilpin hyödyt ovat kylmällä kelillä matka-ajossa (eli silloin kuin rangea oikeasti tarvitsee) aika minimaaliset. Sikäli vastusmallilla ajaminen ei harmita.
 
Niin nyt jos olisi ne vastukset myös mukana systeemissä niin tämä ei olisi näin suuri ongelma kun pienen lisäkulutuksen hinnalla autot kuitenkin lämpiäisi... no säästöt on säästöjä.
Kävin pienen lenkin heittämässä ja toimiihan tuo nyt, pakkasta toisaalta vajaa 10 astetta niin ei taida olla niin kriittistä enää. Tuulilasiin tahtoi kyllä pölyävä lumi jäätyä vaikka laitoin sille lämmityksen päälle.
Otin myös kuvan tuolta eturitilästä, ei se tukossa ole, mutta on siellä tavaraa. Pitäs varmaankin ajaa päiväksi kallioparkkiin tms. jotta kaikki sulas.
IMG_20220111_165100.jpg
 
Jos olen oikein ymmärtänyt, ilpin hyödyt ovat kylmällä kelillä matka-ajossa (eli silloin kuin rangea oikeasti tarvitsee) aika minimaaliset. Sikäli vastusmallilla ajaminen ei harmita.

Siis matka-ajossa ilpillinen ottaa lämpöä akusta jossa sitä syntyy sekä purkamisen sivutuotteena että pikalatauksen sivutuotteena/ lämmityksestä. Tätä lämpöreserviä pumpulla käyttämällä voidaan ajella joku 150km lähes kesäkulutuksella. Pikkupakkasilla voidaan lisänä hyödyntää myös ilmasta otettavaa lisäenergiaa. Kyllä pumppuautosta on ihan oikeasti hyötyä kunhan fiksaavat tuon jäätymisongelman.
 
Vaikken Teslaa omista niin mielenkiinnolla seurannut keskustelua näistä. Liekkö luopuvat ilpistä jossain kohtaa lämmitysmuotona että käyttävät sitä vain jäähdytykseen ja lämmitykselle vastukset takas. Ei tässä oikein muuta keksi. Oma veikkaus on että noihin on mitoitettu Suomen pakkasille lämmitystä käytettäessä höyrystinpuoli liian pieneksi niin ei riitä kennossa pinta lämmön talteenottoon niin että kylmäaine höyrystyis tarpeeksi jotta sillä voisi tuottaa lämpöä. R1234a kiehumispiste on -29 niin aletaan olee kovemmilla pakkasilla aika heikoilla että sais mitään lämpöä tuolla tuotettua jos kennon koko on pieni.

Tuskin poistavat. Mutta toivottavasti laittavat vastukset sille varalle että lämpö loppuu (joko koska ILP tippui pelistä kokonaan, tai teho hiipui liikaa). Itse jäätymiseen ei varmaan löydy helppoa ratkaisua, 1234yf tosiaan ei ihan kylmällä enää toimi ja aineen vaihto taas vaatii mahdollisesti koko järjestelmän uudelleen suunnittelun.
 
Vastukset pitäisi olla teslassakin.
Jos kieltäydyn ottamasta tilattua autoa vastaan (ts puuttuu vm -22 refresh) niin teenkö vain uuden tilauksen ja odotan taas 6kk seuravan tilauksen saapumista? Vai millä tavalla toimitaan jos ei ole tyytyväinen saapuneeseen autoonsa? Ja koska voi olla varma että autossa todella on ne uudistukset mitä toivoo, pitääkö odottaa että auton näkee luovutustilaisuudessa?
 
Vastukset pitäisi olla teslassakin.
Jos kieltäydyn ottamasta tilattua autoa vastaan (ts puuttuu vm -22 refresh) niin teenkö vain uuden tilauksen ja odotan taas 6kk seuravan tilauksen saapumista? Vai millä tavalla toimitaan jos ei ole tyytyväinen saapuneeseen autoonsa? Ja koska voi olla varma että autossa todella on ne uudistukset mitä toivoo, pitääkö odottaa että auton näkee luovutustilaisuudessa?

Kyllä, perut nykyisen tilauksen ja tilaat uuden. Varmuudella saat uusimman kun odotat että niitä on varmasti luovutettu jo muille. Aikaisemmin nuo muutokset ovat tulleet tänne vasta viiveellä koska Eurooppaan tulevat autot taidetaan tehdä aina syklin loppupäässä. Eli nyt luovutukseen tulevat autot on tehty viime vuonna jne. Eli tilaus kannattaa ajoittaa siten että osuu tuohon kvartaalin loppuun milloin autot yleensä päätyvät tänne pohjoiseen.
 
Vastukset pitäisi olla teslassakin.
Jos kieltäydyn ottamasta tilattua autoa vastaan (ts puuttuu vm -22 refresh) niin teenkö vain uuden tilauksen ja odotan taas 6kk seuravan tilauksen saapumista? Vai millä tavalla toimitaan jos ei ole tyytyväinen saapuneeseen autoonsa? Ja koska voi olla varma että autossa todella on ne uudistukset mitä toivoo, pitääkö odottaa että auton näkee luovutustilaisuudessa?
Voit kysyä myös myyjältä ja jos hän sanoo että ei ole, niin voit suoraan sanoa, että otan auton seuraavasta erästä.
Antavat varmaan näin vuoden alussa siirtää mutta eivät kyllä enää loppuvuodesta.
 
Siis matka-ajossa ilpillinen ottaa lämpöä akusta jossa sitä syntyy sekä purkamisen sivutuotteena että pikalatauksen sivutuotteena/ lämmityksestä. Tätä lämpöreserviä pumpulla käyttämällä voidaan ajella joku 150km lähes kesäkulutuksella. Pikkupakkasilla voidaan lisänä hyödyntää myös ilmasta otettavaa lisäenergiaa. Kyllä pumppuautosta on ihan oikeasti hyötyä kunhan fiksaavat tuon jäätymisongelman.
Eipä tuostakaan iloa ole jos matkalla pitää ladata kun silloin sitä akkua ei oikein passaa jäähdyttää vain päinvastoin lämmittää. Oikein toimiva systeemi lyhyillä matkoilla pakkasilla jos on aina roikan nokassa, tai pitkilläkin matkoilla nollan tuntumassa (+/- 10C) kun selkeästi ohjaamoa tarvitsee lämmittää ja ilmassa on vielä hyödynnettävää lämpöenergiaa. Mutta tyhjästä on paha nyhjästä ja kovilla pakkasilla tuo systeemi kyllä tarvis ehottomasti vastukset rinnalle turvaamaan lämmitys, nopeuttamaan esilämmitystä jne. Ja takavetomalleihin myös lisäämään lämpötehoa, ei tuo 3,5kW millään riitä kylmissä olosuhteissa mukavaan matkantekoon.

Mutta kuten varakreivi sanoi, niin toimintamatkakriittisissä tapauksissa usein hyödytön systeemi ja vikaherkkyyden takia vähintään ärsyttävä jos ei jopa vaarallinen.
 
Jahans kaippa sieltä on sitten jotain ultimaattista softapäivitystä tulossa:

Eli ongelma tai ainakin yksi osa sitä olisi tuo etusäleikön tukkiutuminen, jolloin joku sisäänoton läppä ei pääse sulkeutumaan (tai se läppä on jäässä) -> kompura off. Mutta mutta, miten tuo nyt sitten softalla korjataan? Vikatilassa ilmotus käyttäjälle että putsaappa se etugrilli? Vai koitetaanko väkisin pyörittää lämpöpumppua vaikka ei ole toiminnan kannalta optimaalista? Oisko että ne eristykset tarvitaan vielä lisäksi tähän yhtälöön...

BTW, tuota läppää varmaan oma auto koittanut säätää kun talven aikana pariin otteeseen ilmastoinnin pöhinä on puuttunut ja edesta kuulunut säännöllisin väliajoin kolinaa. Sitten kun auto on sulanut tarpeeksi niin läppä toimii -> ilmastointi hörähtänyt käyntiin. Viimeksi sen huomasi kun idlailin parkissa ~10 min ja yhtäkkiä auto tärisee kun tuo käynnistyy. Jännä kyllä että noissa tilanteissa vanhemmilla softilla lämmintä riitti...
 
Jahans kaippa sieltä on sitten jotain ultimaattista softapäivitystä tulossa:

Eli ongelma tai ainakin yksi osa sitä olisi tuo etusäleikön tukkiutuminen, jolloin joku sisäänoton läppä ei pääse sulkeutumaan (tai se läppä on jäässä) -> kompura off. Mutta mutta, miten tuo nyt sitten softalla korjataan? Vikatilassa ilmotus käyttäjälle että putsaappa se etugrilli? Vai koitetaanko väkisin pyörittää lämpöpumppua vaikka ei ole toiminnan kannalta optimaalista? Oisko että ne eristykset tarvitaan vielä lisäksi tähän yhtälöön...

BTW, tuota läppää varmaan oma auto koittanut säätää kun talven aikana pariin otteeseen ilmastoinnin pöhinä on puuttunut ja edesta kuulunut säännöllisin väliajoin kolinaa. Sitten kun auto on sulanut tarpeeksi niin läppä toimii -> ilmastointi hörähtänyt käyntiin. Viimeksi sen huomasi kun idlailin parkissa ~10 min ja yhtäkkiä auto tärisee kun tuo käynnistyy. Jännä kyllä että noissa tilanteissa vanhemmilla softilla lämmintä riitti...

Hieno homma että systeemi toimii -30 pakkasessa ja ylikin. Huono juttu että pitää laittaa etusäleikköön talveksi vanha kunnon viimasuoja. No jospa tuo keulan säleikkö upgradetaan ensi talveksi lämmitetyillä visiireillä tai muu mekanismi.
 
Missä kohtaa tämä ritilä tarkalleen ottaen sijaitsee. Joku aiemmin ongelmia kohdannut voisi kokeilla pistää tuon aukon umpeen seuraavilla pakkasilla ja seurata tilannetta.

Tuossa se on edessä, rekisterikilven alla:


Kävin keskustassa asioilla ja auto oli kallioparkissa tunteroisen. Lähtiessä kurkkasin tuonne ja onhan siellä jäisiä palasia edelleen, vaatisi pidemmän sulatuksen tai kai nuo vois jollain tikulla sörkkiä pois. Noh ei ainakaan näillä keleillä tunnu haittaavan...
 
Missä kohtaa tämä ritilä tarkalleen ottaen sijaitsee. Joku aiemmin ongelmia kohdannut voisi kokeilla pistää tuon aukon umpeen seuraavilla pakkasilla ja seurata tilannetta.

Ei välttämättä auta kun luukussa on sensori ja jos luukku ei saavuta haluttua asentoa niin kompura sammuu. Deicer räppänän saranoihin voisi olla ehkä paras ja koittaa samalla käsin heilutella. Sit kun tuntuu liikkuvan niin vanneboot ja test.
Varmaan ensihätään softalla ohittavat tuon räppänänasennon...

Onko virheellinen testaus?

???
 
Hieno homma että systeemi toimii -30 pakkasessa ja ylikin. Huono juttu että pitää laittaa etusäleikköön talveksi vanha kunnon viimasuoja. No jospa tuo keulan säleikkö upgradetaan ensi talveksi lämmitetyillä visiireillä tai muu mekanismi.
Teslan tuntien ei tehdä mitään.
 
Tesla Model Y No Heat Repair Cost in Canada: Nearly $5,700 CAD, Covered by Warranty - TeslaNorth.com
Ihan kohtuullinen projekti uuden ilpin asennus. Jospa ottaisivat neuvosta vaarin ja kehittävät paremman järjestelmän ensi talveksi.
Luitko ollenkaan tuota itse uutista vai pelkästään otsikon? Noita pumppuja ja supermanifoldeja on vaihdettu aiemmin kun ei ole juurisyystä ollut tietoa -> kaikki uutta just in case.

“One of the observed causes of a climate failure that has been diagnosed is the front air intake flap freezing open, and blasting cold air into the system when driving on the highway, which is preventing the heat pump system ability to work correctly,” said @Model3Owners.

“The cold air passes by a sensor, and tells the climate system it’s failing, and then you get the famous error, and the compressor just stops. One of the things they’re potentially going to do with software as a quick win is allow the compressor/system to keep working, even if the flap is not functioning properly. And of course they’re trying to figure out how to prevent this in the first place,” added @Model3Owners.

Tesla techs recommended “ensuring the black grill on the front of your car is clean and clear, as snow/ice build up there can cause the flap to not open/close properly,”
 
Mitenkäs tuo selittää ne ongelmat kun autosta on loppunut lämmitys ja sen jälkeen auto on sulatettu lämpimässä autotallissa. Eikä lämmitys toimi sulatuksen jälkeenkään.
 
Näyttää äkkiseltään hyvältä autolta keskimäärin arvostelujen mukaan. Onhan tuo nykyään jo parempi monelta osin eli lähenee nykymallit kiitettävää.
No no jos Heikko=1, Välttävä=2, Tyydyttävä=3, Hyvä=4 ja Kiitettävä=5, niin M3 on on sellanen hyvä(miinus) auto jossa on tyydyttävä-välttävä ajettavuus.
 
Mitenkäs tuo selittää ne ongelmat kun autosta on loppunut lämmitys ja sen jälkeen auto on sulatettu lämpimässä autotallissa. Eikä lämmitys toimi sulatuksen jälkeenkään.
Selittää siten että tuo on vain yksi syy ja selitys muiden joukossa. Joukossa on varmasti myös ihan oikeita komponenttien hajoamisia mitä ei tietenkään korjata sulattelulla. Diagnoosia ja ratkaisua hankaloittaa se, että näitä ongelmia esiintynee yhdessä ja erikseen mitä erilaisimmilla komboilla eri olosuhteissa.

Joka tapauksessa paperilla hyvä ja nokkela systeemi jonka reaalimaailma pilas. Liian vähällä testauksella päästetty raakileena tuotantoon. En mä ainakaan ois tyytyväinen ennenku on vastukset retrofitattu ja jäätyneestä etuluukusta sais jonku virheilmotuksen + kaikki muutkin mahdolliset suunnittelumokat selitetty ja mahdollisuuksien mukaan korjattu, joko softan logiikalla tai fiksummilla osilla.
 
No no jos Heikko=1, Välttävä=2, Tyydyttävä=3, Hyvä=4 ja Kiitettävä=5, niin M3 on on sellanen hyvä(miinus) auto jossa on tyydyttävä-välttävä ajettavuus.
No ei kai sillä merkitystä vaikka hyvä (pitkä miinus)? Jossain se raja menee ja 25 osa-aluetta Max pojot joka alueelta 5 yhteensä siis 125. Riittää siis 88 pistettä että on hyvä ja tossa selkeästi on 93 pojoa. Sitten kun vilkaisee heikkoja kohtia, missä on jo parannusta tapahtunut tämän vuoden malliin niin se 101 pojoa voi tulla kasaan, TM uutta testiä odotellessa. Se että tuleeko koskaan 113 pojoa, jolloin olisi kiitettävä pitkä miinus tapahtumaan on Teslan hallussa jos kiinnostaa kehittää tulevina vuosina.
 
Luitko ollenkaan tuota itse uutista vai pelkästään otsikon? Noita pumppuja ja supermanifoldeja on vaihdettu aiemmin kun ei ole juurisyystä ollut tietoa -> kaikki uutta just in case.

“One of the observed causes of a climate failure that has been diagnosed is the front air intake flap freezing open, and blasting cold air into the system when driving on the highway, which is preventing the heat pump system ability to work correctly,” said @Model3Owners.

“The cold air passes by a sensor, and tells the climate system it’s failing, and then you get the famous error, and the compressor just stops. One of the things they’re potentially going to do with software as a quick win is allow the compressor/system to keep working, even if the flap is not functioning properly. And of course they’re trying to figure out how to prevent this in the first place,” added @Model3Owners.

Tesla techs recommended “ensuring the black grill on the front of your car is clean and clear, as snow/ice build up there can cause the flap to not open/close properly,”
Luin. En väitä että joutuu jokaisen auton korjaamaan mitä liikkeellä ilpillä. Mutta sievoinen summa näyttää olevan ylipäätään tuo ilpin rikkoutuminen vähän niin kuin nykyautoissa ilmastointi korjaukset pahimmillaan tonneja. Tuossa tosiaan just on case vaihdelleet osia ja pois sulkeneet ongelman ydintä. Se että tuo viimasuoja edessä kusee jäätyessään ja softa ei ilmoita poistamaan jäätä ritilästä taitaa aiheuttaa suurimman ongelman plus asentavat eristystä ilpin putkiin lienee poistaa ongelman.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 740
Viestejä
4 494 424
Jäsenet
74 286
Uusin jäsen
taavio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom