Tesla's New 12V Li-Ion Auxiliary Battery Has CATL Cells InsideMinua edelleen mietityttää tuo 12V li-ion akku ja nämä pakkaset. Miten sitä muka ladataan talvella ilman kompleksista bms/lämmityskyhäelmää? Tyypillinen auton laturihan vain raiskaa akkuun 14.4V kyselemättä ja lyijyakut tämän kestävätkin, tykkäävät jopa pakkasella korkeammista jännitteistä. Ei olisi nyt sitten 1. kertaa kun Kalifornian pojilta unohtuisi miettiä toimintaa täällä Jumalan selän takana.
Oli tuossa oma bms joka tarvittaessa purkaa akkua lämmittäen sitä mutta tolle 12 vai sanoisinko 16 voltin akulle omaa lämmitintä ei näytä olevan. Saa nähdä jaksaako itse itseään lämmittää purkautumalla enää -40 asteessa. Kerran Lapissa kuitenkin nitkuttelin lyijyakkua -41 käyntiin.