Testin ensimmäisellä 660 kilometrin osuudella ulkolämpötila oli noin –15 astetta. Kia EV6:n kulutus oli 25,8 kilowattituntia sadalla kilometrillä (WLTP-ajosyklin mukaan ilmoitettu kulutus 17,2 kWh), Tesla Model Y:n 25,7 (16,9) ja Volvo C40:n 28 kilowattituntia (22,3).
Kialla ja Teslalla 60 prosenttia tarkoittaisi ilmoitetun reilun 500 kilometrin kantaman sijasta vähän päälle 300:aa kilometriä.
Yksikään testin täyssähköautoista ei saa Teknikens Världiltä varauksetonta kiitosta. Voittajaksi valittiin niukimmalla mahdollisella piste-erolla Tesla (74 pistettä sadasta). Teslaa kehuttiin etenkin kaikkein parhaiten sujuneesta pikalataamisesta reissun päällä. Moitteita se sai lämmityslaitteen heikosta tehosta ja epämukavuudesta matka-ajossa.
Toiseksi sijoittunutta Kiaa (73 pistettä) kehuttiin laadukkaan oloiseksi autoksi, mutta sen pikalatausnopeus ei vakuuttanut.
Teknikens Värld
Teslan epämukavuutta ei millään softalla paranneta kun taas esim. KIAn hidas lataus talvella lienee softapäivityksen kautta korjattavissa kun nyt on jo puhuttu.
Samaten pikalatauspisteiden yleistyminen vähentää Teslan etua.
Sekä TM että TV molemmat moittii Teslaa samoista asioista eli huonoista ajo-ominaisuuksista ja epämukavuudesta, voi olla että TM painottaa näitä asioita enemmän kuin muut ja VAGgineissa noin yleensä se on kunnossa.