Oma M3 LR -21 on nyt viimeisimmän softan jälkeen toiminut hieman oudosti lämmityksen suhteen. Yleensä kun auton laittaa applarista lämmitykseen kovemmallakin pakkasella, tulee n. 10-15min jälkeen ilmoitus notta sisätilan lämmöt saavutettu. Nykyään kestää huomattavasti kauemmin, vaikkakin kyllä se loppujen lopuksi ne lämpötilat saa kehitettyä, esimerkiksi tänään -15 autotallissa kesti hieman vajaa 30 min että saavutti pyydetyn 21 astetta. Toisaalta tuon jälkeen kun lähti ajelemaan niin auto olikin kunnolla lämmitetty myös akun osalta, regenit oli täysillä. Akkua kului n. 8% lämmitykseen.
Torstaina kävin -20 pakkasessa ajelemassa (40km) huomattavasti lyhyemmällä lämmityksellä (~10 min) ja pääosan matkaa sisälämmöt oli tyyliin +10, loppumatkasta (motarilla) lämpesi sitten jota +15 kun pääsin taas kotosalle.
Facesta bongasin jonkun huomion että uudemmat softat prioirisoi akun lämmitystä jotta regen olisi nopeammin käytössä. Tiedäppä tässä sitten että onko oman yksilön toiminta sitä mitä sen pitäisi olla. Varsinkin kun kävin lataamassa K-latauksessa ja kun vihdoin sain latauksen lähtemään (paska lCCS-liitin laturissa, toimii aika randomilla kun sitä painaa sopivasti), auto heitti näytölle tällaista:
Tuo kyllä hävisi ja lämpöäkin riitti jonkin ajan jälkeen. Epäilen että johtui siitä kun kuskin ovi jäi auki ja meni aika pitkään sen s$%tanan laturin kanssa tuskaillessa... eli sisälämmöt laski ja lämmitys ei pysynyt perässä.