Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pätee kaikissa autoissa kaikkiin varusteisiin. Ok, aktiivikruiset jne nykyään ”pakolliset” voi pitää arvoa jos ei ole vakiona.Kun kattelee myyntihintoja ni FSD ei ole juuri jälleenmyyntiarvoa. Teslat ilman sitä pitää ostohintaan nähden arvosnsa suhteessa huomattavasti paremmin.
Öö jos sulla on Q7 niin eikö parempi vertailu olisi X. On nimittäin sen verran ruma möykky kun tänään näin leipomon pihassa että ei paremmasta väliä. En sitten leipomon omistajalle jaksanut asiasta mainita.
Juu. Pitää muistaa että liike ei juurikaan hyvitä tai arvosta tippaakaan lisävarusteista. Kaikki yhtäpaljon ajetut ja ikäiset model 3 oli liikkeessä aikalailla samanhintaisia. Fsd:stä liike tuskin oli edes tietoinen ja sitä on varmasti vaikea hinnoitella muutenkaan. Kyllähän näissä silti karmea arvonalenema on, veikkaisin että kahtena ekana vuonna arvo putoaa n.6-7k ja sen jälkeen hidastuu aavistuksen. Onnekksi sentää käyttökustannukset on maltilliset.
Sitä tarkoitinkin että ei se ero suuri ole kun vertaa uutta vs käytettyä. On toki eroa ja tuo huomattu että lisävarusteilla hinta on 0€ vaikka mitä löytyy. Ainut mikä myy on se että auto kiinnostaa ostajaa.Eiköhän se liike tartte enemmän kuin 1k€ elääkseen. Kamuxit yms. ketjut tuoneet hintoja alas, mutta 2-3k lienee pakko saada 20-40k hintaluokassa ja 60k autosta enemmän.
Sitä tarkoitinkin että ei se ero suuri ole kun vertaa uutta vs käytettyä. On toki eroa ja tuo huomattu että lisävarusteilla hinta on 0€ vaikka mitä löytyy. Ainut mikä myy on se että auto kiinnostaa ostajaa.
Sakalla katteet on jotain 2-3k luokkaa ja nopea kierto.
Ostamassani autossa on autopilot mallia "Täysin itsestään ajava autopilot" ajotietokoneen mukaan. Onko tämä nyt se paras autopilotti? Auto ostettu ihan liikkeestä eikä Teslalta.
Olen ymmärtänyt, että Euroopassa tästä ei ole ainakaan toistaiseksi hirveästi enempää iloa kuin siitä basic mallista, mutta voiko Tesla viedä tämän ominaisuuden etänä pois
kun rekisteröin auton omiin nimiin Tesla tilille?
Edit: Kävin muuten tänään ostamassa auton aikaisemmin ikinä ennen Teslaa ajamatta. On kyllä mielestäni upea auto, tosin vieläkin pelon sekaiset tunteet omistuksesta.
Ei tällaisten peruskansalaisen kuulu omistaa tuollaisia 60tke arvoisia autoja. Aikaisemmat autot pyörineet n. 15-16tke arvossa.
Onko täällä muita persaukisia Teslan omistajia? Miten perustelitte itsellenne auton oston?
Siellä ruudulla kun näkyy se "Full Self-Driving Computer" Vehicle information kohdassa, se ei tarkoita että autoon olisi tilattu se paras paketti. Rauta on vaan riittävä sille.
Ja olen myös persaukinen Teslan omistaja 11/2019 M3P tuli keväällä talliin. Enkä vaihtaisi mihinkään vaikka olisi miljoona tilillä. Huikea peli, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut tähän mennessä, myöskään näillä kovilla pakkasilla.
Siellä tiedoissa näkyy että onko ostettu vai ei.No tämä selkee. Todennäköisesti sitten minulla ei tuota FSD:tä sitten olekaan. Pitää vielä tutkia tarkemmin asiaa.
Muttakun tilillä ei ole miljoonaa, niin se tässä vähän ahdistaakin.
Noh, aika näyttää kuinka paljon persnettoa tuosta tekee. Jos sillä tulee ajettua se 6-vuotta, niin voi ollakin ihan rahansa värtti kapistus.
The U.S. electric vehicle manufacturer is recalling 356,309 2017-2020 Model 3 vehicles to address rearview camera issues and 119,009 Model S vehicles due to front hood problems, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) said.
2019 mallissa ei ole ilppiä, eikä octovalvea, joten samat lämmitysongelmat eivät koske sitä. Jotain muita ongelmia voikin sitten olla.Huikea peli, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut tähän mennessä, myöskään näillä kovilla pakkasilla.
On, vaihdoin Seat toledo 2004:sta suoraan Teslaan ja voin kertoa että huomasi eron.Onko täällä muita persaukisia Teslan omistajia? Miten perustelitte itsellenne auton oston?
”Onneksi” oma vene painaa 8 tonnia niin ei tarvi miettiä vetääkö auto vai ei
Model 3 Performance ollut nyt kuukauden ajossa ja ei ole ongelmia vielä ollut. Liukasta meinaa vain olla mutta neliveto on ehkä paras mitä olen ajanut. Entisiä nelikkoja ollut Subaru, BMW, Skoda ja Mercedes. Hauskaa kun vetosuhdetta voi säätää vapaasti ja ESPn saa tarvittaessa pois päältä tai säädettyä olemaan taustalla.
Ja paljonko tommonen maksaa jos hajoaa verrattuna normiakkuun jota saa kaikkialta?Li-ion 12V akku kuulostaa huonolta kun ei sitä voi ladata pakkaskeleillä. Sopii paremmin moottoripyöriin yms. kauniiden ilmojen laitteisiin painonpudotusmielessä.
Ainakin jenkeissä listahinta 12 voltin litiumakulle 165 dollaria.Ja paljonko tommonen maksaa jos hajoaa verrattuna normiakkuun jota saa kaikkialta?
No en osaa arvioida voi olla hyväkin homma.
Model Y kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta ei ole vielä taloyhtiössä latausta ja omat ajot on todella hankalasti sähköautolle soveltuvia (usein tulee jotain lähes 1000km päivä) ja pysähdykset paikoissa joissa ei voi ladata, mutta ei auta kun ajella dieselillä vielä 5-10v ja odotella että akut kehittyy niin saisi sopivan sähköauton.
No ei varmaan painon kannalta kovinkaan merkityksellistä mutta käyttäjäkokemuksena mukavuustekijä kun vertaa normi 12v akkuun kestoltaan. Itsellä kestänyt nuo yleensä 5v ja kun vertaa tuota litiumakun kestoa niin on se siellä 10-15v paikkeillaLi-ion 12V akku kuulostaa huonolta kun ei sitä voi ladata pakkaskeleillä. Sopii paremmin moottoripyöriin yms. kauniiden ilmojen laitteisiin painonpudotusmielessä.
Tuolla hieman osviittaa tehoista verrattuna mcu1/mcu2Olikos tämä jo täällä? Tesla laittaa ilmeisesti jatkossa kaikkiin model 3/Y Ryzeniä Atomin tilalle ja 12V akku vaihtuu Li-ion malliin samalla.
Tesla launches new AMD chip and 12v Li-ion battery in 2022 Model 3 Model Y vehicles
Tesla has introduced the new AMD Ryzen chip and 12v Li-ion battery in 2022 Model 3 Model Y vehicles. Earlier...electrek.co
Oho, mcu1 söi 20W, mcu2 söi 12W ja nyt mcu3 syö 45W+130W (varmaan cpu+gpu)Tuolla hieman osviittaa tehoista verrattuna mcu1/mcu2
Tuolla kun ajaa jotain 3D markkia jatkuvalla täydellä 175W tehonkulutuksella niin se malliston pienin, 60kW akusto on tyhjä ajassa 14pv 6h 52min...Oho, mcu1 söi 20W, mcu2 söi 12W ja nyt mcu3 syö 45W+130W (varmaan cpu+gpu)
Toivottavasti kytkevät tuon myös jäähdys luuppiinTuolla kun ajaa jotain 3D markkia jatkuvalla täydellä 175W tehonkulutuksella niin se malliston pienin, 60kW akusto on tyhjä ajassa 14pv 6h 52min...
Noniin, nyt saadaan lämpöpumpullisiin lisää watteja lämmitykseen kylmiin keleihinToivottavasti kytkevät tuon myös jäähdys luuppiin
Tietääkseni sehän on jo superbottlen kiertokangen lauhdevesisäiliön varageneraattorina backuppina tulevaa ydinsotaa varten käytössäToivottavasti kytkevät tuon myös jäähdys luuppiin
Ainakin jenkeissä ja Kiinassa tän kuukauden lopulla valmistetuissa on tavattu uusia mcu3 joten sauma kasvaa todennäköisemmäksi saada juurikin uutta. Vielä osassa vanhaa rautaa mutta toivossa on hyvä elää.Tilasin Y:n eilen, onkohan nämä 2022 - päivitykset sitten kaikissa 2022 aikana toimitettavissa autoissa?
Kova kulutus tuo. Sentryllä alkaa kulumaan mukavasti jo akkua.Oho, mcu1 söi 20W, mcu2 söi 12W ja nyt mcu3 syö 45W+130W (varmaan cpu+gpu)
Tuskin se 100% cpu ja gpu -kuormalla koko ajan pyörii?Kova kulutus tuo. Sentryllä alkaa kulumaan mukavasti jo akkua.
No tuoskin se vanhallakaan cpu:lla 100% pyöri.Tuskin se 100% cpu ja gpu -kuormalla koko ajan pyörii?
Vaikea noista on varmuudella sanoa. Voi olla, että Atom-versiota juodutaan kuormittamaan paljon sentryllä, mutta modernimpi cpu+gpu selviää paljon pienemmällä ja gpu-optimoidulla kuormalla samasta tehtävästä.No tuoskin se vanhallakaan cpu:lla 100% pyöri.
En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.
Nyt pakko kysyä että millä autolla on aikaisemmin pitänyt ajaa molemmat jalat polkimilla ja kieli poskessa?
En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.
Älä ota kirjaimellisesti. Tarkoitin lähinnä todella liukkailla keleillä, kun saa olla varpaillaan. Lähinnä autoina ollut 10-15v vanhoja audeja, bemareita ja yksi hondakin mahtuu mukaan. Taka- ja etuvetoisia autoja.
Ei niissäkään mitään vikaa ollut, mutta kyllä neliveto nyt äkkiseltään tuntuu aivan erilaiselta ajaa liukkaalla. Toki aivan uudet kitkat tekee myös asiansa, sekä Teslan painojakauma.
Kun en omaa tietoa tuosta Teslan painojakaumasta, niin mitähän se mahtaa olla?
Toivottavasti ei tule "vauhtisokeus".En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.
Toivottavasti ei tule "vauhtisokeus".
Se neliveto kun ei pysähtymiseen auta, ja kun lähtee sivuluisuun, niin keskiverto autoilijalla peli voi olla menetetty..
Eli pidä nyt vaan malttia liikenteessä, ja ole valmiina siirtämään se oikea jalka jarrupolkimelle, rallia kun ei tarvi ajaa yleisessä liikenteessä.
Korjataan. Voisin kuvitella, että se pito liittyy siihen. Akku kuitenkin painaa n.500kg ja jakautuu aika tasaisesti autonpohjaa myöten. Molemmilla akseleilla moottorit.
Muita yksittäisiä painavampia osia ei varmaankaan ole, joten uskoisin painon jakautuvan aika tasan akseleille. Leikö vaikutusta, en tiedä. Omia mutuja vaan.
Tuo minun mainostama pito muutenkin on aika subjektiivinen käsite. Olen tottunut ajamaan vanhemmilla autoilla ja huonommilla renkailla. Nyt kun ensimmäistä kertaa on pakasta vedetty neliveto alla ja uusilla renkailla
niin sehän on selvä, että pito on eri luokkaa ja olen tyytyväinen.
Tesla ei ole neliveto. Täysi takaveto ja etupää tulee mukaan auttamaan.
Tesla ei ole neliveto. Täysi takaveto ja etupää tulee mukaan auttamaan.
Mutta tuo on se syy miksi lähtee perä alta kun painaa kaasua ja tehoa on niin etupää tulee vaan myöhään perässä.
Onhan tuo nyt nelivedolle aivan ylivoimainen asetelma että molemmilla akseleilla on oma moottori jotka toimivat toisistaan riippumatta. Sama asia toki pätee kaikille merkeille.
Ei pitäisi olla kahta sanaa polttomoottorilla.
Millä perusteella? Jos jokaisessa reunassa olisi oma moottori, niin päästäisiin kyllä parempiin lukemiin - mutta polttomoottorinelivedot ovat monesti kyllä kehittyneempiä kuin nämä kaksimoottoriset sähkövehkeet (jotka eivät ole oikeita nelivetoja). Mekaaniset, tai sähköisesti lukittuvat lukot pyörien välillä kun tekevät siitä rakenteesta huomattavasti paremman etenijän (ja nopeammin reagoivan).