Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kun kattelee myyntihintoja ni FSD ei ole juuri jälleenmyyntiarvoa. Teslat ilman sitä pitää ostohintaan nähden arvosnsa suhteessa huomattavasti paremmin.
 
Kun kattelee myyntihintoja ni FSD ei ole juuri jälleenmyyntiarvoa. Teslat ilman sitä pitää ostohintaan nähden arvosnsa suhteessa huomattavasti paremmin.
Pätee kaikissa autoissa kaikkiin varusteisiin. Ok, aktiivikruiset jne nykyään ”pakolliset” voi pitää arvoa jos ei ole vakiona.
 
Niin, lisävarusteet yleensäkin pitävät huonosti arvonsa, ja FSD:hän on jenkkien betan ulkopuolella lähes täysin hyödytön.
 
Öö jos sulla on Q7 niin eikö parempi vertailu olisi X. On nimittäin sen verran ruma möykky kun tänään näin leipomon pihassa että ei paremmasta väliä. En sitten leipomon omistajalle jaksanut asiasta mainita.

X ei saa uutena ja ei siinä sen enempää tilaa ole ja 7:e paikalle ei ole tarvetta
Ruma möykky se Q7:kin on ;)
 
Juu. Pitää muistaa että liike ei juurikaan hyvitä tai arvosta tippaakaan lisävarusteista. Kaikki yhtäpaljon ajetut ja ikäiset model 3 oli liikkeessä aikalailla samanhintaisia. Fsd:stä liike tuskin oli edes tietoinen ja sitä on varmasti vaikea hinnoitella muutenkaan. Kyllähän näissä silti karmea arvonalenema on, veikkaisin että kahtena ekana vuonna arvo putoaa n.6-7k ja sen jälkeen hidastuu aavistuksen. Onnekksi sentää käyttökustannukset on maltilliset.
Eiköhän se liike tartte enemmän kuin 1k€ elääkseen. Kamuxit yms. ketjut tuoneet hintoja alas, mutta 2-3k lienee pakko saada 20-40k hintaluokassa ja 60k autosta enemmän.
Sitä tarkoitinkin että ei se ero suuri ole kun vertaa uutta vs käytettyä. On toki eroa ja tuo huomattu että lisävarusteilla hinta on 0€ vaikka mitä löytyy. Ainut mikä myy on se että auto kiinnostaa ostajaa.

Sakalla katteet on jotain 2-3k luokkaa ja nopea kierto.
 
Sitä tarkoitinkin että ei se ero suuri ole kun vertaa uutta vs käytettyä. On toki eroa ja tuo huomattu että lisävarusteilla hinta on 0€ vaikka mitä löytyy. Ainut mikä myy on se että auto kiinnostaa ostajaa.

Sakalla katteet on jotain 2-3k luokkaa ja nopea kierto.

Ei se ero uuden ja käytetyn välillä tosiaan ole kovinkaan suuri hinnassa, mutta käytetyllä voi saada enemmän rahalle vastinetta "lisävarusteiden" muodossa.
Toki makuasia arvostaako enemmän uudenkarheutta, hiemanpidempää takuuta ja maksaa siitä pikkasen lisää kun kerta on jo valmiiksi kallista autoa ostamassa.
Tuossa omassa autossa ei kyllä ollut vielä yhtikäs mitään käytönjälkiä.

Väänsin kauppaa varmaan viiden eri liikkeen kanssa. Todella nihkeästi suostuu pudottamaan hintaa pyynnistä ja lähes kaikilta tuli suunnilleen sama
vaihto hyvityshinta. Poikkeuksena oli tämä voittavaliike joka maksoi reilutonnin enemmän kuin muut. Jostain järjestelmästähän nuo hyvityshinnat tulee.
 
Ostamassani autossa on autopilot mallia "Täysin itsestään ajava autopilot" ajotietokoneen mukaan. Onko tämä nyt se paras autopilotti? Auto ostettu ihan liikkeestä eikä Teslalta.
Olen ymmärtänyt, että Euroopassa tästä ei ole ainakaan toistaiseksi hirveästi enempää iloa kuin siitä basic mallista, mutta voiko Tesla viedä tämän ominaisuuden etänä pois
kun rekisteröin auton omiin nimiin Tesla tilille?

Edit: Kävin muuten tänään ostamassa auton aikaisemmin ikinä ennen Teslaa ajamatta. On kyllä mielestäni upea auto, tosin vieläkin pelon sekaiset tunteet omistuksesta.
Ei tällaisten peruskansalaisen kuulu omistaa tuollaisia 60tke arvoisia autoja. Aikaisemmat autot pyörineet n. 15-16tke arvossa. :D

Onko täällä muita persaukisia Teslan omistajia? Miten perustelitte itsellenne auton oston?

Siellä ruudulla kun näkyy se "Full Self-Driving Computer" Vehicle information kohdassa, se ei tarkoita että autoon olisi tilattu se paras paketti. Rauta on vaan riittävä sille.

Ja olen myös persaukinen Teslan omistaja :) 11/2019 M3P tuli keväällä talliin. Enkä vaihtaisi mihinkään vaikka olisi miljoona tilillä. Huikea peli, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut tähän mennessä, myöskään näillä kovilla pakkasilla.
 
Siellä ruudulla kun näkyy se "Full Self-Driving Computer" Vehicle information kohdassa, se ei tarkoita että autoon olisi tilattu se paras paketti. Rauta on vaan riittävä sille.

Ja olen myös persaukinen Teslan omistaja :) 11/2019 M3P tuli keväällä talliin. Enkä vaihtaisi mihinkään vaikka olisi miljoona tilillä. Huikea peli, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut tähän mennessä, myöskään näillä kovilla pakkasilla.

No tämä selkee. Todennäköisesti sitten minulla ei tuota FSD:tä sitten olekaan. Pitää vielä tutkia tarkemmin asiaa. :)

Muttakun tilillä ei ole miljoonaa, niin se tässä vähän ahdistaakin. :lol:

Noh, aika näyttää kuinka paljon persnettoa tuosta tekee. Jos sillä tulee ajettua se 6-vuotta, niin voi ollakin ihan rahansa värtti kapistus.
 
No tämä selkee. Todennäköisesti sitten minulla ei tuota FSD:tä sitten olekaan. Pitää vielä tutkia tarkemmin asiaa. :)

Muttakun tilillä ei ole miljoonaa, niin se tässä vähän ahdistaakin. :lol:

Noh, aika näyttää kuinka paljon persnettoa tuosta tekee. Jos sillä tulee ajettua se 6-vuotta, niin voi ollakin ihan rahansa värtti kapistus.
Siellä tiedoissa näkyy että onko ostettu vai ei.
Tai jos appi toimii niin summon jos löytyy on EAP tai FSD. Jos ei ole niin ostettavina näkyy nuo.

Pääasia on kuitenkin että on tuo uusi 3.0 rauta. Koska 2.0 ja 2.5 eivät ole enää saaneet uusia ominaisuuksia.
 
Teslalta takaisinkutsu Model 3 2017-2020 autoille ja Model S.

The U.S. electric vehicle manufacturer is recalling 356,309 2017-2020 Model 3 vehicles to address rearview camera issues and 119,009 Model S vehicles due to front hood problems, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) said.

 
Huikea peli, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut tähän mennessä, myöskään näillä kovilla pakkasilla.
2019 mallissa ei ole ilppiä, eikä octovalvea, joten samat lämmitysongelmat eivät koske sitä. Jotain muita ongelmia voikin sitten olla.
 
Onko täällä muita persaukisia Teslan omistajia? Miten perustelitte itsellenne auton oston?
On, vaihdoin Seat toledo 2004:sta suoraan Teslaan ja voin kertoa että huomasi eron. :redface:
Perustelut itselle oli et autonvaihto edessä ja en halunnut ostaa "väliaika-autoa". Samalla työkuviot muuttui et ajomäärät nousivat niin Model 3LR (-19) ja vaikka uudehkon nelari octavian kustannusero oli käytännössä nolla niin ei ollut vaikea valinta. :coffee:
Lisäbonuksena voin kertoa ettei ole kyllä veneen nykäsy rampilta ylös ollut koskaan näin vaivatonta. :thumbsup: Miinuksena toki se et kulutus on joku 300wh/km vene perässä ja läpiajettavia latauspaikkoja vois rakentaa kärriautoille. :lol:
 
”Onneksi” oma vene painaa 8 tonnia niin ei tarvi miettiä vetääkö auto vai ei

Model 3 Performance ollut nyt kuukauden ajossa ja ei ole ongelmia vielä ollut. Liukasta meinaa vain olla mutta neliveto on ehkä paras mitä olen ajanut. Entisiä nelikkoja ollut Subaru, BMW, Skoda ja Mercedes. Hauskaa kun vetosuhdetta voi säätää vapaasti ja ESPn saa tarvittaessa pois päältä tai säädettyä olemaan taustalla.
 
”Onneksi” oma vene painaa 8 tonnia niin ei tarvi miettiä vetääkö auto vai ei

Model 3 Performance ollut nyt kuukauden ajossa ja ei ole ongelmia vielä ollut. Liukasta meinaa vain olla mutta neliveto on ehkä paras mitä olen ajanut. Entisiä nelikkoja ollut Subaru, BMW, Skoda ja Mercedes. Hauskaa kun vetosuhdetta voi säätää vapaasti ja ESPn saa tarvittaessa pois päältä tai säädettyä olemaan taustalla.

En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.
 
Li-ion 12V akku kuulostaa huonolta kun ei sitä voi ladata pakkaskeleillä. Sopii paremmin moottoripyöriin yms. kauniiden ilmojen laitteisiin painonpudotusmielessä.
 
Li-ion 12V akku kuulostaa huonolta kun ei sitä voi ladata pakkaskeleillä. Sopii paremmin moottoripyöriin yms. kauniiden ilmojen laitteisiin painonpudotusmielessä.
Ja paljonko tommonen maksaa jos hajoaa verrattuna normiakkuun jota saa kaikkialta?

No en osaa arvioida voi olla hyväkin homma.

Model Y kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta ei ole vielä taloyhtiössä latausta ja omat ajot on todella hankalasti sähköautolle soveltuvia (usein tulee jotain lähes 1000km päivä) ja pysähdykset paikoissa joissa ei voi ladata, mutta ei auta kun ajella dieselillä vielä 5-10v ja odotella että akut kehittyy niin saisi sopivan sähköauton.
 
Ja paljonko tommonen maksaa jos hajoaa verrattuna normiakkuun jota saa kaikkialta?

No en osaa arvioida voi olla hyväkin homma.

Model Y kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta ei ole vielä taloyhtiössä latausta ja omat ajot on todella hankalasti sähköautolle soveltuvia (usein tulee jotain lähes 1000km päivä) ja pysähdykset paikoissa joissa ei voi ladata, mutta ei auta kun ajella dieselillä vielä 5-10v ja odotella että akut kehittyy niin saisi sopivan sähköauton.
Ainakin jenkeissä listahinta 12 voltin litiumakulle 165 dollaria.
Taloyhtiössä pakollista 2026 olla sähköautonlatauspisteet siis vanhoissa kun uusiin jo pääsääntöisesti rakennetaan. Tietysti on kolme tapausta millä sen saa joka tapauksessa taloyhtiöön asennettu 99% varmuudella jos tahtoa on.
Kyllä nuo vielä on alkutaipaleella ranget sähäreissä mutta kunhan talvellakin pääsee sen 500km ja lataus vartissa 80% nii tuskin enää ongelma pikalatausverkon laajuudessa kun 50-100km välein supereita. Hyvänä esimerkkinä on ABC ketjun laajuus, joita aikalailla joka paikassa ja näissä on parissa vuodessa käytännössä jokaisessa laturit.
 
Li-ion 12V akku kuulostaa huonolta kun ei sitä voi ladata pakkaskeleillä. Sopii paremmin moottoripyöriin yms. kauniiden ilmojen laitteisiin painonpudotusmielessä.
No ei varmaan painon kannalta kovinkaan merkityksellistä mutta käyttäjäkokemuksena mukavuustekijä kun vertaa normi 12v akkuun kestoltaan. Itsellä kestänyt nuo yleensä 5v ja kun vertaa tuota litiumakun kestoa niin on se siellä 10-15v paikkeilla
 
Olikos tämä jo täällä? Tesla laittaa ilmeisesti jatkossa kaikkiin model 3/Y Ryzeniä Atomin tilalle ja 12V akku vaihtuu Li-ion malliin samalla.

Tuolla hieman osviittaa tehoista verrattuna mcu1/mcu2
 
Tilasin Y:n eilen, onkohan nämä 2022 - päivitykset sitten kaikissa 2022 aikana toimitettavissa autoissa?
 
Tilasin Y:n eilen, onkohan nämä 2022 - päivitykset sitten kaikissa 2022 aikana toimitettavissa autoissa?
Ainakin jenkeissä ja Kiinassa tän kuukauden lopulla valmistetuissa on tavattu uusia mcu3 joten sauma kasvaa todennäköisemmäksi saada juurikin uutta. Vielä osassa vanhaa rautaa mutta toivossa on hyvä elää.
 
No tuoskin se vanhallakaan cpu:lla 100% pyöri.
Vaikea noista on varmuudella sanoa. Voi olla, että Atom-versiota juodutaan kuormittamaan paljon sentryllä, mutta modernimpi cpu+gpu selviää paljon pienemmällä ja gpu-optimoidulla kuormalla samasta tehtävästä.

Yleisesti ottaen modernimpi arkkitehtuuri selviää samasta tehtävästä pienemmällä kokonaisvirrankulutuksella kuin vanhempi arkkitehtuuri.

Mutta toki tässä tapauksessa voi olla toisinkinpäin. Kuka tietää, jos Tesla ei kerro lukemia.
 
Keskimääräinen kulutus kun sentry käytössä on 500W per tunti. Tämä siis mcu2+Atom. Teslalla koko järjestelmä käynnissä kun sentryä ajetaan.
 
En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.

Nyt pakko kysyä että millä autolla on aikaisemmin pitänyt ajaa molemmat jalat polkimilla ja kieli poskessa?
 
Nyt pakko kysyä että millä autolla on aikaisemmin pitänyt ajaa molemmat jalat polkimilla ja kieli poskessa?

Älä ota kirjaimellisesti. Tarkoitin lähinnä todella liukkailla keleillä, kun saa olla varpaillaan. Lähinnä autoina ollut 10-15v vanhoja audeja, bemareita ja yksi hondakin mahtuu mukaan. Taka- ja etuvetoisia autoja.
Ei niissäkään mitään vikaa ollut, mutta kyllä neliveto nyt äkkiseltään tuntuu aivan erilaiselta ajaa liukkaalla. Toki aivan uudet kitkat tekee myös asiansa, sekä Teslan painojakauma.
 
En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.

Hmm... tästä olen kyllä tyystin eri mieltä. Vaikka autossa paljon hyvää olikin (Model Y Long Range), niin ajettavuus/pidon tunne liukkaalla oli ns. mielenkiintoinen. Jokaisessa kiihdytyksessä ja jarrutuksessa Y lipsui tosi paljon ja perä lähti irti. Käytös oli niin vikuroivaa, että vaimo ei uskaltanut edes koeajaa. Ei uskoisi, että on neliveto. Ajoimme vieläpä hyvin rauhallisesti, mutta silti tuntui, että Y ei mene suoraan. Ehkä tuohon saadaan päivityksellä korjaus? Oma A6 Avant kolme talvea ajetuilla kitkoilla oli tuon jälkeen todella leppoisa ja vakaa ajettava. Koeajamani Model S ja X olivat myös todella hyviä liukkaalla.
 
Älä ota kirjaimellisesti. Tarkoitin lähinnä todella liukkailla keleillä, kun saa olla varpaillaan. Lähinnä autoina ollut 10-15v vanhoja audeja, bemareita ja yksi hondakin mahtuu mukaan. Taka- ja etuvetoisia autoja.
Ei niissäkään mitään vikaa ollut, mutta kyllä neliveto nyt äkkiseltään tuntuu aivan erilaiselta ajaa liukkaalla. Toki aivan uudet kitkat tekee myös asiansa, sekä Teslan painojakauma.

Kun en omaa tietoa tuosta Teslan painojakaumasta, niin mitähän se mahtaa olla?
 
Kun en omaa tietoa tuosta Teslan painojakaumasta, niin mitähän se mahtaa olla?

Korjataan. Voisin kuvitella, että se pito liittyy siihen. Akku kuitenkin painaa n.500kg ja jakautuu aika tasaisesti autonpohjaa myöten. Molemmilla akseleilla moottorit.
Muita yksittäisiä painavampia osia ei varmaankaan ole, joten uskoisin painon jakautuvan aika tasan akseleille. Leikö vaikutusta, en tiedä. Omia mutuja vaan.

Tuo minun mainostama pito muutenkin on aika subjektiivinen käsite. Olen tottunut ajamaan vanhemmilla autoilla ja huonommilla renkailla. Nyt kun ensimmäistä kertaa on pakasta vedetty neliveto alla ja uusilla renkailla
niin sehän on selvä, että pito on eri luokkaa ja olen tyytyväinen.
 
En ole koskaan aikaisemmin omistanut nelivetoa ja Teslan nelarin ja uusien kitkojen pito tuntuu aivan järjettömältä. Ei tarvitse enää ajella molemmat jalat polkimilla ja kieliposkessa.
Toivottavasti ei tule "vauhtisokeus".
Se neliveto kun ei pysähtymiseen auta, ja kun lähtee sivuluisuun, niin keskiverto autoilijalla peli voi olla menetetty..
Eli pidä nyt vaan malttia liikenteessä, ja ole valmiina siirtämään se oikea jalka jarrupolkimelle, rallia kun ei tarvi ajaa yleisessä liikenteessä.

Kahta jalkaa ei pitäis tarvita normaalissa liikenteessä(jos ei ole kytkinpoljinta).
Jos tarvii, on tehnyt virheen.
 
Toivottavasti ei tule "vauhtisokeus".
Se neliveto kun ei pysähtymiseen auta, ja kun lähtee sivuluisuun, niin keskiverto autoilijalla peli voi olla menetetty..
Eli pidä nyt vaan malttia liikenteessä, ja ole valmiina siirtämään se oikea jalka jarrupolkimelle, rallia kun ei tarvi ajaa yleisessä liikenteessä.

Kiitos huolenpidosta, mutta ei ole tapana ajaa rallia liikenteessä, eikä muutenkaan kaahailla. Lähinnä hyvä pito miellyttää turvallisuuden kannalta liukkailla keleillä, verrattuna entiseen.
Raskasta ajaa niskat ja nilkka jäykkänä pitkiä matkoja.
 
Korjataan. Voisin kuvitella, että se pito liittyy siihen. Akku kuitenkin painaa n.500kg ja jakautuu aika tasaisesti autonpohjaa myöten. Molemmilla akseleilla moottorit.
Muita yksittäisiä painavampia osia ei varmaankaan ole, joten uskoisin painon jakautuvan aika tasan akseleille. Leikö vaikutusta, en tiedä. Omia mutuja vaan.

Tuo minun mainostama pito muutenkin on aika subjektiivinen käsite. Olen tottunut ajamaan vanhemmilla autoilla ja huonommilla renkailla. Nyt kun ensimmäistä kertaa on pakasta vedetty neliveto alla ja uusilla renkailla
niin sehän on selvä, että pito on eri luokkaa ja olen tyytyväinen.

Jos sinulla on model 3 ja jos en kovin väärin katsonut, niin painonsa puolesta menee sarjaan E-merssu, 5-pemari jne. mm pemari on ainakin viimeiset 30v mennyt painojakaumalla 50/50. Ittelläkin ensimmäinen neliveto käyttöautona ja pakko sanoa, että ei kyllä enää muuta tule, mutta aina se vaan jossain vaiheessa muistuttaa ja yllättää, että vaikka liikeelle päästään ja lähdetään, niin karkeasti loput ominaisuuksista onkin sitten samat kuin vajaavetoisilla.
 
Tesla ei ole neliveto. Täysi takaveto ja etupää tulee mukaan auttamaan.

 
Tesla ei ole neliveto. Täysi takaveto ja etupää tulee mukaan auttamaan.


Jep ei oo lukkonelkku eli toimii pääasiassa takapotkuna. Joskus kattelin noita vastaavia rollaustestejä kun vertailivat polttisnelkkuihin ja Tesla oli paras ja muistaakseni Mersun vastaava huonoin, mutta oli vaikeuksia bimmerilläkin lähteä vaikeimmasta kulmat vastakkain asetuksesta. Se on tuo sähkömoottorin ylivoima käytännössä viiveetön kun polttiksessa aina enemmän viivettä. Tuo takavetoisuuden hyöty juurikin rangen maksimointi ja haittana ehkä hieman enemmän kuluu takarenkaat.
 
Onhan tuo nyt nelivedolle aivan ylivoimainen asetelma että molemmilla akseleilla on oma moottori jotka toimivat toisistaan riippumatta. Sama asia toki pätee kaikille merkeille.

Ei pitäisi olla kahta sanaa polttomoottorilla.
 
Nyt on Teslan sivuille päivittäneet autoverottomat hinnat eli ei enää hämää ja tarvitse miettiä lopullista hintaa.
 
Tesla ei ole neliveto. Täysi takaveto ja etupää tulee mukaan auttamaan.



Tällä kriteerillä voidaan sitten unohtaa muutamaa(4-5) merkkiä ja niiltä maksimissaan kahta mallia lukuunottamatta kaikki muut 2000-luvun ja pitkälti 90-luvun loppupuolen "neliveto"-mallit
 
Mutta tuo on se syy miksi lähtee perä alta kun painaa kaasua ja tehoa on niin etupää tulee vaan myöhään perässä.

Kesällä ei ongelmia mutta talvella kun pito muutenkin heikko koska talvi. Toisinaan pelkkä regen vetää perää sivuun kunnes automatiikka iskee mukaan tai painaa kaasua.
 
Mutta tuo on se syy miksi lähtee perä alta kun painaa kaasua ja tehoa on niin etupää tulee vaan myöhään perässä.

Tuohan on ainoastaan kiinni siitä mitä ominaisuutta halutaan painottaa, esim. ruotsin vehkeet on aikaisemmin olleet luonnostaan etuvetoisia ja siellä perä on tullut avustamaan ja luonnollisesti käytös taas ihan toinen kuin noissa takavetopainotteisissa "nelikoissa".
 
Onhan tuo nyt nelivedolle aivan ylivoimainen asetelma että molemmilla akseleilla on oma moottori jotka toimivat toisistaan riippumatta. Sama asia toki pätee kaikille merkeille.
Ei pitäisi olla kahta sanaa polttomoottorilla.

Millä perusteella? Jos jokaisessa reunassa olisi oma moottori, niin päästäisiin kyllä parempiin lukemiin - mutta polttomoottorinelivedot ovat monesti kyllä kehittyneempiä kuin nämä kaksimoottoriset sähkövehkeet (jotka eivät ole oikeita nelivetoja). Mekaaniset, tai sähköisesti lukittuvat lukot pyörien välillä kun tekevät siitä rakenteesta huomattavasti paremman etenijän (ja nopeammin reagoivan).
 
tänään tuli 2021.44.30 patch ilman mitään patch noteseja, mutta patchin jälkeen tuli joku uusi "cold weather tips" yms. mikä neuvoi esilämmittämään jne. Onko tämä se ILP softan päivitys? Ainakin äänekkäämmin ja aggressiivisemmin mutta samalla kuumemmin ILP tuntuu käyvän.

Niin ja patchin aikana palo jalkatilan valot tässä SR+, valot mitkä ei autoon kuulu :)
 

Liitteet

  • 41D22911-9C92-42CA-9985-0B929EDEF899.jpeg
    41D22911-9C92-42CA-9985-0B929EDEF899.jpeg
    2,3 MB · Luettu: 134
Millä perusteella? Jos jokaisessa reunassa olisi oma moottori, niin päästäisiin kyllä parempiin lukemiin - mutta polttomoottorinelivedot ovat monesti kyllä kehittyneempiä kuin nämä kaksimoottoriset sähkövehkeet (jotka eivät ole oikeita nelivetoja). Mekaaniset, tai sähköisesti lukittuvat lukot pyörien välillä kun tekevät siitä rakenteesta huomattavasti paremman etenijän (ja nopeammin reagoivan).

Mikä on "oikean nelivedon" määritelmä jos se että auto vetää neljällä pyörällä ei sitä ole?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 703
Viestejä
4 492 977
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom