Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Asioita joita huomasin uuden päivityksen jälkeen
Auto kuluttaa enemmän. Toistaiseksi ei tullut enää viileää ilmaa sisään. Kulutus viittaisi että jotain lämmitetään enemmän tai ohjataan toisella lailla.
Autopilot sekoilee, aikaisemmin samanlaisella pakkaskelillä on toiminut AP ja vakkari hyvin. Nyt jostain syystä heitti että kameran näkyvyys heikentynyt useamman kerrankin. Pitää seurata tapahtuuko samoissa kohtia. Tuntui että nyt tapahtui kun tie/tunneli oli tuntematon. Ennen meni loistavasti näistäkin.
 
Mitä mieltä Teslan omistajat kannattaako parannettu autopilot - paketista maksaa 3.800€? Saako ko. ominaisuudet jälkikäteen kk-maksulla?
 
Mitä mieltä Teslan omistajat kannattaako parannettu autopilot - paketista maksaa 3.800€? Saako ko. ominaisuudet jälkikäteen kk-maksulla?
No en itse siitä maksaisi edes 380 euroa jos siihen hintaan tulisi (saa sen jälkikäteen). Se motarilla ohittelu on tuolla paketilla ainoa kiva ja senkin toteuttaa kuin joku optikkoa kaipaava tojota kuski, eli järkyttävän verkkaisesti. Muutenkin tuo autopilot heivaa tuota rattia edestakaisin niin on kyllä ajonautinto kaukana koko toteutuksesta matka-ajossa. Näin jäiseen aikaan se muuten vetelee välillä vähän hazardeja linjoja tuolla moottoritiellä kun on vähän hakusessa tuo keskilinja, kannattaa siis varoa tesla kuskeja jos keskiviiva ei ole paljaana näkyvissä ja ohitse yrität.
Tässä näet miltä tuo autopilot tuntuu ajaessa, heiluttelee rattia samoin kuin tuo itäsaksalainen mummo.


Tuo uusi UI on kyllä täyttä pasketta, ikonit vedelleet pieneksi pikselimössöksi ja pikavalinnoiksi on tarjolla jotain pieruohjelmia sitten ajamiseen liittyvien tilalla, oliko se wlan nappikin pakko tunkea valikoiden taakse sieltä ylhäältä....
Taka/etulasin lämmitys mennyt taas sitten nappien taakse piiloon, tuo takalasin lämmitys on pakollinen kun eihän Tesla nyt osaa automaattisesti lämmittää peilejä vielä vuonna 2022 (parkkihallissa vetävät huuruun), ehkä sitten FSD god V13 joka parantaa myös syövän ja coronan.
Kulutus ja rengaspainekortit kadonneet eli saa nauttia jostain puoliruutua peittävästä excel graafista.
Miksei muuten sitä hiton vasenta puolta voi hyödyntää vaan joutuu siinä seurailemaan nykyviä autoja ja kaistaviivojen seilaamista ja varoitustötsiksi tunnistettuja heijastimia, doh.

Viileää puskee edelleen kun vauhti kasvaa ja kulutus on kyllä nyt reipasta. 419km lupailee rangea ja siitä toteutuu varmaan se ~200km kovahkolla pakkasella.

Hitto, pääsin tuossa kokeilemaan Volvon Android pohjaista käyttistä ja pakko sanoa että ei tällä teslan tekeleellä ole kyllä enää kauaa elinaikaa jäljellä kun menevät vasemmalta ja oikealta ohitse perus kinnereidenkin käyttikset kun tuo yleistyy. 2 kk auto alla ja pelottaa miten kamala tästä tulee jo ennen kesää.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä Teslan omistajat kannattaako parannettu autopilot - paketista maksaa 3.800€? Saako ko. ominaisuudet jälkikäteen kk-maksulla?

Etelässä ehkä, siellä on enemmän kaksikaista tietä kun muualla suomessa. Perus autopilot on se mitä oikeasti tarvitaan ja käytetään. KK maksulla saa ominaisuudet jos joskus oikeasti haluat tai voit ostaa myös jälkikäteen.

Asioita joita huomasin uuden päivityksen jälkeen
Auto kuluttaa enemmän. Toistaiseksi ei tullut enää viileää ilmaa sisään. Kulutus viittaisi että jotain lämmitetään enemmän tai ohjataan toisella lailla.
Autopilot sekoilee, aikaisemmin samanlaisella pakkaskelillä on toiminut AP ja vakkari hyvin. Nyt jostain syystä heitti että kameran näkyvyys heikentynyt useamman kerrankin. Pitää seurata tapahtuuko samoissa kohtia. Tuntui että nyt tapahtui kun tie/tunneli oli tuntematon. Ennen meni loistavasti näistäkin.

Samat huomiot 19LR. Kulutus vähän kasvanut ja vakionopeudensäädin teki eilen ensimmäiset haamuregenit sitten elokuun vaikka keli oli kuulas ja ok. :hmm:
AP:lla ei täällä idässä voi lumisilla teillä ajaa, mutta kesällä pelaa erittäin nätisti.


Tuo uusi UI on kyllä täyttä pasketta, ikonit vedelleet pieneksi pikselimössöksi ja pikavalinnoiksi on tarjolla jotain pieruohjelmia sitten ajamiseen liittyvien tilalla, oliko se wlan nappikin pakko tunkea valikoiden taakse sieltä ylhäältä....
Taka/etulasin lämmitys mennyt taas sitten nappien taakse piiloon, tuo takalasin lämmitys on pakollinen kun eihän Tesla nyt osaa automaattisesti lämmittää peilejä vielä vuonna 2022 (parkkihallissa vetävät huuruun), ehkä sitten FSD god V13 joka parantaa myös syövän ja coronan.
Kulutus ja rengaspainekortit kadonneet eli saa nauttia jostain puoliruutua peittävästä excel graafista.
Miksei muuten sitä hiton vasenta puolta voi hyödyntää vaan joutuu siinä seurailemaan nykyviä autoja ja kaistaviivojen seilaamista ja varoitustötsiksi tunnistettuja heijastimia, doh.

Viileää puskee edelleen kun vauhti kasvaa ja kulutus on kyllä nyt reipasta. 419km lupailee rangea ja siitä toteutuu varmaan se ~200km kovahkolla pakkasella.

UI päivityksestä pääosin samaa mieltä, ulkonäöllisesti ihan ok refresh, mutta valitettavasti toiminnallisesti takapakkia. Eiköhän tosta palautetta tipu ja toivotaan et päivityksiä tulee.
Vanhalla LR:llä pääsee -20c kelissä noin 320km ja uudella varmaan vähän vielä pidemmälle.
 
Liittyen lämpöongelmaan. Vika koskee Suomen lisäksi Ruotsia, Norjaa ja Islantia. Pohjoismaat kuulemma prioriteetillä ylimpänä. Kohta tulossa jakeluun 2021.44.30 versio jos siitä saanut SMS:n. Siinä jotain korjauksia jos ei rautaa ole rikki.

Fabon ryhmistä tämä tieto. Teslalta itseltään ei mitään.
 
Liittyen lämpöongelmaan. Vika koskee Suomen lisäksi Ruotsia, Norjaa ja Islantia. Pohjoismaat kuulemma prioriteetillä ylimpänä. Kohta tulossa jakeluun 2021.44.30 versio jos siitä saanut SMS:n. Siinä jotain korjauksia jos ei rautaa ole rikki.

Fabon ryhmistä tämä tieto. Teslalta itseltään ei mitään.
Hmm ei ole SMS tippunut vaikka huoltoaika ILP liittyen jonossa
 
Jätän tämän tähän ettei muitten tarvitse alkaa räjäyttämään Teslojaan
 
UI-päivityksessä hyvää imo ainoastaan nopeusmittarin seutu. Kaikkialla muualla uusi UI ottaa pannuun rankasti. Toiminnot, jotka ennen olivat helposti saatavilla ja ryhmitelty yhteen, ovat nyt jossain ihan helvetin ufoissa paikoissa. Painalluksia tarvitaan enemmän eikä edes tottuneemmalle käyttäjälle ole selvää, mistä toiminnot löytyvät. Hyvä esimerkki on entinen musiikki-ikoni, josta pääsi valitsemaan esim. Spotifyn, radion ja BT-audion väliltä. Nyt Spotify hyppää uuteen tehtäväpalkkiin omana sovelluksenaan ja muut ovat sellaisen ikonin takana, jota en todellakaan yhdistäisi mediaan.

Ensimmäisellä kerralla kun yritin kuunnella äänikirjaa puhelimesta, yritin avata ensin Spotify-ikonin siinä toivossa, että vanha mediakeskus aukeaa. Sitten kokeilin puhelinsovellusta ja kolmanneksi muistaakseni äänikomentoa, joka sitten toimi. Tämän äänikomennon jälkeen panin merkille, miltä uusi mediakeskus näyttää ja ihan paikalla ollessa selasin sitä läpi löytääkseni pudotusvalikon, josta BT-äänitulon saa valittua. Aivan täyttä helvettiä ja täysin päinvastaista sille suunnittelufilosofialle mitä Teslan käyttöliittymiltä on aiemmin voinut odottaa.
 
Jätän tämän tähän ettei muitten tarvitse alkaa räjäyttämään Teslojaan


Tätä kun levittelee niin kannattaa muistaa mainita että kyseessä on jenkeissä lunastukseen mällätty auto jonka joku latvialainen paja on parsinut kokoon saatavilla olevista osista. Eli tätä ei kannata käyttää Tesla-argumenttina, joku voi vielä ottaa sen tosissaan.
 
Jätän tämän tähän ettei muitten tarvitse alkaa räjäyttämään Teslojaan

Oliko tällä joku sisältö? Taustana on että tuo porukka etsi räjäytettävää Teslaa, että saivat mainosta kanavalle.

UI-päivityksessä hyvää imo ainoastaan nopeusmittarin seutu. Kaikkialla muualla uusi UI ottaa pannuun rankasti. Toiminnot, jotka ennen olivat helposti saatavilla ja ryhmitelty yhteen, ovat nyt jossain ihan helvetin ufoissa paikoissa. Painalluksia tarvitaan enemmän eikä edes tottuneemmalle käyttäjälle ole selvää, mistä toiminnot löytyvät. Hyvä esimerkki on entinen musiikki-ikoni, josta pääsi valitsemaan esim. Spotifyn, radion ja BT-audion väliltä. Nyt Spotify hyppää uuteen tehtäväpalkkiin omana sovelluksenaan ja muut ovat sellaisen ikonin takana, jota en todellakaan yhdistäisi mediaan.

Ensimmäisellä kerralla kun yritin kuunnella äänikirjaa puhelimesta, yritin avata ensin Spotify-ikonin siinä toivossa, että vanha mediakeskus aukeaa. Sitten kokeilin puhelinsovellusta ja kolmanneksi muistaakseni äänikomentoa, joka sitten toimi. Tämän äänikomennon jälkeen panin merkille, miltä uusi mediakeskus näyttää ja ihan paikalla ollessa selasin sitä läpi löytääkseni pudotusvalikon, josta BT-äänitulon saa valittua. Aivan täyttä helvettiä ja täysin päinvastaista sille suunnittelufilosofialle mitä Teslan käyttöliittymiltä on aiemmin voinut odottaa.
Sitten erikseen vielä siellä on source jokaisessa näissä mistä voi valita mihin appiin hyppää.
Kaipaan sitä liu-uteltavaa tilaa että sai valita minkä kokoisena soitin on.
 
Oliko tällä joku sisältö? Taustana on että tuo porukka etsi räjäytettävää Teslaa, että saivat mainosta kanavalle.


Videon alussa kertoo ajaneensa 2013 vuoden Tesla. Vikavalo syttyy ja joutuu viemään huoltoon. Löytyy akkuvika ja kaikki akut pitäis vaihtaa. Hintaa koko huollolle arvioidaan 20000e. Omistaja päättää mielummin hinauttaa auton kotiin ja myöhemmin räjäyttää koko auton.

Koko hommasta olis selvinnyt halvemmalla jos auton entinen omistaja ei olis vaihtanut akkuja yksityisellä korjaamolla. Tesla merkkihuollossa ei muun merkkiset akut mene läpi testissä, kaikki akut pitäis vaihtaa Teslan hyväksymiin akkuihin ja jenkeistä joku hyväksyntä vielä sille. Helsingin sanomissa on tarkemmin tosta juttua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo ostaja ei ollu penaalin terävin kynä. Jenkki malli, kolaroitu, parsittu kasaan vähä sinne päin.

Jenkki versiot ei pelaa täällä ehjänäkään kunnolla ku erilaiset ac laturit jne. Jenkkien sähköt ku on 110v jne


Nyt sit teki öyhötys materiaalia et saa vähä tappiota takas.
 
UI-päivityksessä hyvää imo ainoastaan nopeusmittarin seutu. Kaikkialla muualla uusi UI ottaa pannuun rankasti. Toiminnot, jotka ennen olivat helposti saatavilla ja ryhmitelty yhteen, ovat nyt jossain ihan helvetin ufoissa paikoissa. Painalluksia tarvitaan enemmän eikä edes tottuneemmalle käyttäjälle ole selvää, mistä toiminnot löytyvät. Hyvä esimerkki on entinen musiikki-ikoni, josta pääsi valitsemaan esim. Spotifyn, radion ja BT-audion väliltä. Nyt Spotify hyppää uuteen tehtäväpalkkiin omana sovelluksenaan ja muut ovat sellaisen ikonin takana, jota en todellakaan yhdistäisi mediaan.

Ensimmäisellä kerralla kun yritin kuunnella äänikirjaa puhelimesta, yritin avata ensin Spotify-ikonin siinä toivossa, että vanha mediakeskus aukeaa. Sitten kokeilin puhelinsovellusta ja kolmanneksi muistaakseni äänikomentoa, joka sitten toimi. Tämän äänikomennon jälkeen panin merkille, miltä uusi mediakeskus näyttää ja ihan paikalla ollessa selasin sitä läpi löytääkseni pudotusvalikon, josta BT-äänitulon saa valittua. Aivan täyttä helvettiä ja täysin päinvastaista sille suunnittelufilosofialle mitä Teslan käyttöliittymiltä on aiemmin voinut odottaa.

Toivon mukaan UI vastaava saa kenkää. Sen verra surkea suunta oli tällä.

Ainut hyvä asia et nopeampi legacy vehkeissä ku vanha UI mutta toiminnallisuus kärsiny.
 
Videon alussa kertoo ajaneensa 2013 vuoden Tesla. Vikavalo syttyy ja joutuu viemään huoltoon. Löytyy akkuvika ja kaikki akut pitäis vaihtaa. Hintaa koko huollolle arvioidaan 20000e. Omistaja päättää mielummin hinauttaa auton kotiin ja myöhemmin räjäyttää koko auton.

Koko hommasta olis selvinnyt halvemmalla jos auton entinen omistaja ei olis vaihtanut akkuja yksityisellä korjaamolla. Tesla merkkihuollossa ei muun merkkiset akut mene läpi testissä, kaikki akut pitäis vaihtaa Teslan hyväksymiin akkuihin ja jenkeistä joku hyväksyntä vielä sille. Helsingin sanomissa on tarkemmin tosta juttua.
Tuo ostaja ei ollu penaalin terävin kynä. Jenkki malli, kolaroitu, parsittu kasaan vähä sinne päin.

Jenkki versiot ei pelaa täällä ehjänäkään kunnolla ku erilaiset ac laturit jne. Jenkkien sähköt ku on 110v jne


Nyt sit teki öyhötys materiaalia et saa vähä tappiota takas.
Missä on kerrottu et on jenkki malli ja kolaroitu?
 
Missä on kerrottu et on jenkki malli ja kolaroitu?



Oleppa hyvä ;)

Latvian pojat vaihtanu akun.

Jenkki mallissa esim type 2 liitin erilainen, lataus euroopassa onnistuu helvetin heikosti.
Kotona voi yritä tuhnuta täyteen shuckosta etana vauhtia.

On se ikävä ku faktat pilaa hyvän öhötyksen.
mutta ei voi kauhalla ammentaa jos on lusikalla annettu :p

Alkuperäinen kärkkäisen sponsaama video jättää sopivasti taustat kertomatta. Saadaan amis tasolle abc pöytään juttua
 


Hyvä toteutus Teslalta. Vaikka kaksi näyttöä niin blindspot saatu keskinäyttöön kun olisi mahdollista saada kuitenkin pienempään. Kuka tuolla oikein päättää asioista? Vaiko Elon sanoo että tehkää nyt jotain täksi vuodeksi, niin saadaan V11 UI mikä tehty Model S/Y ja pari leikkaa liimaa ominaisuutta mitkä tehty päin peetä?
 


Hyvä toteutus Teslalta. Vaikka kaksi näyttöä niin blindspot saatu keskinäyttöön kun olisi mahdollista saada kuitenkin pienempään. Kuka tuolla oikein päättää asioista? Vaiko Elon sanoo että tehkää nyt jotain täksi vuodeksi, niin saadaan V11 UI mikä tehty Model S/Y ja pari leikkaa liimaa ominaisuutta mitkä tehty päin peetä?


Vähä sellainen fiilis et softan vääntäjät puuhastelee oman tahdon mukaa vähä sitä ja tätä. Jotenkin puuttuu johtaminen ja punainen lanka.
 
En usko että elon johtaa softa osastoa. Ei tuon kokoluokan firmassa enää. Siellä on pienempiä pomoja monta välissä. Jne..
Se vain huutelee ominaisuuksia ja joku toteuttaa ne sinne päin? Kyllä se kovasti FSD Betaa mainostaa ja kertoilee siitä.
 
Se vain huutelee ominaisuuksia ja joku toteuttaa ne sinne päin? Kyllä se kovasti FSD Betaa mainostaa ja kertoilee siitä.

No meidänkin firmassa huutelee piälikkö lupauksia ja maalaa isolla pensselillä. Sit me suorittava osasto tehdään mitä pystyy.

Ei se ite sitä kooda, saa sitä twitterissä huudella mutta pesantit ja muu porukka tekee itse duunin.
 
No meidänkin firmassa huutelee piälikkö lupauksia ja maalaa isolla pensselillä. Sit me suorittava osasto tehdään mitä pystyy.

Ei se ite sitä kooda, saa sitä twitterissä huudella mutta pesantit ja muu porukka tekee itse duunin.
Elon on itse Tesla ja kun se sanoo jotain siellä porukka odottaa sen tapahtuvan.
 
Onko Tesloissa (lähinnä kolmosessa) ollut ongelmia talvella käsijarrun kanssa?
EDIT: Siis jäätymisen kanssa, kun auto on 24/7 ulkona.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikessa hiljaisuudessa Tesla tehnyt muutoksen. 1.11.2021 valmistetut autot tukevat enää USB-C porttien kautta latausta mutta ei datan siirtoa. Toimii kyllä hansikaslokeron USB-A kautta. Lisäksi ohjainta vaativia pelejä ei tule näille autoille.

Koskee pääosin ainakin Model 3/Y autoja.

 
Elon ei kerkeä kun Twitter vie aikaa.
No ei elonin pitäiskään keretä, kyllä tuollaisessa firmassa pitää olla ihan oma korkean tason softajohtaja joka määrää kun toimari vetää isompaa linjaa. En tiedä onko, vai onko pikkupomoja jotka vetää ristiin
 
Kaikessa hiljaisuudessa Tesla tehnyt muutoksen. 1.11.2021 valmistetut autot tukevat enää USB-C porttien kautta latausta mutta ei datan siirtoa. Toimii kyllä hansikaslokeron USB-A kautta. Lisäksi ohjainta vaativia pelejä ei tule näille autoille.

Koskee pääosin ainakin Model 3/Y autoja.


Eikö teslalla muka toimi bluetooth ohjaimet?
 
No ei elonin pitäiskään keretä, kyllä tuollaisessa firmassa pitää olla ihan oma korkean tason softajohtaja joka määrää kun toimari vetää isompaa linjaa. En tiedä onko, vai onko pikkupomoja jotka vetää ristiin
Jotenkin tuntuu että ei ole. Elon sanelee ja pomot pomottaa tekemään.

Eikö teslalla muka toimi bluetooth ohjaimet?
Ei tueta. Jotkut langattomat toimivat jos niissä on sellainen oma usb dongle.
 
Noniin. Tuli painettua liipasinta ja peruutin teslan SR tilauksen ja tänään haen autoliikkeestä 10tke ajetun 2021 LR mallin välipäivä tarjousten huumassa. Toinen munuainen meni ja puolet keuhkoista.

Miinuksena on, että autossa on kahdet uudet renkat 19" vanteille. Eli toiset vanteet puuttuu.
Keskieuroopassahan on tapana näiden kanssa vekslailla, mutta onko siinä suomessa järkeä jos on mahdollisuus vaihtaa renkaita tunkilla itse? Näyttäisi olevan 100e kerta kumit vanteille ja alle ja vaihdon tarvitsee tehdä kaksikertaa vuodessa. Torissa näyttää olevan aika heikosti sopivia vanteita. Mistä hyvät vanteet teslalle?
 
Miinuksena on, että autossa on kahdet uudet renkat 19" vanteille. Eli toiset vanteet puuttuu.
Keskieuroopassahan on tapana näiden kanssa vekslailla, mutta onko siinä suomessa järkeä jos on mahdollisuus vaihtaa renkaita tunkilla itse? Näyttäisi olevan 100e kerta kumit vanteille ja alle ja vaihdon tarvitsee tehdä kaksikertaa vuodessa. Torissa näyttää olevan aika heikosti sopivia vanteita. Mistä hyvät vanteet teslalle?

Ei ole kyllä järkeä, etenkään jos on yhtä huono ennakoimaan kuin allekirjoittanut, jolloin joutuu jo tiet jäässä soittelemaan rengasliikkeitä, läpi jotka kerkeisivät vaihtamaan renkaat vanteille (been there done that..). Tulee tosiaan ylimääräisiä kulujakin, etenkin jos normaalisti voisi vaihtaa tunkilla itse.

Vanteina suosisin mieluiten OEM-sarjaa, kiinantinat kiertäisin ainakin kaukaa (vaikka kuinka olisi esim. Turbine replicat). Jos käytetyn sarjan haluaa, niin kannattaa tutustua myös purkaamojen tarjontaan. Ruotsin puolelta voi myös löytää etsimänsä (tässä nopealla googlauksella esimerkki).

Tätäkin on täällä varmaan puitu jo miljoona kertaa, mutta paljonko LR ja perf mallien todellinen ero on rangessa? Onko esim. performance kuskeilla antaa viitteellisiä lukuja, paljonko range on näillä -10 pakkasilla tai kesällä (suomen kesä, eli n.15-20 astetta lämpöä).
 
Model Y koeajettu vantaalla maanantaina. 1. Tesla - kokemus itselle

+ Auto riittävän iso sisältä vrt nykyinen Q7 vm16
+ luonnossa paremman ja isomman näköinen kuin kuvissa
+ Laatuvaikutelmassa, materiaaleissa ei valittamista, aivan hyvin pärjää Audille
+ Voimalinja jees, rangen puolesta riittää omaan käyttöön
+ tuntui lämpenevän hyvin, ajopäivänä -15c

- Penkit. Istuinosa liian lyhyt ja ei ole pituussäätöä. (oma pituus 181cm) Musta penkki tosin tuntui vähän paremmalta kuin koeajoauton valkoinen vaikka ilmeisesti nämä on väriä lukuunottamatta identtisiä
- Alusta. Todella pintakova ja täristävä 19" kitkoillakin, mitähän se sitten on kesärenkailla. Ero Audin ilma-alustaan oli no.. iso
- Em. liittyen riski sisustan räminöille ja natinoille tulevaisuudessa, noita en oikein kestä

Pitää nyt miettiä tottuisiko tuohon istuimeen ja alustaan, kyllä varmaan ajan kanssa..

ps. Vetokujalla oli heti toimitukseen 1kpl valkoinen Y 19" vanteilla ja valkoisella sisustalla. En tiedä menikö jo
 
Model Y koeajettu vantaalla maanantaina. 1. Tesla - kokemus itselle

+ Auto riittävän iso sisältä vrt nykyinen Q7 vm16
+ luonnossa paremman ja isomman näköinen kuin kuvissa
+ Laatuvaikutelmassa, materiaaleissa ei valittamista, aivan hyvin pärjää Audille
+ Voimalinja jees, rangen puolesta riittää omaan käyttöön
+ tuntui lämpenevän hyvin, ajopäivänä -15c

- Penkit. Istuinosa liian lyhyt ja ei ole pituussäätöä. (oma pituus 181cm) Musta penkki tosin tuntui vähän paremmalta kuin koeajoauton valkoinen vaikka ilmeisesti nämä on väriä lukuunottamatta identtisiä
- Alusta. Todella pintakova ja täristävä 19" kitkoillakin, mitähän se sitten on kesärenkailla. Ero Audin ilma-alustaan oli no.. iso
- Em. liittyen riski sisustan räminöille ja natinoille tulevaisuudessa, noita en oikein kestä

Pitää nyt miettiä tottuisiko tuohon istuimeen ja alustaan, kyllä varmaan ajan kanssa..

ps. Vetokujalla oli heti toimitukseen 1kpl valkoinen Y 19" vanteilla ja valkoisella sisustalla. En tiedä menikö jo
Öö jos sulla on Q7 niin eikö parempi vertailu olisi X. On nimittäin sen verran ruma möykky kun tänään näin leipomon pihassa että ei paremmasta väliä. En sitten leipomon omistajalle jaksanut asiasta mainita.
 
Ostamassani autossa on autopilot mallia "Täysin itsestään ajava autopilot" ajotietokoneen mukaan. Onko tämä nyt se paras autopilotti? Auto ostettu ihan liikkeestä eikä Teslalta.
Olen ymmärtänyt, että Euroopassa tästä ei ole ainakaan toistaiseksi hirveästi enempää iloa kuin siitä basic mallista, mutta voiko Tesla viedä tämän ominaisuuden etänä pois
kun rekisteröin auton omiin nimiin Tesla tilille?

Edit: Kävin muuten tänään ostamassa auton aikaisemmin ikinä ennen Teslaa ajamatta. On kyllä mielestäni upea auto, tosin vieläkin pelon sekaiset tunteet omistuksesta.
Ei tällaisten peruskansalaisen kuulu omistaa tuollaisia 60tke arvoisia autoja. Aikaisemmat autot pyörineet n. 15-16tke arvossa. :D

Onko täällä muita persaukisia Teslan omistajia? Miten perustelitte itsellenne auton oston?
 
Ostamassani autossa on autopilot mallia "Täysin itsestään ajava autopilot" ajotietokoneen mukaan. Onko tämä nyt se paras autopilotti? Auto ostettu ihan liikkeestä eikä Teslalta.
Olen ymmärtänyt, että Euroopassa tästä ei ole ainakaan toistaiseksi hirveästi enempää iloa kuin siitä basic mallista, mutta voiko Tesla viedä tämän ominaisuuden etänä pois
kun rekisteröin auton omiin nimiin Tesla tilille?
Ei voi viedä pois.
 
Ei voi viedä pois.

Ilmeisesti tämä koskee vain Teslan kautta ostettuja käytettyjä autoja? Olen lukenut, että käyvät nollaamassa autopilotit ja accerelation boostit ennen käytetyn auton luovutusta vai onko vain urbaanialegendaa..
 
Ilmeisesti tämä koskee vain Teslan kautta ostettuja käytettyjä autoja? Olen lukenut, että käyvät nollaamassa autopilotit ja accerelation boostit ennen käytetyn auton luovutusta vai onko vain urbaanialegendaa..
Näin on ilmeisesti käynyt, että poistavat nämä ominaisuudet ja sitten myyvät uudelleen, jos joku ostaa auton heiltä.
 
Olen ymmärtänyt, että Euroopassa tästä ei ole ainakaan toistaiseksi hirveästi enempää iloa kuin siitä basic mallista,
Elon on twiittaillut, että jotain päivitystä itsestään ajavuuteen olisi usan ulkopuolelle tulossa keväällä. Mutta näitä nyt voi aina pitää Elonin höpinöinä. Voi tulla päivitystä tai sitten ei tule.

 
Noniin. Tuli painettua liipasinta ja peruutin teslan SR tilauksen ja tänään haen autoliikkeestä 10tke ajetun 2021 LR mallin välipäivä tarjousten huumassa. Toinen munuainen meni ja puolet keuhkoista.

Miinuksena on, että autossa on kahdet uudet renkat 19" vanteille. Eli toiset vanteet puuttuu.
Keskieuroopassahan on tapana näiden kanssa vekslailla, mutta onko siinä suomessa järkeä jos on mahdollisuus vaihtaa renkaita tunkilla itse? Näyttäisi olevan 100e kerta kumit vanteille ja alle ja vaihdon tarvitsee tehdä kaksikertaa vuodessa. Torissa näyttää olevan aika heikosti sopivia vanteita. Mistä hyvät vanteet teslalle?


Mielenkiinnosta paljon oli kauppahinta?
 
Mielenkiinnosta paljon oli kauppahinta?

7/2021 käyttöönotto, 59500e hinta, 10tkm mittarissa, mustaväri, valkoiset penkit, 19'' vanteet, kahdet kumit joista toiset pakasta vedetyt.
Todellinen vuosikorko oli nyt välipäivätarjouksien aikaan 1,06% eli parempi kuin Teslan kautta, lisäksi sain omasta autostani saman hinnan hyvityksenä jonka maksoin siitä viime kesällä.
Ei halpa, mutta minun mielestä ihan OK diili. Auton sai kuitenkin heti ja omasta autosta pääsi helpolla eroon.

EDIT: lisäksi kaupanjälkeen selvisi, että autossa on näköjään tuo FSD autopilotti. Ilmeisesti joku rahamies ollut edellinen auton omistaja
kun kaikki mahdolliset lisämausteet napsittuja ja alle puolenvuoden jälkeen laitettu myyntiin.
 
7/2021 käyttöönotto, 59500e hinta, 10tkm mittarissa, mustaväri, valkoiset penkit, 19'' vanteet, kahdet kumit joista toiset pakasta vedetyt.
Todellinen vuosikorko oli nyt välipäivätarjouksien aikaan 1,06% eli parempi kuin Teslan kautta, lisäksi sain omasta autostani saman hinnan hyvityksenä jonka maksoin siitä viime kesällä.
Ei halpa, mutta minun mielestä ihan OK diili. Auton sai kuitenkin heti ja omasta autosta pääsi helpolla eroon.

EDIT: lisäksi kaupanjälkeen selvisi, että autossa on näköjään tuo FSD autopilotti. Ilmeisesti joku rahamies ollut edellinen auton omistaja
kun kaikki mahdolliset lisämausteet napsittuja ja alle puolenvuoden jälkeen laitettu myyntiin.
Äkkiseltään kun konffasi, niin 74k€ plus toiset renkaat maksanut uutena. Vieläkun laskee että liike ottanut omansa välistä, niin lähelle 20k tipahtanut hinta alle puolessa vuodessa. Nice…
 
Se on kyllä paljon että tipahtaa noin kovaa alas. Ero tosin on vain 15k mutta paljon. Mutta jos jättää FSD pois niin uuden hinta onkin 66k ja eroa ei enää olekaan kuin 7k.
 
Se on kyllä paljon että tipahtaa noin kovaa alas. Ero tosin on vain 15k mutta paljon. Mutta jos jättää FSD pois niin uuden hinta onkin 66k ja eroa ei enää olekaan kuin 7k.
Juu. Pitää muistaa että liike ei juurikaan hyvitä tai arvosta tippaakaan lisävarusteista. Kaikki yhtäpaljon ajetut ja ikäiset model 3 oli liikkeessä aikalailla samanhintaisia. Fsd:stä liike tuskin oli edes tietoinen ja sitä on varmasti vaikea hinnoitella muutenkaan. Kyllähän näissä silti karmea arvonalenema on, veikkaisin että kahtena ekana vuonna arvo putoaa n.6-7k ja sen jälkeen hidastuu aavistuksen. Onnekksi sentää käyttökustannukset on maltilliset.
 
Se on kyllä paljon että tipahtaa noin kovaa alas. Ero tosin on vain 15k mutta paljon. Mutta jos jättää FSD pois niin uuden hinta onkin 66k ja eroa ei enää olekaan kuin 7k.
Eiköhän se liike tartte enemmän kuin 1k€ elääkseen. Kamuxit yms. ketjut tuoneet hintoja alas, mutta 2-3k lienee pakko saada 20-40k hintaluokassa ja 60k autosta enemmän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 453 191
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom