Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Itse pitää löydä kalvot hankkimassa ja asentaa tai viedä auto jollekin kuka tekee.

Äänieristykselle en näe mitään arvoa. Hifistelyä ja eroa et paljoa saa. Jos haluaa hiljaisen auto niin kannattaa ostaa joku muu kuin Tesla.
Höpö höpö. Käy kopistelemassa sitä takakonttia ihan rystysellä, kumisee. Muutama butyyli palanen sinne on heitetty mutta tuo verhoilu on todella helppo purkaa ja heittää mattoa niille pokkaamattomille isoille pinnoille.

Nyt on vielä huomiseen ainakin fanatic audiolla ja powersetillä vaimennuskama -25%.

Voin itse ottaa tuosta operaatiosta kyllä kuvat ja helpot ohjeet. Tarkoitus ei ole hifistellä vaan tappaa pahimmat kaiut ja ehkä tehdä jotain tuolle kivien kolinalle kaarissa.
Mutta pääsääntöisesti audio liikkeet kyllä hallitsee tuon vaimentamisen, model 3:ssabon vielä aika helppo tuo takarontti tehdä josta se melu tuntuu tulevan.
Fanatic audiolla on juttu s mallin vaimennukseata
 
Höpö höpö. Käy kopistelemassa sitä takakonttia ihan rystysellä, kumisee. Muutama butyyli palanen sinne on heitetty mutta tuo verhoilu on todella helppo purkaa ja heittää mattoa niille pokkaamattomille isoille pinnoille.

Nyt on vielä huomiseen ainakin fanatic audiolla ja powersetillä vaimennuskama -25%.

Voin itse ottaa tuosta operaatiosta kyllä kuvat ja helpot ohjeet. Tarkoitus ei ole hifistellä vaan tappaa pahimmat kaiut ja ehkä tehdä jotain tuolle kivien kolinalle kaarissa.
Mutta pääsääntöisesti audio liikkeet kyllä hallitsee tuon vaimentamisen, model 3:ssabon vielä aika helppo tuo takarontti tehdä josta se melu tuntuu tulevan.
Fanatic audiolla on juttu s mallin vaimennukseata
En aja autoa sieltä takakontista vaan ihan kuskin penkiltä. Vaikka se onkin kumiseva, niin ei sieltä ainakana omaa korvaan mitään ääntä tule.
Suurimmat äänet tulee siitä kattolasin ja tuulilasin saumasta, että muista suhinoista.

Jos haluaa hiljaista ja muuta täydellisyyttä, niin Tesla ei ole oikea hankinta vaan kannattaa ostaa joku muu. Se on aivan sama vaikka pistää monella tonnilla mitä vaimennusta, että itse nauttii tai saa placebo fiiliksen, niin ei niitä kukaan arvosta kun myyt eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Mitkä läpät tuohon kannattaa laittaa? Autossa oli valmiiksi ruuvattuna yhdet ja mukana tuli vielä hieman isommat? Nuo isommat kyllä vaikuttaa jo siltä että auraa talvella lunta :)
Vempeleen läpät, eli kiinan läpät ilmeisesti moni laittanut?

Kiinan läpät lienee parhaita, sitä ne Vempeleetkin on (tosin loppu). Etsi sellaiset joita ei tarvitse porata.
 
Kävin torstaina koeajamassa Model 3 perusmallin sekä LR:n. Pistin samantien varaukseen ton perusmallin, tosin toimitukset kerkes just ikävästi vaihtua tällä viikolla Toukokuulle ja "vähän" se LR kyllä houkuttelis kiihtyvyyden ja nelivedon takia.

Onko kukaan täällä hakenu autoa Saksasta? Siellä kun uus LR maksaa ilmeisesti 50k ja käytetyt 2021 vähän enemmän, mut etenkin jos jaksais oottaa Huhtikuuhun asti ja hakea autoverotta sopivan mallin niin säästäis ilmeisesti lähemmäs 10k verrattuna uuteen Suomessa.

Edit: Jotenkin tuntuu vaikealta perustella itelleen toi Suomen 13k€ ero LR malliin (hankintatuki perusmalliin huomioiden), vaikkakin ei se oikeasti ihan noin paljoa maksa kun auton jälleenmyyntiarvo on joskus 3-5v jälkeen kuitenkin jonkin verran parempi perusmalliin verrattuna ja rahoituksella ehkä 150€/kk kalliimpi. Mutta kun se perus Model 3 oli jo itsessään niin hyvä auto niin onko kiihtyvyys, 150km tms pidempi range, parempi äänentoisto (?) ja neliveto sit kuitenkaan ton arvoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin torstaina koeajamassa Model 3 perusmallin sekä LR:n. Pistin samantien varaukseen ton perusmallin, tosin toimitukset kerkes just ikävästi vaihtua tällä viikolla Toukokuulle ja "vähän" se LR kyllä houkuttelis kiihtyvyyden ja nelivedon takia.

Onko kukaan täällä hakenu autoa Saksasta? Siellä kun uus LR maksaa ilmeisesti 50k ja käytetyt 2021 vähän enemmän, mut etenkin jos jaksais oottaa Huhtikuuhun asti ja hakea autoverotta sopivan mallin niin säästäis ilmeisesti lähemmäs 10k verrattuna uuteen Suomessa.

Edit: Jotenkin tuntuu vaikealta perustella itelleen toi Suomen 13k€ ero LR malliin (hankintatuki perusmalliin huomioiden), vaikkakin ei se oikeasti ihan noin paljoa maksa kun auton jälleenmyyntiarvo on joskus 3-5v jälkeen kuitenkin jonkin verran parempi perusmalliin verrattuna ja rahoituksella ehkä 150€/kk kalliimpi. Mutta kun se perus Model 3 oli jo itsessään niin hyvä auto niin onko kiihtyvyys, 150km tms pidempi range, parempi äänentoisto (?) ja neliveto sit kuitenkaan ton arvoinen.
Saksan Teslan konfiguraattorissa on ale jo eli 6k pois.
Noita firmoja on mitkä hakee auton sulle 1-2k hintaan ja hoitaa paperit ja muut.

Toki rahoitus on kalliimpaa kuin Teslalta suoraan otettuna uusi.
 
Huomasin tänään että navigaattorin latureiden listasta löytyy muitakin kun superchargereita, näköjään "virta" merkkiset laturit löytyy, onko nuo olleet jo pidempään?
 
Huomasin tänään että navigaattorin latureiden listasta löytyy muitakin kun superchargereita, näköjään "virta" merkkiset laturit löytyy, onko nuo olleet jo pidempään?
Taisivat tulla muutama viikko sitten. Vielä puuttuu paljon.
 
Taisivat tulla muutama viikko sitten. Vielä puuttuu paljon.
No toki, puuttuu ihan älyttömän paljon. Lähinnä noissa on näin talvella kiva kun saa sen akun esilämmityksen aktivoitua muihinkin latureihin kun superchargereihin. Jos tuo lista olisi joskus oikeasti kattava niin elämä helpottuisi
 
Millä perusteella eurooppaan tulee model3 kiinasta ja usasta? Onko ihan sattumankauppaa saako mic vai fremontin kasaaman auton?
Sattui silmään yt video missä verrattiin 21 ja 22 model3 eikä varauksetta ollut tyytyväinen uudempaan versioon: oven alaosassa enemmän kovaa muovia, aurinkoläpän kiinnitysmagneetti heikko, joten läppä repsottaa ja keskikonsolin kyynärnoja ei tahdo oikein lukittua paikoilleen.
Jotain hyvääkin muutosta sentään löysi: ainakin perffissä oven yläosan panelointi ja alcantaran tapainen päällyste ovessa.
Onkohan ajovaloihin tulossa parannusta, niitä ollaan odotettu reilu vuoden ajan?
 
Millä perusteella eurooppaan tulee model3 kiinasta ja usasta? Onko ihan sattumankauppaa saako mic vai fremontin kasaaman auton?
Sattui silmään yt video missä verrattiin 21 ja 22 model3 eikä varauksetta ollut tyytyväinen uudempaan versioon: oven alaosassa enemmän kovaa muovia, aurinkoläpän kiinnitysmagneetti heikko, joten läppä repsottaa ja keskikonsolin kyynärnoja ei tahdo oikein lukittua paikoilleen.
Jotain hyvääkin muutosta sentään löysi: ainakin perffissä oven yläosan panelointi ja alcantaran tapainen päällyste ovessa.
Onkohan ajovaloihin tulossa parannusta, niitä ollaan odotettu reilu vuoden ajan?
-21 mallissa tuli uudet valot jo ja niillä kyllä näkee.
Mikä tämä video on? Koska mielestäni yläosassa on jo tuollainen alcantran tapainen jo -21 mallissa.
Ettei vaan verrattaisi -20 ja -21 refresh.

Edit. Lienee tämä video.


Näyttäisi olevan alkupään 21 ja sen takia vielä vanhat ovet vaikka uusi keskikonsoli.
 
Viimeksi muokattu:
Millä perusteella eurooppaan tulee model3 kiinasta ja usasta? Onko ihan sattumankauppaa saako mic vai fremontin kasaaman auton?
Sattui silmään yt video missä verrattiin 21 ja 22 model3 eikä varauksetta ollut tyytyväinen uudempaan versioon: oven alaosassa enemmän kovaa muovia, aurinkoläpän kiinnitysmagneetti heikko, joten läppä repsottaa ja keskikonsolin kyynärnoja ei tahdo oikein lukittua paikoilleen.
Jotain hyvääkin muutosta sentään löysi: ainakin perffissä oven yläosan panelointi ja alcantaran tapainen päällyste ovessa.
Onkohan ajovaloihin tulossa parannusta, niitä ollaan odotettu reilu vuoden ajan?
Karvalakit tulee Kiinasta ja long ranget jenkeistä tällä hetkellä kolmosen osalta sekä Y mallit Kiinasta. Uudistus lamppuihin tulee Saksan tehtaan y malleihin kunhan ne toimitukset ensi vuonna alkavat. Niin kuin tege mainitsi paremmat lamput tuli jo mutta nämä voisko sanoa 3 generaation etulyhdyt tulevat aikanaan tod näk myös kaikkiin y/3 missä voidaan kohdistaa paremmin lamppuja. Nähtäväksi jää tuleeko myös parannusta valotehoon.
 
Karvalakit tulee Kiinasta ja long ranget jenkeistä tällä hetkellä kolmosen osalta sekä Y mallit Kiinasta. Uudistus lamppuihin tulee Saksan tehtaan y malleihin kunhan ne toimitukset ensi vuonna alkavat. Niin kuin tege mainitsi paremmat lamput tuli jo mutta nämä voisko sanoa 3 generaation etulyhdyt tulevat aikanaan tod näk myös kaikkiin y/3 missä voidaan kohdistaa paremmin lamppuja. Nähtäväksi jää tuleeko myös parannusta valotehoon.
Mikä on tämä gen 3 valot? Vai vaan uumoilua että voisi tulla?
 
Joo, mutta mikä noista tekee Gen3? Onko niissä erilaista rautaa vai vain softaa?
Although the Tesla Model 3 and Y cars made in the United States and China have LED project headlights but do not have adaptive matrix LEDs. Because in the precision matrix LED headlights each LED can be controlled via the ECU, Tesla used these lights to project the company’s name on the wall.
Tuo oli toisessa artikkelissa eli uutuutena adaptiivinen.
 
Prse tätä forumisoftaa kun lainaus ei toimi joka toisella kerralla. Joka tapauksessa, tuo ei vastaa mitenkään siihen onko se rautaa vai softaa.
 
Tommosta tulossa
Mun käsittääkseni nuo oli raudaltaan tismalleen samat valot mitä model 3 tuli 2021 refreshissä. Nykyisissä matrixeissahan ne valot jo liikkuu?

Mitään varmaa tietoahan ei ole mihinkään suuntaan. Jo vuosi sitten tammikuussa jotkut sivustot väittivät että 2021 mallin valot päivityisivät tekemään asioita, tiedä sitten.

 
Viimeksi muokattu:
Erilainen on led ja matrixled umpiot. Ei saa softalla muutettua.
Bjornin videossa näkyy kyllä näissä gen2 valoissa nuo "ledit".
Jotenkin tuntuu, että joko sieltä puuttuu se ohjauslaite tai sitten se on mutta eivät ole vielä saaneet vain softaa kuntoon.
 
Tuon valojutun kun tietäisi niin voisi jo laittaa tilausta sisään, jos siis nyt ostetun Teslan valot päivittyisi toimimaan niin että yöllä saisi ajella kokoajan pitkät päällä häikäisemättä muita. Tulee ajeltua nykyään melko paljon pimeässä.
 
Tästä kuvasta näkee nykyisen 2021 mallin valoja, tuosta huomaa miten yksittäiset pikselit ovat eri voimakkuuksisia jne. Se että pystyykö niitä jälkikäteen muuttamaan, en tiedä, mutta ei kukaan varmaan varmuudella tiedä paitsi tesla itse. Joka tapauksessa valot liikkuvat ja yksittäiset pikselit vaihtavat kirkkauksiaan
 

Liitteet

  • 3D5EEE85-871A-4BC0-A24C-023F67073460.jpeg
    3D5EEE85-871A-4BC0-A24C-023F67073460.jpeg
    46 KB · Luettu: 120
Tästä kuvasta näkee nykyisen 2021 mallin valoja, tuosta huomaa miten yksittäiset pikselit ovat eri voimakkuuksisia jne. Se että pystyykö niitä jälkikäteen muuttamaan, en tiedä, mutta ei kukaan varmaan varmuudella tiedä paitsi tesla itse. Joka tapauksessa valot liikkuvat ja yksittäiset pikselit vaihtavat kirkkauksiaan
Totta. Kyllä ne nykyään liikkuu, mutta käsittääkseni tulevat Matrix ledivalot eivät häiritse vastaantulijaa niin kuin nykyiset softalla ohjatut ledit.
 
Totta. Kyllä ne nykyään liikkuu, mutta käsittääkseni tulevat Matrix ledivalot eivät häiritse vastaantulijaa niin kuin nykyiset softalla ohjatut ledit.

Softalla noitakin ohjattaisiin. Onhan tuota teknologiaa kohta vuosikymmen jo ollut myynnissä (siis muilla valmistajilla). Eli onko ne sitten pelkästään softamuutoksen takana, vai puuttuuko nykyvaloista jotain minkä takia ne eivät toimi jää edelleen kysymykseksi.
 
Totta. Kyllä ne nykyään liikkuu, mutta käsittääkseni tulevat Matrix ledivalot eivät häiritse vastaantulijaa niin kuin nykyiset softalla ohjatut ledit.
Silti nuo lamput saattaa fyysisesti olla samat, mutta mistäs sen tietää ennenkun niitä uusia tulee ulos. Se onkin sitten mielenkiintoisempi kysymys että JOS rauta on samaa, niin tuoko tesla vanhempiin päivitystä? Veikkaan että ei tuo, ei ainakaan ilmaiseksi
 
Silti nuo lamput saattaa fyysisesti olla samat, mutta mistäs sen tietää ennenkun niitä uusia tulee ulos. Se onkin sitten mielenkiintoisempi kysymys että JOS rauta on samaa, niin tuoko tesla vanhempiin päivitystä? Veikkaan että ei tuo, ei ainakaan ilmaiseksi

Track record ainakin on kohtuu hyvä että jos vanhemmissa autoissa on oikea rauta niin päivitys tulee niihinkin.
 
Tesla tuonut lämmitettävän ohjauspyörän myyntiin 2021 SR+ yhdessä bundlena lämmitettävien takapenkkien kanssa. Hinta ei oo edes paha, sama kun pelkät penkit ennen. Taidan ostaa
 

Liitteet

  • 819F1C5D-BA37-4EEF-8A46-1160CD114E73.png
    819F1C5D-BA37-4EEF-8A46-1160CD114E73.png
    1,1 MB · Luettu: 151
Viimeksi muokattu:
Ei oo kaikki 2021 mallit tosin, vain 2021/04 jälkeen valmistetut ilmeisesti.
Joo oli menny koko asian julkistus iteltä ohi, ilmeisesti kuukausi sitten tesla ilmotellu asiasta. Marraskuun jälkeen vastaanotetut saa ilmeisesti paketin ilmaisena päivityksenä, ja jatkossa myös halvimmasta model 3 löytyy vakiona sekä lämmitetyt takapenkit että lämmitetty ratti. Kävin katselemassa niin Long Rangesta oli poistettu maininta näistä ambient valoista mikä ennen sivuilla oli, onkohan tesla tarjoamassa jalkatilan valoja myös kaikkiin kun eivät asiasta enää mainitse?
 
Joo oli menny koko asian julkistus iteltä ohi, ilmeisesti kuukausi sitten tesla ilmotellu asiasta. Marraskuun jälkeen vastaanotetut saa ilmeisesti paketin ilmaisena päivityksenä, ja jatkossa myös halvimmasta model 3 löytyy vakiona sekä lämmitetyt takapenkit että lämmitetty ratti. Kävin katselemassa niin Long Rangesta oli poistettu maininta näistä ambient valoista mikä ennen sivuilla oli, onkohan tesla tarjoamassa jalkatilan valoja myös kaikkiin kun eivät asiasta enää mainitse?
Tai sitten on joku komponenttipula ja näitä ei tule laisinkaan.
LR oli yhdessä vaiheessa ovikoteloiden valot myös jätetty pois mutta sitten tekivät paluun myöhemmin. Taisi olla jotain viime vuoden puolella olevia kokoonpanoja. Sama kuin, että himmentyvät peilit olivat poissa hetken ja sitten tekivät paluun.
 
Amerikassa on primitiiviset lait vielä ajovalojen suhteen. Lieköhän teslan kotimarkkinan nihkeys osaltaan tiettyjen asioiden takana aka. mihin käytetään rajalliset r&d resurssit. Ehkä toi bidenin paketti mahdollistaa fiksummat valot autoihin amerikassa(kin).

 
Oletteko huomanneet model 3:n uudessa 2021.40.X päivityksessä on muutettu nelivedon käyttäytymistä liukkaalla? Väitän että tunnen eron ja sudittaa takapäätä aiempaa vähemmän eli voimaa on edessä enemmän. Samalla parantunut pidon tunne ja vetää penkkiin vähän rajummin. Regeniä on myös jossain kohtaa vuotta parannettu ja liukkaallakaan ei juuri irtoa tiestä. Hyviä ja kaivattuja päivityksiä.
 
Täällä on tainnut olla aika vähän keskustelua m3 karvalakin rangen kasvusta 500km:iin. Aika tervetullut muutos vaikka kiihtyvyys hiukan heikentyykin.
Viime talvena lfp:lla taisi olla vaikeuksia kylmälataamisen kanssa. Onko nyt tullut kovien pakkasten myötä käytännön kokemuksia lataustehojen suhteen, tilanne kohentunut viime talvesta?
 
Täällä on tainnut olla aika vähän keskustelua m3 karvalakin rangen kasvusta 500km:iin. Aika tervetullut muutos vaikka kiihtyvyys hiukan heikentyykin.
Viime talvena lfp:lla taisi olla vaikeuksia kylmälataamisen kanssa. Onko nyt tullut kovien pakkasten myötä käytännön kokemuksia lataustehojen suhteen, tilanne kohentunut viime talvesta?
Lataus on kyllä nopeaa jos menee esilämmityksen kanssa paikalle, eli navigoi sinne superchargerille ja auto lämmittää itsensä automaattisesti. Tällöin päästään helposti yli 100kw lahausnopeuksiin. Jos taas kylmiltään menee niin kyllä siinä hetki ladatessa menee että akku lämpee ja lukemat nousee.
 
Lataus on kyllä nopeaa jos menee esilämmityksen kanssa paikalle, eli navigoi sinne superchargerille ja auto lämmittää itsensä automaattisesti. Tällöin päästään helposti yli 100kw lahausnopeuksiin. Jos taas kylmiltään menee niin kyllä siinä hetki ladatessa menee että akku lämpee ja lukemat nousee.
Kartalle on ilmestynyt uusimmassa softapäivityksessä vissiin myös muita latureita, joten nykyisin voi navigoida monille random-latureillekin ja saada pakotettua sen avulla esilämmityksen päälle.
 
Täällä on tainnut olla aika vähän keskustelua m3 karvalakin rangen kasvusta 500km:iin. Aika tervetullut muutos vaikka kiihtyvyys hiukan heikentyykin.
Viime talvena lfp:lla taisi olla vaikeuksia kylmälataamisen kanssa. Onko nyt tullut kovien pakkasten myötä käytännön kokemuksia lataustehojen suhteen, tilanne kohentunut viime talvesta?

ILP autoissa on softassa joku bugi, hurjasti raporttia facessa jotta ei lämpene välillä kabiini ja välillä taas tarkenee liikaakin. Kovilla pakkasilla esiintyy tuo ongelma.
 
Kartalle on ilmestynyt uusimmassa softapäivityksessä vissiin myös muita latureita, joten nykyisin voi navigoida monille random-latureillekin ja saada pakotettua sen avulla esilämmityksen päälle.
On tää kyllä käsittämätöntä ettei vieläkään saa akun lämmitystä manuaalisesti päälle tai pois vaan täytyy kikkailla ties miten. Lisäks hieman ärsyttää joka vuosi muuttuvat lämmitysperiaatteet ilman ilmoituksia. Tai no onhan noita cold weather improvements päivityksiä tullu mutta ois ihan kiva tietää mitä päivityksissä konkreettisesti on.
 
On tää kyllä käsittämätöntä ettei vieläkään saa akun lämmitystä manuaalisesti päälle tai pois vaan täytyy kikkailla ties miten. Lisäks hieman ärsyttää joka vuosi muuttuvat lämmitysperiaatteet ilman ilmoituksia. Tai no onhan noita cold weather improvements päivityksiä tullu mutta ois ihan kiva tietää mitä päivityksissä konkreettisesti on.
Teslassa nyt sentään saa edes jotenkin sen lämmityksen joskus päälle. Monissa muissa autoissa se ei onnistu alkuunkaan. Sen lisäksi olisi vielä hyvä tietää se akun lämpötila... On kyllä tosiaan aika surkeaa, että tuollaisia varten pitää a) osata säätää jonkun OBD-lukijan + kännykän kanssa + b) toivoa että autovalmistaja osaa tarjota jonkun kikka6:sen jolla lämmöt saa päälle.

Sinänsä ei tarvitsisi olla erikseen lämmitys ja jäähdytysnappia akulle, vaan voisi olla vaan yleinen "prepare for fast charging" nappi, jonka voi pistää päälle ja joka tarpeen mukaan joko lämmittää tai jäähdyttää akkua riippuen siitä, että mikä on akun lämpötila nyt vs. ulkolämpötila? Ja tietty jos lämpötila on jo valmiiksi optimisektorissa, niin ei tarvitse tehdä mitään.
 
Teslassa nyt sentään saa edes jotenkin sen lämmityksen joskus päälle. Monissa muissa autoissa se ei onnistu alkuunkaan. Sen lisäksi olisi vielä hyvä tietää se akun lämpötila... On kyllä tosiaan aika surkeaa, että tuollaisia varten pitää a) osata säätää jonkun OBD-lukijan + kännykän kanssa + b) toivoa että autovalmistaja osaa tarjota jonkun kikka6:sen jolla lämmöt saa päälle.

Sinänsä ei tarvitsisi olla erikseen lämmitys ja jäähdytysnappia akulle, vaan voisi olla vaan yleinen "prepare for fast charging" nappi, jonka voi pistää päälle ja joka tarpeen mukaan joko lämmittää tai jäähdyttää akkua riippuen siitä, että mikä on akun lämpötila nyt vs. ulkolämpötila? Ja tietty jos lämpötila on jo valmiiksi optimisektorissa, niin ei tarvitse tehdä mitään.
Joo eipä sen nii väliä miten tuo nappi ois nimetty, mutta yhtäkaikki hieman ärsyttää teslan ja muskin kalifornialähtöisyys näissä ratkaisuissa sekä se, että käyttäjille ei tarjota mitään tietoa siitä miten systeemit toimivat. No itsellä löytyy tuo obd-lukija että saahan nuo tuolta kaivettua ulos ja onneksi sentään on keinoja kikkailla akun lämmitys päälle, tosin yhtä monesti sen haluais saada pois päältä. Battery heater on/off ois itelle se yksinkertasin ja paras ratkasu. Toki se silti sais olla mukana noissa muskin automaatioissa, mutta ihan aina ei ajatukset mee yks yhteen siitä mikä ois tarpeellista. Jäähdytyksen osalta tesla ei muutenkaan päästä akkua niin kuumaksi että sitä tarvitsisi jäähdyttää ennen laturille menoa.
 
En oo ihan varma mistä puhut, mutta meidän M3 lämpiää oikein mukavasti ja tehokkaasti

Ainakin ILP-vehkeissä on aika monessa ongelmia, taitaa olla talven puhutuin aihe tällä hetkellä. Model 3 ei ole kyllä koskaan mukavasti lämmennyt, sieltä tulee aina hieman mitä sattuu riippuen softaversiosta, välillä paahtuu samassa asteessa ja välillä ei. Yleensähän se välillä puhaltaa lujaa, sitten himmenee, sitten tajuaa et pitäis varmaan taas lämmittää ja sitä rataa.
 
Hyvä ajatus, mutta autot on suunniteltava idiootteja silmällä pitäen.
Toki, siksi automaatio pysyköön taustalla eikä noin oleellista asiaa kuin akun lämpötilan hallinta jätetä vain idiooteille. Tosin se idiootti saattaa olla myös siellä koodauspuolella.

Ja samalla ajattelutavalla musk vois seuraavaks ottaa manuaaliset lasien lämmittimet pois ettei idiootit käytä väärin.
 
Onko joku päässyt joka on ajanut vanhemmalla SR+ mallilla kokeilemaan tuota uutta 6,1sec kiihtyvyydellä olevaa karvalakkia? Huomaako käytännön eroa?

Onko tuo LR raketti verrattuna tuohon Standard rangeen käytännössä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 796
Viestejä
4 499 143
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom