Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole huomannut. Nyt talvirajoitukset ja 120 se vain antaa vaikka tien vieressä 100.Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.
Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.
Tämä. Ei nyt vielä pitkään ole Tesla ollut mutta tämä on ehtinyt ärsyttämään. Toisessa ketjussa jo kerroinin, mutta melkein päivittäin ajan tuota Vanhaa Porintieta/VIhdintietä ja siellä ton karttadatan mukaan rajoitus on 50. Välillä tunnistaa merkistä 80 nopeuden mutta heti kohta tiputtaa takasi 50. Eli ei oikein pysty autopilottia siellä käyttämäänToinen hauska on karttadatabugit esim. kehä III:lla motarien alituksissa: vivusta vetämällä vakkarissa on motarinopeus eikä se kehän 80.
Karttadataperusteisuus ei ole niin hyvä, kun data on päin helvettiä vuodesta toiseen.
Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.
Koska Teslan softa ja 5 vuotta muita edellä.Minkä ihmeen takia?
Onhan se nyt vähän perseestä, että auto vetää satasen talvinopeusalueella vakkariin 120 + offset.
Taitaa tuo merkkien luku olla vain ”demo” mutta käytännön arvoa ei ole.
Voin vahvistaa että näin käy ja auto myös reagoi näihin. Mutta sitten jännä on että jos tietyömaa on poistunut niin tietyömaan aikainen nopeusrajoitus kummittelee vielä pitkään alueella. :oNo ainakin tietyöalueilla hitaammat 30-40 rajoitukset päivittyy kyllä ruudulle, kun merkin ohi ajaa. Tuskin karttadatasta tulee sentään?
Tämä. Ei nyt vielä pitkään ole Tesla ollut mutta tämä on ehtinyt ärsyttämään. Toisessa ketjussa jo kerroinin, mutta melkein päivittäin ajan tuota Vanhaa Porintieta/VIhdintietä ja siellä ton karttadatan mukaan rajoitus on 50. Välillä tunnistaa merkistä 80 nopeuden mutta heti kohta tiputtaa takasi 50. Eli ei oikein pysty autopilottia siellä käyttämään
Ei kai se range ole millään sähkärillä ongelma, mutta pitää vaa varautua karvalakilla pysähtymään 2-2,5t välein kahvi/syönti tauolle. Long rangella sit pitemmät matkat paukuttaa talvella jos haluaa 3,5-4 tuntia ajella yhtä soittoa. Pakkanen ja kaasujalka vaikuttaa rangeenOlen miettinyt m3 sr vs kia ev6. Hinta ja saatavuus m3 puolella joten se lähtenee tilaukseen. Joku usa-youtube väitti että vm 22 olisi parempi äänieristys katossa ja harmaa väri ilman lisähintaa. Onkohan tämä myös eurooppaa koskeva muutos? Teslan conffi ilmoittaa ainakin värin edelleen extra-hinnalla.
Kokemuksia talvella karvalakki-m3:lla rukalle, pääseekö oulun kautta ilman jännittäviä käänteitä?
Tesla ilmoittaa uudelle perusmallille toimintasäteeksi 510 km ja long rangelle 638 km. Long rangella pääsee 25% pidemmälle. Eli jos esimerkissäsi perusmallilla on pysähdys 2-2.5h välein, niin long rangella sitten olisi vastaavasti 2.5-3h.Ei kai se range ole millään sähkärillä ongelma, mutta pitää vaa varautua karvalakilla pysähtymään 2-2,5t välein kahvi/syönti tauolle. Long rangella sit pitemmät matkat paukuttaa talvella jos haluaa 3,5-4 tuntia ajella yhtä soittoa. Pakkanen ja kaasujalka vaikuttaa rangeen
Ei kai se range ole millään sähkärillä ongelma, mutta pitää vaa varautua karvalakilla pysähtymään 2-2,5t välein kahvi/syönti tauolle. Long rangella sit pitemmät matkat paukuttaa talvella jos haluaa 3,5-4 tuntia ajella yhtä soittoa. Pakkanen ja kaasujalka vaikuttaa rangeenOlen miettinyt m3 sr vs kia ev6. Hinta ja saatavuus m3 puolella joten se lähtenee tilaukseen. Joku usa-youtube väitti että vm 22 olisi parempi äänieristys katossa ja harmaa väri ilman lisähintaa. Onkohan tämä myös eurooppaa koskeva muutos? Teslan conffi ilmoittaa ainakin värin edelleen extra-hinnalla.
Kokemuksia talvella karvalakki-m3:lla rukalle, pääseekö oulun kautta ilman jännittäviä käänteitä?
Pääsee kai sitä karvalakillakin vaikka sen 4t talvella kun ajat 50kmh tj... Pointti vaan on se kun eka pätkä täydellä akulla helppo osuus varsinkin jos esilämmitetty auto. Isoin hankaluus se kahvitauon jälkeinen matka jos pitää päästä päämäärään vaikka vielä 500km ja kahvitauolta oot kerennyt ladata sr+ mallin esim. 74% kun samassa ajassa nopeammin latautuvat long range olisi vaikka 85%. Tämä siis vain esimerkki ja toinen seikka lienee merkittävä on se löytyykö juuri sopiva pikalataus asema matkan varrelta juuri sopivasti esim jos sr+ range vetelee viimeisiään nii pakko pysähtyä vaikka ennakkoon jolloin ei voi niin tarkasti ajaa tankkia tyhjäksi. Silloin voi olla siis karvalakissa jäljellä vaikka 53km kun ei enää uskalla arpoa riittääkö akku seuraavalle asemalle. Nämä siis vain pelkkiä esimerkkejä todellisuudesta jolloin isompi akku antaa enemmän pelivaraa.Tesla ilmoittaa uudelle perusmallille toimintasäteeksi 510 km ja long rangelle 638 km. Long rangella pääsee 25% pidemmälle. Eli jos esimerkissäsi perusmallilla on pysähdys 2-2.5h välein, niin long rangella sitten olisi vastaavasti 2.5-3h.
Itselle sopisi kyllä kun en espoo-tampere väliä pidempää matkaa omalla autolla ajanut varmaan 20 vuoteen.
Sisältää luovutusasiakirjojen laatimismaksun 600 €Nyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te (ilman mitään lisiä, renkaita jne). Mistä tuo 2te pompsahdus tulee? Eikö rahoituksessa ole valtion sähköautotukea laskettu mukaan? Entäs verot, onko 48,6te hinnasta jo niistetty se pois?
Eli ilman mitään lisiä, paljon lopulta maksaa valkoinen m3 sr ja mitä extraa voi ottaa jotta hinta olisi alle maagisen 50te?
Ja sitten toinen ihmettelyn aihe: saako uuden m3 melkeinpä halvemmalla kuin hetken käytetyn???
Tilaukseen vaan nopeastiNyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te (ilman mitään lisiä, renkaita jne). Mistä tuo 2te pompsahdus tulee? Eikö rahoituksessa ole valtion sähköautotukea laskettu mukaan? Entäs verot, onko 48,6te hinnasta jo niistetty se pois?
Eli ilman mitään lisiä, paljon lopulta maksaa valkoinen m3 sr ja mitä extraa voi ottaa jotta hinta olisi alle maagisen 50te?
Ja sitten toinen ihmettelyn aihe: saako uuden m3 melkeinpä halvemmalla kuin hetken käytetyn???
Käytetystä koitetaan pyydellä enemmän koska uusien tuotanto töksähtelee eikä välttämättä saa samanlaisesta varustusta kuin vuosi takaperin // komponenttipula.
Joo valkoinen sisusta, ulkoväri musta, harmaa tai sininen 1.2k ja rengassettejä ei lasketa 50k hintaan mukaan, jolloin saa sen 2k euron alennuksen.Tilaukseen vaan nopeasti
Hinta on 48 700€ -2000€. Eli 46 700€. Kannattaa ottaa perus Model 3, koska ei taida saada mitään lisää?
18" vanteilla ajomatka olisi 510km.
Ei hajuakaan vain arvaus että tulee huhtikuusta alkaen aikaisintaan valmistukseen blade lfp akku Tesla y sr ja toimitukset Suomeen touko-kesäkuussa. Päättelin vain että käyttäisivät tuota 19% energiatiheämpää lfp akkua juuri y malleissa, jotta ero olisi lähempänä tuota Tesla 3 karvalakin wltp.Onkos mitään huhua tai valistuneita arvauksia liikkeellä, että milloin "standard range" Model Y olisi tulossa eurooppaan?
Eikös valkoinen sisusta ja väri mene rajan yli? Eli joko tai.Joo valkoinen sisusta, ulkoväri musta, harmaa tai sininen 1.2k ja rengassettejä ei lasketa 50k hintaan mukaan, jolloin saa sen 2k euron alennuksen.
Rengassetit kyllä lasketaan mukaan 49999€ hintaan. Mutta talvirenkaita ei lasketa, eli ne kyllä tarvittaessa saa ottaa.Joo valkoinen sisusta, ulkoväri musta, harmaa tai sininen 1.2k ja rengassettejä ei lasketa 50k hintaan mukaan, jolloin saa sen 2k euron alennuksen.
Just näinEikös valkoinen sisusta ja väri mene rajan yli? Eli joko tai.
Vetokoukun tietysti voi asennuttaa jälkikäteenRengassetit kyllä lasketaan mukaan 49999€ hintaan. Mutta talvirenkaita ei lasketa, eli ne kyllä tarvittaessa saa ottaa.
"Tärkein" tai ainakin hyödyllisin, eli vetokoukku meni jotain 20€ liian kalliiksi, eli sitä ei saisi.
Silloin siihen ei saa vetomassaa.Vetokoukun tietysti voi asennuttaa jälkikäteen
VetokoukkuSilloin siihen ei saa vetomassaa.
Joo. 3 malliin saa kyllä koukun kun kysyy. Siis ainakin tilausvaiheessa.Vetokoukku
Erityislujasta luokan II teräksestä valmistettu vetokoukku, jonka vetokyky on jopa 1 600 kg
Voidaan ostaa toimituksen jälkeen.
Ainakin tuolleen lukee model y kohdalla. 3 ei ainakaan ole tällä hetkellä kohtaa ottaa koukku jo asennettuna niin kuin oli alku vuodesta, mutta kysymällä selviää onko sama homma kolmosella että asennettuna jälkikäteen vetomassaa on. Varmaan tosiaan joutuu käyttää teslalla asennettuna, muuten jos koukkupajalla asennuttaa ei ole vetomassaa?
Ei saa jälkikäteen. Pitää ottaa tilatessa tiskin alta.Joo. 3 malliin saa kyllä koukun kun kysyy. Siis ainakin tilausvaiheessa.
Vetomassaa ei luultavasti saa jälkikäteen lisättyä.
Nyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te
Latausta saa rajoita 1A välein suoraan autosta, jostain 5A -> ylöspäin. Voimavirta töpö on hyväIhan puhtaasti mielenkiinnosta kysyen, ei ole siis ostohousut jalassa. Paljon karkeasti Teslan päivitykset on kooltaan wifin kautta? ja Jos vaikka tulee taloon vieras matkalaturin kanssa tai sitten suoralla sähköllä auton omalla laturilla (löytyy lämpötolppa missä sekä ajastettu sekä jatkuva schuko ja 16A voimavirta (ei saa vakiona mistään tuollaista tolppaa, joku tätä kysyisi kuitenkin. Itse olen sähkömies ammatiltani niin rakentelin tuollaisen. Voimavirtavalmius alunperin tarkoitettu muuta hommaa varten.)) Niin saako myös voimavirran kautta virranottoa lataukseen rajoitettua ja millaisin pykälin amppeereissa pääsulakkeiden keston turvaamista ajatellen?
Talosta kyllä löytyy nopea netti ja käytännössä koko pihan kattava mesh-wifi mutta ihan mielenkiinnosta miettien jos tulee vieras Teslan kanssa ja tarvii nettiä päivitykseen sekä sähköä lataukseen niin tuota ajatellen lähinnä asiaa tulin miettineeksi. Mitä muuten sähköautojen järjestelmät yleensä tykkää mesh-verkoista? Äänentoistopuolelta esimerkkinä Sonos ei oikein tykkää toimia mesh-verkoissa.
En minä murehdi vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa mietin. Esim. Päivitysten koko sellainen mikä kiinnostaa ja tuo mesh tuki. Ilmeisesti Googlen perusteella 3gen wall chargerilla ollut WPA3 kanssa ongelmia. Joillain myös Mesh kanssa mutta liekkö jo päivityksellä korjattu.Eikö teslassa voi vaihtaa lataustehoa suoraan appsilla 4g:n yli? Wifiä ei tarvitse mihinkään? Jos haluaa kuormanhallinnan / muuta älykkyyttä lataukseen, niin silloin kannattaa hommata älykäs latausasema ja liittää se verkkoon. Latausasema osaa kyllä kertoa autolle, että nyt vähennetään tehoja.
Itse en kyllä murehtisi mistään tuttavien/sukulaisten teslojen softapäivityksistä. Päivittäköön kun ovat taas kotona.
Päivitykset eivät ole kovin isoja kun ne tulee paloina eli jotain 100-500Mt. Joskus jos pitää niin puskevat koko softan mutta se on taas 2-3Gt.En minä murehdi vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa mietin. Esim. Päivitysten koko sellainen mikä kiinnostaa ja tuo mesh tuki. Ilmeisesti Googlen perusteella 3gen wall chargerilla ollut WPA3 kanssa ongelmia. Joillain myös Mesh kanssa mutta liekkö jo päivityksellä korjattu.
Tää taitaa olla Teslajonin tapaus? Saikohan se tätä väsytystaistelun voittoa hyödynnettyä lainkaan, vai joko koko heppu menehtyi koronan aiheuttamaan stressiin?Maalipinnasta asiaa
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Nyt ensimmäinen päätös kuluttajariitalautakunnasta ja kuluttajan puolella.
Ei pikaisesti googlattuna taida olla Tesla-Jonin, ellei sitten googlatut faktat ole vähän epätarkkoja, päätöksessä sanotaanTää taitaa olla Teslajonin tapaus? Saikohan se tätä väsytystaistelun voittoa hyödynnettyä lainkaan, vai joko koko heppu menehtyi koronan aiheuttamaan stressiin?
Jos tulee vieras vierailulle ja kerta nopea netti löytyy niin mielelläni tarjoan mahdollisuuden tuolle. Voi asentua rauhassa yön yli kun auto on parkissa vähintään yöunien ajan.Meillä M3 toimii hyvin mesh-verkossa. Mutta vähän ihmetyttää se, että miksi kukaan haluaisi kyläilemässä alkaa päivittämään auton ohjelmistoa...
Tää lienee yks toinen kuka on myös FBssa kertonut tästä että odotteli päätöstä.Tää taitaa olla Teslajonin tapaus? Saikohan se tätä väsytystaistelun voittoa hyödynnettyä lainkaan, vai joko koko heppu menehtyi koronan aiheuttamaan stressiin?