Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.
 
Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.
En ole huomannut. Nyt talvirajoitukset ja 120 se vain antaa vaikka tien vieressä 100.

Asetuksista voi säätää että otetaanko vakkari/AP nopeus merkistä minkä näyttö näyttää vai nykyisestä nopeudesta mitä ajat. Ja sitten voi säätää offsettiä numeraalisesti tai prosenteilla. Jos offset on käytössä ja nopeudet merkistä se heittää aina offsetin verran extraa päälle. Vaikka itse tykkäisin että olisi liikennemerkin nopeus + halutessa rullasta extraa.
 
Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.

Onhan se nyt vähän perseestä, että auto vetää satasen talvinopeusalueella vakkariin 120 + offset. Toinen hauska on karttadatabugit esim. kehä III:lla motarien alituksissa: vivusta vetämällä vakkarissa on motarinopeus eikä se kehän 80.

Karttadataperusteisuus ei ole niin hyvä, kun data on päin helvettiä vuodesta toiseen.
 
Toinen hauska on karttadatabugit esim. kehä III:lla motarien alituksissa: vivusta vetämällä vakkarissa on motarinopeus eikä se kehän 80.

Karttadataperusteisuus ei ole niin hyvä, kun data on päin helvettiä vuodesta toiseen.
Tämä. Ei nyt vielä pitkään ole Tesla ollut mutta tämä on ehtinyt ärsyttämään. Toisessa ketjussa jo kerroinin, mutta melkein päivittäin ajan tuota Vanhaa Porintieta/VIhdintietä ja siellä ton karttadatan mukaan rajoitus on 50. Välillä tunnistaa merkistä 80 nopeuden mutta heti kohta tiputtaa takasi 50. Eli ei oikein pysty autopilottia siellä käyttämään :(
 
Taitaa tuo merkkien luku olla vain ”demo” mutta käytännön arvoa ei ole.
 
Kyllä ne merkit motarilla luetaan ja näyttöön päivittyy rajoitus, mutta vakkari ei ala muuttelemaan nopeuksia itsekseen. Mikä on kyllä hyvä juttu, kun tuosta ominaisuudesta itse en ainakaan välitä.

Ei ainakaan mulla lue, näkee selvästi siitä että FSD-visualisoinnissa sitä liikennemerkkiä ei ole olemassa moottoritieosuuksilla, ikinä ei renderöi sitä sinne. Muilla teillä kyllä.
 
Onhan se nyt vähän perseestä, että auto vetää satasen talvinopeusalueella vakkariin 120 + offset.

Niin no vetääkö se? Muistan kyllä tämänlaista tapahtuneen joskus tämän vuoden keväällä, mutta sittemmin ei enää moottoritiellä ole vakkari puuttunut ajonopeuteen. Toki riippuu varmaan missä ajelee, mutta ainakin omilla kulmilla muutosta on tapahtunut. Se on tuo kehätie nykyään ainoa, missä vakkari tykkää sooloilla tietyissä kohdissa.

Taitaa tuo merkkien luku olla vain ”demo” mutta käytännön arvoa ei ole.

No ainakin tietyöalueilla hitaammat 30-40 rajoitukset päivittyy kyllä ruudulle, kun merkin ohi ajaa. Tuskin karttadatasta tulee sentään?
 
No ainakin tietyöalueilla hitaammat 30-40 rajoitukset päivittyy kyllä ruudulle, kun merkin ohi ajaa. Tuskin karttadatasta tulee sentään?
Voin vahvistaa että näin käy ja auto myös reagoi näihin. Mutta sitten jännä on että jos tietyömaa on poistunut niin tietyömaan aikainen nopeusrajoitus kummittelee vielä pitkään alueella. :o
 
Tuo merkkien luku ja niihin reagointi riippuu ihan kuun asennosta. Joskus se toimii ja joskus ei. Suurimmaksi osaksi ei.

Jos ajaa normaalia tietä ja aktivoi 80km/h APn niin jos tulee merkki että 50km/h. Vauhti tippuu siihen ja nousee kun tulee esim. 60. Aina 80 asti. Mutta jos tulee 100 merkki niin nopeus ei nouse koska AP aktivoitu 80 alueella vaan pitää täppää ruudulta.

Jos käyttää offsettia se heittää aina tuon nopeuden päälle sen arvon.

AP ei aina kuitenkaan toimi näin vaan pitääkin alemman nopeuden vaikka nopeus olisi vaihtunut jo 80 ja pitää täppää ruudulta.

Motarilla taas voit säätä AP kanssa rullalla nopeutta miten haluat mutta merkkeihin ei kuitenkaan reagoida vaikka 120 alueen jälkee tulee tietyö missä 100, 80, 60 jne. Lukemat toisinaan päivittyy ruutuun mutta ei välttämättä aina.

Nyt kun on Hämeenlinnan väylälle tullut talvinopeudet niin kun pistää AP päälle on maksimi 120 vaikka pitäisi olla 100 tai 80. Ledi nopeusmerkkejä auto ei osaa lukea.

Normaali vakkari tiettävästi toimii samalla tapaa mutta käytän sitä itse harvoin.
 
Tämä. Ei nyt vielä pitkään ole Tesla ollut mutta tämä on ehtinyt ärsyttämään. Toisessa ketjussa jo kerroinin, mutta melkein päivittäin ajan tuota Vanhaa Porintieta/VIhdintietä ja siellä ton karttadatan mukaan rajoitus on 50. Välillä tunnistaa merkistä 80 nopeuden mutta heti kohta tiputtaa takasi 50. Eli ei oikein pysty autopilottia siellä käyttämään :(

Ainakin vielä kesällä Model 3:nen kertoi Vihdintien rajoitukseksi 80 km/h Kehä kolmosen sisäpuolella. Mitä se ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen. :D
 
Olen miettinyt m3 sr vs kia ev6. Hinta ja saatavuus m3 puolella joten se lähtenee tilaukseen. Joku usa-youtube väitti että vm 22 olisi parempi äänieristys katossa ja harmaa väri ilman lisähintaa. Onkohan tämä myös eurooppaa koskeva muutos? Teslan conffi ilmoittaa ainakin värin edelleen extra-hinnalla.
Kokemuksia talvella karvalakki-m3:lla rukalle, pääseekö oulun kautta ilman jännittäviä käänteitä?
 
Äänieristys parani jo vm21 mallissa. Ehkä seuraavaan satsiin tulee muutokset värien osalta. Eli 22 q1 toimituksiin.
 
Olen miettinyt m3 sr vs kia ev6. Hinta ja saatavuus m3 puolella joten se lähtenee tilaukseen. Joku usa-youtube väitti että vm 22 olisi parempi äänieristys katossa ja harmaa väri ilman lisähintaa. Onkohan tämä myös eurooppaa koskeva muutos? Teslan conffi ilmoittaa ainakin värin edelleen extra-hinnalla.
Kokemuksia talvella karvalakki-m3:lla rukalle, pääseekö oulun kautta ilman jännittäviä käänteitä?
Ei kai se range ole millään sähkärillä ongelma, mutta pitää vaa varautua karvalakilla pysähtymään 2-2,5t välein kahvi/syönti tauolle. Long rangella sit pitemmät matkat paukuttaa talvella jos haluaa 3,5-4 tuntia ajella yhtä soittoa. Pakkanen ja kaasujalka vaikuttaa rangeen
 
Ei kai se range ole millään sähkärillä ongelma, mutta pitää vaa varautua karvalakilla pysähtymään 2-2,5t välein kahvi/syönti tauolle. Long rangella sit pitemmät matkat paukuttaa talvella jos haluaa 3,5-4 tuntia ajella yhtä soittoa. Pakkanen ja kaasujalka vaikuttaa rangeen
Tesla ilmoittaa uudelle perusmallille toimintasäteeksi 510 km ja long rangelle 638 km. Long rangella pääsee 25% pidemmälle. Eli jos esimerkissäsi perusmallilla on pysähdys 2-2.5h välein, niin long rangella sitten olisi vastaavasti 2.5-3h.
 
Olen miettinyt m3 sr vs kia ev6. Hinta ja saatavuus m3 puolella joten se lähtenee tilaukseen. Joku usa-youtube väitti että vm 22 olisi parempi äänieristys katossa ja harmaa väri ilman lisähintaa. Onkohan tämä myös eurooppaa koskeva muutos? Teslan conffi ilmoittaa ainakin värin edelleen extra-hinnalla.
Kokemuksia talvella karvalakki-m3:lla rukalle, pääseekö oulun kautta ilman jännittäviä käänteitä?
Ei kai se range ole millään sähkärillä ongelma, mutta pitää vaa varautua karvalakilla pysähtymään 2-2,5t välein kahvi/syönti tauolle. Long rangella sit pitemmät matkat paukuttaa talvella jos haluaa 3,5-4 tuntia ajella yhtä soittoa. Pakkanen ja kaasujalka vaikuttaa rangeen
Tesla ilmoittaa uudelle perusmallille toimintasäteeksi 510 km ja long rangelle 638 km. Long rangella pääsee 25% pidemmälle. Eli jos esimerkissäsi perusmallilla on pysähdys 2-2.5h välein, niin long rangella sitten olisi vastaavasti 2.5-3h.
Pääsee kai sitä karvalakillakin vaikka sen 4t talvella kun ajat 50kmh tj... Pointti vaan on se kun eka pätkä täydellä akulla helppo osuus varsinkin jos esilämmitetty auto. Isoin hankaluus se kahvitauon jälkeinen matka jos pitää päästä päämäärään vaikka vielä 500km ja kahvitauolta oot kerennyt ladata sr+ mallin esim. 74% kun samassa ajassa nopeammin latautuvat long range olisi vaikka 85%. Tämä siis vain esimerkki ja toinen seikka lienee merkittävä on se löytyykö juuri sopiva pikalataus asema matkan varrelta juuri sopivasti esim jos sr+ range vetelee viimeisiään nii pakko pysähtyä vaikka ennakkoon jolloin ei voi niin tarkasti ajaa tankkia tyhjäksi. Silloin voi olla siis karvalakissa jäljellä vaikka 53km kun ei enää uskalla arpoa riittääkö akku seuraavalle asemalle. Nämä siis vain pelkkiä esimerkkejä todellisuudesta jolloin isompi akku antaa enemmän pelivaraa.
 
Kyllä tässä vähän mietityttää itteä että miksi helvetissä lähteä tähän rumbaan jos ei osta huippumallia missä suorituskyky riittää syyksi. Mutta että ostaisi jonkun perustason kulkupuolella olevan ja joutuisi ressaamaan jostain latausjutuista, ei saatana sentään, isolla rahalla ittensä kiduttamista. Itselle sopisi kyllä kun en espoo-tampere väliä pidempää matkaa omalla autolla ajanut varmaan 20 vuoteen.
 
Sähköauto kannattaa ostaa sen oman ajojen mukaan. Jos tietää, että tulee jatkuvasti pitkää matkaa, niin ei kannata säästellä. Tai sitten vaan odottaa, että hinnat laskee jos budjetti ei veny.
Kannattaa myös muistaa, että WLTP on tapa vertailla mutta se ei kerro IRL rangesta mitään. Jos ajaakin paljon motaria, niin se tappaa rangen about heti.
 
Juurikin näin. Kerran vuoteen tutulle mökille rukalle 750km muuten päiväajot max 250km. Ei viitsisi liian (?) isoa akkua rahdata mukana jos vähemmälläkin pärjää.
Kiitos vastauksista!
 
Itselle sopisi kyllä kun en espoo-tampere väliä pidempää matkaa omalla autolla ajanut varmaan 20 vuoteen.

Ja tähän lukeutuu todennäköisesti suurin osa ihmisistä. 100 km säteelle ja takaisin pääsee omasta kodista ilman latauksia monella perusmallin autolla. Ja kohteessa lataamalla tietysti tuplasti. Montako käyttötapausta on vuodessa, missä tuo ei riitä, on se kysymys mikä kannattaa itseltä kysyä. Jos vastaus on satunnaiset lappi/mökkireissut, niin hieman tiheämpi pikalataus matkalla ei merkitse isossa kuvassa juurikaan mitään. Tokihan LR-mallit on silti ihan mukavia ja esim. Teslalla saa jo nelivetoa siinä kylkiäisenä. Yksi mihin itse kiinnitän huomiota on pikalatauksen maksimiteho ja latauskäyttäyminen tosielämässä. Näissä Teslat ja uudet korealaiset (no ainakin paperilla) on tässä vahvoilla.
 
Onkos mitään huhua tai valistuneita arvauksia liikkeellä, että milloin "standard range" Model Y olisi tulossa eurooppaan?
 
Nyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te (ilman mitään lisiä, renkaita jne). Mistä tuo 2te pompsahdus tulee? Eikö rahoituksessa ole valtion sähköautotukea laskettu mukaan? Entäs verot, onko 48,6te hinnasta jo niistetty se pois?
Eli ilman mitään lisiä, paljon lopulta maksaa valkoinen m3 sr ja mitä extraa voi ottaa jotta hinta olisi alle maagisen 50te?
Ja sitten toinen ihmettelyn aihe: saako uuden m3 melkeinpä halvemmalla kuin hetken käytetyn???
 
Nyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te (ilman mitään lisiä, renkaita jne). Mistä tuo 2te pompsahdus tulee? Eikö rahoituksessa ole valtion sähköautotukea laskettu mukaan? Entäs verot, onko 48,6te hinnasta jo niistetty se pois?
Eli ilman mitään lisiä, paljon lopulta maksaa valkoinen m3 sr ja mitä extraa voi ottaa jotta hinta olisi alle maagisen 50te?
Ja sitten toinen ihmettelyn aihe: saako uuden m3 melkeinpä halvemmalla kuin hetken käytetyn???
Sisältää luovutusasiakirjojen laatimismaksun 600 €

Sisältää paikallisen autoveron 1.269,86 €

Nämä päälle siihen ilmoitettuun 48690, ja päästään eurolleen 50560. Vähän hämäävä ilmoitustyyli kyllä
 
Nyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te (ilman mitään lisiä, renkaita jne). Mistä tuo 2te pompsahdus tulee? Eikö rahoituksessa ole valtion sähköautotukea laskettu mukaan? Entäs verot, onko 48,6te hinnasta jo niistetty se pois?
Eli ilman mitään lisiä, paljon lopulta maksaa valkoinen m3 sr ja mitä extraa voi ottaa jotta hinta olisi alle maagisen 50te?
Ja sitten toinen ihmettelyn aihe: saako uuden m3 melkeinpä halvemmalla kuin hetken käytetyn???
Tilaukseen vaan nopeasti :)

Hinta on 48 700€ -2000€. Eli 46 700€. Kannattaa ottaa perus Model 3, koska ei taida saada mitään lisää?

18" vanteilla ajomatka olisi 510km.
 
Käytetystä koitetaan pyydellä enemmän koska uusien tuotanto töksähtelee eikä välttämättä saa samanlaisesta varustusta kuin vuosi takaperin // komponenttipula.
 
Käytetystä koitetaan pyydellä enemmän koska uusien tuotanto töksähtelee eikä välttämättä saa samanlaisesta varustusta kuin vuosi takaperin // komponenttipula.

Mitä varusteita uusista vm 2022 jää uupumaan? Jotain uutisointiahan siitä oli, että Yhdysvalloissa toimitetuista autoista puuttui usb-portteja ja langaton latausalusta. Epäilen, että kysymys on joistain tapauksista, mutta ei välttämättä koske jokaista toimitettua autoa. Mielestäni nyt ensi vuonna toimitettavat ovat parempi ratkaisu kuin aikaisemmin tilatut. LFP-akku, rangea hieman kasvatettu suuremmalla akustolla. Lisäksi vakiona takapenkin lämmitykset ja ratin lämmitys. Aikaisemmin rattia ei voinut lämmittää ja takapenkin pekonit aktivoituivat rahaa vastaan. Voisi myös kuvitella, että autoa on viilattu peltien alta paremmaksi, jotta lapsuksia ei tarvitsisi heti mennä asiakkaan korjailemaan.

Vaihtoautokauppiaat luonnollisesti tiedostavat suuren kysynnän ja hinnoittelevat Saksa- ja Ruotsituontiautonsa sen mukaisesti. En kuitenkaan näe mitään järkeä ostaa Teslaa näistä liikkeistä jo lähtökohtaisesti suuremman korkonsa vuoksi. Saa olla melkoinen hätähousu, jos ei nyt tänään tilatessa jaksa odottaa Teslalta toimitusta SR+ helmikuulle, LR nyt joulukuulle tai perffiä niin ikään helmikuulle. Vertailun vuoksi muilla valmistajilla toimitusajat saattavat mennä pitkälle kevääseen sähkäreidensä kanssa. Samaan aikaan komponenttipula koskee myös Enyaqia, johon ei aikaisemmin saanut tilattua lisävarusteeksi esimerkiksi kaistavahtia.
 
Viimeksi muokattu:
Tilaukseen vaan nopeasti :)

Hinta on 48 700€ -2000€. Eli 46 700€. Kannattaa ottaa perus Model 3, koska ei taida saada mitään lisää?

18" vanteilla ajomatka olisi 510km.
Joo valkoinen sisusta, ulkoväri musta, harmaa tai sininen 1.2k ja rengassettejä ei lasketa 50k hintaan mukaan, jolloin saa sen 2k euron alennuksen.
 
Onkos mitään huhua tai valistuneita arvauksia liikkeellä, että milloin "standard range" Model Y olisi tulossa eurooppaan?
Ei hajuakaan vain arvaus että tulee huhtikuusta alkaen aikaisintaan valmistukseen blade lfp akku Tesla y sr ja toimitukset Suomeen touko-kesäkuussa. Päättelin vain että käyttäisivät tuota 19% energiatiheämpää lfp akkua juuri y malleissa, jotta ero olisi lähempänä tuota Tesla 3 karvalakin wltp.
 
Joo valkoinen sisusta, ulkoväri musta, harmaa tai sininen 1.2k ja rengassettejä ei lasketa 50k hintaan mukaan, jolloin saa sen 2k euron alennuksen.
Rengassetit kyllä lasketaan mukaan 49999€ hintaan. Mutta talvirenkaita ei lasketa, eli ne kyllä tarvittaessa saa ottaa.

"Tärkein" tai ainakin hyödyllisin, eli vetokoukku meni jotain 20€ liian kalliiksi, eli sitä ei saisi.
 
Rengassetit kyllä lasketaan mukaan 49999€ hintaan. Mutta talvirenkaita ei lasketa, eli ne kyllä tarvittaessa saa ottaa.

"Tärkein" tai ainakin hyödyllisin, eli vetokoukku meni jotain 20€ liian kalliiksi, eli sitä ei saisi.
Vetokoukun tietysti voi asennuttaa jälkikäteen
 
Silloin siihen ei saa vetomassaa.
Vetokoukku
Erityislujasta luokan II teräksestä valmistettu vetokoukku, jonka vetokyky on jopa 1 600 kg
Voidaan ostaa toimituksen jälkeen.
Ainakin tuolleen lukee model y kohdalla. 3 ei ainakaan ole tällä hetkellä kohtaa ottaa koukku jo asennettuna niin kuin oli alku vuodesta, mutta kysymällä selviää onko sama homma kolmosella että asennettuna jälkikäteen vetomassaa on. Varmaan tosiaan joutuu käyttää teslalla asennettuna, muuten jos koukkupajalla asennuttaa ei ole vetomassaa?
 
Vetokoukku
Erityislujasta luokan II teräksestä valmistettu vetokoukku, jonka vetokyky on jopa 1 600 kg
Voidaan ostaa toimituksen jälkeen.
Ainakin tuolleen lukee model y kohdalla. 3 ei ainakaan ole tällä hetkellä kohtaa ottaa koukku jo asennettuna niin kuin oli alku vuodesta, mutta kysymällä selviää onko sama homma kolmosella että asennettuna jälkikäteen vetomassaa on. Varmaan tosiaan joutuu käyttää teslalla asennettuna, muuten jos koukkupajalla asennuttaa ei ole vetomassaa?
Joo. 3 malliin saa kyllä koukun kun kysyy. Siis ainakin tilausvaiheessa.

Vetomassaa ei luultavasti saa jälkikäteen lisättyä.
 
Nyt osoitan jo tyhmyyttäni mutta mistä muodostuu teslan lopullinen ostohinta? M3 hinta n 48,6te mutta rahoituskohdassa kokonaishinta onkin n 50,6te

Tesla näyttää laskurissa vielä autoveron, mutta se poistuu kyllä lopullisesta laskusta ensivuoden puolella, normi M3 toimituksethan menee sinne ni ei päänvaivaa. Jos taas auto rekisteröidään tän vuoden puolella, vero pitää käsittääkseni hakea takaisin (kunhan on rekisteröity 1.10 jälkeen), tämä johtuu käsittääkseni siitä kun budjettia ei ole vielä eduskunnassa hyväksytty, autovero ei ole virallisesti vielä muuttunut. Lisäksi päälle tulee 600e maksu luovutusasiakirjoista. 2000e hankintatuki vähennetään käsirahasta, eli se kannattaa ottaa rahoitushakemuksessa huomioon. Jos haluat itse maksaa 10k käsirahaa, laita hakemukseen 12k.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta kysyen, ei ole siis ostohousut jalassa. Paljon karkeasti Teslan päivitykset on kooltaan wifin kautta? ja Jos vaikka tulee taloon vieras matkalaturin kanssa tai sitten suoralla sähköllä auton omalla laturilla (löytyy lämpötolppa missä sekä ajastettu sekä jatkuva schuko ja 16A voimavirta (ei saa vakiona mistään tuollaista tolppaa, joku tätä kysyisi kuitenkin. Itse olen sähkömies ammatiltani niin rakentelin tuollaisen. Voimavirtavalmius alunperin tarkoitettu muuta hommaa varten.)) Niin saako myös voimavirran kautta virranottoa lataukseen rajoitettua ja millaisin pykälin amppeereissa pääsulakkeiden keston turvaamista ajatellen?

Talosta kyllä löytyy nopea netti ja käytännössä koko pihan kattava mesh-wifi mutta ihan mielenkiinnosta miettien jos tulee vieras Teslan kanssa ja tarvii nettiä päivitykseen sekä sähköä lataukseen niin tuota ajatellen lähinnä asiaa tulin miettineeksi. Mitä muuten sähköautojen järjestelmät yleensä tykkää mesh-verkoista? Äänentoistopuolelta esimerkkinä Sonos ei oikein tykkää toimia mesh-verkoissa.
 
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta kysyen, ei ole siis ostohousut jalassa. Paljon karkeasti Teslan päivitykset on kooltaan wifin kautta? ja Jos vaikka tulee taloon vieras matkalaturin kanssa tai sitten suoralla sähköllä auton omalla laturilla (löytyy lämpötolppa missä sekä ajastettu sekä jatkuva schuko ja 16A voimavirta (ei saa vakiona mistään tuollaista tolppaa, joku tätä kysyisi kuitenkin. Itse olen sähkömies ammatiltani niin rakentelin tuollaisen. Voimavirtavalmius alunperin tarkoitettu muuta hommaa varten.)) Niin saako myös voimavirran kautta virranottoa lataukseen rajoitettua ja millaisin pykälin amppeereissa pääsulakkeiden keston turvaamista ajatellen?

Talosta kyllä löytyy nopea netti ja käytännössä koko pihan kattava mesh-wifi mutta ihan mielenkiinnosta miettien jos tulee vieras Teslan kanssa ja tarvii nettiä päivitykseen sekä sähköä lataukseen niin tuota ajatellen lähinnä asiaa tulin miettineeksi. Mitä muuten sähköautojen järjestelmät yleensä tykkää mesh-verkoista? Äänentoistopuolelta esimerkkinä Sonos ei oikein tykkää toimia mesh-verkoissa.
Latausta saa rajoita 1A välein suoraan autosta, jostain 5A -> ylöspäin. Voimavirta töpö on hyvä :)

Wifi ku wifi kelpaa tessulle. Tai vaikka puhelimesta jakaa netin.
 
Eikö teslassa voi vaihtaa lataustehoa suoraan appsilla 4g:n yli? Wifiä ei tarvitse mihinkään? Jos haluaa kuormanhallinnan / muuta älykkyyttä lataukseen, niin silloin kannattaa hommata älykäs latausasema ja liittää se verkkoon. Latausasema osaa kyllä kertoa autolle, että nyt vähennetään tehoja.

Itse en kyllä murehtisi mistään tuttavien/sukulaisten teslojen softapäivityksistä. Päivittäköön kun ovat taas kotona.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö teslassa voi vaihtaa lataustehoa suoraan appsilla 4g:n yli? Wifiä ei tarvitse mihinkään? Jos haluaa kuormanhallinnan / muuta älykkyyttä lataukseen, niin silloin kannattaa hommata älykäs latausasema ja liittää se verkkoon. Latausasema osaa kyllä kertoa autolle, että nyt vähennetään tehoja.

Itse en kyllä murehtisi mistään tuttavien/sukulaisten teslojen softapäivityksistä. Päivittäköön kun ovat taas kotona.
En minä murehdi vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa mietin. Esim. Päivitysten koko sellainen mikä kiinnostaa ja tuo mesh tuki. Ilmeisesti Googlen perusteella 3gen wall chargerilla ollut WPA3 kanssa ongelmia. Joillain myös Mesh kanssa mutta liekkö jo päivityksellä korjattu.
 
En minä murehdi vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa mietin. Esim. Päivitysten koko sellainen mikä kiinnostaa ja tuo mesh tuki. Ilmeisesti Googlen perusteella 3gen wall chargerilla ollut WPA3 kanssa ongelmia. Joillain myös Mesh kanssa mutta liekkö jo päivityksellä korjattu.
Päivitykset eivät ole kovin isoja kun ne tulee paloina eli jotain 100-500Mt. Joskus jos pitää niin puskevat koko softan mutta se on taas 2-3Gt.
 
Meillä M3 toimii hyvin mesh-verkossa. Mutta vähän ihmetyttää se, että miksi kukaan haluaisi kyläilemässä alkaa päivittämään auton ohjelmistoa...
 
Meillä M3 toimii hyvin mesh-verkossa. Mutta vähän ihmetyttää se, että miksi kukaan haluaisi kyläilemässä alkaa päivittämään auton ohjelmistoa...

Taisikin tulla tupla
 
Maalipinnasta asiaa

Nyt ensimmäinen päätös kuluttajariitalautakunnasta ja kuluttajan puolella.
Tää taitaa olla Teslajonin tapaus? Saikohan se tätä väsytystaistelun voittoa hyödynnettyä lainkaan, vai joko koko heppu menehtyi koronan aiheuttamaan stressiin?
 
Tää taitaa olla Teslajonin tapaus? Saikohan se tätä väsytystaistelun voittoa hyödynnettyä lainkaan, vai joko koko heppu menehtyi koronan aiheuttamaan stressiin?
Ei pikaisesti googlattuna taida olla Tesla-Jonin, ellei sitten googlatut faktat ole vähän epätarkkoja, päätöksessä sanotaan
"Kuluttaja osti 31.3.2019 myyjältä uuden Tesla Model 3 Long Range henkilöauton 72 693,08 eurolla "
Ja Joni puhuu ostaneensa 29.3.2019 ja toisessa jutussa 84.000euron autosta.
 
Meillä M3 toimii hyvin mesh-verkossa. Mutta vähän ihmetyttää se, että miksi kukaan haluaisi kyläilemässä alkaa päivittämään auton ohjelmistoa...
Jos tulee vieras vierailulle ja kerta nopea netti löytyy niin mielelläni tarjoan mahdollisuuden tuolle. Voi asentua rauhassa yön yli kun auto on parkissa vähintään yöunien ajan.
 
Tää taitaa olla Teslajonin tapaus? Saikohan se tätä väsytystaistelun voittoa hyödynnettyä lainkaan, vai joko koko heppu menehtyi koronan aiheuttamaan stressiin?
Tää lienee yks toinen kuka on myös FBssa kertonut tästä että odotteli päätöstä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 679
Viestejä
4 492 172
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom