Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tää lienee yks toinen kuka on myös FBssa kertonut tästä että odotteli päätöstä.
Ok. Tosin ainakin tähän uutiseen on lätkäisty Teslajonin nimi ja kuva:

 
Ok. Tosin ainakin tähän uutiseen on lätkäisty Teslajonin nimi ja kuva:

Liippasi läheltä niin varmaan sen takia. Tuolla riitaan oli LR malli. Jonolla Performance.
 
Model 3 omistajat. Ostaisitteko saman auton uudelleen vai jonkun muun? Olen miettinyt polttomoottori autosta siirtymistä sähköön ja model 3 miellyttäisi eniten noista "kohtuu hintaisista" sähköistä. Nettiautossa liikkeet myy lähes uusia hintaan n.45tke. Onko hinta kohdillaan? Ilmeisesti saksastahan noita tuodaan.
 
Model 3 omistajat. Ostaisitteko saman auton uudelleen vai jonkun muun? Olen miettinyt polttomoottori autosta siirtymistä sähköön ja model 3 miellyttäisi eniten noista "kohtuu hintaisista" sähköistä. Nettiautossa liikkeet myy lähes uusia hintaan n.45tke. Onko hinta kohdillaan? Ilmeisesti saksastahan noita tuodaan.
3LR -19. Ostaisin. Ei ole ollut mitään ongelmia ja nautinto lähteä ajelee joka kerta. o_O

SR autoa jos katselet niin kannattaa olla selvillä onko kiinassa tehty LFP akulla oleva auto että voi tehdä tietoisen valinnan.
Kiinan LFP etuna on että voi ladata huoletta 100% ja akku kestää syklejä selvästi paremmin. Kiinan kasauslaatu myös fremonthia parempi. Miinuksena hieman pienempi max range.
Muuta huomioimista on sitten että onko refresh eli 2021 (tai 12/2020) että sisältää ilmalämpöpumpun, lämmitettävän ratin ja paremmat valot.
 
Viimeksi muokattu:
Model 3 omistajat. Ostaisitteko saman auton uudelleen vai jonkun muun? Olen miettinyt polttomoottori autosta siirtymistä sähköön ja model 3 miellyttäisi eniten noista "kohtuu hintaisista" sähköistä. Nettiautossa liikkeet myy lähes uusia hintaan n.45tke. Onko hinta kohdillaan? Ilmeisesti saksastahan noita tuodaan.
En ostaisi käytettyä sr 3 jos hinta ei ole lähellä 40k. Uuden saa valtion tuella 48k edullisella lainalla ja range nykyään 100 kilsaa jopa enemmän.
 
Ei kannata muuta ostaa kuin -21 mallista ylöspäin, laatu ja muu parani huomattavasti ja ne mitä myydään nettiautossa on samanhintaiset kuin uudet. Uusi vaan Teslalta kuin ostaa käytetty ylikalliilla hinnalla.
LFP akun kestoista ja muista ei kukaan tiedä mitään.
 
Jos uuteen Teslaan rastittelee nuo lisävarusteet (paremmat autopilotit, sisusta, talvirenkaat, vanteet) mitä nettiauton 44-46tke, alle 20-30tkm ajetuissa ja vm.2020 Tesloissa on, niin hinta on kyllä melkein 15tke enemmän, mikä mielestäni on aika iso raha..
Lisäksi Teslan toimitus menee melkein puolenvuoden päähä, jos tuo ilmoitettu pitää edes paikkansa.

Ilmalämpöpumpun puuttuminen tuli kyllä yllätyksenä ja on aika paha puute.
 
Jos uuteen Teslaan rastittelee nuo lisävarusteet (paremmat autopilotit, sisusta, talvirenkaat, vanteet) mitä nettiauton 44-46tke, alle 20-30tkm ajetuissa ja vm.2020 Tesloissa on, niin hinta on kyllä melkein 15tke enemmän, mikä mielestäni on aika iso raha..
Lisäksi Teslan toimitus menee melkein puolenvuoden päähä, jos tuo ilmoitettu pitää edes paikkansa.

Ilmalämpöpumpun puuttuminen tuli kyllä yllätyksenä ja on aika paha puute.

Ilpin puute on vähä niin ja näin.

Ei se niin älytön elämää muuta ja rangea tuo.

Ja ero kutistuu ku pakkanen nousee -25 tienoille, hyötysuhde ei enää riitä


Mut Tegen kans samaa mieltä et kyl hinta ero uuteen on aika olematon.
 
Mä olen toista mieltä. Laatuero normi 2020 mallisen ja 2021 mallisen välillä on olematon. Ainakin mun 2020 on oikein hyvää laatua. Aina löytyy niitä sekundakappaleita, Toinen juttu on sitten mitä ominaisuuksia autoltansa haluaa. Mä en halunnut ILPpiä tai lämmitettävää rattia niin paljon että olisi odotellut sen puoli vuotta, vaan ostin heti alle hyvän 8tkm ajetun 10% alle uuden hinnan.
 
Mä olen toista mieltä. Laatuero normi 2020 mallisen ja 2021 mallisen välillä on olematon. Ainakin mun 2020 on oikein hyvää laatua. Aina löytyy niitä sekundakappaleita, Toinen juttu on sitten mitä ominaisuuksia autoltansa haluaa. Mä en halunnut ILPpiä tai lämmitettävää rattia niin paljon että olisi odotellut sen puoli vuotta, vaan ostin heti alle hyvän 8tkm ajetun 10% alle uuden hinnan.
Niin no, syys/loka vaihteessa tilaus ja marraskuun ensimmäisinä päivinä auto alle.

Onhan tuossa vielä rumat kromit veks ja tupla lasiset ikkunat. Ja kyllä tuo lämmitettävä ratti, sähköinen takaluukku, ilppi, takapenkin lämmitykset jo ihan mukava upgrade on ja mitä kaikkea muuta pientä tuossa nyt onkaan. Nyt vuodenvaihteen jälkeen tietysti hieman tehottomammalla moottorilla mutta paremmalla rangella. Ja tietysti vielä rahoitus paremmalla todellisella kuin noista autoliikkeistä, harvassa vaihtoliikkeessä jää todellinen tuohon 1.6% hujakoille.

Ehkä ainoa downgrade on että apukuskilta puuttuu ristiselän säädöt, täytyy vielä tutkia puuttuuko vain säädin.

Itse autosta nyt kokemuksia 1.5tkm verran niin kyllä osaa muutama asia ärsyttää kun tottunut esimerkiksi bmw:n vastaavaan toteutukseen.
Miten joku voi 2020 luvulla tehdä pyyhkijöiden tihkutoiminnon noin päin persettä. Toinen häiritsevä on sitten tuo slip-start eli todella surkea luistonesto autossa, ei anna juuri yhtään luistattaa vaan heti tappaa pienet luisut. Saati sitten että saksalaisessa tuo oli suoraan napilla josta sen pohjassa pitämällä sai kokonaan pois, nyt navigoidaan pitkin poikin asetuksia.
Penkkien materiaali on kaksijakoinen, tuollaista jauhelihapaketin muovia, sama ratin kanssa. Helppo tietysti pitää puhtaana mutta on tuo materiaalina kyllä todella huonoa vertaa vaikka enyaq nahkapenkkeihin.

Äänekäs on auto jos tien pinta ei ole silkkinen, tosin taitaa suurinosa äänistä tulla tuolta takakontin puolelta johon onkin jo tulossa tavara vaimentamista varten, tuulen äänet blokkaa kohtuu hyvin nämä tuplaikkunat.
Tupla tiivisteet myös näyttää tarvitsevan, kerää ihan häiritsevän paljon paskaa ovien väliin.

Ja tuo itse luistonesto talvirenkailla, vilkuttaa kuivalla asvaltilla pelkkää luistonestoa normaalissa kiihdytyksessä, renkaissa 3.1bar. Täytynee kyllä tuolle alkaa jo tilailla takuu huoltoa, ei vaan tunnu toimivan. Tai sitten ovat nuo mukana tulleet Nokian R3 sekä äänekkäät, että myös yksinkertaisesti perseestä

Sitten vielä takapenkille kiinnitetty turvaistuin. Ai että kun se on vain isofixeillä kiinni niin ei tarvitse kummoista kallistusta kun piipitetään turvavyövaloa takapenkkiläiselle, välillä toimii mutta ärsyttävän usein sitä piipittelee. Ja kyllä, penkki on raudoissa kiinni. Taitaa vain herra AI arpoa omiaan tai sitten amerikkalaiset eivät ole kuulleetkaan isofixistä muuten kuin että sellainen pitää autossa olla että saa euroopassa myydä. Myöskin isofix ohjurit puuttuu, eli tarkkana saa olla ettei penkissä ole reikää kohta.

Ja empäs tiennyt että voi vielä nykyään hankkia auton joka onnistuu huurruttamaan nuo peilinsä aivan sumeiksi parkkihalliin ajaessa, en edes tiennyt tälläisestä ominaisuudesta edellisten autojen kanssa mutta tämän epelin kanssa pitäisi ilmeisesti muistaa lykätä takalasin lämmitystä päälle että eivät peilit huuttu tuonne halliin ajettaessa. Kai se tämänkin joku tesla uskovainen selittää parhainpäin mutta eipä ole tuollaista ongelmaa ollut yhdessäkään edellisessä autossa.

Muutenhan tuo auto on oikein kelvollinen sähköautoksi, halpaa ajelua ja ihan mukava ajella. Pienet asiat vain häiritsevät välillä suunnattomasti kun ei tarvitsisi isoa panostusta.
 
Niin no, syys/loka vaihteessa tilaus ja marraskuun ensimmäisinä päivinä auto alle.

Ilmeisesti SR+? Se ei ollut meille vaihtoehto. Ja nuo tilanteet elävät, viime aikoina ilmeisesti vain huonompaan suuntaan.

Miten joku voi 2020 luvulla tehdä pyyhkijöiden tihkutoiminnon noin päin persettä.

Tämä on ihan totta. Teslalla tekniikka perustuu kameroihin, muilla kai muuhun. Luulisi pystyvän ohjelmistopäivityksellä parantamaan jos halua löytyisi.
 
Ja empäs tiennyt että voi vielä nykyään hankkia auton joka onnistuu huurruttamaan nuo peilinsä aivan sumeiksi parkkihalliin ajaessa, en edes tiennyt tälläisestä ominaisuudesta edellisten autojen kanssa mutta tämän epelin kanssa pitäisi ilmeisesti muistaa lykätä takalasin lämmitystä päälle että eivät peilit huuttu tuonne halliin ajettaessa. Kai se tämänkin joku tesla uskovainen selittää parhainpäin mutta eipä ole tuollaista ongelmaa ollut yhdessäkään edellisessä autossa.
Jos sulla on ollut bemareita, niin niissä on peilien lämmitys ns. aina päällä, joten ei varmaan huurru. Ei sekään ehkä kaikki optimaalisin ratkaisu.
 
Tihku on tehty AIlla. Parani se jonkun verran vuoden alussa mutta silti ihan surkea, kuten myös automaattipitkät.

Nokian renkaat on huonot ja ne humisee. Muualta saat parempaa esim. Contit tai Goodyearit.

Performancessa saa luistoneston pois jos haluaa.
 
Ihmetyttää tuo Teslan sivu. Model 3 tilatessa toimitus aika vaihtelee. Eilen toimitusaika oli Huhtikuu 2022. Tänään aamulla Helmikuu 2022 ja nyt Toukokuu 2022. Rahoituksen todellinen vuosikorko on ollut 1.5%/v, 1.7%/v ja 1,99%/v. Korko saattaa muuttua vain päivittämällä sivua.

Alkuun karvalakki model 3 näyttää hintaa n. 48ke. Ostoskorissa hinta onkin jo vähän päälle 50ke? Ilmeisesti alku hinta on veroton ja ostoskorissa lyö verot päälle? Tarkoittaako nyt tämä sitä, että se kahdentonnin tuki jää saamatta kun auton hinta ylittää 50ke rajan?
Oliko tuo autovero poistumassa sähköautoista vai mikä oli sen tilanne? :hmm:

Onko noista maksullisista autopilot parannuksista iloa? Voiko ne päivittää jälkikäteen autoon lisämaksusta jos tuntuu, että on tarve?

Kiitän vastauksista.
 
Ihmetyttää tuo Teslan sivu. Model 3 tilatessa toimitus aika vaihtelee. Eilen toimitusaika oli Huhtikuu 2022. Tänään aamulla Helmikuu 2022 ja nyt Toukokuu 2022. Rahoituksen todellinen vuosikorko on ollut 1.5%/v, 1.7%/v ja 1,99%/v. Korko saattaa muuttua vain päivittämällä sivua.

Alkuun karvalakki model 3 näyttää hintaa n. 48ke. Ostoskorissa hinta onkin jo vähän päälle 50ke? Ilmeisesti alku hinta on veroton ja ostoskorissa lyö verot päälle? Tarkoittaako nyt tämä sitä, että se kahdentonnin tuki jää saamatta kun auton hinta ylittää 50ke rajan?
Oliko tuo autovero poistumassa sähköautoista vai mikä oli sen tilanne? :hmm:

Onko noista maksullisista autopilot parannuksista iloa? Voiko ne päivittää jälkikäteen autoon lisämaksusta jos tuntuu, että on tarve?

Kiitän vastauksista.
Sitä autoveron poistoahan ei ole vielä lyöty lävitse tuolla eduskunnassa/hallituksessa niin sikäli se pyörii siellä luvuissa mukana. Sitä ei tartte maksaa mutta pyörittelevät ne luvut siellä mukana jos tuo laki ei menekkään lävitse niin karhuavat sitten varmaan perästä.

Ja hankintatukihan ei näy suoraan siellä ostoskorissa, eikä rajoituslaskurissa, eli se hankintatuki vähentää sitten suoraan käsirahaa, eli huomio se siinä. Esim jos laitat 15k käsirahan, maksat juuri ennen toimitusta 13k.
Talvirenkaat ja se ~600e toimituskulut eivät vaikuta hankintatukeen, eli niiden kanssa hinta voi olla autolle kokonaisuudessaan yli 50k, mutta saa silti sen 2k alennuksen.
1637920932090.png

Eli tuossa oma esimerkki niin tuosta viimeiseltä riviltä vähentelee sitten 2k ja 1269,86e ja auton hinta on siinä mitä oikeasti maksaa.
 
Ihmetyttää tuo Teslan sivu. Model 3 tilatessa toimitus aika vaihtelee. Eilen toimitusaika oli Huhtikuu 2022. Tänään aamulla Helmikuu 2022 ja nyt Toukokuu 2022. Rahoituksen todellinen vuosikorko on ollut 1.5%/v, 1.7%/v ja 1,99%/v. Korko saattaa muuttua vain päivittämällä sivua.

Alkuun karvalakki model 3 näyttää hintaa n. 48ke. Ostoskorissa hinta onkin jo vähän päälle 50ke? Ilmeisesti alku hinta on veroton ja ostoskorissa lyö verot päälle? Tarkoittaako nyt tämä sitä, että se kahdentonnin tuki jää saamatta kun auton hinta ylittää 50ke rajan?
Oliko tuo autovero poistumassa sähköautoista vai mikä oli sen tilanne? :hmm:

Onko noista maksullisista autopilot parannuksista iloa? Voiko ne päivittää jälkikäteen autoon lisämaksusta jos tuntuu, että on tarve?

Kiitän vastauksista.
Halvimman Teslan hinta on 48700€+600€-2000€.

Näyttäisi siltä, että 19" sport vanteilla tuon perus Teslan toimitus olisi helmikuussa 2022. +1700€ vanteista, eli menee 49999€ rajan yli.
 
Sitä autoveron poistoahan ei ole vielä lyöty lävitse tuolla eduskunnassa/hallituksessa niin sikäli se pyörii siellä luvuissa mukana. Sitä ei tartte maksaa mutta pyörittelevät ne luvut siellä mukana jos tuo laki ei menekkään lävitse niin karhuavat sitten varmaan perästä.

Ja hankintatukihan ei näy suoraan siellä ostoskorissa, eikä rajoituslaskurissa, eli se hankintatuki vähentää sitten suoraan käsirahaa, eli huomio se siinä. Esim jos laitat 15k käsirahan, maksat juuri ennen toimitusta 13k.
Talvirenkaat ja se ~600e toimituskulut eivät vaikuta hankintatukeen, eli niiden kanssa hinta voi olla autolle kokonaisuudessaan yli 50k, mutta saa silti sen 2k alennuksen.
1637920932090.png

Eli tuossa oma esimerkki niin tuosta viimeiseltä riviltä vähentelee sitten 2k ja 1269,86e ja auton hinta on siinä mitä oikeasti maksaa.

Okei. Kiitoksia selvennyksestä.

Asiaa sivuten. Mitä model vakuutukset kustantaa keskimäärin laajalla kaskolla ja täysillä bonuksilla?

Vakuutusyhtiöt antaa kovin nihkeästi ostaa vakuutuksia autolle verkkokaupan kautta, mitä nyt olen nettiauton rekisterinumeroilla kokeillut ja ne jotka antaa varmaankin sijoittuu sinne hintahaitarin yläpäähän.
Laittelen tässä kuluja exceliin ja mietin hankinnan järkevyyttä.
 
Okei. Kiitoksia selvennyksestä.

Asiaa sivuten. Mitä model vakuutukset kustantaa keskimäärin laajalla kaskolla ja täysillä bonuksilla?

Siinä on monta muuttujaa mutta meidän LR vakuutukset on muistaakseni noin 1100€/v. Asuinpaikka helsinki ja ikää 49.
 
Täällä tuntuu olevan asiantuntevaa teslaväkeä. Millaisella takaisinmaksulla porukka ottaa osarin? Jos tekee vaikka 36kk maksusuunnitelman, voiko auton myydä 2v kuluttua ja maksaa loppulaina pois ilman sanktioita/lisämaksua?
 
Made-in-China Tesla Model Y Performance debuts with AMD Ryzen graphics chip
Nyt on päivitetty prossu tehokkaammaksi y perffissä mitkä valmistetaan kiinassa. Tullut 12v akun tilalle litium akku nämä päivitykset tuli jo uusittuun s/x tänä vuonna. Ihan tervetulleita uudistuksia, joita tietysti oletetaan tulevan myös Berliinin tehtaalta tulevilta autoilta.
Tähän lisätäkseni on tullut myös takasivulasit laminoidut tuplalasit äänieristystä parantamaan.
 
Tähän lisätäkseni on tullut myös takasivulasit laminoidut tuplalasit äänieristystä parantamaan.

Varmasti, mutta onko sillä Suomessa mitään väliä? En mä ainakaan koe että meteli tulisi noista suunnista. Rengasäänet ne hallitsee ja sen päälle tietysti katossa jäätä joka paukkuu ja natisee (täytyy kokeilla sitä temppiteippua tänä vuonna).
 
Varmasti, mutta onko sillä Suomessa mitään väliä? En mä ainakaan koe että meteli tulisi noista suunnista. Rengasäänet ne hallitsee ja sen päälle tietysti katossa jäätä joka paukkuu ja natisee (täytyy kokeilla sitä temppiteippua tänä vuonna).
En osaa sanoa saako joku isompia kiihotuksen oireita noista päivityksistä. Itselle ainakin suurin murhe on sähköautoissa liian vähän rangea ja liian hidas lataus eli kun kehittyvät 700km ja 5min lataus alkaa olemaan bensalenkkarin tasolla ja ei murheita. Muulla ei niin itselleni merkitystä, mutta ainahan noita hauska vertailla mikä ylläpitokulu, että kehtaa sit päivittää parempaan autoon myöhemmin jne. Tietysti tuo sähköauton käyttömukavuus ja huoltovapaampi käyttö plussaa.
 
En osaa sanoa saako joku isompia kiihotuksen oireita noista päivityksistä. Itselle ainakin suurin murhe on sähköautoissa liian vähän rangea ja liian hidas lataus eli kun kehittyvät 700km ja 5min lataus alkaa olemaan bensalenkkarin tasolla ja ei murheita. Muulla ei niin itselleni merkitystä, mutta ainahan noita hauska vertailla mikä ylläpitokulu, että kehtaa sit päivittää parempaan autoon myöhemmin jne. Tietysti tuo sähköauton käyttömukavuus ja huoltovapaampi käyttö plussaa.
En näe mitenkään sähköautoa huoltovapaampana. Alusta se pettää jos on huonosti tehty...
 
Tämä on ihan totta. Teslalla tekniikka perustuu kameroihin, muilla kai muuhun. Luulisi pystyvän ohjelmistopäivityksellä parantamaan jos halua löytyisi.
Tämähän on sama kuvio sekä tihkupyyhkijöissä että adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä. Toimiva toteutus on korvattu säästösyistä kameroilla ja paska heivataan kuluttajan murheeksi. Mahdollisesti sitten tulevat päivitykset tekevät siitä käyttökelpoisen tai sitten ei.
 
Tämähän on sama kuvio sekä tihkupyyhkijöissä että adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä. Toimiva toteutus on korvattu säästösyistä kameroilla ja paska heivataan kuluttajan murheeksi. Mahdollisesti sitten tulevat päivitykset tekevät siitä käyttökelpoisen tai sitten ei.

Mikäs vika adaptiivisessa vakkarissa tarkalleen on? Sehän toimii kuin junan vessa. Sateentunnistuksessa on kehittämisen varaa kyllä vielä, ja muutosta on vuoden aikana huomannutkin parempaan.
 
Mikäs vika adaptiivisessa vakkarissa tarkalleen on? Sehän toimii kuin junan vessa. Sateentunnistuksessa on kehittämisen varaa kyllä vielä, ja muutosta on vuoden aikana huomannutkin parempaan.
Itselläni ei ole ajokokemusta tuosta mutta maine on surkea. Onko itselläsi vielä autossa tutka? Sehän toimii tietysti hyvin.

 
Itselläni ei ole ajokokemusta tuosta mutta maine on surkea. Onko itselläsi vielä autossa tutka? Sehän toimii tietysti hyvin.


Ahaa, no en tiedä. 2020 MIC SR+ rajoittuu omat kokemukset.

Edit:
How do I know if my car is equipped with radar? 
Starting with deliveries in May 2021, Model 3 and Model Y vehicles built for the North American market will be optimized for Tesla Vision and will not be equipped with radar.

Eli pitäisi siis olla tuossa 2020 mallissa tutka. Onhan tuo huono homma, jos toiminta heikkenee. Ymmärrän toisaalta suuremman tavoitteen, jotta toiminnallisuus saataisiin integroitua pienempään määrään komponentteja. Silloin ei kyllä auta varustaa millään välimallin kameroilla noita.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä autoveron poistoahan ei ole vielä lyöty lävitse tuolla eduskunnassa/hallituksessa niin sikäli se pyörii siellä luvuissa mukana. Sitä ei tartte maksaa mutta pyörittelevät ne luvut siellä mukana jos tuo laki ei menekkään lävitse niin karhuavat sitten varmaan perästä.

Ja hankintatukihan ei näy suoraan siellä ostoskorissa, eikä rajoituslaskurissa, eli se hankintatuki vähentää sitten suoraan käsirahaa, eli huomio se siinä. Esim jos laitat 15k käsirahan, maksat juuri ennen toimitusta 13k.
Talvirenkaat ja se ~600e toimituskulut eivät vaikuta hankintatukeen, eli niiden kanssa hinta voi olla autolle kokonaisuudessaan yli 50k, mutta saa silti sen 2k alennuksen.
1637920932090.png

Eli tuossa oma esimerkki niin tuosta viimeiseltä riviltä vähentelee sitten 2k ja 1269,86e ja auton hinta on siinä mitä oikeasti maksaa.

Todennäköisesti lähiaikoina tulee Model 3 tilattua.

Oliko tämä nyt varmaa tietoa, että tuota talvirengaspakettia ei lasketa autonkokonaishintaan ja näin ollen tuen saa? Vai kannattako renkaa jättää rastittamatta ja tilaa ne Teslalta erikseen?
Onko kukaan jaksanut säätää romutuspalkkion kanssa niin, että ostaa halvimman tieliikennekelpoisen rottelon nettiautosta ja lunastaa 2000€ palkkion sähköautoa ostaessa?:lol:

Midnight silver metallic -väri mahtuisi vielä alle 50tke budjettiin ja toimitusaikakin vauhdittuisi parilla kuukaudella. :hmm:

Vieläkö ruoste ongelman on model 3 riesana? Pitääkö jollain tavoin suojata tai pinnoittaa maalipinta ja herkät alueet?
 
Romuautoa pitää omistaa vuosi että saa tuen.
Näihän se näköjään on. Jäi minulta huomaamatta.

EDIT: Mahtaa harvassa kyllä olla kaverit, jotka suoraan romutuskuntoisen auton penkiltä hyppää bränikän sähköauton kyytiin. :lol:
 
Öljynvaihto on parin sadan jos senkään homma töineen.

Alustan osat halpoja mutta työ maksaa.
Joo tottakai. Pitää siis molempia huoltaa, mutta tuli hauska tapaus mieleen kun tutun mutsi osti tuliterän bensa auton ja ajoi parisen vuotta kunnes kone leipo kiinni ja ois käytetty moottori maksanut asentaa yli 5k ja uusi 8k. Siihen siis peilasin että kun ajat yli huoltovälin niin ei sähköautoissa paljoa merkkaa. Molemmissa kuluvia osia on, mutta noita "verenvaihtoja" ei sähköautoissa ole niin on huolettomampaa ajoa minusta.
 
Todennäköisesti lähiaikoina tulee Model 3 tilattua.

Oliko tämä nyt varmaa tietoa, että tuota talvirengaspakettia ei lasketa autonkokonaishintaan ja näin ollen tuen saa? Vai kannattako renkaa jättää rastittamatta ja tilaa ne Teslalta erikseen?
Onko kukaan jaksanut säätää romutuspalkkion kanssa niin, että ostaa halvimman tieliikennekelpoisen rottelon nettiautosta ja lunastaa 2000€ palkkion sähköautoa ostaessa?:lol:

Midnight silver metallic -väri mahtuisi vielä alle 50tke budjettiin ja toimitusaikakin vauhdittuisi parilla kuukaudella. :hmm:

Vieläkö ruoste ongelman on model 3 riesana? Pitääkö jollain tavoin suojata tai pinnoittaa maalipinta ja herkät alueet?
Eikös ne romutuspalkkion rahat loppuneet jo alkuvuodesta? Itse ainakin laittaisin ruostesuojauksen ja roiskeläpät jos meinaisin pitää autoa yli muutaman vuoden saa kuitenkin 1k aika vahvan suojauksen. Keraaminen pinnoite 500€ lähinnä jos haluaa autoa pitää puhtaana muutaman vuoden helpolla kun lika ei jumahda kiinni.
 
Jos pitää autoa max 5v. Niin ei kannata rahoja tuhlata ruostesuojaukseen. Menettää vaan takuun. Jos yli 10v niin sitten ehkä.

Vähän PPF kylkeen ja roiskeläpät. Kovaa ajoa vaan.
 
EDIT: Mahtaa harvassa kyllä olla kaverit, jotka suoraan romutuskuntoisen auton penkiltä hyppää bränikän sähköauton kyytiin. :lol:
Suomessa on aika paljon jotain kolmos / kakkosautoja jotka voi surutta paalata ikuisen korjaamisen sijaan, jos omistaja haluaa päivittää sähköautoon.
 
Suomessa on aika paljon jotain kolmos / kakkosautoja jotka voi surutta paalata ikuisen korjaamisen sijaan, jos omistaja haluaa päivittää sähköautoon.
Jep pihassa ois 4 autoa ja kaks vois paalata jos tulee tarve. Eilen kuulin yhdeltä että vihreät oli taas ehdotellu romutuspalkkion uudistamista tiedä sitten...
 
Oliko tämä nyt varmaa tietoa, että tuota talvirengaspakettia ei lasketa autonkokonaishintaan ja näin ollen tuen saa? Vai kannattako renkaa jättää rastittamatta ja tilaa ne Teslalta erikseen?

Ei lasketa (ei ainakaan mulla laskettu), eli sai sen 2000€. Kyllä ne Teslalla toki osaa auttaa, meet liikkeeseen ja puhut myyjän kanssa (Teslalla on ihan normaalit myyjät siellä, vaikka ne eri nimikkeellä kulkevat).
 
Ei lasketa (ei ainakaan mulla laskettu), eli sai sen 2000€. Kyllä ne Teslalla toki osaa auttaa, meet liikkeeseen ja puhut myyjän kanssa (Teslalla on ihan normaalit myyjät siellä, vaikka ne eri nimikkeellä kulkevat).

Juu, soitin liikkeeseen ja vahvistivat asian. Model 3 nyt tilattu.
 
Vähän PPF kylkeen ja roiskeläpät. Kovaa ajoa vaan.

PPFiä en itse laittanut, mutta roiskeläpistä sen verran sanon että hanki muualta kuin Teslalta. Nuo OEM-läpät on aivan läpät, tänään sain taas ruuvata yhden josta on kiinnikkeet palasina ja noita sai kesällä putsata viikon välein kurasta, koska nuo keräävät sitä.

Läpät tosin tulee valmiiksi asennettuna Suomesta kun ostaa.
 
Missä vaiheessa jo tilattuun autoon voi pyytää nuo kalvot? Kun auto luovutetaan vai jo ennen sitä?

Teslan äänieristys on myös suunnitelmissa, onko siitä kokemuksia? Onko antaa suosituksia pajoista jotka tekevät niitä.
 
PPFiä en itse laittanut, mutta roiskeläpistä sen verran sanon että hanki muualta kuin Teslalta. Nuo OEM-läpät on aivan läpät, tänään sain taas ruuvata yhden josta on kiinnikkeet palasina ja noita sai kesällä putsata viikon välein kurasta, koska nuo keräävät sitä.

Läpät tosin tulee valmiiksi asennettuna Suomesta kun ostaa.
Mitkä läpät tuohon kannattaa laittaa? Autossa oli valmiiksi ruuvattuna yhdet ja mukana tuli vielä hieman isommat? Nuo isommat kyllä vaikuttaa jo siltä että auraa talvella lunta :)
Vempeleen läpät, eli kiinan läpät ilmeisesti moni laittanut?

Onkos muuten porukalla kokemuksia pirkanmaan seudulla kalvotuksesta? Helsingin seudulla noita löytyykin. Jätin värin ottamatta kun ei nuo teslan vakiovärit oikein iskeneet. Tekisi mieli kalvottaa tuo satin blue ja jokin härski oranssi.

Tänään ensimmäistä kertaa auto päätti olla latautumatta, ihan sama miten hinkkasi johtoa niin punaista logoa liittimen viereen, ja tolpat kyllä toimi kun +10 muuta autoa latautui vieressä. Mistä tuon tarkemman syyn näkisi, muu kuin pakkanen. Johto ja liitin puhtaat ja tuskin vielä kulumaakaan kolmen latauksen jäljiltä....
 
Missä vaiheessa jo tilattuun autoon voi pyytää nuo kalvot? Kun auto luovutetaan vai jo ennen sitä?

Teslan äänieristys on myös suunnitelmissa, onko siitä kokemuksia? Onko antaa suosituksia pajoista jotka tekevät niitä.
Itse pitää löydä kalvot hankkimassa ja asentaa tai viedä auto jollekin kuka tekee.

Äänieristykselle en näe mitään arvoa. Hifistelyä ja eroa et paljoa saa. Jos haluaa hiljaisen auto niin kannattaa ostaa joku muu kuin Tesla.
 
Mitkä läpät tuohon kannattaa laittaa? Autossa oli valmiiksi ruuvattuna yhdet ja mukana tuli vielä hieman isommat? Nuo isommat kyllä vaikuttaa jo siltä että auraa talvella lunta :)
Vempeleen läpät, eli kiinan läpät ilmeisesti moni laittanut?

Onkos muuten porukalla kokemuksia pirkanmaan seudulla kalvotuksesta? Helsingin seudulla noita löytyykin. Jätin värin ottamatta kun ei nuo teslan vakiovärit oikein iskeneet. Tekisi mieli kalvottaa tuo satin blue ja jokin härski oranssi.

Tänään ensimmäistä kertaa auto päätti olla latautumatta, ihan sama miten hinkkasi johtoa niin punaista logoa liittimen viereen, ja tolpat kyllä toimi kun +10 muuta autoa latautui vieressä. Mistä tuon tarkemman syyn näkisi, muu kuin pakkanen. Johto ja liitin puhtaat ja tuskin vielä kulumaakaan kolmen latauksen jäljiltä....
Juuri ne Kiinan läpät. Paras tieto kalvottajista löytyy FBsta ja sieltä Tesla Clubista. Tai sitten Model 3 ja Model Y sivut.

Hyvä kalvotus maksaa äkkiä 4-5k€, samaan hintaan jo maalaa auton uudestaan.

Joskus toimii paremmin että johto ensin autoon ja sitten laturiin. Joskus taas toisin päin.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 796
Viestejä
4 499 143
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom