Paras aika mikä taycan:lle tiedossa:
Tesla’s Model S Plaid Just Dusted the Porsche Taycan’s Nürburgring EV Lap Record
Voi toki uskoa taycan, että menee vielä kovempaa sitten kun ajetaan virallinen aika tai sitten ei. Ei voi tietää ennen kuin porsche tekee tuloksen. BMW:n toin ihan vain sen vuoksi keskusteluun, että saa edes jotain kuvaa siitä missä nopeusluokassa tuo plaid:n aika on.
Koko paskamyrsky lähti mun tästä postauksesta käyntiin
Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä . Paljon lensi paskaa tuulettimeen ennen kuin päästiin täys ympyrä ja teslan tulos sulkeutui virallisen tilaston ykköseksi. Tässä ketjussa on hyvin hankala keskustella, kun jengi tulee väittelemään. Ei edes viralliset tilastot kelpaa faktaksi.
Et nyt halua ymmärtää pointtia ja lukea niitä linkkaamiasi virallisia tilastoja ajatuksella läpi (ja katsoa videoita). En itse ainakaan ole kiistänyt, etteikö Teslan aika olisi mitenkään validi. Pointtina nyt on virheelliset väitteesi tukemaan tätä asiaa, ei se kuinka kovaa Taycan tulee ajamanaan virallisessa ajanotossaan (jos sellaisen edes tekevät).
Sanoit (kuten Musk myös) useasti auton olevan siinä kunnossa kuin ne asiakkaille myydään, mikä on virheellinen väite, yhtäkään asiakkaalle toimitettua Teslaa en ole nähnyt turvakaarilla, kahdella mittaristolla jne, jos tälläisiä toimitetaan niin myönnän mielelläni virheen. Muuttaako tämä tuloksen luetettavuuden, no ei, koska kaikilla muillakin on samat omissa virallisissa ajoissaan, mutta ei se muuta sitä faktaa, ettei tuo ole tehtaalta tullut asiakkaalle toimitettava auto, eikä sitä sellaiseksi pidä kutsua. Softaan en ota kantaa, siitä en mitään tiedä.
Toisekseen sanoit useamman kerran, että tulokset vahvistetaan autossa istuvan valvojan kera, mikä ei myöskään pidä paikkaansa. Teslankaan videolla matkustajan penkillä ei istu ketään, voidaan toki väittää, että istui takapenkillä. No voidaan myös katsoa vaikka 911 videot, ei matkustajaa, puhumattakaan 1-paikkaisista prototyypeistä. Mistä päästäänkin siihen, että sanoit custom autojen käyneen radalla mutta niiden aikoja ei olisi julkistettu, mikä on taas virheellistä koska ihan viralliselta listalta näitä löytyy, menevätkö vakioiden kategoriaan, no ei mutta on niitä silti julkistettu. Sitä en osaa sanoa sinulle, missä menee varsinainen modaamattoman ja modatun auton raja, tätä varten pitäisi saada virallinen sääntölista radalta mistä näkisi kaiken hyväksytyn.
Virallista aikaa voit spekuloida epävirallisiin niin paljon kun haluat, mutta vertailu tulee tehdä myös viralliseen aikaan niillä samoilla säännöillä joilla nuo kaikki ajetaan, jotta siinä olisi mitään järkeä. Mistä päästään siihen, että jos on ainoana autona virallisella sähköautojen listalla, niin onko se 1.sija jotenkin erityinen juuri sen ajetun ajan takia? Mielestäni ei, koska se olisi silti 1.sijalla vaikka ajaisi kierroksen 4h aikana. Mutta edelleenkin en kiistä tulosta, hieno aika Teslalta ja onnea vaan, että olivat ensimmäinen valmista jolta saatiin virallinen aika listalle, kiistän ainoastaan virheelliset väitteesi mitä et halua jostain syystä itse nähdä. Mutta itselle ainakin riittää tähän, jossei halua ymmärtää niin en sille mitään voi ja voin vetäytyä luolaani.