Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kyllähän noista videoista näkee että Plaid on suunniteltu liikennevalo-raketiksi, ei urheiluautoksi, jousitus & alusta aivan alimitoitettuja tuohon touhuun. Tosiaan on hämmentävää miten Cayenne pieksee sekä Taycanin että Plaidin ottaen huomioon SUV-lähtökohdan.

Mielenkiintoista nähdä milloin Porsche tuo Taycanista ne GT-sarjan vehkeet vai tuoko ollenkaan.
 
Kyllähän noista videoista näkee että Plaid on suunniteltu liikennevalo-raketiksi, ei urheiluautoksi, jousitus & alusta aivan alimitoitettuja tuohon touhuun. Tosiaan on hämmentävää miten Cayenne pieksee sekä Taycanin että Plaidin ottaen huomioon SUV-lähtökohdan.

Mielenkiintoista nähdä milloin Porsche tuo Taycanista ne GT-sarjan vehkeet vai tuoko ollenkaan.

Se cayenne on hämmentävän nopea ottaen huomioon, että uusin bmw:n m5:nkaan mene kuin 7:29 eli käytännössä saman kuin tuo plaid. Plaid:ssahan on vielä kuristettu huippunopeutta, kun ei ole riittävät renkaat alla.

edit. Plaid:n video siitä hitaammasta vedosta. Se nopein kierros oli 7:30.9.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoisia teorioita liikkeellä. Ensinnäkin, virallista Nyrren timing sheetiä ei ole vielä näkynyt julkisuudessa, ainoastaan Teslan "oma" jossa siis Teslan logo timing sheetillä (virallisessa tuskin on firmojen omaa letterheadiä?)

Toisekseen, Musk sanoi että täysin vakio Plaid mutta tämä kuva on *väitetysti* ennätysautosta, siinä tummennetut ikkunat (ettei näe mitä sisustalle tehty), ei-vakio jarrulevyt ja pyöreä ratti.

En tiedä onko tämä täyttä fuulaa mutta tavallaan selittäisi miksi tuo julkisuudessa näytetty video väitetystä ennätysrunista näytti niin hitaalta (mutkissa siis) ja vaikealta.
 

Liitteet

  • E-4SfBuWUAUoaVX.jpeg
    E-4SfBuWUAUoaVX.jpeg
    189,1 KB · Luettu: 99
Mielenkiintoisia teorioita liikkeellä. Ensinnäkin, virallista Nyrren timing sheetiä ei ole vielä näkynyt julkisuudessa, ainoastaan Teslan "oma" jossa siis Teslan logo timing sheetillä (virallisessa tuskin on firmojen omaa letterheadiä?)

Toisekseen, Musk sanoi että täysin vakio Plaid mutta tämä kuva on *väitetysti* ennätysautosta, siinä tummennetut ikkunat (ettei näe mitä sisustalle tehty), ei-vakio jarrulevyt ja pyöreä ratti.

En tiedä onko tämä täyttä fuulaa mutta tavallaan selittäisi miksi tuo julkisuudessa näytetty video väitetystä ennätysrunista näytti niin hitaalta (mutkissa siis) ja vaikealta.

Voihan tuo olla, että on kepulipeliä. Tosin aika nopeasti tuollaisesta jää kiinni, kun kuka tahansa liimanäppi tai autolehti/show voi ostaa plaid:in ja käydä itse kokeilemassa nurburgring:lla. Hemmetin iso uutinen, jos joku voi todistaa, että plaid olisi esim. 8minuutin auto ja tesla väittäisi sen olevan 7:30 auto nurburgring:lla. Luulen, että tesla on hidas mutkissa ja ottaa kiinni aikaa hillittömällä kiihtyvyydellään. Tosin siinä nopeimmalla pätkällä häviää, kun renkaiden takia huippunopeutta rajoitettu.
 
Lisää salaliittoteorioita:

Videolta poimittu väitetysti "track mode" tuossa ennätysautossa ja sitä ei ole tuotanto Plaidissa ainakaan vielä. Hmmm.
 

Liitteet

  • E-8SpTXWEBIeMI7.png
    E-8SpTXWEBIeMI7.png
    495,1 KB · Luettu: 112
Mielenkiintoisia teorioita liikkeellä. Ensinnäkin, virallista Nyrren timing sheetiä ei ole vielä näkynyt julkisuudessa, ainoastaan Teslan "oma" jossa siis Teslan logo timing sheetillä (virallisessa tuskin on firmojen omaa letterheadiä?)

Toisekseen, Musk sanoi että täysin vakio Plaid mutta tämä kuva on *väitetysti* ennätysautosta, siinä tummennetut ikkunat (ettei näe mitä sisustalle tehty), ei-vakio jarrulevyt ja pyöreä ratti.

En tiedä onko tämä täyttä fuulaa mutta tavallaan selittäisi miksi tuo julkisuudessa näytetty video väitetystä ennätysrunista näytti niin hitaalta (mutkissa siis) ja vaikealta.
Ettei tämä olisi se auto mikä kolaroitiin? Muistan nähneeni vastaavat kuvat aikaisemmin.
 
Allaoleva kaveri väittää ottaneensa yhteyttä nurburgring:in "powers that be"(oma lisäys) elimeen ja sieltä olisi vahvistettu ajan olevan aito. Virallinen vahvistus tapahtuu kunhan tesla toimittaa videon ja telemetriatiedon elimelle. Linkki aikaleimalla oikeaan kohtaan.



edit. Tieto ennätyksestä on on nyt burburgring:in sivuilla: Nürburgring Tämä aika virallinen: 7:35.579 se 7:30 aika ei syystä tai toisesta ole virallinen. Olisko siinä sitten ollut modauksia jo mukana autossa?
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoisia teorioita liikkeellä. Ensinnäkin, virallista Nyrren timing sheetiä ei ole vielä näkynyt julkisuudessa, ainoastaan Teslan "oma" jossa siis Teslan logo timing sheetillä (virallisessa tuskin on firmojen omaa letterheadiä?)

Toisekseen, Musk sanoi että täysin vakio Plaid mutta tämä kuva on *väitetysti* ennätysautosta, siinä tummennetut ikkunat (ettei näe mitä sisustalle tehty), ei-vakio jarrulevyt ja pyöreä ratti.

En tiedä onko tämä täyttä fuulaa mutta tavallaan selittäisi miksi tuo julkisuudessa näytetty video väitetystä ennätysrunista näytti niin hitaalta (mutkissa siis) ja vaikealta.

En ole kauhea kova salaliittoteorioiden fani, eikä ne kauhean helposti uppoa minuun. Mutta toivon todella, että tämä tulkintasi on väärin. Muuten näyttää homma aika huonolta :hmm:
 
Mielenkiintoisia teorioita liikkeellä. Ensinnäkin, virallista Nyrren timing sheetiä ei ole vielä näkynyt julkisuudessa, ainoastaan Teslan "oma" jossa siis Teslan logo timing sheetillä (virallisessa tuskin on firmojen omaa letterheadiä?)

Toisekseen, Musk sanoi että täysin vakio Plaid mutta tämä kuva on *väitetysti* ennätysautosta, siinä tummennetut ikkunat (ettei näe mitä sisustalle tehty), ei-vakio jarrulevyt ja pyöreä ratti.

En tiedä onko tämä täyttä fuulaa mutta tavallaan selittäisi miksi tuo julkisuudessa näytetty video väitetystä ennätysrunista näytti niin hitaalta (mutkissa siis) ja vaikealta.
Nämä taitaa juu olla vanhoja kuvia ja käyttävät samaa galleriaa jutuissa.


 
Mahdollisesti. Onhan porukka nyt kuitenkin ottanut autoja vastaan. Eli pienen piirin itkua nyt.
Joo, voihan sekin olla että tarjoavat jotain lohdutuspalkintoa vain erikseen viivästystä pyytäjille, mutta muuten jatkuu luovutukset ihan normaalisti
 
Paremmalta näyttää tuo 10.0 softa kuin 9.2. Aika oleellisesti reippaammin ottaa uusi softa käännökset ja löytää välit mihin kerkeää. Yhdistetty motarit+pikkutiet ei kerinnyt 10.0:aan. Tulee ehkä 10.1:een. Allaolevan videon katsoin. Tokikaan ei ole vielä täydellinen softa ja virheitäkin mahtui matkanvarrelle. Mun silmiin FSD alkaa näyttämään olevan lähellä tasoa missä betan vois avata isommalle joukolle ihmisiä.



 
Hauskoja quoteja noissa twiiteissä: "Wow! The visuals are more accurate and pronounced. No more jumping of the world around… check it out. Edges of the roads stay instead of twitching. " ja laittaa kuvan jossa reunat heiluu kun auto on paikallaan. Toki tiedän että nää "betat" jaetaan vain Teslauskovaisille, mut jotain rajaa.
 
Hauskoja quoteja noissa twiiteissä: "Wow! The visuals are more accurate and pronounced. No more jumping of the world around… check it out. Edges of the roads stay instead of twitching. " ja laittaa kuvan jossa reunat heiluu kun auto on paikallaan. Toki tiedän että nää "betat" jaetaan vain Teslauskovaisille, mut jotain rajaa.

Ne vertaa eroa aikaisempaan softaversioon. Ainakin mun vinkkelistä kyse on siitä millä vauhdilla uudet versiot parantavat tai eivät paranna softaa. 10.0 oli tosi hyvä
askel etiäpäin.

Varmastihan tesla "koodaa" noita kohteita mitä beta-jengi testaa kuten lombard(san francisco). Tosin se koodaus tarkoittanee tässä tapauksessa sitä, että erityisesti siitä lombardista on videoita datassa millä neuroverkkoja opetetaan + varmaankin karttadata on myös erityisen tarkka. Koko pointtihan betassa on, että jengi painelee nappia, että nyt ei toiminut, tesla saa datat ja opettaa neuroverkkoja uusiksi.

Mun linkkaama video oli seattlesta. Ihan hyvin se fsd10 mun silmiin ajoi siellä. Vielä kun ajaminen oli "hankalasti" yöaikaan toteutettu.

edit. Moottoritiet siis vielä wanhalla pinolla. Jos motarilla testaa niin 10.0:ssa ei ole siihen parannuksia. ehkä 10.1:ssa moottoritiet siirtyvät FSD-pinoon. Oletettavasti tuo 10.1 tulee 2vk päästä ellei käy kuten 9.2-10.0 siirtymässä että menee 4vk. Teslan insinöörit taitavat tehdä 2vk sprinteissä töitä ja on 2vk välein mahdollisuus julkaista uusi softa.
 
Viimeksi muokattu:
Ne vertaa eroa aikaisempaan softaversioon. Ainakin mun vinkkelistä kyse on siitä millä vauhdilla uudet versiot parantavat tai eivät paranna softaa. 10.0 oli tosi hyvä
askel etiäpäin.

Mun näkökulmasta tuo nykii edelleen, eli se ei ole vieläkään oppinut että tie ei vaihda paikkaa kun auto on paikallaan.

Varmastihan tesla "koodaa" noita kohteita mitä beta-jengi testaa kuten lombard. Tosin se koodaus tarkoittanee tässä tapauksessa sitä, että erityisesti siitä lombardista on videoita datassa millä neuroverkkoja opetetaan + varmaankin karttadata on myös erityisen tarkka. Koko pointtihan betassa on, että jengi painelee nappia, että nyt ei toiminut, tesla saa datat ja opettaa neuroverkkoja uusiksi.

Toisin sanoen, Tesla yrittää opettaa näitä videoita varten mappingia. Eli kun mennään heti sen ulkopuolelle niin hommat kusee (tai mukaan tulee muutakin kuin tyhjä tie yöllä). Tämän muuten piti olla "the release" josta vedät johtopäätöksesi investointeihin - me jäämme odottamaan. Tämä neuroverkko selittely voisi sen sijaan jo loppua, ei se toimi niin.
 
Mun näkökulmasta tuo nykii edelleen, eli se ei ole vieläkään oppinut että tie ei vaihda paikkaa kun auto on paikallaan.



Toisin sanoen, Tesla yrittää opettaa näitä videoita varten mappingia. Eli kun mennään heti sen ulkopuolelle niin hommat kusee (tai mukaan tulee muutakin kuin tyhjä tie yöllä). Tämän muuten piti olla "the release" josta vedät johtopäätöksesi investointeihin - me jäämme odottamaan. Tämä neuroverkko selittely voisi sen sijaan jo loppua, ei se toimi niin.

Ei kai tuossa ole mitään yllättävää? Puhutaan suljetusta betasta. Tästä betasta voi mennä vielä vuosia oikeaan release-softaan. En minä ainakaan odota teslalta 1.0 release softaa vielä pitkään aikaan. Beta toivottavasti jatkaa parantumista, testaajamäärää isommaksi ja jonain päivänä oikea itseajava. Tosin ei se 1.0 softakaan välttämättä aja suomen talvessa. Tai pikemminkin teslan FSD ei ehkä koskaan tule ajamaan lumisateessa itsekseen. Eka juttu on teslan kotimarkkinan eli kalifornian/usa:n länsirannikon hyvät kelit koti, työ, kauppa, koti välille ja sitten siitä etiäpäin muihin kohteisiin ja olosuhteisiin.
 
Eka asia on Teslalta myöntää, että FSD on enemmän kuin L2.

Eikö nyt pitänyt tulla se beta nappi vai taasko siirrettiin?
 
Eikö nyt pitänyt tulla se beta nappi vai taasko siirrettiin?

Viimeisin tieto perustuen muskin twiitteihin on, että 10.1:ssa tai 10.2:ssa tulee beta request nappi. Eli syyskuun lopussa tai lokakuussa todennäköisesti tulee. Huhu kadulla on, että 10.0:ssa olis otettu lisää beta-testaajia mukaan.
 
Esimerkiksi Tesla Model 3 Standard Range -mallin kohdalla se tarkoittaa sitä, että hinta laskee 50560 eurosta 48690 euroon.

Alle 50 000 euron hintaisen auton ostaja voi hyödyntää myös jatkossa 2000 euron ostotuen, joten esimerkki-Teslan tapauksessa etu kertaantuu.

Eikö tuohon halvempaan Teslaan saanut tuota tukea jo aikaisemminkin, kun tuosta 50560 euron hinnasta 600 euroa on muita kuluja?
 
Kyllä sai. 600€ on ne toimitus- ja käsittelykulut joit ei huomioida.
Teslan varastomalleihin eli nyt syyskuussa tuleviin on ilmestynyt autoveroa vastaava alennus. Onkohan tämä nyt se kädenojennus josta ilmoitetaan huomenna?
 

Liitteet

  • BB9E7781-BEF7-41A0-A121-F841A1EC3426.png
    BB9E7781-BEF7-41A0-A121-F841A1EC3426.png
    1,8 MB · Luettu: 145
Teslan varastomalleihin eli nyt syyskuussa tuleviin on ilmestynyt autoveroa vastaava alennus. Onkohan tämä nyt se kädenojennus josta ilmoitetaan huomenna?
Voi olla. Vähän typoa.
Odotan kyllä että valmistajat nostaa nyt hintoja autoveron verran.
 
Voi olla. Vähän typoa.
Odotan kyllä että valmistajat nostaa nyt hintoja autoveron verran.
ehkä nostaakin, ainakin ne jotka on aikasemmin ollu just nuolemassa 50k rajaa (vaikka just tuo SR+) nousee takaisin siihen 50k rajalle. Mutta tuskin ne nyt heti kehtaa ekana päivänä nostaa, vaan pikkuhiljaa
 
ehkä nostaakin, ainakin ne jotka on aikasemmin ollu just nuolemassa 50k rajaa (vaikka just tuo SR+) nousee takaisin siihen 50k rajalle. Mutta tuskin ne nyt heti kehtaa ekana päivänä nostaa, vaan pikkuhiljaa
Kuukausi ja kaks sitten nousee. Muillakin jo nousseet komponenttipulan takia.
 
Mun mielestä huvittavaa miten noissa ajovideoissa pitää löytää joko musta tai valkoinen maailmankuva. Täytyy olla ihan paska ja ei parannuksua tai greatest thing ever. Kai se videoiden nimeäminen on osaltaan youtuben algoritmin syöttämistä, että videot pompsahtais pinnalle. Paljon on työtä teslalla vielä edessä, mutta ei parannuksiakaan kannata jättää huomioimatta. Paljon paremmin uusi softa löytää raot mistä mennä vasemmalle ja oikealle käännöksissä.

Rajatapauksia tulee löytymään vielä pitkään missä auto tekee jotain hullua. Äkkijarrutus tais johtua vasemmalla reunalla vastaantulevasta potkulautailijasta. Väärinhän se oli tehty softalta, mutta selkeä syy siihen väärintekemiseen todennäköisesti on videossa+sensoridatassa joka tilanteesta lähti teslalle. Pilarihelvetti on myös melko erikoinen ei normaali paikka ajaa. Lienee tuo pilaripätkä niitä long tail juttuja mihin puututaan sitten, kun normaalimmat tiet toimivat paremmin. Ongelmanahan tuossa pilarihelvetissä on, että pitää päästä pilareiden vasemmalle puolelle, jos seuraava käännös on vasemmalle. Autossa lienee softa, joka ei tajua tuota ja haluaisi kääntyä oikeanpuolimmaiselle kaistalle ja jossain kohtaa tajuaa, että nyt ollaan väärällä puolella ja tekee sen jälkeen kamikazet yrittäen vasemmalle kaistalle pilareiden läpi. Pysähtyisikö se auto ennen pilariin osumista vai ei on mielenkiintoinen kysymys. Ei sitä kukaan tervejärkinen uskalla kokeilla, kun voi mennä auto rusinaksi.

Pilarihelvetti voisi korjaantua paremmalla navigaatiokarttadatalla. Jos navigaatio osaisi kertoa mille kaistalle pitää kääntyä(pilareiden vasemmalle puolelle, jos seuraava käännös vasemmalle ja päinvastoin) niin koko kamikaze tilanne jäisi kokeilematta. Toki tuo on huono korjaus esineisiin törmäilemisen kannalta, mutta oikea korjaus navigaation kannalta.
 
Mjooh, tietty toinen kysymys että jos on näitä videoita missä auto yrittää ajaa suoraan vastaantulijoiden kaistalle jossa liikennettä, niin pitääkö tuollaisia päästää liikenteeseen? Kivahan se on muistutella ihmisiä että vaatii täyden vastuun, mutta jos vuosikausia hehkuttanut robotakseja, ja myy tuotetta nimellä Full Self Driving, niin kyllä siitä isoja ongelmia seuraa kun noita alkaa näkyä muillakin kuin Teslafaneilla.
 
Suuri haaste sosiaalisen median videoiden osalta on myös siinä, että suurella osasta näistä kovimmista hehkuttajista oma sosiaalisen median näkyvyys (ja tulot) perustuu Teslaan, jonka lisäksi vielä usein omistetaan merkittävässä määrin firman osakkeita, jonka arvoon on jo nyt leivottu FSD:n luomaa lisäarvoa sadoilla miljardeilla...
 
Paljon paremmin uusi softa löytää raot mistä mennä vasemmalle ja oikealle käännöksissä.
Rajatapauksia tulee löytymään vielä pitkään missä auto tekee jotain hullua.

Pienien rakojen pitäisi olla ne rajatapaukset, sen sijaan vastaantulijoiden kaistalle kääntyminen, esineisiin törmäämiset ja väärin arvioidut äkkijarrutukset pitäisi olla sitä peruskauraa. Kyllä mun mielestä perusasiat on aikalailla pielessä vielä, eikä tuosta ole tuota menoa vielä vuosiin käyttökelpoista tulossa.
 
Mjooh, tietty toinen kysymys että jos on näitä videoita missä auto yrittää ajaa suoraan vastaantulijoiden kaistalle jossa liikennettä, niin pitääkö tuollaisia päästää liikenteeseen? Kivahan se on muistutella ihmisiä että vaatii täyden vastuun, mutta jos vuosikausia hehkuttanut robotakseja, ja myy tuotetta nimellä Full Self Driving, niin kyllä siitä isoja ongelmia seuraa kun noita alkaa näkyä muillakin kuin Teslafaneilla.
Tuo on kyllä aika vaarallinen jo. Selkeä aurinkoinen päivä ja silti vetää ihan mihin sattuu.
 
Onhan tuo nykyinen softa hazardi ja sen vuoksi rajoitettu beta. Mä katson noita pidempiä ajoja kuten pätkä alla. Pidempien pätkien pohjalta yritän miettiä miten teslan softa kehittyy tai ei kehity. Yksittäiset elonin paras juttu koskaan twiitit tai oh my god, nyt me kaikki kuollaan somet ei kerro koko totuutta. Jossain kohtaa joudutaan myöntämään, että ihmisetkin tekevät virheitä. Virheetöntä FSD:ta tuskin tulee koskaan. Oikea mittari mun mielestä on, että onko se turvallisempi kuin ihmiset esim. ajetut kilometrit/onnettomuudet metriikalla. Poliitikot voivat ottaa kantaa millaiset betat soveltuvat tielle tai eivät. Ne markkinat lienevät voittajia, missä on löysemmät säädökset. Uber esimerkiksi ei olisi ollut suomessa mahdollinen idea/startup/yritys/ipo ja rahat siitä menivät sitten piilaaksoon. Mun maailma on harmaan sävyjä, en yritä elää musta/valkoisessa ääripäämaailmassa.

 
Viimeksi muokattu:
Tesla ei vaan anna kolmannelle osapuolelle dataa tuosta ajetut kilometrit/onnettomuudet niin ei saa oikeaa tietoa missä mennään. Ja koska FSD on L2 niin siitä ei tarvitse raportoida NTSHAlle ajettuja kilsoja. L3 pitäisi raportoida.
 
Tesla ei vaan anna kolmannelle osapuolelle dataa tuosta ajetut kilometrit/onnettomuudet niin ei saa oikeaa tietoa missä mennään. Ja koska FSD on L2 niin siitä ei tarvitse raportoida NTSHAlle ajettuja kilsoja. L3 pitäisi raportoida.
Vanhaa tietoa.
 
Mä uskon, että teslaa kuritetaan/pelisäännöt selkenee tän tutkimuksen myötä. Toki tässä kohtaa vasta tutkitaan ja mahdoton sanoa onko tesla vai kuski syyllinen missä osassa tapauksista.

 
Oliko näissä euroopassa myytävissä MIC SR+ Tesloissa tuo LFP akku aina NCA sijaan? Eli vähän pienempi range, mutta saa latailla huolettomammin täyteen 100%?
 
Oliko näissä euroopassa myytävissä MIC SR+ Tesloissa tuo LFP akku aina NCA sijaan? Eli vähän pienempi range, mutta saa latailla huolettomammin täyteen 100%?
Jos MIC niin kyllä, eivät muita laita. Poislukien nyt Y mikä on NCA.
 
Oliko näissä euroopassa myytävissä MIC SR+ Tesloissa tuo LFP akku aina NCA sijaan? Eli vähän pienempi range, mutta saa latailla huolettomammin täyteen 100%?

MIC SR+ on aina LFP-akulla (ei pelkästään Euroopassa). Pienemmästä rangesta en tiedä (mistä sellainen tieto?), sitähän juuri kasvatettiin se 2,5kWh verran. Björnin testeissä MIC pääsi 443km, NCA version SR+:sta (kumpikin 2021) pääsi 398km.
 
MIC SR+ on aina LFP-akulla (ei pelkästään Euroopassa). Pienemmästä rangesta en tiedä (mistä sellainen tieto?), sitähän juuri kasvatettiin se 2,5kWh verran. Björnin testeissä MIC pääsi 443km, NCA version SR+:sta (kumpikin 2021) pääsi 398km.
Pienemmällä rangella viittasin siihen, että vissiin jenkeissä on nyt SR+ tilanneille soiteltu että kelpaisko tämmönen LFP akullinen versio 10km pienemmällä rangella. En tiedä sitten todellisia range-eroja
 
Teslan/L2 ajoapujen tutkinta varmaan ansaitisi oman ketjunsa. Linkkaan kuitenkin tähän ketjuun, kun homma alkoi teslasta ja silmukka teslan toimintatapojen ympärillä kiristyy

The National Highway Traffic Safety Administration is requesting advanced driver assist data from 12 automakers as it seeks to expand its investigation into Tesla’s Autopilot.

The agency’s Office of Defects Investigation sent letters to a dozen major automakers, including Ford, General Motors, Toyota, and Volkswagen, requesting information regarding their Level 2 driver assist systems, in which the vehicle can simultaneously control steering, braking, and acceleration under specific circumstances.

Automakers are being asked to provide the number of vehicles with Level 2 systems that have been manufactured in the US, as well as the total number of miles covered with those systems engaged and a recent list of any changes or updates. NHTSA is also requesting customer complaints, field and crash reports, and any lawsuits related to the Level 2 systems.

Tesla has until October 22nd to hand over the data. US-based automakers like Ford, GM, and Stellantis have until November 3rd, and all other car companies, like Toyota, Subaru, Nissan, and Honda, have until November 17th. Automakers that fail to respond could face civil penalties of up to $115 million.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 773
Viestejä
4 495 976
Jäsenet
74 291
Uusin jäsen
MinikuiOni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom