Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei oo muuta kuin LR malli saatavilla. Hintaero LR 3 on 5,4k€Miten tuo korotus on saatu maksamaan 16k€?
Y on tilojen puolesta (varsinkin kontti) aivan eri maailmasta kuin 3. Valmistustekniikka etenkin Berliinin auetessa myös vinhasti edellä.
Pitäisi tulla ainakin Y sillä castingillä ja ehkä jotain 3:n mutta en mene vannomaan.Ja eikös nuo Kiinassa tehdyt kolmoset tule nykyaikaisen valmistustekniikan läpi? En tunne tarkemmin, viisaammat korjatkoon.
Pitäisi tulla ainakin Y sillä castingillä ja ehkä jotain 3:n mutta en mene vannomaan.
Ei kai sitä castingia ole otettu käyttöön vielä missään, tulee sitten Berliinin ja Texasin mukana?
Kaikki Y:t on takaosan megacastinillä sekä jenkeistä että kiinasta.Ei kai sitä castingia ole otettu käyttöön vielä missään, tulee sitten Berliinin ja Texasin mukana?
Kaikki Y:t on takaosan megacastinillä sekä jenkeistä että kiinasta.
Kuukausi ja kaks sitten nousee. Muillakin jo nousseet komponenttipulan takia.
Tesla kannattaa ostaa heti. Hyvittivät tuon autoveron.Kysyin Teslalta asiaa oman Model 3:n osalta, jonka toimitus pitäisi olla joulukuussa. Lokakuussa lähtee tuolta laskelmasta ja rahoituskuviosta autoveron osuus pois. Taitaa nyt olla aika hyvä aika ostaa Tesla tai mikä tahansa muu sähköauto, kunhan rekisteröinti osuu lokakuulle. Tekee kaupat verollisella hinnalla (ennen kuin hinnat nousee), mutta veron osuus jää sitten lopulta maksamatta.
Tää, syyskuu on paras. Saa autoveron verran alennusta, mutta koska rekisteröinti on syyskuussa, niin auto jää alempaan ajoneuvoverokantaan.Tesla kannattaa ostaa heti. Hyvittivät tuon autoveron.
Oliko tosiaan kaikki jenkkien Y:t alusta asti tällä? Okei, taisin muistaa väärin.
Betanapin toimintaperiaate alkaa selviämään
Oikeasti kuskin ajamisen turvallisuutta mittaava systeemi yhdistettynä systeemiin joka määrittelee aidon tason vakuutuksen hinnalle... Tuolla minä säästän rahaa ja tesla tekee rahaa.Onhan vastaavaa kokeilua ollut aikoinaan OPlla mutta eipä siitä mitään konkreettista tullut.
Tai bussipysäkille. Sama kohta joka kerta kun ajaa navigoinnilla ja autopilotilla. Se kuvittelee että ramppi alkaa siitä ja koittaa ohjaa ylös.Jep, vetelet autopilotti päällä ja se ohjaa sut vastaantulevien kaistalle. Siinä meni ne turvallisuuspisteet.
Joo sekin aukee kuukauden kahden sijaan. Katsotaan mitkä ruuhkat on.Kauppa käy kuin siimaa. Vielä kun superchargerit vapautuu kaikille, niin ei ole merkin vaihtaminen enää vaikeaa.
Mielenkiintoinen kommentti Teslan betatestaajalta. Tesla kieltää jakamasta kuvamateriaalia missä FSD ei toimi. Ei sinällään yllätä.
Green on testaillut aidalla staattista estettä ja auto ei näe tätä laisinkaan. Ei koita edes pysähtyä.
Saman näkee siinä että jos auto on tie viivan ojan puolella paikallaan ei nykyinen AP näe sitä ollenkaan.
Ei taida oikein sopia yhteen tuon tyypin tekoälyn kanssa, jonka pitäisi hoitaa kaikki tilanteet lopulta itsenäisesti, että sinne koodailtaisiin jotain tietyn tien pylväitä erikseen. Olisi saman luokan fiksaus kun jeesusteippailla raketista ohjausraketit vasemmalle kun viimeksi se kääntyi liikaa oikealle.
Tämä myös selittää osittain peräänajoja jos auto edessä on kauan paikallaan niin Teslan kamerat eivät sitä näe. Suurin ongelmana tuossa on että auto ei tee mitään vaikka sen pitäisi juuri tehdä jarrutus, oli sitten AP, TACC tai FSD päällä.Mielenkiintoista ettei tesla näe tuota porttia. Äkkiseltään tuon tyyppisen tilanteen kuvittelisi olevan ei niin vaikea toteuttaa neuroverkoilla, eli havaita että jokin este on edessä. Voi tietty olla, että teslalla ei ole hyvää geneeristä avoimen tilan etsimistä ja neuroverkko on opetettu hakemaan vain tietyntyyppiset esteet. Jos tuo on tilanne niin tesla joutuu joka hemmetin esteen erikseen opettamaan neuroverkolle, ei skaalaannu tuollainen ratkaisu.
Tosin monorail vaatisi navigaatiodatakorjauksen, jos haluaa vasemmalle monorail:sta kääntymisen saada toimimaan. Oikeanpuoleisilta kaistoilta ei saa vaihtaa vasemmille kaistoille pylväiden välistä. Auton pitäisi kääntyä suoraan vasemmanpuoleisille kaistoille tai jos päätyy oikeanpuoleisille kaistoille niin reitittää uusiksi.
Tämä myös selittää osittain peräänajoja jos auto edessä on kauan paikallaan niin Teslan kamerat eivät sitä näe. Suurin ongelmana tuossa on että auto ei tee mitään vaikka sen pitäisi juuri tehdä jarrutus, oli sitten AP, TACC tai FSD päällä.
Miksei Greenilla sitten toimi vaikka on FSD Beta käytössä?Sinänsä väärä toteamus, kamerathan näkevät, mutta legacy stackissä tutka menee konenäön edelle. Tutka ei reagoi paikallaan oleviin kaikuihin koska muuten auto jarruttaisi jokaisesta liikennemerkistä yms. Tämä ongelma koskee kaikkia autoja joissa on adaptiivinen vakkari tutkalla. Ymmärtääkseni legacy ap ei ole paljoa kehittynyt viimeiseen vuoteen pariin kun paukut on laitettu fsd betan kehittämiseen. Kunhan saavat nyt fsd 10.1:ssä yhdistettyä uuden citystreets stackin ja ap/highway stackin niin varmaan saadaan muutaman hetken päästä uusi pure vision AP joka korjaa nämä kolarit jokaiseen autoon.
(Vanha kun taivas mutta edelleen pätevä)
"The same is true for any car currently equipped with adaptive cruise control, or automated emergency braking. It sounds like a glaring flaw, the kind of horrible mistake engineers race to eliminate. Nope. These systems are designed to ignore static obstacles because otherwise, they couldn't work at all. "
Why Tesla's Autopilot Can't See a Stopped Firetruck
Semiautonomous driving systems are designed to ignore unmoving obstacles because otherwise, they couldn't work at all.www.wired.com
Kuten visualisoinnista näet niin käyttää legacy highway stackkiä. Ei ainakaan yllä olevassa porttitestissä ole fsd beta vision stack käytössä.Miksei Greenilla sitten toimi vaikka on FSD Beta käytössä?
Kuten visualisoinnista näet niin käyttää legacy highway stackkiä. Ei ainakaan yllä olevassa porttitestissä ole fsd beta vision stack käytössä.
Tutka ei reagoi paikallaan oleviin kaikuihin koska muuten auto jarruttaisi jokaisesta liikennemerkistä yms. Tämä ongelma koskee kaikkia autoja joissa on adaptiivinen vakkari tutkalla.
Mietin kyllä tätäkin että mitenkä toimii. Mutuilen että olisiko jotain etäisyyteen tai sijaintiin (edessä) sidottua suodatusta? Ehkä tämä liittyy siihen miksi tien reunassa oleviin kiinteisiin objekteihin ei voida regoida ja esimerkkinä juuri esim parkkeeratut hätäajoneuvot jotka hieman kaistalla tai liikennemerkit ja miksi ap jarruttelee siltoihin 100m ennen (ajoväylän yläpuolella josta tulee tutkakaiku). Mutta alkaa kohta mennä offtopikiksi vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.Ei pidä paikkaansa, jo pelkästään hätäjarrutusta mitataan aina paikallaan olevalla esineellä. Jos mikään järjestelmä ei näitä tunnistaisi, niin yksikään ei pääsisi näistä läpi.
EuroNCAP AEB testing protocol:
Kohta 8.2.3: Car-To-Car Rear Stationary
Miksei Greenilla sitten toimi vaikka on FSD Beta käytössä?
FSD beta taitaa käyttää uutta pinoa vain tietyissä asioissa. Seuraava versiohan(10.1) kai tuo uuden pinon käyttöön moottoriteillä. 11:ssa huhutaan uuden pinon tulevan käyttöön parkkipaikoilla jne. Siitä ei kai ole varmuutta onko uusi pino käytössä hätäjarrutuksissa sun muissa aina vaiko vain joissain tietyissä tilanteissa.
Toisin sanoen, Tesla ei näe aitaa kameroillaan (pitäisköhän jonkun käydä myymässä Muskille LiDAR..). Hyvin nämä kohteet aina siirtyvät "mutta kun 10, mutta kun 10.1, mutta kun 11, mutta kun 11.1, mutta kun 12, mutta kun 13, mutta 14, mutta kun.."
Uskoisin tällä hetkellä että molemmat kun ovat siirtyneet Teslalla ajamaan kamaa molemmilla ytimellä. Kamerat pitäisi myöskin olla tarkemmat. Teslalla ei ole stereonäköä eteenpäin tai muuallekaan kuten ihmisellä.Onhan tuo pelkkiin kameroihin perustuva FSD monien mielestä lähes mahdoton toteuttaa, ne kun ovat vain kameroita. Toisaalta on hauska ajatella että ihminen on FSD tietokone vain kahdella kameralla, ei meilläkään tutkia ole. Meiltä löytyy vain hyvin tarkat kamerat ja tehokas tietokone niiden takana. Eli on tuo mahdollista toteuttaa, mutta tietenkin hankalaa. Kiinostavaa nähdä onko vain softasta kiinni vai onko rauta edelleen liian jäljessä tämän saavuttamiseksi.
Onhan tuo pelkkiin kameroihin perustuva FSD monien mielestä lähes mahdoton toteuttaa, ne kun ovat vain kameroita. Toisaalta on hauska ajatella että ihminen on FSD tietokone vain kahdella kameralla, ei meilläkään tutkia ole. Meiltä löytyy vain hyvin tarkat kamerat ja tehokas tietokone niiden takana. Eli on tuo mahdollista toteuttaa, mutta tietenkin hankalaa. Kiinostavaa nähdä onko vain softasta kiinni vai onko rauta edelleen liian jäljessä tämän saavuttamiseksi.
Toisaalta on hauska ajatella että ihminen on FSD tietokone vain kahdella kameralla, ei meilläkään tutkia ole.
Teslan tärkein asia on nyt saavuttaa FSD. Se näkyy jo siinä että ei haluta päivittää käyttöliittymää tai tehdä parannuksia. Perus asiat on muilla valmistajilla hallussa jo ja kovasti muilla myös FSD asiat tulossa mutta tuovat ne sitten kerralla kunnolla.